Mihin jäi livelevy

Anonyymi-ap

Kesällä oli juttua että Dingolta tulee livelevy. Jälleen kerran taisi vain tuuli liikutella huulia.
Dingon on pitänyt viime vuosina julkaista milloin mitäkin, kaksi kertaa oli jopa faceen postattu kuvia studiolta, mitään ei kuitenkaan koskaan julkaista?

Mikä ongelma bändillä on kun mitään ei saada enään julkaistua? Kaikki muutkin kotimaiset artistit julkaisevat levyja, Dingo vain lupailee.

Olen alkanut epäillä että bändi ei löydä enään julkaisijaa musiikilleen?

79

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Dingon kasariajan musiikki oli aikaansa edelllä olevaa laadukasta materiaalia, on vaikeaa enään päästä edes lähelle samaa tasoa. Biisien tekeniseen pitäisi ottaa apuja muualta, YÖ nousi uuteen suosioon käytännössä ostobiiseillä.

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😍 ­­­N­­y­­m­­f­­o­­­m­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18184438g

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Niinku ne tiethää ettei voi kai julkaista kasariluvun tyylistä levvyy kun ajat on muuttuneet eli ne epäilee että levy sivuutetaan mut voi ollakin niin että ostajia löytyisikin paljon.

      • Anonyymi

        Eli ne voi ollakin väärässä koska ihmiset voisi ostaakin niitä paljon eli vanhemman ikäluokan ihmiset eli 80-luvulla syntyneet ja sitä vanhemmat.


    • Anonyymi

      Nipa voisi mennä kuolleeksi Olliksi maskettuna itkemään johonkin tv-ohjelmaan ja hyväntekeväisyysmulkkumainokseen, niin saisi edes pari oikeaa levyä julkaistua tähän paskasosetarjontaan. ****u

    • Anonyymi

      Nipa on aina sanonut ettei se halua olla kiertävä jukeboxi. Sitähän Dingo juuri onkin, montako uutta biisiä on tullut settiin sitten vuoden 1994?

      • Anonyymi

        2005-2016 keikoilla soitettiin musaa myös 2000-luvun levyiltä. Famous fiven 2017 comebackin jälkeen nekin jäi setistä pois. Tähtenä taivaalla taisi olla parin vuoden ajan setissä.

        Bändiä vuosikausia seuranneena olen kiinnittänyt huomiota samaan, että säännöllisesti luvataan uutta musiikkia tai vihjaillaan sillä. Sitten mitään uutta ei kuitenkaan tule pihalle.

        Nyt luvatusta livestäkään ei kuulunut mitään enää. Ja sekin koostuisi vain vanhasta matskusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2005-2016 keikoilla soitettiin musaa myös 2000-luvun levyiltä. Famous fiven 2017 comebackin jälkeen nekin jäi setistä pois. Tähtenä taivaalla taisi olla parin vuoden ajan setissä.

        Bändiä vuosikausia seuranneena olen kiinnittänyt huomiota samaan, että säännöllisesti luvataan uutta musiikkia tai vihjaillaan sillä. Sitten mitään uutta ei kuitenkaan tule pihalle.

        Nyt luvatusta livestäkään ei kuulunut mitään enää. Ja sekin koostuisi vain vanhasta matskusta.

        Neumannin tyyli luvata uutta on ollut sama "varmasti lähiakoina " jo ainakin 25 vuotta. Samoin keikoilla jos joku pyytää harvinaisemman biisin, niin lupaa että soitetaan "seuraavalla kerralla". Olisiko tuo seurausta siitä, että kun kerran on nauttinut suunnatonta suosiota niin pelkää jyrkän kielteisen vastauksen käyvän jopa oman terveyden päälle. Noilla kommenteillaan hän aina ostaa turvallista lisäaikaa itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neumannin tyyli luvata uutta on ollut sama "varmasti lähiakoina " jo ainakin 25 vuotta. Samoin keikoilla jos joku pyytää harvinaisemman biisin, niin lupaa että soitetaan "seuraavalla kerralla". Olisiko tuo seurausta siitä, että kun kerran on nauttinut suunnatonta suosiota niin pelkää jyrkän kielteisen vastauksen käyvän jopa oman terveyden päälle. Noilla kommenteillaan hän aina ostaa turvallista lisäaikaa itselleen.

        Osuit sinne ns. asian ytimeen. Itsekin epäilen että Neumannin on vaikea systä tai toisesta esittää lauluja jotka ovat suurelle yleisölle tuntemattomia. Hän on tottunut aina siihen että saa heittää mikin yleisön suuntaan ja yleisö laulaa mukana. No se on tietysti ihan kiva juttu että on vuorovaikutus olemassa edelleen. Meitä on van paljon faneja jotka olemme kiertäneet keikoilla vuosikymmeniä.
        Sama settilista vuodesta toiseen kyllästyttää.

        Sekin on totta että Neumannilla on outo tyyli ostaa aikaa itselleen heittämällä ilmaan aina ne samat tarinat tyyliin "syksyllä tulee uutta Dingo matskua", "ensi vuonna voi tulla uutta Dingoa! "ollaan oltu studiossa", "nyt on semmoinen aikakausi että biisejä tulee liukuhihnalta", "Emme suostu kiertäväksi jukeboxiksi", yms yms. Tuon tyylisiä tarinoita on aika ajoin haastatteluista saanut kuulla. Tulee aina sellainen odottava fiilis että jes vimein tulee uutta Dingo musiikkia mutta sitten saa vuosi vuoden jälkeen taas pettyä kun mitään ei kuulukaan. Miksi Dingo lupailee aina turhia, onko se oikein faneja kohtaan?


    • Anonyymi

      Lisään vielä että homma oli niin terveellä pohjalla 2000- luvun alussa kun Eve oli bändissä. Tuli uutta musaa ja sitä myös soitettiin livenä, ja yleisö tykkäsi.
      Esim. kappale hullut hevoset oli livenä todella tiukka rokkiralli.
      Even lähtö bändistä vuonna 2008 oli valtava menetys orkesterille, Dingo on seilannut tuuliajoilla siitä lähtien, kotisatamaa etsien.

      • Anonyymi

        Totta. Vuosina 2004-2008 Even mukana ollessa oli tekemisen meininki. Keikkaa oli, uutta musaa tuli ja niitä otettiin settilistaankin.

        Even lähdettyä alkoi ehdottomasti Dingon alamäki ja bändin kiinnostavuus laski, koska sitä tekemisen meininkiä ei enää ollut.

        Minulla lopahti kiinnostus bändiin kokonaan 2010-luvun alussa, jolloin homma oli mennyt pelkkien vanhojen hittien veivaukseksi vaihtuvilla soittajille.

        Oma ja varmasti monen muunkin innostus palasi 2017 famous fiven palattua. Valitettavasti sekin jäi niin lyhyeen eikä uutta musaa saatu ulos lupauksista huolimatta.


    • Anonyymi

      Ehkä se on parempi ettei uutta musaa tule koska se tuskin olisi lähelläkään vanhaa Dingon tasoa. Ei nämä ”uudet” keikatkaan ole olleet lähelläkään vanhaa tasoa.

      • Anonyymi

        mut vois olla aika paljonkin ostajia jos ne tekis sitä kasari-dingoo koska järkäilen sen omilla aivoillani kun on suomessa paljon ihmisiä jotka on 40-60 vuotiaita. Ehkä yli kuuskymppiset enää ei kuuntele semmosta musaa mut on poikkeuksiakin.

        Kasaridingos kovin juttu oli ehkä sävellysten magiikka&lumovoima ja jontun aika-ajoin huikeat kitarajutut. Se oli ehkä dingon kovinta ydintä&osaamismuotoa. Villit ja energiset keikat(joilla he ehkä polttivat itsensä piippuun/loppuun).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut vois olla aika paljonkin ostajia jos ne tekis sitä kasari-dingoo koska järkäilen sen omilla aivoillani kun on suomessa paljon ihmisiä jotka on 40-60 vuotiaita. Ehkä yli kuuskymppiset enää ei kuuntele semmosta musaa mut on poikkeuksiakin.

        Kasaridingos kovin juttu oli ehkä sävellysten magiikka&lumovoima ja jontun aika-ajoin huikeat kitarajutut. Se oli ehkä dingon kovinta ydintä&osaamismuotoa. Villit ja energiset keikat(joilla he ehkä polttivat itsensä piippuun/loppuun).

        ja kylkä myös löytyis varmaan joitain alle nelikymppisiäki jotka innostui dingosta mut enempi se toi dingo olis vanhempien ikäluokkien juttu jos ne alkas ny yhtäkkii tehä kasarityylistä dingoo. Se ois hemmetinmoisen upea idea ja melkein pitäs ottaa yhtyettä Neumanniin tai johonki muuhun dingon jäseneen että mitä sanotte jos alakaisitte tekheen 80-luvun tyylistä dingoa niin tuli nyt mieleen tämmönen että tekis mieli ottaa yhteyttä johonki heistä.

        Onhan ne vanhalla kasariluvun kokoonpanolla noita keikkojakin heittäneet tietääkseni 2010 ja 2020 luvulla vai muistanko väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja kylkä myös löytyis varmaan joitain alle nelikymppisiäki jotka innostui dingosta mut enempi se toi dingo olis vanhempien ikäluokkien juttu jos ne alkas ny yhtäkkii tehä kasarityylistä dingoo. Se ois hemmetinmoisen upea idea ja melkein pitäs ottaa yhtyettä Neumanniin tai johonki muuhun dingon jäseneen että mitä sanotte jos alakaisitte tekheen 80-luvun tyylistä dingoa niin tuli nyt mieleen tämmönen että tekis mieli ottaa yhteyttä johonki heistä.

        Onhan ne vanhalla kasariluvun kokoonpanolla noita keikkojakin heittäneet tietääkseni 2010 ja 2020 luvulla vai muistanko väärin?

        Dingon ongelma on juuri se, että hommaa toistetaan kuten ennenkin eikä mitään uutta tehdä. Settilista melkein sama vuodesta toiseen.

        Dingo on esiintynyt legendaarisessa kokoonpanossa 80-luvun jälkeen 1998-2002 ja 2017.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dingon ongelma on juuri se, että hommaa toistetaan kuten ennenkin eikä mitään uutta tehdä. Settilista melkein sama vuodesta toiseen.

        Dingo on esiintynyt legendaarisessa kokoonpanossa 80-luvun jälkeen 1998-2002 ja 2017.

        Toki olisi mahtavaa jos Dingo julkaisisi edes yhden uuden sinkun kunnon kasarisoundeilla. Juuri sillä tyylillä, mistä kahdella ekalla levyllä tulivat tunnetuksi. Dingon uusimmilla levyillä soundi on ollut ihan hukassa.


    • Anonyymi

      Toivottavasti eivät julkaise mitään levjä. Nipan määkimistä ei voi kuunnella, oli hirveää aikaisemminkin.

    • Anonyymi

      Dingo alamäki alkoi heti 2008 Even lähdön jälkeen. Kuhlman ei pystynyt astumaan Even saappaisiin vaikka Kuhlman mukava mies olikin. Eve on vain muusikkona niin paljon lahjakkaampi että Dingon syöksykierre oli valtava Even lähdön jälkeen. Sieltä jäi heti Even lähdön jälkeen pois isot keikat, uusia levyjä ei enään tehty, 2000-luvun biisit jäi pois setistä, livenä alettiin kuulostamaan huonolta. Ai että missä olisi bändi nyt jos Eve olisi pysynyt bassokitaran varressa. Dingo oli kuitenkin vuonna 2005 todella kovassa nosteessa.

      • Anonyymi

        Hienoa analyysia näillä sivuilla, Dingo on kyllä erikoinen orkesteri Suomessa. Musiikillisesti bändillä ei ole ollut mitään annettavaa vuosiin. Keikkoja silti riittää vaikka 16 vuoteen ei ole saatu julkaistua kuin yksi sinkku. Eikö Dingon muusikoita ollenkaan kyllästytä soittaa aina samaaa keikkasettiä?
        Olisi kiva kuulla bändin jäsenten kommentteja asiaan liittyen.

        Jos uusia biisejä ei julkaista niin miksi ei siitä huolimatta rukata keikkasettiä aivan uuteen uskoon.

        Voisihan bändi heittä vaikka kiertuuen nimellä EI HITTEJÄ TOUR 2024.

        settilista

        -mirah
        .-nimeni on dingo
        -ota paha pois
        -kiinanmeri
        -kreivin sormus
        -radio avalon
        -scorpioninainen
        -julian silmät
        -ruusuvettä
        -valkoiset tiikerit
        -pyhä klaani
        -beibi saapuu kaupunkiin
        -.ruma ankanpoika
        -nähdään taas
        -hullut hevoset
        -.velhon kosketus

        encore
        -laivauutisia
        -valomerkki

        Kuten huomaatte, biisejä kyllä on, miksi niitä ei soiteta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa analyysia näillä sivuilla, Dingo on kyllä erikoinen orkesteri Suomessa. Musiikillisesti bändillä ei ole ollut mitään annettavaa vuosiin. Keikkoja silti riittää vaikka 16 vuoteen ei ole saatu julkaistua kuin yksi sinkku. Eikö Dingon muusikoita ollenkaan kyllästytä soittaa aina samaaa keikkasettiä?
        Olisi kiva kuulla bändin jäsenten kommentteja asiaan liittyen.

        Jos uusia biisejä ei julkaista niin miksi ei siitä huolimatta rukata keikkasettiä aivan uuteen uskoon.

        Voisihan bändi heittä vaikka kiertuuen nimellä EI HITTEJÄ TOUR 2024.

        settilista

        -mirah
        .-nimeni on dingo
        -ota paha pois
        -kiinanmeri
        -kreivin sormus
        -radio avalon
        -scorpioninainen
        -julian silmät
        -ruusuvettä
        -valkoiset tiikerit
        -pyhä klaani
        -beibi saapuu kaupunkiin
        -.ruma ankanpoika
        -nähdään taas
        -hullut hevoset
        -.velhon kosketus

        encore
        -laivauutisia
        -valomerkki

        Kuten huomaatte, biisejä kyllä on, miksi niitä ei soiteta?

        onko kappale ota paha pois neumannin säveltämä? Mistä voi löytää ota paha pois kappaleen versio joka ei ole liveversio? en oo löytäny koskaan muuta kuin liveversion siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko kappale ota paha pois neumannin säveltämä? Mistä voi löytää ota paha pois kappaleen versio joka ei ole liveversio? en oo löytäny koskaan muuta kuin liveversion siitä.

        Käsittääkseni sitä ei ole koskaan levytetty. On olemassa vain se live-versio, julkaistiin muistaakseni alun perin Kunnian kentät-maxisinkulla. Sitä biisiä esitettiin keikoilla lopetusbiisinä 80-luvulla.

        Ymmärtääkseni on Neumannin käsialaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa analyysia näillä sivuilla, Dingo on kyllä erikoinen orkesteri Suomessa. Musiikillisesti bändillä ei ole ollut mitään annettavaa vuosiin. Keikkoja silti riittää vaikka 16 vuoteen ei ole saatu julkaistua kuin yksi sinkku. Eikö Dingon muusikoita ollenkaan kyllästytä soittaa aina samaaa keikkasettiä?
        Olisi kiva kuulla bändin jäsenten kommentteja asiaan liittyen.

        Jos uusia biisejä ei julkaista niin miksi ei siitä huolimatta rukata keikkasettiä aivan uuteen uskoon.

        Voisihan bändi heittä vaikka kiertuuen nimellä EI HITTEJÄ TOUR 2024.

        settilista

        -mirah
        .-nimeni on dingo
        -ota paha pois
        -kiinanmeri
        -kreivin sormus
        -radio avalon
        -scorpioninainen
        -julian silmät
        -ruusuvettä
        -valkoiset tiikerit
        -pyhä klaani
        -beibi saapuu kaupunkiin
        -.ruma ankanpoika
        -nähdään taas
        -hullut hevoset
        -.velhon kosketus

        encore
        -laivauutisia
        -valomerkki

        Kuten huomaatte, biisejä kyllä on, miksi niitä ei soiteta?

        Hienoja biisejä joukossa, jotka pitäisi ottaa settiin. Koska esim. Mirah ja Nimeni on Dingo on ollut viimeksi setissä?

        Valkoiset tiikerit oli keikoilla aloitusbiisi monesti 2004-2005. En muista, että olisi moneen vuoteen enää ollut setissä.

        Siitä Dingo ansaitsee kiitosta, että takavuosina keikoilla on soitettu Perhosen lento. Pyhä klaani-levyllä muutenkin biisejä, joita saisi nostaa settiin.

        Kunnian kentät oli ainakin 2017 keikoilla. Juuri näitä kahden ensimmäisen levyn jälkeisiä biisejä pitäisi saada lisää settiin.

        Beibi saapui kaupunkiin olisi kova. Yksi parhaista Dingon 90-luvun biiseistä. Onkohan soitettu keikoilla kertaakaan vuoden 1994 jälkeen.


      • Anonyymi

        Dingo oli kovassa nosteessa 2004-2005. Muistan itsekin lämmöllä tuon ajan, se oli Dingolle hienoa aikaa.

        Keikkaa oli isoilla lavoilla, Nipa ja Eve esillä mediassa, lehdet kirjoitteli, fanit kiersi aktiivisesti keikoilla ja bändistä käytiin aktiivista jutustelua keskustelufoorumeilla. Musta leski oli yksi kesän 2005 soitetuimpia biisejä radiossa.

        Humisevan harjun paluun kanssa 2008 tehtiin se virhe, että sitä ei edes markkinoitu eikä bändi ollut enää esillä samalla tavalla. Johtuneeko juuri siitä Even lähdöstä samaan aikaan.

        Even jälkeen homma hyytyi aika nopeasti. Miettikää nyt vaikka Dingon tilannetta vuonna 2005 ja sitten 2015. Ero oli aika melkoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni sitä ei ole koskaan levytetty. On olemassa vain se live-versio, julkaistiin muistaakseni alun perin Kunnian kentät-maxisinkulla. Sitä biisiä esitettiin keikoilla lopetusbiisinä 80-luvulla.

        Ymmärtääkseni on Neumannin käsialaa.

        Joo minäki muistelisin että ota paha pois on neumannin sävellys mutta yksi kohta siinä biisissä on tietääkseni lainattu kohta, mutta en ole satavarma. Eli en muista niitä sanoja, mutta kun biisi on noin puolivälissä tai loppupuolella jossa tempo hidastuu ja neumann laulaa jotain "ensin pelastettiin suutari andersson&sitten suutari pesonen ja suutari petterson&halleluja synnistä pois&minun rumpuni pelastusta soi" eli tietääkseni tuo kohta kappaleesta on lainattu jostain muusta laulusta, mutta en ole siis 100% varma. Onko sulla tietoa paremmin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo minäki muistelisin että ota paha pois on neumannin sävellys mutta yksi kohta siinä biisissä on tietääkseni lainattu kohta, mutta en ole satavarma. Eli en muista niitä sanoja, mutta kun biisi on noin puolivälissä tai loppupuolella jossa tempo hidastuu ja neumann laulaa jotain "ensin pelastettiin suutari andersson&sitten suutari pesonen ja suutari petterson&halleluja synnistä pois&minun rumpuni pelastusta soi" eli tietääkseni tuo kohta kappaleesta on lainattu jostain muusta laulusta, mutta en ole siis 100% varma. Onko sulla tietoa paremmin ?

        Se taisi olla muunnelma jostain Pelastusarmeijan vanhasta laulusta.

        Pitääkin pitkästä aikaa kuunnella tuo biisi. En muista siitä paljoa, muistaakseni sitä soitettiin keikan lopussa vähän "tunnelman nostattajana".

        Studioversiota siitä tosiaan ei taida olla. Liveversio sittemmin julkaistu monella kokoelmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se taisi olla muunnelma jostain Pelastusarmeijan vanhasta laulusta.

        Pitääkin pitkästä aikaa kuunnella tuo biisi. En muista siitä paljoa, muistaakseni sitä soitettiin keikan lopussa vähän "tunnelman nostattajana".

        Studioversiota siitä tosiaan ei taida olla. Liveversio sittemmin julkaistu monella kokoelmalla.

        jep kiitos antoisasta ja mielenkiintoisesta rupattelusta toho muuten varsin aliarvostettuun biisiin liittyen vai onks toi biisi niin aliarvostettu? Löytyy se ainakin parhaat (98) kokoelmalta. Autiotalo 20 suosikkia -kokoelmalta sitä ei taija löytyä.

        Toi kyseinen kappalehan on aika rockn rollia eli kertosäe on hyvinkin rock-asenteinen sanan rock varsinaisessa merkityksessä.


    • Anonyymi

      Luulen että bändin suosio kokisi melkoisen nosteen kun tuollainen kiertue tehtäisiin.
      Keikalle olisi melkein pakko päästä.

      • Anonyymi

        Tuossa olisi kyllä ideaa,. Kiertue jossa ei soiteta isoja hittejä ollenkaan.

        Sellaista ei ole Suomessa tehnyt kuin Hector ja vuosi oli muistaakseni 1987.

        Ainoa hitti jonka Hector sillä kiertueella soitti oli Lumi teki enkelin eteiseen.

        Dingolla on kyllä paljon biisejä, enemmän kuin muistin. Olisiko niin että bändi ei juuri treenikämpällä aikaa viettele niin siksi soitetaan, voi sanoa vuosikymmenestä toiseen samaa nauhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa olisi kyllä ideaa,. Kiertue jossa ei soiteta isoja hittejä ollenkaan.

        Sellaista ei ole Suomessa tehnyt kuin Hector ja vuosi oli muistaakseni 1987.

        Ainoa hitti jonka Hector sillä kiertueella soitti oli Lumi teki enkelin eteiseen.

        Dingolla on kyllä paljon biisejä, enemmän kuin muistin. Olisiko niin että bändi ei juuri treenikämpällä aikaa viettele niin siksi soitetaan, voi sanoa vuosikymmenestä toiseen samaa nauhaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=sQMPGPkaUBk

        Siinä mallia Dingolle. Aivan jäätävä Hector live vm. 1987. E todellakan mennä sieltä mistä aita on matalin.

        Ja mik' bändi Hectorilla. Aaltonen, Miettinen, Nikku jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa olisi kyllä ideaa,. Kiertue jossa ei soiteta isoja hittejä ollenkaan.

        Sellaista ei ole Suomessa tehnyt kuin Hector ja vuosi oli muistaakseni 1987.

        Ainoa hitti jonka Hector sillä kiertueella soitti oli Lumi teki enkelin eteiseen.

        Dingolla on kyllä paljon biisejä, enemmän kuin muistin. Olisiko niin että bändi ei juuri treenikämpällä aikaa viettele niin siksi soitetaan, voi sanoa vuosikymmenestä toiseen samaa nauhaa.

        Dingon kohdalla voi sanoa, että kaikki kahden ekan LP:n jälkeiset levytykset on aliarvostettuja.

        Niistä vain harva pääsee settilistaan.

        Dingon tunnetuimmat biisit ja kovimmat hitit on kiistatta kahdelta ekalta levyltä. Siitä huolimatta bändi saisi ajoittain tehdä muutoksia settiin.

        Dingolla on paljon hyviä kappaleita myöhemmiltä levyiltä. Ne vaan jäävät monelta pimentoon kun niitä ei soitella. Iänikuiset kokoelmalevytkin koostuvat aina niistä samoista hiteistä. Dingolla on kokoelmia liikaa, niitä ei lisää kukaan kaipaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa olisi kyllä ideaa,. Kiertue jossa ei soiteta isoja hittejä ollenkaan.

        Sellaista ei ole Suomessa tehnyt kuin Hector ja vuosi oli muistaakseni 1987.

        Ainoa hitti jonka Hector sillä kiertueella soitti oli Lumi teki enkelin eteiseen.

        Dingolla on kyllä paljon biisejä, enemmän kuin muistin. Olisiko niin että bändi ei juuri treenikämpällä aikaa viettele niin siksi soitetaan, voi sanoa vuosikymmenestä toiseen samaa nauhaa.

        meiran laulu on hectorin kautta aikain paras kappale minusta. Meiran laulu ei ole hectorin isoin hitti.


    • Anonyymi

      Miksei liveä julkaista viime kesän keikoilta? Bändi on nyt iskussa.

      Ei voi ymmärtää. Ikuista vanhan muistelua.

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys. Kokoelmia on tehty puolet enemmän kuin studiolevyjä. Bändin ongelma on se että koko ajan eletään menneessä ja muistellaan 80-lukua.
        Jos ollaan median haastattelussa niin aina se haastattelu koskee 80-luvun hulluja vuosia, jokainen osaa jo ulkoa sen mitä silloin tapahtui. Ikinä ei puhuta bändin nykytilasta tai tulevasta, poislukien silloin tällöin ilmaan heitetty lupaus uusista biiseistä. Vuonna 2024 menneisyyttä muistellaan taas varmasti monessa eri haastettalussa enemmän kuin tarpeeksi koska elokuva on tulossa.

        Eihän vanhojen muistelussa mitään pahaan ole mutta itse enemmän arvostan muusikoita jotka katsovat myös eteenpäin ja tulevaisuuteen ja ovat tuotteliaita.

        EI J.Karjalaisenkaan olisi tarvinnut tehdä yhtään levyä Tähtilampun alla levyn jälkeen, keikkaa olisi riittänyt näihin päiviin vanhoja hittejä veivaten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Kokoelmia on tehty puolet enemmän kuin studiolevyjä. Bändin ongelma on se että koko ajan eletään menneessä ja muistellaan 80-lukua.
        Jos ollaan median haastattelussa niin aina se haastattelu koskee 80-luvun hulluja vuosia, jokainen osaa jo ulkoa sen mitä silloin tapahtui. Ikinä ei puhuta bändin nykytilasta tai tulevasta, poislukien silloin tällöin ilmaan heitetty lupaus uusista biiseistä. Vuonna 2024 menneisyyttä muistellaan taas varmasti monessa eri haastettalussa enemmän kuin tarpeeksi koska elokuva on tulossa.

        Eihän vanhojen muistelussa mitään pahaan ole mutta itse enemmän arvostan muusikoita jotka katsovat myös eteenpäin ja tulevaisuuteen ja ovat tuotteliaita.

        EI J.Karjalaisenkaan olisi tarvinnut tehdä yhtään levyä Tähtilampun alla levyn jälkeen, keikkaa olisi riittänyt näihin päiviin vanhoja hittejä veivaten.

        Juuri tässä on vastaus siihen ikuisuuskysymykseen, miksi Yöllä meni pitkään 2000-luvulla niin hyvin ja Dingolla ei.

        Oli musiikista mitä mieltä tahansa, Olli Lindholm osasi uudistaa Yön vuosituhannen alussa. Samalla löytyi uusi yleisö. Levyä ja keikkaa tehtiin säännöllisesti, keskityttiin uuden tekemiseen eikä vain vanhan toistamiseen.

        Dingon kohdalla koko 2000-luku on lähinnä ollut vain vanhalla suosiolla ratsastamista. Pari levyä saatiin tehtyä, mutta nekin mokattiin huonolla tuotannolla ja uusia biisejä ei ole otettu settiin kuin hetkeksi.

        Famous fiven paluu 2017 olisi ollut tilaisuus palata huipulle. Uusi sinkku kasarisoundeilla ja klubikiertue. Mutta kun ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tässä on vastaus siihen ikuisuuskysymykseen, miksi Yöllä meni pitkään 2000-luvulla niin hyvin ja Dingolla ei.

        Oli musiikista mitä mieltä tahansa, Olli Lindholm osasi uudistaa Yön vuosituhannen alussa. Samalla löytyi uusi yleisö. Levyä ja keikkaa tehtiin säännöllisesti, keskityttiin uuden tekemiseen eikä vain vanhan toistamiseen.

        Dingon kohdalla koko 2000-luku on lähinnä ollut vain vanhalla suosiolla ratsastamista. Pari levyä saatiin tehtyä, mutta nekin mokattiin huonolla tuotannolla ja uusia biisejä ei ole otettu settiin kuin hetkeksi.

        Famous fiven paluu 2017 olisi ollut tilaisuus palata huipulle. Uusi sinkku kasarisoundeilla ja klubikiertue. Mutta kun ei.

        Asia on juuri niin kuin sanoit. Lindholmilla oli koko ajan selkeä visio siitä mihin YÖ yhtyettä viedään. Ollilla oli myös koko ajan tarve luoda uutta musiikkia. Eihän YÖnkään olisi tarvinnut tehdä levyjä ollenkaan 80 luvun jälkeen, keikkoja olisi ollut.

        YÖ ei halunnut olla mikään nostalgiatrippi kaukaiselle 80-luvulle ja se todellakin kannatti loppupeleissä. Bändihän nousi 2000-luvulla Areena luokan orkesteriksi. YÖ oli suosionsa huipulla 2000-luvun alussa.

        Dingolla olisi edelleen kaikki saumat tehdä uraa jossa eletään tässä hetkessä ja esim. kaikki haastattelut koskevat tätä hetkeä ja uutta musiikkia. Ei minun järkeeni mene se että miksi vuosikymmenestä toiseen kerrataan ne samat huippusuosion tarinat 84-86 vuosilta, minä ainakin osaan ulkoa vaikka takaperin ne jutut.

        noista 2000-luvun levyistä sen verran että niistä oli vaikka Paven kanssa saatu muokattua yksi hyvä levy. biisimateriaali oli kuitenkin kahteen evyyn liian kevyttä. Myöskään Asikaisen ja kumppaneiden tuotanto ei juuri hymyä saanut suupieliin. Lähinnä ihmetystä aiheutti piireissä se että miten niin huonoa soundia saadaan aikaiseksi ? Eikö kahta ensimmäistä Dingo levyä oltu ollenkaan kuunneltu studiossa äänitysten lomassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on juuri niin kuin sanoit. Lindholmilla oli koko ajan selkeä visio siitä mihin YÖ yhtyettä viedään. Ollilla oli myös koko ajan tarve luoda uutta musiikkia. Eihän YÖnkään olisi tarvinnut tehdä levyjä ollenkaan 80 luvun jälkeen, keikkoja olisi ollut.

        YÖ ei halunnut olla mikään nostalgiatrippi kaukaiselle 80-luvulle ja se todellakin kannatti loppupeleissä. Bändihän nousi 2000-luvulla Areena luokan orkesteriksi. YÖ oli suosionsa huipulla 2000-luvun alussa.

        Dingolla olisi edelleen kaikki saumat tehdä uraa jossa eletään tässä hetkessä ja esim. kaikki haastattelut koskevat tätä hetkeä ja uutta musiikkia. Ei minun järkeeni mene se että miksi vuosikymmenestä toiseen kerrataan ne samat huippusuosion tarinat 84-86 vuosilta, minä ainakin osaan ulkoa vaikka takaperin ne jutut.

        noista 2000-luvun levyistä sen verran että niistä oli vaikka Paven kanssa saatu muokattua yksi hyvä levy. biisimateriaali oli kuitenkin kahteen evyyn liian kevyttä. Myöskään Asikaisen ja kumppaneiden tuotanto ei juuri hymyä saanut suupieliin. Lähinnä ihmetystä aiheutti piireissä se että miten niin huonoa soundia saadaan aikaiseksi ? Eikö kahta ensimmäistä Dingo levyä oltu ollenkaan kuunneltu studiossa äänitysten lomassa?

        Sekin herätti aikanaan ihmetystä että miten Nylon beatin Jonnan cover biisille Dingo tribuutille saatiin kuitenkin todella tymäkät soundit mutta samaan aikaan ilmestyneelle Dingon HHP levylle ei. Muistaakseni siellä kuitenkin oli Dingon sen aikaisia miehiä Jonnan taustalla studiossa, ainakin Siuruainen.

        No ehkä vielä tulee joskus sellainen Dingo biisi jossa on potkua vanhaan malliin. Hyvää Uutta vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on juuri niin kuin sanoit. Lindholmilla oli koko ajan selkeä visio siitä mihin YÖ yhtyettä viedään. Ollilla oli myös koko ajan tarve luoda uutta musiikkia. Eihän YÖnkään olisi tarvinnut tehdä levyjä ollenkaan 80 luvun jälkeen, keikkoja olisi ollut.

        YÖ ei halunnut olla mikään nostalgiatrippi kaukaiselle 80-luvulle ja se todellakin kannatti loppupeleissä. Bändihän nousi 2000-luvulla Areena luokan orkesteriksi. YÖ oli suosionsa huipulla 2000-luvun alussa.

        Dingolla olisi edelleen kaikki saumat tehdä uraa jossa eletään tässä hetkessä ja esim. kaikki haastattelut koskevat tätä hetkeä ja uutta musiikkia. Ei minun järkeeni mene se että miksi vuosikymmenestä toiseen kerrataan ne samat huippusuosion tarinat 84-86 vuosilta, minä ainakin osaan ulkoa vaikka takaperin ne jutut.

        noista 2000-luvun levyistä sen verran että niistä oli vaikka Paven kanssa saatu muokattua yksi hyvä levy. biisimateriaali oli kuitenkin kahteen evyyn liian kevyttä. Myöskään Asikaisen ja kumppaneiden tuotanto ei juuri hymyä saanut suupieliin. Lähinnä ihmetystä aiheutti piireissä se että miten niin huonoa soundia saadaan aikaiseksi ? Eikö kahta ensimmäistä Dingo levyä oltu ollenkaan kuunneltu studiossa äänitysten lomassa?

        mut toiset ei mittaa musaa suosion perusteella eli vaikka yö sai eniten suosioo 2000 -luvulla niin jonkun mielestä yö teki niije parhaat juttunsa 80-luvul. Että mä en ainakaan suosion kautta mittaa sitä mutta ne on makuasioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut toiset ei mittaa musaa suosion perusteella eli vaikka yö sai eniten suosioo 2000 -luvulla niin jonkun mielestä yö teki niije parhaat juttunsa 80-luvul. Että mä en ainakaan suosion kautta mittaa sitä mutta ne on makuasioita.

        Se on totta. YÖn uraa oli kyllä kiva seurata aikanaan, siinä oli koko ajan sellainen ammattimainen ote asioiden tekemiseen. Lindholm teki välillä koviakin päätöksiä jos hän koki että niistä on orkesterin jatkuvuuden kannalta jotain höytyä.
        YÖ olisi tällä hetkellä tosi iso jos Olli eläisi. YÖ oli juuri lähdössä taas uuteen nousuun parin vaisumman levyn jälkeen mutta kohtalo päätti toisin.

        Toivotaan että Dingossa aletaan kanssa tosissaan tekemään töitä sen eteen että ollaan muutakin kuin se muisto 80-luvulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta. YÖn uraa oli kyllä kiva seurata aikanaan, siinä oli koko ajan sellainen ammattimainen ote asioiden tekemiseen. Lindholm teki välillä koviakin päätöksiä jos hän koki että niistä on orkesterin jatkuvuuden kannalta jotain höytyä.
        YÖ olisi tällä hetkellä tosi iso jos Olli eläisi. YÖ oli juuri lähdössä taas uuteen nousuun parin vaisumman levyn jälkeen mutta kohtalo päätti toisin.

        Toivotaan että Dingossa aletaan kanssa tosissaan tekemään töitä sen eteen että ollaan muutakin kuin se muisto 80-luvulta.

        suurin kunnia hakuliselle mut kyl Olli ja esim petander on olleet myös yön historian aikana isoja yössä soittaneita unohtamatta muitakaan ja yks joka saanu vähemmän mainintaa yön soittajista on 90-luvulla bassoa omaperäisesti ja taidokkaasti soittanut Jesu hämäläinen(hän ei tullut tunnetuksi vahvoista bassosoundeista mut osasi hyvin hakea omia latujaan)

        kysymys liittyen hakulisen lähtöön yöstä; oliko syynä henkilökemia että siellä oli liikaa riitoja vai oliko syynä musiikilliset erimielisyydet? mä oon kuullu että ne vähän kiusasi hakulista. Eikös hakulinen ja lindholomi myös sopineet välillä riitojaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta. YÖn uraa oli kyllä kiva seurata aikanaan, siinä oli koko ajan sellainen ammattimainen ote asioiden tekemiseen. Lindholm teki välillä koviakin päätöksiä jos hän koki että niistä on orkesterin jatkuvuuden kannalta jotain höytyä.
        YÖ olisi tällä hetkellä tosi iso jos Olli eläisi. YÖ oli juuri lähdössä taas uuteen nousuun parin vaisumman levyn jälkeen mutta kohtalo päätti toisin.

        Toivotaan että Dingossa aletaan kanssa tosissaan tekemään töitä sen eteen että ollaan muutakin kuin se muisto 80-luvulta.

        Melkoisen offtopic nyt täällä. Yölle on oma palstansa, joten tarkempi keskustelu Yöstä kannattaa suunnata sinne.

        Yö toki on aina ollut hyvä vertailukohta Dingolle. Tyyliltään bändit olivat aikanaan lähellä toisiaan, Yö sitten osasi uudistua ja Dingo ei. Erona sekin, että Yö keikkaili taukoamatta 2019 saakka, Dingo on ollut välillä pitkiäkin aikoja telakalla.

        Ja nimenomaan se uuden tekeminen. Dingo on vuoden 1998 comebackista lähtien ollut lähinnä kiertävä jukeboksi eikä onnistunut tavoittamaan uutta yleisöä. Joskus tuntuu että ne vanhatkin fanit ovat jo kyllästyneet.

        Toki Yö lähtee kiertueelle tänä vuonna uuden laulajan kanssa, vaikka bändissä ei ole ainuttakaan alkuperäistä jäsentä. Silti isoille lavoille on pääsyä. Yö osaa hoitaa markkinoinnin vaikka bändissä ei mitään alkuperäistä olekaan.

        Ja Popedakin lähtee kiertueelle uuden laulajan kanssa. Ei siinäkään ole enää ketään alkuperäistä mukana, Costello toki melkein alkuperäinen ja bändin musiikillinen johtaja kiistattomasti.

        Nyt kun vielä Dingo saataisiin suurempaan suosioon vielä kerran. Dingossa sentään 3/5 jäsentä huippuvuosien kokoonpanosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoisen offtopic nyt täällä. Yölle on oma palstansa, joten tarkempi keskustelu Yöstä kannattaa suunnata sinne.

        Yö toki on aina ollut hyvä vertailukohta Dingolle. Tyyliltään bändit olivat aikanaan lähellä toisiaan, Yö sitten osasi uudistua ja Dingo ei. Erona sekin, että Yö keikkaili taukoamatta 2019 saakka, Dingo on ollut välillä pitkiäkin aikoja telakalla.

        Ja nimenomaan se uuden tekeminen. Dingo on vuoden 1998 comebackista lähtien ollut lähinnä kiertävä jukeboksi eikä onnistunut tavoittamaan uutta yleisöä. Joskus tuntuu että ne vanhatkin fanit ovat jo kyllästyneet.

        Toki Yö lähtee kiertueelle tänä vuonna uuden laulajan kanssa, vaikka bändissä ei ole ainuttakaan alkuperäistä jäsentä. Silti isoille lavoille on pääsyä. Yö osaa hoitaa markkinoinnin vaikka bändissä ei mitään alkuperäistä olekaan.

        Ja Popedakin lähtee kiertueelle uuden laulajan kanssa. Ei siinäkään ole enää ketään alkuperäistä mukana, Costello toki melkein alkuperäinen ja bändin musiikillinen johtaja kiistattomasti.

        Nyt kun vielä Dingo saataisiin suurempaan suosioon vielä kerran. Dingossa sentään 3/5 jäsentä huippuvuosien kokoonpanosta.

        No Lindholmita kerran kysyttiin että mitä tulee mieleen sanasta Dingo, Olli vastasi YÖ,

        Bändit on aina olleet jotenkin kytköksissä toisiinsa vaikka yhteisiä keikkoja ei ollut montaa, Olli tykkäsi enemmän hengailla Tampereen rockmiesten kanssa.

        YÖn palstalla on niin hiljaista ettei sinne kannata mitään kirjoittaa.

        Jotenkin Dingo on jäänyt jälkeen Popedasta ja YÖstä 2000-luvulla.
        Nyt kun YÖ ja Popeda palaavat uusien solisitien voimin niin heti ne on isoilla lavoilla.

        Se on perin outoa että Dingoa sorsitaan keikkajärjestäjien toimesta vai onko Dingon taustajoukot amatöörejä? Pitää osata myydä bändiä,
        Dingo on ainoa bändi joka on aktiivisesti koko ajan tienpäällä lähes kasariajan kokoonpanolla, Eput toki myös mutta Eppu painiikin ihan omassa sarjassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Lindholmita kerran kysyttiin että mitä tulee mieleen sanasta Dingo, Olli vastasi YÖ,

        Bändit on aina olleet jotenkin kytköksissä toisiinsa vaikka yhteisiä keikkoja ei ollut montaa, Olli tykkäsi enemmän hengailla Tampereen rockmiesten kanssa.

        YÖn palstalla on niin hiljaista ettei sinne kannata mitään kirjoittaa.

        Jotenkin Dingo on jäänyt jälkeen Popedasta ja YÖstä 2000-luvulla.
        Nyt kun YÖ ja Popeda palaavat uusien solisitien voimin niin heti ne on isoilla lavoilla.

        Se on perin outoa että Dingoa sorsitaan keikkajärjestäjien toimesta vai onko Dingon taustajoukot amatöörejä? Pitää osata myydä bändiä,
        Dingo on ainoa bändi joka on aktiivisesti koko ajan tienpäällä lähes kasariajan kokoonpanolla, Eput toki myös mutta Eppu painiikin ihan omassa sarjassaan.

        mie ainaki oon yrittäny herätellä yön palstaa kuten muistaakseni eilen tekkiin sinne kaksi uutta topicia jossa yhdessä tiedustelin yhdestä biisistä jota ei tietääkseni koskaan levytetty. Mut on totta että hiljaista on siellä yö-palstalla. Täällä dingo-palstalla sen sijjaan on paljon turinaa ja hyvää sellaista.


    • Anonyymi

      Yön kirjassa siitä asiasta on aika kattava selonteko. Jussi Hakulista kiusattiin jatkuvasti. Sellainen tositarina on esim. kirjassa. YÖn pojat valehteli Jussille että treenikämpällä on illalla pressikuvaukset ja pitää vetää meikit naamaan ja nahkakuteet niskaan. No ei ollut mitään pressikuvauksia ja Jussi saapuu treenikämpälle täydessä sotamaalauksessa, muut YÖn pojat nauraa räkättävät kippurassa kun Jussi astelee ovesta sisään.

      Kiusaaminen johtui päöosin kateudesta, Jussi teki kaikki biisit ja oli myöskin fanien ja toimittajien suosikki. Monet toimittajat jopa sanoivat Jussille että jätä nuo urpot. Niinhän siinä sitten kävikin.

      Kävin ysärillä YÖn keikoilla todella paljon ja voin sanoa että Petanderin primeaikana YÖ oli tämän tasavallan kovin liverockbändi. Kirjassahan kuvataan että festareiden takana oli hiljaista porukkaa kun YÖn tunkiotrio Jesu, Markku ja Frogley astelivat sisään, olihan ne hurjan näköisiä jätkiä myös.

      Markkuhan monesti väänti keikalla marshallin nupit kaakkoon ja keikat oli silkkaa hevirokkia. On kyllä ikävä että niiltä ajoilta ei ole juuri mitään tallenteita olemassa, ei ollut kametakännyköitä vielä. Oli se YÖ silloin vitun kova bändi.

      • Anonyymi

        ainaki mitä mä muistan nyt yöstä livebändinä niin oli epätasainen joka pitkälti johtui siitä olli lindholomista että lauloiko hän hyvin tahi huonosti mutta kuten sanoit petanderin primeaikana kaikki muusikot soitti hyvin mut silloinkin olli saattoi välillä livetilantteessa epäonnistua sen verran pahasti ettei yön muut soittajat pystyneet tilannetta parantamaan vaikka vetivät tosi hyvin. Parhaimmillaan olli lauloi kun ei alkanu huutolaulamaan ja joskus ollin laulu siis livenä(jopa levyllä) oli kankeaa, tosi kankeaa, kuten mun äidin aviomies kuvaili näin "laulu on kuin kirveestä veistetty pahimmillaan". Esim yön kappale kuorotyttö(siis levyversio) on ollin laulun osalta niin karmeaa kuunneltavaa että se pilaa koko muuten loistavan kappaleen. Toteutus 1/5 jothuen ollin laulusta, siis kuorotyttö levyversios, mut sävellys 5/5.

        joillakin suomalaisilla laulajilla on menny toi laulu sillai että korkeat kohdat tuottaa vaikeuksia ja matalat mennee paremmi. Osa laulaa oikeastaan koko ajan heikonpuoleisesti esim livetilassa. Ei se niin huono juttu ole paitsi että ollin laulu oli välillä livetilassa niin huonoa ettei sitä pystynyt oikeastaan kuunteleen jos siis ihan rehellisiä ny olhaan.

        Petanderista kun mainittit niin hänelllähän oli visiitti vuosien 85-86 aikana yössä eli myrskyn jälkeen ja äänet levyillä soitti kitaraa eli komppirytmikitaraa kun sähkokitaraa spoitti viitasen jani. Mielonen tuli komppikitaraan sitten petskun tilalle vuonna 88 ja soitti vuotteen 89 tai 90 asti. 91 kokoonpanoon tuli muutos kun mielone ja lehtiranta lähti veke. Tilalla rumpuihin tuli frogley ja myös basisti vaihdettiin kun rauäng lähti pois ja tulipa myös bändiin kangasjärven mikko haitaria ja koskettimia soittaan. Oikeastaan tuo yö-yhtye miehistön vaihdosten takia on osoittanut muutoskykyä eli musiikillisesti on tullu muutoksia vaikka toisaalta yön on aina tunnistunut musatyylistä eli suomirokkia ja välillä yössä oli punk sävyjäkin ja new wave eli viittaan levyihin varietee, livelevy ja tapahtui niin päivinä ja nuorallatanssija levy kun taas äänet, myrskyn jälkeen, lanka palaa ja toinen puoliaika edustaa minusta keskitien rokkia &suomirokkia (vaikuttajana muun muassa ulf lundell) ja 91 levyn aikoihin voidaan puhua myös suomirokista mut eipä tuolloin ollu niin rokkia kuin 80-luvulla mtu esim vuoje 91 levyn antaa soittaa levyn nimikappale ja menköön menojaan on aika rokkaavaa rakenteiltaan, paitsi soiton osalta ei voi verratakaan oikein kasarin rokkaavuuteen. Mut ei oikein tuolloin 91 vuonna ja siitä kahdella seuraavalla studiolevyllä voinut verratakaan yön musaa mitä se oli vuoden 2002 rakkaus lumivalkoinen levyllä eli oikeastaan vuonna 2002 yöstä saattoi käyttää jopa termiä iskelmärock-yhtye. Kappaleiden rakenteet kun muuttui iskelmätyylisiksi. osalle tämä ei käynnyt, mut suurin osa tykkäs eli levyt myi hurjia määriä eli muistaakseni yli 100 000 levyä möi tuo kyseinen rakkaus lumivalkoinen levy eli voi olla yön eniten myydyin levy.

        Lievän autismin tai arkuuteni takia en oo käyny koskaan yön keikalla, mut youtubesta oon kuullu livekeikkoja.

        juttelin yön vanahan jäsenen juha raäuangin kanssa(maailman vaikein sukunimi muistaa kirijottaa oikhein! hah!) facebookis noin 8 vuotta sitte ja hän piti levyjä äänet ja varietee yön parhaina. ihte komppasin häntä sanoen "joo mä oon sammaa mielt että äänet ja varietee on teijä parhaat studiolevyt".

        olli teki myös elämänsä aikana muistaakseni taksihommia onko totta siis?
        tekevä mies oli siis!

        hakulinen tais olla enempi hiljaisempi erakkoluonne? eikös hän tekeny ihan loppuvaihees elämäänsä sen erakko-laulunkin? Hänen tekstit usein käsitteli ihmismielen sulkeutuneisuutta ja sitä ihmisen hiljaista minä-puolta joka on lähinnä näkymätön ja hukassa henkisesti. Hän oli hyvä tekstin kirjottaja, mut välillä kaipasin jussin teksteissä jotakin positiivisuutta, mutta siis vaikka se positiivisuus välillä puuttu niistä niin hän osas rustata päteviä tekstejä. Osas toki muutkin yössä kirijottaa pätevää tekstii.

        Kysymys liittyen kappaleisiin äänet ja et ole liian villi oppimaan; kuka rustasi tekstit noihi biiseihi onko tietoo?
        mä pidän molempien teksteistä , etenkin äänet joka on yllättävän ´poliittisen tekstin omaava kun yö yleensä ei viihtiny ottaa poliittisesti kantaa.

        osa tai aika monet tekstin kirjottajat ottaa paljon kantaa, oli se ny politiikka tai joku muu juttu, mut on niitäki jotka ei ota kantaa, eli monia semmosiaki on/oli. Kirka sanoi esim että hän on kyllä kiinnostunut politiikasta muttei halua lauluihin ympätä siirtää niitä koska epäilee että ihmiset ei oo kiinnostuneet semmosista teksteistä.

        toinen puoliaika(89) studiolevvyy moitittu paljon(kyl siin kuuluu tietty väsymys) mut ei se niin huono ole sillä löyvän kyllä tota levyä huonompiakin yö levvyi. Toinen puoliaika levyn kappaleista mm kolahtaa mielosen sävellys levoton mieli, petanderin sävellys köynnös ja ollin sävellys kaipaan luoksesi kotiin(tyypilliset ollimaiset sävelrakenteet tosa biisis). Yks kappale kokonaan et mua saa on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainaki mitä mä muistan nyt yöstä livebändinä niin oli epätasainen joka pitkälti johtui siitä olli lindholomista että lauloiko hän hyvin tahi huonosti mutta kuten sanoit petanderin primeaikana kaikki muusikot soitti hyvin mut silloinkin olli saattoi välillä livetilantteessa epäonnistua sen verran pahasti ettei yön muut soittajat pystyneet tilannetta parantamaan vaikka vetivät tosi hyvin. Parhaimmillaan olli lauloi kun ei alkanu huutolaulamaan ja joskus ollin laulu siis livenä(jopa levyllä) oli kankeaa, tosi kankeaa, kuten mun äidin aviomies kuvaili näin "laulu on kuin kirveestä veistetty pahimmillaan". Esim yön kappale kuorotyttö(siis levyversio) on ollin laulun osalta niin karmeaa kuunneltavaa että se pilaa koko muuten loistavan kappaleen. Toteutus 1/5 jothuen ollin laulusta, siis kuorotyttö levyversios, mut sävellys 5/5.

        joillakin suomalaisilla laulajilla on menny toi laulu sillai että korkeat kohdat tuottaa vaikeuksia ja matalat mennee paremmi. Osa laulaa oikeastaan koko ajan heikonpuoleisesti esim livetilassa. Ei se niin huono juttu ole paitsi että ollin laulu oli välillä livetilassa niin huonoa ettei sitä pystynyt oikeastaan kuunteleen jos siis ihan rehellisiä ny olhaan.

        Petanderista kun mainittit niin hänelllähän oli visiitti vuosien 85-86 aikana yössä eli myrskyn jälkeen ja äänet levyillä soitti kitaraa eli komppirytmikitaraa kun sähkokitaraa spoitti viitasen jani. Mielonen tuli komppikitaraan sitten petskun tilalle vuonna 88 ja soitti vuotteen 89 tai 90 asti. 91 kokoonpanoon tuli muutos kun mielone ja lehtiranta lähti veke. Tilalla rumpuihin tuli frogley ja myös basisti vaihdettiin kun rauäng lähti pois ja tulipa myös bändiin kangasjärven mikko haitaria ja koskettimia soittaan. Oikeastaan tuo yö-yhtye miehistön vaihdosten takia on osoittanut muutoskykyä eli musiikillisesti on tullu muutoksia vaikka toisaalta yön on aina tunnistunut musatyylistä eli suomirokkia ja välillä yössä oli punk sävyjäkin ja new wave eli viittaan levyihin varietee, livelevy ja tapahtui niin päivinä ja nuorallatanssija levy kun taas äänet, myrskyn jälkeen, lanka palaa ja toinen puoliaika edustaa minusta keskitien rokkia &suomirokkia (vaikuttajana muun muassa ulf lundell) ja 91 levyn aikoihin voidaan puhua myös suomirokista mut eipä tuolloin ollu niin rokkia kuin 80-luvulla mtu esim vuoje 91 levyn antaa soittaa levyn nimikappale ja menköön menojaan on aika rokkaavaa rakenteiltaan, paitsi soiton osalta ei voi verratakaan oikein kasarin rokkaavuuteen. Mut ei oikein tuolloin 91 vuonna ja siitä kahdella seuraavalla studiolevyllä voinut verratakaan yön musaa mitä se oli vuoden 2002 rakkaus lumivalkoinen levyllä eli oikeastaan vuonna 2002 yöstä saattoi käyttää jopa termiä iskelmärock-yhtye. Kappaleiden rakenteet kun muuttui iskelmätyylisiksi. osalle tämä ei käynnyt, mut suurin osa tykkäs eli levyt myi hurjia määriä eli muistaakseni yli 100 000 levyä möi tuo kyseinen rakkaus lumivalkoinen levy eli voi olla yön eniten myydyin levy.

        Lievän autismin tai arkuuteni takia en oo käyny koskaan yön keikalla, mut youtubesta oon kuullu livekeikkoja.

        juttelin yön vanahan jäsenen juha raäuangin kanssa(maailman vaikein sukunimi muistaa kirijottaa oikhein! hah!) facebookis noin 8 vuotta sitte ja hän piti levyjä äänet ja varietee yön parhaina. ihte komppasin häntä sanoen "joo mä oon sammaa mielt että äänet ja varietee on teijä parhaat studiolevyt".

        olli teki myös elämänsä aikana muistaakseni taksihommia onko totta siis?
        tekevä mies oli siis!

        hakulinen tais olla enempi hiljaisempi erakkoluonne? eikös hän tekeny ihan loppuvaihees elämäänsä sen erakko-laulunkin? Hänen tekstit usein käsitteli ihmismielen sulkeutuneisuutta ja sitä ihmisen hiljaista minä-puolta joka on lähinnä näkymätön ja hukassa henkisesti. Hän oli hyvä tekstin kirjottaja, mut välillä kaipasin jussin teksteissä jotakin positiivisuutta, mutta siis vaikka se positiivisuus välillä puuttu niistä niin hän osas rustata päteviä tekstejä. Osas toki muutkin yössä kirijottaa pätevää tekstii.

        Kysymys liittyen kappaleisiin äänet ja et ole liian villi oppimaan; kuka rustasi tekstit noihi biiseihi onko tietoo?
        mä pidän molempien teksteistä , etenkin äänet joka on yllättävän ´poliittisen tekstin omaava kun yö yleensä ei viihtiny ottaa poliittisesti kantaa.

        osa tai aika monet tekstin kirjottajat ottaa paljon kantaa, oli se ny politiikka tai joku muu juttu, mut on niitäki jotka ei ota kantaa, eli monia semmosiaki on/oli. Kirka sanoi esim että hän on kyllä kiinnostunut politiikasta muttei halua lauluihin ympätä siirtää niitä koska epäilee että ihmiset ei oo kiinnostuneet semmosista teksteistä.

        toinen puoliaika(89) studiolevvyy moitittu paljon(kyl siin kuuluu tietty väsymys) mut ei se niin huono ole sillä löyvän kyllä tota levyä huonompiakin yö levvyi. Toinen puoliaika levyn kappaleista mm kolahtaa mielosen sävellys levoton mieli, petanderin sävellys köynnös ja ollin sävellys kaipaan luoksesi kotiin(tyypilliset ollimaiset sävelrakenteet tosa biisis). Yks kappale kokonaan et mua saa on

        kokonaan et mua saa tuo mieleen aika paljon new wave vaikutteisen pelle miljoona oy yhtyeen tyylillisesti. Siis tuo biisi kuuluu toinen puoliaika levylle. Kiinnostunut paljon myrskynb jälkeen levyn kappaleista vain vuoksi toisten ja onnellinenm perhe(johon tekstin rustas pelle miljoona suomimusan suht monipuolinen tekijämies). Enkelille ja niin paljo me teihin luotettiin on myös levyn lempparihetket, mut erityishetkinä noi kaks ensimainittuu.

        äänet levyltä lemppareiksi muodostuu kappaleet äänet, et oo liian villi oppimaan , hittikappale lasisilmä(mm sisältää kekseliäät kitarajutut) ja arpa on heitetty.

        Varieteeltä lemppareina ei saa elää rakkaudesta(josta tehti ainaski kax eri versiota), likaiset legendat 1 ja särkynyt enkeli

        livelevy ja tapahtui niinä päivinä lemppareina mm antakaa heidän juosta(nyt en ihan varma edes että onko sil levyl tää kappale) ja syödään&juodaan ja rakastellaan(en tästäkään varma onko tol levyllä).

        Nuorallatanssija levyn lemppareina napoli, joutsenlaulu ja laulu meill ekahdelle sekä painajaisten jälkeen(kertosäkeessä ollin laulu ei mene niin hyvin).

        Lanka palaa levyltä suosikkejani kappaleet laulu rakkaudelle, viimeisen hetken kyyneleet(unohdettu mielosen sävellys) ja tiamaria.

        en jaksa luetella nyt enää eri yön levyjen lemppareitani ku liikaa tekstii tullee hah

        mut vielä sanon sen että facebookissa petanderin markku tais puhhuu palijon siitä että hän väitti että hänellä oli paljon osaa yön sävellyksistä levyillä myrskyn jäläkeen ja äänet kun tekijätietoihin on tietääkseni merkitty koko yhtye ja nyt kysymys noihi levvyihin liittyen; onko tietoa minkä takia oli merkitty tekijätietoihin koko yhtye säveltäjäksi ja onko tietoa ketkä on olleet säveltämässä niit? kai niistä sävelrakenteista voi kanssa päätellä jottain eli joissaki kuuluu ollin sävellysjutut kai ja toisissa enempi kuuluu petanderin mutta en siis uskalla lähttee sannoon mittään 100% varmaa faktaa koska semmosia ei kannata aina sanua välttämättä mut muistaaksseni petanderi anto ymmärtää että hänen panos on ehkä sivuutettu hieman nois levyissä kun hän tais siitä puhua aika paljon tuolla facebookin puolella kun olin vielä facebookis(oon ollu noin 2 vuotta poissa facebookista).

        vaik sanottu että yö teki pelekkää perusrokkia joka oli yleensä kasariluvulla perusrokkia&suomirock -juttuu niin kyl ne osas myös panna kappaleiden sisälle erilaisia genrejuttuja eli voin ottaa esimerkin tähän; myrskyn jälkeen levyn kappale kalpea ratsastaja on tyylilajiltaan western rockia eikös vain? Eikös se olekin vai onko? Ja lehtirannan rummut käy voimakkaina (hän panosti paljon rummuissa isoihin soundeihin).

        sitten muistan 91 vuoden antaa soittaa levyn hohto kappaleen(sen sävelsi olli) jossa tyylilaji oli jottain muuta kuin mitä yleensä yö teki niitä tiettyjä tyylilajeja paljon mut en saa nyt mieleeni ton kappaleen tyylilajia pitäs kuunnella uuvelleen se biisi kun en muista nyt mikä tyylilaji siin on. Muistaakseni sen levyn päätöskappale viimeinen kevät on pianolla sovitettu pianopop ballady ja ollin laulu on kaunista kuultavaa.

        ollia kun moitin laulajana että välillä meni pieleen livelaulut ja jopa laulut levyillä niin pitää myös kehua ollia laulajana eli osas tulkita tosi hyvin eli tulkkina mitä mainioin eli lauloi suoraan sydämestä tuntheella! Vähän oli siis kaksipiippuinen laulaja ja epätasainen laulajana.


      • Anonyymi

        yön ensimmäinen keikka livejulkaisu on myös yksi yön levyistä. Se on harvinainen levy siksi koska vaikeastisaatava. Kappale joukkoristiside tehtiin joskus vuonna 81 mut sitä ei ole taidettu yö yhtye koskaan levyttää sitä biisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kokonaan et mua saa tuo mieleen aika paljon new wave vaikutteisen pelle miljoona oy yhtyeen tyylillisesti. Siis tuo biisi kuuluu toinen puoliaika levylle. Kiinnostunut paljon myrskynb jälkeen levyn kappaleista vain vuoksi toisten ja onnellinenm perhe(johon tekstin rustas pelle miljoona suomimusan suht monipuolinen tekijämies). Enkelille ja niin paljo me teihin luotettiin on myös levyn lempparihetket, mut erityishetkinä noi kaks ensimainittuu.

        äänet levyltä lemppareiksi muodostuu kappaleet äänet, et oo liian villi oppimaan , hittikappale lasisilmä(mm sisältää kekseliäät kitarajutut) ja arpa on heitetty.

        Varieteeltä lemppareina ei saa elää rakkaudesta(josta tehti ainaski kax eri versiota), likaiset legendat 1 ja särkynyt enkeli

        livelevy ja tapahtui niinä päivinä lemppareina mm antakaa heidän juosta(nyt en ihan varma edes että onko sil levyl tää kappale) ja syödään&juodaan ja rakastellaan(en tästäkään varma onko tol levyllä).

        Nuorallatanssija levyn lemppareina napoli, joutsenlaulu ja laulu meill ekahdelle sekä painajaisten jälkeen(kertosäkeessä ollin laulu ei mene niin hyvin).

        Lanka palaa levyltä suosikkejani kappaleet laulu rakkaudelle, viimeisen hetken kyyneleet(unohdettu mielosen sävellys) ja tiamaria.

        en jaksa luetella nyt enää eri yön levyjen lemppareitani ku liikaa tekstii tullee hah

        mut vielä sanon sen että facebookissa petanderin markku tais puhhuu palijon siitä että hän väitti että hänellä oli paljon osaa yön sävellyksistä levyillä myrskyn jäläkeen ja äänet kun tekijätietoihin on tietääkseni merkitty koko yhtye ja nyt kysymys noihi levvyihin liittyen; onko tietoa minkä takia oli merkitty tekijätietoihin koko yhtye säveltäjäksi ja onko tietoa ketkä on olleet säveltämässä niit? kai niistä sävelrakenteista voi kanssa päätellä jottain eli joissaki kuuluu ollin sävellysjutut kai ja toisissa enempi kuuluu petanderin mutta en siis uskalla lähttee sannoon mittään 100% varmaa faktaa koska semmosia ei kannata aina sanua välttämättä mut muistaaksseni petanderi anto ymmärtää että hänen panos on ehkä sivuutettu hieman nois levyissä kun hän tais siitä puhua aika paljon tuolla facebookin puolella kun olin vielä facebookis(oon ollu noin 2 vuotta poissa facebookista).

        vaik sanottu että yö teki pelekkää perusrokkia joka oli yleensä kasariluvulla perusrokkia&suomirock -juttuu niin kyl ne osas myös panna kappaleiden sisälle erilaisia genrejuttuja eli voin ottaa esimerkin tähän; myrskyn jälkeen levyn kappale kalpea ratsastaja on tyylilajiltaan western rockia eikös vain? Eikös se olekin vai onko? Ja lehtirannan rummut käy voimakkaina (hän panosti paljon rummuissa isoihin soundeihin).

        sitten muistan 91 vuoden antaa soittaa levyn hohto kappaleen(sen sävelsi olli) jossa tyylilaji oli jottain muuta kuin mitä yleensä yö teki niitä tiettyjä tyylilajeja paljon mut en saa nyt mieleeni ton kappaleen tyylilajia pitäs kuunnella uuvelleen se biisi kun en muista nyt mikä tyylilaji siin on. Muistaakseni sen levyn päätöskappale viimeinen kevät on pianolla sovitettu pianopop ballady ja ollin laulu on kaunista kuultavaa.

        ollia kun moitin laulajana että välillä meni pieleen livelaulut ja jopa laulut levyillä niin pitää myös kehua ollia laulajana eli osas tulkita tosi hyvin eli tulkkina mitä mainioin eli lauloi suoraan sydämestä tuntheella! Vähän oli siis kaksipiippuinen laulaja ja epätasainen laulajana.

        Tia-Maria on Markun sävellys. Säveltäjäksi laitettiin koko yhtye, näin toimien tekijänoikeustulotkin jaettiin kaikkien kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tia-Maria on Markun sävellys. Säveltäjäksi laitettiin koko yhtye, näin toimien tekijänoikeustulotkin jaettiin kaikkien kesken.

        okei markun sävellys juu. Eikös sama tekijänoikeussyiden takia esim irwin goodman joutunu käyttään eri säveltäjän nimmee jollaki levyllä vai muistanko väärin?

        Tuo havainto liittyy kahteen yön levyyn eli äänet ja myrskyn jälkeen jossa säveltäjiksi merkitty aina koko yhtye.

        Petander muistaakseni facebookissa kirjoitti siitä että hän on ollut usean biisin idean takana. En ota kantaa koska en tiedä, mut kai petanderilla on tietoa asiasta kun kerta itte ollu soittamassa siellä. Sen mitä itte kuuntelin tossa viikko takaperin äänet ja myrskyn jälkeen levyjen kaikki biisit niin melodiamaailman puolesta kun aloin miettiä että kenelle mikäkin biisi kuuluu , siis melodioiden kautta, niin tein tällaisia johtopäätöksiä (huomio en väitä näitä 100% faktoiksi vaan oma kuuloaistini mukaan tehdyt päätelmät)

        Myrskyn jälkeen levy;

        1.Tuhat kilometriä luotasi = petanderin väliosa ja ollin kertosäe

        2.Poika= petanderin sävellys

        3.Kalpea ratsastaja= viitasen janin sävellys

        4.Vuosi= ollin sävellys

        5.Enkelille= ollin ja petanderin sävellys

        6.Niin paljon me teihin luotettiin= ollin ja petanderin sävellys

        7.Vain vuoksi toisten= petanderin, ollin ja viitasen janin sävellys

        8.sunnuntai-iltana klo 21.00= petanderin ja lindholmin kappale

        9.Onnellinen perhe= petanderin sävellys


        Äänet levy;

        1.äänet= petanderin kappale

        2.On kaikki kaunista nyt= petanderin sävellys

        3.et ole liian villi oppimaan= petanderin ja viitasen sävellys

        4.minä rakastan sinua nyt= ollin kappale

        5.Aivan pieni rakkauslaulu= petanderia

        6.hyvää yötä= petander

        7.Viisi kaunista yötä= petander&viitanen&lindholm

        8.unessa= petander&lindholm&viitanen

        9.Arpa on heitetty= petander&lindholm

        10.Lasisilmä= petander

        11.Tämä pieni kylä= petander


    • Anonyymi

      Yö oli sentään hyvä bändi, samaa ei voi sanoa Dingosta.

    • Anonyymi

      Onko Emsälö Musicilla edes nettisivuja? Tai mitään listaa edes missään, jossa tiedotettaisiin tulevista julkaisuista? Löytyykö edes kevään julkaisukatalogista?

    • Anonyymi

      Emsälo on pieni levy-yhtiö, heillä on mm. facebook sivut joiden kautta hoituu tiedottaminen. Pieni lafkahan julkaisee paljon juuri vanhojen starojen levyjä tyyliin Matti-Esko.
      Levyjen myynti on pientä. Uskoisin että emsälon suurimmat myyntiluvut yhden artitstin kohdalta pyörivät tuhannen ja kahdentuhannen myydyn levyn välimaastossa.
      On kuitenkin hyvä että on vielä yhtiö joka julkaisee CD ja vinyylilevyjä.

      • Anonyymi

        https://www.youtube.com/watch?v=oPVe2G6G6P4

        Siinä linkki YÖ jyrki i & i vm 1997, kitarassa mm, muuan Petander:).

        Pakko sanoa että on tuo kitararock komean kuuloista kun on ammattimiehet soittamassa.

        Rummuissa Dingossakin soittakin Frogley. Ja muutenkin Dingoa mainitaan haastattelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=oPVe2G6G6P4

        Siinä linkki YÖ jyrki i & i vm 1997, kitarassa mm, muuan Petander:).

        Pakko sanoa että on tuo kitararock komean kuuloista kun on ammattimiehet soittamassa.

        Rummuissa Dingossakin soittakin Frogley. Ja muutenkin Dingoa mainitaan haastattelussa.

        Ajatelkaa, ketään tuosta bändistä ei ole nyky YÖssä? On se melko hullu ajatus mutta niin totta.


    • Anonyymi

      Facen puolella oli kuvaa missä Nipa on käymässä Warnerilla. Mitähän se tarkoittaa?

      • Anonyymi

        Toivottavasti ei kokoelmaa ala pukata ulos juhlavuoden kunniaksi.
        Jos tulee kokoelma niin sitä on ryyditettävä uusilla biiseillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti ei kokoelmaa ala pukata ulos juhlavuoden kunniaksi.
        Jos tulee kokoelma niin sitä on ryyditettävä uusilla biiseillä.

        Jos tulee kokoelmaa, sillä on oltava mukana jotain uutta tai muuten ennen julkaisematonta. Hittikokoelmia on ihan liikaa.

        Kuten täällä jo aiemmin todettu, koko uran kaikki levytykset kattava boxset-kokoelma olisi ainoa järkevä. Se ehkä ryyditettynä parilla uudella biisillä ja ennenjulkaisemattomilla demoilla tai livevedoilla.


    • Anonyymi

      Miksi liveä ei julkaistu? Dingo aina lupailee kaikkea ja sitten pettää lupauksensa, se on tosi ikävä piirre bändissä. Bändin sanomisiin ei voi luottaa:(

      • Anonyymi

        Tyhjiä lupauksia on kyllä heitelty ilmaan liikaa viime vuosikymmeninä. Siksi en koskaan odota liikoja jos bändiltä luvataan jotain uutta.

        Onko tämä projekti vähin äänin kuopattu? Ei löydy Emsälön sivuiltakaan mitään tietoa. Mitä siellä Warnerilla nyt tehdään?


    • Anonyymi

      Dingolla on outo tyyli. Ensin lupaillaan vaikka mitä ja vasta sen jälkeen aletaan miettimään että pitäiskö oikeasti tehdä jotain. Vähän ikävää kohtelua faneja kohtaan.

    • Anonyymi

      Jotain nimeni on dingo juhlapainosta vissiin on tulossa. Mikä idea siinäkin on? Ei ole kauaa kun Lipposen levy ja kasetti julkaisi siitä levystä uuden painoksen.

      Ymmärrän julkaisun ainostaan jos levystä julkaistaan uudelleen äänitetty versio tai/ja siellä on mukana esim. levytyssessiosta yli jäänyttä matskua.

      • Anonyymi

        Rahastukselta haiskahtaa. Kun kokoelmalevyjä ei enää kukaan osta, tehdään alkuperäisistä levyistä pieniä uusintapainoksia levykeräilijöille suolaisilla hinnoilla. Onkohan tässäkin kyse nyt vinyylijulkaisusta?

        Pari vuotta sitten tosiaan tuli uusintapainos, niin CD kuin vinyyliformaatissa. CD-levystä otettu uusintapainos pariin kertaan aiemminkin.


    • Anonyymi

      Miksi bändi ei tee 40v. juhlalevyä jossa olisi vähintään puolet uusia biisejä. Mitä järkeä on taas julkaista tuo levy uudelleen, edellistäkin painosta on vielä myymättä levykauppa ÄXässä. Eipä se kovinkaan hyvin ole kauppaansa tehnyt, muutaman sadan levyn painosta on myyty nyt lähes 3 vuotta.
      Onkohan Dingo jotenkin sellainen bändi että aina pitäisi joka hommasta päästä mahdollisimman helpolla ja vähällä työmäärällä?
      Nyt olisi saumat tehdä uuttaa musiikkia ja lopettaa jatkuva 80-luvun muistelu. Itse osaan ne tarinat roudauslaatikoista, ullakolla tömistelevistä faneista, dynamiitti pötköstä keikkabussissa, ahveniston yleisömerestä yms yms vaikka takaperin ulkoa!! Tulee jo korvista ulos se jatkuva paluu sinne hysterian vuosiin. Niistähän on polivuosisataa aikaa, mitä helvettiä niitä enään jankkaa, eteenpäin!!!!

      • Anonyymi

        Tämä on Dingon ongelma. Popeda ja Yö on pysynyt pinnalla siksi, että ne on tehnyt musaa säännöllisesti kaikki nämä vuosikymmenet. Paten viimeisellä keikalla Ratinassakin vedettiin hittejä 70-luvulta aina nykypäivään.

        Dingolla vastaava keikka koostuisi vain kahden ekan levyn hiteistä. Aina sitä samaa.


    • Anonyymi

      Dingolta piti tulla livelevy jo vuonna 2006. Muistatteko? Siitä kerrottiin Dingomania-sivuilla, äänitykset piti olla kesän 2006 keikoilta.

      En tiedä äänityksistä, mutta mitään ei julkaistu. Live tuli vasta 2009 sen vuoden keikoilta.

      Kesäksi 2006 luvattiin myös uutta sinkkua. Mitään ei kuulunut.

      Ja miten tämä liittyy asiaan? No siten, että nämä toteutumattomat lupaukset ovat muodostuneet Dingon tavaramerkiksi 2000-luvulla. Aina luvataan, että jotain uutta on tulossa ja sitten ei tule mitään.

      Ennen julkaistiin parin vuoden välein kokoelmia joilla aina samat biisit ja kannessa joku vanha promokuva. Nyt julkaistaan sitten ainaisia uusintapainoksia. Eikä niilläkään näytä olevan juuri kysyntää.

      • Anonyymi

        Niistä kokoelmistakin on otettu uusintapainoksia. Ainakin 20 suosikkia ja Parhaat on takavuosina julkaistu uudelleen. 20 suosikkia jopa erilaisella kansikuvalla. Tämä joskus 2010-luvun puolivälissä kun noita levyjä vielä näkyi kaupoissa.


    • Anonyymi

      Orkesteri tekee itselleen vain hallaa sillä että jatkuvasti syöttävät sitä samaa kahdeksankymmentäluvun tarinaa mediaan. Jokainen osaa niiden tarinoiden jokaisen version jo ulkoa. Lähinnä ne muistelot nykyään ärsyttää niin paljon että kun näen Nipan TV:ssä höpöttämässä jotain 80-luvun tarinaa niin vaihdan kanavaa.
      Miten voi joku olla niin jämähtänyt menneeseen? Jos olisi aikakone keksitty niin veikkaan että Nipa hyppäisi oitis masinaan ja painelisi vuoteen 85.
      Herätkää jo tähän päivään, ny on vuosi 2024, vuodesta 85 on ikuisuus aikaa.
      Vetäkää työhanskat käteen ja alkakaa tekemään töitä, uusia biisejä ja keikkoja.
      Vanhojen muistelut saavat jo riittää.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti YLE teemalla on 2.2 taas kerran muisteluiden ilta. Siellä tietenkin myös norres kertaamassa sadannentuhannen kerran sen pukevan nimmarikeikan meiningit, se on saletti. Sen jälkeen muistellaan kuinka oli järjestettyjä kiertoajeluita porissa missä yleisölle näytettiin soittajien kotipaikkoja, siitä onkin hyvä sitten siirtyä muistelemaan roudauslaatikoita yms.
      Menkää kerrankin TV ohjelmaan ja soittakaa uutta musiikkia ja kertokaa uudesta levystä. Sitä odotellessa.

    • Anonyymi

      Emsälö Music kirjoittaa Facebookissa:

      "Emme ole saaneet tuotantoon kelpaavaa tallennetta, joten juuri nyt emme voi asiaa millään muotoa edistää."

      Kommentti löytyy Dingon Facebook-sivuilta. Sama ketju, missä kerrotaan juhlakiertueesta.

      Eli ilmeisesti tämä hanke on nyt laitettu hyllylle? Materiaali ei sitten ollutkaan tarpeeksi laadukasta.

      On kyllä ihme touhua. Luulisi, että laatu olisi selvitetty ennen kuin aletaan lupailla uusia livelevyjä. Bändi voisi lopettaa nämä tyhjän lupailut.

      Vähän kehno maku jäi.

      • Anonyymi

        Harmi, tämä olisi kiinnostanut enemmän kuin elokuvaspektaakkelit ja muut. Toivottavasti kesän keikat toimitetaan sitten viimeisen päälle.

        Miksei voisikin joku tv-taltiointi olla paikallaan ja mahdollinen jostain noista. Toisenlainen projekti. Bändin vokalisteineen pitäisi olla kyllä tiukassa iskussa sitten, heikkoa tai puolivillaista ei kannata edes alkaa tallentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi, tämä olisi kiinnostanut enemmän kuin elokuvaspektaakkelit ja muut. Toivottavasti kesän keikat toimitetaan sitten viimeisen päälle.

        Miksei voisikin joku tv-taltiointi olla paikallaan ja mahdollinen jostain noista. Toisenlainen projekti. Bändin vokalisteineen pitäisi olla kyllä tiukassa iskussa sitten, heikkoa tai puolivillaista ei kannata edes alkaa tallentaa.

        Samaa toivon minäkin. Edes yksi tulevan kesän spessukeikoista pitäisi kuvata ammattimaisella kalustolla. Ja siitä sitten livejulkaisua markkinoille.

        Näiden vanhojen arkistohelmien paikka olisi osana koko uran kattavaa boxset-julkaisua. En usko että erikseen kannattaa julkaista.


      • Anonyymi

        Erikoista koska tallenteet olivat suoraan miksauspöydästä äänitettyjä ja emsälön porukkahan kävi niitä Nipan kanssa kuuntelemassa, näin muista lukeneeni.
        Kyllä ammattimies kuulee vaikka puhelimessa että onko tallenne julkaisukelpoinen. Nykyään ei tarvi olla kuin vähän sinne päin.
        Uus Beatles biisikin on täysin studiossa tehty huonon demon pohjalta. Voihan se olla etä Suomessa ei vain osata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoista koska tallenteet olivat suoraan miksauspöydästä äänitettyjä ja emsälön porukkahan kävi niitä Nipan kanssa kuuntelemassa, näin muista lukeneeni.
        Kyllä ammattimies kuulee vaikka puhelimessa että onko tallenne julkaisukelpoinen. Nykyään ei tarvi olla kuin vähän sinne päin.
        Uus Beatles biisikin on täysin studiossa tehty huonon demon pohjalta. Voihan se olla etä Suomessa ei vain osata.

        Soundi 06/2023:
        "Norres oli saanut selville, että Dingon äänimiehenä toimineella Ossi Ruususella oli tallessa kaikki Dingon vanhat keikat suoraan miksauspöydästä äänitettyinä.

        – Myös Neumann innostui asiasta, ja ensimmäinen kuuntelusessio järjestettiin helmikuun lopulla. Tällöin oli selvää, että materiaali on julkaisukelpoista, Salmi kertoo.

        Molemmille levyille on koottu biisejä eri keikoilta. Kaikki kappaleiden liveversiot ovat aiemmin julkaisemattomia."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soundi 06/2023:
        "Norres oli saanut selville, että Dingon äänimiehenä toimineella Ossi Ruususella oli tallessa kaikki Dingon vanhat keikat suoraan miksauspöydästä äänitettyinä.

        – Myös Neumann innostui asiasta, ja ensimmäinen kuuntelusessio järjestettiin helmikuun lopulla. Tällöin oli selvää, että materiaali on julkaisukelpoista, Salmi kertoo.

        Molemmille levyille on koottu biisejä eri keikoilta. Kaikki kappaleiden liveversiot ovat aiemmin julkaisemattomia."

        On kyllä ihme touhua taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soundi 06/2023:
        "Norres oli saanut selville, että Dingon äänimiehenä toimineella Ossi Ruususella oli tallessa kaikki Dingon vanhat keikat suoraan miksauspöydästä äänitettyinä.

        – Myös Neumann innostui asiasta, ja ensimmäinen kuuntelusessio järjestettiin helmikuun lopulla. Tällöin oli selvää, että materiaali on julkaisukelpoista, Salmi kertoo.

        Molemmille levyille on koottu biisejä eri keikoilta. Kaikki kappaleiden liveversiot ovat aiemmin julkaisemattomia."

        pojat taas koittaa juksuttaa niin ei tarvitse selitellä. Tänä päivänä saadaan vaikka iltanuotiolla kasetille äänitetystä matskusta huippulaatua studiossa.

        Luuleeko emsälon porukka että Dingo fanit on täysiä urpoja? Eköhän kyse ole jälleen siitä mistä puute eli rahasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pojat taas koittaa juksuttaa niin ei tarvitse selitellä. Tänä päivänä saadaan vaikka iltanuotiolla kasetille äänitetystä matskusta huippulaatua studiossa.

        Luuleeko emsälon porukka että Dingo fanit on täysiä urpoja? Eköhän kyse ole jälleen siitä mistä puute eli rahasta.

        laittakaa joku ossi ruususelle viestiä ja kysykää asiasta. Noitahan kannattaisi jotenkin koittaa saada digitaaliseen muotoon ja laittaa biisit vaikka dingon sivuille ladattavaksi korvausta vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soundi 06/2023:
        "Norres oli saanut selville, että Dingon äänimiehenä toimineella Ossi Ruususella oli tallessa kaikki Dingon vanhat keikat suoraan miksauspöydästä äänitettyinä.

        – Myös Neumann innostui asiasta, ja ensimmäinen kuuntelusessio järjestettiin helmikuun lopulla. Tällöin oli selvää, että materiaali on julkaisukelpoista, Salmi kertoo.

        Molemmille levyille on koottu biisejä eri keikoilta. Kaikki kappaleiden liveversiot ovat aiemmin julkaisemattomia."

        Mainiota paskaa kyllä, jos ei saada sitten julkaistua missään muodossa. Pitääkö tähän kerätä joku kolehti, että onnistuu? Voin laittaa vaikka sen leffalipun verran.


    • Anonyymi

      Eipä ole ikävä uutta levyä koska se tuskin olisi mistään kotoisin jos vertaa Dingon parhaimpiin levyihin.

      • Anonyymi

        Eihän Dingolla ole yhtään parasta tai muutenkaan kunnollista livelevyä toistaiseksi.


    • Anonyymi

      Salmi selittelee. Ensinhän he kävivät kuuntelemassa nauhat ja totesivat ne hyväksi. Sitten asiasta vasta tiedotettiin.

      EIköhän totuus ole se että salmi laski että ei ne levyt myy paskan vertaa ja pääti että topataan homma? Tämä on villi arvaukseni.

      Nykyään on saatu baddingin vanha leirinuotiolla äänitetty kelanauhakin studiossa julkaistavaan muotoon

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe