Histamiini allergia

Anonyymi-ap

Löytyykö muita tästä ryhmästä, joka epäilee histamiini allergiaa?

Mulla on ihan järkyttävät oireet, joihin ei löydy selvyyttä. Saatan oksetaan päiväkausia, kasvoilla tulipunainen ihottuma ja suun ympärillä valkoinen rengas.

Nyt on pakko yrittää itse löytää apua, koska lääkärit eivät löydä syytä toistuvaan oksenteluun.

Vointi on niin huono, ettei jaksa monimutkaisia ruokia tehdä, hyvä, kun pysyn jotenkin pystyssä. Jätän pois ruokavaliosta sitrus-hedelmät, banaanin, avokadon, pinaatin, kahvin, kotimaiset viljat yms ja pyrin syömään aina vastavalmistettua ruokaa.

Ongelma on se, etten keksi helposti muuta syötävää, koska noita edellä mainittuja olen just syönyt. Elimistöni ei myöskään kestä isoja määriä eläinproteiinia, niistä tulee oireita.

Näitä ajattelin syödä:

- mustikoita
- tattaripuuroa
- vesimeloni-kurkkusalaatti, pieni annos kanaa
- lämmin kasvisateria kukkakaali, parsakaali, porkkana
- quinoa-salaatti, jossa kesäkurpitsa ja sipulia

Mun on todella vaikea löytää kivoja ruokia ja jos sulla olisi vinkkejä, olisin super-kiitollinen. Histamiinivapaa ja ei isoja määriä eläinproteiinia.

5

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö lääkäri ole tehnyt DAO mittausta josta näkee histamiinin tasot . Antihistamiini lääkkeet lievittää tätä oireilua mutta eivät paranna , samalla kun syö ruokaa mikä ei sisällä histamiinia .
      Niitä antihistamiini lääkkeitä on resepti vapaitakin , joten eivät ole kalliita, kun kysyt apteekista.
      Ja mielestäni lääkäri ei vaan voi sanoa ettei löydy vikaa, sillä juuri tuo mistä kerroit. On tyypillistä että reagoit johonkin ruokaan .
      Mene uudestaan lääkäriin ja älä anna periksi vaan silloin kun tästä vaivasta kärsii , niin se on todella työlästä . Tsemppiä .

    • Anonyymi

      Ei tavallinen lääkäri ymmärrä mitään histamiini-allergiasta. Netistä olen sitten etsinyt, mutta esim tuo qvinoa aiheuttaa mulle oireita. Antihistamiinia olen käyttänyt, mutta en sitä apteekin kallista lääkettä. Mulla on oireet niin pahat, että oksentelen, kasvoille tulee tulipunainen ihottuma ja järkyttävät vatsaoireet. Myös paljon aivastelua ja nenän vuotamista. Oireet alkavat ruokailun jälkeen, jos en syö mitään, ei oireita.

      Ongelmana onkin tuo ruokavalion koostaminen, olo on sen verran heikko oksentamisesta, että kovin monimutkaisia en pysty tekemään. Ja kyllä, lääkärissä olen käynyt ja perus-labrat otettu, lääkärin mielestä ei ole mitään tutkittavaa.

      • Anonyymi

        Itse ole tullut siihen tulokseen ettei useinkaan tutkita näitä intoleranssista asioita kunnolla sillä kaikki kokeet maksaa ja aiheuttaa kuluja sille terveyskeskukselle jossa käy.
        Sitä saa aina kuulla miten kallista kaikki on .
        Usein nämä potilaat ovat migreeni potilaita sekin jo todistaa että histamiinia on osuutta asioissa.
        Kahvi sisältää paljon histamiinia , ja usein jos juo sitä vaikka aamulla niin vatsa reagoi välittömästi .
        Joten pitäisi vaan saada ottaa se koe mistä näkyy jos on histamiinintasot korkealla , tai alhaiset.


    • Anonyymi

      Vaikuttaako muuten tuohon DAO-mittaukseen, jos on syönyt pitkään antihistamiinia?

      Toinen asia mitä voisi kokeilla on jossain lääkäriasemalla (olikohan se Aava) teettää allegiatestit. Ne ihopistoskokeet mitä julkinen puoli tekee on täysin vanhanaikaisia. Antiodioksiklinikalla tai funktionaalisella lääkärillä tietysti pääsee ruoka-aine yliherkkyystesteihin myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      161
      1692
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1255
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      249
      1213
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1017
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      892
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      172
      889
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      62
      858
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      796
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      53
      721
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    Aihe