…35-vuotias nainen on nykyään lapseton. Mutta yhä useampi mies toivoo lasta enemmän kuin naiset. Mitä ajatuksia tämä herättää?
Yhä useampi alle
221
1307
Vastaukset
- Anonyymi
Naisille voi tärkeämpi olla koira.
Tuosta koirasta tuli mieleen, millainen työsuhde naiselle kävisi parhaiten:
1. Nainen työpaikalla, koira kotona
2. Nainen ja koira kotona, etätyö
3. Nainen ja koira työpaikalla
4. Koira töissä, Nainen kotonaVaikka rakastankin koiraani, ei se ole mulle mikään miehenkorvike eikä mitenkään muutenkaan verrattavissa mieheen.
- Anonyymi
Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Vaikka rakastankin koiraani, ei se ole mulle mikään miehenkorvike eikä mitenkään muutenkaan verrattavissa mieheen.
Nyt oli kyseessä lapset eikä miehet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli kyseessä lapset eikä miehet.
Sivusta totean, että ainakaan mulle koira ei ole koskaan ollut lapsenkorvike. Koira on mulle lenkkikaveri ja harrastuskaveri ja mulla on ollut koira silloin kun olin itsekin lapsi ja sitten teini ja nuori ja aikuinen, mulla on aina ollut koiria. Lapsuudenkodissani koirat olivat aina isäni koiria, eivät äitini. Ne olivat isäni harrastukavereita ja seuralaisia mökkireissulla jne. Mun äitini ei pahemmin koirista edes pidä.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
❤️ Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞 - Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18206499
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Herää ajatus, ovatko ne lasta toivovat miehet valmiita luopumaan nykyisestä vapaammasta elämäntyylistään ja oikeasti jakamaan lastenhoidon ja kodinhoidon naisen kanssa vai haluavatko he vain lapsen?
Toki on muitakin syitä lapsettomuuteen kuin se, ettei sopivaa kumppania vain löydy, kuten taloudelliset epävarmuustekijät ja heikko tulevaisuudenusko.- Anonyymi
Varmasti, mutta sellainen mies on liian tylsä naiselle. Naiset haluvat lapsia vain jännämiesten kanssa ja jännämies ei vastuuseen kykene.
Ilmeisesti heidän panoksensa on mennyt hukkaan, kun kerran yhä useampi alle 35-vuotias nainen on lapseton.
Voin toki vain arvailla, koska en tunne yhtään jännämiestä.Anonyymi kirjoitti:
Varmasti, mutta sellainen mies on liian tylsä naiselle. Naiset haluvat lapsia vain jännämiesten kanssa ja jännämies ei vastuuseen kykene.
Miksi se Palstakamun kommentti poistettiin, mihin vastasin? 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pöh, jos haluaisin lapsia, se olisi kaikkea muuta kuin jännämies kenen kanssa niitä haluaisin. Tavismiehethän on just parhaita.
Xena-183 kirjoitti:
Ylläpito ei oikein tykkää meikäläisestä :D
Palstakamu kirjoitti:
Ylläpito ei oikein tykkää meikäläisestä :D
Ilmeisesti 🙄
Tekstihän oli ihan normaalipituinen (ei liian lyhyt) ja sisällöltään saman aiheinen kuin tuo puskan teksti, mikä sai jäädä.
On nämä poistot kyllä mielenkiintoisia nykyään.. 😄Xena-183 kirjoitti:
Ilmeisesti 🙄
Tekstihän oli ihan normaalipituinen (ei liian lyhyt) ja sisällöltään saman aiheinen kuin tuo puskan teksti, mikä sai jäädä.
On nämä poistot kyllä mielenkiintoisia nykyään.. 😄Pitää varmaan yrittää olla kiltimmin ja poliittisesti korrektimpi jatkossa.
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Ilmeisesti heidän panoksensa on mennyt hukkaan, kun kerran yhä useampi alle 35-vuotias nainen on lapseton.
Voin toki vain arvailla, koska en tunne yhtään jännämiestä.Niin ovatko ne naiset sitten valmiita luopumaan nykyisenlaisesta vapaammasta elämäntyylistä ja ottamaan vastuun lapsesta sekä jakamaan vauva arjen miehen kanssa? Ilmeisesti ei, kun kärsivät mielummin lapsettomuudesta.
Anonyymi kirjoitti:
Niin ovatko ne naiset sitten valmiita luopumaan nykyisenlaisesta vapaammasta elämäntyylistä ja ottamaan vastuun lapsesta sekä jakamaan vauva arjen miehen kanssa? Ilmeisesti ei, kun kärsivät mielummin lapsettomuudesta.
Nimenomaan ei. Eivät enää, vaikka ovat vuosikymmenten ajan niin tehneet. - Siis niiden vuosikymmenten ajan, milloin naisen elämää on ylipäätään voinut olla muuallakin kuin kotona.
Miesten täytyisi nyt saada naiset vakuuttuneeksi siitä, että he pystyvät ja haluavat jakaa arjen tehtävät ja vastuut naisten kanssa. Että kaikki ei kaadu naisten päälle.- Anonyymi
Monesti ne miehet kenkä kanssa niitä lapsia teette haluaa sen siksi että nainen on sidottu kodin ja työn välille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutko nyt itsestäsi kun noin varmana tietona tätä täällä lässytät ja siinä samalla kuvaileppa itseäsi että me muutkin tiedtään millanen kuvailemasi jännämies on ja mikä vittu se jännämies on se saatanan impotentti alkkis vai niin kui ne yleensä tuppaa oleen tai tätänykyä ne kai on sekakäyttäjiä
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
No niitä ny joku poistattaa kateuttaan mustasukkaisuuttaan vastoin tai si ovat itse sellaisia kui niissä kirjoituksissa kuvaillaan ja kokevat juntit ne loukkaavina ja siitä syystä poistattavat kai luulevat että on ain kyseessä joku muka heidän tuttunsa joka heitä kuvailee
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Nimenomaan ei. Eivät enää, vaikka ovat vuosikymmenten ajan niin tehneet. - Siis niiden vuosikymmenten ajan, milloin naisen elämää on ylipäätään voinut olla muuallakin kuin kotona.
Miesten täytyisi nyt saada naiset vakuuttuneeksi siitä, että he pystyvät ja haluavat jakaa arjen tehtävät ja vastuut naisten kanssa. Että kaikki ei kaadu naisten päälle.Hyvin te feministit käännätte tämänkin miesten syyksi.🤣
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin te feministit käännätte tämänkin miesten syyksi.🤣
Tuo nyt on ihan turha kommentti, ellei ajatuksesi ole, että "se koira älähtää.."
En ole syyttänyt ketään. Korkeintaan kehottanut toimimaan jossakin asiassa.
Aloituksessa kysyttiin, mitä ajatuksia tuo herättää ja kerroin omat ajatukseni. - Voit toki avata omia ajatuksiasi siitä, mikä on muuttunut. - Miksi yhä useampi alle 35-vuotias nainen on lapseton?- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Tuo nyt on ihan turha kommentti, ellei ajatuksesi ole, että "se koira älähtää.."
En ole syyttänyt ketään. Korkeintaan kehottanut toimimaan jossakin asiassa.
Aloituksessa kysyttiin, mitä ajatuksia tuo herättää ja kerroin omat ajatukseni. - Voit toki avata omia ajatuksiasi siitä, mikä on muuttunut. - Miksi yhä useampi alle 35-vuotias nainen on lapseton?Kerroin sen tuolla yllä jonka osasit feministiseen tyyliin kääntää miesten viaksi.
Jokaiseen asiaan ei ole vastaus "mutta kun miehet, mutta kun mies sitä ja tätä ja jätä se sika" Etkö saa tuota jo sensuroimattomalla naistenhuoneellakin jo riittämiin?
Myös naisen pitää ottaa vastuu eikä ulkoistaa kaikkea miesten kontolle. Anonyymi kirjoitti:
Kerroin sen tuolla yllä jonka osasit feministiseen tyyliin kääntää miesten viaksi.
Jokaiseen asiaan ei ole vastaus "mutta kun miehet, mutta kun mies sitä ja tätä ja jätä se sika" Etkö saa tuota jo sensuroimattomalla naistenhuoneellakin jo riittämiin?
Myös naisen pitää ottaa vastuu eikä ulkoistaa kaikkea miesten kontolle.Naisen vastuu mistä? Synnyttämisestä? Vai omasta lapsettomuudestaan (mikä oli aiheena)?
Nythän tämä avaus ei kertonut edes sitä, ovatko naiset tahtomattaan lapsettomia, vai onko se oma päätös. Ketään ei pidä pakottaa tulemaan äidiksi, ymmärräthän sen?
Ja anteeksi nyt vain, jos en osaa vielä tämän vuoden palstallaoloni jälkeenkään yhdistää eri Anonyymien kirjoituksia tiettyjen henkilöiden mielipiteiksi. 🙂- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Naisen vastuu mistä? Synnyttämisestä? Vai omasta lapsettomuudestaan (mikä oli aiheena)?
Nythän tämä avaus ei kertonut edes sitä, ovatko naiset tahtomattaan lapsettomia, vai onko se oma päätös. Ketään ei pidä pakottaa tulemaan äidiksi, ymmärräthän sen?
Ja anteeksi nyt vain, jos en osaa vielä tämän vuoden palstallaoloni jälkeenkään yhdistää eri Anonyymien kirjoituksia tiettyjen henkilöiden mielipiteiksi. 🙂Kyse oli siitä, että yleistit lapsettomuudenkin miesten syyksi kuten feministit ylipäätään kaiken elämässään. Joskus on hyvä tarkastella asioita myös oman kuplan ulkopioleltakin ja sivistyä senverran, että kaikki maailmankaikkeudessa ei ole aina miesten syytä.
Anonyymi kirjoitti:
Kyse oli siitä, että yleistit lapsettomuudenkin miesten syyksi kuten feministit ylipäätään kaiken elämässään. Joskus on hyvä tarkastella asioita myös oman kuplan ulkopioleltakin ja sivistyä senverran, että kaikki maailmankaikkeudessa ei ole aina miesten syytä.
Sinähän se olet, joka olet koko ajan lokeroimassa minua jotenkin. 😄
Kyllä minussa feministiäkin on, mutta mihinkään ääriliikkeisiin en kuulu.
Minkä kohdan minun tekstissäni näet syytöksenä?
Ethän sinäkään voi täysin ulkoistaa miesten vastuuta naisten lisääntyneestä lapsettomuudesta.
Lasten saamiseen tarvitaan kummankin vanhemman osuutta, edes jollakin tavoin, ja jotta nainen haluaa "uhrata" kehonsa lapsen synnyttämiseen, hänen täytyy tuntea itsensä riittävän turvalliseksi, jotta voi asettaa itsensä tietyllä tavoin heikompaan tai haavoittuvampaan asemaan sekä fyysisesti että henkisesti ja taloudellisesti.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Sinähän se olet, joka olet koko ajan lokeroimassa minua jotenkin. 😄
Kyllä minussa feministiäkin on, mutta mihinkään ääriliikkeisiin en kuulu.
Minkä kohdan minun tekstissäni näet syytöksenä?
Ethän sinäkään voi täysin ulkoistaa miesten vastuuta naisten lisääntyneestä lapsettomuudesta.
Lasten saamiseen tarvitaan kummankin vanhemman osuutta, edes jollakin tavoin, ja jotta nainen haluaa "uhrata" kehonsa lapsen synnyttämiseen, hänen täytyy tuntea itsensä riittävän turvalliseksi, jotta voi asettaa itsensä tietyllä tavoin heikompaan tai haavoittuvampaan asemaan sekä fyysisesti että henkisesti ja taloudellisesti.Tässä ei ole kyse nyt minusta tai jostakin joksi kuvittelet minut, vaan alun kommentistasi missä laitat sukupuolet jonkinlaiseen huonompi vastaan parempi järjestykseen mikä on selkeä feministinen ajattelumalli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ei ole kyse nyt minusta tai jostakin joksi kuvittelet minut, vaan alun kommentistasi missä laitat sukupuolet jonkinlaiseen huonompi vastaan parempi järjestykseen mikä on selkeä feministinen ajattelumalli.
Olet siis ilmeisesti feministi.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ei ole kyse nyt minusta tai jostakin joksi kuvittelet minut, vaan alun kommentistasi missä laitat sukupuolet jonkinlaiseen huonompi vastaan parempi järjestykseen mikä on selkeä feministinen ajattelumalli.
En edelleenkään kiellä feminisiä itsessänikin. Ei se ole vaarallista. - Mutta en edelleenkään tiedä missä kohdassa sinun mielestäsi laitoin sukupuolet "paremmuusjärjestykseen".
Aloituksessa kysyttiin mitä ajatuksia tuosta heräsi, että alle 35-vuotiaiden naisten lapsettomuus on lisääntynyt. Minulle heräsi siitä tuo esittämäni kysymys.
- Anonyymi
Olen joskus lukenut jostain, että naiset haluaa lapsia enemmän kuin miehet. Tilasto toki on toisenlainen, jos kysytään lapsettomilta ihmisilä, koska joillakin miehillä on lapsia useamman naisen kanssa. Naisilla on keinoja saada lapsi yksinkin, toisin kuin miehillä.
Mies voi adoptoida yksin, jos hänen katsotaan soveltuvan vanhemmaksi. Myös kumppanuusvanhemmuus on vaihtoehto. - Toki nämä lienevät marginaalisia.
- Anonyymi
Mies voi saada myös oman lapsen.
Tiedän tapauksen, jossa omat lapsensa jo tehnyt nainen suostui synnyttämään tutulle miehelle (ja hänen vaimolleen) lapsen. Isän nimi papereihin, niin homma on sillä selvä.
Mikäs tämä tummaihoinen Jani olikaan koko nimeltään.. homoseksuaali ja järjesti samalla keinolla itselleen lapsen. Onhan noita keinoja.
Tiukan valinnan nainen tuossakin tapauksessa tekee. Ei niitä lapsia kelvottomille synnytetä, eikä pidäkään.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa omat lapsensa jo tehnyt nainen suostui synnyttämään tutulle miehelle (ja hänen vaimolleen) lapsen. Isän nimi papereihin, niin homma on sillä selvä.
Mikäs tämä tummaihoinen Jani olikaan koko nimeltään.. homoseksuaali ja järjesti samalla keinolla itselleen lapsen. Onhan noita keinoja.
Tiukan valinnan nainen tuossakin tapauksessa tekee. Ei niitä lapsia kelvottomille synnytetä, eikä pidäkään.
xLinerToivola oli herran sukunimi.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerIlmankos sinun kanssasi kukaan ei lasta ole halunnutkaan.🤣
Ihan hyvä, että me velanaiset uskallamme olla entistä enemmän äänessä, varsinkin kun nykyaikana naisen ainoa rooli ei enää ole lastentekokone.
- Anonyymi
Tämän päivän moraalin sekopäisyys on yksi syy lapsettomuuden lisääntymiseen.
Ensimmäinen ajatus on se, että nuoret naiset ehkä kokevat, etteivät halua ottaa kantaakseen vanhemmuuden ja kodin pyörittämisen taakkaa. Tutkimusten mukaan yhä edelleen naiset tekevät kotitöitä enemmän ja hoitavat eritoten kodin metatöitä miehiä enemmän. Samaan aikaan naiset käyvät töissä siinä missä miehetkin, eli tilastojen valossa naiselle on tiedossa rankempaa arkea kuin miehelle. En väitä, etteivätkö miehet osallistuisi kotitöihin ja tiedän monta miestä, jotka tekevät enemmän kuin naiset kotona, mutta puhun nyt yleistäen. Erot kapenevat, mutta hitaasti.
Moni nuori nainen pärjää vallan mainiosti ilman miestä ja haluaa käyttää aikansa, huomionsa ja rahansa johonkin aivan muuhun kuin perheen perustamiseen. Ja sehän on täysin sallittua. Monella on urahaaveita tai halu elää vapaammin ja esim matkustella enemmän. Jokaisella on oikeus päättää, miten elämänsä haluaa elää. Surullista se mielestäni on vain siinä tapauksessa, jos lapsettomuus on tahatonta. Jos lapsihaaveita rajoittaa esim synnytyspelko tai kumppanin puuttuminen, niin se on aina yksilölle tragedia.- Anonyymi
Järkyttävää yleistämistä, miesten syyllistämistä yms, mutta mitäpä miehiä vihaavilta feministeiltä muuta voi odottaakaan.
"Matkustella". Samaan aikaan, kun syyllistätte pääosin yksityisautoilevia miehiä maapallon tuhoamisesta, niin on kaksinaismoralistista puhua jostain "matkustella enemmän".
Jos ideologisesti asioita pitää kieltää, niin turhanpäiväinen lentomatkailu ja ylipäätään kaikki muu ulkomaanmatkailu, jos ei ole työperusteinen ennemmin kuin kahtiajakoa lietsova kotimaanmatkailun tai yksityisautoilun syyllistäminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkyttävää yleistämistä, miesten syyllistämistä yms, mutta mitäpä miehiä vihaavilta feministeiltä muuta voi odottaakaan.
"Matkustella". Samaan aikaan, kun syyllistätte pääosin yksityisautoilevia miehiä maapallon tuhoamisesta, niin on kaksinaismoralistista puhua jostain "matkustella enemmän".
Jos ideologisesti asioita pitää kieltää, niin turhanpäiväinen lentomatkailu ja ylipäätään kaikki muu ulkomaanmatkailu, jos ei ole työperusteinen ennemmin kuin kahtiajakoa lietsova kotimaanmatkailun tai yksityisautoilun syyllistäminen.Matkustamaan pääsee myös junalla, suomessa jopa sähköjunalla. Polkupyöräretkeilyä esim. Turun saaristossa aina Ahvenanmaahan asti, yöpymispaikkoja löytyy ja leirintäalueita, hyvät pyöräilytiet tehty saaristo reiteille.
Ihan oikeesti, me ollaan tasa-arvoa kannattavia tässäkin asiassa. Ei se ole miesvihaa, jos nainen ei halua piian paikkaa täyttää. Niistä lasta haluavista miehistä, ei monikaan ottaisi edes vastuuta puoliksikaan, ja kotitöistä suurin osa yleensä kaatuu naisen vastuulle.
Jonkin asteinen näppituntuma mulla on; hoidan näet kahta taloutta.
Oikeammin sanottuna kahta asuntoa, omaani sekä vanhempieni ja meillä on lähes yhteinen ruokatalous, useimmiten vielä ruokaillaan minun kodissani. Talot ovat vierekkäin samalla tontilla, joten kulkeminen talosta toiseen on helppoa.
Parasta aikaa pyykkikone jo linkoaa vasta pestyä pyykkiä ja aamukahvit ovat valmistumassa. Juustovoileipiä ja croisantteja kananmunalla, tai vispipuuroa maidolla, aamiaisena tänään meillä. Menen töihin vasta iltapäivällä, siivoamaan sekä kylvettämään erään vanhemman rouvan. Neljän tunnin urakka luultavasti, uskoisin selviäväni sillä noista töistä.
Niin ja siitä lapsesta; mulla on yksi tyttölapsi, olen yksinhuoltaja, koska mä en halunnut kimppamiestä! Mimmi tapaa isäänsä, lähes säännöllisesti, mä en pidä tapaamisia häneen mitenkään tarpeellisena. Ei todellakaan tulla toimeen keskenämme, mutt se ei ole suurikaan haitta. Tekstiviestitämme asia, näin pysyy rauha maassa ja asiat hoituu kyllä.
Siitä yksityisautoilusta vielä, mulla on itselläni tila-auto, jotta asiat tulisi hoidettua ja koko perheeni mahtuu kyytiin, elukat mukaan luettuna. Ja toisinaan motti halkoja peräkärryssä, lämmitä talvisin kaakeliuunia 2-4 kertaa viikossa, riippuen pakkasista.
Kahvi alkaa olla valmista ja kohta vanhempani ovat täällä aamiaisella. Mimmi nukkuu vielä. Koira on aidatulla pihalla ja palautuu varmaan vanhempieni mukana takaisin sisälle.
Aamunjatkoja, pitää käydä ripustamaan pyykkiä telineeseen kuivumaan, koska ei sillä ole kiirettä, en käytä pyykinkuivaajaa!
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkustamaan pääsee myös junalla, suomessa jopa sähköjunalla. Polkupyöräretkeilyä esim. Turun saaristossa aina Ahvenanmaahan asti, yöpymispaikkoja löytyy ja leirintäalueita, hyvät pyöräilytiet tehty saaristo reiteille.
Ihan oikeesti, me ollaan tasa-arvoa kannattavia tässäkin asiassa. Ei se ole miesvihaa, jos nainen ei halua piian paikkaa täyttää. Niistä lasta haluavista miehistä, ei monikaan ottaisi edes vastuuta puoliksikaan, ja kotitöistä suurin osa yleensä kaatuu naisen vastuulle.
Jonkin asteinen näppituntuma mulla on; hoidan näet kahta taloutta.
Oikeammin sanottuna kahta asuntoa, omaani sekä vanhempieni ja meillä on lähes yhteinen ruokatalous, useimmiten vielä ruokaillaan minun kodissani. Talot ovat vierekkäin samalla tontilla, joten kulkeminen talosta toiseen on helppoa.
Parasta aikaa pyykkikone jo linkoaa vasta pestyä pyykkiä ja aamukahvit ovat valmistumassa. Juustovoileipiä ja croisantteja kananmunalla, tai vispipuuroa maidolla, aamiaisena tänään meillä. Menen töihin vasta iltapäivällä, siivoamaan sekä kylvettämään erään vanhemman rouvan. Neljän tunnin urakka luultavasti, uskoisin selviäväni sillä noista töistä.
Niin ja siitä lapsesta; mulla on yksi tyttölapsi, olen yksinhuoltaja, koska mä en halunnut kimppamiestä! Mimmi tapaa isäänsä, lähes säännöllisesti, mä en pidä tapaamisia häneen mitenkään tarpeellisena. Ei todellakaan tulla toimeen keskenämme, mutt se ei ole suurikaan haitta. Tekstiviestitämme asia, näin pysyy rauha maassa ja asiat hoituu kyllä.
Siitä yksityisautoilusta vielä, mulla on itselläni tila-auto, jotta asiat tulisi hoidettua ja koko perheeni mahtuu kyytiin, elukat mukaan luettuna. Ja toisinaan motti halkoja peräkärryssä, lämmitä talvisin kaakeliuunia 2-4 kertaa viikossa, riippuen pakkasista.
Kahvi alkaa olla valmista ja kohta vanhempani ovat täällä aamiaisella. Mimmi nukkuu vielä. Koira on aidatulla pihalla ja palautuu varmaan vanhempieni mukana takaisin sisälle.
Aamunjatkoja, pitää käydä ripustamaan pyykkiä telineeseen kuivumaan, koska ei sillä ole kiirettä, en käytä pyykinkuivaajaa!
trollikkaNo sinulla nyt onkin maanläheinen ja fiksu suhtautuminen asioihin eikä feministisen rajoittunut ja kapeakatseinen sekä ahdasmielinen.
Mukavaa ja ilmeisen kiireistä päivänjatkoa sinnekin.😊 Anonyymi kirjoitti:
Jos ideologisesti asioita pitää kieltää, niin turhanpäiväinen lentomatkailu ja ylipäätään kaikki muu ulkomaanmatkailu, jos ei ole työperusteinen ennemmin kuin kahtiajakoa lietsova kotimaanmatkailun tai yksityisautoilun syyllistäminen.Mitä syyllistämistä tuossa on? Miehet tekevät vähemmän kotitöitä kuin naiset, se on fakta, ei minun mielipide. Moni nainen on lähtenyt parisuhteesta juuri sen takia, kun on väsynyt kantamaan vastuuta kodista ja lapsista pääasiassa yksin. Ja tietenkin yleistän tässä, senhän sanoin jo ensimmäisessä kommentissani kuten myös sen, ettei tuo tietenkään päde läheskään kaikkiin miehiin.
Matkustamiseen en ota sen enempää kantaa kuin, että se on toki ympäristön kannalta huolestuttavalla tasolla kuten on yksityisautoilukin. Itse matkustelen maltilla ja autoilen, koska en pysty arkeani pyörittämään julkisen liikenteen varassa. Pyrin yekemään vastuullisia valintoja ja suosin esim kotimaan matkailua.
Se, että päättelit minun olevan miehiä vihaava feministi tuon kommentin perusteella kertoo enemmän sinun sisälukutaitosi puutteesta, kuin minun asenteestani miehiä kohtaan.- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Mitä syyllistämistä tuossa on? Miehet tekevät vähemmän kotitöitä kuin naiset, se on fakta, ei minun mielipide. Moni nainen on lähtenyt parisuhteesta juuri sen takia, kun on väsynyt kantamaan vastuuta kodista ja lapsista pääasiassa yksin. Ja tietenkin yleistän tässä, senhän sanoin jo ensimmäisessä kommentissani kuten myös sen, ettei tuo tietenkään päde läheskään kaikkiin miehiin.
Matkustamiseen en ota sen enempää kantaa kuin, että se on toki ympäristön kannalta huolestuttavalla tasolla kuten on yksityisautoilukin. Itse matkustelen maltilla ja autoilen, koska en pysty arkeani pyörittämään julkisen liikenteen varassa. Pyrin yekemään vastuullisia valintoja ja suosin esim kotimaan matkailua.
Se, että päättelit minun olevan miehiä vihaava feministi tuon kommentin perusteella kertoo enemmän sinun sisälukutaitosi puutteesta, kuin minun asenteestani miehiä kohtaan.Mä huomasin tuolla vähän alempana itse saamaani kommenttiin viitaten, että tuolla feministijankuttajalla on jokin ihan oma itsekeksimänsä määritelmä feminismille, jolla ei ole mitään tekoa todellisen maailman feminismin kanssa. Tästä johtuen hän siis selittää milloin minkäkin asian feminismillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä huomasin tuolla vähän alempana itse saamaani kommenttiin viitaten, että tuolla feministijankuttajalla on jokin ihan oma itsekeksimänsä määritelmä feminismille, jolla ei ole mitään tekoa todellisen maailman feminismin kanssa. Tästä johtuen hän siis selittää milloin minkäkin asian feminismillä.
Sinä voit kuvitella mitä tahansa, mutta feministeillä on aina kova hinku jaotella sukupuolet parempaan ja huonompaan kastiin ja teillä joilla tuo ominaisuus on käsittelee keskustelu mitä tahansa näette sen aina sukupuoli kysymyksenä tyyliin "mutta kun mies, jos olisit mies niin, kun miehillä on tapana" jne mies sitä ja tätä muottia.
Ja jos aihepiiri olkoon se mikä tahansa ensimmäisenä herättää tarpeen dissata sitä vastakkaista sukupuolta, niin se kertoo lähinnä omasta henkisestä suhtautumisesta heihin eli tässä tapauksessa miehiin kohdistuvasta vihasta joka näkyy tällä palstalla olevan syvään juurtunutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä voit kuvitella mitä tahansa, mutta feministeillä on aina kova hinku jaotella sukupuolet parempaan ja huonompaan kastiin ja teillä joilla tuo ominaisuus on käsittelee keskustelu mitä tahansa näette sen aina sukupuoli kysymyksenä tyyliin "mutta kun mies, jos olisit mies niin, kun miehillä on tapana" jne mies sitä ja tätä muottia.
Ja jos aihepiiri olkoon se mikä tahansa ensimmäisenä herättää tarpeen dissata sitä vastakkaista sukupuolta, niin se kertoo lähinnä omasta henkisestä suhtautumisesta heihin eli tässä tapauksessa miehiin kohdistuvasta vihasta joka näkyy tällä palstalla olevan syvään juurtunutta.Sä sitten ilmeisesti olet itsekin tuollainen tuon omakeksimäsi "feminismin" kannattaja. Kukaan ei tässäkään ketjussa sukupuolia parempaan ja huonompaan kastiin enempää kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinulla nyt onkin maanläheinen ja fiksu suhtautuminen asioihin eikä feministisen rajoittunut ja kapeakatseinen sekä ahdasmielinen.
Mukavaa ja ilmeisen kiireistä päivänjatkoa sinnekin.😊Nyt sulla kävi erehdys; mä satun olemaan feministi, siis ihan oikea feministi, enkä näitä piikkilanka änkyriä. Feministi aidosti haluaa sukupuolien tasa-arvoisuutta.
Ja jotkut onnettomat väittää feministien vihaavan miehiä! Ei pidä paikkaansa automaattisesti, vihakin on sen verran voimakas tunne; etten mä ainkaan sitä ketä tahansa miespuolista kohtaan tunne! Kyllä siihen on oltava jo painavat syyt, aivan kuten rakkauteenkin; kuka tahansa ei siihenkään kelpaa. No nyt tiedät mitä on aito feminismi, se on tasa-arvoa ja sitä mä kannatan -> vaikka en mä armeijaa olekkaan käynyt!trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt sulla kävi erehdys; mä satun olemaan feministi, siis ihan oikea feministi, enkä näitä piikkilanka änkyriä. Feministi aidosti haluaa sukupuolien tasa-arvoisuutta.
Ja jotkut onnettomat väittää feministien vihaavan miehiä! Ei pidä paikkaansa automaattisesti, vihakin on sen verran voimakas tunne; etten mä ainkaan sitä ketä tahansa miespuolista kohtaan tunne! Kyllä siihen on oltava jo painavat syyt, aivan kuten rakkauteenkin; kuka tahansa ei siihenkään kelpaa. No nyt tiedät mitä on aito feminismi, se on tasa-arvoa ja sitä mä kannatan -> vaikka en mä armeijaa olekkaan käynyt!trollikkaNo niinpä. Valtaosa veemäisistä(kään) ihmisistä, olivat sitten mitä sukupuolta tahansa, eivät ole sen väärtejä, että tuntisin heitä kohtaan vihaa. Mä voin pitää ihmistä täytenä k.pää idioottina ja kaikkea sellaista ja silti olla sen kummemmin vihaamatta häntä. Vihaan tarvitaan paljon enemmän.
Onkohan tuo metatyövaltava kasautuminen myytti. Jotenkin se vaan on, että niistä naisten metatöistä pidetään kovaa meteliä. Ensinnäkin miehet tekevät 30% enemmän töitä kuin naiset. Sitten ainakin minä tein kotitöiden lisäksi sellaisia hommia, joita vaimo tuskin ajattelikaan:
- tyhjensin katolta lumet ja tein pääosan lumitöistä
- huolsin pyörät, ruohonleikkurit, moottorisahat yms
- vaihdoin IV-järjestelmään suodattimet
- vaihdoin renkaat
- putsasin viemärit
- tyhjensin mökin paskahuussin
- tein polttopuut
- huolehdin nuohoojan paikalle
- huolehdin autojen huollot ja katsastukset
- laitoin veneen syksyllä ja keväällä kuntoon
- autoin myös isovanhempia samoissa hommissa
- pääosin huolehdin nurmikoiden leikkaamiset
- tein pienet remppahommat- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
Onkohan tuo metatyövaltava kasautuminen myytti. Jotenkin se vaan on, että niistä naisten metatöistä pidetään kovaa meteliä. Ensinnäkin miehet tekevät 30% enemmän töitä kuin naiset. Sitten ainakin minä tein kotitöiden lisäksi sellaisia hommia, joita vaimo tuskin ajattelikaan:
- vaihdoin renkaat
- putsasin viemärit
- tein polttopuut
- tein pienet remppahommatHyss ole hiljaa, kun feminismin aikaan totuus ei ole se juttu vaan ideologia.
Yogamies kirjoitti:
- vaihdoin renkaat
- putsasin viemärit
- tein polttopuut
- tein pienet remppahommatEi se taida pelkkä myytti olla. Tutkimuksethan ovat aina yleistäviä eivätkä sellaisenaan päde yksilötasolle, mutta tutkimusten mukaan naiset tekevät enemmän koti- ja metatöitä. Miehet tosiaan tekevät enemmän työtunteja, se on totta. Perheissä, joissa mies tekee enemmän töitä, on varmaankin tyypillisempää, että nainen tekee enemmän kotitöitä. Omassa lähipiirissäni melkeinpä kaikki tuntemani perheelliset pariskunnat ovat molemmat aina olleet kokopäivätöissä. Ainoa ero tulee siitä, että naiset ovat tyypillisesti olleet lasten kanssa kotona pidempään, kuten olin minäkin eli tätä kautta silloiselle miehelleni kertyi enemmän työtunteja. Tuona aikana tein suuremman osan kotitöistä, tietenkin.
Ei tässä ollut mitenkään tarkoitus väheksyä miesten tekemiä kodin askareita. Kuten jo tuolla ihan ensimmäisessä kommentissani sanoin, tunnen useita miehiä, jotka tekevät kotona vähintäänkin oman osansa, jotkut enemmänkin. Sinä kuulostat tehneen huomattavan paljon yhteisen hyvän eteen, mutta kaikilla tilanne ei ole samanlainen. Oleellista mielestäni on, että pariskunta itse kokee työnjaon oikeudenmukaisena, onpa jako sitten mikä tahansa. Jos toinen alkaa uupua taakkansa alle, niin silloin on mielestäni syytä pohtia yhdessä mitä voidaan tehdä, jotta arjesta tulee vähemmän kuormittavaa. Eräät ystäväni päätyivät esim siivoojan palkkaamiseen. Se oli mielestäni loistava ratkaisu.- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
- vaihdoin renkaat
- putsasin viemärit
- tein polttopuut
- tein pienet remppahommatSinulla vain oli turhan femiini vaimo. Minä teen meillä aivan samoja töitä, kun sinä teit miehenä teillä. Ongelma ei ole sukupuolessa, vaan asenteissa työtä ja tekemistä kohtaan, sukupuolitusten mukaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla vain oli turhan femiini vaimo. Minä teen meillä aivan samoja töitä, kun sinä teit miehenä teillä. Ongelma ei ole sukupuolessa, vaan asenteissa työtä ja tekemistä kohtaan, sukupuolitusten mukaan.
JasuJa moni mies itkee, kun nainen sitten rikkoo nuo rajat. Ainakin palstoilla, kun pitäisi olla mielummin puuterihuisku tyttö, kun paskakuski ja puunpilkkoja. 😄
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Sinulla vain oli turhan femiini vaimo. Minä teen meillä aivan samoja töitä, kun sinä teit miehenä teillä. Ongelma ei ole sukupuolessa, vaan asenteissa työtä ja tekemistä kohtaan, sukupuolitusten mukaan.
JasuJuuri näin. Ei kotitöiden tekeminen sukupuolesta kiinni ole. Minä teen talouteni ainoana aikuisena kaikki talouden työt pyykkäyksestä ja ruoanlaitosta lumitöihin ja suodatinten vaihtoon. En kiellä sitä, etteikö arki ollut helpompaa kun asuin vielä exäni kanssa ja meillä kyllä painottui kotityöt melko "perinteisesti", mutta ei kotityöt katso kumpi sukupuoli niitä tekee.
Onpa muuten kiva nähdä sinua pitkästä aikaa 😊- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
- vaihdoin renkaat
- putsasin viemärit
- tein polttopuut
- tein pienet remppahommatTuossa listassa ei ole ainoatakaan työtä, joka tehtäisiin jatkuvasti, joka päivä, joka ainoa viikko, kymmeniä tai satoja kertaa vuodessa. Noinhan se aina on, että miehet onnittelevt itseään kovasti siitä, että vaihtavat autoon renkaat peräti kahdesti vuodessa ... on se hurja!
- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
- vaihdoin renkaat
- putsasin viemärit
- tein polttopuut
- tein pienet remppahommatKun mietitään, että esimerkiksi vuonna 2017 noin puolet Suomen asuntokunnista asui kerrostalossa, ei näistä mainitsemistasi kotitöistä siellä montaa tarvitse tehdä. Ei paljoa esim. rivarissakaan. Vielä kun melko moni asuu vuokralla, niin vuokrakämpässä ei edes saa ominpäin kummoista remppailua yms. lähteä tekemään. Kuitenkin, vaikkei niitä "miesten kotitöitä" kummemmin olisi, niin toisinaan ainakin vaikuttaa siltä, etteivät "naisten kotityöt" miesten mielestä heille kuulu. Varmasti vaimosikin teki paljon sellaisia kodinhoito- ja kodinkunnossapitotöitä, mitä sinä et edes huomannut.
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa listassa ei ole ainoatakaan työtä, joka tehtäisiin jatkuvasti, joka päivä, joka ainoa viikko, kymmeniä tai satoja kertaa vuodessa. Noinhan se aina on, että miehet onnittelevt itseään kovasti siitä, että vaihtavat autoon renkaat peräti kahdesti vuodessa ... on se hurja!
Jos luit tarkasti, niin minä tein nuo vielä sen lisäksi, että tein vähintään yhtä paljon kotitöitä kuin vaimoni.
Anonyymi kirjoitti:
Kun mietitään, että esimerkiksi vuonna 2017 noin puolet Suomen asuntokunnista asui kerrostalossa, ei näistä mainitsemistasi kotitöistä siellä montaa tarvitse tehdä. Ei paljoa esim. rivarissakaan. Vielä kun melko moni asuu vuokralla, niin vuokrakämpässä ei edes saa ominpäin kummoista remppailua yms. lähteä tekemään. Kuitenkin, vaikkei niitä "miesten kotitöitä" kummemmin olisi, niin toisinaan ainakin vaikuttaa siltä, etteivät "naisten kotityöt" miesten mielestä heille kuulu. Varmasti vaimosikin teki paljon sellaisia kodinhoito- ja kodinkunnossapitotöitä, mitä sinä et edes huomannut.
Tuo on kyllä totta. En ole ikinä asunut kerrostalossa, joten en osannut ajatella asiaa siltä kantilta.
Tiesin kyllä tasan tarkkaan mitä vaimoni teki. Meillä oli miesten työt ja yhteiset työt.
- Anonyymi
Aina on ihmetyttänyt se, kuinka tämä kansakunnan lisääntymättömyysasia nousee täällä esille? Siis sinkut-palstalla??
Monellahan täällä on perusongelma se, ettei uskalla ottaa vastakkaisen sukupuolen edustajaa kädestä kiinni, ja sitten mietitään tällaisia???
Pitäisikö lähteä alkeista?
-keinovaginamies-- Anonyymi
Luojan kiitos mitään lapsia ollut; ukko ensin pahoinpiteli ja sitten petti.
Siinä sulle ”kädestä kiinnipitämistä”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä sulle ”kädestä kiinnipitämistä”.Siinä kyllä kirkkaasti lapsihaaveet haihtui.
- Anonyymi
Ja älkääpä miehet ikinä tehkö pahaa naiselle. Se nimittäin sattuu. Voin sanoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja älkääpä miehet ikinä tehkö pahaa naiselle. Se nimittäin sattuu. Voin sanoa.
Mietin monesti miten se mies pystyy elämään eteenpäin kun kontollaan on sellaista. Eikö se tule uniin, että oli väkivaltainen monella tapaa.
Jos nainen lapsia haluaa, se haluaa ne turvalliseen kotiin. Turvallisen miehen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä sulle ”kädestä kiinnipitämistä”.Ja sitten rupesit feministiksi ja aloit vihaamaan kaikkia miehiä.🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä kyllä kirkkaasti lapsihaaveet haihtui.
Oliko mies ainut maailmassa?
- Anonyymi
"Aina on ihmetyttänyt se, kuinka tämä kansakunnan lisääntymättömyysasia nousee täällä esille? Siis sinkut-palstalla??"
Koska sen varjolla voi hyvin syyllistä naisia ja haukkua naisia. Eivät anna tai ainakin antavat väärille miehille. - Anonyymi
Tuota noin; ehkäpä mä ainakin olen ne alkeet opetellut jo, kiitos vaan tarjouksesta!
- Upea muksu mulla on, mutt meneväistä äijää en huolinut riesakseni. Eikä siinä ole pätkääkään miesvihaa -> kaikkia miespuolisia kohtaan! Mutt petollinen mies, ei sovi mun huusholliini. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aina on ihmetyttänyt se, kuinka tämä kansakunnan lisääntymättömyysasia nousee täällä esille? Siis sinkut-palstalla??"
Koska sen varjolla voi hyvin syyllistä naisia ja haukkua naisia. Eivät anna tai ainakin antavat väärille miehille.Mitä tätä palstaa on lukenut, niin feministien katkera miesviha ainakin korostuu hyvinkin kirkkaasti ja oman tunnetilanne projisoiminen miehiin. xD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tätä palstaa on lukenut, niin feministien katkera miesviha ainakin korostuu hyvinkin kirkkaasti ja oman tunnetilanne projisoiminen miehiin. xD
Lähinnä täällä korostuu tuo sinun ja muutaman muun feminismiulvonta, joka ei edes liity oikeaan feminismiin. Te vain näette "feminismin" mörköjä kaikkialla.
- Anonyymi
Miehil on kova hinku päästä elatusmaksun maksajiksi ette uskoiskaan kuinka tarkka nainen on millasen miehen kanssa tämä on edes valmis lapsen tekemään haitaks vaan monesti jää siltikin se että ne miehet joidenka kanssa he niitä lapsia lopulta tekevät eivät osaa siitä lapsesta huolimatta aikuistua
- Anonyymi
No teidän feministien kanssa harvempi mies koskaan mitään lasta edes haluaa.
Miksi ylipäätään kerran toinen vihaa jo valmiiksi miehiä.
- Anonyymi
Haluan miehen ulkomailta 👍☺️
- Anonyymi
Oikein.
- Anonyymi
Niitähän tulee tänne koko ajan,ei tarvii hakea. Sitten vain lapsia tekemään ja kotia leikkimään.
- Anonyymi
Luulisi niitäkin suomesta jo löytyvän, kasapäin tullut heitä on. Vai tekeekö ulkomaalaisenkin miehen huonoksi jo se jos asuu Suomessa:)
- Anonyymi
Miehillä hinku lapsiin, mutta totuus se että onhan se helppo nusutella. Ite ei tarvi kantaa, lasta, synnyttää ja olla äiti. Voi vaan olla ikilapsi itsekin. Suurin osa miehistä on säälittäviä reppanoita jotka ei osaa ees pestä pyykkiä tai huolehtia elämästään itsenäisesti. Tarvii äidin korvikkeen. Minkälaisia isiä näillä on?? Ja minkälaisia äitejä?
Kyl maailma menossa siihen suuntaan että vapaan kasvatuksen tulokset näkyy... Sekä liian ankara narsistikasvatus.- Anonyymi
Miehet voi juosta tuolla vaan. Mun ex aviomiehestä ei olisi isäksi. Siksi erosimme. Ehdin hankkia miehen vielä sitä varten. Jos ei löydy, olen ilman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehet voi juosta tuolla vaan. Mun ex aviomiehestä ei olisi isäksi. Siksi erosimme. Ehdin hankkia miehen vielä sitä varten. Jos ei löydy, olen ilman.
Muualta maailmasta löytyy vielä kunnon ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muualta maailmasta löytyy vielä kunnon ihmisiä.
Suomi ja suomalaisuus. Sitä ei enää ole. Isänmaallisuus. Mikä vitsi.
Pelle maa. - Anonyymi
Sinä se jaksat tuota feminististä miesvihaasi jankuttaa päivästä toiseen.😅
- Anonyymi
Sukupuolesta riippumatta, se on jokaisen oma asia haluaako lapsen vai ei.
- Anonyymi
Niin nykyäänhän se ei onneksi ole mikään kansalaisvelvollisuus ja sosiaalinen välttämättömyys.
Kaikki maailman ongelmat johtuu liikakansoituksesta, että silleen. Lasten vääntäminenkin voi mennä ahneuden puolella.
Itsellä ei mitään halua eikä tarvetta omistaa elämääni lapsen palvelemiselle tai olla parisuhteessa ja asua jonkun kanssa. Nuo on mulle ihan painajaista jo ajatuksena.
Minusta on erittäin hyvä, että lapsia tekee ne, jotka oikeasti sitä haluaa. Uskoisin, että monet miehetkin lähinnä luulee haluavansa, kun eivät osaa nauttia omasta elämästään.
Miehet on yleisesti primitiivisempiä ja lisääntymisvietti korkeampi.
- Anonyymi
Enpä ole huomannut miehilläkään olevan mitään isoa hinkua tuohon lisääntymiseen. Vaan siis, jos ei halua lapsia, niin vastuullinen jättää silloin lapset tekemättä.
- Anonyymi
Feminismin eli miesvihan kasvun myötä miesten halu lisääntyä on vähentynyt. Kuka hullu nyt lasta haluaa sellaisen naisen kanssa joka jo valmiiksi vihaa miehiä. Parempi pysyä erossa. Onneksi normaali järjellä ajattelevia fiksuja naisiakin vielä on ja heidän kanssaan lapsia tehdään. Että mistähän syystä tilastollisesti feministit jäävät poikkeuksetta lapsettomiksi?🤭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Feminismin eli miesvihan kasvun myötä miesten halu lisääntyä on vähentynyt. Kuka hullu nyt lasta haluaa sellaisen naisen kanssa joka jo valmiiksi vihaa miehiä. Parempi pysyä erossa. Onneksi normaali järjellä ajattelevia fiksuja naisiakin vielä on ja heidän kanssaan lapsia tehdään. Että mistähän syystä tilastollisesti feministit jäävät poikkeuksetta lapsettomiksi?🤭
Enpä ole huomannut tuollaistakaan. Iät ja kaikethan miehet ovat lapsista valittaneet ja jupisseet. Lapset ovat jo vaikka kuinka kauan olleet miehille vain naisten juoni, joilla mies on pakotettu naimisiin ja veemäiseen perhe-elämään. Lapsiin kuluu aikaa, ne ovat tiellä, vievät vapauden ja mikä kaikkein kauheinta, heihin kuluu rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytä se tilasto, josta tuon nappasit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sä oletat, että matalammin koulutetuissa ja taloudellisesti heikommin toimeen tukevissa ihmisryhmissä on enemmän feministejä? Mä olen aina luullut sen olevan juuri päinvastainen "ongelma". Jos väitteesi pitää paikkansa ja koska lapsettomuus painottuu meillä (myös naisissa) eniten tuonne suuntaan, niin sittenhän "ongelma" on helppo ratkaista. Naisille lisää koulutusta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole huomannut tuollaistakaan. Iät ja kaikethan miehet ovat lapsista valittaneet ja jupisseet. Lapset ovat jo vaikka kuinka kauan olleet miehille vain naisten juoni, joilla mies on pakotettu naimisiin ja veemäiseen perhe-elämään. Lapsiin kuluu aikaa, ne ovat tiellä, vievät vapauden ja mikä kaikkein kauheinta, heihin kuluu rahaa.
Kerran suhtautumisesi lapsiin on tuollainen, niin on lasten etu että sellaisia et hankikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran suhtautumisesi lapsiin on tuollainen, niin on lasten etu että sellaisia et hankikaan.
En minä ole mies ja miehistähän tuossa puhuttiin, kuten varmasti huomasit. Mä olen lapseni jo tehnyt, joten mun ei tarvitse näitä enää pohtia. Enempää en ole aikeissa saada.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytä se tilasto, josta tuon nappasit.
"Uliuliuli vihaan miehiä yhyy"
Senkus kaivat itse. Vajaaälyisemmänkin feministin luulisi tuon itsekin löytävän.😅 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uliuliuli vihaan miehiä yhyy"
Senkus kaivat itse. Vajaaälyisemmänkin feministin luulisi tuon itsekin löytävän.😅Sekö sen tilaston nimi on? Ettei nyt kuitenkin olisi "keksin koko jutun omasta päästäni" tilasto, josta tiedon nappasit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sä oletat, että matalammin koulutetuissa ja taloudellisesti heikommin toimeen tukevissa ihmisryhmissä on enemmän feministejä? Mä olen aina luullut sen olevan juuri päinvastainen "ongelma". Jos väitteesi pitää paikkansa ja koska lapsettomuus painottuu meillä (myös naisissa) eniten tuonne suuntaan, niin sittenhän "ongelma" on helppo ratkaista. Naisille lisää koulutusta!
Feminismi on syrjäytyneiden ja katkerien vanhojen piikojen ongelma johon he ovat jääneet vellomaan joko pieleen menneen kotikasvatuksen myötä tai sitten epäonnistuneesta mies kohtaamisesta.
Koskas koulutuksen lisääminen on alkanut sukupuoliviettiä tai haluja vähentämään?🤭🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Feminismi on syrjäytyneiden ja katkerien vanhojen piikojen ongelma johon he ovat jääneet vellomaan joko pieleen menneen kotikasvatuksen myötä tai sitten epäonnistuneesta mies kohtaamisesta.
Koskas koulutuksen lisääminen on alkanut sukupuoliviettiä tai haluja vähentämään?🤭🤣Ah okei, sä puhut jostain ihan omakeksimästäsi "feminismistä". Se tietysti selittää näitä kaikkia sun ihmeellisiä kuvitelmiasi siihen "feminismiin" liittyen. Sähän voit tietenkin heitellä eetteriin kaikki keksimäsi mutuilut, kun kyse on muutenkin itse keksimästäsi jutusta, jota nyt vain päätit kutsua feminismiksi.
Täällä todellisessa maailmassa ja todellinen feminismi on erityisesti koulutettujen nuorten naisten juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ah okei, sä puhut jostain ihan omakeksimästäsi "feminismistä". Se tietysti selittää näitä kaikkia sun ihmeellisiä kuvitelmiasi siihen "feminismiin" liittyen. Sähän voit tietenkin heitellä eetteriin kaikki keksimäsi mutuilut, kun kyse on muutenkin itse keksimästäsi jutusta, jota nyt vain päätit kutsua feminismiksi.
Täällä todellisessa maailmassa ja todellinen feminismi on erityisesti koulutettujen nuorten naisten juttu.Niin feminismi on miesvihaa eikä se sinun jankuttamisellasi siitä miksikään muutu.
Koulutetulla nuorella naisella ei yleensä ole aikaa velloa vihassa jollaiseen feminismikin perustuu, vaan hän keskittyy silloin ihan muuhun elämässään joten feminimi ei todellakaan kuulu sivistyneeseen maailmaan. Koulutetulla naisella ei ole myöskään pelkoa mahdollisen lapsen elatuksesta, jolloin hän ei feministiseen tyyliin lataa kaikkia odotuksia lapsen hoidosta ja kasvatuksesta yksinomaan miehelle, vaan osaa ottaa hoitoon myös itse kantaa.
Koulutetulla ei näinollen ole koskaan hankaluuksia myös perheen perustamisessa, koska sivistynyt henkilö ei aseta odotuksia lapsensa kasvatuksesta valtiolle tai muillekaan ulkopuolisille tahoille kuten itsekkäät feministit tekevät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin feminismi on miesvihaa eikä se sinun jankuttamisellasi siitä miksikään muutu.
Koulutetulla nuorella naisella ei yleensä ole aikaa velloa vihassa jollaiseen feminismikin perustuu, vaan hän keskittyy silloin ihan muuhun elämässään joten feminimi ei todellakaan kuulu sivistyneeseen maailmaan. Koulutetulla naisella ei ole myöskään pelkoa mahdollisen lapsen elatuksesta, jolloin hän ei feministiseen tyyliin lataa kaikkia odotuksia lapsen hoidosta ja kasvatuksesta yksinomaan miehelle, vaan osaa ottaa hoitoon myös itse kantaa.
Koulutetulla ei näinollen ole koskaan hankaluuksia myös perheen perustamisessa, koska sivistynyt henkilö ei aseta odotuksia lapsensa kasvatuksesta valtiolle tai muillekaan ulkopuolisille tahoille kuten itsekkäät feministit tekevät.Eikä tuo sinun omakeksimäsi "feminismi" muutu oikeaksi feminismiksi, vaikka kuinka jankutat, Hyvä kuitenkin, että kävi selväksi, että kyseessä on ihan sun omakeksimäsi juttu, jolla ei ole ole mitään tekoa feminismin kanssa.
Oikea feminismi tosiaan on nimenomaan ja erityisesti nuorten idealistien juttu. Vanhemmiten ihminen tuppaa tasoittumaan tuosta nuoruuden mustavalkoisesta ajattelusta ja tuokin muuttuu vähemmän vouhottavaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä tuo sinun omakeksimäsi "feminismi" muutu oikeaksi feminismiksi, vaikka kuinka jankutat, Hyvä kuitenkin, että kävi selväksi, että kyseessä on ihan sun omakeksimäsi juttu, jolla ei ole ole mitään tekoa feminismin kanssa.
Oikea feminismi tosiaan on nimenomaan ja erityisesti nuorten idealistien juttu. Vanhemmiten ihminen tuppaa tasoittumaan tuosta nuoruuden mustavalkoisesta ajattelusta ja tuokin muuttuu vähemmän vouhottavaksi.Niin, anarkia kuuluu nuoruuteen. Johan sen tunnetummatkin filosofit on määritelleet, että jokainen on nuoruudessaan aivoton anarkisti, mutta aikuistuttuaan viisaampi ja fiksumpi konservatiivi.
Tuohon aivottomuuteen kuuluu myös feminismi joka on kapinaa yleensä kuten nuorisolla on yhteiskuntaa tai kuten feminismissä vastakkaista sukupuolta eli miestä vastaan.
Ihminen joille anarkismi jää aikuisuuteen päälle kärsii hän mielen ongelmista jossa esim nuoruuden traumaa ei olla käsitelty ja se siihen aikaan ehkä normaalikin vihan tunne jäädessään aikuisuuteen päälle on jo epänormaalia. Jostain kumman syystä tätä aikuis iän anarkiaa esiintyy eniten vihreissä ja vasemmistossa.
Jos anarkian ja vihan takia jää lapsettomaksi löytyy se syy edelleen peilistä ei siitä vastakkaisesta sukupuolesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, anarkia kuuluu nuoruuteen. Johan sen tunnetummatkin filosofit on määritelleet, että jokainen on nuoruudessaan aivoton anarkisti, mutta aikuistuttuaan viisaampi ja fiksumpi konservatiivi.
Tuohon aivottomuuteen kuuluu myös feminismi joka on kapinaa yleensä kuten nuorisolla on yhteiskuntaa tai kuten feminismissä vastakkaista sukupuolta eli miestä vastaan.
Ihminen joille anarkismi jää aikuisuuteen päälle kärsii hän mielen ongelmista jossa esim nuoruuden traumaa ei olla käsitelty ja se siihen aikaan ehkä normaalikin vihan tunne jäädessään aikuisuuteen päälle on jo epänormaalia. Jostain kumman syystä tätä aikuis iän anarkiaa esiintyy eniten vihreissä ja vasemmistossa.
Jos anarkian ja vihan takia jää lapsettomaksi löytyy se syy edelleen peilistä ei siitä vastakkaisesta sukupuolesta.Oikea feminismi tosiaan on lähinnä nuorten hyvin sosiaalisesti verkottuneiden naisten juttu. Ei "syrjäytyneiden ja katkerien vanhojen piikojen ongelma". Syrjäytyneet ja katkerat vanhat piiat ja pojt tuppaavat vihamaan ja paheksumaan kaikkea ja kaikkia tasapuolisesti.
- Anonyymi
Eikö enää ole oikeita MIEHIÄ olemassa!?näyttää siltä että nykyisin nämä ns miehet katselee vain toisiaan sillä silmällä.
- Anonyymi
tuo on muuten totta, heitä ei riitä enää naisille.
- Anonyymi
Ei se sinänsä ehkä ihme ole. Lapsethan näkevät sen mitä lapsiperheen elämä on sekä naisen että miehen kannalta ihan pienestä pitäen. Tänä päivänä keski-ikäistyvät ovat aika fifty-sixty todennäköisyydellä avioeroperheiden lapsia. Ovat oppineet, etteivät parisuhteet kestä, täällä pärjätä saa omillaan, ja niillä omilla valinnoilla määrität sen kuinka rankkaa elämä on.
Vaikkapa jos on lapsuudessaan nähnyt, miten äiti painaa duunia niska limassa kodin ulkopuolella ja kotona hoitaen lapsia ja isä töiden jälkeen rojahtaa sohvalle huutaen ruokaa ja valittaen lattialla pyörivistä pölypalleroista, voi tyttö- ja poikalapsen mielikuva siitä onko perhe-elämä itselle mieluisaa vai ei olla hiukan erilainen.
Siihen toki voi hieman vaikuttaa, millaista se perhearki on, mutta ei siihen, että se on aina nainen joka kantaa ja synnyttää lapsen. Siinähän voi mennä terveys, henki ja (se nykyään niin ykköstärkeä) ulkonäkö. Varmasti jos miehet voisivat synnyttää, paljon useampi nainen haluaisi lapsia.- Anonyymi
Tämä edellinen oli täyttä asiaa! Miettikää sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä edellinen oli täyttä asiaa! Miettikää sitä.
Vai menee se ulkonäkö huonoksi, onko joku keksinyt jo pillerin joka estää vanhenemista?
Ulkonäöllä on merkitystä vain pariutumiseen ja lisääntymiseen, näin nisäkkäillä ja lintulajeilla joissa naaraat valitsevat uroksen. Onko lintulajia missä uros ei yrittäisi näyttää komealta soidintansseineen?
Eilen tuli televisiosta ohjelma jossa uros teki pesän, oli kerännyt kaikenlaisia "aarteita" pesän eteen. Oli muovista mehupilliä, narunpätkää, kauniita kiviä. Esitteli niitä oletetulle naaraalle. Sillä oli myös punainen pieni koristesydän jota näytteli viimeisenä. Mikään ei tuntunut auttavan. Esitteli pinkkejä päälakihöyheniään samalla sydäntä esitellen.
Oletettu naaras vei sydämmen, se olikin transu, keskenkasvuinen uros jolle pinkkejä höyheniä ei ollut vielä kasvanut. Uros menetti sydämen ja harmitteli ettei enää tiedä mihin luottaisi.
Ei ole helppoa enää linnuillakaan:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai menee se ulkonäkö huonoksi, onko joku keksinyt jo pillerin joka estää vanhenemista?
Ulkonäöllä on merkitystä vain pariutumiseen ja lisääntymiseen, näin nisäkkäillä ja lintulajeilla joissa naaraat valitsevat uroksen. Onko lintulajia missä uros ei yrittäisi näyttää komealta soidintansseineen?
Eilen tuli televisiosta ohjelma jossa uros teki pesän, oli kerännyt kaikenlaisia "aarteita" pesän eteen. Oli muovista mehupilliä, narunpätkää, kauniita kiviä. Esitteli niitä oletetulle naaraalle. Sillä oli myös punainen pieni koristesydän jota näytteli viimeisenä. Mikään ei tuntunut auttavan. Esitteli pinkkejä päälakihöyheniään samalla sydäntä esitellen.
Oletettu naaras vei sydämmen, se olikin transu, keskenkasvuinen uros jolle pinkkejä höyheniä ei ollut vielä kasvanut. Uros menetti sydämen ja harmitteli ettei enää tiedä mihin luottaisi.
Ei ole helppoa enää linnuillakaan:)Tuo vanha uroslintuhan kuulostaa ihan palstamiehiltä. Hehän haluavat mahdollisimman nuoren ja muodottoman naisen. Kilpaa kehuvat netistä löytämäänsä transnaisen kuvaa, että nyt on muuten niin laiha ja naisellinen että, kunnes joku heille huomauttaa ettei tuo muuten ole alkujaan ollut nainen. Hienoa olisi, jos uskaltaisivat tulla ulos kaapista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vanha uroslintuhan kuulostaa ihan palstamiehiltä. Hehän haluavat mahdollisimman nuoren ja muodottoman naisen. Kilpaa kehuvat netistä löytämäänsä transnaisen kuvaa, että nyt on muuten niin laiha ja naisellinen että, kunnes joku heille huomauttaa ettei tuo muuten ole alkujaan ollut nainen. Hienoa olisi, jos uskaltaisivat tulla ulos kaapista.
Oletkos sinä alkanut sitten esittämään palstaätmiä, että pääsisit esittää kuviteltuja syytöksiäsi heitä kohtaan?🤭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletkos sinä alkanut sitten esittämään palstaätmiä, että pääsisit esittää kuviteltuja syytöksiäsi heitä kohtaan?🤭
Eikö se sinun puolisosi ollut transnainen?
Ei väkivaltaisella misogyynillä sovinistilla ainakaan syntyperäistä naista voi olla 🤣🤣🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se sinun puolisosi ollut transnainen?
Ei väkivaltaisella misogyynillä sovinistilla ainakaan syntyperäistä naista voi olla 🤣🤣🤣Ihan kuule avioliitossa ollaan syntyperäisen suomalaisen naisen kanssa mikä näkyy katkeraa palstafeministiä kiukuttavan. xD
Projisoit ilmeisesti väkivaltaa ja misogyyniä ihan omasta tunnetilastasi ulkopuolisiin. xD - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kuule avioliitossa ollaan syntyperäisen suomalaisen naisen kanssa mikä näkyy katkeraa palstafeministiä kiukuttavan. xD
Projisoit ilmeisesti väkivaltaa ja misogyyniä ihan omasta tunnetilastasi ulkopuolisiin. xDTäällä on nähty miten uhkailet kirjoittajia väkivallalla ja kaltaisesi yltiö-naisvihamielinen sovinisti todennäköisesti piäksisi puolisoaan päivät pitkät sikäli kuin tuo olisi syntyperäinen nainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vanha uroslintuhan kuulostaa ihan palstamiehiltä. Hehän haluavat mahdollisimman nuoren ja muodottoman naisen. Kilpaa kehuvat netistä löytämäänsä transnaisen kuvaa, että nyt on muuten niin laiha ja naisellinen että, kunnes joku heille huomauttaa ettei tuo muuten ole alkujaan ollut nainen. Hienoa olisi, jos uskaltaisivat tulla ulos kaapista.
Edellinen oli kyllä niin surkuhupaisa 🤭
Ei kaikki vaihda aina nuorempiin. Riittää kun joku antaa elämään merkitystä. Jossain vaiheessa vakiparisuhde käy ihan luonnostaan raskaaksi, vaikkei siinä olisi edes mitään suurempia ongelmia. Se on ihan normaalia elämää, mutta tälle ajalle on ollut tärkeää tyydyttää ensin ja hyvin itsensä.
Ja tästä on seurannut , ettei eroperheet anna nuorille uskoa parisuhteista. Vanhemmat on syöneet sen merkityksen omilla rakkaussekoiluillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on nähty miten uhkailet kirjoittajia väkivallalla ja kaltaisesi yltiö-naisvihamielinen sovinisti todennäköisesti piäksisi puolisoaan päivät pitkät sikäli kuin tuo olisi syntyperäinen nainen.
No nyt sekoitat feministivihapäissäsi minut ihan johonkin toiseen henkilöön. Näytä yksikin sellainen kirjoitukseni missä uhkailen ylipäätään ketään?
Tuollaiset julki maalittamiset ovat rikoksia olettaen, että kirjoittaisit niistä vielä nimillä.
Kuten kommentistasi näkee mielenterveyspalvelujen taso suomessa on onneton, että tuollaista miesvihaa kuten te feministit lietsotte ylipäätään on noin paljon.
Se, että itse olet sinkku ja katkera toisten parisuhteille löytyy syy peilistäsi ja edellä kirjoittamastasi vihaa tihkuvasta kommentistasi ei miehistä.
- Anonyymi
Helppo haluta sellaista mitä ei tarvitse itse synnyttää ja hoitaa, eikä uhrata siihen kuvioon koko elämäänsä?
Tuo nyt ensimmäisenä mieleen. Naiset taitavat olla realistisempia.
xLiner - Anonyymi
Syynä on pelko ja epävarmuus, molemmilla sukupuolilla.
Kulttuurin muutos, aikaisemmin vanhemmat sukupolvet tukivat päätöstä. Lisääntymistä pidettiin tärkeänä asiana, kuten pidetään vieläkin monissa maissa.
Olisihan miljonääri onneton jos geneettistä perijää kartanolle ei suotaisi.
Alussa kurkkuun nousee epävarmuus. Lapsen syntyessä väsyneisyyden ja hormonitoimintojen muutoksen tuoma tunne. Lapsen kasvaessa ja kehittyessä tavaton ilo ja ylpeys. Naiselle lapsen saaminen on myös kroppaankäypä juttu.
En mäkään tällä järjellä lasta naisena tekis..ja nopeesti pistäisin jonkun hormoonikierukan tai jotain, että menkat loppuis.
Naisten kehossa käy hirvee myllerrys...No itseasiassa niin on....🤣
On eilisestä raato niin kipee, että ei suurempia sinkoiluja tänään suoritella. 😁
Parturissa käyn ja sit kattilan lämmitän, mutta muuta isompaa en aio kyllä tehdä...😁- Anonyymi
Naisen kehossa käy hurrikaani. Se on totta.
Anonyymi kirjoitti:
Naisen kehossa käy hurrikaani. Se on totta.
Joo. Joskus joku proffa kertoi, miten kuukautiskierto toimii ja hitto mikä systeemi siellä on...😳
Ja raskaana sitten lisää...se ei ihan yksioikoinen homma ole.
- Anonyymi
Vanhemmuuteen liittyy paljon, on vain hyvä tuo keski-iän nousu esisynnytyksissä.
Vanhemmuudesta nauttii paljon enemmän kun keskittyy enemmän lapseen, ei itseensä. Lapsi on osa arkea, suuria tunteita antava. Lapsi on luomistyö jonka osana olemme.
Mitä enemmän lapseen panostaa, sitä enemmän lapsi antaa takaisin. Panostaminen ei ole pelkkää taloudellista, vaikka kyllä lapsen kasvatuksessa rahaa myös tarvitaan.
Yhteinen aika, mitä enemmän olet osana kehityskäyrää, sitä ylpeämpi vanhempi olet.
Tavatonta, totta se on. Ihmiset voivat oikeasti olla parempia mitä se edellinen sukupolvi. Sehän on vain meistä riippuvaista, siitä olemmeko onnistuneet kasvatustyössä.
Ne jotka ajattelevat lasten olevan rasite elämässä, he ovat epäonnistuneet henkilökohtaisesti myös vanhemmuudessa. - Anonyymi
Lapsiluvun pieneneminen on tosiasia myös niissä maissa, joissa lapset ovat vanhempiensa vanhuudenturva. Eiköhän ehkäisy ja perhesuunnittelun mahdollisuus ole se kaikkein suurin tekijä, joka mahdollistaa myös tuon kokonaan lapsettomaksi jäämisen. Miehet ovat tunnetusti valinneet lapsettomuuden ja nykymaailmassa se sama valinta on mahdollinen myös naisille ja nykytilanne on luonnollinen seuraus tuosta. Nykyään kenenkään ei ole pakko saada lapsia, jos ei tahdo.
- Anonyymi
Tasapainon vuoksi, moni ei saa vaikka tahtoisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tasapainon vuoksi, moni ei saa vaikka tahtoisi.
Kyllä. Noin päin valinnan mahdollisuutta on vielä vaikeampi toteuttaa. Adoptiokaan ei ole aidosti kaikille halukkaille mahdollisuus. Itse aikoinaan olisin mielummin adoptoinut, mutta päädyin huomaamaan, että oma biologinen on paljon kevyempi prosessi (kun se kerta oli fysiologisesti mahdollista).
Vaan, aina kun ihmisille annetaan mahdollisuus valita, niin osa valitsee myös olla saamatta lapsia. - Anonyymi
Tuokin on muuten erikoista, miten suuri vastuu ehkäisystä, eli siitä onko niitä lapsia mahdollista saada vai ei, on annettu naisille. Eikä ehkä sen vuoksi, että tuo päätäntävalta naisille olisi haluttu antaa vaan tiettyjen ehkäisymenetelmien haittojen vuoksi. Onhan miehillekin esim. kehitetty ehkäisypillereitä, mutta koska niiden merkittävätkin haitat ovat samat miehille kuin naisillekin, ei niitä ole saanut tuoda markkinoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin on muuten erikoista, miten suuri vastuu ehkäisystä, eli siitä onko niitä lapsia mahdollista saada vai ei, on annettu naisille. Eikä ehkä sen vuoksi, että tuo päätäntävalta naisille olisi haluttu antaa vaan tiettyjen ehkäisymenetelmien haittojen vuoksi. Onhan miehillekin esim. kehitetty ehkäisypillereitä, mutta koska niiden merkittävätkin haitat ovat samat miehille kuin naisillekin, ei niitä ole saanut tuoda markkinoille.
Niin, onhan se erikoista. Toisaalta mä kuitenkin näen sen myös niin, että paitsi vastuu, niin naisille on (minusta onneksi) annettu myös oikeus huolehtia ehkäisystä. Itse ainakin olen tosiaan onnellinen siitä, että sitä ei ole ulkoistettu miehille ja että mun pitäisi vain luottaa, että toinen hoitaa sen. Nimittäin kun miettii historiaa taaksepäin, niin riskihän olisi, että nainen ei edes voisi itse päättää käyttääkö ehkäisyä vai ei, vaan tarvitsisi siihen miehen luvan. Mä en tajua miten kukaan mies suostuu antamaan vastuun omasta mahdollisesta jälkikasvustaan toisen käsiin, eikä pidä itse aktiivisesti huolta, että ei toivottua jälkikasvua ei siunaannu.
Se on tietysti selvä, että ehkäisyn hormonien naisille tuottamat ongelmat ovat totta ja kun miehille on yritetty kehittää ehkäisyvalmisteita, niin ne ovat kaatuneet tasan samoihin sivuvaikutuksiin, joita naiset taas usein ovat valmiita sietämään. Mutta sehän nyt on fakta, että naiset ovat parempia sietämään epämukavuutta ja toisaalta naiselle hormonaalisen ehkäisyn hyödytkin ovat suuremmat kuin miehelle. Miehelle se hyöty olisi se, että kukaan ei tule hänen tahtomattaan raskaaksi, mutta tuon saman hyödyn saa myös kondomilla. Naiselle raskauteen, synnytykseen ja lapsiin liittyvät riskit ovat paljon isommat ja konkreettisemmat. Siinä missä miehelle tuo lisääntyminen on lopulta selvästi melko teoreettinen asia, niin nainen on ihan käytännössä muistutettu siitä asiasta joka kuukausi, useampana päivänä kuusta. Lisäksi vaikka hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa monille naisille haittoja, niin monille se myös auttaa useisiin erilausiin kuukautisten ja lisääntymisterveyden ongelmiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, onhan se erikoista. Toisaalta mä kuitenkin näen sen myös niin, että paitsi vastuu, niin naisille on (minusta onneksi) annettu myös oikeus huolehtia ehkäisystä. Itse ainakin olen tosiaan onnellinen siitä, että sitä ei ole ulkoistettu miehille ja että mun pitäisi vain luottaa, että toinen hoitaa sen. Nimittäin kun miettii historiaa taaksepäin, niin riskihän olisi, että nainen ei edes voisi itse päättää käyttääkö ehkäisyä vai ei, vaan tarvitsisi siihen miehen luvan. Mä en tajua miten kukaan mies suostuu antamaan vastuun omasta mahdollisesta jälkikasvustaan toisen käsiin, eikä pidä itse aktiivisesti huolta, että ei toivottua jälkikasvua ei siunaannu.
Se on tietysti selvä, että ehkäisyn hormonien naisille tuottamat ongelmat ovat totta ja kun miehille on yritetty kehittää ehkäisyvalmisteita, niin ne ovat kaatuneet tasan samoihin sivuvaikutuksiin, joita naiset taas usein ovat valmiita sietämään. Mutta sehän nyt on fakta, että naiset ovat parempia sietämään epämukavuutta ja toisaalta naiselle hormonaalisen ehkäisyn hyödytkin ovat suuremmat kuin miehelle. Miehelle se hyöty olisi se, että kukaan ei tule hänen tahtomattaan raskaaksi, mutta tuon saman hyödyn saa myös kondomilla. Naiselle raskauteen, synnytykseen ja lapsiin liittyvät riskit ovat paljon isommat ja konkreettisemmat. Siinä missä miehelle tuo lisääntyminen on lopulta selvästi melko teoreettinen asia, niin nainen on ihan käytännössä muistutettu siitä asiasta joka kuukausi, useampana päivänä kuusta. Lisäksi vaikka hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa monille naisille haittoja, niin monille se myös auttaa useisiin erilausiin kuukautisten ja lisääntymisterveyden ongelmiin.Totta toisaalta, ja on toki jokaisen naisen oma valinta käyttääkö esimerkiksi hormonaalista ehkäisyä vai ei, vaikkakin painostus partnerin suunnalta saattaa olla todella voimakasta. Harva mies haluaa käyttää kondomia, etenkään pidemmässä suhteessa.
Muun muassa ehkäisypillerien lievemmistä haitoista joku painon nousu, päänsärky ja migreeni, pahoinvointi, mielialanvaihtelut, masennus, ja laskenut lipido nyt ovat siedettävissä. Kuitenkin näihin on liitetty merkittävämpiäkin haittoja, kuten se että niiden käyttö saattaa lisätä veritulppien sekä kohonneen verenpaineen riskiä, jotka voivat johtaa esim. hengenvaarallisiin keuhkoveritulppaan, sydänkohtaukseen tai aivohalvaukseen, sekä että ne saattavat kasvattaa joidenkin syöpien riskiä. Hieman se mietityttää, miksi nämä haitat yhteiskunnallisesti hyväksytään naisille, mutta ei miehille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta toisaalta, ja on toki jokaisen naisen oma valinta käyttääkö esimerkiksi hormonaalista ehkäisyä vai ei, vaikkakin painostus partnerin suunnalta saattaa olla todella voimakasta. Harva mies haluaa käyttää kondomia, etenkään pidemmässä suhteessa.
Muun muassa ehkäisypillerien lievemmistä haitoista joku painon nousu, päänsärky ja migreeni, pahoinvointi, mielialanvaihtelut, masennus, ja laskenut lipido nyt ovat siedettävissä. Kuitenkin näihin on liitetty merkittävämpiäkin haittoja, kuten se että niiden käyttö saattaa lisätä veritulppien sekä kohonneen verenpaineen riskiä, jotka voivat johtaa esim. hengenvaarallisiin keuhkoveritulppaan, sydänkohtaukseen tai aivohalvaukseen, sekä että ne saattavat kasvattaa joidenkin syöpien riskiä. Hieman se mietityttää, miksi nämä haitat yhteiskunnallisesti hyväksytään naisille, mutta ei miehille.No, jokaisen kannattaa miettiä, että onko sellaista suhdetta ylipäänsä järkeä jatkaa, jossa toinen osapuoli painostaa ottamaan terveydellisiä riskejä. Ei kuulosta mun korviini kovin rakastavalta mieheltä, jos vaatii tuollaista. Tämä siis tietysti sillä edellytyksellä, että se ehkäisy tuottaa naiselle jotain haittaa. Itse esimerkiksi olen erittäin tyytyväinen hormonikierukkaan, joka pitää äärimmäisen kivuliaitten kuukautisten riesan poissa ja helpottaa elämää endometrioosin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta toisaalta, ja on toki jokaisen naisen oma valinta käyttääkö esimerkiksi hormonaalista ehkäisyä vai ei, vaikkakin painostus partnerin suunnalta saattaa olla todella voimakasta. Harva mies haluaa käyttää kondomia, etenkään pidemmässä suhteessa.
Muun muassa ehkäisypillerien lievemmistä haitoista joku painon nousu, päänsärky ja migreeni, pahoinvointi, mielialanvaihtelut, masennus, ja laskenut lipido nyt ovat siedettävissä. Kuitenkin näihin on liitetty merkittävämpiäkin haittoja, kuten se että niiden käyttö saattaa lisätä veritulppien sekä kohonneen verenpaineen riskiä, jotka voivat johtaa esim. hengenvaarallisiin keuhkoveritulppaan, sydänkohtaukseen tai aivohalvaukseen, sekä että ne saattavat kasvattaa joidenkin syöpien riskiä. Hieman se mietityttää, miksi nämä haitat yhteiskunnallisesti hyväksytään naisille, mutta ei miehille.Eli, jos mies painostaa, niin pistä se lukemaan se sivuvaikutuslista. Jos sen jälkeen edelleen painostaa, niin hän ei selvästikään sun hyvinvoinnistasi hirveämmin välitä. Haluatko sä oikeasti jakaa elämääsi sellaisen kanssa, joka ei piittaa sun terveydestäsi ja hyvinvoinnistasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muun muassa ehkäisypillerien lievemmistä haitoista joku painon nousu, päänsärky ja migreeni, pahoinvointi, mielialanvaihtelut, masennus, ja laskenut lipido nyt ovat siedettävissä. Kuitenkin näihin on liitetty merkittävämpiäkin haittoja, kuten se että niiden käyttö saattaa lisätä veritulppien sekä kohonneen verenpaineen riskiä, jotka voivat johtaa esim. hengenvaarallisiin keuhkoveritulppaan, sydänkohtaukseen tai aivohalvaukseen, sekä että ne saattavat kasvattaa joidenkin syöpien riskiä. Hieman se mietityttää, miksi nämä haitat yhteiskunnallisesti hyväksytään naisille, mutta ei miehille."Hieman se mietityttää, miksi nämä haitat yhteiskunnallisesti hyväksytään naisille, mutta ei miehille."
Mä en pohjimmiltaan usko kysessä okevan lainkaan tuo, vaan markkinatalous. Lääkefirmat eivät ala maksamaan miljoonia ja taas miljoonia tuotekehityksestä, jolle ei lopulta olisi markkinoita. Onhan noita kokeiluja miesten ehkäisygeeleistä jne. ollut useita, mutta kun koehenkilötkin lopettavat niissä kesken sivuvaikutusten takia. Kyse on kuitenkin vapaaehtoisesti käytettävistä tuotteista, joiden korvattavuuskin on matala ja olematon. Käyttäjien täytyisi siis aidosti haluta käyttää niitä tai niille ei ole kannattavaa markkinaa, niin ei niitä kannata kehittää. Niin kauan kun tuotteet tuottavat käyttäjälle enemmän ongelmia kuin ratkaisevat niitä ei niitä käytetä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hieman se mietityttää, miksi nämä haitat yhteiskunnallisesti hyväksytään naisille, mutta ei miehille."
Mä en pohjimmiltaan usko kysessä okevan lainkaan tuo, vaan markkinatalous. Lääkefirmat eivät ala maksamaan miljoonia ja taas miljoonia tuotekehityksestä, jolle ei lopulta olisi markkinoita. Onhan noita kokeiluja miesten ehkäisygeeleistä jne. ollut useita, mutta kun koehenkilötkin lopettavat niissä kesken sivuvaikutusten takia. Kyse on kuitenkin vapaaehtoisesti käytettävistä tuotteista, joiden korvattavuuskin on matala ja olematon. Käyttäjien täytyisi siis aidosti haluta käyttää niitä tai niille ei ole kannattavaa markkinaa, niin ei niitä kannata kehittää. Niin kauan kun tuotteet tuottavat käyttäjälle enemmän ongelmia kuin ratkaisevat niitä ei niitä käytetä.Kehitystyö on tehty, mutta lääkkeitä ei ole laskettu markkinoille, koska niiden haitat miehille ovat samat kuin naisille. Tosin nyt ahkerasti kehitetään miehille ehkäisyvalmisteita ilman haittavaikutuksia. Erikoista kyllä, ettei näitä ole saatu kehitettyä naisille, vaikka eri ehkäisymenetelmien haitat on tiedetty vuosikymmeniä.
Ehkä tosiaan, kuten viittasit, naiset ovat miehiä niin paljon miellyttämishaluisempia tms., että ovat valmiita riskeeraamaan terveytensä saadakseen tarjota miehille seksiä. Ainahan seksistä voi pidättäytyäkin, se on varmin ehkäisykeino ikinä, tosin miehille se vastaisi likimain maailmanloppua :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitystyö on tehty, mutta lääkkeitä ei ole laskettu markkinoille, koska niiden haitat miehille ovat samat kuin naisille. Tosin nyt ahkerasti kehitetään miehille ehkäisyvalmisteita ilman haittavaikutuksia. Erikoista kyllä, ettei näitä ole saatu kehitettyä naisille, vaikka eri ehkäisymenetelmien haitat on tiedetty vuosikymmeniä.
Ehkä tosiaan, kuten viittasit, naiset ovat miehiä niin paljon miellyttämishaluisempia tms., että ovat valmiita riskeeraamaan terveytensä saadakseen tarjota miehille seksiä. Ainahan seksistä voi pidättäytyäkin, se on varmin ehkäisykeino ikinä, tosin miehille se vastaisi likimain maailmanloppua :)Ei niitä ole vielä yhtään kehitetty valmiiksi saakka. Jos sinulla on päinvastaista tietoa, niin linkkaa ihmeessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitystyö on tehty, mutta lääkkeitä ei ole laskettu markkinoille, koska niiden haitat miehille ovat samat kuin naisille. Tosin nyt ahkerasti kehitetään miehille ehkäisyvalmisteita ilman haittavaikutuksia. Erikoista kyllä, ettei näitä ole saatu kehitettyä naisille, vaikka eri ehkäisymenetelmien haitat on tiedetty vuosikymmeniä.
Ehkä tosiaan, kuten viittasit, naiset ovat miehiä niin paljon miellyttämishaluisempia tms., että ovat valmiita riskeeraamaan terveytensä saadakseen tarjota miehille seksiä. Ainahan seksistä voi pidättäytyäkin, se on varmin ehkäisykeino ikinä, tosin miehille se vastaisi likimain maailmanloppua :)Ja kyllähän naisille on jatkuvasti kehitetty ja koko ajan kehitetään valmisteita, joilla olisi vähemmän ja parhaimmillaan ei lainkaan sivuvaikutuksia. Nykyiset valmisteet ovat sivuvaikutusten suhteen aivan eri maailmasta, kuin ne ensimmäiset versiot. Se kuitenkin on mahdollista, että täysin sivuvaikutuksetonta on mahdoton kehittää. Eihän mikään lääkekään tässä maailnassa ole vielä täysin sivuvaikutukseton. Aina, kun elimistön omia mekanismeja sorkitaan, niin sivuvaikutukset ovat mahdollisia ja toiset yksilöt ovat herkempiä niille. Kaikkien valmisteiden suhteen kyse on aina sen punnitsemisesta ovat hyödyt vai haitat suuremmat ja tosiaan monille naisille ehkäisyvalmiste ei ole pelkkä ehkäisyvalmiste, vaan niillä jopa hoidetaan muita ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä ole vielä yhtään kehitetty valmiiksi saakka. Jos sinulla on päinvastaista tietoa, niin linkkaa ihmeessä.
Esimerkiksi artikkelissa "Efficacy and Safety of an Injectable Combination Hormonal Contraceptive for Men" käsitellään miehille tarkoitetun ehkäisyruiskeen ihmiskoetta. Valmisteen ehkäisyteho oli 96 %, mutta koska pieni osuus osallistuneista miehistä ei kestänyt sen haittavaikutuksia, aivan samoja kuin naisten valmisteissa, lopetettiin koe kesken. Ne haitat eivät ole hyväksyttäviä miehille, ei miesten vaan päättäjien mielestä. Ehkäisyruiske siis periaatteessa olisi ollut valmis, mutta vaatii miljoonien edestä jatkokehitystä, jotta se saadaan haittavaikutuksettomaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi artikkelissa "Efficacy and Safety of an Injectable Combination Hormonal Contraceptive for Men" käsitellään miehille tarkoitetun ehkäisyruiskeen ihmiskoetta. Valmisteen ehkäisyteho oli 96 %, mutta koska pieni osuus osallistuneista miehistä ei kestänyt sen haittavaikutuksia, aivan samoja kuin naisten valmisteissa, lopetettiin koe kesken. Ne haitat eivät ole hyväksyttäviä miehille, ei miesten vaan päättäjien mielestä. Ehkäisyruiske siis periaatteessa olisi ollut valmis, mutta vaatii miljoonien edestä jatkokehitystä, jotta se saadaan haittavaikutuksettomaksi.
Missään kohtaa artikkelia (hain suoraan tuolla lauseella) https://academic.oup.com/jcem/article/101/12/4779/2765061?login=false ei annettu ymmärtää, että valmiste olisi ollut valmis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missään kohtaa artikkelia (hain suoraan tuolla lauseella) https://academic.oup.com/jcem/article/101/12/4779/2765061?login=false ei annettu ymmärtää, että valmiste olisi ollut valmis.
Jos se on vaiheessa pidemmän aikavälin ihmiskoe melko mittavalla otannalla, sen täytyy olla kutakuinkin valmis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se on vaiheessa pidemmän aikavälin ihmiskoe melko mittavalla otannalla, sen täytyy olla kutakuinkin valmis.
Valmis tuohon vaiheeseen kyllä. Markkinoille tai edes myyntiluvan hakuun, ei lähestulkoonkaan,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmis tuohon vaiheeseen kyllä. Markkinoille tai edes myyntiluvan hakuun, ei lähestulkoonkaan,
Ei tietenkään, koska ulkopuolinen turvallisuudenarviointikomitea kehotti lopettamaan kokeen havaittujen haittavaikutusten vuoksi. Mitkä siis vaikuttavat samoilta kuin ne joita esiintyy myös naisten markkinoilla olevissa valmisteissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään, koska ulkopuolinen turvallisuudenarviointikomitea kehotti lopettamaan kokeen havaittujen haittavaikutusten vuoksi. Mitkä siis vaikuttavat samoilta kuin ne joita esiintyy myös naisten markkinoilla olevissa valmisteissa.
Hyötyjen ja haittojen arvioiminen on ihan peruskauraa. Miesten kohdalla kyse on tosiaan pelkästä ehkäisystä, jolla ei ole mitään muita mahdollisisesti positiivisia vaikutuksia ja käyttötarkoituksia. Ymmärrettävästi haittavaikutuksiakin siedetään siis huomattavasti vähemmän. Noin se aina menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyötyjen ja haittojen arvioiminen on ihan peruskauraa. Miesten kohdalla kyse on tosiaan pelkästä ehkäisystä, jolla ei ole mitään muita mahdollisisesti positiivisia vaikutuksia ja käyttötarkoituksia. Ymmärrettävästi haittavaikutuksiakin siedetään siis huomattavasti vähemmän. Noin se aina menee.
Eipä noista suurimmalle osalle naisistakaan mitään muita hyötyjä ole kuin se infertiiliksi tekeminen, haittoja kyllä pirukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä noista suurimmalle osalle naisistakaan mitään muita hyötyjä ole kuin se infertiiliksi tekeminen, haittoja kyllä pirukseen.
Vaikka tilanne olisi sinulle tuo, niin ei se ole mitenkään suurin osa naisista. Valtavan monet kokevat mm. kuukautisten poisjäämisen positiiviseksi asiaksi ja lisäksi hormonaalinen ehkäisy myös auttaa hyvin monien vaivojen hoitamiseen. Mutta, jos siitä ei tosiaan itselle ole yhtään mitään muuta positiiviseksi koettavaa vaikutusta kuin ehkäisy, niin on ihan järkevää jättää hormonaalinen käyttämättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyppään tähän nyt sivusta kommentoimaan hiukan. Ainakin omassa ystäväpiirissäni hormonaalinen ehkäiry tuntuu olevan oiikeastaan enemmän sivuvaikutus, joka saadaan tuotteilla, joita halutaan käyttää ensisijaiseksi muiden vaikutusten vuoksi. Tuossa jo mainittiin kuukautisten poisjääminen ja mä tiedän monta, jotka haluavat pitää/ovat asennuttaneet esim. hormonikierukan juuri tuosta syystä, vaikka ehkäisylle ei varsinaisesti olisi edes tarvetta.. Moni myös käyttää pillereitä tauotta, juuri tuosta samamsta syystä ja vaikka ehkäisylle ei varsinaisesti olisi edes tarvetta. Monella pillerit myös vähentävät kuukautiskipuja, vaikka niissä sen tauon pitäisikin. Lisäksi varsinkin nuoerista naisista monet käyttävät hormonaalista ehkäisyä, koska se hoitaa hormonaalista aknea jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyppään tähän nyt sivusta kommentoimaan hiukan. Ainakin omassa ystäväpiirissäni hormonaalinen ehkäiry tuntuu olevan oiikeastaan enemmän sivuvaikutus, joka saadaan tuotteilla, joita halutaan käyttää ensisijaiseksi muiden vaikutusten vuoksi. Tuossa jo mainittiin kuukautisten poisjääminen ja mä tiedän monta, jotka haluavat pitää/ovat asennuttaneet esim. hormonikierukan juuri tuosta syystä, vaikka ehkäisylle ei varsinaisesti olisi edes tarvetta.. Moni myös käyttää pillereitä tauotta, juuri tuosta samamsta syystä ja vaikka ehkäisylle ei varsinaisesti olisi edes tarvetta. Monella pillerit myös vähentävät kuukautiskipuja, vaikka niissä sen tauon pitäisikin. Lisäksi varsinkin nuoerista naisista monet käyttävät hormonaalista ehkäisyä, koska se hoitaa hormonaalista aknea jne.
Vähän sama kokemus mullakin on, mitä näistä on tullut naispuolisten ystävien kanssa puhuttua. Melkeinpä valtaosalla tuntuu se ehkäisy olevan lopulta se epäoleellisempi syy varsinkin noiden hormonivalmisteiden kanssa. Esimerkiksi tosta hormonikierukasta oikeastaan kaikki sellaiset, joilla se on toiminut kuten kuuluisi, ovat sanoneet sen helpottaneen elämää todella paljon. Myöskin omassa nuoruudessa ja mitä nyt nuorempia ystäviä on, niin hyvin harva on aloittanut ehkäisypillerit varsinaisen ehkäisyn tarpeen takia. Kivuliaat kuukautiset, epäsäännöllinen kierto ja iho-ongelmat taitavat olla olleet ne tavallisimmat ongelmat, joita niillä on pyritty ratkomaan. Itsellänikin hormonaalisen ehkäisyn aloittamisen syy olis äärimmäisen kivuliaat kuukautiset ja ehkäisyn tarve tuli sitten vasta vuosia myöhemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä hieman lyhytnäköinen tapa ajatella asiaa, tunkea kehoonsa mahdollisesti haitallisia aineita päästäkseen eroon jostain luonnollisesta (kuukautiset), jonka evoluutio on katsonut tarpeelliseksi. Mutta tämähän on ihmisille tyypillistä, ettei ajatella asioita kovin pitkälle. Niinhän esimerkiksi kehonrakentajatkin pumppaavat itsensä täyteen hormoneja nuorena saadakseen hetkellisesti enemmän lihasmassaa ja sitten heitä tämän johdosta kuolee keski-ikäisinä kuin sieniä nousee sateella.
Hormonaalisen ehkäisyn yhtenä haittavaikutuksena muuten myös on mahdollinen akne. Tutkimusten mukaan kuukautiskivut ovat yleisesti pahimpia alle 20-vuotiaana ja helpottavat iän myötä. Varmuudella et siis voi sanoa, ovatko kivut helpottuneet nuorena aloitetun hormonaalisen ehkäisyn vuoksi, vain luontaisesti ikääntymisen seurauksena, tai sikäli mikäli ehkäisy olisikin auttanut, pysyisivätkö kivut poissa jos tämän lopettaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä hieman lyhytnäköinen tapa ajatella asiaa, tunkea kehoonsa mahdollisesti haitallisia aineita päästäkseen eroon jostain luonnollisesta (kuukautiset), jonka evoluutio on katsonut tarpeelliseksi. Mutta tämähän on ihmisille tyypillistä, ettei ajatella asioita kovin pitkälle. Niinhän esimerkiksi kehonrakentajatkin pumppaavat itsensä täyteen hormoneja nuorena saadakseen hetkellisesti enemmän lihasmassaa ja sitten heitä tämän johdosta kuolee keski-ikäisinä kuin sieniä nousee sateella.
Hormonaalisen ehkäisyn yhtenä haittavaikutuksena muuten myös on mahdollinen akne. Tutkimusten mukaan kuukautiskivut ovat yleisesti pahimpia alle 20-vuotiaana ja helpottavat iän myötä. Varmuudella et siis voi sanoa, ovatko kivut helpottuneet nuorena aloitetun hormonaalisen ehkäisyn vuoksi, vain luontaisesti ikääntymisen seurauksena, tai sikäli mikäli ehkäisy olisikin auttanut, pysyisivätkö kivut poissa jos tämän lopettaisi.Se on se miten sinä asuan näet. Jos ei itselle mitään haittavaikutuksia satu, niin mikäs siinä. Jos taas tulee haittavaikutuksia, niin kannattaa lopettaa. Oleellisinta on, että riskit ovat tiedossa. Eipä tästä maailmasta lopulta montaa turvallista asiaa löydy.
Sen huomaan, että et selvästikään ole lainkaan kartalla miten invalidisoivia esim. voimakkaat kuukautiskivut voivat olla. Yksilön kannalta on yhdentekevää mitä tutkimukset keskimääräisyydestä sanovat. Musta on aina koomista miten joku toinen kuvittelee kykenevänsä sanomaan mitään toisen kokemuksesta. Näinhän se kuukautisasioissa kuitenkin likipitäen aina on, että aina löytyy joku, joka selittäö miten kaikkiin sattuu. No juu, mutta siinä kohtaa, kun synnytys on pikkujuttu nprmaaleihin kuukautiskipuihin verrattuna, voi olla hueman eri mieltä.
Aknea on monenlaista. Osaan ehkäisypillerit auttavat ja osaan eivät. Käyttipä pillereitä tai ei, niin kannattaa ensiksi selvittää mitä tyyppiä se oma akne on. Monilla aknelääkeilläkin voi saada aikaiseksi vain vaurioita, joista ei sitten ikinä pääse eroon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hormonaalisen ehkäisyn yhtenä haittavaikutuksena muuten myös on mahdollinen akne. Tutkimusten mukaan kuukautiskivut ovat yleisesti pahimpia alle 20-vuotiaana ja helpottavat iän myötä. Varmuudella et siis voi sanoa, ovatko kivut helpottuneet nuorena aloitetun hormonaalisen ehkäisyn vuoksi, vain luontaisesti ikääntymisen seurauksena, tai sikäli mikäli ehkäisy olisikin auttanut, pysyisivätkö kivut poissa jos tämän lopettaisi.Ja siis eihän siinä mitäön. Tietenkin jokainen saa ihan itse niin halutessaan testailla, että sattuuko sattumaan vielä vaiko eikö satu. Saa sitä kipua sietääkin, jos sattuu niin haluamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis eihän siinä mitäön. Tietenkin jokainen saa ihan itse niin halutessaan testailla, että sattuuko sattumaan vielä vaiko eikö satu. Saa sitä kipua sietääkin, jos sattuu niin haluamaan.
Kärsin kyllä nuorena merkittävistä kuukautiskivuista kunnes löysin niihin lääkkeen, jolla ei ole havaittu melko suurissakaan määrin nautittuna haittavaikutuksia. Se oli riittävä liikunta. Huomasin muuten, että ihan hiljattainkin on julkaistu tutkimustuloksia joiden mukaan liikunta vaikuttaa lievittävän kuukautiskipuja, etenkin nuorilla.
Minusta tutkimukset on kivoja. Joku testailee asiat valmiiksi, ettei itse tarvitse mennä aina perse edellä puuhun. Vaikkei jokainen ihminen siihen keskimääräiseen joka asiassa istu, niin aika samanlaisia me loppupeleissä ollaan kuitenkin.
Jokainen tekee omat ratkaisunsa. Peace :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kärsin kyllä nuorena merkittävistä kuukautiskivuista kunnes löysin niihin lääkkeen, jolla ei ole havaittu melko suurissakaan määrin nautittuna haittavaikutuksia. Se oli riittävä liikunta. Huomasin muuten, että ihan hiljattainkin on julkaistu tutkimustuloksia joiden mukaan liikunta vaikuttaa lievittävän kuukautiskipuja, etenkin nuorilla.
Minusta tutkimukset on kivoja. Joku testailee asiat valmiiksi, ettei itse tarvitse mennä aina perse edellä puuhun. Vaikkei jokainen ihminen siihen keskimääräiseen joka asiassa istu, niin aika samanlaisia me loppupeleissä ollaan kuitenkin.
Jokainen tekee omat ratkaisunsa. Peace :)Tuohon voi sanoa vain, että hienoa, kun löysit toimivan lääkkeen. Se, että jokin toimii itselle, ei kuitenkaan takaa sen toimivan muille. Itseni liikunta saa oksentamaan, silloin kun mulla on menkat, mutta hyvä, että tutkimukset sanovat mitä sanovat. Ja juu, jokainen kuukautiskivuista koulussa kärsinyt on taatusti kuullut, (vähintään liikunnanopettajalta), että liikunta auttaa. Toisille auttaa ja toisille pahentaa tilannetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tekee omat ratkaisunsa. Peace :)Ja voin kokemuksesta todeta, että siinä kohtaa liikunnanopettajakin tajusi alkaa pitää suunsa kiinni liikunnan parantavasta vaikutuksesta, kun oksensin kivusta ja tärisin kuin horkassa, kuulemma valkoisena kuin lakana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tekee omat ratkaisunsa. Peace :)"Jokainen tekee omat ratkaisunsa. Peace :)"
Juu, ei siinä mitään. Se on ihan normaalia, että eniten yleensä saarnaavat ne, joilla ei ole asiasta oikeasti mitään kokemusta ja tietoa. 🙂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jokainen tekee omat ratkaisunsa. Peace :)"
Juu, ei siinä mitään. Se on ihan normaalia, että eniten yleensä saarnaavat ne, joilla ei ole asiasta oikeasti mitään kokemusta ja tietoa. 🙂Kuten sinä? :) Vitsi vitsi, kuka sitä nyt alentuisi laukomaan argumentum ad hominem:ja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jokainen tekee omat ratkaisunsa. Peace :)"
Juu, ei siinä mitään. Se on ihan normaalia, että eniten yleensä saarnaavat ne, joilla ei ole asiasta oikeasti mitään kokemusta ja tietoa. 🙂Jep, noinhan se menee. Kuukautiset, kuukautiskivut ja runsas vuoto ovat samanlaisia asioita kuin synnytys; sellaisia vähän erikoisia naisten "selviytymistarinoita", joista lopulta hyvin harva kykenee tajuamaan miten suhteellista kaikki tuo on. Jos "joutuu ottamaan särkylääkkeen kuukautiskipuun", niin moni sanoo heti kärsineensä kovista kuukautiskivuista. Jo se missä kohtaa kokee tarvetta ottaa sen lääkkeen on täysin yksilöllistä ja osalla se lääke vain tekee sen kivun kestettäväksi, taittaa pahimman kärjen jottei taju lähde, mutta edelleen on ihan "liikuntakyvytön".
Mä itse havahduin tajuamaan miten todella kovista kivuista mä olen kärsinyt vasta saadessani lapsen. Kaikkia niitä tarinoita kuunneltuani mä odotin vielä kovempaa kipua ja neuvola ja muut ammattilaiset sanoivat, että kyllä sä sitten tiedät, ei se jää huomaamatta. No se jäi huomaamatta, koska ei ne synnytyssupistukset musta sattuneet oikeastaan lainkaan. Mä oletin niiden olevan niitä "harjoitussupistuksia", mutta ne olikin sitten oikeita. Jälkikäteen juteltuani mä muistan, että mulla oli niitä harjotusversiotkin, mutta ne ei tuntuneet yhtään miltään, vähän sellanen epämiellyttävä kireyden tunne. No mutta vaikka mä ajattelen, että synnytyksestä (tai siis niistä supistuksista, repeäminen on eri asia) valittajat eivät ole koskaan kipua tunteneetkaan, niin en mä silti mene sitä sanomaan ääneen. Kivun tuntemus on niin yksilöllistä. 🙂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sinä? :) Vitsi vitsi, kuka sitä nyt alentuisi laukomaan argumentum ad hominem:ja.
Minä en ole saarnannut lainkaan, vaan mulle tultiin saarnaamaan. Onhan se outoa, jos ei muka saisi sanoa, kun toinen tulee saarnaamaan. Mä kuitenkin olen se, joka tähän lankaan tuon ensimmäisen viestin kirjoitin, eli siis tämän "Lapsiluvun pieneneminen on tosiasia myös niissä maissa, joissa lapset ovat vanhempiensa vanhuudenturva. Eiköhän ehkäisy ja perhesuunnittelun mahdollisuus ole se kaikkein suurin tekijä, joka mahdollistaa myös tuon kokonaan lapsettomaksi jäämisen. Miehet ovat tunnetusti valinneet lapsettomuuden ja nykymaailmassa se sama valinta on mahdollinen myös naisille ja nykytilanne on luonnollinen seuraus tuosta. Nykyään kenenkään ei ole pakko saada lapsia, jos ei tahdo.", jonka alle sitten joku, joka ei tarvitse kuin vain pelkkää ehkäisyä, tuli saarnaamaan ehkäisyn kammottavuudesta. Eihän siinä mitään, jos ei itse tarvitse muuta ja kokee tarpeettomaksi. Se on oma valinta ja tuossa tilanteessa täysin ymmärrettävä. Sen sijaan se on typerää, että saarnaa toisille, etteivät nämäkään saisi käyttää, vaikka sillä käytöllä on muita (paljon ehkäisyä oleellisempia) elämänlaatua parantavia vaikutuksia. Kertoo siitä, että yksilö ei näe mitään muuta kuin oman itsensä ja ajattelee tietävänsä toisten puolesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole saarnannut lainkaan, vaan mulle tultiin saarnaamaan. Onhan se outoa, jos ei muka saisi sanoa, kun toinen tulee saarnaamaan. Mä kuitenkin olen se, joka tähän lankaan tuon ensimmäisen viestin kirjoitin, eli siis tämän "Lapsiluvun pieneneminen on tosiasia myös niissä maissa, joissa lapset ovat vanhempiensa vanhuudenturva. Eiköhän ehkäisy ja perhesuunnittelun mahdollisuus ole se kaikkein suurin tekijä, joka mahdollistaa myös tuon kokonaan lapsettomaksi jäämisen. Miehet ovat tunnetusti valinneet lapsettomuuden ja nykymaailmassa se sama valinta on mahdollinen myös naisille ja nykytilanne on luonnollinen seuraus tuosta. Nykyään kenenkään ei ole pakko saada lapsia, jos ei tahdo.", jonka alle sitten joku, joka ei tarvitse kuin vain pelkkää ehkäisyä, tuli saarnaamaan ehkäisyn kammottavuudesta. Eihän siinä mitään, jos ei itse tarvitse muuta ja kokee tarpeettomaksi. Se on oma valinta ja tuossa tilanteessa täysin ymmärrettävä. Sen sijaan se on typerää, että saarnaa toisille, etteivät nämäkään saisi käyttää, vaikka sillä käytöllä on muita (paljon ehkäisyä oleellisempia) elämänlaatua parantavia vaikutuksia. Kertoo siitä, että yksilö ei näe mitään muuta kuin oman itsensä ja ajattelee tietävänsä toisten puolesta.
Eihän tuossa sinulle ole saarnattu mitään, eikä missään ole todettu ettei eri ehkäisymenetelmiä tulisi käyttää. Edellä on vain kriittisesti käsitelty sitä, että vastuu ja haitat ehkäisystä on sälytetty pääasiassa toisen (perinteisesti tunnustetun) sukupuolen harteille. Kyllähän sinä tässä saarnaat ja glorifioit hormonaalisen ehkäisyn sinun mukaasi hyödyllisiä vaikutuksia. Eikö haittoja jostain syystä saisikaan siihen rinnalle nostaa esille? Ja mitähän kaikkia hyödyllisiä vaikutuksia miehille näistä ihmeellisistä valmisteista olisikaan? Pääsisivätkö eroon aknesta? Mistä kaikesta he jäävät paitsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuossa sinulle ole saarnattu mitään, eikä missään ole todettu ettei eri ehkäisymenetelmiä tulisi käyttää. Edellä on vain kriittisesti käsitelty sitä, että vastuu ja haitat ehkäisystä on sälytetty pääasiassa toisen (perinteisesti tunnustetun) sukupuolen harteille. Kyllähän sinä tässä saarnaat ja glorifioit hormonaalisen ehkäisyn sinun mukaasi hyödyllisiä vaikutuksia. Eikö haittoja jostain syystä saisikaan siihen rinnalle nostaa esille? Ja mitähän kaikkia hyödyllisiä vaikutuksia miehille näistä ihmeellisistä valmisteista olisikaan? Pääsisivätkö eroon aknesta? Mistä kaikesta he jäävät paitsi?
Luepa uudelleen. Pelkkää saarnaa siinä oli jo monta viesti. Onhan se nyt ihan kahelia yhdistää hormonaaliset ehkäisyvalmisteet ja laihasten kasvattamiseen käytettävät hormonit. Jonkinlaista erstremismiä ilmassa. jos ei itse jotain halua, niin ei kukan muukaan saa ja kun ei itse tarvitse, niin ei kukaan muukaan voi tarvita. Hyvin kapea-alaista ajattelua ja tiedon puutetta. Minä olen jokaisessa vietissäni sanonut, että turhaan ei tietenkään knnta. Jos ihmisellä ei ole tarvetta jollekin lääkevalmisteelle, niin ei niitä kannata syödä. Jos ei tarvitse verenpainelääkkeitä tai kolesterolilääkkeitä tai vaikka vatsahapposalpaajia, niin ei niitä kannata syödä. Sen sijaan, jos itselle on jostain asiasta hyötyä, niin sitten kannattaa, eikä kukaan muu ole missään positiossa määrittämään mikä on toiselle tarpeen tai ei. Koskeintaan hoitava lääkäri voi siitä aiheesta järjen kanssa keskustella.
Ei siinä mitään, jos haluaa antaa vastuun ja määräysvallan omasta ehkäisystään toiselle ihmiselle, niin sekin on ihan ok. Minusta käsittämätöntä, mutta oma päätös, Minä en ikinä luottaisi siihen, että toinen sen hoitaisi, mutta muut saavat tietysti niin halutessaan siihen luottaa. Tärkeinät on tiedostaa haitat, jott kykenee tekemään tiedostavan ratkaisun myös niiden suhteen. Autollakaan ei kannata ajaa, siinäkin voi kuolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en todellakaan halua edes ajatella kolmansien maiden naisten asemaa, jos heiltä vietäisiin pois jopa se päätösvalta, joka neillä nyt ehkäisystään ja perhesuunnittelustaan on. Ehkäisyvalmisteiden demonisoiminen on lähinnä meidän länsimaisten "ongelma", joilla kuitenkin on täysi oikeus myös olla käyttämättä niitä, jos emme halua niitä käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi endometrioosiin (joka on törkeän alidiagnosoitu ja alihoidettu vaiva) yhdistelmäehkäisypillerit ovat hoito. Ne eivät ole parantava hoito, mutta lievittävät valtaosalla oireita. Ne vähentävät kipua, tasoittavat vuoto ja hidastavat tai jopa ehkäisevät endometrioosin pahenemista. Samat sanat pätevät myös hormonikierukkaan. Endometrioosipotilaille suositellaan pillereiden syömistä tauotta, sillä kuukautisvuotojen ehkäiseminen on erityisesti se endometrioosin pahenemista ehkäisevä asia.
Miksi miehille olisi hyötyä naishormoneista? Oletko sä ihan sekaisin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon pahempi ongelma on, että ns. naistenvaivoja (joka sanakin on jo soinniltaan vähättelevä) hoidetaan erittäin huonosti. Kuukautisiin nyt vain kuuluu kivut ja runsas vuoto ja naiseuteen nyt vain kuuluu krooninen anemia ja vielä paljon pahempaakin. Ja sitten monet naiset (yleensä he, jotka eivät itse noista kärsi tai korkeintaan hyvin vähän) ovat mukna tuossa samassa kuorossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi endometrioosiin (joka on törkeän alidiagnosoitu ja alihoidettu vaiva) yhdistelmäehkäisypillerit ovat hoito. Ne eivät ole parantava hoito, mutta lievittävät valtaosalla oireita. Ne vähentävät kipua, tasoittavat vuoto ja hidastavat tai jopa ehkäisevät endometrioosin pahenemista. Samat sanat pätevät myös hormonikierukkaan. Endometrioosipotilaille suositellaan pillereiden syömistä tauotta, sillä kuukautisvuotojen ehkäiseminen on erityisesti se endometrioosin pahenemista ehkäisevä asia.
Miksi miehille olisi hyötyä naishormoneista? Oletko sä ihan sekaisin?Tuo on totta. Endometrioosiin paras "hoito" on raskaus. Sitä en sitten tiedä, että kuinka moni oikeasti haluaa suositella jatkuvasti raskaana olemista hoitona. Se raskaus kun ei paranna ja samat oireet palaavat pikkuhiljaa, itselläni siihen meni noin vuosi. Mä jopa väitän, että se hormonaalinen ehkäisy on pienempi terveysriski kuin jatkuvat raskaudet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta. Endometrioosiin paras "hoito" on raskaus. Sitä en sitten tiedä, että kuinka moni oikeasti haluaa suositella jatkuvasti raskaana olemista hoitona. Se raskaus kun ei paranna ja samat oireet palaavat pikkuhiljaa, itselläni siihen meni noin vuosi. Mä jopa väitän, että se hormonaalinen ehkäisy on pienempi terveysriski kuin jatkuvat raskaudet.
Noin mäkin olen kuullut. Olen myös kuullut tuon lauseen, että raskaus olis toimivin hoito, vaikka endometrioosi sitten itsessän heikentääkin sitä raskaaksi tulemisen mahdollisuutta. Hoitomuotona kuitenkin vähintään arveluttava, varsinkin näin yksilöllä, joka ei halua lapsia. 🙄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin mäkin olen kuullut. Olen myös kuullut tuon lauseen, että raskaus olis toimivin hoito, vaikka endometrioosi sitten itsessän heikentääkin sitä raskaaksi tulemisen mahdollisuutta. Hoitomuotona kuitenkin vähintään arveluttava, varsinkin näin yksilöllä, joka ei halua lapsia. 🙄
"Hoitomuotona kuitenkin vähintään arveluttava, varsinkin näin yksilöllä, joka ei halua lapsia. 🙄"
Olen samaa mieltä, mutta onneksi tuo hormonaalinen ehkäisy jossain määrin kykenee samaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hoitomuotona kuitenkin vähintään arveluttava, varsinkin näin yksilöllä, joka ei halua lapsia. 🙄"
Olen samaa mieltä, mutta onneksi tuo hormonaalinen ehkäisy jossain määrin kykenee samaan.Joo ja onneksi tästä vaivasta ja muistakin vastaavista nykyään jo puhutaan ja sitä diagnosoidaan ja hoidetaan, vaikkakin edelleen liian vähän. Äitini ja tätini kanssa on tullut juteltua tästä ja vielä heidän nuoruudessaan kyse on ollut aiheesta, josta ei puhuta, se vain kärsitään. Eikä sitä olisi edes diagnosoitu ja hormonaalinen ehkäisykin oli sellainen asia, ettei sitä hankita ja käytetä, ellei harrasta seksiä - sinkkunaiselle hyvin leimaavaa. Tosi ahdistava ajatus, jos taas alettaisiin mennä tkaisin tuohon, että "hormonaalista ehkäisyä käytetään vain jos tarvitsee raskauden ehkäisyä". 🙄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi miehille olisi hyötyä naishormoneista? Oletko sä ihan sekaisin?Oho, sieltähän tulee saarnaa liukuhihnalta, voi jestas sentään mitä sieltä tulee :) Jaksanko? Ehdinkö? Ihan vähän.
"Miksi miehille olisi hyötyä naishormoneista? Oletko sä ihan sekaisin?"
Jos olisit hieman vaivautunut perehtymään asiaan, etkä turvautunut jälleen henkilöhyökkäykseen, olisit huomannut, että esimerkiksi tuossa aiemmin käsitellyssä miehille tarkoitetussa ehkäisyruiskeessa vaikuttavina aineina olivat noretisteronienantaatti (steroidijohdannainen) sekä testosteroniundekanoaatti (androgeeni- ja anabolinen steroidilääke). Esimerkiksi jälkimmäistähän käytetään yleisesti miesten alhaisten testosteronitasojen hoitoon, niin mitähän hyötyjä siitä voisi miehelle olla? Hmmm?
- Anonyymi
Ei mitään ajatuksia herätä tämä.
- Anonyymi
Herää ensin. Olet unessa tuohon aikaan.
- Anonyymi
Nyky naiset ovat enenevässä määrin itsekkäitä ja kranttuja.
- Anonyymi
Tasa-arvon aika kato. Miehet on olleet sitä aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tasa-arvon aika kato. Miehet on olleet sitä aina.
Kosto ja katkeruusko ilmaisee palstafeministille tasa-arvoa. xD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kosto ja katkeruusko ilmaisee palstafeministille tasa-arvoa. xD
Jos mielestäsi kosto ja katkeruus ovat perinteisiä miehisiä piirteitä, niin näemmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mielestäsi kosto ja katkeruus ovat perinteisiä miehisiä piirteitä, niin näemmä.
Hyvin projisoit omaa tunnetilaasi jälleen vastakkaiseen sukupuoleen etkä edes näe sitä tekstistäsi, kun vihasi miehiä kohtaan on niin suurta. xD
Onneksi sinun tekstisi täällä näyttävät totuuden sille mitä feminismi todellisuudessa on. xD
"35-vuotias nainen on nykyään lapseton. Mutta yhä useampi mies toivoo lasta enemmän kuin naiset."
Mistä lähteestä tuo väite on, vai on ko ap:n tulkinta?
Eli, 35 vuotta wanhat ja sitä nuoremmat munasarjakkaat toivovat lasta vähemmän kuin saman ikäiset miehet. Tähän on vain yksi selitys. On niin paljon feikkinaisia, ne eivät edes voi synnyttää.- Anonyymi
Otsikko on ihan eilisestä Suomen valtion TV-uutisista. Pääuutisissa.
Anonyymi kirjoitti:
Otsikko on ihan eilisestä Suomen valtion TV-uutisista. Pääuutisissa.
Kiitos. En tosiaankaan seuraa valtionuutisia. Siis tämä https://yle.fi/a/74-20068526 jossa heti alkuun selitetään että:
"Alle 50-vuotiaista naisista 39 prosenttia ja miehistä 44 prosenttia kertoo toivovansa tulevaisuudessa lapsia. "
Eli, on takuuvarmasti femakkojen laatima "tutkimus". Äärimmäisen harva yli 37 vuotta wanha munasarjakas hedelmöittyy luonnollisesti, ja jo 35-36 iässä on suuria ongelmia edes avustettuna. Mutta, 35-50 vuotta wanhoissa munasarjakkaissa on hyvin luultavasti paljon sellaisia jotka haluaisivat oman lapsen, itse kannettuna ja synnytettynä. Muun muassa ne jotka ovat uljaasti menestyneet työelämässä ehtimättä lapsentekoon, mutta ovat sitten menettäneet työpaikkansa vaihdevuosiensa aiheuttaman riehaantumisen yms. mielen häiriöiden takia, siinä noin 40 ikävuoden paikkeilla. Erityisesti "biologinen kello" eri vauvakuume iskee munasarjakkaisiin viimeistään luokkaa jokunen vuosi ennen vaihdevuosien alkua.
Miehissä puolestaan halu tulla isäksi varmaankin kasvaa ikävuosien ja siis taloudellisen menestyksen kasvaessa, sitäkin kannalta selvästi femakkojen kehittelemä "tutkimus". Jos tarkasteltaisiin alle 35 vuotta vanhoja miehiä niin varmasti halukkuus tulla isäksi on paljon pienempi.- Anonyymi
Sexisti kirjoitti:
Kiitos. En tosiaankaan seuraa valtionuutisia. Siis tämä https://yle.fi/a/74-20068526 jossa heti alkuun selitetään että:
"Alle 50-vuotiaista naisista 39 prosenttia ja miehistä 44 prosenttia kertoo toivovansa tulevaisuudessa lapsia. "
Eli, on takuuvarmasti femakkojen laatima "tutkimus". Äärimmäisen harva yli 37 vuotta wanha munasarjakas hedelmöittyy luonnollisesti, ja jo 35-36 iässä on suuria ongelmia edes avustettuna. Mutta, 35-50 vuotta wanhoissa munasarjakkaissa on hyvin luultavasti paljon sellaisia jotka haluaisivat oman lapsen, itse kannettuna ja synnytettynä. Muun muassa ne jotka ovat uljaasti menestyneet työelämässä ehtimättä lapsentekoon, mutta ovat sitten menettäneet työpaikkansa vaihdevuosiensa aiheuttaman riehaantumisen yms. mielen häiriöiden takia, siinä noin 40 ikävuoden paikkeilla. Erityisesti "biologinen kello" eri vauvakuume iskee munasarjakkaisiin viimeistään luokkaa jokunen vuosi ennen vaihdevuosien alkua.
Miehissä puolestaan halu tulla isäksi varmaankin kasvaa ikävuosien ja siis taloudellisen menestyksen kasvaessa, sitäkin kannalta selvästi femakkojen kehittelemä "tutkimus". Jos tarkasteltaisiin alle 35 vuotta vanhoja miehiä niin varmasti halukkuus tulla isäksi on paljon pienempi.Omassa suvussani tuo on oikeastaan ihan normaalia, että lapsia on saatu myös vanhemnalla iällä ja taatusti ilman mitään lääketieteellisiä avusteita. Itselleni tuo ei siis ole lainkaan teoreettinen kysymys, varsinkaan kun mikään tutkimus ei anna viitettä, että pääsisin vielä vuosikausiin eroon ehkäisyn käytöstä (ja kuukautisista).
- Anonyymi
Sexisti kirjoitti:
Miehissä puolestaan halu tulla isäksi varmaankin kasvaa ikävuosien ja siis taloudellisen menestyksen kasvaessa, sitäkin kannalta selvästi femakkojen kehittelemä "tutkimus". Jos tarkasteltaisiin alle 35 vuotta vanhoja miehiä niin varmasti halukkuus tulla isäksi on paljon pienempi.Huomaa kyllä, että älykkyysosamääräsi on armottoman alhainen. Leimaat tutkimustulokset valheelliseksi ja tarjoat tilalle naisvihamielistä, sovinistista mutu-propagandaa.
Sexisti kirjoitti:
Miehissä puolestaan halu tulla isäksi varmaankin kasvaa ikävuosien ja siis taloudellisen menestyksen kasvaessa, sitäkin kannalta selvästi femakkojen kehittelemä "tutkimus". Jos tarkasteltaisiin alle 35 vuotta vanhoja miehiä niin varmasti halukkuus tulla isäksi on paljon pienempi.Kyseinen "tutkimus" on varmaankin tämä: https://thl.fi/-/tutkimus-lapsihaaveet-siirtyvat-myohemmalle-ialle-hedelmallisyysneuvonta-lapsiperheiden-tuki-ja-myonteinen-puhe-voivat-tukea-syntyvyytta
Sen päätutkija ja tiimipäällikkö on Annamari Lundqvist, vastaava lääkäri on Lara Lehtoranta ja koordinoija on Suvi Parikka.Sexisti kirjoitti:
Kyseinen "tutkimus" on varmaankin tämä: https://thl.fi/-/tutkimus-lapsihaaveet-siirtyvat-myohemmalle-ialle-hedelmallisyysneuvonta-lapsiperheiden-tuki-ja-myonteinen-puhe-voivat-tukea-syntyvyytta
Sen päätutkija ja tiimipäällikkö on Annamari Lundqvist, vastaava lääkäri on Lara Lehtoranta ja koordinoija on Suvi Parikka.Tässä "tutkimusta" koskevassa artikkelissa https://yle.fi/a/74-20068526 on kumulatiivinen, tahallisesti valheellinen, kaavio nimeltään "Synnyttäneiden naisten osuus", jonka lähde on THL, seuraavasti:
Ikä / synnyttäneiden %
20-29 / 15.1
30-39 / 61.3
40-49 / 82.8
50+ / 88.6
Kaavio on saatu näyttämään kasvavalta, ja siten siltä että 50+ munasarjakkaat synnyttelisivät ahkerasti. Kun purkaa kumulatiivisen esitysmuodon niin näyttäisi siltä että peräti 20,6% synnyttäjistä olisi 50+. Joka ei ole mahdollista. "Tutkijat" ovat tahallaan piilottaneet sen, että on paljon alle 20 vuotta vanhoja tyttöjä jotka synnyttävät.
Kaaviossa muuten ei tehdä eroa sen mukaan millä tavalla kersa on pantu aikaiseksi. Kuten koeputkihedelmöitys, nuorempana pakastetun munarakkuloiden prosessointi, yms.- Anonyymi
Sexisti kirjoitti:
Tässä "tutkimusta" koskevassa artikkelissa https://yle.fi/a/74-20068526 on kumulatiivinen, tahallisesti valheellinen, kaavio nimeltään "Synnyttäneiden naisten osuus", jonka lähde on THL, seuraavasti:
Ikä / synnyttäneiden %
20-29 / 15.1
30-39 / 61.3
40-49 / 82.8
50 / 88.6
Kaavio on saatu näyttämään kasvavalta, ja siten siltä että 50 munasarjakkaat synnyttelisivät ahkerasti. Kun purkaa kumulatiivisen esitysmuodon niin näyttäisi siltä että peräti 20,6% synnyttäjistä olisi 50 . Joka ei ole mahdollista. "Tutkijat" ovat tahallaan piilottaneet sen, että on paljon alle 20 vuotta vanhoja tyttöjä jotka synnyttävät.
Kaaviossa muuten ei tehdä eroa sen mukaan millä tavalla kersa on pantu aikaiseksi. Kuten koeputkihedelmöitys, nuorempana pakastetun munarakkuloiden prosessointi, yms.Onko kukaan nainen koipireisimiehen kanssa halunnut lisääntyä?
- Anonyymi
Sexisti kirjoitti:
Tässä "tutkimusta" koskevassa artikkelissa https://yle.fi/a/74-20068526 on kumulatiivinen, tahallisesti valheellinen, kaavio nimeltään "Synnyttäneiden naisten osuus", jonka lähde on THL, seuraavasti:
Ikä / synnyttäneiden %
20-29 / 15.1
30-39 / 61.3
40-49 / 82.8
50 / 88.6
Kaavio on saatu näyttämään kasvavalta, ja siten siltä että 50 munasarjakkaat synnyttelisivät ahkerasti. Kun purkaa kumulatiivisen esitysmuodon niin näyttäisi siltä että peräti 20,6% synnyttäjistä olisi 50 . Joka ei ole mahdollista. "Tutkijat" ovat tahallaan piilottaneet sen, että on paljon alle 20 vuotta vanhoja tyttöjä jotka synnyttävät.
Kaaviossa muuten ei tehdä eroa sen mukaan millä tavalla kersa on pantu aikaiseksi. Kuten koeputkihedelmöitys, nuorempana pakastetun munarakkuloiden prosessointi, yms.Jaa jaa. Eli sä oletat, että Suomessa, jossa on hyvin kattava neuvolajärjestelmä ja joka ainoa kansalainen on merkittynä kirjoihin ja kansiin, me emme vedenpitävästi tietäisi kuka sen lapsen on synnyttänyt? Luuletko sä, että meillä on Suomessa paljonkin jotain salaisia klinikoita, joissa käydäön vaivihkaa ja kaikessa hiljaisuudessa synnyttämässä salaisia lapsia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa jaa. Eli sä oletat, että Suomessa, jossa on hyvin kattava neuvolajärjestelmä ja joka ainoa kansalainen on merkittynä kirjoihin ja kansiin, me emme vedenpitävästi tietäisi kuka sen lapsen on synnyttänyt? Luuletko sä, että meillä on Suomessa paljonkin jotain salaisia klinikoita, joissa käydäön vaivihkaa ja kaikessa hiljaisuudessa synnyttämässä salaisia lapsia?
Juu. Tuo kuvittelee elävänsä jossain viktoriaanisen ajan Britanniassa, jossa nuoret tytöt menevät maaseudulle kaikessa hiljaisuudessa synnyttämään ja sitten vanha raskaanaoloa esittänyt vallasrouva tulee sieltä kotiin vauvan kanssa. Hän on katsellut liikkaa epookkia. 🙄
Anonyymi kirjoitti:
Onko kukaan nainen koipireisimiehen kanssa halunnut lisääntyä?
Ainakin viisi tyttöä on esittänyt toiveensa lisääntyä kanssani, kaikki useamman kerran, yksi kiivaasti inttämällä. Voi olla että en muista aivan kaikkia.
- Anonyymi
Sexisti kirjoitti:
Ainakin viisi tyttöä on esittänyt toiveensa lisääntyä kanssani, kaikki useamman kerran, yksi kiivaasti inttämällä. Voi olla että en muista aivan kaikkia.
Siunaantuiko niitä pieniä koipireisihenkilöitä?
Anonyymi kirjoitti:
Jaa jaa. Eli sä oletat, että Suomessa, jossa on hyvin kattava neuvolajärjestelmä ja joka ainoa kansalainen on merkittynä kirjoihin ja kansiin, me emme vedenpitävästi tietäisi kuka sen lapsen on synnyttänyt? Luuletko sä, että meillä on Suomessa paljonkin jotain salaisia klinikoita, joissa käydäön vaivihkaa ja kaikessa hiljaisuudessa synnyttämässä salaisia lapsia?
Taulukon https://www.stat.fi/til/vaerak/2020/02/vaerak_2020_02_2021-05-28_tau_002_fi.html mukaan 15-19 vuotta vanhat naiset olivat vuonna 2020 synnyttäneet 603 lasta. Taulukko salaa sitä nuorempana synnyttäneiden naisten kaikki tiedot.
- Anonyymi
Sexisti kirjoitti:
Taulukon https://www.stat.fi/til/vaerak/2020/02/vaerak_2020_02_2021-05-28_tau_002_fi.html mukaan 15-19 vuotta vanhat naiset olivat vuonna 2020 synnyttäneet 603 lasta. Taulukko salaa sitä nuorempana synnyttäneiden naisten kaikki tiedot.
Eli sä oletat, että meillä on salaisia lapsia jossain? Vai etkö osaa matematiikkaa? Syntyneiden kokonaismäärä on aivan julkista tietoa, jollet sitten tosiaa usko jossain olevan valtava määrä salaisia lapsia.
- Anonyymi
Sexisti kirjoitti:
Se, että tuota lukua ei ole sulle valmiiksi laskettu, ei tee itse tiedoista salaisia. Sä pystyt niin halutessasi helposti laskemaan nuo määrät, kun tiedot itsessään ovat helposti saatavilla. Ei siihen tarvita yhteen- ja vähennyslaskua erikoisempia taitoja.
Anonyymi kirjoitti:
Siunaantuiko niitä pieniä koipireisihenkilöitä?
Tietääkseni ei ole siunaantunut. En ole koskaan halunnut sellaista vaivaa ja taakkaa tai ankkurilasta.
- Anonyymi
Sexisti kirjoitti:
Tietääkseni ei ole siunaantunut. En ole koskaan halunnut sellaista vaivaa ja taakkaa tai ankkurilasta.
Ei ne sitten tainneet naisetkaan haluta pikku-koipireisihenkilöitä...
- Anonyymi
Sexisti kirjoitti:
Ikä / synnyttäneiden %
20-29 / 15.1
30-39 / 61.3
40-49 / 82.8
50 / 88.6
Kaaviossa muuten ei tehdä eroa sen mukaan millä tavalla kersa on pantu aikaiseksi. Kuten koeputkihedelmöitys, nuorempana pakastetun munarakkuloiden prosessointi, yms."Kaaviossa muuten ei tehdä eroa sen mukaan millä tavalla kersa on pantu aikaiseksi. Kuten koeputkihedelmöitys, nuorempana pakastetun munarakkuloiden prosessointi, yms."
Oletettavasti siksi, että synnytys ja syntymä se on silloinkin. - Anonyymi
Sexisti kirjoitti:
Miehissä puolestaan halu tulla isäksi varmaankin kasvaa ikävuosien ja siis taloudellisen menestyksen kasvaessa, sitäkin kannalta selvästi femakkojen kehittelemä "tutkimus". Jos tarkasteltaisiin alle 35 vuotta vanhoja miehiä niin varmasti halukkuus tulla isäksi on paljon pienempi.Ei se ollu Ylellä vaan Maikkarilla.
- Anonyymi
Sexisti kirjoitti:
Miehissä puolestaan halu tulla isäksi varmaankin kasvaa ikävuosien ja siis taloudellisen menestyksen kasvaessa, sitäkin kannalta selvästi femakkojen kehittelemä "tutkimus". Jos tarkasteltaisiin alle 35 vuotta vanhoja miehiä niin varmasti halukkuus tulla isäksi on paljon pienempi.Älä puhu naisista tuolla nimellä!
Ihan kuin puhuisit munakkaasta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu naisista tuolla nimellä!
Ihan kuin puhuisit munakkaastaNe munakkaat on se toinen sukupuoli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne munakkaat on se toinen sukupuoli.
H….vetti mitä kielenkäyttöä!
Anonyymi kirjoitti:
H….vetti mitä kielenkäyttöä!
Vältän määreen "nainen" käyttämistä koska se voi tarkoittaa ihan mitä vaan, alkaen vastasyntyneestä tyttövauvasta yli 100v ikämummeliin, sekä olioita jotka eivät ole sitä mitä nainen biologisesti tarkoittaa. Käsite "nainen" on siis etenkin sosioseksuaalisesti -täydellisesti- kelvoton. Munasarjakas on täsmällinen ja ikävakioitu määre, kuten myöskin naaras, jotka siis tarkoittaa että kyseessä ei ole mies eli uros. Nainen voi siis olla:
Tyttövauva.
Sen jälkeen hän on tyttölapsi.
Sen jälkeen hän on teinityttö: 13v ... 19v.
Sen jälkeen hän on tyttö: 20v ... ~25v
Sitten vanhenee naiseksi: ~25v ... ~30v
Sitten wanhenee ikänaiseksi: ~30v ... ~37v
Lopulta wanhenee mummeliksi: ~37v ... +100v.Anonyymi kirjoitti:
Omassa suvussani tuo on oikeastaan ihan normaalia, että lapsia on saatu myös vanhemnalla iällä ja taatusti ilman mitään lääketieteellisiä avusteita. Itselleni tuo ei siis ole lainkaan teoreettinen kysymys, varsinkaan kun mikään tutkimus ei anna viitettä, että pääsisin vielä vuosikausiin eroon ehkäisyn käytöstä (ja kuukautisista).
Tässä ei ole pohdittu mitään yksittäistapauksia muten sinun omaa sukua.
Lääkärilehden mukaan vuonna 2019 oli yli 40-vuotiaita synnyttäjia oli vain 4,8% joista ensisynnyttäjistä 2,6%. Ja että raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskit alkavat kasvamaan lineaarisesti 35 ikävuodesta lähtien, jolloin myös naisen hedelmällisyys alkaa heiketä.
https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/katsausartikkeli/raskaus-ja-synnytys-yli-35-vuotiaana/?public=11fd064ebd9f18e0458c592187a99f8c- Anonyymi
Sexisti kirjoitti:
Tässä ei ole pohdittu mitään yksittäistapauksia muten sinun omaa sukua.
Lääkärilehden mukaan vuonna 2019 oli yli 40-vuotiaita synnyttäjia oli vain 4,8% joista ensisynnyttäjistä 2,6%. Ja että raskauteen ja synnytykseen liittyvät riskit alkavat kasvamaan lineaarisesti 35 ikävuodesta lähtien, jolloin myös naisen hedelmällisyys alkaa heiketä.
https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/katsausartikkeli/raskaus-ja-synnytys-yli-35-vuotiaana/?public=11fd064ebd9f18e0458c592187a99f8cMinun henkilökohtiseen tilanteeseeni vaikuttavat enemmän omat geenini kuin tilastot. Jokaisen naisen kannattaa nimenomaan pohtia sitä omaa sukuaan, ei tilastoja.
Lasten saamiseen vaikuttaa nykyään kaikkein eniten se, haluaako lapsia vai ei. Ehdoton valtaosa naisita on jo lähellä neljääkymmentä päättänyt, ettei aio enää tehdä lapsia. Menneinä vuosikymmeninä (ennen ehkäisyn yleistymistä) ja tuolla lahkoissa, joissa ehkäisyä ei käytetä, ovat yli nelikymppisten ja yli nelivitosten raskaudet ihan tuikitavallisia.
Kaikkein suurin syy siihen että on niin paljon hedelmällisessä iässä olevia lapsettomia munasarjakkaita on se, että heistä suurin osa on rumapainoisia tai sitäkin hirvittävämpiä. Heidän seksuaalinen markkina-arvo ei edes ole nolla, vaan negatiivinen. Toisaalta rumapainoisuus myöskin sinällään aiheuttaa merkittävässä määrin lapsettomuutta hormonaalisesti.
- Anonyymi
Tai sitten eivät vain halua lapsia kaltaistesi isäksi sopimattomien kanssa.
- Anonyymi
hienoo
- Anonyymi
Kertoo varmaan kehityksestä joka on ollut jo pitkään, yli 35-vuotiaiden saamien esikoisten määrä on ollut koko maapallolla huimassa kasvussa.
Lapsen saamista viivästetään 35-45 haarukkaan enemmän mitä aikaisemmin. - Anonyymi
Jos kolmannes alle 30 vuotiaista on jo eläkkeellä, niin miten heiltä edes voisi toivoa perheenperustamista.
Toiseksikin nykyään elämä on niin epävakaata, vaikka olisikin löytänyt elämänkumppanin niin lapsen hankkiminen on niin suuri "sijoitus" joka vaatisi taloudellista ym pysyvyyttä. - Anonyymi
En kyllä miesten huvitusten takia söisi kemiallisia pillereitä.
- Anonyymi
Jos et itse saa seksistä mitään iloa, niin ei tietenkään kannatakaan.
Olisihan se tehotonta luonnonvalintaa, jos kaikki yksilöt lisääntyisivät eikä vain parhaiten olosuhteisiin sopeutuneet.
- Anonyymi
Samaa mäkin olen usein miettinyt, kun olen näitä juttuja täältä lukenut. Kummallinen käsitys osalle tuosta luonnonvalinnasta, kun olettavat, että jokaisen yksilön pitäisi lisääntyä.
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mäkin olen usein miettinyt, kun olen näitä juttuja täältä lukenut. Kummallinen käsitys osalle tuosta luonnonvalinnasta, kun olettavat, että jokaisen yksilön pitäisi lisääntyä.
Ainakin omien isoisovanhempieni sisarussarjoista juuri heillä on ollut eniten tai melkein eniten jälkeläisiä, 4-11, joista iso osa ei koskaan ehdi aikuiseksi . Monilla muilla heidän sisaristaan 0-1. En usko että tämä on mitenkään erityisen poikkeuksellista. Vasta 1900-luvun jälkipuoliskolla on siirrytty yhteiskuntaan jossa pari lasta per nuppi on valtavirtaa.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Ainakin omien isoisovanhempieni sisarussarjoista juuri heillä on ollut eniten tai melkein eniten jälkeläisiä, 4-11, joista iso osa ei koskaan ehdi aikuiseksi . Monilla muilla heidän sisaristaan 0-1. En usko että tämä on mitenkään erityisen poikkeuksellista. Vasta 1900-luvun jälkipuoliskolla on siirrytty yhteiskuntaan jossa pari lasta per nuppi on valtavirtaa.
Tuo on totta. Se on puhdasta haihattelua, että menneinä aikoina kaikki olisivat lisääntyneet. Mulla isovanhemmillanikin oli sisaruksia, joilla ei ollut lapsia. Mummoni kaksi sisarusta jopa asusteli mun mummoni ja tämän miehen kotona ja hoisi lapsia. Isoisovanhemmista puhumattakaan, ei silloin läheskään kaikki lisääntyneet.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta. Se on puhdasta haihattelua, että menneinä aikoina kaikki olisivat lisääntyneet. Mulla isovanhemmillanikin oli sisaruksia, joilla ei ollut lapsia. Mummoni kaksi sisarusta jopa asusteli mun mummoni ja tämän miehen kotona ja hoisi lapsia. Isoisovanhemmista puhumattakaan, ei silloin läheskään kaikki lisääntyneet.
Joo. Jos tuollainen 1800-luvun lopun tai 1900-luvun alkupuolen maatila vietäisiin kaupparekisteriin, niin toimialaksi kirjattaisiin viljan ja juuresten viljelyn ja karjankasvatuksen ja maataloustuotteiden myynnin lisäksi lasten- ja vanhustenhoito ja muut sosiaalipalvelut. Olisipa jopa jälkimmäisten arvo suurempi nykyhetken hinnoilla mitattuna.
Lasten teko melkein edellytti että taloudellinen pohja oli kunnossa. Teollisuuskylissä sitten alkoi olla keskitettyä ja vähän enemmän organisoitua lastenhoitoa. Mutta asumisolosuhteet saattoi olla sen verran ahtaita, että sekin rajoitti lasten määrää. Ja ehkä myös lasten tekemistä.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Joo. Jos tuollainen 1800-luvun lopun tai 1900-luvun alkupuolen maatila vietäisiin kaupparekisteriin, niin toimialaksi kirjattaisiin viljan ja juuresten viljelyn ja karjankasvatuksen ja maataloustuotteiden myynnin lisäksi lasten- ja vanhustenhoito ja muut sosiaalipalvelut. Olisipa jopa jälkimmäisten arvo suurempi nykyhetken hinnoilla mitattuna.
Lasten teko melkein edellytti että taloudellinen pohja oli kunnossa. Teollisuuskylissä sitten alkoi olla keskitettyä ja vähän enemmän organisoitua lastenhoitoa. Mutta asumisolosuhteet saattoi olla sen verran ahtaita, että sekin rajoitti lasten määrää. Ja ehkä myös lasten tekemistä."Lasten teko melkein edellytti että taloudellinen pohja oli kunnossa."
Lisäksi se edellytti silloinkin halun siihen lastentekoon ja avioitumiseen, tai toisessa järjestyksessä vaati lakikin. Mä olen isotätini kanssa joskus jutellutkin tuosta asiasta. Hän ei halunnut lapsia, tykkäsi kyllä lapsista, mutta ei halunnut omia. Kosijoita oli ollut, mutta kun ei hän halunnut lapsia niin torjui kosinnat.
En tiedä onko ihan oikein ilmaistu jos totean että pojilla on elämä valmis aikaisemmin. Tuossa kun seutukunnan nuorisoa on kuunnellut niin pojilla se menee tyyliin peruskoulu->ammattikoulu->määräaikaiset työsuhteet->pakollinen asevelvollisuus->vakituiset työsuhteet.
Tuon päälle sitten rakennetaan se tulevaisuus asunnon, liikkumisen ja esim harrastusten suhteen. Tuossa on ihan hyvä pohja mistä ponnistaa myös perhe-elämään mutta täältä puuttuu naiset.
En nyt tarkoita että tänne kaivataan naisia vaan synnyttämään vaan heidän puuttuminen kielii hyvin vahvasta elinkeino ja koulutuspuolen yksipuolisuudesta. Pitäisi saada laaja-alaisempaa osaamista esim palvelusektorille joka monipuolistaisi elinkeinorakennetta ja olisi vetovoima sekä pitovoima tekijä.Elinkeinot ja koulut ei vaikuttaisi lainkaan niin paljon, ellei Suomen työmarkkinat olisi niin eriytyneitä sukupuolen mukaan.
Ensin alkutuotanto ja sitten teollisuus on muuttunut miesten aloiksi samalla kun niiden merkitys työllistäjänä on pienentynyt.scrg kirjoitti:
Elinkeinot ja koulut ei vaikuttaisi lainkaan niin paljon, ellei Suomen työmarkkinat olisi niin eriytyneitä sukupuolen mukaan.
Ensin alkutuotanto ja sitten teollisuus on muuttunut miesten aloiksi samalla kun niiden merkitys työllistäjänä on pienentynyt.Näkisin että olet ihan asian ytimessä.
Vähän on itselläni neuvoton olo kun toistaakymmentä vuotta on markkinoinut naisille/tytöille metallialaa. Ei vain tahdo kiinnostaa on sitten asiaa esittämässä minä tai jo metallialan itselleen valinnut nainen.M184 kirjoitti:
Näkisin että olet ihan asian ytimessä.
Vähän on itselläni neuvoton olo kun toistaakymmentä vuotta on markkinoinut naisille/tytöille metallialaa. Ei vain tahdo kiinnostaa on sitten asiaa esittämässä minä tai jo metallialan itselleen valinnut nainen.Tuo on aika mysteeri miksi metalli karkottaa naiset. Esim. kemian tekniikka tai jokin bioala saattaa tulla kysymykseen mutta metallin työstö tai koneenrakennus harvemmin.
Suomen kansalliseepoksessakin melkein pääosassa on kuitenkin seppä. Pitäisikö sekin kirjoittaa uudelleen. Ilman herrasta transroolitus tuulen valtiattareen. Seppä Tuulikki takoisi Sammon ja vaikka miehenkin itselleen.
- Anonyymi
Yhä useampi mies ei kelpaa isäksi ja on yksin .
Ja naiset ei halua kun meidän aiempi sodanjäkenen ja sen jälkeen vapaakasvatettu sukupolvi ja Suomen talousnäkymät ei kanusta hankkimaan lapsia ta elämään perheelämää ...
Halutaan pysyä kivassa aomekuplassa ja kivaelämässä ...
Tosin ei niitä besalenkari lihava Amis mihiä kukaan nainen edes elämäänsä halua mitä on tarjolla ja saatavilla ...
Joten mitäköhän
Aika karua kieltä siitä mihin suuntaan suomi on kulkemassa . - Anonyymi
Mitenpä niitä lapsia, kun aika menee pride hörhöillessä.
Pakko mainita, tämän keskustelun laiskuudella laadittu otsikko on otsikkona humoristisin jonka täällä olen koskaan lukenut.
- Anonyymi
Ja perustelut?
- Anonyymi
Ihmiset lisääntyvät kyllä jos himokkuutta suhteissa riittää.
Pitää välttää välillä aivojen ohjausta ja antaa mennä. Kyllä niitä lapsia sitten siunaantuu kun tunteella yöisessä kaupungissa vaihtaa ravintolaa.
Lopuksi huomaa heräävänsä jossain, katsoo ulos ja tilaa taksin mutta ei tiedä osoitetta. - Anonyymi
Miehillä on helpompaa, ei tartte odottaa 9kk ja synnyttää.
- Anonyymi
Perinteinen feministinen itku. Ja siihen se helppous sitten jääkin. Joko keksit lisää vihaa ja syytöksiä miehiä kohtaan katkeruuksissasi, kun itselläsi ei suhteita tule? Yllätys. xD
- Anonyymi
Naiset ovat muuttuneet, ajatuksia.
Jasu - Anonyymi
Jos nainen on lapseton niin se ei tapaa miehiä baarissa- Vain viinaa juomalla naisetkin tutustuu miehiiin ja siten voivat löytää kumppain miehestä.
- Anonyymi
toivottavasti pistää kunnon lapsiverot niille nasseille.
- Anonyymi
Miestä ei lisääntyminen kiinnostanut vaan omat himot. Ei aikoinaan ja varsinkaan ,kun tuli porno ja pakko jonkun määrittelemä lisääntymisvelvollisuus, velvollisuus meni käteen panemiseen. Ai tätä onnea!👎💩
- Anonyymi
Nämä lapettomat raasutkin ei oikeasti lasta tahdo. Ei heistä edes isiksi olisi. Se on heidän itsetunto ongelma kun eivät ole pystyneet naista siittämään. Voi sitä katkeruuden määrää, vaikka ihan itse siihen syyllisiä ovat. Ei ollut runkuista lisääntymään kun mällit meni suttuisille porno sivuille. Tuollaisista ei isiksi ole. Luojan kiitos ,ettei ole päässeet lisääntymään.💩
Ensimmäisenä tuli mun mieleeni se, että mielenterveysongelmat ovat lisääntyneet. Jos naisella on mielenterveysongelmia, miksi hän haluaisi lapsen huolehdittavakseen, jos nainen itsekään ei ole kunnossa? ja syy siihen, miksi miehet toivovat enemmän lasta elämäänsä, voisi hyvinkin olla se, että naisella on paljon suurempi työ ja vastuu lapsen huolehtimisessa: kantaa lasta 9kk, synnyttää lapsi, imettää… äiti on enemmän vauvan lähellä, jonka vuoksi vauva takertuu äitiin tiukemmin.
- Anonyymi
Joo, toi nyt ei oo mitään ihmeellistä.
Mun mielestä oudompaa on, jos esim. 38 vuotiaalla ei ole ollut ainuttakaan miestä.
Vai mitä te olette mieltä?- Anonyymi
Outoa on ja sekin että vanha gubbe vonkaa puolvuosisataa nuorempaa naista . Sairasta. Sanon minä ja sairasta sanoo universumi.💩
- Anonyymi
Vastaisin... Oikeita Isä ehdokkaita on valitettavasti liian harvassa jotka ottavat vastuun perheestään koko vaativan ajanjakson ajan... Ei naiset halua lasta/lapsia yksin hoitaa kun isä juoksee kavereiden kanssa viikonloput yökerhoissa. Kunnollisia Isiä on harvassa, mutta oikeat ihanat naiset osaavat ne seuloa siitä massasta. Olen työni suorittanut kyllä ja olen siitä ylpeä... Mieheltä !
- Anonyymi
Asioita on helppo haluta. Lapset pitää sitten kuitenkin myös hoitaa ja kasvattaa, pelkkä haluaminen ei pitkälle kanna. Moni nainen on huomannut, että miesten mielihalut vaihtuvat tuhkatiheään, eikä niiden varaan kannata perhettä perustaa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 163471
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit212372En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321965- 181881
- 821858
- 261582
- 291450
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui361427Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91394Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111334