Keski ikäisten tai vanhusten harrastuksia

Anonyymi-ap

Mikä on mielestäsi ikääntyvien harrastuksia /vapaa ajan viettoja

46

600

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaan tää mitä mäkin teen, eli otan valokuvia vanhoista tehtaista kouluista ym. ja sitteen haen arkistoista niistä tietoo ja kirjotan kirjaa.

      • Anonyymi

        Kai sitä kaiken ikäiset harrastaa millä kameralla kuvaat


      • Anonyymi

        Otatko kännykällä vai järkkärillä kai siinäkin hyvä zoom on pakollinen kun tuskin kaikkiin vanhoihin tehtaisiin pääsee sisälle tai portista sisään eli lukittu ja vartioitu eli jos haluu ottaa lähi tai tarkkoja kuvia kauempaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otatko kännykällä vai järkkärillä kai siinäkin hyvä zoom on pakollinen kun tuskin kaikkiin vanhoihin tehtaisiin pääsee sisälle tai portista sisään eli lukittu ja vartioitu eli jos haluu ottaa lähi tai tarkkoja kuvia kauempaa

        Molemmilla otan. Ja lisäksi kinofilmi kameralla ja keskiformaatin mamiyalla, jossa perspektiivin korjausobjektiivi. Useinmiten tehtaitten ovet ja portit on sepposrn selällään. Kun ei näitä kiinnosta, kun on tuotanto dollarin kuvat silmissä siirretty aasiaan. Drone pitäis hommata, mutta tähän mennessä oon tyytyny kiipeileen. Se on aika huimaa mennä 60 metrin korkeudessa huterilla tikkailla ilman mitää turvavyötä. Mutta tosiaan vastapainona on arkistotyöskentelyä, aivan kuten Indiana Jones sano ja se on todellinen henkilö, vaikka elokuvassa esiintyykin.


    • Anonyymi

      Ihmiset harrastavat sitä mikä heitä kiinnostaa. Ikä ei vaikuta valintaan.

      • Näin määkin aattelen, tosin kyllä on sitten sellaisiakin harrastuksia, jotka enemmän nuorten tai lasten tekemiä, mutta monelta osin kuitenkin näin kuten sanoit.


      • Anonyymi

        Ehkä mutta ikä voi muuttaa mieltymyksiä eli tykkääkin sellaisesta mitä nuorempana ei olis tullut mieleenkään tai piti vanhojen juttuna mut kun ikää tullut niin huomannut että tykkääkin siitä


    • Great surprise: Palstailu! ,Jiihaa, kuolematon puujalkavitsi 👍

    • Anonyymi

      Piirakan leipominen.

    • Anonyymi

      Tarralenkkarilumpsuttelu sopii kaikenikäisille sinkuille, iäkkäämmät voi yhdistää sen sauvakävelyyn.

      -harmiseikirj-

      • Sauvakävelyhän tekee kävelystä paljon tehokkaampaa, avaa tietotyöläisen hartiat ja saa sykettä ylös. Ihan turhana parjaat! Ei niitä sauvoja tarvitse rollaattorina käyttää… Euroopassa, ainakin joku vuosi sitten sauvailu oli trendikästä.

        Pitääkin lähteä sauvomaan, kun saa nykyisen pihapunttiksen (muurausta, kiviä ja maa-aineksien lapiointia) loppuun. 😂


    • Anonyymi

      Jive ja twist ja kaikenlainen muukin veivaaminen.

    • En tiedä muiden vanhusten harrasteista, mutta ittellä se on rakon treenaaminen pidätysharjoitteilla ja vaippoijen vaihtelu. Siinä ne illat menee rattoisasti kun ensin kirnuaa pari pannua kahvia kitusiinsa ja alkaa sitten rakkotreenit. Välillä vetää hiukka jännäksi sohvalla istuskellessa, että kun pidättely epäonnistuu, niin imeekö XXXL vaippa kaiken vai siirretäänkö osavastuu sohvatyynylle... Mutta eipähän tartte kattoa jännistyselokuvia telkusta...

    • Kaikenlaista vanhojen kaivelua pidän ikääntymisen oireena.

    • Anonyymi

      Ku täytin 65 v ja eläköidyin, osti n keinutuolin ja virsikirjan

      Aika kuluu hyvin einutellessa, piereskekllessä ja vesisateessa.

    • Anonyymi

      Taivastelu, patsastelu, mäkätys, käkätys, bingo, sudokut, kutominen, kaikenlainen kiukkuilu.

      • Anonyymi

        Lisään, hohhailu.


    • Ei harrastukset katso ikää. Kaksi asiaa kuitenkin miellän vanhusten jutuiksi: rolaattoridisco ja bingo.

      • Anonyymi

        Ehkä nyt noin mut kun meille tulee enemmän ikää niin huomaakin rollaattoridisco ja bingo onkin tosi kivaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä nyt noin mut kun meille tulee enemmän ikää niin huomaakin rollaattoridisco ja bingo onkin tosi kivaa

        En arvostele enkä naureskele yhtään vanhojen ihmisten harrastuksia. Jos on vanhempi sinkkumummo, voi rollaattoridisco tai vaikka Alzheimer-disco olla kuukauden parasjuttu. 😊 Ja bingo nyt sopii kaikille, jotka siitä tykkää.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        En arvostele enkä naureskele yhtään vanhojen ihmisten harrastuksia. Jos on vanhempi sinkkumummo, voi rollaattoridisco tai vaikka Alzheimer-disco olla kuukauden parasjuttu. 😊 Ja bingo nyt sopii kaikille, jotka siitä tykkää.

        Niin nyt voi pitää bingoa olemattomana ja typeränä juttuna mut kun vanheneekin niin huomaamatta rupeaa itsekkin esim tykkäämään bingosta tai nuorena tykkäs jääkiekosta jalkapallosta koriksesta ja äksönistä mut keski ikäisenä haluaakin kalastaa metsästää retkeillä eli huomaakin maku on muuttunut


    • Anonyymi

      Dekkarit ja käteenveto.
      Jotkut tykkää myös juopotella.

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        Tipotella siivouskomerossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tipotella siivouskomerossa.

        Meillä päin se on yleensä pannuhuone missä sunttia säädetään.

        -keinovaginamies-


    • Anonyymi

      Uinti ei rasita jäseniä samoin kuin kävely tai juokseminen. Pyöräily on myös hyvä yleiskunnon kehittäjä. Ulkoilu ja kuntoilu.

      • Anonyymi

        Kävely ja ulkoilu ja luonnossa liikkuminen. Myös ehkä joskus tansseissa käyminen. Nuo ovat sellaisia harrastuksia joita haluaisin uuden kumppanin kanssa harrastaa. Kaksi jo vanhempaan ikäluokkaan kuuluvaa!


    • Anonyymi

      Selkokieliset uutiset.

      • Anonyymi

        Entäs Timpan Merisää?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs Timpan Merisää?

        -keinovaginamies-

        No jos sitä kuunnellaan jossain korpikainuussa.


    • Ei kai se ikää katso, jos henkilö itse nauttii harrastuksestaan. Tuli mieleen hetki sitten lukemani lehtijuttu hieman iäkkäämmäatä naisesta, joka aloitti skeittauksen. Siellä hän polvet naarmuilla viilettää nuorempien joukossa, ihan mahtava asenne!

      Mielestäni tärkeintä on, että ihminen saa harrastaa jotain sellaista, minkä tekeminen tuo elämään iloa ja tyydytystä. Itse harrastus voi sitten olla mitä vain.

      • Anonyymi

        Minä tunnen naisen joka aloitti moottoripyöräilyn eläkeiässä. :) Hienoa rohkeutta. Ei ollut koskaan ennen polkupyörää kummoisemmalla kaksipyöräisellä ajanut.

        Muuten sanoisin että upea muija, mutta minulla on melko vahva tuntemus että aloitti uuden harrastuksen uuden miesystävän harrastukseen sopeutuakseen. Aiemmin oli eri mies ja aivan eri harrastukset (nämäkin ed. miesystävän mukaan). Tuo laskee pisteitä aika hitokseen.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen naisen joka aloitti moottoripyöräilyn eläkeiässä. :) Hienoa rohkeutta. Ei ollut koskaan ennen polkupyörää kummoisemmalla kaksipyöräisellä ajanut.

        Muuten sanoisin että upea muija, mutta minulla on melko vahva tuntemus että aloitti uuden harrastuksen uuden miesystävän harrastukseen sopeutuakseen. Aiemmin oli eri mies ja aivan eri harrastukset (nämäkin ed. miesystävän mukaan). Tuo laskee pisteitä aika hitokseen.

        -keinovaginamies-

        Hienoa uskallusta silti, vaikka tuollainen jatkuva toisen harrastuksiin sopeutuminen kieltämättä tökkii. Toki parisuhteessa on kiva harrastaa yhdessä kaikenlaista, mutta syynä ei saisi olla se, että aina aloittaa uusia harrastuksia toista miellyttääkseen. Omista mielenkiinnon kohteistaan tulisi pitää kiinni parisuhteessa ollessaankin eikä kadottaa identiteettiään toisen takia.


    • Anonyymi

      Rompetoreilla käynti.

    • Anonyymi

      Tummelin hierominen kuivaan nahkaan

      • Anonyymi

        Ja kantapäiden raspaus suolavedessä liottelun jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kantapäiden raspaus suolavedessä liottelun jälkeen.

        Näin tänään rismalla kynsitongit.

        Voi leikata myös paksuuntuneita varpaan kynsiä kynsitongeilla.

        -keinovaginamies-


    • Anonyymi

      Lauantain sävellahjan luukutus!

    • Anonyymi

      Jaa, moottoripyöräily, metsästys, padel, maastopyöräily ja kuntosali/painonnosto…ja ikää on 59, huoh!

    • Anonyymi

      Kaikki mik kiinnostaa ei missään harrastuksessa ole ikärajaa.
      Jos joku tulee valittamaan, ettei ole sinun ikäisen harrastus voit ihan rauhassa jatkaa harrastamista antaa ja idioottien urputtaaa.
      Eli tee ja harrasta siitä mitä tykkäät tehdä.

    • Anonyymi

      Kyllä hauskinta on mennä kauppaan noin 17 ruuhka aikana kuitenkin. Kassalla säätää kaikkee et työikäisten hermo menee jonossa. Ajastin päälle siitä kun kassa tervehtii hyvää päivää ja sammutetaan ajanotto kassan toivottaessa heipat.
      Kioskilla sama peli toimii jopa paremmin, kun ei ole kuin yksi kassa. Vinkkeinä : Lotto kupongeilla sählääminen. Tekee pari riviä väärin ymm kyselee eri arvoista joita myynnissä... Maksaa kolikoilla hitaasti ja jättää ostoksia pois ymm ei punnitse hedelmiä .. kyselee etukorteista ja prepaideista. Jos jono tyhjenee kesken vitkuttelun suoritus hylätään. Onnea peliin.

    • Anonyymi

      Videopelit, muinais-arjalaiset vuohirituaalit ja satanistinen diskotutkimus.

    • Anonyymi

      Mä en ole huomannut, että noissa olisi mitään ihan selvää ikäjakoa. Tietenkin monet sellaset uudet vaikka urheilulajit on usein nuorempien juttu, mutta toisaalta hyvin nopeesti keski-ikäsetkin niihin tarttuu. Sit ehkä sellaset vauhdikkaat ja hyvää koordinaatiota ja kehonhallintaa vaativat jutut on enemmän nuorten juttu, mutta kyllä niissäkin myös vanhempia harrastajia näkee. En mä keksi oikeen mitänä sellasta, joka olis vain vanhojen juttu, jos ei nyt sit se bingo. Sekin kuitenki taitaa olla enemmän siitä kiinni, että niitä bingoja oikeen erikseen järjetetään heille. En mä ite tiedä yhtään vanhempaa ihmistä, joka tykkäi bingosta just sen bingon itsensä takia. Enemmän kai sekin on isolle osalle sosiaalinen tapahtuma, jossa sit mukana vähän jännitystäkin.

    • Anonyymi

      Laskuvarjohyppääminen soveltuu kaikille, pyörätuolissakin voi hypätä lentokoneesta.

    • Anonyymi

      keski-ikäisten eli noin 26-vuoiaiden höpinöitä 20-vuotias on jo pappa.

    • Anonyymi

      jyvin pitää muisin virkränä vaikka kuinka noin 567-vuotta vanha nuorukainen olisi niin ohjelmoi tietokeiden juttuja, ..

      jos möllöttää paikoillaan niin dementia juurikin iskee iäsä 26v...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2336
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      105
      1384
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      330
      1119
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      110
      1085
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1067
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      965
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      700
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      680
    10. 50
      674
    Aihe