Onko Jeesus lähettänyt "Mooseksen lain opettajia" Jumalan seurakuntaan?

Anonyymi-ap

Toraisti sanoo, että Jeesus on lähettänyt Mooseksen lain opettajia Jumalan seurakuntaan, mutta miten on? Katsotaanpa kenelle Jeesus sanansa osoittaa:

Matteuksen evankeliumi:
23:23 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.

23:34 Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;

Jeesus ei sanonut lähettävänsä Mooseksen lain opettajia Jumalan seurakuntaan. Hän sanoi lähettävänsä kirjanoppineita, profeettoja ja viisaita häntä vainonneiden fariseusten ja kirjanoppineiden luokse. Nämä eivät uskoneet Jeesukseen, joten he eivät kuuluneet Jumalan seurakuntaan.

Toraisti on jäänyt kiinni jälleen kerran väärästä opetuksesta.

24

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      >>>>Jeesus ei sanonut lähettävänsä Mooseksen lain opettajia Jumalan seurakuntaan. <<<<

      Aloittaja valehtelee kuin Saatana.

      Jeesus nimenomaan lähetti vanhurskaita Mooseksen lain opettajia seurakuntaan. Jeesus kutsuu valtakunnassaan suureksi niitä lainopettajia, jotka noudattavat Mooseksen lakia ja sitä seurakunnalle opettavat.

      Matt 23:34 "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

      Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
      20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      ---
      23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
      2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
      3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan.

      • Jeesus puhui lainalaisille lakiliiton aikana.
        Tämä on ihan perusasia.
        Jeesus kertoi Paavalille uudenliiton ohjeet ja kumosi vanhanliiton .
        Uudenliiton vanhurskaus tulee uskosta yksin ja ainoastaan lahjana.
        Jokainen pelastuksessa oleva tietää tämän eikä tämä koskaan horju.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jeesus puhui lainalaisille lakiliiton aikana.
        Tämä on ihan perusasia.
        Jeesus kertoi Paavalille uudenliiton ohjeet ja kumosi vanhanliiton .
        Uudenliiton vanhurskaus tulee uskosta yksin ja ainoastaan lahjana.
        Jokainen pelastuksessa oleva tietää tämän eikä tämä koskaan horju.

        Uusi liitto on myös lakiliitto, koska uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin.

        Jeesuksen opetukset eivät muuttuneet millään tavalla Golgatan tapahtumien jälkeen. Jeesus kutsuu edelleen suuriksi niitä lainopettajia, jotka noudattavat Mooseksen lakia ja niin opettavat. Laissa on käsky uskoa Kristusta, joten sitäkin tulee opettaa. Lakia vastustavat saarnaajat saavat tuomion kadotukseen.

        Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Jeesus puhui lainalaisille lakiliiton aikana.
        Tämä on ihan perusasia.
        Jeesus kertoi Paavalille uudenliiton ohjeet ja kumosi vanhanliiton .
        Uudenliiton vanhurskaus tulee uskosta yksin ja ainoastaan lahjana.
        Jokainen pelastuksessa oleva tietää tämän eikä tämä koskaan horju.

        Jeesus ei kumonnut wanhaa liittoa. Laki on inhimillinen ja Mooses Jahven edustajana ylpeilikin kansalle miten juuri tällä kansalla on sitä edistyksellisyyttä. Inhimillisyys ei koskaan katoa.

        Uuden liiton vanhurskaus tulee siinä kun joku aina joskus kulkee ahtaan oven. Silloin on mahdollista että kuolleiden luut heräävät eloon (Hes.)


      • Kuilumies kirjoitti:

        Jeesus ei kumonnut wanhaa liittoa. Laki on inhimillinen ja Mooses Jahven edustajana ylpeilikin kansalle miten juuri tällä kansalla on sitä edistyksellisyyttä. Inhimillisyys ei koskaan katoa.

        Uuden liiton vanhurskaus tulee siinä kun joku aina joskus kulkee ahtaan oven. Silloin on mahdollista että kuolleiden luut heräävät eloon (Hes.)

        Lakiliitto on kumottu Jeesuksessa Kristuksessa ja tilalla on uusiliitto.
        Vanhaliitto oli väliaikainen kasvattaja.
        Laki on niillä maailmanlopussa jotka lainalla tuomitaan.
        Jeesuksen omaa ei tuomita sillä Kristuksessa ei ole synnin lakia..ei ole kuoleman lakia vaan Ikuisen Elämän laki .
        Jeesuksessa Kristuksessa on vapaus ja Ikuinen elämä.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        💋 ­­N­­y­m­­f­o­­m­­­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18171822P

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.

      Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

      Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

      Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.

    • Anonyymi

      Itseasiassa Jeesus lähetti ensin miehiä, jotka eivät olleet kirjanoppineita.

      1 Niin hän kutsui kokoon ne kaksitoista ja antoi heille voiman ja vallan kaikkia riivaajia vastaan ja voiman parantaa tauteja.
      2 Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita.
      ( Luuk 9)

      1 Sen jälkeen Herra valitsi seitsemänkymmentä muuta ja lähetti heidät kaksittain edellänsä jokaiseen kaupunkiin ja paikkaan, jonne hän itse aikoi mennä.
      2 Ja hän sanoi heille: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa.
      ( Luuk 10)

      46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
      47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
      48 Te olette tämän todistajat.
      49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
      ( Luuk 24)

      4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
      5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
      ..
      8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
      ( Apt 1)

      Tästähän se sitten helluntaina alkoi kirjanoppimattomien evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

      Ja mitä tekivät kirjanoppineet?

      27 Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä
      28 ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren". ( Apt 5)

      Kirjanoppimattomat miehet sanoivat:

      29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
      30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
      31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
      32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
      33 Kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he tahtoivat tappaa heidät.
      ( Apt 5)

      Melkeinpä joka paikassa, minne evankeliumi meni kirjanoppimattomien miesten mukana, heitä vastaan nousivat kirjanoppineet.

      Jeesuksen lähettämän viisaan miehen, Stefanuksen, he sitten surmasivat.

      10 mutta he eivät kyenneet pitämään puoliaan sitä viisautta ja henkeä vastaan, jolla hän puhui.
      11 Silloin he salaa hankkivat miehiä sanomaan: "Me olemme kuulleet hänen puhuvan pilkkasanoja Moosesta ja Jumalaa vastaan".
      12 Ja he yllyttivät kansan ja vanhimmat ja kirjanoppineet ja astuivat esiin, raastoivat hänet mukaansa ja veivät neuvoston eteen.
      ( Apt 6)

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Sinulla on logiikkavirhe. Apostolit olivat ennen kirjanoppimattomia, mutta Jeesus ja Johannes Kastaja tekivät heistä kirjanoppineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on logiikkavirhe. Apostolit olivat ennen kirjanoppimattomia, mutta Jeesus ja Johannes Kastaja tekivät heistä kirjanoppineita.

        Kyllä, aivan oikein : Jeesus teki heistä oppineita, mutta ei se oppi tullut kirjasta, vaan Pyhä Henki opetti heitä ja muistutti heitä kaikesta, mitä Jeesus opetti.

        Hehän olivat:

        13 Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä, he ihmettelivät; ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa. ( Apt 4)

        He olivat opetuslapsia.

        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        ( Joh 14)

        Esim. kirjanoppineet opettivat "silmä silmästä, hammas hampaasta".

        21 Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta." ( 5Moos 19)

        Mutta Jeesus opetti:

        38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
        39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        ( Matt 5)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, aivan oikein : Jeesus teki heistä oppineita, mutta ei se oppi tullut kirjasta, vaan Pyhä Henki opetti heitä ja muistutti heitä kaikesta, mitä Jeesus opetti.

        Hehän olivat:

        13 Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä, he ihmettelivät; ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa. ( Apt 4)

        He olivat opetuslapsia.

        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        ( Joh 14)

        Esim. kirjanoppineet opettivat "silmä silmästä, hammas hampaasta".

        21 Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta." ( 5Moos 19)

        Mutta Jeesus opetti:

        38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
        39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        ( Matt 5)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Jeesus ja Johannes Kastaja opettivat opetuslapsille Mooseksen lakia ja profeettoja. Juutalaiset fariseukset olivat ymmällään, miten hyvin apostolit olivat oppineet Mooseksen lain ja profeetat, jotka olivat juutalaisten pyhiä kirjoituksia.

        "Juutalaiset olivat ihmeissään ja sanoivat: "Kuinka tuo oppimaton mies voi tuntea kirjoitukset?" (Joh 7:15)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ja Johannes Kastaja opettivat opetuslapsille Mooseksen lakia ja profeettoja. Juutalaiset fariseukset olivat ymmällään, miten hyvin apostolit olivat oppineet Mooseksen lain ja profeetat, jotka olivat juutalaisten pyhiä kirjoituksia.

        "Juutalaiset olivat ihmeissään ja sanoivat: "Kuinka tuo oppimaton mies voi tuntea kirjoitukset?" (Joh 7:15)

        Johannes Kastaja oli leeviläisen papin poika, joten hän oli todellakin kirjanoppinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ja Johannes Kastaja opettivat opetuslapsille Mooseksen lakia ja profeettoja. Juutalaiset fariseukset olivat ymmällään, miten hyvin apostolit olivat oppineet Mooseksen lain ja profeetat, jotka olivat juutalaisten pyhiä kirjoituksia.

        "Juutalaiset olivat ihmeissään ja sanoivat: "Kuinka tuo oppimaton mies voi tuntea kirjoitukset?" (Joh 7:15)

        Tottakai Jeesus tunsi kirjoitukset ja opetti niistä oikein, kuten "silmä silmästä".

        15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?"
        16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. ( Joh 7)

        Mutta opetuslapsine ymmärryksen Hän avasi vasta kuolleista noustuaan käsittämään Raamatun kirjoituksia Messiasprofetioiden osalta, antaessaan heille lähetyskäskyn, lähettaessään heidät todistamaan, julistamaan, ei lakia, vaan evankeliumia syntiemme tähden ristiinnaulistusta Vapahtajasta.

        44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
        45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
        46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat.
        49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        ( Luuk 24)

        Ja saatuaan Pyhän Hengen kasteen, he aloittivat rohkeasti julistamaan evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta.

        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        He iloitsivat, ei laista, vaan Jeesuksen nimen tähden häväistyuksi joutumisestaan.

        Vielä tänäkin päivänä, missä Moosesta luetaan,pysyy peite sydämen päällä.

        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        (2Kor 3)

        Pelastuksen evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta ja sydämen kääntymyksen puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai Jeesus tunsi kirjoitukset ja opetti niistä oikein, kuten "silmä silmästä".

        15 Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?"
        16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. ( Joh 7)

        Mutta opetuslapsine ymmärryksen Hän avasi vasta kuolleista noustuaan käsittämään Raamatun kirjoituksia Messiasprofetioiden osalta, antaessaan heille lähetyskäskyn, lähettaessään heidät todistamaan, julistamaan, ei lakia, vaan evankeliumia syntiemme tähden ristiinnaulistusta Vapahtajasta.

        44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
        45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
        46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        48 Te olette tämän todistajat.
        49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        ( Luuk 24)

        Ja saatuaan Pyhän Hengen kasteen, he aloittivat rohkeasti julistamaan evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta.

        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        He iloitsivat, ei laista, vaan Jeesuksen nimen tähden häväistyuksi joutumisestaan.

        Vielä tänäkin päivänä, missä Moosesta luetaan,pysyy peite sydämen päällä.

        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        (2Kor 3)

        Pelastuksen evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta ja sydämen kääntymyksen puolesta.

        Usko Toivonen

        >>>Raamatun kirjoituksia Messiasprofetioiden osalta... lähettaessään heidät todistamaan, julistamaan, ei lakia,<<<

        Sinulla Uskoton Toivoton on valhe-evankeliumi. Messias profetioiden mukaan Messias saa koko maailman noudattamaan Mooseksen lakia ja laissa on tietenkin myös Messias profetia.

        Jeesus lähetti opetuslapsensa opettamaan koko maailmalle myös Mooseksen lakia, jotta sitä noudatettaisiin. Mooseksen lain noudattaminen on ehto, että pääsee Kristuksen valtakuntaan. Tätä totuutta vastaan sinä Uskoton Toivoton taistelet kuin Saatana. Et hyväksy totuutta, mutta tässä se lukee:

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        ---
        23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan.
        ---
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Raamatun kirjoituksia Messiasprofetioiden osalta... lähettaessään heidät todistamaan, julistamaan, ei lakia,<<<

        Sinulla Uskoton Toivoton on valhe-evankeliumi. Messias profetioiden mukaan Messias saa koko maailman noudattamaan Mooseksen lakia ja laissa on tietenkin myös Messias profetia.

        Jeesus lähetti opetuslapsensa opettamaan koko maailmalle myös Mooseksen lakia, jotta sitä noudatettaisiin. Mooseksen lain noudattaminen on ehto, että pääsee Kristuksen valtakuntaan. Tätä totuutta vastaan sinä Uskoton Toivoton taistelet kuin Saatana. Et hyväksy totuutta, mutta tässä se lukee:

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        ---
        23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan.
        ---
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

        Ällistyttää tuo pilkka millä te muutatte ja otatte osia irti lauseista ja yritätte kääntää valheeksi kaiken.
        Se ei yllätä kyllä sillä niinhän saatana tekee valheen mestari.
        Osia sieltä täältä.Tuolla tavalla on vääryyden harhaopit tehty koko Kristuksen ruumiin ajan.
        Saatana tekee valhetta ja tuo lakijudaismi on kauheinta mitä on.
        Se häpäisee Kristuksen armonliiton.Se häpäisee Kristusta.


    • Anonyymi

      Ei lähdetty julistamaan ennen kuin oli saatu Pyhä Henki.

      Turhaa se olisi ollutkin lähteä Tooraa lukemaan kun sen aivan varmasti jokainen jo tiesi mitä siinä luki kun kirjanoppineet ja fariseukset olivat sitä kansan päähän takoneet. Ei se julistamiseen olisi tarvittu Pyhää Henkeä. Se onnistuu vähemmälläkin hengellä ja jopa aivan väärällä hengellä. Sen kun vain kiivailee lain puolesta. Muutoin ei edes tarvitse laista mitään välittää.

      Samalla tavalla se on vähän jokaisen kohdalla. Aivan turha sitä on uskoa julistaa jos ei ole Pyhän Hengen lahjaa, jos vain kertoo sen mitä tuhansia vuosia on jo julistettu jos sitä lakia mikä on jo lakkautettu julistaa, niin ei siihen Pyhää Henkeä tarvita eikä Pyhä Henki sitä edes julista. Se kertoo aivan toisenlaista ilosanomaa siitä, miten nyt Jeesuksen Kristuksen kautta voi vapauta lain sekä synnin orjuudesta ja päästä armon Hengessä taivasten valtakunnasta osalliseksi.

      Se onkin ei vain sanaa, ei vain evankeliumia, vaan se on totista elämää sille, joka elää sitä todeksi. Se ei ole vain kuollut kirjain mitä toitottaan, vaan elävää uskoa. Sana tulee lihaksi meidän keskellämme kuten sanotaan. Ei laki tule koskaan lihaksi. Se on vain kiroukseksi, riidaksi, erotukseksi ja vihollisuudeksi ihmisen ja Jumalan välillä.

      • Anonyymi

        Laki on hyvä, laki on Pyhä, ja evankeelinen.

        1234567---


      • Anonyymi

        Kirjaimet ovat eläviä näissä virsissä.
        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat elävästi: Nää käskysanaa KYMMENEN, ne MEILLE kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

        Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjaimet ovat eläviä näissä virsissä.
        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat elävästi: Nää käskysanaa KYMMENEN, ne MEILLE kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

        Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

        1234567---

        Olisit vain nukkunut vielä pari tuntia vai eikö laki antanut !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit vain nukkunut vielä pari tuntia vai eikö laki antanut !

        Kun lähtee ajoissa nukkumaan, niin sitä sitten ajoissa herääkin.

        1234567---


    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumi:
      23:23 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.

      23:34 Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;

      Minä lähetän "teidän tykönne"!

      Keitä ovat nämä "te"?

      He ovat fariseuksia ja kirjanoppineita; kyykäärmeen sikiöitä ja Jeesuksen vainoajia ja kristittyjen tappajia.

      Jeesus ei siis lähettänyt Mooseksen lain käskyjen opettajia Jumalan seurakuntaan.

      Toraisti on jälleen kerran erehtynyt ja julistaa väärää opetusta.

      • Anonyymi

        >>>>Jeesus ei siis lähettänyt Mooseksen lain käskyjen opettajia Jumalan seurakuntaan.<<<

        Sinä valehtelet kuin Saatana.

        Jeesus lähetti opetuslapsensa opettamaan koko maailmalle myös Mooseksen lakia, jotta sitä noudatettaisiin. Mooseksen lain noudattaminen on ehto, että pääsee Kristuksen valtakuntaan.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        ---
        23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan.
        ---
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.


    • Anonyymi

      Aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.

      Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

      Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

      Hänen kommentteja ei kannata lukea. Hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.

    • Anonyymi

      Millaisia lainopettajia Jeesus olisi lähettänyt. Samanlaisia kuin Jeesus oli itse. Joutui lainrikkomisesta ristille kun sapattia ei viettänyt paremmin kuin fariseukset.

      Sellaisia jotka sanovat että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille.

      Ja missä ne lainopettajat ovat?

      Eivät kai päättömät herjaajat ole sellaisia tai viimeisen piirtoon vannojat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe