Kehitysmaa Suomi sukeltaa rajusti

Anonyymi-ap

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/966b879f-d5cc-49f7-aac4-d01d06bdfa80?ref=ampparit:3bcc

"Suomen tavaraviennin arvo laski kesäkuussa 15,1 prosenttia vuoden takaisesta, kertoo Tulli. Tuonnin arvo laski kesäkuussa puolestaan peräti 20,0 prosenttia. "

Jännä ettei venäjää mainita ollenkaan, pakotteilla ja kaupan tyssäämisellä sinne suuntaan on valtava vaikutus. Sekin jännä että juuri ne ketä me ollaan pakotteilla sun muilla tuettu ja autettu, vaikkapa Saksa jonne "vähän" Uniper-seikkailulla lahjoitettiin:

https://yle.fi/a/3-12579855

https://www.talouselama.fi/uutiset/uniperilta-lahes-kymmenen-miljardin-euron-jattitulos-johtuu-samoista-tekijoista-kuin-viime-vuoden-vaikeudet/f4ba6488-9828-4eb5-8738-f8efaf8b1871

ei näytä paljon tuntevan kiitollisuutta kun viennin arvo vähentynyt 28,1%.

Myös vienti USA:han laskenut 9,5%. Mitenkäs se nyt meni, kun liitytään natoon kauppoja tulee ovista ja ikkunoista? ei näytä tulleen. Euroopan hölmöläistä kusetettiin 6-0 siinäkin asiassa.

-harmiseikirj-

14

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä. Mitä tää maa on muuta kuin lamassa jatkuvasti?

      • Anonyymi

        Niinpä. Jännityksellä odotamme hallituksen selityksiä ja kansan syyllistämistä siitä kun on paljon työttömiä eikä työt kelpaa. Tuskin mainitsevat mitään siitä että ei ole työpaikkoja eikä työnantajilla halukkuutta palkata ketään kun ei ole tilauksia. Ne ihan itse on ryssineet asiat tukahduttamalla Venäjän kaupan ja paljon muutakin kauppaa siinä sivussa mutta köyhää kansaa siitä kaikesta sitten kuitenkin syyllistetään.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Jännityksellä odotamme hallituksen selityksiä ja kansan syyllistämistä siitä kun on paljon työttömiä eikä työt kelpaa. Tuskin mainitsevat mitään siitä että ei ole työpaikkoja eikä työnantajilla halukkuutta palkata ketään kun ei ole tilauksia. Ne ihan itse on ryssineet asiat tukahduttamalla Venäjän kaupan ja paljon muutakin kauppaa siinä sivussa mutta köyhää kansaa siitä kaikesta sitten kuitenkin syyllistetään.

        -harmiseikirj-

        Näin just. Se on aina ollut tapana syyllistää juuri niitä heikoimmassa asemassa olevia ja tavallista kansaa, jolla ei ole kuitenkaan osaa eikä arpaa siihen, miten maa makaa. Aivan kuin raippaa heiluttamalla saataisiin mitään hyvää aikaan. Tulee ihan 90-luku mieleen tästä. Aivan yhtä ankeaa alkaa taas olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Jännityksellä odotamme hallituksen selityksiä ja kansan syyllistämistä siitä kun on paljon työttömiä eikä työt kelpaa. Tuskin mainitsevat mitään siitä että ei ole työpaikkoja eikä työnantajilla halukkuutta palkata ketään kun ei ole tilauksia. Ne ihan itse on ryssineet asiat tukahduttamalla Venäjän kaupan ja paljon muutakin kauppaa siinä sivussa mutta köyhää kansaa siitä kaikesta sitten kuitenkin syyllistetään.

        -harmiseikirj-

        ja hinnat vaan nousee pilviin jatkuvasti. Ollaan kunnon suossa.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Näin just. Se on aina ollut tapana syyllistää juuri niitä heikoimmassa asemassa olevia ja tavallista kansaa, jolla ei ole kuitenkaan osaa eikä arpaa siihen, miten maa makaa. Aivan kuin raippaa heiluttamalla saataisiin mitään hyvää aikaan. Tulee ihan 90-luku mieleen tästä. Aivan yhtä ankeaa alkaa taas olla.

        Totta, kyllä nuo yritysten konkurssit siitä kielii että ihan samaan ollaan menossa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Jännityksellä odotamme hallituksen selityksiä ja kansan syyllistämistä siitä kun on paljon työttömiä eikä työt kelpaa. Tuskin mainitsevat mitään siitä että ei ole työpaikkoja eikä työnantajilla halukkuutta palkata ketään kun ei ole tilauksia. Ne ihan itse on ryssineet asiat tukahduttamalla Venäjän kaupan ja paljon muutakin kauppaa siinä sivussa mutta köyhää kansaa siitä kaikesta sitten kuitenkin syyllistetään.

        -harmiseikirj-

        Turhaan odotat. Ei ne keskity muuhun kuin keskinäiseen riitelyyn, oli vallassa kuka tahansa. Ja omien taskujensa täyttämiseen samaan tapaan kuin Venäjällä.
        Ei niitä kiinnosta maan eikä kansalaisten tila tai hätä. Omien taskujen täyttäminen ja vallan hankinta sen saavuttamiseksi on ainut, mikä kiinnostaa. Sotien jälkeen oli vähän aikaa, että rahvaankin asioille riitti kiinnostusta, mutta ei enää vuosikymmeniin.
        Näin on historian saatossa tuhottu montakin entistä suurvaltaa ja näin se menee nytkin. Historiasta ei ahneet vallannauttijat opi mitään. Ei sitten yhtään mitään! Ja muitten mielipiteillä ei ole asiaan vaikutusta, pikemminkin päinvastoin.
        Tämä on tämänkin kansakunnan tila.


    • Mutta sitä mitä mä eilen sadepäivänä luin Sotkan historiaa. Niin 70 luvulla meni paljon just neuvostoliittoon, mutta vuosikymmenen loppuun mennessä saatiin mööpeleitä vietyä länteenkin. Vaikka olihan se aika hyvä kauppa, kun siihen Moskovalaiseen hotelliin, myytiin ovet, ikkunat, kaikki listotukset ja paneloinnit ja sen lisäksi kaikki baarikalusteet ja hotellihuoneiden huonekalut. Eli käytännössä kaikki mikä oli puuta tuli suomesta.

      • Anonyymi

        Niinpä ja kauppa lisää kauppaa. Nyt kun Brics -maissa asuu jo melkein puolet maailman väestöstä kauppasuhteita tulisi ylläpitää ja luoda, ei tuhota niin kuin nyt on tehty ja tehdään.

        -harmiseikirj-


      • Ei me kuitenkaan voida Venäjän puolella olla ja kauppaa käydä, kun ovat niin perse valtio. Lopettaisivat sodan ensin.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ei me kuitenkaan voida Venäjän puolella olla ja kauppaa käydä, kun ovat niin perse valtio. Lopettaisivat sodan ensin.

        Kyllä me voitaisiin. Aika moni muu maa ei ole yhtä hölmö EU:ssakaan. Ei pääse lukemaan juttua mutta moni on vain vaurastunut ja luonut suhteita samaan aikaan kun suomi vain menettänyt ja kurjistunut:

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kreikka-keksi-royhkean-tavan-tuoda-venajalta-oljya-nama-maat-kasvattivat-venajan-kauppaansa-sodan-alun-jalkeen/94d57f14-bbb4-4153-83e5-ccbbeeae961f

        -harmiseikirj-



    • Anonyymi

      Aseet on ratkaisu, siirryttäessä sosialismiin.

    • Anonyymi

      Rakennusalan syöksy on ollut viime kuukausina päätä huimaavaa.
      Suurin yritys jonka liikevaihto oli vielä vuonna 2021 yli 100 miljoona euroa ilmoitti konkurssista, ja samoin meni Jukkatalot konkurssiin kymmenien muiden pienempien lailla.

      Rakennuspuoli on syvimmässä lamassa 40 vuoteen, korkeat korot kuristavat yritykset hengiltä. Moni yritys elää nyt velaksi, monella alalla on menossa rakennusalas kaltainen notkahdus.

      Sosiaalimenot tulevat kasvamaan, ei pienenemään.

      AV

      • Anonyymi

        Jenkkiohje: Seuraa Rahaa.
        Kaikki on suunniteltua. Joku saa tästäkin tilanteesta suuret rahat.
        Kuka on se oligarkki?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      151
      2942
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      95
      1594
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1507
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      365
      1390
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      121
      1381
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1195
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      921
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      258
      806
    10. 55
      764
    Aihe