Histamiini allergia

Anonyymi-ap

Löytyykö muita tästä ryhmästä, joka epäilee histamiini allergiaa?

Mulla on ihan järkyttävät oireet, joihin ei löydy selvyyttä. Saatan oksetaan päiväkausia, kasvoilla tulipunainen ihottuma ja suun ympärillä valkoinen rengas.

Nyt on pakko yrittää itse löytää apua, koska lääkärit eivät löydä syytä toistuvaan oksenteluun.

Vointi on niin huono, ettei jaksa monimutkaisia ruokia tehdä, hyvä, kun pysyn jotenkin pystyssä. Jätän pois ruokavaliosta sitrus-hedelmät, banaanin, avokadon, pinaatin, kahvin, kotimaiset viljat yms ja pyrin syömään aina vastavalmistettua ruokaa.

Ongelma on se, etten keksi helposti muuta syötävää, koska noita edellä mainittuja olen just syönyt. Elimistöni ei myöskään kestä isoja määriä eläinproteiinia, niistä tulee oireita.

Näitä ajattelin syödä:

- mustikoita
- tattaripuuroa
- vesimeloni-kurkkusalaatti, pieni annos kanaa
- lämmin kasvisateria kukkakaali, parsakaali, porkkana
- quinoa-salaatti, jossa kesäkurpitsa ja sipulia

Mun on todella vaikea löytää kivoja ruokia ja jos sulla olisi vinkkejä, olisin super-kiitollinen. Histamiinivapaa ja ei isoja määriä eläinproteiinia.

16

803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö lääkäri ole tehnyt DAO mittausta josta näkee histamiinin tasot . Antihistamiini lääkkeet lievittää tätä oireilua mutta eivät paranna , samalla kun syö ruokaa mikä ei sisällä histamiinia .
      Niitä antihistamiini lääkkeitä on resepti vapaitakin , joten eivät ole kalliita, kun kysyt apteekista.
      Ja mielestäni lääkäri ei vaan voi sanoa ettei löydy vikaa, sillä juuri tuo mistä kerroit. On tyypillistä että reagoit johonkin ruokaan .
      Mene uudestaan lääkäriin ja älä anna periksi vaan silloin kun tästä vaivasta kärsii , niin se on todella työlästä . Tsemppiä .

• Anonyymi

Antihistamiinit mitään halpoja ole,jos niitä joutuu käsikaupasta ostamaan ja päivittäin syömään.

Hanki resepti.

• Anonyymi

Ei tavallinen lääkäri ymmärrä mitään histamiini-allergiasta. Netistä olen sitten etsinyt, mutta esim tuo qvinoa aiheuttaa mulle oireita. Antihistamiinia olen käyttänyt, mutta en sitä apteekin kallista lääkettä. Mulla on oireet niin pahat, että oksentelen, kasvoille tulee tulipunainen ihottuma ja järkyttävät vatsaoireet. Myös paljon aivastelua ja nenän vuotamista. Oireet alkavat ruokailun jälkeen, jos en syö mitään, ei oireita.

Ongelmana onkin tuo ruokavalion koostaminen, olo on sen verran heikko oksentamisesta, että kovin monimutkaisia en pysty tekemään. Ja kyllä, lääkärissä olen käynyt ja perus-labrat otettu, lääkärin mielestä ei ole mitään tutkittavaa.

• Anonyymi

Itse ole tullut siihen tulokseen ettei useinkaan tutkita näitä intoleranssista asioita kunnolla sillä kaikki kokeet maksaa ja aiheuttaa kuluja sille terveyskeskukselle jossa käy.
        Sitä saa aina kuulla miten kallista kaikki on .
        Usein nämä potilaat ovat migreeni potilaita sekin jo todistaa että histamiinia on osuutta asioissa.
        Kahvi sisältää paljon histamiinia , ja usein jos juo sitä vaikka aamulla niin vatsa reagoi välittömästi .
        Joten pitäisi vaan saada ottaa se koe mistä näkyy jos on histamiinintasot korkealla , tai alhaiset.

• Anonyymi

Histamiini intoleranssi ei ole allergia , vaan juuri intoleranssi ettei jokin aine sovi ,
        Ja siinä on todella moninaiset oireet . On opittava näkemään mikä ravintoaineet
        Ja ottaa pois ne ravinnostaan.
        Allergia taas muodostuu allergeenejsta jotka aiheuttavat allergisen reaktion.
        Lääkäri olisi voinut selittää nämä asiat potilaalle, ja informeerata alllergian ja histamiini intoleranssi erot.
        Moni voi todella huonosti ja se vaikuttaa elämän laatuun monella tavalla . Esim jos ihminen syö jotain masennuslääkettä joka sisältää certaliinia on monelle aiheuttanut juutåei hiastamiin intoleranssi.
        Eikä lääkärisi kirjoittanut sinulle antihistamiinia vaivaasi .kai siihen nyt jokin apu on saatava
        Jos ovat ottaneet verikokeen ja siinä ei ole allergeeneja niin silloin se ei ole allergiaa . Mutta histamiini intoleranssi on yhtä työlästä. Kun allergia joten kai heidän nyt luulisi jotenkin pystyttävä auttamaan ettei toisen tarvitse oireitten kanssa tampata . Ota selvää mitkä ravintoaineet sisältävät entisten histamiinia. Että osaat välttää niitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse ole tullut siihen tulokseen ettei useinkaan tutkita näitä intoleranssista asioita kunnolla sillä kaikki kokeet maksaa ja aiheuttaa kuluja sille terveyskeskukselle jossa käy.
        Sitä saa aina kuulla miten kallista kaikki on .
        Usein nämä potilaat ovat migreeni potilaita sekin jo todistaa että histamiinia on osuutta asioissa.
        Kahvi sisältää paljon histamiinia , ja usein jos juo sitä vaikka aamulla niin vatsa reagoi välittömästi .
        Joten pitäisi vaan saada ottaa se koe mistä näkyy jos on histamiinintasot korkealla , tai alhaiset.

Kyllä vaan tutkitaan silloin kun lääkäri näkee sen tarpeelliseksi . Mutta yliherkkyyteen on ensimmäinen ehto se että katsoo mitä syö , ja onko jotain lääkkeitä mitkä eivät sovi .
        Monella on yliherkkyyttä ja sanoo väärin että on muka allergia mitä se ei ole. Samalla kun oireet ovat todella kamalat .yliherkkyyeessäkin

• Anonyymi

Vaikuttaako muuten tuohon DAO-mittaukseen, jos on syönyt pitkään antihistamiinia?

Toinen asia mitä voisi kokeilla on jossain lääkäriasemalla (olikohan se Aava) teettää allegiatestit. Ne ihopistoskokeet mitä julkinen puoli tekee on täysin vanhanaikaisia. Antiodioksiklinikalla tai funktionaalisella lääkärillä tietysti pääsee ruoka-aine yliherkkyystesteihin myös.

• Anonyymi

Juu samanlaista kurjuutta koettu jo yli 10 v. Välttäminen ainoa mikä auttaa. Tilaan usasta NaturDao tabletteja ota 1,6 aina ennen lounasta. Käytä paljon omega3 öljyjä camelina ja hamppuöljy. T mh

• Anonyymi

Näitä luonnon tuotteita kyllä on vältettävä silloin kun ihmisellä on herkkyys ravintoaineisiin
        Moni luonnon tuote on vaarallinen jos ihmisellä on esim allergia tai kilpirauhasen kanssa ongelmia ä niitä ei ole tutkittu suurissa ryhmissä kuten on tehty lääkkeet joita lääkärit kirjoittaa kun ne ensin on hyväksytty lääkkeiksi . Joten minä en koskaan antaisi mitään neuvoa toiselle ihmiselle yhdestäkään luonnon tuotteesta.
        Tarpeeksi moni on saaanut maksansa vikaa niistä
        Sillä herkille ne eivät sovi . Muta hän voi kysyä lääkäriltään neuvoa mitä lääkettä hänen tulisi syödä että pääsee vaivoistaan . Ei kenekään pitäisi tänä päivänä elää tuollaisten oireiden kanssa ottaa vaan voimia ihmiseltä

• Anonyymi

Ei histamiini mittauksesta ole hyötyä eikä allergialääkkeistä. Eivät osaa kuitenkaan hoitaa tätä meillä. Ruokavaliosta on hyötyä ja Naturdao sta. Ei gluteenia , paljon omega3 öljyinä jos kala Ei käy kuten minulle. Ravintoaineiden yliherkkyyksien mittauksesta on ollut valtava hyötyä
      Antioksidantti klinikka. T mh

• Anonyymi

Älä anna neuvoja luonnon tuotteista toiselle ihmiselle , nimittäin se mikä sopii sinulle voi olla hengen vaaralliselta jollekkin toiselle .
        Siis miten ihmeessä ihmiset vielä tänäpäivänä uskoo noihin tuotteisiin tavalliset lääkkeet läpi käy hyvin ison testauspeosessin ennekö niitä hyväksytään myyntiin edes. Ihmiset uskoo aina vaan sanaan” luonto ” luullen että ne jotenkin olisivat vaarattomia aineita. Ja jos jotain sattuu niitä syödessä niin korvausta ei tule kuten tavallisissa lääkärin kirjoittamissa lääkkeessä .
        Silloin on todella yksin vaivojensa kanssa .
        Siis jos itse syöt , niin älä tuputa muille , meillä on lääkärit sitävarten jotka kirjoittavat lääkkeitä harkiten. Ja yliherkkyys voi johtua niin monesta eri asiasta että potilaan pitäisi ehkä kirjoittaa päiväkirjaa mitä milloinkin on syönyt ja minä päivinä ovat oireet siinä on hyvä alku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä anna neuvoja luonnon tuotteista toiselle ihmiselle , nimittäin se mikä sopii sinulle voi olla hengen vaaralliselta jollekkin toiselle .
        Siis miten ihmeessä ihmiset vielä tänäpäivänä uskoo noihin tuotteisiin tavalliset lääkkeet läpi käy hyvin ison testauspeosessin ennekö niitä hyväksytään myyntiin edes. Ihmiset uskoo aina vaan sanaan” luonto ” luullen että ne jotenkin olisivat vaarattomia aineita. Ja jos jotain sattuu niitä syödessä niin korvausta ei tule kuten tavallisissa lääkärin kirjoittamissa lääkkeessä .
        Silloin on todella yksin vaivojensa kanssa .
        Siis jos itse syöt , niin älä tuputa muille , meillä on lääkärit sitävarten jotka kirjoittavat lääkkeitä harkiten. Ja yliherkkyys voi johtua niin monesta eri asiasta että potilaan pitäisi ehkä kirjoittaa päiväkirjaa mitä milloinkin on syönyt ja minä päivinä ovat oireet siinä on hyvä alku

Dao entsyymi auttaa. Valmistetta on monella eri valmistajalla, esim. https://www.apteekkishop.fi/Daosin

• Anonyymi

Vältä näitä ruokia:
      Punaviini ja kuohuviini (samppanja)
      Kala, kalakastikkeet ja äyriäiset – erityisesti tonnikala, makrilli, sardiinit.
      Etikka (myös etikkaa sisältävät ruoat, kuten kastike, majoneesi, ketsuppi ja sinappi)
      Tofu ja soijakastike
      Makkarat, leikkeleet ja savustetut lihatuotteet, kuten kinkku, salami, pekoni ja makkarat
      Juusto ja fonduet
      Marinoitu tai purkitettu ruoka, mukaan lukien hapankaali
      Koisokasvit (perunat, tomaatit, paprikat, munakoisot ja pinaatti ja rucola)
      Hedelmät, kuten mansikat, ananas ja banaani
      Pavut, kikherneet, soijapavut ja maapähkinät
      Sienet ja quorn
      Kuivatut hedelmät, pähkinät ja siemenet
      Hiivauute ja hiiva
      Suolaiset välipalat
      Säilöntäaineita ja keinotekoisia väreja sisältävät makeiset
      Suklaa ja muut kaakaopohjaiset tuotteet

• Anonyymi

Kyllä, kyllä.. kiitos listasta!

• Anonyymi

Jos osaat ruotsia löytyy facebookista hyvä ryhmä: (histaminintolerans: den stängda gruppen)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      6931
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4606
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2596
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      4
      1949
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1018
    6. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      1001
    7. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      138
      994
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      241
      827
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      816
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      176
      736
    Aihe