Nyt alkaa jo epätoivo iskeä työttömyyden suhteen

Olen 30 vuotias enkä ole koko elämäni aikana onnistunut päätyväni pysyvään työsuhteeseen, aina annetaan ihania sanoja kuinka mahtava työntekijä olen ja aina mielitellään että ehkä tästä löytyisi sinulle pysyvä paikka, koskaan ei kuitenkaan onnistu.
30 vuotta tässä maan päällä, hyvä reipas työntekijä, mutta aina jokin este, kuten esim ajokortti, missä vaiheessa työkkäri hyväksyy että näin lapissa ajokortti on jo melkeinpä pakollinen työllistymisen suhteen...
Alkaa jo tympimään tämä työttömän elämä kun kuitenkin intoa on olla töissä ja tienata sitä fyrkkaa, aina ajoissa töissä myös. Vaimo yrittää piristää mieltä mutta pakko jo sanoa että alkaa käämissä käristä...

Olen tehnyt kaiken maailman hommia tämän elämän aikana, olen ollut kassalla, varastossa, kiinteistö huollossa, projekti johtajana, opettajana, kierrätyskeskuksella, kirjaston hoitajana, ohjelmoijana ja aina joku löytää miut ja sanoo että "tämä henkilö suositteli sinua töihin meille", mutta sitten kun työsoppari kärähtää vanhaks niin "hups ei löydy sulle paikkaa". Pasun mariat paikkaa löydy, ette saa enään sitä alennus palkkaa työkkäriltä niin alkaa vissiin lompakossa tuntua?

Ihan oikeasti tekisin mitä tahansa pysyvän työsuhteen eteen tässä vaiheessa, haluan turvata minun ja minun vaimon tulevaisuuden. En yksinkertaisesti keksi mitä muuta voin tehä, kokemusta on ku työkalu laatikolla vasaran sijaan, mutta ei sitä paikkaa löydy. Mitä tässä vaiheessa pitäisi enään tehdä? Uudelleen kouluttautua TAAS? Muuttaa etelään työn perään?
Olen yrittänyt hakea töitä ympäri Suomea mutta lopputulos on aina sama, koska en ole täsmä kouluttautunut niin paikkaa ei löydy.

Herra luoja varjelkoon. Tarvitsen ihmettä tässä vaiheessa. En yksinkertaisesti jaksa enään hyppiä töiden välillä...

2

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei niitä pysyviä työpaikkoja ole enää olemassakaan. Yleensä nuorille vain lupaillaan kuuta taivaalta jotta tekisivät alipalkattua hommaa hyvin sen ajan mitä se homma kestää. Jos tarkemmin perehdyt asiaan niin ne ainoat vakituiset työntekijät firmoissa on yleensä jotain omistajien sukulaisia, kavereita tai jotain muuta porukkaa joilla on kytköksiä firmaan. Ei sinne ole tarkoituskaan ikinä palkata ketään vakituiseksi. Tällä pätkittämisellä yleensä kierretään kokemuslisiä ja muita työntekijän etuja/oikeuksia ja saadaan ihmiset tekemään parempaa työtä lupauksilla paremmasta. Ei kannata päätään vaivata liikaa tällä asialla. Jos ei kelpaa vakihommiin niin tekee sitten vain satunnaisena keikkana.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        ❤️ ­N­y­­­m­­f­­o­m­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18282442

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe