Suomessa on alkukantainen mielenterveyshoito jossa potilaat tapetaan

Anonyymi-ap

Korkeapalkkaiset lääkärit määräävät samoja lääkkeitä vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.

Potilas saa bentsoja, masennuslääkkeitä tai neuroleptejä ja näin saavat potilaan lääkeorjaksi ja potilas on huumattuna pilleritokkurassa.

Ei lääkäri välitä muusta kuin omasta tilipussistaan ja sijoutusasunnojen keräilystään ja luksuselämästään.

Raaka maailma Suomen mielenterveys sektorilla jossa raha on valtaa ja potilas mitätön roska joka huumataan lääkkeillä apaattiseksi.

84

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja toiset ei saa lääkkeitä, vaikka tarvitsisivat... :(

      Sori vaan mutta minua ärsyttää melkoisesti tällaiset nillittäjät. Tottakai lääkkeitä pitää kirjoittaa niitä tarvitseville. Tällaisista nariset vain ne, joilla on jo pää alunperin sekaisin, mutta syyttävät siitä lääkkeitä. Siellä mielisairaaloissa annetaan lääkkeet valvotuissa oloissa ja tarpeen mukaan. Että muka lääkeorjiksi ja huumatuiksi, voi hemmetti.

      Ei ihmisiä huumata apaattisiksi, ei esim. "bentsoilla" sellaista tapahdu, jos yhtään osaa käyttää lääkettä.

      • Anonyymi

        Asiaa.


      • Anonyymi

        Sori vaan, mutta minua ärsyttää kaltaisesi välinpitämättömät ihmiset (jos ylipäätään mitään ihmisiä edes olette), jotka ette ole itse kokeneet lääkeorjuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori vaan, mutta minua ärsyttää kaltaisesi välinpitämättömät ihmiset (jos ylipäätään mitään ihmisiä edes olette), jotka ette ole itse kokeneet lääkeorjuutta.

        Vai välinpitämättömät... Olen itsekin joutunut käyttämään pitkään psyykenlääkkeitä eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia.

        Mitä tarkoitat lääkeorjuudella? Sitäkö, että sinulle tuputetaan lääkkeitä vaikka et niitä tarvitse, vai tuntuuko sinusta itsestäsi siltä että et tarvitse niitä, vai oletko lääkeriippuvainen ja sinun on pakko saada lääkkeesi (lääkeriippuvuus).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai välinpitämättömät... Olen itsekin joutunut käyttämään pitkään psyykenlääkkeitä eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia.

        Mitä tarkoitat lääkeorjuudella? Sitäkö, että sinulle tuputetaan lääkkeitä vaikka et niitä tarvitse, vai tuntuuko sinusta itsestäsi siltä että et tarvitse niitä, vai oletko lääkeriippuvainen ja sinun on pakko saada lääkkeesi (lääkeriippuvuus).

        Se, ettei sinulla ole ollut ongelmia ei tarkoita, etteikö toisilla olisi voinut olla. Olet todella itsekäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, ettei sinulla ole ollut ongelmia ei tarkoita, etteikö toisilla olisi voinut olla. Olet todella itsekäs.

        Luultavasti suurimmalla osalla lääkkeiden käyttäjistä ei ole ongelmia.
        Mutta nämä jutut kuulostaa aina siltä samalta, että ei minua vaivaa mikään, mutta kun nuo lääkkeet tekee minusta sairaan. Niin kuin psykiatrit tahallaan sairastuttaisivat ihmisiä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti suurimmalla osalla lääkkeiden käyttäjistä ei ole ongelmia.
        Mutta nämä jutut kuulostaa aina siltä samalta, että ei minua vaivaa mikään, mutta kun nuo lääkkeet tekee minusta sairaan. Niin kuin psykiatrit tahallaan sairastuttaisivat ihmisiä...

        Psykokin voi tehdä virheen. Tiedän yhden joka koetti painostaa neuroleptien käyttöön noin vain uhrin halutessa vaihtaa omalääkäriä. Uhri kieltäytyi joten asia katsottiin hullujen huoneella jonne psyko järjesti näyttävän ambulanssikyydin. Sellaiseen näytökseen kului valtion rahoja ja psykiatri katosi aikaansaamansa jälkeen jäljettömiin. Törkeää että ilman seuraamuksia vain palkkansa nostelu jatkui. Väärä lääkemääräys ja diagnoosi on iso virhe. (Mitätöityi hullujenhuoneen kuulustelussa ja psykiatrin ahdistelu loppui siihen.)
        Pitäkää muutkin puolenne hulluja psykiatreja vastaan ja luottakaa itseenne. Totuus ei pala tulessakaan. Häikäilemättömät psykopaatit voivat olla julmia huomatessaan sopivaksi katsomansa uhrin jonka avulla saisi vuosikymmenien lääkemääräykset kenties eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykokin voi tehdä virheen. Tiedän yhden joka koetti painostaa neuroleptien käyttöön noin vain uhrin halutessa vaihtaa omalääkäriä. Uhri kieltäytyi joten asia katsottiin hullujen huoneella jonne psyko järjesti näyttävän ambulanssikyydin. Sellaiseen näytökseen kului valtion rahoja ja psykiatri katosi aikaansaamansa jälkeen jäljettömiin. Törkeää että ilman seuraamuksia vain palkkansa nostelu jatkui. Väärä lääkemääräys ja diagnoosi on iso virhe. (Mitätöityi hullujenhuoneen kuulustelussa ja psykiatrin ahdistelu loppui siihen.)
        Pitäkää muutkin puolenne hulluja psykiatreja vastaan ja luottakaa itseenne. Totuus ei pala tulessakaan. Häikäilemättömät psykopaatit voivat olla julmia huomatessaan sopivaksi katsomansa uhrin jonka avulla saisi vuosikymmenien lääkemääräykset kenties eteenpäin.

        Voiko uhrituja tehdä virheen, vai onko hän aina virheetön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko uhrituja tehdä virheen, vai onko hän aina virheetön?

        Uhriutuja on aina virheetön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori vaan, mutta minua ärsyttää kaltaisesi välinpitämättömät ihmiset (jos ylipäätään mitään ihmisiä edes olette), jotka ette ole itse kokeneet lääkeorjuutta.

        Puhut lääke orjuudesta , eikö silloin ole aika ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa lääkitys sillä ehdolla tietenkin ette niitä omasta mielestäsi tarvitse.
        Vieroitus oireet tosin tulevat muttei niihinkään kuole .
        Niin että se että vierität sairautesi jonkun toisen niskoille ei edistä,paranemista.
        Sillä ongelmahan on ainoastaan sinun, eikä kenenkään muun, ja sinun tehtäväsi on muuttaa aika paljon elämässäsi , ensinnäkin lääkäreitä syyttäminen on se asia mikä ei ole mitenkään oikeudenmukaista sillä sinä itse valitset syötkö lääkkeitä vai et, jos ja luulet olevasi ilman niitä terve , niin mikä siinä on että kerta kerran jälkeen menet lääkäriin hakemaan uusia reseptejä , ole ilman, ja ota konsekvenssit . Olethan ilmeisesti aikuinen ihminen. Tunnen niin monta jotka ovat saaneet elämänsä takaisin lääkkeiden avulla mutta he ovat muuttaneet myös tapaansa ajatella negatiiviset ajatukset tuovat lisää negatiivisyyttä ja kierre jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai välinpitämättömät... Olen itsekin joutunut käyttämään pitkään psyykenlääkkeitä eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia.

        Mitä tarkoitat lääkeorjuudella? Sitäkö, että sinulle tuputetaan lääkkeitä vaikka et niitä tarvitse, vai tuntuuko sinusta itsestäsi siltä että et tarvitse niitä, vai oletko lääkeriippuvainen ja sinun on pakko saada lääkkeesi (lääkeriippuvuus).

        Katoppas miten hän luokittelee ihmiset välinpitämättömäksi kuten luokittelee lääkäritkin, mitä helkkatåein huomio; hakua sekin on.
        Jokainen joka tietää näistä asioista on selvillä siitä että jos koko ajan toisia vaan syytellään niin sairaus on aika vakava. Ihmiset jotka itse ovat kokeneet sairauden tai läheisen sairauden kyllä tietävät niistä sen verran etteivät todellakaan sano lääkäreitä miksikään tappajiksi . Se joka niin tekee ei ole mitenkään terve . Koko ajan vastustus asemissa vaikka joku haluaa vaan toisen parasta. Ei psyykkiset sairaudet lähde paapomalla eikä väärä itseluottamus liioin edistä parantumista . Muunnos on aina lähdettävä omasta itsestä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti suurimmalla osalla lääkkeiden käyttäjistä ei ole ongelmia.
        Mutta nämä jutut kuulostaa aina siltä samalta, että ei minua vaivaa mikään, mutta kun nuo lääkkeet tekee minusta sairaan. Niin kuin psykiatrit tahallaan sairastuttaisivat ihmisiä...

        Jontas syyttelet psykiatreille ei ole mitään hyötyä sairastuttaa ketään , niin he eivät tee työtään.
        Jos olet mielestäsi terve niin lopetat lääkityksen ei kukaan sinua pakota niitä ottamaan .
        Äläkä laita toisten syyksi omia ongelmiasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykokin voi tehdä virheen. Tiedän yhden joka koetti painostaa neuroleptien käyttöön noin vain uhrin halutessa vaihtaa omalääkäriä. Uhri kieltäytyi joten asia katsottiin hullujen huoneella jonne psyko järjesti näyttävän ambulanssikyydin. Sellaiseen näytökseen kului valtion rahoja ja psykiatri katosi aikaansaamansa jälkeen jäljettömiin. Törkeää että ilman seuraamuksia vain palkkansa nostelu jatkui. Väärä lääkemääräys ja diagnoosi on iso virhe. (Mitätöityi hullujenhuoneen kuulustelussa ja psykiatrin ahdistelu loppui siihen.)
        Pitäkää muutkin puolenne hulluja psykiatreja vastaan ja luottakaa itseenne. Totuus ei pala tulessakaan. Häikäilemättömät psykopaatit voivat olla julmia huomatessaan sopivaksi katsomansa uhrin jonka avulla saisi vuosikymmenien lääkemääräykset kenties eteenpäin.

        Ainahan nämä skitsofrenit syyttävät jotain muuta omasta voinnistaan ja tuo tarina minkä kerroit lääkärin vaihdosta ei ole mitenkään epätavallista lääkärit eivät ole yhtään sitä vastaan että potilas haluaa toisen lääkärin sitä tapahtuu aina silloin sun tällöin, ei se mitenkään ole että lääkäri loukkaantuisi vaihdosta pieni juttu ainoastaan työpäivässä niin että siinäkin olet väärässä,joten ei ketään turhaan viedä,pakkohoitoon siihen tarvitaan aika paljon ennenkuin sellainen on mahdollista. Joten satuja kerrot, ja kun se lääkäri muka katosi, niin hän sai paremman paikan isommasta kaupungista ja tekee hyvin tärkeää työtä .
        Niin että ajattelet hyvin alhaisella tasolla ihmisistä sekin osoittaa että olet sairas . Etkä tule koskaan parantumaankaan niin kauan kun elättelet mielikuvitus juttuja päässäsi
        Jos olet omasta mielestäsi terve niin näytä se käytökselläsi ja lopeta syyttelemästä muita ihmisiä siitä että sinulla on sairaus ongelmana .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, ettei sinulla ole ollut ongelmia ei tarkoita, etteikö toisilla olisi voinut olla. Olet todella itsekäs.

        Itse teet ongelmat kun kuvittelet asioita jotka eivät pidä paikkaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti suurimmalla osalla lääkkeiden käyttäjistä ei ole ongelmia.
        Mutta nämä jutut kuulostaa aina siltä samalta, että ei minua vaivaa mikään, mutta kun nuo lääkkeet tekee minusta sairaan. Niin kuin psykiatrit tahallaan sairastuttaisivat ihmisiä...

        Naulan kantaan. Psykiatreilla on Munchausen by proxy! https://www.youtube.com/watch?v=4AbFPWcLw3o

        2:45 -3:30


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut lääke orjuudesta , eikö silloin ole aika ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa lääkitys sillä ehdolla tietenkin ette niitä omasta mielestäsi tarvitse.
        Vieroitus oireet tosin tulevat muttei niihinkään kuole .
        Niin että se että vierität sairautesi jonkun toisen niskoille ei edistä,paranemista.
        Sillä ongelmahan on ainoastaan sinun, eikä kenenkään muun, ja sinun tehtäväsi on muuttaa aika paljon elämässäsi , ensinnäkin lääkäreitä syyttäminen on se asia mikä ei ole mitenkään oikeudenmukaista sillä sinä itse valitset syötkö lääkkeitä vai et, jos ja luulet olevasi ilman niitä terve , niin mikä siinä on että kerta kerran jälkeen menet lääkäriin hakemaan uusia reseptejä , ole ilman, ja ota konsekvenssit . Olethan ilmeisesti aikuinen ihminen. Tunnen niin monta jotka ovat saaneet elämänsä takaisin lääkkeiden avulla mutta he ovat muuttaneet myös tapaansa ajatella negatiiviset ajatukset tuovat lisää negatiivisyyttä ja kierre jatkuu.

        Ei kannata tuhlata aikaa näihin lääkeuskovaisiin. Ovat rinnastettavissa tosiaankin uskovaisiin, sillä taikauskoisesti luottavat elämänsä jonkun toisen käsiin. Näin ei tarvitse itse ottaa vastuuta ja alkaa muuttamaan elämäänsä suuntaan mihin sen haluaisi muuttuvan.
        On tosiaankin naurettavaa uskoa, että lääke muuttaisi elämän. Ja kun nämä lääkeuskovaiset sitten sanovat, että lääke ei paranna vaan antaa voimia sen hetkiseen elämään niin heille ei ole tullut mieleenkään kokeilla liikuntaa, terveellistä ruokavaliota ja noin ylipäätään itsestään huolen pitämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katoppas miten hän luokittelee ihmiset välinpitämättömäksi kuten luokittelee lääkäritkin, mitä helkkatåein huomio; hakua sekin on.
        Jokainen joka tietää näistä asioista on selvillä siitä että jos koko ajan toisia vaan syytellään niin sairaus on aika vakava. Ihmiset jotka itse ovat kokeneet sairauden tai läheisen sairauden kyllä tietävät niistä sen verran etteivät todellakaan sano lääkäreitä miksikään tappajiksi . Se joka niin tekee ei ole mitenkään terve . Koko ajan vastustus asemissa vaikka joku haluaa vaan toisen parasta. Ei psyykkiset sairaudet lähde paapomalla eikä väärä itseluottamus liioin edistä parantumista . Muunnos on aina lähdettävä omasta itsestä,

        Mutta ei ehdota silti että mikä sellainen hoito olisi joka hänelle olisi niinkuin paras, vai luuleeko että lääkärit ivat jotain taikureita jotka taikavarpu sairaudet pois. Muutos lähtee aina omasta itsestä .ähyvä se on haukkua netissä lääkäreitä kun ei ymmärrä sen vertaa että heillä on kyllä koulutus asioihin joiden kanssa tekevät työtä . Sitten on miåuitqkin haittatekijöitä kuten liian vähän rahaa on laitettu hoito ohjelmiin, liian vähän henkilökuntaa , ja monella paikkakunnalla ei ole edes psykiatria . Joten huutelee väärästä hoidosta muuta ei sano miten Häntä , pitäisi hoitaa .


      • Anonyymi

        No nämähän aina puhuu huumaamisesta ja myrkytyksestä sun muista, se kuuluu sairauden kuvaan . Niillä ei ole pienintäkään tietoa että joka lääkärikaynnille valmistellaan asiat ja joka käynnin jälkeen ajatellaan josko potilaan tila parantuisi nyt, joten he luulevat että lääkäri ihannoin vaan itse tekevät asioita omasta päästään. Niin ei ole. Äja tiedot kirjataan nuukasti ylös , niin että kyllä toisinaan kyllästyttää nämä puheet kuinka näitä muka tapetaan ja hoidetaan väärin . Mutta itse eivät osaa selittää miten se oikea hoito oikein olisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai välinpitämättömät... Olen itsekin joutunut käyttämään pitkään psyykenlääkkeitä eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia.

        Mitä tarkoitat lääkeorjuudella? Sitäkö, että sinulle tuputetaan lääkkeitä vaikka et niitä tarvitse, vai tuntuuko sinusta itsestäsi siltä että et tarvitse niitä, vai oletko lääkeriippuvainen ja sinun on pakko saada lääkkeesi (lääkeriippuvuus).

        Niinhän ne aina sanovat. Lopettaisivat juoksemasta lääkärissä , niin olis yksi asia vähemmän märehtimistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti suurimmalla osalla lääkkeiden käyttäjistä ei ole ongelmia.
        Mutta nämä jutut kuulostaa aina siltä samalta, että ei minua vaivaa mikään, mutta kun nuo lääkkeet tekee minusta sairaan. Niin kuin psykiatrit tahallaan sairastuttaisivat ihmisiä...

        Niinhän se on skitsofrenian kanssa lääkkeet muka tekevät heidät sairaiksi , miksi menevät lääkäriin jos eivät tarvitse lääkkeitä . En minä ainakaan mene lääkäriin muulloin kun ailloin kun siihen on tarve


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jontas syyttelet psykiatreille ei ole mitään hyötyä sairastuttaa ketään , niin he eivät tee työtään.
        Jos olet mielestäsi terve niin lopetat lääkityksen ei kukaan sinua pakota niitä ottamaan .
        Äläkä laita toisten syyksi omia ongelmiasi

        Sanoo että ei välitetä , miten meinaa senkin , sillä onhan välitetty että on saanut lääkkeet. Ei ne lääkärit ala paapomaan ketään mitenkään jos nämä sattuvat luulemaan kuten tavallisesti että juutåei he ovat jotenkin erikois tapauksia ja heitä pitäisi jollain erikoisella tavalla hoidellakkin. Lääkärit kuulevat satoja samanlaisia kertomuksia , joten heille tämä on ainoastaan työtä , ei mitään kaveruutta jota tämä ihminen ilmeisesti haluaisi ”erikoisella ”
        (Omasta mielestään ) sairaudella.
        Joten lääkkeitä kirjoitetaan tarpeeseen , vaikka potilas nuåyt on saanut päähänsä että hän ei ilmeisesti niitä tarvitse ja haluaisi muuttaa diagnoosinsa , kuten niin moni muu tämän sairauden kanssa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata tuhlata aikaa näihin lääkeuskovaisiin. Ovat rinnastettavissa tosiaankin uskovaisiin, sillä taikauskoisesti luottavat elämänsä jonkun toisen käsiin. Näin ei tarvitse itse ottaa vastuuta ja alkaa muuttamaan elämäänsä suuntaan mihin sen haluaisi muuttuvan.
        On tosiaankin naurettavaa uskoa, että lääke muuttaisi elämän. Ja kun nämä lääkeuskovaiset sitten sanovat, että lääke ei paranna vaan antaa voimia sen hetkiseen elämään niin heille ei ole tullut mieleenkään kokeilla liikuntaa, terveellistä ruokavaliota ja noin ylipäätään itsestään huolen pitämistä.

        Kyllä lääkitys on todella auttanut monen potilaan elämään, joten ei tartte sepustella .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on skitsofrenian kanssa lääkkeet muka tekevät heidät sairaiksi , miksi menevät lääkäriin jos eivät tarvitse lääkkeitä . En minä ainakaan mene lääkäriin muulloin kun ailloin kun siihen on tarve

        Kaipa se tavallaan on totta, kun kerta sitten vasta tulee se sairaudentunto.


    • Anonyymi

      Hyvä aihe.

      Esimerkkinä voisi sanoa paikkakunnalta:

      Nuori mies oli ensin hoikka ja liikkuu usein kävellen, sitten kun oli saanut mielenterveyslääkäriltä sopivat neuroleptit ja masennuslääkkeet.

      Muutamia vuosia kului ja kyseinen nuori mies liikkuu nykyään huomattavan ison tynnyrimahansa kanssa hitaasti ja silmät seisoo päässä ja katseensa on lasittunut.

      Sääliksi käy.

      • Anonyymi

        Onko hän siis mielisairaalan potilas? Onko hänet pitänyt "pumpata" täyteen lääkkeitä? Miksi? Mikä hänen sairautensa mahtaa olla?


    • Anonyymi

      Alalla ei yleensä harrasteta juurikaan ns. itsekritiikkiä, tai siis kyseenalaisteta lääkkeiden haittavaikutuksia. Tästä on ollut palstalla usein keskustelua, mutta se on mennyt hyvin usein pelkäksi väittelyksi, ja ihmisten sairaudentunnottomiksi ja ajatusvääristymistä syyttelyksi. Useilla psyykelääkkeillä kuitenkin on kiistatta paljon sivu ja haittavaikutuksia.

      Hyvin harva alalla oleva on kritisoinut alalla olevia käytäntöjä, käytössä olevia hoitokeinoja tai lääkkeisiin pohjautuvia hoitoja. Joku harva rohkea ja innovatiivinen on uskaltanut sanoa suoraan, että diagnosoinneista pitäisi luopua. Itse olen sitä mieltä, että psykiatriassa pitää luopua sairaus ja lääkekeskeisestä ajattelusta. Koska diagnoosit vain stigmatisoivat, eli leimaavat ihmisiä, mikä mm. haittaa merkittävästi somaattisten sairauksien tutkimista ja hoitamista terveyspuolella. Jo ylipäätään se lähtökohta, että kaikki potilaan kertomat asiat ovat "häiriöitä", vikoja, ja ongelmia aivotoiminnassa on ainakin minusta hölmöä. Koska ei niillä luokitteluilla, diagnosoinneilla ja arvioinneilla kenenkään vointia, tai hyvinvointia paranneta. Enemmän pitää keskittyä niihin ongelmien taustalla oleviin juurisyihin, ja selvittää, mikä aiheuttaa oireilua. Yleensä taustalla on hyvin usein koettuja traumoja. Vuorovaikutuksellisella ja avoimella keskustelulla päästäisiin parempiin ja konkreettisempiin tuloksiin. Hoito olisi myös huomattavasti inhimillisempää ja humaanimpaa.

      • Anonyymi

        Eikö ihminen itse tiedä omat traumansa? Eikö niistä voi jutella kenen kanssa vain, jos keskustelu auttaisi? Mihin siinä psykiatria tarvitaan?

        Oman menneisyyden kanssa on jokaisen elettävä, ei menneisyyttä ja syntyneitä traumoja voi mitenkään peruuttaa. Niiden kanssa on vain elettävä, ne ovat osa omaa historiaa. Isompia ja pienempiä traumojahan on ihan jokaisella.

        Jos se oman menneisyyden kanssa eläminen ei onnistu, sitten tarvitaan mielen puuduttaminen. Lääkkeillä.


      • Anonyymi

        Samat ihmiset tekee samalle palstalle samat avaukset ja saa aina samat vastaukset.

        Mikä yllätys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat ihmiset tekee samalle palstalle samat avaukset ja saa aina samat vastaukset.

        Mikä yllätys.

        Eikö olekin ihme juttu? Ja miten ihmeessä tunnistatkaan jonkun tekemästä kirjoituksesta, kuka on minkäkin takana? Sinun täytyy olla ihan oikea selvänäkijä! Paitsi, että niitä ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ihminen itse tiedä omat traumansa? Eikö niistä voi jutella kenen kanssa vain, jos keskustelu auttaisi? Mihin siinä psykiatria tarvitaan?

        Oman menneisyyden kanssa on jokaisen elettävä, ei menneisyyttä ja syntyneitä traumoja voi mitenkään peruuttaa. Niiden kanssa on vain elettävä, ne ovat osa omaa historiaa. Isompia ja pienempiä traumojahan on ihan jokaisella.

        Jos se oman menneisyyden kanssa eläminen ei onnistu, sitten tarvitaan mielen puuduttaminen. Lääkkeillä.

        Luulin, että mt-alalla olevat haluavat edesauttaa ja tukea jokaisen kohtaamansa potilaan hyvinvointia, jaksamista ja selviämistä. Minut on useita vuosia sitten raiskattu ja pahoinpidelty monta kertaa. Yhden kerran mainitsin siitä kohtaamalleni hoitajalle, joka ei sanonut siihen yhtään mitään. Eikä tarjonnut edes mitään kriisi, tai traumaterapiaa, jota hieman kummastelen. Siitä tuli se vaikutelma, että mt-puolella on fokuksena ja tärkeimpänä se, että jos jollekin on annettu jo aiemmin jokin muu diagnoosi, vain se painaa vaa´assa, eikä millään, mitä potilas on esim. myöhemmin kokenut, ole enää mitään väliä. Kysellään vaan sen perään, että käytätkö niitä lääkkeitä. No, neuroleptejä ei edes suositella, jos on kokenut traumaattisia tapahtumia, koska ne haittaavat asioiden käsittelyä. Itse olen joutunut deletoimaan kaikki ikävät asiat, ja tapahtumat, joita olen kokenut. Periaatteessa minulla olisi ollut oikeus tehdä rikosilmoitukset siitä, mitä minulle tehtiin. En kuitenkaan tehnyt sitä. Koska en halua, että minua pidetään jonakin huomionhakuisena narsistina.

        Siinä olen kanssasi siis aivan samaa mieltä, että omat läheiset, tai ystävät ovat ainoita, joiden kanssa kannattaa keskustella, Mutta kun kaikilla ei niitäkään välttämättä ole lähettyvillä. Aivan liian monet jäävät liian yksin, vaille mitään tukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin ihme juttu? Ja miten ihmeessä tunnistatkaan jonkun tekemästä kirjoituksesta, kuka on minkäkin takana? Sinun täytyy olla ihan oikea selvänäkijä! Paitsi, että niitä ei ole olemassakaan.

        Ainahan niillä se kasetti tahtoo jäädä jumiin, mutta kun jokaisella on se oma yksilöllinen kasetti. Siitä sen huomaa jos se ei vaihdu. Ei se mitään raketti tiedettä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin ihme juttu? Ja miten ihmeessä tunnistatkaan jonkun tekemästä kirjoituksesta, kuka on minkäkin takana? Sinun täytyy olla ihan oikea selvänäkijä! Paitsi, että niitä ei ole olemassakaan.

        Oletko tullut ajatelleeksi, että nykyiset kielimalleihin perustuvat tekoälyt voisivat jo aika hyvin ennustaa tämän foorumin teksteistä, että kellä kirjoittajista on, ja miten pahoja ajatusvääristymiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin, että mt-alalla olevat haluavat edesauttaa ja tukea jokaisen kohtaamansa potilaan hyvinvointia, jaksamista ja selviämistä. Minut on useita vuosia sitten raiskattu ja pahoinpidelty monta kertaa. Yhden kerran mainitsin siitä kohtaamalleni hoitajalle, joka ei sanonut siihen yhtään mitään. Eikä tarjonnut edes mitään kriisi, tai traumaterapiaa, jota hieman kummastelen. Siitä tuli se vaikutelma, että mt-puolella on fokuksena ja tärkeimpänä se, että jos jollekin on annettu jo aiemmin jokin muu diagnoosi, vain se painaa vaa´assa, eikä millään, mitä potilas on esim. myöhemmin kokenut, ole enää mitään väliä. Kysellään vaan sen perään, että käytätkö niitä lääkkeitä. No, neuroleptejä ei edes suositella, jos on kokenut traumaattisia tapahtumia, koska ne haittaavat asioiden käsittelyä. Itse olen joutunut deletoimaan kaikki ikävät asiat, ja tapahtumat, joita olen kokenut. Periaatteessa minulla olisi ollut oikeus tehdä rikosilmoitukset siitä, mitä minulle tehtiin. En kuitenkaan tehnyt sitä. Koska en halua, että minua pidetään jonakin huomionhakuisena narsistina.

        Siinä olen kanssasi siis aivan samaa mieltä, että omat läheiset, tai ystävät ovat ainoita, joiden kanssa kannattaa keskustella, Mutta kun kaikilla ei niitäkään välttämättä ole lähettyvillä. Aivan liian monet jäävät liian yksin, vaille mitään tukea.

        Mitä hoitajan olisi sitten pitänyt sanoa sinulle raiskaamisesta . Asia joka on tapahtunut ei tule toiseksi siitä puhumalla . Varmaan kirjoitti sen ylös papereihin


      • Anonyymi

        Jos sinä et itsekkään teidä juurisyitäsi, niin miten joku lääkäri sen sinulle jostain kaivaisi?


    • Anonyymi

      Kaikkein halvinta ja tehokkainta on liittyä ryyppyremmiin. Samassa jamassa oleva on sekä terapeutti, että lääkäri. Hyvä juoppo, mikä kuuntelee murheitasi pikku huikkien lomassa on tehokkaampi ja 100 kertaa edullisempi kuin kallispalkkainen kallonkutistaja.

      • Anonyymi

        Minua ei vuosia sitten auttanut tuollainen ollenkaan, vaikka ryypiskelin yhden hoitajan kanssa baarissa ( valitettavasti hän kuoli jo kauan sitten ).
        Hoitaja oli töissä osastolla, jolla " vierailin " hyvinkin usein.
        Ryypiskelystä johtuen sain elämäni täysin ylösalaisin, ja pakko sanoa, että hoitojen, sekä lääkitysten, rankkojenkin, jälkeen sain asiani kuntoon.
        Sekoilu kesti niin kauan, kuin sekava elämä kesti.
        Muistissa se toki on, ja paljon on asioita, joista olisin voinut traumatisoituakin, jos sellaiseen olisi taipumusta.
        Menneet on vain hyväksyttävä tapahtuneiksi. Itse olen tietoinen siitä, jos niitä murehtisin vielä tänä päivänä, elämästä ei tulisi enää mitään.
        Laitoksistakaan ei ole ainoastaan hyviä muistoja, mutta jos hoitopaikkoja ei olisi, en tässä olisi kirjoittelemassa.


      • Anonyymi

        En suosittele kenellekään aloittamaan alkoholin käyttämistä. Itselläni meni sisäelimet, eli maha ja suolisto lopullisesti pas*aksi. Eivät siis toimi enää. Seurauksena hirvittävät, usein toistuvat vatsakrampit. Joudun siis lopettamaan senkin "ilon" käytön. Nyt sitä sitten syödään piivalmisteita koko loppuelämän ajan. Suosittelen vilpittömästi kaikille alkoholin käyttämisen lopettamista. Koska se vie paitsi järjen, niin tuhoaa kaikkien elinten toiminnan.


    • Anonyymi

      Mistä tiedät? Itse en syö kyseisiä läkkeitä.Ymäristössä jossa olen on 2 henkilöä mies nainen.Yksin asuvia tuttavia, Syövät mieliala läkeitä ja kelan raha päivinä matka heillä käy lähi bubiin.Kova koktaili mieliala läkeet ja kalja.

    • Anonyymi

      Ei neuroleptejä masennukseen kirjoiteta

      • Anonyymi

        Kyllähän niitä vähän kirjotetaan. Juju on siinä että täällä foorumilla tahallaan sekotetaan ne annoskoot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän niitä vähän kirjotetaan. Juju on siinä että täällä foorumilla tahallaan sekotetaan ne annoskoot.

        Voi olla, että täälläkin sekoitetaan annoskoot, mutta kyllä lääkäritkin määräävät lääkkeitä erilaisin annostuksin. Eli on myös lääkäristä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, että täälläkin sekoitetaan annoskoot, mutta kyllä lääkäritkin määräävät lääkkeitä erilaisin annostuksin. Eli on myös lääkäristä kiinni.

        Lääkäri määrää skitsofreenikolle skitsofreenikon annoskoon, ja masentuneelle masentuneen annoskoon.

        Mutta foorumilla skitsofreenikon annoksen saanut, väittää olevansa masentunut...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäri määrää skitsofreenikolle skitsofreenikon annoskoon, ja masentuneelle masentuneen annoskoon.

        Mutta foorumilla skitsofreenikon annoksen saanut, väittää olevansa masentunut...

        Lääkkeitä ei määrätä sairauden diagnoosin mukaan, vaan yksilöllisesti ihmisen tarpeesta riippuen. Onhan se oireilustakin kiinni, tarvitseeko joku ehkä enemmän lääkettä kuin joku toinen.


    • Anonyymi

      No niin siinä taas alemmuuden tunto näkyy selvännäkijä. Lääkärin tilipussilla ei ole mitään tekemistä sairautesi kanssa. Lääkkeet kirjoitetaan tarpeeseen ei mitenkään muuten.
      Paraneminen ei tapahdu mitenkään yhdessä päivässä ja en ymmärrä tuota että sanot samat lääkkeet vuosi vuoden perästä. Miksi menet yleensä lääkäriin kun et keskity omaan itseesi ainoastaan ennakkoluuloihin lääkäreiden työstä, ja heidän tilipussistaan
      Ei ihme että ihminen voi huonosti kun mielikuvitukset lääkäreistä ja lääkkeitä ovat tapeetilla.
      Joten käske lääkärin vaihtamaan lääkkeitä jos et saa toivomaansa vaikuteta niistä mitä syöt.
      Jotain vikahan täytyy olla jos juoksee lääkärissä , ei terve ihminen tarvitse lääkkeitä. Niin että kunhan jätät nuo väärät luulot lääkäreistä ja lääkkeistä ja keskityt omaan sairauteesi nii voi olla että voit paremmin. Negatiiviset ajatukset lisäävät ainoastaan huonoa oloa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja tuon jutun rinnalla millään muulla ei ole mitään merkitystä?


      • Anonyymi

        Tuote selvityksessä on eräät masennus lääkkeet alussa sellaisia että voi saada itsetuhoisia ajatuksia , ne menevät ohitse kun lääke alkaa vaikuttamaan kunnolla. Niin että ei ketään voi syytellämtapista. Se on ihminen itse joka tekee sellaisen päätöksen ja sitä ei voi edeltäkäsin
        Mitenkään tietää jos potilas ei niistä,kerro lääkärille . Joten älä vaivaudu likkkejä lajittelemaan ne eivät todista yhtään mitään muuta kun halua velloa sairaassa ajatuksissa


      • Anonyymi

        O mikä on sinun mielestäsi sitä oikeaa hoitoa.
        Yhteiskunnan resussit ei riitä joka puolelle joten itse on tehtävä muutos ajattelumalliinsa .
        Lääkkeet lievittävät tuska tiloja sillon on hyvä muuttaa tuo ihmeellinen ajatusmaailma missä nyt olet, ja huomata ettei ihmiset yleensä syyttele muita omista ongelmistaan.


    • Anonyymi

      Lekurit pieree ja istuu rahasäkin päällä.

      • Anonyymi

        Jos kadehditaan jonkun tuloksia niin ei ihme ettet tule terveeksi


    • Anonyymi

      Eihän lääkärin palkka riipu siitä, miten monta reseptiä hän kirjoittaa...

      Ja miksi ihmiset juoksevat lääkärissä, jos eivät ole sairaita tai tarvitse lääkkeitä?

      • Anonyymi

        Sinut voidaan määrätä lääkäriin työnantajan toimesta. Perusteellisiin selvityksiin (2-3kk). Ja tämä koko homma voidaan tehdä sillä perusteella, kun et pystykään tekemään 100% työtä. Koko asian tekee mielenkiintoiseksi se, että (sekä työhakemuksessa että) työhaastattelussa olet selvästi (ja moneen kertaan) ilmoittanut, että suostut tekemään ainoastaan 60% työpanoksen. Työhaastattelussa kerrottiin, että heillä ei ole tarjolla 60% virkoja, mutta yhdessä esimiehen kanssa voidaan sopia tunneista. Tämä sopiminen ei kuitenkaan ollut mahdollista, ei vaikka toistuvasti sitä pyysin, olin sairauslomalla ja kerroin, miten lääkäri suositteli lyhyempää työaikaa. ”Kun meillä tarve on 100 prosenttiselle” Enhän olisi koko työtä ottanut vastaan, jos todellisuus on se, ettei tunneista voidakaan keskustella. Miksi kukaan siis huijaa työntekijää työhaastattelussa? Sitten pakottaa 100% työhön, siitä seuraa terveydentilan romahtaminen ja senkin jälkeen ilmoittaa, että ko. työpaikassa ei olekaan mahdollista sitä sovittua lyhyempää työaikaa tehdä, mutta jos suostuu perusteelliseen kuukauksien tutkimuksiin (ja mahdolliseen kuntoutukseen tai pillerikuuriin), voidaan sijoittaa toisiin tehtäviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut voidaan määrätä lääkäriin työnantajan toimesta. Perusteellisiin selvityksiin (2-3kk). Ja tämä koko homma voidaan tehdä sillä perusteella, kun et pystykään tekemään 100% työtä. Koko asian tekee mielenkiintoiseksi se, että (sekä työhakemuksessa että) työhaastattelussa olet selvästi (ja moneen kertaan) ilmoittanut, että suostut tekemään ainoastaan 60% työpanoksen. Työhaastattelussa kerrottiin, että heillä ei ole tarjolla 60% virkoja, mutta yhdessä esimiehen kanssa voidaan sopia tunneista. Tämä sopiminen ei kuitenkaan ollut mahdollista, ei vaikka toistuvasti sitä pyysin, olin sairauslomalla ja kerroin, miten lääkäri suositteli lyhyempää työaikaa. ”Kun meillä tarve on 100 prosenttiselle” Enhän olisi koko työtä ottanut vastaan, jos todellisuus on se, ettei tunneista voidakaan keskustella. Miksi kukaan siis huijaa työntekijää työhaastattelussa? Sitten pakottaa 100% työhön, siitä seuraa terveydentilan romahtaminen ja senkin jälkeen ilmoittaa, että ko. työpaikassa ei olekaan mahdollista sitä sovittua lyhyempää työaikaa tehdä, mutta jos suostuu perusteelliseen kuukauksien tutkimuksiin (ja mahdolliseen kuntoutukseen tai pillerikuuriin), voidaan sijoittaa toisiin tehtäviin.

        Miksi kukaan toimii näin? Ja asian tekee kummalliseksi vielä se, että kyseisessä työpaikassa on kahden eri muun ammattiryhmän edustajia, jotka nimenomaan tekevät lyhennettyä työaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut voidaan määrätä lääkäriin työnantajan toimesta. Perusteellisiin selvityksiin (2-3kk). Ja tämä koko homma voidaan tehdä sillä perusteella, kun et pystykään tekemään 100% työtä. Koko asian tekee mielenkiintoiseksi se, että (sekä työhakemuksessa että) työhaastattelussa olet selvästi (ja moneen kertaan) ilmoittanut, että suostut tekemään ainoastaan 60% työpanoksen. Työhaastattelussa kerrottiin, että heillä ei ole tarjolla 60% virkoja, mutta yhdessä esimiehen kanssa voidaan sopia tunneista. Tämä sopiminen ei kuitenkaan ollut mahdollista, ei vaikka toistuvasti sitä pyysin, olin sairauslomalla ja kerroin, miten lääkäri suositteli lyhyempää työaikaa. ”Kun meillä tarve on 100 prosenttiselle” Enhän olisi koko työtä ottanut vastaan, jos todellisuus on se, ettei tunneista voidakaan keskustella. Miksi kukaan siis huijaa työntekijää työhaastattelussa? Sitten pakottaa 100% työhön, siitä seuraa terveydentilan romahtaminen ja senkin jälkeen ilmoittaa, että ko. työpaikassa ei olekaan mahdollista sitä sovittua lyhyempää työaikaa tehdä, mutta jos suostuu perusteelliseen kuukauksien tutkimuksiin (ja mahdolliseen kuntoutukseen tai pillerikuuriin), voidaan sijoittaa toisiin tehtäviin.

        "Enhän olisi koko työtä ottanut vastaan, jos todellisuus on se, ettei tunneista voidakaan keskustella."

        Jäi vähän epäselväksi, että mikä se esti ottamasta lopareita, ja etsimästä toista työpaikkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Enhän olisi koko työtä ottanut vastaan, jos todellisuus on se, ettei tunneista voidakaan keskustella."

        Jäi vähän epäselväksi, että mikä se esti ottamasta lopareita, ja etsimästä toista työpaikkaa?

        Tykkään työstä ja koen työn palkitsevana. Lisäksi ajattelen, että on kohtuullista antaa yhteiskunnalle takaisin panostuksesta, joka minuun on satsattu. Työ/asia on ajankohtainen monellakin tavalla. Jos jätän työn taakseni, niin minähän sen lopulta itse maksan, ennemmin tai myöhemmin. Työssä on asioita, jotka on aivan totaalisen pielessä, mutta jotka olisivat korjattavissa suhteellisen helpostikin, ainakin merkittävästi tilanne voisi helpottua, jos tahtoa on. Siinä kai ne pääasiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut voidaan määrätä lääkäriin työnantajan toimesta. Perusteellisiin selvityksiin (2-3kk). Ja tämä koko homma voidaan tehdä sillä perusteella, kun et pystykään tekemään 100% työtä. Koko asian tekee mielenkiintoiseksi se, että (sekä työhakemuksessa että) työhaastattelussa olet selvästi (ja moneen kertaan) ilmoittanut, että suostut tekemään ainoastaan 60% työpanoksen. Työhaastattelussa kerrottiin, että heillä ei ole tarjolla 60% virkoja, mutta yhdessä esimiehen kanssa voidaan sopia tunneista. Tämä sopiminen ei kuitenkaan ollut mahdollista, ei vaikka toistuvasti sitä pyysin, olin sairauslomalla ja kerroin, miten lääkäri suositteli lyhyempää työaikaa. ”Kun meillä tarve on 100 prosenttiselle” Enhän olisi koko työtä ottanut vastaan, jos todellisuus on se, ettei tunneista voidakaan keskustella. Miksi kukaan siis huijaa työntekijää työhaastattelussa? Sitten pakottaa 100% työhön, siitä seuraa terveydentilan romahtaminen ja senkin jälkeen ilmoittaa, että ko. työpaikassa ei olekaan mahdollista sitä sovittua lyhyempää työaikaa tehdä, mutta jos suostuu perusteelliseen kuukauksien tutkimuksiin (ja mahdolliseen kuntoutukseen tai pillerikuuriin), voidaan sijoittaa toisiin tehtäviin.

        Tuo kyllä on aika harvinaista ja epätodennäköistä...

        Mutta eihän kukaan pysty todellisuudessa antamaan 100 % työpanosta.
        Toisaalta en minäkään pystyisi antamaan yhdenkään prosentin työpanosta, jos aivokirurgiksi panisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut voidaan määrätä lääkäriin työnantajan toimesta. Perusteellisiin selvityksiin (2-3kk). Ja tämä koko homma voidaan tehdä sillä perusteella, kun et pystykään tekemään 100% työtä. Koko asian tekee mielenkiintoiseksi se, että (sekä työhakemuksessa että) työhaastattelussa olet selvästi (ja moneen kertaan) ilmoittanut, että suostut tekemään ainoastaan 60% työpanoksen. Työhaastattelussa kerrottiin, että heillä ei ole tarjolla 60% virkoja, mutta yhdessä esimiehen kanssa voidaan sopia tunneista. Tämä sopiminen ei kuitenkaan ollut mahdollista, ei vaikka toistuvasti sitä pyysin, olin sairauslomalla ja kerroin, miten lääkäri suositteli lyhyempää työaikaa. ”Kun meillä tarve on 100 prosenttiselle” Enhän olisi koko työtä ottanut vastaan, jos todellisuus on se, ettei tunneista voidakaan keskustella. Miksi kukaan siis huijaa työntekijää työhaastattelussa? Sitten pakottaa 100% työhön, siitä seuraa terveydentilan romahtaminen ja senkin jälkeen ilmoittaa, että ko. työpaikassa ei olekaan mahdollista sitä sovittua lyhyempää työaikaa tehdä, mutta jos suostuu perusteelliseen kuukauksien tutkimuksiin (ja mahdolliseen kuntoutukseen tai pillerikuuriin), voidaan sijoittaa toisiin tehtäviin.

        Jos jaksaa tehdä 60%niin jaksaa koko päivänkin joten Aina voi parantaa omaa itseään .
        Monelle on työ pelastus kun on muuta ajateltavaa.
        Mutta kai sekin jotenkin riippuu ihmisen luonteesta
        Jos on heti alussa vastaan kaikkea uutta niin ei ihme että menee pieleen asiat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tykkään työstä ja koen työn palkitsevana. Lisäksi ajattelen, että on kohtuullista antaa yhteiskunnalle takaisin panostuksesta, joka minuun on satsattu. Työ/asia on ajankohtainen monellakin tavalla. Jos jätän työn taakseni, niin minähän sen lopulta itse maksan, ennemmin tai myöhemmin. Työssä on asioita, jotka on aivan totaalisen pielessä, mutta jotka olisivat korjattavissa suhteellisen helpostikin, ainakin merkittävästi tilanne voisi helpottua, jos tahtoa on. Siinä kai ne pääasiat.

        Millä alalla olet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kyllä on aika harvinaista ja epätodennäköistä...

        Mutta eihän kukaan pysty todellisuudessa antamaan 100 % työpanosta.
        Toisaalta en minäkään pystyisi antamaan yhdenkään prosentin työpanosta, jos aivokirurgiksi panisivat.

        Työkyky on aina suhteessa työhön ja siihen vaikuttaa mm. osaaminen ja johtaminen, työyhteisö ja työolot. Myös oma motivaatio. Jos olet suoraan sanonut, että sinulla on osaamispuutteita asiassa x ja monenkaan keskustelun jälkeen ei tähän ole tullut muutosta niin kyllähän se myös motivaatiota laskee. Motivaatiota ja luottamusta laskee myös huijaaminen työhönotossa. Voidaan myös ajatella, että olisiko työoloissa kehitettävää, jos mm. perehdyttäminen on noin vaikeaa. Mistä tämä suoraan sanoen aggressiivinen vastustus perehdyttämistä vastaan kumpuaa? Ja nimenomaan kun osaamispuutteet vaikuttaa edelleen työkykyyn, jonka tiedetään olevan ko. henkilöllä alle 100%. Lievästi sanoen ihmettelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työkyky on aina suhteessa työhön ja siihen vaikuttaa mm. osaaminen ja johtaminen, työyhteisö ja työolot. Myös oma motivaatio. Jos olet suoraan sanonut, että sinulla on osaamispuutteita asiassa x ja monenkaan keskustelun jälkeen ei tähän ole tullut muutosta niin kyllähän se myös motivaatiota laskee. Motivaatiota ja luottamusta laskee myös huijaaminen työhönotossa. Voidaan myös ajatella, että olisiko työoloissa kehitettävää, jos mm. perehdyttäminen on noin vaikeaa. Mistä tämä suoraan sanoen aggressiivinen vastustus perehdyttämistä vastaan kumpuaa? Ja nimenomaan kun osaamispuutteet vaikuttaa edelleen työkykyyn, jonka tiedetään olevan ko. henkilöllä alle 100%. Lievästi sanoen ihmettelen.

        Ko. paikassa mieluummin vaaditaan jatkamaan kuukausia sairauslomalla kuin suostutaan antamaan perehdytystä. Millään laskentakaavalla en näe tässä mitään järkeä. En pitkällä enkä lyhyellä aikavälillä. Paitsi, jos henkilön sairausloman aikana ei edes aktiivisesti haeta uutta työntekijää, jolloin sairausloman aikana pienemmällä porukalla tehdään samat työt. Puristetaan vähän lisää, sillähän se hoituu.

        Työterveysneuvottelussa kerrot jaksamisen ongelmista ja syynä kokotyöaika ja nimenomaan perehdytyksen puute asiassa x. Siellä sanotaan, ettei perehdytystä voida järjestää henkilökuntapulasta johtuen. Jos tekisi 100. %, perehdytys järjestyisi. (Lisäys: Perehdytys on järjestynyt ko. paikassa kaikille muille työntekijöille. Yksi oli sairauden vuoksi tehnyt osittaista, perehdytettiin, toinen teki opintojen takia vajaata prosenttia, perehdytettiin). Työterveyslääkäri, jonka pitäisi olla neuvottelussa puolueeton, sanoi, että onhan se ymmärrettävää, ettei perehdytys järjesty, kun on mökkikausi. (Minun piti ottaa konsulttipuhelu psykiatrille, kun aloin miettimään, miksi mökkikausi vaikuttaa minun perehdyttämiseen, en työskentele mökkikylässä. Hetken mietin, olenko itse sekaisin).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ko. paikassa mieluummin vaaditaan jatkamaan kuukausia sairauslomalla kuin suostutaan antamaan perehdytystä. Millään laskentakaavalla en näe tässä mitään järkeä. En pitkällä enkä lyhyellä aikavälillä. Paitsi, jos henkilön sairausloman aikana ei edes aktiivisesti haeta uutta työntekijää, jolloin sairausloman aikana pienemmällä porukalla tehdään samat työt. Puristetaan vähän lisää, sillähän se hoituu.

        Työterveysneuvottelussa kerrot jaksamisen ongelmista ja syynä kokotyöaika ja nimenomaan perehdytyksen puute asiassa x. Siellä sanotaan, ettei perehdytystä voida järjestää henkilökuntapulasta johtuen. Jos tekisi 100. %, perehdytys järjestyisi. (Lisäys: Perehdytys on järjestynyt ko. paikassa kaikille muille työntekijöille. Yksi oli sairauden vuoksi tehnyt osittaista, perehdytettiin, toinen teki opintojen takia vajaata prosenttia, perehdytettiin). Työterveyslääkäri, jonka pitäisi olla neuvottelussa puolueeton, sanoi, että onhan se ymmärrettävää, ettei perehdytys järjesty, kun on mökkikausi. (Minun piti ottaa konsulttipuhelu psykiatrille, kun aloin miettimään, miksi mökkikausi vaikuttaa minun perehdyttämiseen, en työskentele mökkikylässä. Hetken mietin, olenko itse sekaisin).

        Mökkikausi siis tarkoittaa lisää ihmisiä tt-lääkärin mukaan.

        Kun minulle myöhemmin ehdoitettiin ko. lääkärin perusteellisia selvityksiä, rehellisesti aloin pohtia, haluanko niihin suostua. Mitkä demografiset tekijät tulee ottaa huomioon, kun puhutaan työn vaatimuksista, perehdyttämisestä ja työkyvystä? Maahanmuutto, syntyvyyden lasku, syrjäytyminen..? En edes vitsaile. Tähän syynä ehkä persoona ja ahdistuneisuustaipumus sekä aiemmat kokemukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä alalla olet

        Jäteala


    • Anonyymi

      En tosin tiedä onko heidät ns. ”leptattu” psykiatrien toimesta.

    • Anonyymi

      Näin Suomessa tapetaan ihmisiä järjestelmällisesti, pillerit kouraan ja avohoitoon kärsimään.

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jyvaskylalaisperhe-taisteli-vuosia-saadakseen-tyttarelleen-apua-nain-yhteiskunnan-turvaverkko-petti-ei-lapsen-kuolemaan-voi-valmistautua/8806746#gs.7ick9a

      Asiantuntijat: Lasten ja nuorten hoito painottuu liikaa avohoitoon

      Psyykkisesti sairaiden lasten ja nuorten hoidon toteutumisesta on keskusteltu runsaasti myös julkisuudessa. Osa asiantuntijoista on varoittanut, että terveydenhuolto ei aina tunnista vaikeasti sairaita nuoria ja nykyinen palvelujärjestelmä on rakennettu avohoitopainotteiseksi.

    • Anonyymi

      Sitä en tiedä, että onko tämä Suomessa käytössä oleva psykiatria ja sen käyttämät hoitokeinot ja muodot alkukantaisia, mutta kehittämisen varaa ja aihetta niissä ainakin olisi ja paljon. Jo yksistään se, että useimpien potilaiden hoito on vain diagnosointia ja pohjautuu aivan liian paljon lääkityksiin, on minusta merkki siitä, että mt-hoito on liian kapea-alaisesti ajateltua. Enemmän pitää keskittyä niiden kunkin potilaan oireiden ja ongelmien taustalla oleviin juurisyihin ja yrittää selvittää, mikä, tai mitkä ovat ne asiat ja syyt, joiden takia ihminen voi huonosti. Psykiatriassa ollaan "hoidettu" potilaita lääkkeillä jo useiden vuosikymmenten ajan. Epäselväksi sen sijaan jää, moniko oikeasti on parantunut, tai voi paremmin annettavien hoitokeinojen avulla? Onko edes tehty, tai tehdäänkö mitään spefisiä galluppeja senkään asian tiimoilta. Otaksun, että ei, tai sitten siihen tutkimukseen otetaan vain tietty, marginaalinen ryhmä mukaan, jonka ulkopuolelle jäävät automaattisesti ne, jotka eivät enää edes käytä kyseisiä palveluita, tai ns. ovat saaneet tarpeekseen kyseisten palveluiden huonosta laadusta. Tästä syystä tulokset eivät koskaan kertoisikaan koko totuutta asiasta.

      Se, mikä on minusta surullista on juuri se, että psykiarit ja koko hoitoalalla olevat nostavat itsensä sinne norsunluutorniin, eivätkä koskaan edes kysy, mitä potilas/potilaat itse toivoisivat omalta hoidoltaan. Ylimielisyyden takia ja sen takia, että he kuvittelevat tietävänsä kaikesta kaiken, koska ovat lukeneet ja opiskelleet lääketiedettä. Jos potilailta itseltään kysyttäisiin enemmän, siitä olisi hyötyä alalla olevillekin. Mutta kun hehän ajattelevat siltä lähtökohtalta, että "potilaat eivät tiedä mistään mitään" ja ovat tyhmiä. Jos potilas sanoo jotakin, häntä pidetään luulosairaana, ajatusvääristymistä ja harhaisen ajattelun omaavana. Se, jos mikä on stereotypistä ajattelua. Niin kauan, kuin potilaita ja heidän mielipiteitään leimataan ja mitätöidään, ei niitä kyseisiä palveluita edes kannata alkaa käyttämään.

      • Anonyymi

        Se mikä minusta on surullista, niin se että sairaudentunnottomat ja /tai hoidonvastaiset ihmiset valittaa siitä hoidosta josta he ovat kieltäytyneet.

        Ongelma ei todellakaan ole se, etteikö meillä olisi riittävästi kovaa dataa erikoissairaanhoidon ja sitäkautta lääkitysten tehokkuudesta, vaan siitä että ennaltaehkäisyssä joudutaan edelleen luottamaan liikaa ihmisten mielipiteistä tulevaan tutkimusdataan.

        Valitettavasti ihminen huiaa aina ensin itseään, kun lähtee vastaamaan näihin kysymyksiin.


      • Anonyymi

        Niin ei ajatella hoitoouolella, pyritään auttamaan , psykologeja ei kasva puissa vaikea saada apua siellä
        missä ei Ole varaa pitää henkilökuntaa tarpeeksi
        Yksityinen maksaa 300 euroa 45 minuuttia joten kenellä siihen on rahaa.
        Mutta kun äänestetään porukkaa hallitukseen joka tekee monen elämän vaikeaksi, Siis kaikki on rahasta kiinni siksipä köyhän ei saisi sairastua.
        Niin että yleisellä sektorilla ei Ole tarpeeksi varoja palkata terapeutteja
        Politiikot eivät ajattele nenäänsä pidemmälle sen vertaa että saataisiin enemmän työvoimaa hoitoalalle
        Mutta leikkaavat kaikkia skoja jotka jo ennen tätä hallitusta olivat heikoilla


      • Anonyymi

        Kun olin psyykkisesti huonossa kunnossa, olin kaikkea hoitoa/hoidon yrityksiä vastaan.
        Olin epäluuloinen, ehkä jonkin verran syyttelinkin ammattilaisia. Tuntui joskus, ettei kukaan heistä ymmärrä minua, ja ehkä " pahinta " oli, kun saivatkin selville, ettei minulla mennytkään hyvin, vähän hävetti ja nolotti kun heillekin selvisi, etten voinut henkisesti hyvin.

        En pidä yhtään ihmeellisenä sitä, kun tulin parempaan kuntoon, että olen pärjännyt aivan hyvin psykiatrien ja hoitajien kanssa.
        Olen myös huomannut, että kyllä he ottavat potilaan huomioon kyselemällä, mitä itse haluaa, onko tyytyväinen hoitoon, tuntuuko, että tarvitsisi jotain lääkettä, jne.
        On toki tullut ajateltua menneitä aikoja ja nykyaikaa keskenään, omaa itseä, omaa suhtautumista kaikkeen, ja löydettyä syitä ja seurauksia siihen, miksi kaikki meni niin kuin meni jo silloin aikoinaan, mikä on muuttunut, ym.

        Mikään hoito yksistään ei poista ongelmia, siihen on panostettava itsekin tosi paljon, tehtävä töitä itsensä eteen. Eikä se ole helppoa, mutta silti mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei ajatella hoitoouolella, pyritään auttamaan , psykologeja ei kasva puissa vaikea saada apua siellä
        missä ei Ole varaa pitää henkilökuntaa tarpeeksi
        Yksityinen maksaa 300 euroa 45 minuuttia joten kenellä siihen on rahaa.
        Mutta kun äänestetään porukkaa hallitukseen joka tekee monen elämän vaikeaksi, Siis kaikki on rahasta kiinni siksipä köyhän ei saisi sairastua.
        Niin että yleisellä sektorilla ei Ole tarpeeksi varoja palkata terapeutteja
        Politiikot eivät ajattele nenäänsä pidemmälle sen vertaa että saataisiin enemmän työvoimaa hoitoalalle
        Mutta leikkaavat kaikkia skoja jotka jo ennen tätä hallitusta olivat heikoilla

        Nykyinen hallitus onkin paskahallitus.

        Ennen kokoomuskin oli vielä puolue, jolla oli jotain inhimillistä selkärankaa, kuten Kataisen tai Stubbin aikana, mutta nykyinen kokoomuksen johto on pelkkiä lahtaripaskiaisia, jonka ainoa tavoite on suurkapitalistien nuoleskelua ja Orpokin on vain köyhille virnuileva kapitalistien juoksupoika, epäihminen. Toivottavasti saa sydänkohtauksen ja kuolee, sitä rukoilen Jumalalta joka ilta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen hallitus onkin paskahallitus.

        Ennen kokoomuskin oli vielä puolue, jolla oli jotain inhimillistä selkärankaa, kuten Kataisen tai Stubbin aikana, mutta nykyinen kokoomuksen johto on pelkkiä lahtaripaskiaisia, jonka ainoa tavoite on suurkapitalistien nuoleskelua ja Orpokin on vain köyhille virnuileva kapitalistien juoksupoika, epäihminen. Toivottavasti saa sydänkohtauksen ja kuolee, sitä rukoilen Jumalalta joka ilta...

        En anna yhden hallituksen pilata elämääni, koska en itse voi asialle mitään.
        Yhden äänen pystyn joka vaaleissa antamaan, eikä se auta saamaan sellaista hallitusta kasaan, johon olisin tyytyväinen.
        Omaa elämää on elettävä parhaansa mukaan, oli hallituksessa ketä tahansa.
        Ei se vihallakaan se asia miksikään muutu, ja jos tuntee vihaa, on itsellä paha olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olin psyykkisesti huonossa kunnossa, olin kaikkea hoitoa/hoidon yrityksiä vastaan.
        Olin epäluuloinen, ehkä jonkin verran syyttelinkin ammattilaisia. Tuntui joskus, ettei kukaan heistä ymmärrä minua, ja ehkä " pahinta " oli, kun saivatkin selville, ettei minulla mennytkään hyvin, vähän hävetti ja nolotti kun heillekin selvisi, etten voinut henkisesti hyvin.

        En pidä yhtään ihmeellisenä sitä, kun tulin parempaan kuntoon, että olen pärjännyt aivan hyvin psykiatrien ja hoitajien kanssa.
        Olen myös huomannut, että kyllä he ottavat potilaan huomioon kyselemällä, mitä itse haluaa, onko tyytyväinen hoitoon, tuntuuko, että tarvitsisi jotain lääkettä, jne.
        On toki tullut ajateltua menneitä aikoja ja nykyaikaa keskenään, omaa itseä, omaa suhtautumista kaikkeen, ja löydettyä syitä ja seurauksia siihen, miksi kaikki meni niin kuin meni jo silloin aikoinaan, mikä on muuttunut, ym.

        Mikään hoito yksistään ei poista ongelmia, siihen on panostettava itsekin tosi paljon, tehtävä töitä itsensä eteen. Eikä se ole helppoa, mutta silti mahdollista.

        Ihan niin kun ymärtäämoman kehänsä ulkopuolelta asiat niin elämä sujuu paremmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei ajatella hoitoouolella, pyritään auttamaan , psykologeja ei kasva puissa vaikea saada apua siellä
        missä ei Ole varaa pitää henkilökuntaa tarpeeksi
        Yksityinen maksaa 300 euroa 45 minuuttia joten kenellä siihen on rahaa.
        Mutta kun äänestetään porukkaa hallitukseen joka tekee monen elämän vaikeaksi, Siis kaikki on rahasta kiinni siksipä köyhän ei saisi sairastua.
        Niin että yleisellä sektorilla ei Ole tarpeeksi varoja palkata terapeutteja
        Politiikot eivät ajattele nenäänsä pidemmälle sen vertaa että saataisiin enemmän työvoimaa hoitoalalle
        Mutta leikkaavat kaikkia skoja jotka jo ennen tätä hallitusta olivat heikoilla

        Tämäkin mielenkiintoista. Rahaa löytyy yksityisiin KELA-korvauksiin, mutta JOS ja KUN ihminen sairastuu vakavasti, niin julkiselle puolellahan erikoissairaanhoidossa se hoidetaan. On kyllä niin härskiä toimintaa. Sanon suoraan, julkisen jonot eivät lyhene, vaan toiset henkilöt (yleensä jo ne, joilla on ohituskaista työterveydenhuollon kautta) saavat lisää ja parempaa hoitoa. Eli kaksinkertainen etu osalle väestöstä.

        Sitten mitataan tehokkuuksia, mutta ei voi verrata, kun terveyskeskuksessa esimerkiksi työttömät ja eläkeläiset yliedustettuina. Yksityinen sektori kerää helpoimmat tapaukset ja isot rahat. Ja jos ei vielä löydy dataa eroista potilaskannassa, niin sitten tutkimaan ja faktat tiskiin. Noh sote-valiokuntakin kirjautti uudestaan asiantuntijoiden tekstejä ja sitten sohlasivat menemään ja antoivat ymmärtää, että eduskunnan joululoma saattaa viivästyä, jollei kiirehditä. SOTE-AMMATTILAISET ovat lähes aina joulun töissä. En tiedä muista, mutta minusta tämä toiminta on kyseenalaista.


    • Anonyymi

      Entäs minkälaista hoitoa olet jäänyt vailla, sanopa miten sellaisen hoito toimii joka sinulle olisi sitä oikeaa.
      Jokainen tietää että mielenterveys sairauksiin kirjoitetaan reseptille lääkkeitä, ja sen työn sitten teet ihan itse , siis muutat elintapojesi, ja myös ihmeellisiä mielipiteitä lääkäreistä jotka tekevät työtään , eivät he ajattele työnteossa mitään rahoja joka näyttää sinulle olevan henki ja elämä .
      Psykiatrit ovat ensin opiskelleet lääkäreiksi sen jälkeen erikoistuneet psykiatriksi siis opiskelleet siinä kymmenen vuotta kaiken kaikkiaan , joten kyllä heillä on tarpeelliset tiesit näistä asioista .
      Se että sinä näet heidät jonain pahana ja vielä tappajina on sinun sairas näkemyksesi asiasta . Ei kukaan tule terveeksi joka hautoo asioita joka päivä päässään ja mietiskelee että häneltä muka henkeä yritetään ottaa. Sellaiset ajatukset ovat sairaita eivätkä mitenkään edistä paranemista .
      Huutelet jotain ihmeellistä hoitoa jota ei ole edes olemassakaan .psykiatrit ovat lääkäreitä jotka tekevät työtään eivät mitään kavereita ,ero on huomattava.
      Niin että miksi menet kerta kerran jälkeen vastaanotolle hakemaan näitä lääkkeitä joita et halua edes syödä koska aliarvioit lääkärit pahimmalla tavalla miten olet kirjoittanut.

      Ja jos ulkomaillakin. Parempi hoito niin mene sinne sitä hoitoa hakemaan, se kun suollat sontaa ihmisistä jotka tekevät ainoastaan työtään kuten se on päätetty tehtäväksi.
      taikureita eivät ole ainoastaan ihmisiä jotka tietävät hieman laajemmin sinun sairaudestasi mitä itse tiedät. Heitä pois ajatukset jotka tekevät ainoastaan vahinkoa mielenterveydelle Niin alat voimaan paremmin

    • Anonyymi

      mesennus lääkkeet, tunnetaan lähinnä koulu ampujista, kuin sen varsinainen paraminen ole näyttöä,kun sen haitta vaikutukset ovat suudenmat kuin hyöty,

    • Anonyymi

      Kyllä lääkäri välittää olet väärillä raiteilla mielikuvituksiesi kanssa

    • Anonyymi

      Demokratia vie koko vartalon kun sille antaa pikkusormen. Systeemi on viivytysdemokratiaa.

    • Anonyymi

      Höpsis, ei sentään ketään tapeta,mutta hoito on vaillinnaista. Rahaa vain ei ole.

      -Kylmät kädet

    • Anonyymi

      Kivenlahdessa sekakäyttäjät maksaa pillereistä ja juurikin tuosta sekavasta olostaan

    • Anonyymi

      Lääkkeet ja alkoholi eivät sovi yhteen. Kokeile olla ilman alkoholia, kolmessa viikossa huomaat eron.

    • Anonyymi

      Entäs jos aloittaja selittäisi mikä on se oikea hoito tapa jolla häntä pitäisi nyt hoidella . Mielenterveys sairauksien hoitaminen riippuu paljon resursseista ja ekonomiasta kas kun niitä on muitakin sairauskia maailmassa kun psyykkiset sairaudet.
      Ensinnäkin jos on vakavastisairas niin hoitoa kyllä saa , sitten on näitä ”sairaita ” joita ei parannella millään menetelmällä. Ainoa hyvä apu on että menee töihin niin päivät menee nopeasti ja illalla on normaalisti väsynyt, ei siis sairas mitenkään .
      Meidän alueella on kolme naista jotka ovat keskustelleet sairausten kanssa koko elämässä siis veronmaksaja heitä elättää. Mutta eivät ole sairaista kun mennään kapakkaan juhlimaaan , siis sairaus tänään lasketaan siitä että onko ihminen sairaudestaan huolimatta työkelpoinen , kuten usein onkin. Yksikin mies sairasti vaikeaa poliota oli todella pahasti liikuntaa vammainen mutta työtä teki joka päivä siitä huolimatta. Siis oli työkelpoinen sairas. Kaikki sairaudet eivät vaadi kotona könnäämistä
      Joten ihmisillä on luulo että kun heillä on diagnoosi jostain että silloin ollaan myös työkyvyttömiä , näin ei ole

      • Anonyymi

        Siis ei vissiin tiedä edes mitä hoitoa odottaa saavansa , luuloissaan että on jokin erikoistapaus sairautensa kanssa .


    • Anonyymi

      LÄHIMMÄISENI PSYKIATRISELLA KOLME PITKÄÄ VUOTTA. lääkkeitä syötetty montaa lajia ja taas aloitettiin uusi. On ollut kuukauden yhteenmenoon vankihuoneessa ristikkoikkuna ja sänky jossa lepositeet, VÄLIIN LAITETTU PIIKKI TAKAPUOLEEN KUN EI OLE SUOSTUNUT OTTAMAAN LÄÄKKEITÄÄN. surkeaa elämää jamistään ei ole vieläkään apua vaikka kaikkea mömmöjä syötetty. SEURAUKSENA 40 KG PAINOA JA LISÄÄ TULEE.... ei lääkäri ole yhtään huolissaan painonnoususta vaikka kaikki tietää ettei siitä hyvää seuraa.
      LIIKUNTA ihan nollatasoa ja fysinen kunto aivan nollilla.
      Ei mitään toivoa että koskaan pärjää omillaan, on vaikea nähdä häntä koska koko olemus on taantunut, kävely painon vuoksi hankalaa, hengitys vinkuu alle 20 kymppiselllä. Huolestuttaa ja nukun huonosti kun vaivaa mieltä.

      • Anonyymi

        Miksi veit hänet sinne hoitoon?


    • Anonyymi

      Valehdeltiin, että pääsee ADHD-arvioon kun hänellä vakavaa nepsyilyä lapsesta asti. Noh, ei sinne niin vaan mennä täälläpäin, ollut jonossa jo useamman vuoden, kun ei aikuisten sinne tarvi päästä, voivat pallotella potilasta menemään miten lystäävät ja säilyttää sitten väärällä osastolla. Samalla läheinen tuhoaa oman, sekä kaikkien meidän muiden sukulaisten elämän. Ilmeisesti psykiatrit vaan syövät kahvipullaa ja lorvivat, kun jonot tätä luokkaa? Vai mistä voi johtua? Olisiko syytä perata tämäkin asia? Miksi työ ei kaikille maistu???

      Nyt ilmeisesti skitsofreniadiagnoosi tulossa. Ei kuin uudelle osastolle, sitten hoitokotiin ja kuolema 15 vuotta ennen aikojaan. Voi olla, että selviäisi tehostetun kotihoidon turvin. Tässäkin poliitikot laskeneet, että tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kuin että panostettaisi oikeaan hoitoon. Sama politiikka, rahaa löytyy, mutta sitä jaetaan miten sattuu. Tiedän yhdenkin puljun, jossa rötöstelevät ihan hallitustasolla ja saavat jatkaa toimintaansa siltikin.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe