Jouluksi pois

Anonyymi-ap

Mihin keski-ikäinen autoton nainen vois lähteä jouluksi? Risteilyt, biletyspaikat kierrän kaukaa. Rahaa ei älyttömästi eikä sitä ajokorttiakaan. Kaupunkiloma ei innosta, siis mikään hesa yms.

49

436

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuokraa mökki.

      • Anonyymi

        Miten mökille pääsee jos ei ole autoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten mökille pääsee jos ei ole autoa?

        Taksit ja julkiset on keksitty.


      • Huitale kirjoitti:

        Taksit ja julkiset on keksitty.

        Ehkä myös ystävät ja perhettä joka voi kyyditä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten mökille pääsee jos ei ole autoa?

        Kävelemällä, polkupyörällä, sähkömopolla, sähköskuutilla...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten mökille pääsee jos ei ole autoa?

        Itse olen tässä funtsinut jahka lapset kasvaa vielä, niin voisin yksinä tai heidän kanssa vuokrata mökin juhannukseksi ja joulun pyhiksi. Voisi viettää rauhallisen hiljentymisen irti koti rutiineista.

        Toki lemmikkejä en raaski jättää kotiin, joten sitten se tekee ongelman.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ehkä myös ystävät ja perhettä joka voi kyyditä?

        Varmaan viettäisin joulua heidän kanssaan jos heitä olisi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan viettäisin joulua heidän kanssaan jos heitä olisi?

        Aa, no anteeksi ajattelemattomuuteni. Tietysti.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😍 ­N­­y­m­­­f­­o­m­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#180549390

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      jouluaattona on Jumalanpalvelukisa kirkoissa , useitakin peräkkäin , osallistu jokaiseen , niin sitten se onkin jo puoliyö kun päättyvät , senjälkeen kotiin nukkuun.
      eikä maksa mitään .

      • Anonyymi

        Tuntitolkulla väärin kiikattuja virsiä! Tuskin haluaa moista kidutusta jouluna.


    • Anonyymi

      Hesa on Helsingin Sanomat.

      • Anonyymi

        Se on Hesari, ei Hesa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Hesari, ei Hesa.

        Slangilla hesari kuten Helsinginkatukin. HElsinginSAnomat eli hesa! Samoin pöndet puhuu hesoista kun eivät ymmärrä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Slangilla hesari kuten Helsinginkatukin. HElsinginSAnomat eli hesa! Samoin pöndet puhuu hesoista kun eivät ymmärrä mitään.

        Varmaan omatoimisuus riittää, ei tarvii Hesaria ymmärtääkseen asioita.


    • Anonyymi

      Maatila matkailua järjestetään myös sinkku rouville.

      • Anonyymi

        Mikä on sinkkurouva? Eikö sinkku ja rouva sulje pois toisensa?


    • Anonyymi

      Osta HSLn päivälippu tai vastaava ja liiku paikasta toiseen julkisilla, muistelisin, että julkiset liikkuvat aika myöhään yöhön. Ja uteliaana voit koluta paikkoja ympäriinsä ulkoillen sielläkin, missä et ole aiemmin liikkunut. Liike on lääke- mielessä voit samalla bongata joulupukkeja?

      • Anonyymi

        "Kaupunkiloma ei innosta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaupunkiloma ei innosta"

        Hei, olen pkseutulainen, HSLn lipuilla pääsee hyvin luonnonkin pariin ja uskon saman olevan mahdollista siellä kehä kolmosen ulkopuolellakin. Niin metsään (keskuspuisto Helsinki/ Espoo, jossa kilometri kaupalla käveltäviä opastettuja reittejä).

        Kuin meren rannoillekin pääsee, samoin täyttömäille, mistä näkee kauas. PKS löytyy mm. Vuosaaren huippu ja Malminkartanon portaat ja huippu. Paljon saa näissä aikaa kulutettua (hyöty liikuntaa). Varmaan näistä löytyy karttojakin, jos pelkää eksymistä.


    • Anonyymi

      Onko tänä päivänä vielä Suomessa ajokortittomia naisia?

      • Anonyymi

        Voi kamalaa, pärjäätkö nyt tän ajatuksen kanssa! Kriisikeskus auttaa tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kamalaa, pärjäätkö nyt tän ajatuksen kanssa! Kriisikeskus auttaa tarvittaessa.

        Elon piirihän siinä kutistuu valtavasti, kun voi mennä vain sinne, mihin julkisilla pääsee tai joku antaa kyydin. Enpä osaisi tuollaista elämää oikein edes kuvitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elon piirihän siinä kutistuu valtavasti, kun voi mennä vain sinne, mihin julkisilla pääsee tai joku antaa kyydin. Enpä osaisi tuollaista elämää oikein edes kuvitella.

        Kovin on kaponen mieli sulla 😥


    • Anonyymi

      Jos olet hengellinen ihminen, väkijoukot, biletykset sun muut ei innosta niin miten sitten ääripää, oma pyhiinvaellesumatka:

      https://valamo.fi/vierailut/joulu-luostarissa

      Vierasmajan 1 hh 436 €, onhan tuo ihan hinnakas mutta kyllähän kaikki majoitukset maksaa. Itse en lähtisi mutta laitan tähän ihan vaan ehdotuksena, jos itse hakisin rauhaa ja hiljaisuutta etsisin varmaan jonkun pienehkön kaupungin/kylän majoituspaikan vaikka jostain rajan pinnasta Imatra, Lieksa tms., siellä varmaan majoituksentarjoajilla pulaa asiakkaista kun turismi rajan takaa loppunut ja olisivat varmaan ihan hyvillään kun saavat majoittujia jouluksi. Jollain viidelläkympillä yö näyttäisi saavan ihan asiallisia majoituksia.

      -harmiseikirj-

    • Anonyymi

      No ei varmaan maakunta-ajelulle ainakaan, ilman korttia tai autoa on vaikea pärtsäillä

    • Tee joulu töitä ja pidä loma vasta tammikuussa, saa tosi tosi halpoja lentoja ja hotelleja espanjasta. Mä oon pari kertaa käyny. Eli madridissa ja barcelonassa. Mutta on niitä paikkoja maaseudullakin. Kannattaa kattoo hotellin esittelyssä, että on lämpöpumppu ettei tuu kylmä. Toi italian suuntakin on varmaan kiinnostava ja sieltä vois löytyä maalaispaikkoja enemmänkin.

    • Anonyymi

      Mjaa

      Mulle tuli mieleen, että voisit mennä meidän ”möksälle” haravoimaan pihoja ja pilkkomaan kaatuneita puita, mutta kun näistä lumitilanteista ei aina voi etukäteen sanoa mitään, että onko törkeä blizzard vai lauhempi vesikeli, ja että onko vene vajassa vai läheisessä puussa.

      Mun kumisaappaat ainakin vuotaa.

      (hihitystä)

    • Anonyymi

      Tule minulle yhtä yksinäiselle. Pitkästytään yhdessä täällä Oulun keskustan kerrostalossa. Kaikki naapuritkin matkustavat jouluksi jonnekin muualle, joten rauhallista on. Kuten yleensä aina muulloinkin. Mitään jouluista en laita, mutta lattian aion imuroida ja pyykit pestä. Jouluherkut saat itse laittaa meille, minä vain maksan. Ulkona tuskin kovin kauaa viihdymme, koska täällä tuulee aina. Mereltä. Revontuliakaan ei näy, koska kerrostalot, valosaaste ja kestoharmaa taivas mikä johtuu lentoliikenten yläilmakehään levittämästä vesihöyrystä. Se on kaikista haitallisin kasvihuonekaasu siellä, aivan väärässä paikassa, mutta pitäähän Eliitin lennellä. Verorahoillamme.
      Voisin minä sinut hakeakin vanhalla autollani ja palauttaa haluamanasi aikana käyttämättömänä takaisin, koska diabetes vei potenssin.
      Jään odottamaan innostunutta yhteydenottoasi, mutta odotellessani en aio hengitystäni pidätellä.
      Santeri ei-Ivalo 80 v

    • Anonyymi

      Minä menen jouluksi rukalle. Olen varannut jo mökin ja olin siellä myös viime vuonna. Oon mies ja sinkku.

      • Anonyymi

        Viikon reissu reilu tonni? Ei mahdu köyhän ihmisen budjettiin.


    • Anonyymi

      Metsään mököttämään. Sieltä löytyy yllättävän paljon meitä ätmejä.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Mikset ole vain kotona? Osta kaupasta mieleistä valmista ruokaa. Katsele leffoja. Koristele koti. Kuuntele musaa. Lue kirjoja. Tee käsitöitä. Käy kävelyllä. Onko paikkakunnallasi tapahtumia? Joillakin järjestetään yksinäisten aattoruokailu. Joissakin uimahalleissa on esim aamusauna ja puurotarjoilu aattona.

    • Monena vuotena olen ollut jouluna laivalla. Ei tarvitse kotona hössöttää ja pääsee suoraan seisovaan pöytään🤗 suosittelen lämpimästi. Tietysti ei ihan halpaa lystiä. Mutta kivaa sulla sielä varmasti on;)

      • Anonyymi

        Mä olen ollut yhden kerran laivalla jouluna, läheisen kuoleman jälkeen, kun en halunnut olla kotona. Ihan kamalaa oli, ei koskaan enää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen ollut yhden kerran laivalla jouluna, läheisen kuoleman jälkeen, kun en halunnut olla kotona. Ihan kamalaa oli, ei koskaan enää.

        No laivalla on yleensä aika hiljaista. Ettei paljon nuorisoa, vaan enemmänkin perheitä ja varttuneempaa väkeä.

        Harmi jos reissusi oli kurja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ai että, tuo olisi varmasti aivan ihana! ❤️🤗

        xLiner


    • Jos minä lähtisin näin keski-ikäisenä sinkkuna jouluksi yksin jonnekin, ensimmäinen valinta olisi jokin Keski-Euroopan jouluinen kaupunki. Toinen, ja todennäköisempi valinta olisi jokin kylpylä, josta löytyy hyvät aktiviteetit ja muut palvelut. Urheilisin, kävisin kauneushoidoissa, söisin hyvin, hautautuisin ihaniin hotellilakanoihin katsomaan joululeffoja, mutustelisin konvehteja ja joisin punaviiniä.

      Jokin maaseutumatkailukohde voisi myös tulla kyseeseen, eritoten jos kaipaisin rauhallisempaa menoa. Esim jossain saaristossa löytyisi takuulla idyllisiä paikkoja, joissa voisi majoittua b&b-tyyliin, ulkoilla karun luonnon keskellä, nauttia joulupöydästä ja seesteisestä tunnelmasta.

    • Anonyymi

      Pk seuraksi kelpaat

    • Anonyymi

      Näillä mennään

    • Anonyymi

      Vähän erilainen näkemys tässä:

      Ohita se joulu. Ei sitä tarvitse viettää. Aika ahdistava kaupallinen kulutusjuhla kaikkineen.

      Jos sun tekee mieli reissuun myöhemmin, mahdolliduudet ovat laajemmat ja edullisemmat. Jouluna on moni paikka kiinni ja pyhinä kaikki palvelu on kallista.

      Juna, linja-auto ja taksi, niillä pääsee minne vaan. Lähemmäs sitten kävellen, suksilla, lumikengillä... jos vaikka laavulle haluttaa, tai päiväretkelle.

      xLiner

    • Anonyymi

      Mene risteily.Itse joskus ollut mutta tulut pois maihin 24.12.

    • Anonyymi

      Menet jonkun yksinäisen kiltin ja kunnollisen miehen luo, pelastaen seksittömyyden sekä rakkaudettomuuton täyttämältä joululta.

    • Anonyymi

      Katso paikkakuntasi tarjonta jouluksi, siellä kun saattaa olla ilmaisia tai lähes ilmaisia joulunajan viettopaikkoja erilaisten yhdistysten ja seurakuntien kautta. Niissäkään srk jouluissa, missä on yhteismajoitusta ei olla koko ajan veisaamassa. Tsekkaa paikallisyhdistyksistä ainakin sinkkukerhot, kansalaisopiston tarjonta myös. Kuukkeloimalla löydät sinun läheltä paikkoja, joista valita ja monestihan niillä on kimppakyytijärjestelyt. Etsivä löytää ja uskoisin, että kun tarpeeksi ajoissa oot asiassa liikkeellä, niin löydät varmasti jotain, mikä just sulle sopii.

      • Anonyymi

        Ei vaan löydy! Juottoloitten joulumainoksia vain. Ja joulukirkko, missä lesbopappi levittää ilosanomaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan löydy! Juottoloitten joulumainoksia vain. Ja joulukirkko, missä lesbopappi levittää ilosanomaansa.

        Mieti nyt vielä toisen kerran. Joulu töissä ja loma tammikuussa. Voin suositella.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5503
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3684
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      153
      2725
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2166
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      103
      1980
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1299
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1277
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1268
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1222
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1136
    Aihe