Piti käydä vain kyläkaupassa hakemassa muutama litra maitoa, raejuustoa ja viinirypäleitä.

Anonyymi-ap

Kyläkaupalle on vain muutama km, joten en sinne autolla lähtenyt. vaan lainasin systerin pyörää! Ostoskori ja rinkka, niillä arvelin pärjääväni kauppamatkasta, ilman autoa. Olisihan siinä sopiva matka poljettavana, (kuntoilua raittiissa ulkoilmassa) ja kohtalainen mäkikin noustava, vasta kotimatkalla. Kotona sitten kahvi tippumaan ja suihkuun; jos kunnon hien on pintaan pukannut!

Noin mä arvelin vielä kotipihasta lähtiessäni, huoletonna. Ihan mukava pyöräily ilma, pakkanenkin oli laskenut vain - 4°C. Pyörätiekin ajokunnossa, luultavasti auratttukin aamuyöstä. Kaupalle ei enää paljon ollut matkaa jäljellä, yks isompi alamäki enää ja...
Vauhti kiihtyi ja mä tietenkin jarrutin jottei ihan, pikalasku tyyliin olisi kaupan pihaan tarvinnut kurvata! HITTO se mäkihän olikin jäässä, eikä siinä vauhdissa enää jäisessä alamäessä; ollut mitään tehtävissä!

Pyörä ei enää ollut ajokunnossa, mullakin on ruhjeita siellä täällä; onneksi ei kuitenkaan mitään pahempaa tapahtunut! Pyöräkin varmaan saadaan korjattua; jossain pyöräliikkeessä! Se kiinalainen mies kun ei enää korjaa pyöriä siellä missä ennen, niin mun on etsittävä uus pyöränkorjaaja jostain.

Tein ostokseni ja soitin invataksin paikalle, jonkin aikaa kinattiin siitä kuljettaako hän polkupyörää mun mukanani kotiin. Kuljetti lopulta; soitettuaan ensin pomolleen, minäkin sanoin oman mielipiteeni hänelle asiaan! Paljonko on eroa pyörätuolin tai polkupyörän kuljettamisella, paikasta toiseen! Pyörä mahtui mainiosti suureen 9 hengen invataksiin ja samoilla liinoilla kiinni kuin pyörätuolikin kiinnitetään, matkanajaksi! Se kauppamatka tuli mulle kalliiksi, pyörän korjauksen ja invataksin maksuineen. Olisi halvemmaksi tullut tilata tavarat kotiinkuljetuksena.

Joskus omatoimisuus ei todellakaan kannata; eikä ainakaan kannata yrittää yhdistää kuntoilua ja arkitöitä samaan pakettiin!
Pitäisi ilmeisesti ymmärtää, ett nauttii sen hyödyn ja ilon; aina eri paketeissa!
Kyllä tämä tästä; ruokatarvikkeet on loppuviikoksi, maksan pyörän korjauksen ja ruhjeet paranee aikaa myöten. Onneksi ei käynyt pahemmin; eikä pyörätiellä ollut ketään vastaantulevaa, jonka olisin voinut vielä lanata saman rytinään. Laskemaan persmäkeä polkupyörän kanssa. =))
trollikka

25

399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

3 asiaa 1 sinun täytyy opetella polkupyörällä ajoa ja hanki apupyörät 2 talvella ei pyöräillä ja 3 ja tärkein hanki oma mies ja sen kanssa kaksistaan menette kauppaan

• Tuo on niin totta.

• Anonyymi

Mä sanoisin kohtaan 3, että hanki mies, joka käy puolestasi kaupassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hanki oma mies!
        -Noitahan saa kivittää kannoiltaan, ei siinä minkäänlaista hankintaa tarvitse suorittaa!
        trollikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hanki oma mies!
        -Noitahan saa kivittää kannoiltaan, ei siinä minkäänlaista hankintaa tarvitse suorittaa!
        trollikka

En ole sanonutkaan ettetkö saisi omaa miestä varmasti olet kaunis ja seksikäs ja ihana ja hyvä vaimo mutta miksi et ota omaa miestä joka rakastaa sinua pyyteettömästi ja oikeasti ja haluaa huolehtia sinusta eikö olis hienoa olla rakastettu ja oma mies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ONKO A.P NAINEN VAI MOLEMMAT?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hanki oma mies!
        trollikka

Mä en puhunut omasta miehestä mitään, vaan sanoin pelkkä mies. Sanoin siis, että "hanki mies, joka käy puolestasi kaupassa". Ei sen oma tarvii olla, voi sen vaikka lainatakin.

• Anonyymi

No tämä! Mukavin tarina miesmuistiin. Yleensä en lue pitkiä viestejä, mutta tämä koukutti heti. Ihan sama vaikka onkin pelkkä taru.

>simiti<

• Anonyymi

Lällätilää, sulle ja sun taruillesi! Kyllä mä myönnän olleeni niin tyhmä ett lähdin systerin fillarilla käymään kaupassa. Lopputulema; olisi tullut halvemmaksi tilata K-kaupasta iltapäivän ruokatilaus kuljetuksella! Pelkkä invataxi maksoi jo reilut 60€ ja ellen mä olisi tuntenut sitä taksi yrittäjää entuudestaan; niin tuskin mun polkupyörääni olisi kyytiin otettu!

Tämän päiväinen kuski ei mua tunne; mutt ns. isäntä kylläkin. Oli ns. "luottokuski" jota mun yritys useinmiten käytti, tilaten kyytejä; labraan, röngeniin, yksityislääkärille, vierailuihin milloin-> minnekin jne. Joka viikkoinet; kyytipalveluiden järjestelyt palvelutaloon.
        Tosin luultavasti tilaavat palvelut nyt jostain muualta, kun mä en enää järjestele sen paikan yhtään mitään työtä; myytyäni osuuteni firmasta!

Ei muuten ole eka kerta. kun mulle sattuu haaveri. Yleensä kuitenkin moottori ajoneuvolla, joskus kakarana olen polkupyörälläkin kaatunut, mutt siitä on jo kymmeniä vuosia aikaa,
        10 vuotta sitten mä kävin moottoripyörällä metsähallituksen mailla, luvatta! Pyörä osui asfaltilla hiekkaan kaarteessa ja se oli menoaaaa... Runsaat ½-vuotta sairastin murtunutta jalkaa, jonka jälkeen sitä leikattiin, koska se ei luutumut kuten piti.
        Nykyisin se on täysin kunnossa, helvatin hyvä ilmapuntari! Tietää kyllä esim. suuremmat ukkosrintamat... juilii levossa ollessaankin silloin. Juiliminen koppuu kunhan sää tyyntyy. Asia johon ei ole tulossa varmaan parannusta, vanhukset väittää ett iän myötä vaan tilanne saattaa hyvinkin pahentua vielä nykyisestään. Mutt näillä mennään, päivä kerrallaan!

Mulla on voitaikina jääkaapissa kovettumassa. Mä aion leipoa raejuusto/ savuahven kolmionyyttejä! Siis savuahvenia mä perkasin 6 kpl ja niiden kypsää lihaa ja raejuustoa, panen täytteeksi suolasiin torttuihin. Itsetehtyinä ovat edullisia, ja rentouttavaa puuhaa.
        Päivänjatkoja sullekin, epäilijälle!
        trollikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lällätilää, sulle ja sun taruillesi! Kyllä mä myönnän olleeni niin tyhmä ett lähdin systerin fillarilla käymään kaupassa. Lopputulema; olisi tullut halvemmaksi tilata K-kaupasta iltapäivän ruokatilaus kuljetuksella! Pelkkä invataxi maksoi jo reilut 60€ ja ellen mä olisi tuntenut sitä taksi yrittäjää entuudestaan; niin tuskin mun polkupyörääni olisi kyytiin otettu!

Tämän päiväinen kuski ei mua tunne; mutt ns. isäntä kylläkin. Oli ns. "luottokuski" jota mun yritys useinmiten käytti, tilaten kyytejä; labraan, röngeniin, yksityislääkärille, vierailuihin milloin-> minnekin jne. Joka viikkoinet; kyytipalveluiden järjestelyt palvelutaloon.
        Tosin luultavasti tilaavat palvelut nyt jostain muualta, kun mä en enää järjestele sen paikan yhtään mitään työtä; myytyäni osuuteni firmasta!

Ei muuten ole eka kerta. kun mulle sattuu haaveri. Yleensä kuitenkin moottori ajoneuvolla, joskus kakarana olen polkupyörälläkin kaatunut, mutt siitä on jo kymmeniä vuosia aikaa,
        10 vuotta sitten mä kävin moottoripyörällä metsähallituksen mailla, luvatta! Pyörä osui asfaltilla hiekkaan kaarteessa ja se oli menoaaaa... Runsaat ½-vuotta sairastin murtunutta jalkaa, jonka jälkeen sitä leikattiin, koska se ei luutumut kuten piti.
        Nykyisin se on täysin kunnossa, helvatin hyvä ilmapuntari! Tietää kyllä esim. suuremmat ukkosrintamat... juilii levossa ollessaankin silloin. Juiliminen koppuu kunhan sää tyyntyy. Asia johon ei ole tulossa varmaan parannusta, vanhukset väittää ett iän myötä vaan tilanne saattaa hyvinkin pahentua vielä nykyisestään. Mutt näillä mennään, päivä kerrallaan!

Mulla on voitaikina jääkaapissa kovettumassa. Mä aion leipoa raejuusto/ savuahven kolmionyyttejä! Siis savuahvenia mä perkasin 6 kpl ja niiden kypsää lihaa ja raejuustoa, panen täytteeksi suolasiin torttuihin. Itsetehtyinä ovat edullisia, ja rentouttavaa puuhaa.
        trollikka

Eiihän tuohon voi muuta sanoa, kuin tervetuloa kerhoon. Kyllä krooniseenkin kipuun voi tottua. Kokemusta on.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Suosittelen polkupyörään nastarenkaita jos sillä ajetaan näillä keleillä.
        (sinulle vaikuttaa tapahtuvan paljon asioita näinä aikoina)

Itse olen tehnyt joskus kymmenvuotiaana polkupyörällä täysvoltin etukautta kun dynamo eksyi etupyörässä pinnojen väliin. Jyrkkä alamäki ja ajoin tietysti niin kovaa kuin pääsin. Tulin vielä alas renkaille, mutta koska etupyörä ei edelleenkään pyörinyt, niin kaaduin vasta kun etupyörä otti uudelleen kiinni tiehen. Ei vaurioita muuhun kuin pyörään.

Lukioaikana kuljin koululle mopolla ja kerran risteyksessä oli yllättäen mustaa jäätä.
        Kaaduin siinä tietysti, sillä ei ollut nastoja. Mutta siinäkin kävi hyvin, sillä muuta liikennettä oli niukasti ja ehdin mopon kaatuessa siirtyä sen kyljen päälle. Opettajani tuli autollaan perässä ja säikähti kovasti, mutta itse olin havainnut hänen lähestyvän ja tarvittaessa olisin hypännyt syrjään jos hän ei olisi kyennyt pysähtymään.

Eli minulla on ollut noissa jutuissa, tähän mennessä, hyvää tuuria.

(no kerran kyllä tuli hirvi puskasta auton kylkeen, mutta se oli ihan sen hirven syytä, sillä minä en ajanut sen päälle ja pari kertaa on tien reuna pettänyt kuorma-auton pyörän alta ja olen painunut puolittain ojaan)

• Anonyymi

Eikä siitä sitten tullut mittään eli nainen yksin kauppaan ja kaikki aivan kaikki on vinksin vonksin eli joka asiaan tarvitaan mies huolehtimaan naisesta

• Anonyymi

Piti vuan hakee litra maitoo purkki raejuustoa ja vähän viinirypäleitä niin ivataksi maksu ambulanssimaksu sairaalamaksu ja viikonloppu sairaalan vuodeosastolla niin piti vaan hakee litra maitoo

• Anonyymi

Voi noita naisia muka ei tarvitse miehiä missään mut ei siitä kauppareissustakaan ilman miestä tule yhtään mitään ja jos ei tuntematon taksimies olis auttanut naista niin ei olis aloittajaakaan olemassa olis jäätynyt tai kuollut nälkään tai pusikossa makais eli tuntematon mies auttoi sinkkunaista mut onneksi varatuilla naisilla on oma mies joka huolehtii heistä vai ei muka miestä tarvita missään ja kuka korjaa pyörän jos ei mies ei voi muuta sanoa kun voi noita naisia

• Anonyymi

Menkää aikuiset hoitoon,olisi kanattanut taxi kuskinkin

• Anonyymi

Sulle sitä aina sattuu. Ei tietenkään siellä ihan mäen alussa kannata lähteä jarruja kokeilemaan, niskaa kyyryyn ja nautintoa vauhdin hurmasta mieluummin.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

No, joo!! Sä taidat olla ainut joka hoksas mistä taas tälläkin kertaa homma lipes.
        Mä olen nykyään enemmän kuin varovainen, ollessani liikenteessä Mimmin kanssa ja useinmiten hän on nykyään mun mukanani.
        Nyt ei ollut ja pyörän kumit pitivät aivan loistavasti tuolla suoralla tieosuudella, jossa ei niitä mäkiä oikeesti ole, joitain pieniä nousuja lukuun ottamatta. Metrin tai parin korkeus erot muutaman sadanmetrin matkalla eivät tunnu miltään.

Näin jälkikäteen ajateltuna olisi ollut viisasta kokeilla niitä jarruja, samalla olisi varmaan selvinnyt myös sen mäen jäisyys. No, mä en aina pelaa varman päälle; enkä varsinkaan silloin kun saan vaikka pyörän vauhtiin (kuitenkin vauhtia tuskin enempää 50km/h) eikä pyörätiellä ollut muita kulkijoita. Tehtyä tyhmyyttä ei saa tekemättömäksi; mutt itsepähän mä kaikki kolhuni kestän ja se rahallinenkin tappio on mun maksettava... opirahana tästä!
        Onneksi ei kuitenkaan mitään suurta vahinkoa syntynyt.. mitä nyt vähän nilkutan!
        --------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Ja tuolle yhdelle ihmettelijälle, "kuka korjaa pyörän?" niitä on kuule ihan ammatikseen kaikenlaisten vempainten, autojen ja polkupyörienkin ammattitaitoisia korjaajia!
        Mä vien pyörän jollekin sellaiselle, maksan laskun ja kiitän avusta! Helppoa kuin heinän teko!
        Taatusti tulee myös halvemmaksi, kuin miehen otto, saman katon alle. Kaiken lisäksi; mä olen itsepäinen ja oman arvoni tunteva; en ole mikään hiljainen nurkkaan vetäytyvä nainen.
        Ei se mieskään helpolla pääsisi mun kanssani asuessaan, enkä myöskään mitään tohvelisankaria jaksaisi kauaa katsella nurkissani.
        ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Hiton kauas taas eksyttiin alkuoeräisestä aiheesta, mutt niihän täällä useinmiten käy!
        Luultavasti mä pelaan vielä yhden Mahjogin tietsikalla, ennen nukkumaan menoani!
        Hyvää yötä ja kauniita unia, ihan kaikille palstalaisille!
        trollikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, joo!! Sä taidat olla ainut joka hoksas mistä taas tälläkin kertaa homma lipes.
        Mä olen nykyään enemmän kuin varovainen, ollessani liikenteessä Mimmin kanssa ja useinmiten hän on nykyään mun mukanani.
        Nyt ei ollut ja pyörän kumit pitivät aivan loistavasti tuolla suoralla tieosuudella, jossa ei niitä mäkiä oikeesti ole, joitain pieniä nousuja lukuun ottamatta. Metrin tai parin korkeus erot muutaman sadanmetrin matkalla eivät tunnu miltään.

Näin jälkikäteen ajateltuna olisi ollut viisasta kokeilla niitä jarruja, samalla olisi varmaan selvinnyt myös sen mäen jäisyys. No, mä en aina pelaa varman päälle; enkä varsinkaan silloin kun saan vaikka pyörän vauhtiin (kuitenkin vauhtia tuskin enempää 50km/h) eikä pyörätiellä ollut muita kulkijoita. Tehtyä tyhmyyttä ei saa tekemättömäksi; mutt itsepähän mä kaikki kolhuni kestän ja se rahallinenkin tappio on mun maksettava... opirahana tästä!
        Onneksi ei kuitenkaan mitään suurta vahinkoa syntynyt.. mitä nyt vähän nilkutan!
        --------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Ja tuolle yhdelle ihmettelijälle, "kuka korjaa pyörän?" niitä on kuule ihan ammatikseen kaikenlaisten vempainten, autojen ja polkupyörienkin ammattitaitoisia korjaajia!
        Mä vien pyörän jollekin sellaiselle, maksan laskun ja kiitän avusta! Helppoa kuin heinän teko!
        Taatusti tulee myös halvemmaksi, kuin miehen otto, saman katon alle. Kaiken lisäksi; mä olen itsepäinen ja oman arvoni tunteva; en ole mikään hiljainen nurkkaan vetäytyvä nainen.
        Ei se mieskään helpolla pääsisi mun kanssani asuessaan, enkä myöskään mitään tohvelisankaria jaksaisi kauaa katsella nurkissani.
        ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Hiton kauas taas eksyttiin alkuoeräisestä aiheesta, mutt niihän täällä useinmiten käy!
        Luultavasti mä pelaan vielä yhden Mahjogin tietsikalla, ennen nukkumaan menoani!
        Hyvää yötä ja kauniita unia, ihan kaikille palstalaisille!
        trollikka

Kiitos muuten, saatoit tuolla avauksellasi pelastaa minun hengen tai ainakin kolhuilta :) Ajoin nimittäin itsekin joku pari-kolme tuntia sitten melko pitkän alamäen fillarilla, menin vielä autokaistaa. Onneksi olin juuri lukenut tuon sinun kertomuksen ja vastannut niin älysin sitten siinä jo ihan mäen alussa testata pitävyyttä ja olihan muuten ihan h..in liukasta, piti kevyt jarrukitka päällä mennä koko mäki, jos siinä olisi normitapaan touhottanut olisi kyllä hyvinkin saattanut käydä vastaavat kuin sulla ja ehkä vielä pahemminkin kun liki keskustaa ja autoliikennettäkin siellä. En kyllä yhtään ihmettele että nurin olet mennyt, petolliset kelit kun sen verran pakkasta että tasaisella tosiaan pitää mutta alamäessä ei renkaan kitka enää riitäkään.

Hyvää yötä sinnekin :)

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Asutko Piikkiössä, Paimiossa vai Ruskolla? Kun Turun lähistöllä kumminkin.

• Anonyymi

En asu missään noista paikoista, vaikka kaikki ovat mulle tuttuja. Kyllä mä asun ihan Turun kaupungissa, sen maalaisosiossa, Noin 20 km päässä kauppatorista, maalaismaisemissa ja lähellä merta. Tuon tarkempaa mä en asuinpaikkaani täällä kerro. Keskustan tuntumassa mulla oli työpaikka ja kerran oma puutalo asuntokin Portsassa. Nykyään omakotitalossa asustelen, suhteellisen rauhallisella alueella, vaikka yrittää se kaupunki levittäytyä tännekin.

Ja nyt mä menen peseen hampaat, sitt nukkumaan! Hyvää yötä!
        trollikka

• Anonyymi

Voi perse trollikka.
      Pitäisi sinunkin jo täti-ikäsi tuntea ja jättää hurjastelu nuoremmille.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Meillä maalla, silloin kun siellä asuin, sanottiin että siitä kohtaa ohta kovenee kun paranee, niin siinä mielessä vaikka trollikka luja muija onkin niin on sitten vaan entistä lujempi kun kolhut petraantuu.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä maalla, silloin kun siellä asuin, sanottiin että siitä kohtaa ohta kovenee kun paranee, niin siinä mielessä vaikka trollikka luja muija onkin niin on sitten vaan entistä lujempi kun kolhut petraantuu.

-harmiseikirj-

Tuo on totta. Mulle kirurgi sanoi mönkijäturman jälkeen, että tuo luu ei enää ikinä mene rikki tuosta kohdasta.

>simiti<

• No minä olen kyllä oppinut ainakin sen, ettei talvella kannata juuri pyöräillä tavallisilla renkailla. En ole kaatunut sen vuoksi, kun ei ole tullut otettua riskejä. Mieluummin kävelen sitten, eihän tässä valmiissa maailmassa ole aina kiire.

• Anonyymi

Mikä on kyläkauppa? Pönde!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      47
      2966
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2851
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2639
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      339
      1703
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1084
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1061
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      770
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      739
    Aihe