Olen viettänyt aikaa jonkinlaisella vapaalla vähän omin luvin jonkinaikaa, ja paha tapa on laiskotella ja jättää velvollisuudet hoitamatta. Nyt tapahtui kuitenkin jotain mitä en ole elämässäni kokenut koskaan ennen, vaikka olen jo lähes keski-ikäinen. Nuorena minulla on ollut voimakasta ahdistusta, mutta koko aikuiselämäni olen ollut terve, töissä käyvä ihminen. Nyt kuitenkin yksi sellainen ajatus alkoi ahdistaa, miten minulle joku tekisi väkivaltaa sellaiseen ruumiinosaan joka on minulle ollut tietyllä tapaa traumaattinen, ja se ajatus vain sai koko ajan jostain lisää voimaa. Aloin ymmärtää ihmisiä jotka satuttavat ja viiltelevät itseään vain saadakseen ajatuksensa pois siitä pahemmasta ahdistuksesta. Lopulta alkoi jo tuntua että ymmärrän ihmisiä jotka tekevät itsemurhan. Lopulta tuntui että en ymmärrä miten jaksan elää elämääni. Vaikka joutuisin helvettiin niin sekin olisi pienempi paha kuin tuo ahdistava ajatus, siirtäisi pähän ainakin ajatukset muualle. On paljon asioita jotka pitäisi hoitaa, mutta olen lisäksi niin väsynyt että en pysty ryhtymään mihinkään mikä veisi ajatukset muualle. Mutta sitten lopulta ahdistus kasvoi niin suureksi, että vähän niin kuin paniikissa tartuin vain lähimpiin hoitamattomiin asioihin jotka on aika helppo hoitaa. Tällaista minulla ei ole tapahtunut koskaan aiemmin. Yleensä lykkään tehtävien hoitoon loputtomiin, koska mitä kauemmin niitä lykkää, niin sitä inhottavammilta ja ylivoimaisemmilta ne alkavat tuntua. No, mutta pari pikku tehtävää ja ahdistus vain katosi! Niin kauan kuin tein vain lempiasioitani, jotka minua kiinnostaa ja joista tykkään, niin se ahdistus vain sai koko ajan lisää voimaa jostain. Kauhistuttavat mielikuvat kävivät voimakkaammiksi ja voimakkaammiksi koko ajan. Olen monesti ajatellut että tyhjä mieli täyttyy helposti pahoilla asioilla. Mutta kun mieli on täynnä tehtäviä joita täytyy hoitaa, niin ahdistavat ajatukset eivät mahdu sinne ainakaan yhtä hyvin.
En väitä että monilla ihmisillä ahdistus johtuisi tästä, tekemättömyydestä. Mutta ehkä tuollaisten velvollisuuksien hoitoakin kannattaa kokeilla hoitomuotona, jos ei muu ole auttanut eikä ole vielä tällaista kokeillut.
Ahdistus hävisi kun aloin hoitaa velvollisuuksiani
3
277
Vastaukset
- Anonyymi
Olen siis koko aikuiselämän ollut sen verran ahkera töissä käyvä ihminen, että siksi en ole kokenut tällaista liiasta passiivisuudesta johtuvaa noin voimakasta ahdistusta koskaan aikaisemmin. No, onpahan koettu nyt sekin ja ymmärrän ehkä ihmismielestä hiukan enemmän.
- Anonyymi
Enkä siis kyllä edes tiedä tuleeko muilla tuollaista ahdistusta tekemättömyydestä vai ei. Mutta jos tulee, niin tuo voi hyvin olla yksi selitys selittämättömälle ahdistukselle. Ja lääkekin on selvä.
- Anonyymi
Töissä ollessa ei ikinä tule tällaisia ahdistuksia. Mutta töissä ollessa ketuttaa sitten se kun on koko ajan kiire eikä ole omaa aikaa läheskään tarpeeksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983