Pitääks ylioppilaalle viedä ruusu

Vai riittääkö pelkkä kortti, jonka väliin laittaa setelin. Tuli nyt yllättäen kutsu ja jo ens lauantaille pitäs olla valmista. Tää ois iltalukion oppilas, vähän niin ku mä eli yli 20 vuotias. Muistaakseni mulle tuotiin kukkia, mutta ei kaikki. Laittas mielellään vähän enemmänkin rahaa kortin väliin, mutta kun ei tiedä miten tuhlaavainen on. Jos liian vähän niin oon pihi ukko, taas jos liikaa niin lähtee uudella ylioppilaalla käsistä.

14

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ruusu ei ole pakollinen.

Riippuu monesta asiasta. Kuinka läheinen juhlakalu on, paljonko sulla on antaa, paljonko haluat antaa ja noi sun itse listaamat nyt ainakin.

40€ on jo ihan ok. Isommalla porukalla voi kerätä 20€/nuppi. Oikein tärkeälle läheiselle voi antaa 100€.

Makuasioita. Hesarissa oli aiheesta juttu Jonkin aikaa sitten, jos kiinnostaa etsiä.

xLiner

• Anonyymi

Mikään ei tietenkään estä lahjomasta vaikka 5000€:lla. Mutta ehkä pitäisi olla hyvä syy, kohde sille rahalle jo valmiina. Menee muuten baariin ja päihteisiin ne rahat.

Jos on nuorempi, niin opetelkoot tekemään töitä rahojensa eteen 😁

xLiner

• Anonyymi

Olisihan se ruusu paikallaan (jos vastaanottajalla on maljakko), mutta kortti ja lahjaraha on ihan ok.

- Sheena

• Minkälainen se ruusu pitäs olla. Siis yks vai joku kinppu. Punanen tietenki, eiks ni. Onkohan noi kukkakaupat auki, kun se pitäs just ennen juhlaa ostaa.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Minkälainen se ruusu pitäs olla. Siis yks vai joku kinppu. Punanen tietenki, eiks ni. Onkohan noi kukkakaupat auki, kun se pitäs just ennen juhlaa ostaa.

Moni tuo yhden ruusun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni tuo yhden ruusun.

Itse veisin nuorelle joko vaaleanpunaisen tai muun vaalean sävyisen, shampanja, oranssiin vivahtavan jms.

• Anonyymi

Täydellinen lahja olis rahalipas ja kondomeita eli kun tinderissä ovat niin taksan voi laittaa rahalippaaseen ja kumit seksitauteja ja ehkäsyä varten

• Anonyymi

Siit he olis aidosti ja pikeasti ilosia

• Ruusu kuuluu etikettiin, mutta ihan voit itse valita millaista etikettiä noudatat. Jos joku paheksuu, niin antaa paheksua, ei ole sinun asiasi siitä välittää, se on sen toisen ikioma mielipide ja siten mahdollisesti ongelmansakin.

Mitä rahan määrään tulee, niin kannattaa ajatella asiaa niin, että päätät summan millä perustein haluat ja kun lasket siitä rahasta irti, unohdat sen rahan kokonaan. Toinen saa olla summasta mitä tahansa mieltä ja sinun ei tarvitse miettiä onko toinen tuhlaavainen tms., kun jo luovuit siitä rahasta.

• Kävi niin hyvä tuuri, että kun mä pysähdyin ennen sitä juhlapaikkaa ABClle. Niin siinähän niitä ruusuja oli myynnissä, niin siitä nappasin vein. Eli oli ruusu sellanen vaale shampanjan punanen. Ja kortti ja raha välissä, että ihan täydellinen, hyvin meni. Kiitos vinkeistä. Ootte ihania.

• Hyvin sils meni 😊 Ylioppilaalle "kuuluu" viedä ruusu (tai muu onnittelukukka kortin kera), kuten muillekin valmistuville.

Lahjan ei tarvitse olla kallis eikä sen tarvitse olla edes materiaa. Itse olen antanut valmistuvalle yleensä rahaa, jollei tiedossa ole jotain täsmälahjaa. Lahjan suuruus riippuu paljon siitä, mikä suhde on valmistuvaan. Minä annoin esim. kummipojalleni (joka on myös siskonpoika) valmistujaislahjaksi hänelle keräämäni rahat, joista vuosien saatossa oli kertynyt n 1200€. Tuttavani pojalle, jota en ollut nähnyt kuin muutamia kertoja, mutta jonka ylioppilasjuhliin sain kutsun, vein ruusun ja 50€.

• Anonyymi

Ylioppilas haluaa niitä äLLiä. Pääsee halvalla kun leikkaa vanhoista lehditä L-kirjaimet ja panee lahjakuoreen (ne äLLät).

• Anonyymi

Ihan vain näin sivusta haluaisin huomauttaa, että "ylioppilas" ei ole yhdyssana vaan kirjoitetaan 'yli oppilas'.

• Anonyymi

Eikun nakkipaketti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      1
      5168
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      374
      1879
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1639
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1619
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      260
      1219
    6. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1043
    7. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      58
      1014
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      60
      775
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      766
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      729
    Aihe