Olenko ainut jonka mielestä yksinäisyys ei olekkaan niin huono juttu?

Anonyymi-ap

Parisuhteessa oli aina stressi päällä, nyt ei ole, töitten jälkeen saa olla itsekseen, pääosin etätöitä teen, olenko epänormaali kun en koe paniikkia siitä että joudun olemaan yksin? Aikuisia lapsia on, enkä näe juurikaan, pari kertaa vuodessa, sekään ei oo itselleni kauheeta... Kai mussa jotain vikaa kun oon tällänen. Ihan jees menee siis vaikka oikeasti välttelen kaikkia ihmiskontakteja

11

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moni voi parhaiten, kun saa olla rauhassa. Itsekin väsyn, jos joudun olemaan pitkään isossa ihmisjoukossa. En pelkää ihmisiä, ja monesti on tosi hauskaakin yhdessä toisten kanssa, mutta vain vähän aikaa. Sitten on ihaninta saada olla omissa oloissaan. Tämä ei ole minulle ongelma.

    • Anonyymi

      Yksinäisyys ei ole mikään ongelma, jos sen valitsee omasta tahdostaan.
      Jos haluaa olla yksin, yksinäinen, monille se on ihan ok.

      Yksinäisyydestä kärsivät yleensä sellaiset ihmiset, jotka eivät haluaisi olla yksinäisiä, kaipaavat muiden ihmisten seuraa.
      Ja jos on ongelmia sosiaalisten tilanteiden kanssa, sekin voi olla joillekin ongelma, koska se saattaa ajaa ihmisen yksinäisyyteen.

      Me ihmiset olemme erilaisia, emme mitään epänormaaleja, jos emme ole samanlaisia kuin enemmistö väestöstä. Loppujen lopuksi kukaan ei ole täysin samanlainen kuin joku toinen.
      Kun itse hyväksyy itsensä, on usein ihan hyvä olla, on sitten yksin tai kaksin, tai isommassakin porukassa.

      • Anonyymi

        Noinhan se on, on eri asia olla yksin jos sen valitsee kuin että siihen tilanteeseen on ajautunut ja siitä kärsii. Toivottavasti joku ratkaisu löytyisi heille joille yksinäisyys aiheuttaa negatiivisia tunteita, jotain vertaistukijuttuja tms. Itsen valitsen yksinäisyyden ja nautin siitä, harmittaa etten nuorena tajunnut etten viihdy muiden seurassa, vuosikymmeniä turhaa haittaa ja stressiä mutta ollut ja mennyttä se.


    • Anonyymi

      Itse pääsin eroon ihmissuhteista myös, koville otti mutta... nyt on kyllä elämä kohdallaan, kävin muutamat triathlonin vetämässä ja nyt pari vuotta niistä niin jees meininki. Fyysinen rääkki auttoi meitsiä pääsemään eroon ikävästä jne jutuista. YouTubesta löytyi muutama motivointi klippi otka auttoi myös. Ei sovi kaikille tällainen ollenkaan, mutta minulle sopi, toinen ois ollu lähteä muukalaislegionaan mutta rosvoja joukoissa siellä niin ei kiitos. Ostan ruoatkin netistä jne minimoidakseni sosiaaliset jutut

      • Anonyymi

        Se, että eristäytyy lähes täydellisesti, voi tuoda ajan myötä ongelmia.
        Esim. jos ei lähes koskaan ole ihmisten kanssa tekemisissä, voi jossain vaiheessa muodostua todella vaikeaksi tavatakaan ketään. Luultavasti kehittyy sosiaalisten tilanteiden pelko, mitä kauemmin yksikseen on.
        Harva yksinäinen, vaikka olisi itse yksinäisyyden valinnut, pysyy vuosikaudet psyykkisesti hyvässä kunnossa. Monia varmasti alkaa ahdistaa ja masentaa jossain vaiheessa.
        Näin kun ihan rehellisesti ajattelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että eristäytyy lähes täydellisesti, voi tuoda ajan myötä ongelmia.
        Esim. jos ei lähes koskaan ole ihmisten kanssa tekemisissä, voi jossain vaiheessa muodostua todella vaikeaksi tavatakaan ketään. Luultavasti kehittyy sosiaalisten tilanteiden pelko, mitä kauemmin yksikseen on.
        Harva yksinäinen, vaikka olisi itse yksinäisyyden valinnut, pysyy vuosikaudet psyykkisesti hyvässä kunnossa. Monia varmasti alkaa ahdistaa ja masentaa jossain vaiheessa.
        Näin kun ihan rehellisesti ajattelee.

        Tiukka eristäytyminen ihmisistä on jo sinänsä merkki psyykkisestä häiriöstä. Se on kokonaan eri asia kuin se, että osaa nauttia omasta rauhasta ja että viihtyy itsensä kanssa etenkin, jos muuten joutuu olemaan paljon ihmisjoukoissa ja neuvottelemaan koko ajan toisten ehdoilla.

        Itse viihdyn loistavasti yksin, mutta minulla on myös sosiaalista kanssakäymistä ihmisten kanssa useasti viikossa. Koko ajan en jaksaisi olla muiden vietävänä enkä jaksaisi jatkuvaa hälinää ympärilläni. Sellainen uuvuttaisi.

        Rehellisiä jos ollaan, niin toiset tarvitsevat paljon tilaa ympärilleen, toiset ehkä viihtyvät tungoksessa.


    • Anonyymi

      En sanoisi että olet kovinkaan yksinäinen. Sinulla on aikuiset lapset jotka rakastavat sinua.

      • Anonyymi

        On olemassa perheitä, joissa jo aikuistuneet lapset eivät ole välttämättä yhteydessä vanhempiinsa lainkaan, tai sitten voi olla tosi harvoin.
        Syitä on monia, taustalla voi olla riitoja, etäisyys, tms.
        Toki lapset voivat vanhempiaan rakastaa, vaikka eivät olisikaan yhteyksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa perheitä, joissa jo aikuistuneet lapset eivät ole välttämättä yhteydessä vanhempiinsa lainkaan, tai sitten voi olla tosi harvoin.
        Syitä on monia, taustalla voi olla riitoja, etäisyys, tms.
        Toki lapset voivat vanhempiaan rakastaa, vaikka eivät olisikaan yhteyksissä.

        On olemassa ihmisiä, joilla ei ole ketään. Toistan: ketään.


    • Anonyymi

      Et ole ainut. Itse aikoinaan olin työssä jossa näin satoja ihmisiä päivän aikana ja työpaikalla oli aina hälyä. Paljon myös vapaa-aikana muissa asioissa ihmisten kanssa paljon tekemisissä niin nykyään en enää kaipaa ihmisiä ympärilleni, olen jo eläkkeellä. Lapsen perhe lähellä ja heitä näen viikottain ja muita viikottaisessa harrastuksessa. Kotona harvoin edes radio päällä kun nautin hiljaisuudesta.

    • Anonyymi

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍

      😋 K­­­u­u­­­m­­­a­­­t­­ ­t­­­y­t­­­ö­­­t­­ ­­o­­­d­o­­t­t­a­­v­­­­a­t­ ­s­i­­n­­­u­­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18310012

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      301
      2719
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      103
      2132
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      80
      1625
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      179
      1485
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1308
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe