Uskosta uskoon -oppi DEBUNKED

103

882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä yksi Jeesuksen sana kumoaa Juuson opit

      Eikä kynttilää sytytetä ja panna vakan alle, vaan kynttiläjalkaan, valaisemaan kaikkia, jotka huoneessa ovat


      Turha etsiä valoa muualta kuin "huoneesta" ja "kynttilänjalassa olevista kynttilöistä"

      • Tämä ei kylläkään kumoa tuon videon opetusta mitenkään, sehän koskee pelkästään Room. 1:16-17 tulkintaa.

        Sekin on kyllä käsittämätön väite että tuo sun tulkinta tuosta jakeesta kumoaa mun "opit". Selitä toki minkä opin ja miten niin. Ja miten niin turha etsiä valoa muualta kuin "huoneesta" ja "kynttilänjalassa olevista kynttilöistä" missä niin sanotaan, kerro toki? Moosekselle Jumalan sana tuli palavassa pensaassa, eli ei sekään kyllä huoneessa ollu tai kynttilänjalassa. Ei ollu seuroissa se ei.

        Ja ylipäänsä: jos sun tulkintaa seuraa ni mistä sä päättelet että mikä se "huone" on? Vanhoillislestadiolaisuus? Hehheh. Vl-opit on jo todistettu itsessään ristiriitaiseksi. Tyypit opettaa ihan huuli pyöreenä että me uskotaan niinku on aina uskottu vaikka ei tarvi mennä kovinkaan kauas taaksepäin ku on ollu vaikka mitä eri uskomuksia aina seurakuntaopista lähtien. Eli sallinet jos vähän nauran tuolle ajatukselle!


      • Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

        Tämä ei kylläkään kumoa tuon videon opetusta mitenkään, sehän koskee pelkästään Room. 1:16-17 tulkintaa.

        Sekin on kyllä käsittämätön väite että tuo sun tulkinta tuosta jakeesta kumoaa mun "opit". Selitä toki minkä opin ja miten niin. Ja miten niin turha etsiä valoa muualta kuin "huoneesta" ja "kynttilänjalassa olevista kynttilöistä" missä niin sanotaan, kerro toki? Moosekselle Jumalan sana tuli palavassa pensaassa, eli ei sekään kyllä huoneessa ollu tai kynttilänjalassa. Ei ollu seuroissa se ei.

        Ja ylipäänsä: jos sun tulkintaa seuraa ni mistä sä päättelet että mikä se "huone" on? Vanhoillislestadiolaisuus? Hehheh. Vl-opit on jo todistettu itsessään ristiriitaiseksi. Tyypit opettaa ihan huuli pyöreenä että me uskotaan niinku on aina uskottu vaikka ei tarvi mennä kovinkaan kauas taaksepäin ku on ollu vaikka mitä eri uskomuksia aina seurakuntaopista lähtien. Eli sallinet jos vähän nauran tuolle ajatukselle!

        Ei näin: Ja ylipäänsä: jos sun tulkintaa seuraa ni mistä sä päättelet että mikä se "huone" on? Vanhoillislestadiolaisuus?
        Vaan näin: Ja yleensäkään: jos sun tulkintaa seuraa ni mistä sä päättelet että mikä se "huone" on? Vanhoillislestadiolaisuus?
        ps. romukoppaan tuo joutava ylipään sana, ihan sama vaikka sanoisi alipäätäänkään!


    • Olet oikealla tiellä Juuso, tosin en käsitä sitä että olet kuulemani mukaan Roomalaiskatolinen. Mutta olet nuori vielä ja ehkäpä sekin on yksi vaihe Totuudenetsimisprosesessissasi.

      Olet ymmärtänyt sen, ettei usko Jeesukseen ole mikään taika, vaan asia jonka jokaisen täytyy henkilökohtaisesti kokea ja tehdä ja suullansa tunnustaa.

      Tuo ymmärryksesi osoittaa sen, että Totuuden rakkautesi on ottamassa pois sen kirouksen päältäsi , joka estää ymmärtämästä sitä yksinkertaista totuutta että usko ei ole mikään taika, vaan uskomista ja luottamista Jeesukseen!

      Muista kuitenkin että monet eksyttäjän paulat ovat tielläsi edessä, niin kuin minullakin on niin kauan kuin elän.

      • Lauserakenteeni ontuu! Piti sanomani:

        Muista kuitenkin SE, että monet eksyttäjän paulat ovat tielläsi edessä, niin kuin minullakin ovat niin kauan kuin elän.


      • Nyt on syytä torua Sinua, sillä VL;illä kyseinen uskosta uskoon tukee vain sen lahkon edes jonkinlaista hengissä pysymistä, Uskoon joka pelastaa Jeesus on heillä outo molemmilla, eli näin pelastus puuttuu.

        Pelastava usko on uskoa Jeesus luvatuksi messiaaksi, eikä SRK;n "Jumalan Valtakunnasta" joka on pannallista, toiminnallisesti sekä opillisesti.

        Ei Jumala laskeudu Taivaasta Nivalaan, Herran päivän jälkeen, vaan Uuteen Jerusalemiin, joka selviää jo Ilm 21;1-6.

        Usko täytyy objektoiua aina Kristukseen Jeesukseen.

        Sitten se, että usko tulee kuulemisesta on kylläkin totta, kun se seurakunnassa avataan ja sitähän ei avata SRK;lla, koska niillähän on kuuleman mukaan jumala.


      • Anonyymi

        Tietysti kun olen miespuolinen niin icemael joke-hannes o-dike paikalleen jämähtänyt uroksenpelle sekopää horula


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti kun olen miespuolinen niin icemael joke-hannes o-dike paikalleen jämähtänyt uroksenpelle sekopää horula

        Kun oikeen sai Jumalalta tämän nimen ni elämä on ollu yhtä helvettiä 12 mielisairaala ja koulut kesken päässä vippaa ja ei pysty tekee mitäänän Jumalalla outo huumorintaju jota saatana ei ymmärrä ois voinu ristiä aasiksi musta ois kiva kun ois aasi ja osaisi puhua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun oikeen sai Jumalalta tämän nimen ni elämä on ollu yhtä helvettiä 12 mielisairaala ja koulut kesken päässä vippaa ja ei pysty tekee mitäänän Jumalalla outo huumorintaju jota saatana ei ymmärrä ois voinu ristiä aasiksi musta ois kiva kun ois aasi ja osaisi puhua

        Tai sit luterilainen kirkko häviää maan päältä


    • Anonyymi

      4:11 Ja hän sanoi heille: teille on annettu tuta Jumalan valtakunnan salaisuus; mutta niille, jotka ulkona ovat, tapahtuvat kaikki vertausten kautta


      Jos joku ei ole elävä kivi josta "huone" rakentuu, hän ei ole Kristuksessa ja silloin kaikki hänen "oppinsa" ja uskonsa on viettelystä.

      • Anonyymi

        Toisinpäin Raamatun mukaan: jos joku ei ole Kristuksessa, hän ei ole elävä kivi. Kukaan ei ole Kristuksessa siksi että on elävä kivi vaan ihminen on elävä kivi jos on Kristuksessa.

        Tästä näkee miten vääristynyt teidän vllien usko on. Seurakunta on laitettu Kristuksen paikalle. Sinulla tuota Jumalan valtakunnan salaisuutta ole, senverran sekaisin sä oot sun uskon kanssa aivan selvästi.

        Sitäpaitsi vaikka joku ei olisikaan Kristuksessa niin hän voi tiedollisesti omata jopa täysin oikean opin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisinpäin Raamatun mukaan: jos joku ei ole Kristuksessa, hän ei ole elävä kivi. Kukaan ei ole Kristuksessa siksi että on elävä kivi vaan ihminen on elävä kivi jos on Kristuksessa.

        Tästä näkee miten vääristynyt teidän vllien usko on. Seurakunta on laitettu Kristuksen paikalle. Sinulla tuota Jumalan valtakunnan salaisuutta ole, senverran sekaisin sä oot sun uskon kanssa aivan selvästi.

        Sitäpaitsi vaikka joku ei olisikaan Kristuksessa niin hän voi tiedollisesti omata jopa täysin oikean opin.

        Tämä edellinen oli mun kommentti, lähti anonyymina ilmeisesti ku oli jostain syystä täppä tuossa "käytä nimimerkkiä anonyymi" -kentässä.


      • Anonyymi

        Syyllisyyden tunnolla ei pitkälle pötkitä ette pysty syyllistää ketään ja niitä vvihaatte jota ette pysty syyllistämään saataanalla ei ole valtaa kenenkään ruumiiseen sieluun henkeen eikä mihinkään


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisinpäin Raamatun mukaan: jos joku ei ole Kristuksessa, hän ei ole elävä kivi. Kukaan ei ole Kristuksessa siksi että on elävä kivi vaan ihminen on elävä kivi jos on Kristuksessa.

        Tästä näkee miten vääristynyt teidän vllien usko on. Seurakunta on laitettu Kristuksen paikalle. Sinulla tuota Jumalan valtakunnan salaisuutta ole, senverran sekaisin sä oot sun uskon kanssa aivan selvästi.

        Sitäpaitsi vaikka joku ei olisikaan Kristuksessa niin hän voi tiedollisesti omata jopa täysin oikean opin.

        Hienoa. Siunausta.


    • Anonyymi

      Hiusten halkomista. Salaisuus on se että Kristus ja seurakunta on yksi liha. Ei voi erottaa. Sulla on tämä aarre tai ei ole. Valitettavasti sinulla on oma Kristu. Ei se joka on lihaan tullut ja joka pelastaa synnin vallasta.

      Totta. Esim. EL on oikea oppi, mutta silti se on eksytystä, koska niiltä puuttuu rakkaus meihin. (He ajattelevat samalla tavalla meistä, muuten heillä ei ole Raamatun mukainen oppi)

      • Ei se ole hiusten halkomista. Kristus tulee aina ensin. Seurakuntakin kun lähestyy ihmistä, se julistaa Kristusta, ei itseään. Vllät nykyään julistaa enemmän itseään ku Kristusta, se nimenomaan kertoo että ootte harhassa, koska Pyhä Henki korostaa aina Kristusta, ei itseään eikä varsiniaan mitään muuta. Mulla on nimenomaan Kristus, lihaan tullut, sulla on vaan kuviteltu "kristus" joka on tosiasiassa seurakunta. Vl-liikkeestä on tullu ku Samaria et siellä palvotaan sitä kultaista sonnia eikä Kristusta, koska luulette että se on Kristus se teidän seurakunta.

        Tuokin todistaa juuri sen että ainaki sä oot ihan pimee, että EL on oikea oppi mutta eksytystä ku puuttuu rakkaus "meihin". Me, me, me!!!! Voi miten saatana onkaan eksyttäny teiät. Puuttuu rakkaus meihin!!! "Me" ollaankin se kaiken keskipiste. Minä, minä, minä! Minua pitää rakastaa, minä parka en voi elää ellei minua kaikki rakasta ja minun joukkoa!!

        Sulla ei tunnu olevan rakkautta Jeesukseen vaan pikemminkin siihen sun ah niin rakkaaseen joukkoon ja oppiin. Siitä puhutaan paljon, Jeesuksesta vain vähän. Loppujenlopuksi kyse ei ole Jeesuksesta vaan joukosta. Sillä ei ole teille väliä jos joku rakastaa Jeesusta ja uskovia, ainoastaan sillä että rakastaa teidän joukkoa ja on pilkulleen samaa mieltä. Voi pimeyttä!!

        Lue tarkasti nämä Raamatunkohdat ja ymmärrä että todellinen Kristuksen seurakunta korottaa ja julistaa Kristusta, ei itseään:

        2. Korinttilaiskirje 4:3-6
        [3] Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, [4] niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva. [5] Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. [6] Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.

        Johannes 16:13-15
        [13] Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. [14] Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. [15] Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        Sulta totisesti on peitossa tuo Paavalin julistamaan evankeliumi, se on selvä asia.


      • JuusoLehtola kirjoitti:

        Ei se ole hiusten halkomista. Kristus tulee aina ensin. Seurakuntakin kun lähestyy ihmistä, se julistaa Kristusta, ei itseään. Vllät nykyään julistaa enemmän itseään ku Kristusta, se nimenomaan kertoo että ootte harhassa, koska Pyhä Henki korostaa aina Kristusta, ei itseään eikä varsiniaan mitään muuta. Mulla on nimenomaan Kristus, lihaan tullut, sulla on vaan kuviteltu "kristus" joka on tosiasiassa seurakunta. Vl-liikkeestä on tullu ku Samaria et siellä palvotaan sitä kultaista sonnia eikä Kristusta, koska luulette että se on Kristus se teidän seurakunta.

        Tuokin todistaa juuri sen että ainaki sä oot ihan pimee, että EL on oikea oppi mutta eksytystä ku puuttuu rakkaus "meihin". Me, me, me!!!! Voi miten saatana onkaan eksyttäny teiät. Puuttuu rakkaus meihin!!! "Me" ollaankin se kaiken keskipiste. Minä, minä, minä! Minua pitää rakastaa, minä parka en voi elää ellei minua kaikki rakasta ja minun joukkoa!!

        Sulla ei tunnu olevan rakkautta Jeesukseen vaan pikemminkin siihen sun ah niin rakkaaseen joukkoon ja oppiin. Siitä puhutaan paljon, Jeesuksesta vain vähän. Loppujenlopuksi kyse ei ole Jeesuksesta vaan joukosta. Sillä ei ole teille väliä jos joku rakastaa Jeesusta ja uskovia, ainoastaan sillä että rakastaa teidän joukkoa ja on pilkulleen samaa mieltä. Voi pimeyttä!!

        Lue tarkasti nämä Raamatunkohdat ja ymmärrä että todellinen Kristuksen seurakunta korottaa ja julistaa Kristusta, ei itseään:

        2. Korinttilaiskirje 4:3-6
        [3] Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, [4] niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva. [5] Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. [6] Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.

        Johannes 16:13-15
        [13] Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. [14] Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. [15] Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

        Sulta totisesti on peitossa tuo Paavalin julistamaan evankeliumi, se on selvä asia.

        Vllät menee juuri tässä pieleen: ne opettaa että ihmisen pitäisi etsiä seurakuntaa, vaikka tosiasiassa pitäisi etsiä Jumalaa. Ja juuri siksi ne julistaa myös itseään, koska jos ihmisten pitäisi ensisijaisesti löytää seurakunta, ei Jumalaa, niin täytyy julistaa itseään eikä Kristusta jotta ihmiset löytäisi MEIDÄT.

        Raamatun mukaisesti ihmisen tulisi etsiä Jumalaa. Ja silloin kun seurakunta julistaa Kristusta, niin ihminen löytää Jumalan sitä kautta. Ei niin että ihmisen tulisi löytää seurakunta ja sitten seurakunta julistaa itseään niinku vllät ni ihminen löytää Jumalan. Mitä ihmeen pelleilyä!?!?!?!?


      • Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

        Vllät menee juuri tässä pieleen: ne opettaa että ihmisen pitäisi etsiä seurakuntaa, vaikka tosiasiassa pitäisi etsiä Jumalaa. Ja juuri siksi ne julistaa myös itseään, koska jos ihmisten pitäisi ensisijaisesti löytää seurakunta, ei Jumalaa, niin täytyy julistaa itseään eikä Kristusta jotta ihmiset löytäisi MEIDÄT.

        Raamatun mukaisesti ihmisen tulisi etsiä Jumalaa. Ja silloin kun seurakunta julistaa Kristusta, niin ihminen löytää Jumalan sitä kautta. Ei niin että ihmisen tulisi löytää seurakunta ja sitten seurakunta julistaa itseään niinku vllät ni ihminen löytää Jumalan. Mitä ihmeen pelleilyä!?!?!?!?

        Sinulla menee Kristus ja Jumala iloisesti sekaisin. Samoin seurakunta ja Jumalan valtakunta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla menee Kristus ja Jumala iloisesti sekaisin. Samoin seurakunta ja Jumalan valtakunta.

        Öhh? Kristus ON Jumala, vaikkakin Jumalalla viitataan usein Isä Jumalaan. Isä Jumalan luokse tullaan ainoastaan Kristuksen kautta.

        Miten mulla seurakunta ja valtakunta menee sekasin?


      • Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

        Öhh? Kristus ON Jumala, vaikkakin Jumalalla viitataan usein Isä Jumalaan. Isä Jumalan luokse tullaan ainoastaan Kristuksen kautta.

        Miten mulla seurakunta ja valtakunta menee sekasin?

        Kristus on kreikkaa ja tarkoittaa messiasta. Messias ei ole Jumala, vaan Hänen ainoa Poika.


    • Anonyymi

      En tiedä onko tämä hyvä vertaus, mutta omavanhuskaille Kristus on ovi jota kuljettavat mukanaan ja kuoltuaan toivovat siitä menevän sisälle valtakuntaan.

      Uskovainen tulee ovesta sisälle parannuksen kautta) huoneeseen jossa Jumalan perheväki asuu. Näin hän lähtee seuraamaan "meitä ja Kristusta".

      Pyhä Henki pyhittää ja erottaa maailmasta. Ei se ole Raamatun vastaista että ihminen "näkee koko ruumiin valaistuna"

      Sivuseikka, mutta kenelle me parannusta saarnattiin jos emme osaisi sanoa kuka on huoneen ulkopuolella. (Huom..kaikki huoneessa olevat ei ole kynttiläjalassa. Eli kaikilla ei pala uskon tuli, mutta se on ihan 100% varma että huoneen ulkopuolella oleva ei ole kynttiläjalassa. Oli sitten oppi ihan sama, mutta Henki ja tuli on toinen.)

      • Anonyymi

        Niin. Tässä tultiinkin siihen että Jumalan Hengen tulta ei saa muualta kuin huoneessa olevasta kynttiläjalasta, eli "uskosta uskoon" on juuri sama asia.

        Sä oot valitettavasti sytyttänyt oman tulen. Inhimillisestä suvaitsevaisuus, rakkaus, hempeys jne. Näillä ole mitään tekemistä synninpäästön kanssa jossa ilmenee taivaallinen rakkaus ( vrt. Syntinen nainen Simonin kodissa Luuk


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Tässä tultiinkin siihen että Jumalan Hengen tulta ei saa muualta kuin huoneessa olevasta kynttiläjalasta, eli "uskosta uskoon" on juuri sama asia.

        Sä oot valitettavasti sytyttänyt oman tulen. Inhimillisestä suvaitsevaisuus, rakkaus, hempeys jne. Näillä ole mitään tekemistä synninpäästön kanssa jossa ilmenee taivaallinen rakkaus ( vrt. Syntinen nainen Simonin kodissa Luuk

        Kristus on jokaisella kristityllä sydämessä Pyhän Hengen kautta, niin Raamattu opettaa. Etkö ymmärrä että evankeliumi, luettuna tai kuultuna tulee Kristuksen seurakunnalta, koska seurakunnan toimesta se on viety eteenpäin? Outo ajatus tuommonen että portti voi olla jotain muuta ku Kristus evankeliumissa, täysin tuntematon Raamatulle.

        Mistä sä päättelet että vanhoillislestadiolaisuus on tämä kynttilänjalka? Kato tuo mun video ni tuo sun uskosta uskoon -tulkinta kyllä oikenee sillä.

        Ja mistä päättelet että mä oon sytyttänyt oman tulen? Mitä tarkotat että mulla on inhimillinen suvaitsevaisuus, rakkaus, hempeästi? Ja mistä päättelet että mä en saa synninpäästöä myös toiselta ihmiseltä?

        Onko tuo "meitä ja Herraa Jeesusta" seuraaminen Raamatussa vai onko sekin teidän omaa keksintöä (en itseasiassa ite oikeesti muista ni kysyn)?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Tässä tultiinkin siihen että Jumalan Hengen tulta ei saa muualta kuin huoneessa olevasta kynttiläjalasta, eli "uskosta uskoon" on juuri sama asia.

        Sä oot valitettavasti sytyttänyt oman tulen. Inhimillisestä suvaitsevaisuus, rakkaus, hempeys jne. Näillä ole mitään tekemistä synninpäästön kanssa jossa ilmenee taivaallinen rakkaus ( vrt. Syntinen nainen Simonin kodissa Luuk

        Ainiin, ja kerro mulle missä Raamatussa sanotaan että Kristus on kirjaimellisesti yksi liha seurakunnan kanssa ja missä Raamatussa sanotaan että Kristus ei missään tapauksessa voi toimia ilman seurakunnan välikättä. Hänhän on Jumala, eli Hän tekee mitä tahtoo. Ja missä Raamatussa sanotaan että Jumala on sitonut itsensä seurakuntaan niin että on ihan kädetön? Eikö Johannes sano että Jumala voi herättää Aabrahamille lapsia vaikka kivistä jos haluaa? Luuletko ettei se ole mahdollista tänäänkin?


      • JuusoLehtola kirjoitti:

        Ainiin, ja kerro mulle missä Raamatussa sanotaan että Kristus on kirjaimellisesti yksi liha seurakunnan kanssa ja missä Raamatussa sanotaan että Kristus ei missään tapauksessa voi toimia ilman seurakunnan välikättä. Hänhän on Jumala, eli Hän tekee mitä tahtoo. Ja missä Raamatussa sanotaan että Jumala on sitonut itsensä seurakuntaan niin että on ihan kädetön? Eikö Johannes sano että Jumala voi herättää Aabrahamille lapsia vaikka kivistä jos haluaa? Luuletko ettei se ole mahdollista tänäänkin?

        Et katso voivasi vastata minulle, siinä mielessä olet vielä vahvasti vl.
        Jos sinäkin luulet että olen nimerkki Pinnasänky,-erehdyt pahemman kerran.

        Mutta muistuttaisin sinua, myös Pinnasängyn käyttämällä kehoituksella:

        Tee parannus Jumalasta Jeesukseen, sinäkin olet pakana, muista se!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Et katso voivasi vastata minulle, siinä mielessä olet vielä vahvasti vl.
        Jos sinäkin luulet että olen nimerkki Pinnasänky,-erehdyt pahemman kerran.

        Mutta muistuttaisin sinua, myös Pinnasängyn käyttämällä kehoituksella:

        Tee parannus Jumalasta Jeesukseen, sinäkin olet pakana, muista se!

        Ehh, mitä mun ois pitäny sulle vastata? Ei mulla ollu mitään sanottavaa sulle, siksi en vastannu. Itseasiassa hyvä etten vastannut, koska tämä sun lapsellisuus tuli ilmi sen kautta. Ensin sanoit että oon ymmärtänyt oikeen että usko on luottamista Jeesukseen ja nyt kun en vastannu sulle ni keksit kostoksi jotain mistä mun pitäisi tehdä parannus. Hedelmät (mädät sellaiset) tuli näkyviin hyvin pian!

        Ja mä oon katolilainen enkä oo lähtemässä kirkosta, get over it.


      • Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

        Ehh, mitä mun ois pitäny sulle vastata? Ei mulla ollu mitään sanottavaa sulle, siksi en vastannu. Itseasiassa hyvä etten vastannut, koska tämä sun lapsellisuus tuli ilmi sen kautta. Ensin sanoit että oon ymmärtänyt oikeen että usko on luottamista Jeesukseen ja nyt kun en vastannu sulle ni keksit kostoksi jotain mistä mun pitäisi tehdä parannus. Hedelmät (mädät sellaiset) tuli näkyviin hyvin pian!

        Ja mä oon katolilainen enkä oo lähtemässä kirkosta, get over it.

        Ite uskon kukkiin ja mehiläisiin tulin uskoon kun kävelin pellolla


      • Anonyymi

        Oikein hyvin sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein hyvin sanottu.

        Ajeletko teslalla?


    • Anonyymi

      Tälläkin palstalla usein perustellaan ihmisen roolia uskon synnyttämisessä (ja sillä ainoalla oikealla tavalla) Raamatun kohdalla Room: 1:17, joka on käännetty niin Bibliassa, 1938 ja 1992 käännöksissä;
      ................
      > Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niin kuin kirjoitettu on: ’’Vanhurskas on elävä uskosta’’.
      ..............
      Huomasin ’THE LIVING BIBLE’ amerikkalaisessa käännöksessä, ja siinä sanotaan
      vastaava kohta Room: 1:17;

      > This Good News tells us that God makes us ready for heaven. makes us
      right in God’s sight – when we put our faith and trust in Christ to
      save us. This is accomplished from start to finish by faith.
      As the Scripture says it, ‘’The man who finds life will find it through
      > trusting God.’’
      -----------------------
      Siis alusta loppuun uskosta – joka on aivan eri asia kuin uskosta
      uskoon siis siinä mielessä, että se siirtyisi ihmiseltä toiselle.

      Tarkistin asian erään vuosikymmeniä Raamattua ja nimenomaan alkukieltä tutkineelta optettajalta ja seuraavassa hänen kommenttinsa;
      .................................
      ´´
      Kreikaksi se on ek pisteoos eis pistin.

      Paavali käyttää alkutekstissä vastaavaa ilmaisua myös muualla. Esim. 2 Kor 2:16:ssa ek thanantou eis thanatou. Siellä ilmaisu on käännetty: ”Se on toisille kuoleman haju, joka tuou kuoleman.” Jatko on seuraava: ek zooees eis zooees eli ”toisille elämän tuoksu, joka tuo elämän.”

      Näissa kohdissa on siis asia ymmärretty siten, että ilmaisun kaksinkertaisuus vahvistaa sitä. Sellainen toisto on tavallista VT:lle ja sitä voi kutsua semitismiksi ja taustalla on heprean prepositiot min ja al. Niitä prepositioita käytetään esim. Ps. 84:8:ssa: ”he käyvät voimasta voimaan.” (vuoden 1933 käännös)

      Näin ymmärrettynä Paavalin ilmaisussa on ”vain” kysymyksessä uskon korostaminen. Ihminen pelastuu uskosta, ei tekojen kautta. Siksi vapaasti käännetty Room 1:17 saisi muodon: ”Evankeliumissa paljastuu Jumalan
      vanhurskaus: se on saatavilla vain uskosta ja yksin uskosta.” Sitä korostaa myös jatkon lainaus Habakukin kirjasta.

      Tässä ei ole siis kysymys siitä, että yksi antaa uskon toiselle vaan siitä, että pelastus on yksin uskosta. ´´
      ..........................................
      Siis tällä kohdalla ei mielestäni pysty perustelemaan sitä, että usko siirtyy vain toiselta uskovaiselta toiselle, koska sitä se ei alkukielessä tarkoita.

      • Anonyymi

        Kor tarkottaa sitä et elävät ja tuhoutuvat näkee kuka on uskovainen jos nyt sellainen olet


      • Anonyymi

        Joku vihaa uskovaisia niin paljon et esiintyy hoitomiehinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku vihaa uskovaisia niin paljon et esiintyy hoitomiehinä

        Reptiliaanlliskot


      • Anonyymi

        Manipuloija ei pytyalistaa uskovaisia


      • Anonyymi

        Seksin henki jolla ne yrittää vallata ihmiset kiimapaska


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksin henki jolla ne yrittää vallata ihmiset kiimapaska

        Juudas saatanz pahin ei pervoille mielihalyikke voi mitään tunnepaatti heti joku jrakastaa jotakin kiimapaska paikalla ei määrittele kenenkään parisuhdetta sekös pornoukkoa vituttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juudas saatanz pahin ei pervoille mielihalyikke voi mitään tunnepaatti heti joku jrakastaa jotakin kiimapaska paikalla ei määrittele kenenkään parisuhdetta sekös pornoukkoa vituttaa

        Arvaa lukeeko saatana tätä palstaa Judas oli toisella nimellä Jeesukselle saatana ja niin oli mooseksellekin ja muille jotka ennusti siitä


      • Anonyymi

        Ainakin tätä lestadiolaisten himopaskasatanismia esiintyy Joensuussa oulun myyrät asialla Joensuu nyt onkin eriseura ollu jo monta cuotta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin tätä lestadiolaisten himopaskasatanismia esiintyy Joensuussa oulun myyrät asialla Joensuu nyt onkin eriseura ollu jo monta cuotta

        Yksi uskovainen siellä taus olla joku Judit muissa oli paholainen ja ne yrityi raiskata sen moneen otteeseen vihapäissään teki oikein kun ei antanut limaliskojen panna itteensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin tätä lestadiolaisten himopaskasatanismia esiintyy Joensuussa oulun myyrät asialla Joensuu nyt onkin eriseura ollu jo monta cuotta

        Oulu kontrolloi jokaista paikallisseurakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oulu kontrolloi jokaista paikallisseurakuntaa.

        Se ei kontrolloi mitään en oo koskaan kuullutkaan ihminen pelastuu jollakin muulla kuin uskolla jresukseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei kontrolloi mitään en oo koskaan kuullutkaan ihminen pelastuu jollakin muulla kuin uskolla jresukseen

        Eihän sitä julkisesti kerrota, mutta SRK valvoo ja pelkää eriseuraa. Monien ry.den johtokuntiin ja puhujavalintoihin vaikuttaa.


    • Anonyymi

      Yritän jotaki vastata Juuson moniin kysymyksiin tässä keskustelussa.

      %%% Outo ajatus tuommonen että portti voi olla jotain muuta ku Kristus evankeliumissa, täysin tuntematon Raamatulle. %%%

      Ei se ole muuta. Pointtini oli vain että kun ihminen löytää tuon portin ja käy sisälle niin hänelle ei jää epäselväksi missä on Jeesus ja Hänen sisaruksensa ja äitinsä täällä maan päällä.

      Ei portti ole joka paikassa missä Jeesuksesta puhutaan. Mutta Hän on siinä läsnä missä kaksi tai useampi on koolla Hänen nimessään. Hänen "nimensä voiman" välityksellä tapahtuu vanhurskauttaminen. On mahdottomuus saarnata Jeesuksen nimeen ellei ole saanut Pyhän Hengen voimaa. Siis evankeliumin julistaminen ei ole sanan virka mutta Pyhän Hengen virka.

      "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi."

      Valitettavasti sinä vielä lukeudut niihin jotka pyrkii päästä sisälle. Mutta nöyrtymättä parannukseen omasta epäuskostaan. Luottaen ihmisjärkeen.


      %%% Mistä sä päättelet että vanhoillislestadiolaisuus on tämä kynttilänjalka? Kato tuo mun video ni tuo sun uskosta uskoon -tulkinta kyllä oikenee sillä. %%%

      Näin:
      Room 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

      Mutta myös näin:

      Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.


      Katso, ei tässä kukaan luule olevansa ketään parempi tai puhtaampi. Olemme kaikki syntisiä. Ero on vain että jotkut Jumala on pelastanut ja toisia ei ole vielä pelastanut.

      joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.

      Valitettavasti sinä kynsin ja hampain vastustat juuri sitä evankeliumia joka on voimallinen siirtämäänn sinutkin tähän ihanaan joukkoon.


      %%%Ja mistä päättelet että mä oon sytyttänyt oman tulen? Mitä tarkotat että mulla on inhimillinen suvaitsevaisuus, rakkaus, hempeästi? Ja mistä päättelet että mä en saa synninpäästöä myös toiselta ihmiseltä? %%%

      Sinulla ei ole (taivaallista) rakkautta. Sinä et rakasta niin kuin Jeesus antoi esimerkin Jumalan valtakunnan talostelusta.. jalkojen pesusta.

      Sinulla on ihan varmasti emotionaalista rakkautta jne. mut sitä on myös Budhhalaisilla ja Hindulaisilla. Jalkojen pesua, eli synninpäästöä ei ole muualla (jos rajataan nyt suomeen keskustelun) kuin VL liikkeen sisällä.

      (sanoisin näin. Suomessa ei kuulu Jumalan valtakunnan evankeliumi muuta kuin VL liikkeestä. Kaikki lapset tosin ovat uskovaisia, mutta joka julistaa Kristusta mutta ei ole VL on menettänyt uskon lahjan ja on eksyttäjä)

      Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

      Itse sanot että emme usko samalla tavalla niin miksi sitten tällaisia kysyt?

      %%% Onko tuo "meitä ja Herraa Jeesusta" seuraaminen Raamatussa vai onko sekin teidän omaa keksintöä (en itseasiassa ite oikeesti muista ni kysyn)? %%%

      :-)

      1 Tess 1:6 Ja te olette meitä ja Herraa seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan

      • En minä ole väittänytkään, että portti olisi missä tahansa missä Jeesuksesta puhutaan. Jos joku kiroaa Jeesuksen nimeä kapakassa ni ei se portti siellä ole. Paavalille kuitenkin oli sama, kuka Jeesuksen nimeä julistaa, hänen mielestään se oli ihan OK ja tärkeintä että Jeesusta julistetaan. Sä meet vaan huti tuossa: kun ihminen löytää Jeesuksen, hän tulee tuntemaan Jumalan. Hänelle ei jää epäselväksi missä Jeesus on, kun hän löytää Jeesuksen. Siksi on outoa ajattelua tuollainen, että kun löytää portin ja käy sisälle niin ei jää epäselväksi missä Jeesus ja Hänen sisaruksensa on. Ikäänkuin se portti kuitenkin olisi jotain muuta kuin Jeesus ja Jeesus lukittuna siellä porttien takana ja paljastuu sitten vasta kun käy portista sisälle. Sitäpaitsi, kukaan ei absoluuttisesti tiedä kuka on Jeesuksen veli ja sisar ja kuka ei, koska kukaan ei absoluuttisesti näe toisen sieluntilaa, eli hiukan outoa tuokin ajattelu, että sekin muka kirkastuu samalla.

        Luotan Kristukseen, eli olen jo sisässä, eikä sun mielipide muuta sitä tosiasiaa.

        Mä voisin heittää sulle samat vastaukset tuohon että mistä tiedän että katolinen kirkko ainakin on kynttilänjalka. Ja sillä väitteellä olisi enemmän uskottavuutta, koska katolisella kirkolla on kuitenkin historiallinen jatkumo alkuun asti toisinkuin vanhoillislestadiolaisilla. Ja myös minä koen Pyhän Hengen läsnäolon omassa sydämessäni ja elämässäni.

        Mistä sä tiiät miten mä "talostelen" Kristuksen seurakunnassa? Tuokin on absurdi väite että synninpäästöä ei ole muualla. Kyllä meillä katolisessa kirkossa on synninpäästö, just toissapäivänä kävin ripillä ja sain synninpäästön ja toimi niinku junan vessa. Myös muilla lestadiolaisilla on synninpäästö, luterilaisilla ja metodisteilla on jne.

        Siksi kysyn, koska teet paljon olettamuksia jotka ei ole totta. Sä elät sun pikku tynnyrissä ja luulet, että missään ei ole samanlaista kuin vanhoillislestadiolaisuudessa, että synnit annetaan anteeksi jne, mutta erehdyt pahasti.

        Nyt kun sanoit tuon 1. Tess 1:6:n, niin täytyy sanoa tämä: evankeliumien ulkopuolella kaikki Jeesuksen seuraamiseen liittyvät kohdat käyttävät sanaa imitoida kreikankielessä. Eli pyrkiä elää niinkuin Kristus. Paavali sanoo myös toisaalla että olkaa minun seuraajiani (imitoikaa minua) niinkuin minä olen Kristuksen (niinkuin minä imitoin Kristusta). Eli vllät tulkitsee tuon väärin, koska kyse ei ole joukon seuraamisesta tai joukkoon kuulumisesta, vaan jonkinkaltaiseksi tulemista ja siihen pyrkimistä. Ja voiko vanhoillislestadiolaiset sanoa, että he imitoivat Kristusta? No ei todellaakan, senverran mukavuudenhaluista ja pelokasta itsekeskeistä kristillisyyttä siitä on tullut. Tuokin kohta vain väännetään tarkoittamaan että täytyy kuulua ensin MEIHIN ja sitten seurata Jeesusta, vaikka se ei tosiasiassa sitä tarkoita.


      • Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

        En minä ole väittänytkään, että portti olisi missä tahansa missä Jeesuksesta puhutaan. Jos joku kiroaa Jeesuksen nimeä kapakassa ni ei se portti siellä ole. Paavalille kuitenkin oli sama, kuka Jeesuksen nimeä julistaa, hänen mielestään se oli ihan OK ja tärkeintä että Jeesusta julistetaan. Sä meet vaan huti tuossa: kun ihminen löytää Jeesuksen, hän tulee tuntemaan Jumalan. Hänelle ei jää epäselväksi missä Jeesus on, kun hän löytää Jeesuksen. Siksi on outoa ajattelua tuollainen, että kun löytää portin ja käy sisälle niin ei jää epäselväksi missä Jeesus ja Hänen sisaruksensa on. Ikäänkuin se portti kuitenkin olisi jotain muuta kuin Jeesus ja Jeesus lukittuna siellä porttien takana ja paljastuu sitten vasta kun käy portista sisälle. Sitäpaitsi, kukaan ei absoluuttisesti tiedä kuka on Jeesuksen veli ja sisar ja kuka ei, koska kukaan ei absoluuttisesti näe toisen sieluntilaa, eli hiukan outoa tuokin ajattelu, että sekin muka kirkastuu samalla.

        Luotan Kristukseen, eli olen jo sisässä, eikä sun mielipide muuta sitä tosiasiaa.

        Mä voisin heittää sulle samat vastaukset tuohon että mistä tiedän että katolinen kirkko ainakin on kynttilänjalka. Ja sillä väitteellä olisi enemmän uskottavuutta, koska katolisella kirkolla on kuitenkin historiallinen jatkumo alkuun asti toisinkuin vanhoillislestadiolaisilla. Ja myös minä koen Pyhän Hengen läsnäolon omassa sydämessäni ja elämässäni.

        Mistä sä tiiät miten mä "talostelen" Kristuksen seurakunnassa? Tuokin on absurdi väite että synninpäästöä ei ole muualla. Kyllä meillä katolisessa kirkossa on synninpäästö, just toissapäivänä kävin ripillä ja sain synninpäästön ja toimi niinku junan vessa. Myös muilla lestadiolaisilla on synninpäästö, luterilaisilla ja metodisteilla on jne.

        Siksi kysyn, koska teet paljon olettamuksia jotka ei ole totta. Sä elät sun pikku tynnyrissä ja luulet, että missään ei ole samanlaista kuin vanhoillislestadiolaisuudessa, että synnit annetaan anteeksi jne, mutta erehdyt pahasti.

        Nyt kun sanoit tuon 1. Tess 1:6:n, niin täytyy sanoa tämä: evankeliumien ulkopuolella kaikki Jeesuksen seuraamiseen liittyvät kohdat käyttävät sanaa imitoida kreikankielessä. Eli pyrkiä elää niinkuin Kristus. Paavali sanoo myös toisaalla että olkaa minun seuraajiani (imitoikaa minua) niinkuin minä olen Kristuksen (niinkuin minä imitoin Kristusta). Eli vllät tulkitsee tuon väärin, koska kyse ei ole joukon seuraamisesta tai joukkoon kuulumisesta, vaan jonkinkaltaiseksi tulemista ja siihen pyrkimistä. Ja voiko vanhoillislestadiolaiset sanoa, että he imitoivat Kristusta? No ei todellaakan, senverran mukavuudenhaluista ja pelokasta itsekeskeistä kristillisyyttä siitä on tullut. Tuokin kohta vain väännetään tarkoittamaan että täytyy kuulua ensin MEIHIN ja sitten seurata Jeesusta, vaikka se ei tosiasiassa sitä tarkoita.

        %%% Mä voisin heittää sulle samat vastaukset tuohon että mistä tiedän että katolinen kirkko ainakin on kynttilänjalka. %%%

        Nimenomaan siinä onkin ongelmasi, ettet sitä tee vaikka se on ilmiselvä raamatullinen kanta asiaan. Ei, sinä hylkäät "absurdina" Jumalan sanan totuuden ja punot ihmisjärjelle sopivia selityksiä :-)

        EL ovat raamatun perustalla mutta niillä ei ole sama Henki, koska Jumalan Henki kokoaa yhdeksi laumaksi.


      • Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

        En minä ole väittänytkään, että portti olisi missä tahansa missä Jeesuksesta puhutaan. Jos joku kiroaa Jeesuksen nimeä kapakassa ni ei se portti siellä ole. Paavalille kuitenkin oli sama, kuka Jeesuksen nimeä julistaa, hänen mielestään se oli ihan OK ja tärkeintä että Jeesusta julistetaan. Sä meet vaan huti tuossa: kun ihminen löytää Jeesuksen, hän tulee tuntemaan Jumalan. Hänelle ei jää epäselväksi missä Jeesus on, kun hän löytää Jeesuksen. Siksi on outoa ajattelua tuollainen, että kun löytää portin ja käy sisälle niin ei jää epäselväksi missä Jeesus ja Hänen sisaruksensa on. Ikäänkuin se portti kuitenkin olisi jotain muuta kuin Jeesus ja Jeesus lukittuna siellä porttien takana ja paljastuu sitten vasta kun käy portista sisälle. Sitäpaitsi, kukaan ei absoluuttisesti tiedä kuka on Jeesuksen veli ja sisar ja kuka ei, koska kukaan ei absoluuttisesti näe toisen sieluntilaa, eli hiukan outoa tuokin ajattelu, että sekin muka kirkastuu samalla.

        Luotan Kristukseen, eli olen jo sisässä, eikä sun mielipide muuta sitä tosiasiaa.

        Mä voisin heittää sulle samat vastaukset tuohon että mistä tiedän että katolinen kirkko ainakin on kynttilänjalka. Ja sillä väitteellä olisi enemmän uskottavuutta, koska katolisella kirkolla on kuitenkin historiallinen jatkumo alkuun asti toisinkuin vanhoillislestadiolaisilla. Ja myös minä koen Pyhän Hengen läsnäolon omassa sydämessäni ja elämässäni.

        Mistä sä tiiät miten mä "talostelen" Kristuksen seurakunnassa? Tuokin on absurdi väite että synninpäästöä ei ole muualla. Kyllä meillä katolisessa kirkossa on synninpäästö, just toissapäivänä kävin ripillä ja sain synninpäästön ja toimi niinku junan vessa. Myös muilla lestadiolaisilla on synninpäästö, luterilaisilla ja metodisteilla on jne.

        Siksi kysyn, koska teet paljon olettamuksia jotka ei ole totta. Sä elät sun pikku tynnyrissä ja luulet, että missään ei ole samanlaista kuin vanhoillislestadiolaisuudessa, että synnit annetaan anteeksi jne, mutta erehdyt pahasti.

        Nyt kun sanoit tuon 1. Tess 1:6:n, niin täytyy sanoa tämä: evankeliumien ulkopuolella kaikki Jeesuksen seuraamiseen liittyvät kohdat käyttävät sanaa imitoida kreikankielessä. Eli pyrkiä elää niinkuin Kristus. Paavali sanoo myös toisaalla että olkaa minun seuraajiani (imitoikaa minua) niinkuin minä olen Kristuksen (niinkuin minä imitoin Kristusta). Eli vllät tulkitsee tuon väärin, koska kyse ei ole joukon seuraamisesta tai joukkoon kuulumisesta, vaan jonkinkaltaiseksi tulemista ja siihen pyrkimistä. Ja voiko vanhoillislestadiolaiset sanoa, että he imitoivat Kristusta? No ei todellaakan, senverran mukavuudenhaluista ja pelokasta itsekeskeistä kristillisyyttä siitä on tullut. Tuokin kohta vain väännetään tarkoittamaan että täytyy kuulua ensin MEIHIN ja sitten seurata Jeesusta, vaikka se ei tosiasiassa sitä tarkoita.

        %% Mistä sä tiiät miten mä "talostelen" Kristuksen seurakunnassa? %%

        Sillä ei ole merkitystä miten talostelet kun kerran meillä ei ole rakkauden siteen kautta hengen yhteyttä. Kuulumme eri laumoihin ja meillä on eri paimenet.


      • Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

        En minä ole väittänytkään, että portti olisi missä tahansa missä Jeesuksesta puhutaan. Jos joku kiroaa Jeesuksen nimeä kapakassa ni ei se portti siellä ole. Paavalille kuitenkin oli sama, kuka Jeesuksen nimeä julistaa, hänen mielestään se oli ihan OK ja tärkeintä että Jeesusta julistetaan. Sä meet vaan huti tuossa: kun ihminen löytää Jeesuksen, hän tulee tuntemaan Jumalan. Hänelle ei jää epäselväksi missä Jeesus on, kun hän löytää Jeesuksen. Siksi on outoa ajattelua tuollainen, että kun löytää portin ja käy sisälle niin ei jää epäselväksi missä Jeesus ja Hänen sisaruksensa on. Ikäänkuin se portti kuitenkin olisi jotain muuta kuin Jeesus ja Jeesus lukittuna siellä porttien takana ja paljastuu sitten vasta kun käy portista sisälle. Sitäpaitsi, kukaan ei absoluuttisesti tiedä kuka on Jeesuksen veli ja sisar ja kuka ei, koska kukaan ei absoluuttisesti näe toisen sieluntilaa, eli hiukan outoa tuokin ajattelu, että sekin muka kirkastuu samalla.

        Luotan Kristukseen, eli olen jo sisässä, eikä sun mielipide muuta sitä tosiasiaa.

        Mä voisin heittää sulle samat vastaukset tuohon että mistä tiedän että katolinen kirkko ainakin on kynttilänjalka. Ja sillä väitteellä olisi enemmän uskottavuutta, koska katolisella kirkolla on kuitenkin historiallinen jatkumo alkuun asti toisinkuin vanhoillislestadiolaisilla. Ja myös minä koen Pyhän Hengen läsnäolon omassa sydämessäni ja elämässäni.

        Mistä sä tiiät miten mä "talostelen" Kristuksen seurakunnassa? Tuokin on absurdi väite että synninpäästöä ei ole muualla. Kyllä meillä katolisessa kirkossa on synninpäästö, just toissapäivänä kävin ripillä ja sain synninpäästön ja toimi niinku junan vessa. Myös muilla lestadiolaisilla on synninpäästö, luterilaisilla ja metodisteilla on jne.

        Siksi kysyn, koska teet paljon olettamuksia jotka ei ole totta. Sä elät sun pikku tynnyrissä ja luulet, että missään ei ole samanlaista kuin vanhoillislestadiolaisuudessa, että synnit annetaan anteeksi jne, mutta erehdyt pahasti.

        Nyt kun sanoit tuon 1. Tess 1:6:n, niin täytyy sanoa tämä: evankeliumien ulkopuolella kaikki Jeesuksen seuraamiseen liittyvät kohdat käyttävät sanaa imitoida kreikankielessä. Eli pyrkiä elää niinkuin Kristus. Paavali sanoo myös toisaalla että olkaa minun seuraajiani (imitoikaa minua) niinkuin minä olen Kristuksen (niinkuin minä imitoin Kristusta). Eli vllät tulkitsee tuon väärin, koska kyse ei ole joukon seuraamisesta tai joukkoon kuulumisesta, vaan jonkinkaltaiseksi tulemista ja siihen pyrkimistä. Ja voiko vanhoillislestadiolaiset sanoa, että he imitoivat Kristusta? No ei todellaakan, senverran mukavuudenhaluista ja pelokasta itsekeskeistä kristillisyyttä siitä on tullut. Tuokin kohta vain väännetään tarkoittamaan että täytyy kuulua ensin MEIHIN ja sitten seurata Jeesusta, vaikka se ei tosiasiassa sitä tarkoita.

        %% Sä elät sun pikku tynnyrissä ja luulet, että missään ei ole samanlaista kuin vanhoillislestadiolaisuudessa, että synnit annetaan anteeksi jne, mutta erehdyt pahasti. %%

        On esimerkkejä, ihan lähimenneisyydestä että on "löytynyt" saman Hengen lapsia joista ei aiemmin ole ollut tietoa suomessa. Ihan ratkaiseva tekijä on että he "kuulevat meitä" (Minun lampaat untevat minun ääneni) ja kuuluvat meihin nyt.


        Ymmärrän toki että on paljon muita laumoja jotka kuulevat toisiaan jne. Mutta me emme kuule siellä hyvän paimenen ääntä emmekä tunne Hengen yhteyttä. Ei tästä pääse mihinkään. Ihmisjärjelle kelpaa yleinen hempeys ja ekumenia, mutta ei Totuuden Henki opeta sellaiseen.


    • Anonyymi

      Löytyi muutama kysymys lisää.


      %%%
      Ainiin, ja kerro mulle missä Raamatussa sanotaan että Kristus on kirjaimellisesti yksi liha seurakunnan kanssa ja missä Raamatussa sanotaan että Kristus ei missään tapauksessa voi toimia ilman seurakunnan välikättä. Hänhän on Jumala, eli Hän tekee mitä tahtoo. Ja missä Raamatussa sanotaan että Jumala on sitonut itsensä seurakuntaan niin että on ihan kädetön? Eikö Johannes sano että Jumala voi herättää Aabrahamille lapsia vaikka kivistä jos haluaa? Luuletko ettei se ole mahdollista tänäänkin?
      %%%

      Tätä kohtaa tarkoitan kun mainitsin valtakunnan salaisuuden.

      Ef 5:31. Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. 32. Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.



      Iankaikkisen elämän sanat on jätetty seurakunnalle ja muuta tietä raamattu ei tunne.

      Luuk 10:16 :Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.

      Joh 17:17:20 Mutta en minä ainoasti heidän edestänsä rukoile, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minun päälleni

      Joh 17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, annoin minä heille; ja he ne ottivat vastaan, ja totisesti tunsivat minun sinusta lähteneen, ja uskoivat, että sinä minun lähetit

      Joh 17:14 Minä annoin heille sinun sanas, ja maailma vihasi heitä; sillä ei he ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole



      Jakeita riittää. Mutta oleellista on ettei Jumala, vaikka kaikkivaltias peru sanojansa. Itse kirkastettu Kristus ilmestyi Saulukselle, mutta evankeliumin saarnavirka ei ole kirkastetulla Kristuksella mutta alennuksen tilassa, lihassa asuvalla Kristuksella, siksi tarvittiin seurakuntaa völikätenä vanhurskauttamaan Saulusta:

      17. Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä. 18. Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.

      Eli tuossa taas se ettei taivaan tulta, Pyhä Henkeä saada mistään muualta kuin syntisen ihmisen uskosta. Uskosta uskoon. Ananiaksen saarnan kautta silmät avautui ja Saulus sai Pyhän Hengen ja oli siten kasteelle kelvollinen.


      Jumala ei "voi" herättää kivistä lapsia muutoin kuin Jumalan valtakunnan evankeliumin kautta. Siitä saat olla ihan varma. Hän kyllä vaikuttaa henkensä kautta missä tahtoo, mutta vanhhurskauttaminen ei voi tapahtua muutoin kuin se on sanassa ilmoitettu.

      • Anonyymi

        Vastaan kaikkiin sun viimesimpiin kommentteihin tässä samassa kommentissa siinä järjestyksessä ku ne tuossa yllä on:

        Mitä sä höpiset? Tottakai mä teen just niin, että totean vain sun tavoin samat asiat ku sinäkin Raatusta mutta lisäksi sen että mun väitteellä on jatkumon takia aika paljon enemmän uskottavuutta.

        Mistä sä tiiät ettei EL:llä onkin Pyhä Henki mutta vl ei? Siitä ku että tuntuu niin rakkaalta tämä joukko ja EL ei? Hehheh mikä perustelu. Mitä sä tiiät EL:stä, tuskin oot ollu juuri niiden kanssa edes paljon tekemisissä.

        Juu, en mä tarvi sun rakkautta, mulle riittää Jumalan rakkaus.

        Ef 5 ei sano että seurakunta ja Kristus on kirjaimellisesti yksi. Kristuksen tosi ruumis on taivaassa samoin ku Kristuksen Henki on läsnä kaikkialla eikä ole sidottu yhtään mihinkään. Kyse on analogiasta joka ei sekään ole täydellinen. Tätä sun vaikuttaa olevan vaikea ymmärtää. Haluaisit teljetä Jeesuksen sun pikku valtakuntaan.

        Jeesus antoi apostoleille sanansa ja se on Raamatussa. Kuka sitä sanaa kuulee niin se pelastuu. Totta, myös sama pätee Kristuksen seurakuntaan, koska seurakunta ja Jumalan sana julistaa aina samaa asiaa. Eli tuo on vaan outo kahtiajako että sana ja seurakunta on jotenkin toisistaan erillinen asia.

        Mistä sä niin päättelit ettei evankeliumin saarnavirkaa ole kirkastetulla Kristuksella? Kerro yksi Raamatunkohta mikä sanoo niin selvästi, ilman sun sepustuksia. Kuka sä luulet olevasi että voit laittaa Jumalan sun pikku boksiin?!?!? Paavali sanoo nimenomaan vastaanottaneensa Jeesukselta evankeliumin, ei ihmisiltä:
        "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut." (Gal. 1:11-12)

        Mitä tulee Paavalin kääntymykseen, tuossa ei sanota että Ananias julisti Paavalille evankeliumia eikä muukaan Raamattu näin todista, voit tsekata mun minuutin pitusen short -videon tästä:
        https://youtube.com/shorts/Dn0H3M8N4bw?feature=share

        Tuossa kohdassa ei missään sanota että vllien narratiivi ois totta. Päinvastoin. Tuossa ei sanota että Ananiasta ois TARVITTU. Jumala teki asian miten halusi, mutta Hän ei tarvitse yhtään ketään tekemään asioita. Se että hän on valinnut toimia niinkuin toimii, ei mitenkään loogisesti tarkoita että Hän ei voisi toimia monella muullakin tavalla. Tämä tuntuu olevan vaikeaa käsittää: Jumala ei ole sidottu eikä rajoitettu. Eli totuus on että me ei tarkalleenottaen tiedetä miksi Jumala päätti toimia Paavalin kohdalla näin. Miksi Paavalista tehtiin apostolikin noin poikkeavalla tavalla, eli "tuosta vaan"? Me ei tiedetä, mutta Jumala tietää. Siispä ei kannata lukea tuohon jotain sellaista jota se ei varmasti sano.

        Jos sä luulet, että Jumala ei voi herättää Aabrahamille lapsia miten haluaa, vaikka Raamattu niin sanoo, meillä ei ole enempää keskusteltavaa. Koska sä et oo keskustelemassa, sä oot tunkemassa Raamattua sun narratiiviin, joka ei selvästikään ole Raamatun mukainen koska et usko selviä Raamatun sanoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan kaikkiin sun viimesimpiin kommentteihin tässä samassa kommentissa siinä järjestyksessä ku ne tuossa yllä on:

        Mitä sä höpiset? Tottakai mä teen just niin, että totean vain sun tavoin samat asiat ku sinäkin Raatusta mutta lisäksi sen että mun väitteellä on jatkumon takia aika paljon enemmän uskottavuutta.

        Mistä sä tiiät ettei EL:llä onkin Pyhä Henki mutta vl ei? Siitä ku että tuntuu niin rakkaalta tämä joukko ja EL ei? Hehheh mikä perustelu. Mitä sä tiiät EL:stä, tuskin oot ollu juuri niiden kanssa edes paljon tekemisissä.

        Juu, en mä tarvi sun rakkautta, mulle riittää Jumalan rakkaus.

        Ef 5 ei sano että seurakunta ja Kristus on kirjaimellisesti yksi. Kristuksen tosi ruumis on taivaassa samoin ku Kristuksen Henki on läsnä kaikkialla eikä ole sidottu yhtään mihinkään. Kyse on analogiasta joka ei sekään ole täydellinen. Tätä sun vaikuttaa olevan vaikea ymmärtää. Haluaisit teljetä Jeesuksen sun pikku valtakuntaan.

        Jeesus antoi apostoleille sanansa ja se on Raamatussa. Kuka sitä sanaa kuulee niin se pelastuu. Totta, myös sama pätee Kristuksen seurakuntaan, koska seurakunta ja Jumalan sana julistaa aina samaa asiaa. Eli tuo on vaan outo kahtiajako että sana ja seurakunta on jotenkin toisistaan erillinen asia.

        Mistä sä niin päättelit ettei evankeliumin saarnavirkaa ole kirkastetulla Kristuksella? Kerro yksi Raamatunkohta mikä sanoo niin selvästi, ilman sun sepustuksia. Kuka sä luulet olevasi että voit laittaa Jumalan sun pikku boksiin?!?!? Paavali sanoo nimenomaan vastaanottaneensa Jeesukselta evankeliumin, ei ihmisiltä:
        "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut." (Gal. 1:11-12)

        Mitä tulee Paavalin kääntymykseen, tuossa ei sanota että Ananias julisti Paavalille evankeliumia eikä muukaan Raamattu näin todista, voit tsekata mun minuutin pitusen short -videon tästä:
        https://youtube.com/shorts/Dn0H3M8N4bw?feature=share

        Tuossa kohdassa ei missään sanota että vllien narratiivi ois totta. Päinvastoin. Tuossa ei sanota että Ananiasta ois TARVITTU. Jumala teki asian miten halusi, mutta Hän ei tarvitse yhtään ketään tekemään asioita. Se että hän on valinnut toimia niinkuin toimii, ei mitenkään loogisesti tarkoita että Hän ei voisi toimia monella muullakin tavalla. Tämä tuntuu olevan vaikeaa käsittää: Jumala ei ole sidottu eikä rajoitettu. Eli totuus on että me ei tarkalleenottaen tiedetä miksi Jumala päätti toimia Paavalin kohdalla näin. Miksi Paavalista tehtiin apostolikin noin poikkeavalla tavalla, eli "tuosta vaan"? Me ei tiedetä, mutta Jumala tietää. Siispä ei kannata lukea tuohon jotain sellaista jota se ei varmasti sano.

        Jos sä luulet, että Jumala ei voi herättää Aabrahamille lapsia miten haluaa, vaikka Raamattu niin sanoo, meillä ei ole enempää keskusteltavaa. Koska sä et oo keskustelemassa, sä oot tunkemassa Raamattua sun narratiiviin, joka ei selvästikään ole Raamatun mukainen koska et usko selviä Raamatun sanoja.

        Jaahans, taas unohtui kirjautua, eli tämä oli mun vastaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan kaikkiin sun viimesimpiin kommentteihin tässä samassa kommentissa siinä järjestyksessä ku ne tuossa yllä on:

        Mitä sä höpiset? Tottakai mä teen just niin, että totean vain sun tavoin samat asiat ku sinäkin Raatusta mutta lisäksi sen että mun väitteellä on jatkumon takia aika paljon enemmän uskottavuutta.

        Mistä sä tiiät ettei EL:llä onkin Pyhä Henki mutta vl ei? Siitä ku että tuntuu niin rakkaalta tämä joukko ja EL ei? Hehheh mikä perustelu. Mitä sä tiiät EL:stä, tuskin oot ollu juuri niiden kanssa edes paljon tekemisissä.

        Juu, en mä tarvi sun rakkautta, mulle riittää Jumalan rakkaus.

        Ef 5 ei sano että seurakunta ja Kristus on kirjaimellisesti yksi. Kristuksen tosi ruumis on taivaassa samoin ku Kristuksen Henki on läsnä kaikkialla eikä ole sidottu yhtään mihinkään. Kyse on analogiasta joka ei sekään ole täydellinen. Tätä sun vaikuttaa olevan vaikea ymmärtää. Haluaisit teljetä Jeesuksen sun pikku valtakuntaan.

        Jeesus antoi apostoleille sanansa ja se on Raamatussa. Kuka sitä sanaa kuulee niin se pelastuu. Totta, myös sama pätee Kristuksen seurakuntaan, koska seurakunta ja Jumalan sana julistaa aina samaa asiaa. Eli tuo on vaan outo kahtiajako että sana ja seurakunta on jotenkin toisistaan erillinen asia.

        Mistä sä niin päättelit ettei evankeliumin saarnavirkaa ole kirkastetulla Kristuksella? Kerro yksi Raamatunkohta mikä sanoo niin selvästi, ilman sun sepustuksia. Kuka sä luulet olevasi että voit laittaa Jumalan sun pikku boksiin?!?!? Paavali sanoo nimenomaan vastaanottaneensa Jeesukselta evankeliumin, ei ihmisiltä:
        "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut." (Gal. 1:11-12)

        Mitä tulee Paavalin kääntymykseen, tuossa ei sanota että Ananias julisti Paavalille evankeliumia eikä muukaan Raamattu näin todista, voit tsekata mun minuutin pitusen short -videon tästä:
        https://youtube.com/shorts/Dn0H3M8N4bw?feature=share

        Tuossa kohdassa ei missään sanota että vllien narratiivi ois totta. Päinvastoin. Tuossa ei sanota että Ananiasta ois TARVITTU. Jumala teki asian miten halusi, mutta Hän ei tarvitse yhtään ketään tekemään asioita. Se että hän on valinnut toimia niinkuin toimii, ei mitenkään loogisesti tarkoita että Hän ei voisi toimia monella muullakin tavalla. Tämä tuntuu olevan vaikeaa käsittää: Jumala ei ole sidottu eikä rajoitettu. Eli totuus on että me ei tarkalleenottaen tiedetä miksi Jumala päätti toimia Paavalin kohdalla näin. Miksi Paavalista tehtiin apostolikin noin poikkeavalla tavalla, eli "tuosta vaan"? Me ei tiedetä, mutta Jumala tietää. Siispä ei kannata lukea tuohon jotain sellaista jota se ei varmasti sano.

        Jos sä luulet, että Jumala ei voi herättää Aabrahamille lapsia miten haluaa, vaikka Raamattu niin sanoo, meillä ei ole enempää keskusteltavaa. Koska sä et oo keskustelemassa, sä oot tunkemassa Raamattua sun narratiiviin, joka ei selvästikään ole Raamatun mukainen koska et usko selviä Raamatun sanoja.

        Luin jostakin (olikohan youtube kommentti) että pidät monia VL uskovaisia. Nyt kuitenkin tunnustat eksklusiivistä katolilaisuutta. Sinä horjut käsityksissäsi.

        Joo. Sama Henki todistaa meidän henkemme kanssa. Se on inhimillisessä mielessä juuri niin että ihan subjektiivinen tunne on se joka vetää Jumalan valtakunnan rajan. Onko EL oikeassa ja VL väärässä? Minulla on rauha ja prlastusvarmuus. Uskon kautta. Ei tietoa. Mutta en ole totuudessa jos ajattelen että Pyhä Henki olisi, vastoin Kristuksen sanaa koonnut toisenkin lauman.

        Usko tulee kuulemisesta. Tarvitaan Pyhän Hengen saarna sovinnosta. Ajattelette ehkä että apostolin ja paavin virka on se juttu, mutta raamattuun on sellainenkin seikka kirjattu että uskonveljemme Epaphras synnytti evankeliumilla seurakuntia (Laodicea tais olla). Hän ei ollut apostoli, mutta Pyhän Hengen pappi.


        Vai Ef 5 Kristuksen ruumis on analogia 😂 Miksi sitten Jeesus sanoo että pelastumisen edellytys on tuon ruumiin näkeminen? 😇

        Monta kertaa joo laittanut kohdat "joka teitä kuulee se minua kuulee..." älä töllötä taivaalle kun Kristus on kerran lihaan tullut. Täältä alhaalta se löytyy. Etsivä löytää. Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa... eikö istu hyvin Jumalan Pojan sanat meikäläisen narratiiviin 😂

        ## Eli totuus on että me ei tarkalleenottaen tiedetä miksi Jumala päätti toimia Paavalin kohdalla näin ##

        Sanoisin että sinä et tiedä. Sinä et tiedä Jumalan valtakunnasta mitään muutakaan.

        Ananias oli ihan välttämätön välimies.

        Voiko Jumala hukuttaa ihmiskunnan veden alle?
        Ei, koska hän ei voi rikkoa lupaustaan.

        Voiko Jumala synnyttää uskoa muuten kuin siirtämällä Jumalan valtakuntaan.
        Ei, koska hän sanoo näin sellaisista jotka hylkäävät kutsun Jumalan valtakuntaan

        Luuk 14:24. sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani.'

        Tämä onkin se tärkein asia. Kun kuulet kutsun ole ahkera ja tee parannus.


    • Anonyymi

      %%%Paavalille kuitenkin oli sama, kuka Jeesuksen nimeä julistaa, hänen mielestään se oli ihan OK ja tärkeintä että Jeesusta julistetaan.%%%

      Tarkoitat varmaan Fil 1: 12- 18

      Siinä lienee kuitenkin (ellen erehdy) vain kysymys uskon veljien välillä kiistasta "kuka meistä on suurin". Kyllä ne samaa evankeliumia julistivat vaikka olikin kateutta Paavalia kohtaan.

      Mutta "toista evankeliumia" Paavali ei sallinut.

      Gal 1:8 Mutta ehkä me taikka joku enkeli taivaasta saarnais teille toisin evankeliumia, kuin me olemme teille saarnanneet, se olkoon kirottu!

      Ef 4:14 Ettemme silleen lapset olisi, jotka horjuisimme ja kaikkinaisilta opetuksen tuulilta vieteltäisiin, ihmisten koiruuden ja kavaluuden kautta, jolla he meitä käyvät ympäri, saadaksensa pettää

      Voisi ajatella että tuossa varhaisessa vaiheessa ei kovin monta eriseuraa ja suuntausta (verrattuna nykyaikaan) ollut erkaantunut, mutta niistä Paavali sanoo että "he meitä käyvät ympäri, saadaksensa pettää".

      Tämähän ei anna sellaista kuvaa että Paavalille kelpaisi kaikkinainen opetus.

      • Tuon Fil. 1:n osalta tuo on taas sun tulkintaa, mitä teksti ei sano. Sensijaan mitä se sanoo on, että Paavalille on sama millä motiivilla joku julistaa, oli totuudessa tai ei. Ja se ei tarkoita samaa ku sun tulkinta.

        Samaa mieltä ettei Paavali hyväksy eri evankeliumia. Mutta kaikilla jotka uskoo apostolisen uskontunnustuksen mukaan on sama evankeliumi, eli evankeliumi Kristuksen kärsimyksestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta, eli en tiiä mitä höpiset.


      • Anonyymi

        se olkoon kirottu=isan koi aiheutti alkucesä Suvi juhlien maston kaarumisen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se olkoon kirottu=isan koi aiheutti alkucesä Suvi juhlien maston kaarumisen

        Olisihan Isa voinu sanoa sille rauhoitu niin se olisi tyyntyny


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan Isa voinu sanoa sille rauhoitu niin se olisi tyyntyny

        Makeasti paistaa aurinko joten isan koi hermostu haluan että kuustiainen kaulaa hiomennakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makeasti paistaa aurinko joten isan koi hermostu haluan että kuustiainen kaulaa hiomennakin

        Pimennys verhot ikkunaan myrsky on nousemassa venäläiset pommikoneet voi nähdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimennys verhot ikkunaan myrsky on nousemassa venäläiset pommikoneet voi nähdä

        Ei kannata kurkkia verhojfn raosta joku voi nähdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata kurkkia verhojfn raosta joku voi nähdä

        Kannattaa vaan katella maisemia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa vaan katella maisemia

        Vai onkohan parempi pitää kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai onkohan parempi pitää kiinni

        Luohualla myrskyää kohta luluun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luohualla myrskyää kohta luluun

        Tekee kutaa hallita hinonsa jz juosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekee kutaa hallita hinonsa jz juosta

        Kimpassa


      • Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

        Tuon Fil. 1:n osalta tuo on taas sun tulkintaa, mitä teksti ei sano. Sensijaan mitä se sanoo on, että Paavalille on sama millä motiivilla joku julistaa, oli totuudessa tai ei. Ja se ei tarkoita samaa ku sun tulkinta.

        Samaa mieltä ettei Paavali hyväksy eri evankeliumia. Mutta kaikilla jotka uskoo apostolisen uskontunnustuksen mukaan on sama evankeliumi, eli evankeliumi Kristuksen kärsimyksestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta, eli en tiiä mitä höpiset.

        Finlands leviathans azazel-kotka=suomen kansa ja vanhoillis azazeiliolaiset
        Ja tapahtui, kun minä näin sen linnun puhuvan, minä sanoin enkelille: ’Mitä tämä on, herrani?’ Ja hän sanoi: ’Tämä on jumalattomuus. Tämä on Azazel.’ Ja hän sanoi sille: ’Häpeä, Azazel! Sillä Aabrahamin osa on taivaassa, mutta sinun on maan päällä, koska sinä olet valinnut ja rakastanut tätä saastaisuutesi olinpaikkaa, siksi Ikuinen Mahtava Herra laittoi sinut kulkemaan maan päällä, ja sinun kauttasi tulee jokainen paha valheiden henki, ja sinun kauttasi viha ja koetukset jumalattomien ihmisten sukupolville, sillä Jumala, Ikuinen, Mahtava, ei ole antanut lupaa, että vanhurskaiden ruumiit olisivat kädessäsi, sen tähden, että sillä tavalla vanhurskaiden elämä ja saastaisten tuho varmistuisi. Kuule tämä, ystäväni, ja katoa häveten luotani! Sillä sinun ei ole annettu leikkiä kiusaajaa, mitä tulee kaikkiin vanhurskaisiin. Pysy erossa tästä miehestä! Sinä et voi johtaa häntä harhaan. Hän on vihollinen sinulle ja niille, jotka seuraavat sinua ja rakastavat himojasi. Sillä katso, se vaatetus, mikä taivaassa oli ennen sinun, on laitettu syrjään häntä varten, ja se kuolevaisuus, mikä oli hänen, on siirretty sinuun!’
        Ja enkeli sanoi minulle: ’Tiedä, että tästä lähtien Ikuinen on valinnut sinut. Ole rohkea ja käytä tätä käskyvaltaa sen verran, kuin minä pyydän sinulta, sitä vastaan, joka panettelee totuutta. Enkö olisi kykenevä laittamaan hänet häpeään, joka on hajottanut ympäri maata taivaan salaisuudet, ja on kapinoinut Mahtavaa vastaan? Sano hänelle: Tule maan polttouunin palavaksi hiileksi! Mene, Azazel, maan luoksepääsemättömiin osiin, sillä perintöosasi on hallita niitä, jotka ovat kanssasi, niitä, jotka tulivat tähtien ja pilvien kanssa, ja niitä ihmisiä, joiden osa sinä olet, jopa niitä, jotka ovat olemassa sinun olemuksesi tähden. Vanhurskauttaminen on vihollisesi. Nyt lähde luotani kadotukseesi!’
        Ja minä lausuin ne sanat, jotka tuo enkeli opetti minulle. Ja sitten enkeli sanoi minulle: ’Älä vastaa hänelle! Sillä Jumala on antanut hänelle vallan niihin, jotka vastaavat hänelle!’ Ja enkeli puhui minulle uudelleen sanoen: ’Kuinka paljon tahansa hän sinulle puhuu, älä vastaa hänelle, ettei hänellä olisi vapaata pääsyä sinuun, sillä Ikuinen on antanut hänelle "punnitse ja tahdo" tässä asiassa.’ Ja minä tein sen, mitä enkeli minulle käski, ja aivan sama, kuinka paljon hän puhui minulle, minä en vastannut hänelle yhtään mitään.


      • Anonyymi

        Kolme ehkä pelast


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme ehkä pelast

        Uu loput eivät pääse homostaan eroon


      • Anonyymi

        Kuten kyseisestä Raamatun kohdasta näkee suomalaiset jumalattomat perkeleet maksaa ja vitun korkeen hinnan eipä taida vanhurskailla olla seurakuntaa Suomessa kuten azazelin lapset temneltää


    • Anonyymi

      Pidemmistä puheitta katsomatta filmiä kyseisen videon koodi qwh=monta armoa on saannu leikata

    • Anonyymi

      Ei evankeliumi ole sama asia kuin synninpäästö. Ylösnoussut Kristus puhui 40 päivän ajan apostoleille Jumalan valtakunnasta.

      Niin myös apostoli Paavalille hänen ollessa Arabiassa Kristus puhui hänelle Jumalan valtakunnasta selitti kirjoitukset ja antoi hänelle evankeliumin imestyksissä.

      Mutta, anteeksiantamusta kirkkauden enkelit (Kornelius) tai kirkastettu Kristus ei (Saulus) ei
      saarnaa.

      Sovintosaarna on nimittäin "meissä säädetty" kuten Paavali sanoo.

      Raamatun selkein oppi on että sovintosaarna on Pyhän Hengen virka. Älä potki tutkainta vastaan 😇

      • Joo samaa mieltä ettei evankeliumi ja synninpäästö ole sama asia, mutta niillä on osittain sama funktio. Evankeliumin uskomalla ihminen kuitenkin saa synnit anteeksi samoin kuin synninpäästössä, näin Raamattu osoittaa.

        "Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan" (1. Kor. 15:1-4)

        Taas sepität ohi Raamatun omiasi tuon suhteen että Jeesus ei olisikaan julistanut Paavalille evankeliumia vaikka Paavali niin itse sanoo, eli eipä siitä sen enempää.

        Jos enkeli tai Jeesus julistaa evankeliumia ni sillon jos sen joku uskoo ni kyllä se saa syntinsä anteeksi. Raamatun mukaan synnit saa anteeksi uskomalla evankeliumi.

        Lueppas uudelleen toinen korinttolaiskirje niin tiedät ketkä on tämä "me" joista Paavali puhuu (Paavali nimittäin puhuu apostolinvirasta sekä evankelistan virkaan asetetuista henkilöistä). Ja edelleen sanon saman kuin aiemmin, vaikka sun tulkinta siitä olisikin oikea, se ei tarkota että vl-liike on se "me" mistä Paavali puhuu, sille ei ole kyllä mitään viitteitä.

        Ylipäänsä, en mä oo eri mieltä siitä etteikö kaikkia kristittyjä ole kutsuttu julistamaan evankeliumia.

        No itseasiassa se ei ole Raamatun selkein oppi, eikä edes mitenkään ilmeisesti edes Raamatullinen oppi. Siitä voit kuunnella lisää tältä mun videolta:

        https://youtu.be/inE40OJrv6Y

        Mun mielestä sä et opeta Raamatun mukaisesti, vaan ahdat vaan vängällä Raamattua sun omiin ajatuksiin ja korvasyyhyyn, mihin se ei kuitenkaan mene.


    • Anonyymi

      Debunked=maksa kuulesovellus

    • Anonyymi

      ###
      Mun mielestä sä et opeta Raamatun mukaisesti, vaan ahdat vaan vängällä Raamattua sun omiin ajatuksiin ja korvasyyhyyn, mihin se ei kuitenkaan mene.
      ###


      Pitää paikkansa tietyssä mielessä. Raamattua pitää nimityäin selittää Raamatulla. Et voi valita sopivia kohtia ja niillä pönkittää omia käsityksiä.

      Eihän Raamattu ole ristiriidassa itsensä kanssa. Kyllä sun on selitettävä näennäiset ristiriidat.

      Sinä väität nyt että Paavali saatuaan parannuksen armon ja uudesti synnyttyään lyötiin sokeudella. Vaikka se kohta Sanasta joka kertoo itse tapahtumasta sanoo

      17. Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä.
      18. Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.

      Tämä kohta on selkeä ja puhuu armojärjestyksestä joka on sama kuin muutenkin Raamatussa.

      Ei taivaasta käsin voida ihmistä auttaa muuten kuin herättämällä tunnon, lyömällä sokeudella ja lähettämällä uskovaisen kera Jumalan valtakunnan evankeliumin. (Uskosta uskoon on armojärjestys)

      Paavali puhuu ilmestyksistä, näyistä ja kolmannesta taivaasta johon hänet temmattiin. Hän sai evankeliumin suoraan Kristukselta, mutta ei siinä yhyeydessä kun hänet lyötiin sokeudella.

      Näin se on ymmärettävä, muuten tehdään Jumalan sanalle väkivaltaa.

    • Anonyymi

      %%%Jos enkeli tai Jeesus julistaa evankeliumia ni sillon jos sen joku uskoo ni kyllä se saa syntinsä anteeksi. Raamatun mukaan synnit saa anteeksi uskomalla evankeliumi.%%%

      En uskalla väittää toista. Mutta uskallan väittää että Raamatussa ei ole yhtäkään sellaista tapausta tai lupausta että kirkkauden olennoilla olisi sovituksen virka.

      Päinvastoin. Korneliuksen ja Sauluksen esimerkit osoittavat että välimiestä, ihmistä Kristusta tarvitaan.

      • Ei, minä en väitä mitään sellaista. Laitoin tämän minuutin short-videon linkin, tsekkaappa se nyt jos et aiemmin tsekannu: https://youtube.com/shorts/Dn0H3M8N4bw?feature=shared

        Voi olla että Paavali ei ollut valmis vastaanottamaan evankeliumia vaikka hän sen saikin suoraan Jeesukselta, koska ei ollut vielä nöyrtynyt. Ja ehkä juuri se, että hänen piti mennä sokeana kristittyjen luokse, oli Jumalan Paavalille tarkoittama nöyryytys, koska kristittyjä Paavali oli vainonnut. Mutta ei Raamatussa sanota, että Jumala tarvitsisi välimiehiä, ei, päinvastoin siellä sanotaan että Hän voi tehdä mitä huvittaa.

        Taivaasta käsin voidaan kylläkin auttaa, edelleen Jumala voi pelastaa kenet huvittaa ja miten huvittaa, se on selvä asia.

        Sinä teet Jumalan sanalle väkivaltaa kun yrität liiaksi omalla järjellä selittää sitä. Mikset vain usko mitä siellä sanotaan? Me ei ymmärretä kaikkea eikä kaikki käy järkeen tai ole täysin johdonmukaista äkkiseltään, miksi sen pitäisi olla? Luuletko että me ymmärretään yhtä hyvin kuin Jumala?

        Minun mielestä Jesajan kutsumusnäky on selvä: Jesaja saa enkeliltä synninpäästön ilmestyksessä:

        Jesaja 6:1-7
        [1] Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin. [2] Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät. [3] Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa". [4] Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla. [5] Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin." [6] Silloin lensi minun luokseni yksi serafeista, kädessään hehkuva kivi, jonka hän oli pihdeillä ottanut alttarilta, [7] ja kosketti sillä minun suutani sanoen: "Katso, tämä on koskettanut sinun huuliasi; niin on sinun velkasi poistettu ja syntisi sovitettu".

        Teet edelleen sen virheolettamuksen muutenkin, että jos jotakin ei ole Raamatussa niin silloin sitä ei voi olla olemassa. No Raamattuhan ei opeta sellaista. Eli jos Raamatussa ei ole sitä että Jeesus ei koskaan käynyt kusella niin siitä ei voi vetää sitä johtopäätöstä että Jeesus ei käynyt kusella. Eli se mitä Raamattu ei selkeästi kerro on epäselvää, ellei kristittyjen yhteinen kokemus eli traditio osoita muuta. Ja kristittyjen traditiohan osoittaa sekä lestadiolaisuuden alkuheräyksessä että muualla kristikunnassa, että ihmiset (myös kristityt lol) keskimäärin käy kusella JA että ihmisiä on tullut uskoon yksinäisyydessä ja uudestisyntynyt esim lukemalla Jumalan sanaa ja uskomalla evankeliumin sieltä tai saamalla sen suoraan ilmestyksessä Jeesukselta (tätä tapahtuu muslimimaissa kohtuullisen paljon).

        Juuri Korneliuksen tapaus osoittaa tämän edelläsanotun todeksi: Pietari ei tiennyt että pakanat voi saada Pyhän Hengen ja vieläpä ennen kastetta, mutta näin Jumala näytti että se on mahdollista.


    • Anonyymi

      On toki paljon vaikeasti ymmärettävää kirjoituksissa.

      Ajattelen että Ramatulla selitetään raamattua. Jos raamatun sanan hylkää "absurdina", eli päättelee ettei se voi tarkoittaa sitä mitä se sanoo, koska se on järjelle absurdi niin eksytään. Järki tulkitsee raamattua juuri silleen ettei se voisi olla absurdi sanoma.

      Kyllä sinun on pakko myöntää että raamattu aika vahvasti torjuu ajatuksen että lapsi syntyisi ilman seurakuntaäitiä

      10:16 Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.

      4:3 Jos nyt meidän evankeliumimme on peitetty, niin se on niille peitetty, jotka kadotetaan,

      Jos joku tulee ja kertoo että hän on uudestisyntynyt ilman seurakuntaa sinä luultavasti hyväksyt sen ja ajattelet että kuulutte samaan laumaan. Tietenkin näin koska teillä on sama Henki mutta se ei ole raamatun mukaista. Pyhä Henki kutsuu Jumalan valtakuntaan ja rakentaa yhtä laumaa joka on Kristksen ruumis ja myös pahennuksen kallio. Loukkauskivi. Absurdi ajatus järjelle.

      Jos "meidän" kutsun ylönkatsoo niin turha on kuvitella että muulla tavalla on päässyt Jumalan lapseksi.

      Luuk 14:24. sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani.'


      Jesaja katsoi hengen silmin Jumalan lasten olemusta. Kyllä ne seraafit olivat (ja on edelleen) ihmisiä jotka tuovat taivaasta lähetetyn evankeliumin.

      Mitä ajattelet tästä Kristusen sanasta?

      Joh 6:40 Tämä on sen tahto, joka minun lähetti, että jokainen joka näkee Pojan ja uskoo hänen päällensä, hänellä pitää ijankaikkinen elämä oleman, ja minä herätän hänen viimeisenä päivänä

      Moni ajattelee uskovansa "hänen päällensä" vaikka eivät näe häntä. Onko sinun silmä "yksinkertainen" vai rupeetko tässä kohdassa puhumaan alku-kielestä, analogiasta. jne. ?

      Kun uudestisyntyy vedestä ja Hengestä näkee Jumalan valtakunnan. (Joh 3 - nikodemus)

      6:22 Silmä on ruumin valkeus; jos siis silmäs on yksinkertainen, niin koko ruumiis on valaistu.

      Pyhä Henki valaisee ja kirkastaa Kristuksen ruumiin. Jos uskon silmä on terve niin näkee seurakuntaruumiin.

      Eihän Jeesus itse asiassa puhu mistään muusta kuin Jumalan valtakunnasta. Vertausten kautta. Me uskotaan että meille on annettu oikea ymmärrys mutta muille ei, vaan he vetoavat omaan viisauteen.

      Matt 13:11. Mutta hän vastasi ja sanoi: teille on annettu tuta taivaan valtakunnan salaisuudet, vaan ei heille ole annettu.


      Siksipä, toistaan taas että tämä yksi Jeesuksen sana (Jumalan valtakunnasta ja uskon liekin sytyttämisestä) kumoaa kaikki "Juuson opit"

      Matt 5:15 Eikä kynttilää sytytetä ja panna vakan alle, vaan kynttiläjalkaan, valaisemaan kaikkia, jotka huoneessa ovat

      • Kuka tahansa kuka uudestisyntyy ei synny ilman seurakuntaa, se on absurdi ajatus jo itsessään. Mä oon tässä keskustelussa jo sanonu, että siellä missä on Raamattu, on seurakunta jossain mielessä läsnä, koska seurakunnan kautta Raamattu on ihmisten käsiin päätynyt, vaikka sitä olisikin välittänyt sittemmin kustannusosakeyhtiö WSOY tai kuka tahansa. Se joka ottaa vastaan Raamatun sanan, se ottaa vastaan apostolien sanan, eli "meidän" johon sinä viittaat. Ylipäänsä, se joka tuntee Jumalan, on osallinen seurakunnasta, oli sen yhteydessä fyysisesti juuri nyt tai ei.

        Ei ole mitään syytä olettaa että Jesaja olisi katsonut Jumalan lasten olemusta Hengen silmin, Raamattu ei anna semmosta implikaatiota todellaakan vaan se on sun oma tulkinta koska jälleen kerran väitit jotain semmosta mikä ei ole Raamatullista ja nyt kun osoitin että asia on toisinkuin sanoit, niin tietenkään et halua että sun narratiivi menee rikki vaan haluat keksiä vaikka mitä sepityksiä. Oli aivan yleistä että profeetat näki tällaisia ja muitakin näkyjä. Lisäksi mä oon tässä seuraavassa videossa osoittanu, että profeetta Nehemia tulkitsee Mooseksen kirjaa siten, että kääntymys tarkoittaa nimenomaan rukouksessa Jumalan puoleen kääntymistä, Hänelle synnin tunnustamista ja Hänen armoonsa luottamista silloin kun ei ollut olemassa temppeliä johon olisi voinut mennä uhraamaan, eli juutalaisille oli aivan tuttu konsepti se että synnit saattoi saada anteeksi rukouksessa, eli olen vain lukenut kuinka Raamattu tulkitsee Raamattua niinkuin itse sanoit että pitäisi tehdä: https://youtu.be/cGI0_gvm7sQ

        Ja mitä tulee tuohon Joh. 6:40 -tulkintaan. Kirjaimellinen näkeminen ei ole tarpeen, koska se ei ole mahdollistakaan enää. Jos se olisi tarpeen, niin silloin sokeat eivät voisi pelastua. Jeesus myös itse toisaalla sanoo, että autuaita ne jotka eivät näe ja silti uskovat:
        Joh. 20:
        25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

        Eli näkeminen on Johanneksen mukaan, jakeet 30 ja 31 sitä, että vakuuttuu siitä, että Jeesus on Kristus, ei mitään muuta. Lisäksi toki Raamatussa on paljon näkemiseen liittyviä hengellisiä analogioita, mutta tässä kohtaa en näe että sellaiselle olisi tarvetta muuten kuin että näkeminen on vakuuttuneisuutta siitä että Jeesus on Kristus.

        Jumalan valtakunnan näkeminen ei voi tarkoittaa minkään joukon näkemistä, koska Jeesus itse sanoo, ettei sitä voi nähdä, eli en edes viitsi alkaa sen enempää siitä keskustelemaan koska Raamattu osoittaa jo kättelyssä sun olettamuksen tuosta vääräksi.

        Tuo sun Matt. 6:22 tulkinta on aivan kaukaa haettua, eikä sillä ole seurakuntaruumiin kanssa mitään tekemistä, eli en edes jaksa kommentoida sitä. Jokainen voi itse todeta tämän lukemalla tuon kontekstissa.

        Nuo loput on sitä samaa settiä mitä oot jauhanu täällä kokoajan, jolla ei oo Raamatun kanssa mitään tekemistä muutakuin nuo jakeet jotka otat ja vääristät sun omiin tarkotuksiin sopiviksi, eli lukekoot kanssalukijat tämän keskustelun/väittelyn alusta loppuun, niihin on kommentoitu jo monesti.

        Mä lopetan tän keskustelun nyt tähän, mä uskon että jokainen joka vilpittömästi etsii totuutta, näkee tämän keskustelun perusteella, kumpi puhuu totuutta ja kumpi ei. Tämä kiertää vain samaa kehää eikä tällä menolla paljon hyödytä ketään, mutta silti hyvä keskustelu, ennenkaikkea siksi, että ihmiset voi nähdä miten kaukaa haettuja vl-tulkinnat Raamatusta yleensä ovat.

        Toivon, että jokainen joka tämän lukee, kääntyy Kristuksen puoleen ja antaa elämänsä Hänelle! Ja tervetuloa myös katoliseen messuun! ;)


      • Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

        Kuka tahansa kuka uudestisyntyy ei synny ilman seurakuntaa, se on absurdi ajatus jo itsessään. Mä oon tässä keskustelussa jo sanonu, että siellä missä on Raamattu, on seurakunta jossain mielessä läsnä, koska seurakunnan kautta Raamattu on ihmisten käsiin päätynyt, vaikka sitä olisikin välittänyt sittemmin kustannusosakeyhtiö WSOY tai kuka tahansa. Se joka ottaa vastaan Raamatun sanan, se ottaa vastaan apostolien sanan, eli "meidän" johon sinä viittaat. Ylipäänsä, se joka tuntee Jumalan, on osallinen seurakunnasta, oli sen yhteydessä fyysisesti juuri nyt tai ei.

        Ei ole mitään syytä olettaa että Jesaja olisi katsonut Jumalan lasten olemusta Hengen silmin, Raamattu ei anna semmosta implikaatiota todellaakan vaan se on sun oma tulkinta koska jälleen kerran väitit jotain semmosta mikä ei ole Raamatullista ja nyt kun osoitin että asia on toisinkuin sanoit, niin tietenkään et halua että sun narratiivi menee rikki vaan haluat keksiä vaikka mitä sepityksiä. Oli aivan yleistä että profeetat näki tällaisia ja muitakin näkyjä. Lisäksi mä oon tässä seuraavassa videossa osoittanu, että profeetta Nehemia tulkitsee Mooseksen kirjaa siten, että kääntymys tarkoittaa nimenomaan rukouksessa Jumalan puoleen kääntymistä, Hänelle synnin tunnustamista ja Hänen armoonsa luottamista silloin kun ei ollut olemassa temppeliä johon olisi voinut mennä uhraamaan, eli juutalaisille oli aivan tuttu konsepti se että synnit saattoi saada anteeksi rukouksessa, eli olen vain lukenut kuinka Raamattu tulkitsee Raamattua niinkuin itse sanoit että pitäisi tehdä: https://youtu.be/cGI0_gvm7sQ

        Ja mitä tulee tuohon Joh. 6:40 -tulkintaan. Kirjaimellinen näkeminen ei ole tarpeen, koska se ei ole mahdollistakaan enää. Jos se olisi tarpeen, niin silloin sokeat eivät voisi pelastua. Jeesus myös itse toisaalla sanoo, että autuaita ne jotka eivät näe ja silti uskovat:
        Joh. 20:
        25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

        Eli näkeminen on Johanneksen mukaan, jakeet 30 ja 31 sitä, että vakuuttuu siitä, että Jeesus on Kristus, ei mitään muuta. Lisäksi toki Raamatussa on paljon näkemiseen liittyviä hengellisiä analogioita, mutta tässä kohtaa en näe että sellaiselle olisi tarvetta muuten kuin että näkeminen on vakuuttuneisuutta siitä että Jeesus on Kristus.

        Jumalan valtakunnan näkeminen ei voi tarkoittaa minkään joukon näkemistä, koska Jeesus itse sanoo, ettei sitä voi nähdä, eli en edes viitsi alkaa sen enempää siitä keskustelemaan koska Raamattu osoittaa jo kättelyssä sun olettamuksen tuosta vääräksi.

        Tuo sun Matt. 6:22 tulkinta on aivan kaukaa haettua, eikä sillä ole seurakuntaruumiin kanssa mitään tekemistä, eli en edes jaksa kommentoida sitä. Jokainen voi itse todeta tämän lukemalla tuon kontekstissa.

        Nuo loput on sitä samaa settiä mitä oot jauhanu täällä kokoajan, jolla ei oo Raamatun kanssa mitään tekemistä muutakuin nuo jakeet jotka otat ja vääristät sun omiin tarkotuksiin sopiviksi, eli lukekoot kanssalukijat tämän keskustelun/väittelyn alusta loppuun, niihin on kommentoitu jo monesti.

        Mä lopetan tän keskustelun nyt tähän, mä uskon että jokainen joka vilpittömästi etsii totuutta, näkee tämän keskustelun perusteella, kumpi puhuu totuutta ja kumpi ei. Tämä kiertää vain samaa kehää eikä tällä menolla paljon hyödytä ketään, mutta silti hyvä keskustelu, ennenkaikkea siksi, että ihmiset voi nähdä miten kaukaa haettuja vl-tulkinnat Raamatusta yleensä ovat.

        Toivon, että jokainen joka tämän lukee, kääntyy Kristuksen puoleen ja antaa elämänsä Hänelle! Ja tervetuloa myös katoliseen messuun! ;)

        Kiitos Juuso, kun olet tuonut esille, miten rukouksessakin voi saada synnit anteeksi. Minä uskon myös niin ja olen saanut tuntea miten Jumala on kuullut rukoukseni.


      • Anonyymi
        JuusoLehtola kirjoitti:

        Kuka tahansa kuka uudestisyntyy ei synny ilman seurakuntaa, se on absurdi ajatus jo itsessään. Mä oon tässä keskustelussa jo sanonu, että siellä missä on Raamattu, on seurakunta jossain mielessä läsnä, koska seurakunnan kautta Raamattu on ihmisten käsiin päätynyt, vaikka sitä olisikin välittänyt sittemmin kustannusosakeyhtiö WSOY tai kuka tahansa. Se joka ottaa vastaan Raamatun sanan, se ottaa vastaan apostolien sanan, eli "meidän" johon sinä viittaat. Ylipäänsä, se joka tuntee Jumalan, on osallinen seurakunnasta, oli sen yhteydessä fyysisesti juuri nyt tai ei.

        Ei ole mitään syytä olettaa että Jesaja olisi katsonut Jumalan lasten olemusta Hengen silmin, Raamattu ei anna semmosta implikaatiota todellaakan vaan se on sun oma tulkinta koska jälleen kerran väitit jotain semmosta mikä ei ole Raamatullista ja nyt kun osoitin että asia on toisinkuin sanoit, niin tietenkään et halua että sun narratiivi menee rikki vaan haluat keksiä vaikka mitä sepityksiä. Oli aivan yleistä että profeetat näki tällaisia ja muitakin näkyjä. Lisäksi mä oon tässä seuraavassa videossa osoittanu, että profeetta Nehemia tulkitsee Mooseksen kirjaa siten, että kääntymys tarkoittaa nimenomaan rukouksessa Jumalan puoleen kääntymistä, Hänelle synnin tunnustamista ja Hänen armoonsa luottamista silloin kun ei ollut olemassa temppeliä johon olisi voinut mennä uhraamaan, eli juutalaisille oli aivan tuttu konsepti se että synnit saattoi saada anteeksi rukouksessa, eli olen vain lukenut kuinka Raamattu tulkitsee Raamattua niinkuin itse sanoit että pitäisi tehdä: https://youtu.be/cGI0_gvm7sQ

        Ja mitä tulee tuohon Joh. 6:40 -tulkintaan. Kirjaimellinen näkeminen ei ole tarpeen, koska se ei ole mahdollistakaan enää. Jos se olisi tarpeen, niin silloin sokeat eivät voisi pelastua. Jeesus myös itse toisaalla sanoo, että autuaita ne jotka eivät näe ja silti uskovat:
        Joh. 20:
        25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

        Eli näkeminen on Johanneksen mukaan, jakeet 30 ja 31 sitä, että vakuuttuu siitä, että Jeesus on Kristus, ei mitään muuta. Lisäksi toki Raamatussa on paljon näkemiseen liittyviä hengellisiä analogioita, mutta tässä kohtaa en näe että sellaiselle olisi tarvetta muuten kuin että näkeminen on vakuuttuneisuutta siitä että Jeesus on Kristus.

        Jumalan valtakunnan näkeminen ei voi tarkoittaa minkään joukon näkemistä, koska Jeesus itse sanoo, ettei sitä voi nähdä, eli en edes viitsi alkaa sen enempää siitä keskustelemaan koska Raamattu osoittaa jo kättelyssä sun olettamuksen tuosta vääräksi.

        Tuo sun Matt. 6:22 tulkinta on aivan kaukaa haettua, eikä sillä ole seurakuntaruumiin kanssa mitään tekemistä, eli en edes jaksa kommentoida sitä. Jokainen voi itse todeta tämän lukemalla tuon kontekstissa.

        Nuo loput on sitä samaa settiä mitä oot jauhanu täällä kokoajan, jolla ei oo Raamatun kanssa mitään tekemistä muutakuin nuo jakeet jotka otat ja vääristät sun omiin tarkotuksiin sopiviksi, eli lukekoot kanssalukijat tämän keskustelun/väittelyn alusta loppuun, niihin on kommentoitu jo monesti.

        Mä lopetan tän keskustelun nyt tähän, mä uskon että jokainen joka vilpittömästi etsii totuutta, näkee tämän keskustelun perusteella, kumpi puhuu totuutta ja kumpi ei. Tämä kiertää vain samaa kehää eikä tällä menolla paljon hyödytä ketään, mutta silti hyvä keskustelu, ennenkaikkea siksi, että ihmiset voi nähdä miten kaukaa haettuja vl-tulkinnat Raamatusta yleensä ovat.

        Toivon, että jokainen joka tämän lukee, kääntyy Kristuksen puoleen ja antaa elämänsä Hänelle! Ja tervetuloa myös katoliseen messuun! ;)

        Olipa ikävä ettet viitsi tai jaksa enempää. Tuosta "näkemisestä" olisi vielä paljon märehdittävää. Olet tietenkin ihan oikeassa siinä ettei ole luonnollisilla silmillä nekämisestä kyse.

        Kun Jeesus oli jo ollut taivaassa tyyliin 40 v. niin Hän siellä Patmoksella sanelee eräässä paimenkirjeessä uskonsa menettäneelle "piispalle"

        18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

        Mitäköhän pitäis vielä muka "nähdä" kun kirkastettu Kristus on näkymättömissä taivaassa ?


        Näin Jeesus optuslapsilleen:

        Matt 13:13. Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
        .
        .
        Matt 13:16. Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.


        Näkikö opetusapset luonnollisilla silmillä puusepän pojassa, Jumalan Pojan?

        Sanoisin että eivät nähneet, mutta uskon silmillä näkivät siinä missä luonnollinen silmä vain näki ihmisen. Sama juttu totta edelleen. Ei kuningasta voi löytää ellei etsi Hänen valtakuntaa.


    • Anonyymi

      3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.

      Sehän on meidän keskellämme Jeesuksen sanojen mukaan. Ja onhan se löydettävissä koska Jeesus kehottaa sitä etsimään ja lupaa että etsivä sen löytää ja kolkuttavalle avataan (erittäin ahdas) parannuksen portti käydä sisälle.

      Luuk 17:20. Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja sanoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä. 21. Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

      Juutalaiset omilla silmillä näkivät Jeesuksen ja tämän perheväen (Matt 12:48-50) mutta eivät nähneet siinä Jumalan valtakuntaa eikä Kuningasta.

      "he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä."

      Mutta joka sisälle on päässyt näkee sen.

      "autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat."


      Ei se ole niin kuin epäuskoiset väittää että Jumalan perheväki on hajoitettu eri porukkoihin joilla ei ole keskinäistä rakkautta. Yksi usko, hengen yhteys, yksi lauma, yksi Paimen.

      • Miten tämä liittyy Velluihin, sillä heitä ei ollut silloin 2000v sitten?

        Toinenkin asia, vaihda -92 käännökseen, on tarkempi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miten tämä liittyy Velluihin, sillä heitä ei ollut silloin 2000v sitten?

        Toinenkin asia, vaihda -92 käännökseen, on tarkempi.

        Silloinkin oli joukko ihmisiä joilla oli Pyhä Henki. Nasaretin lahko oli mm. yksi nimitys.

        En vaihda koska -92 ei istu yhtä hyvin mun narratiiviin :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silloinkin oli joukko ihmisiä joilla oli Pyhä Henki. Nasaretin lahko oli mm. yksi nimitys.

        En vaihda koska -92 ei istu yhtä hyvin mun narratiiviin :-)

        Miksi et laittanut tarkkaa päivää, milloin Pyhä Henki laskeutui Jumalan luota?

        Uusi Testamentti on kylläkin aivan eri mieltä.

        Se tuli vasta Helluntaina, 40 päivää Jeesuksen ristityön jälkeen Helluntaina,

        Vasta sen jälkeen Henki eli vapaana Israelin omissa; Jeesuksen seuraajissa.

        Et ollut pahasti hukassa ja se tapahtui Jerusalemissa, ja Vuoristoon tieto meni useiden kuukausien jälkeen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi et laittanut tarkkaa päivää, milloin Pyhä Henki laskeutui Jumalan luota?

        Uusi Testamentti on kylläkin aivan eri mieltä.

        Se tuli vasta Helluntaina, 40 päivää Jeesuksen ristityön jälkeen Helluntaina,

        Vasta sen jälkeen Henki eli vapaana Israelin omissa; Jeesuksen seuraajissa.

        Et ollut pahasti hukassa ja se tapahtui Jerusalemissa, ja Vuoristoon tieto meni useiden kuukausien jälkeen.

        Koska PH kyllä vaikutti Jeesuksen omissa jo ennen tuota näkyvää vuodattamista ja seurakunnan perustamista. Jo VT aikana se vaikutti.
        Näin me Lutherilaiset ja varmaan muutkin uskomme. Älä nyt ala kovin kiivaasti niitä vieraita käsityksiäsi kirjoittamaan. Tai jos alat niin laita lyhyitä juttuja.


      • Anonyymi

        Koska Srk porukka " rakastaa" vain Srk laisia ja todellisuudessa halvaksii ja vihaa Kristuksen seuraajia tuolloin todistaa että olette kaukana Kristuksen omista... Tosin on muutamia Srk valtakunnassa ahtaalla olevia.
        Jeesus ei tulisi koskaan takaisin jos se Srk porukasta olisi kiinni.
        Jeesuksen omat ovat 2000 vuotta tukka putkella vieneet Herransa käskystä evankeliumia kaikkeen maailmaan.
        Srk porukka menee vasta kutsusta ja vasta sen tultua harkinnan jälkeen kuten Aimo H ja Alanko monesti sanoneet.
        On 180 asteen ero siihen mitä Vapahtajamme käsky... Onneksi Hänen omansa ovat Herralleen kuuliaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska PH kyllä vaikutti Jeesuksen omissa jo ennen tuota näkyvää vuodattamista ja seurakunnan perustamista. Jo VT aikana se vaikutti.
        Näin me Lutherilaiset ja varmaan muutkin uskomme. Älä nyt ala kovin kiivaasti niitä vieraita käsityksiäsi kirjoittamaan. Tai jos alat niin laita lyhyitä juttuja.

        Mistä sen tiedät, koska Henkihän oli vielä ylhäällä?
        Laita siitä uutta tietoa Raamatusta, jos on?

        Missä vaikutti?

        Muista se, että Luther ei ole mikään Jumalan mies, Hän oli koko Israelin väestön tappamisen poromoottori, Hitlerin oppi- isä ja kaikkien pahimpia ihmisuskon luojia Kaljahuurissaan.

        Lopulta viimeisen saarnansa jälkeen; - Menkää ja tappakaa kaikki juutalaiset, sekä mustalaiset tuli loppu? Jumala otti Hänet ja panetti maan alle.

        Mieti itse, kannattaako olla tässä Lutherin pakanauskossa, josta saa myös itse tuomion.

        Sak. 2:12 Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.

        Kerro mikä on mielestäsi minun vieras käsite?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mistä sen tiedät, koska Henkihän oli vielä ylhäällä?
        Laita siitä uutta tietoa Raamatusta, jos on?

        Missä vaikutti?

        Muista se, että Luther ei ole mikään Jumalan mies, Hän oli koko Israelin väestön tappamisen poromoottori, Hitlerin oppi- isä ja kaikkien pahimpia ihmisuskon luojia Kaljahuurissaan.

        Lopulta viimeisen saarnansa jälkeen; - Menkää ja tappakaa kaikki juutalaiset, sekä mustalaiset tuli loppu? Jumala otti Hänet ja panetti maan alle.

        Mieti itse, kannattaako olla tässä Lutherin pakanauskossa, josta saa myös itse tuomion.

        Sak. 2:12 Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.

        Kerro mikä on mielestäsi minun vieras käsite?

        Ei ole mahdollista uskoa ja tunnustaa Jeesusta Jumalan Pojaksi muuta kuin PH kautta.
        (Pelastava) usko on hengen hedelmä (Gal 5:22 Biblia + alkukieli)

        Usko merkityksessä "totena pitämisenä" ei ole sama asia kuin "Jumalan Pojan usko".

        Lutherista vain se että oliko esim. kuningas Saul joka sai Jumalalta käskyn tuhota kaikki Amalekilaiset, koska näitten isät olivat satoja vuosia aikaisemmin hyökänneet Israelin kimppuun?

        Kerro ?? Tajuat kai itsekin että yhtä vieraat kuin sinulle on meidän käsitykset ovat meille sinun jutut. Emme edes ole Isästä, Luojasta yhtä mieltä niin mitkä edellytykset on keskusteluun??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mahdollista uskoa ja tunnustaa Jeesusta Jumalan Pojaksi muuta kuin PH kautta.
        (Pelastava) usko on hengen hedelmä (Gal 5:22 Biblia alkukieli)

        Usko merkityksessä "totena pitämisenä" ei ole sama asia kuin "Jumalan Pojan usko".

        Lutherista vain se että oliko esim. kuningas Saul joka sai Jumalalta käskyn tuhota kaikki Amalekilaiset, koska näitten isät olivat satoja vuosia aikaisemmin hyökänneet Israelin kimppuun?

        Kerro ?? Tajuat kai itsekin että yhtä vieraat kuin sinulle on meidän käsitykset ovat meille sinun jutut. Emme edes ole Isästä, Luojasta yhtä mieltä niin mitkä edellytykset on keskusteluun??

        oliko siis Saulin teko tuomittava?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mahdollista uskoa ja tunnustaa Jeesusta Jumalan Pojaksi muuta kuin PH kautta.
        (Pelastava) usko on hengen hedelmä (Gal 5:22 Biblia alkukieli)

        Usko merkityksessä "totena pitämisenä" ei ole sama asia kuin "Jumalan Pojan usko".

        Lutherista vain se että oliko esim. kuningas Saul joka sai Jumalalta käskyn tuhota kaikki Amalekilaiset, koska näitten isät olivat satoja vuosia aikaisemmin hyökänneet Israelin kimppuun?

        Kerro ?? Tajuat kai itsekin että yhtä vieraat kuin sinulle on meidän käsitykset ovat meille sinun jutut. Emme edes ole Isästä, Luojasta yhtä mieltä niin mitkä edellytykset on keskusteluun??

        Raamattu ei painota sitä, että pelastukseen liittyy, tunnustus Jeesus Jumalan pokana, sehän on kaikkien nähtävissä ja Raamattu toteaa se ainoastaan; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä." Alkutekstissä se kuuluu; Minä ja Isä olemme yksi, eli molemmat ovat Jumala persoonia.

        Upotuskasteessa, jota Sinulla ei ilmeisesti ole, kastaja kysyy kastettavalta ennen kastetta; - Tunnustako Sinä, NN Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi?

        Missä siinä bibliassa, jota et kopioinut on viittaus pelastukseen, 22 Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus

        Alkukielessä Gal 5,22, Mutta hengen hedelmiä ovat rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ihanuus, hyvyys, uskollisuus.

        92 käännös; 22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,

        Joten se on juuri sama, mitä alkuteksti lisättynä yhdellä adjektiivilla.

        Tekstillä ei ole sijaa tähän keskusteluun, sillä Kirjeen Paavali kirjoitti Galataan 48 ja 55 jKr. välisenä aikana.

        Henkihän oli selloin jo saapunut omiensa keskuuteen, Galataan vain murto- osaan.

        Mitä Sinä pidät alkukielenä?

        Juoppo Luther taas pilasi lähes Kristinuskon, ja huomaa luterilaisuus on Ihmisuskoa.

        Laitappa se kohta amalekialaista, mikä kiinnostaa, vastaan sitten.

        Muista, että toinen Amalek on Esaun esikoispojan Elifasin ja tämän sivuvaimon Timnan poika

        Ketä heistä tarkoitat?

        Vastaan vielä siihen, ei minun tarvitse ihmisukolla menettää iankaikkisuutta, ainoastaan teen Jeesuksen pyynnön, tuon teille yksin Hänet.

        Tulosta on tullut ja iloitsen eniten niistä, jonka olen saanut kastaa Kristukseen, Hekin ovat nyt Kristittyä, ja sen näkee ulospäinkin, suurena rauhana sekä ilona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Srk porukka " rakastaa" vain Srk laisia ja todellisuudessa halvaksii ja vihaa Kristuksen seuraajia tuolloin todistaa että olette kaukana Kristuksen omista... Tosin on muutamia Srk valtakunnassa ahtaalla olevia.
        Jeesus ei tulisi koskaan takaisin jos se Srk porukasta olisi kiinni.
        Jeesuksen omat ovat 2000 vuotta tukka putkella vieneet Herransa käskystä evankeliumia kaikkeen maailmaan.
        Srk porukka menee vasta kutsusta ja vasta sen tultua harkinnan jälkeen kuten Aimo H ja Alanko monesti sanoneet.
        On 180 asteen ero siihen mitä Vapahtajamme käsky... Onneksi Hänen omansa ovat Herralleen kuuliaisia.

        Uskollisuudesta uskollisuuteen


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mistä sen tiedät, koska Henkihän oli vielä ylhäällä?
        Laita siitä uutta tietoa Raamatusta, jos on?

        Missä vaikutti?

        Muista se, että Luther ei ole mikään Jumalan mies, Hän oli koko Israelin väestön tappamisen poromoottori, Hitlerin oppi- isä ja kaikkien pahimpia ihmisuskon luojia Kaljahuurissaan.

        Lopulta viimeisen saarnansa jälkeen; - Menkää ja tappakaa kaikki juutalaiset, sekä mustalaiset tuli loppu? Jumala otti Hänet ja panetti maan alle.

        Mieti itse, kannattaako olla tässä Lutherin pakanauskossa, josta saa myös itse tuomion.

        Sak. 2:12 Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.

        Kerro mikä on mielestäsi minun vieras käsite?

        Lutter oli 100 % antikristus juutalaisten pomo ja käski tappaa kaikki kristityt edelleenkin jjuutalaiset yritti tappaa Hitlerin koska se oli harras kristitty ja lutteria vitutti ne ei saannu sitä kiinnijuutalaiset jotka jotka oli työlerillä lne halua kääntyä kristinuskoon ja liiittouma tappo ne ja ulkopuoliset väänsi taas kristittyjä vastaan paskaa tietysti juutalaisuuden nimissä ja juutalaisten nyyhkytarinoilla kerättiin miljardi omaisuus 6000000 kuollut USAssa Israelissa Euroopassa Venäjällä tauteihin vainottu koditon tapettu joukkomurha + keskitysleirin kauhhutarinat Paavali sentään haluas kuolla juutalaisten puolesta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lutter oli 100 % antikristus juutalaisten pomo ja käski tappaa kaikki kristityt edelleenkin jjuutalaiset yritti tappaa Hitlerin koska se oli harras kristitty ja lutteria vitutti ne ei saannu sitä kiinnijuutalaiset jotka jotka oli työlerillä lne halua kääntyä kristinuskoon ja liiittouma tappo ne ja ulkopuoliset väänsi taas kristittyjä vastaan paskaa tietysti juutalaisuuden nimissä ja juutalaisten nyyhkytarinoilla kerättiin miljardi omaisuus 6000000 kuollut USAssa Israelissa Euroopassa Venäjällä tauteihin vainottu koditon tapettu joukkomurha keskitysleirin kauhhutarinat Paavali sentään haluas kuolla juutalaisten puolesta

        Älä viitsi?

        Laita jokin kohta, jossa asia selvenee, Hän oli tämän satanistikirkon Rooman vasalli, juoppo, sekä antisemitisti.

        Mistäs en tempasit, että juutalaiset yrittivät tappaa Hitlerin? Hitlerin Tead line Lutteista oli se, että Kristalliyö, josta tuskin tiedät mitään, Hitler järjesti Kristalliyön juuri Lutherin syntymäyönä, jolloin juutalaisilta vietiin kaikki, myös Henki.

        Sitten Luther saanasi, - Tappakaa kaikki juutalaiset ja mustalaiset sekä ottakaa Heidän omaisuutensa?

        Jumalanhan oli sanonut Sak. 2:12Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.
        13 Minä kohotan käteni noita kansoja vastaan, ja ne joutuvat omien orjiensa ryöstösaaliiksi. Silloin te tiedätte, että Herra Sebaot on minut lähettänyt.

        1938 marraskuun 9. ja 10. päivän välisenä yönä ..

        No, miten kävi Lutherin, viikon päästä lähti henki pois, puheensa jälkeen, eikä Hitlerille käynyt juuri paremmin.

        Molemmat Israelin vihaajat haudattiin maan multiin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä viitsi?

        Laita jokin kohta, jossa asia selvenee, Hän oli tämän satanistikirkon Rooman vasalli, juoppo, sekä antisemitisti.

        Mistäs en tempasit, että juutalaiset yrittivät tappaa Hitlerin? Hitlerin Tead line Lutteista oli se, että Kristalliyö, josta tuskin tiedät mitään, Hitler järjesti Kristalliyön juuri Lutherin syntymäyönä, jolloin juutalaisilta vietiin kaikki, myös Henki.

        Sitten Luther saanasi, - Tappakaa kaikki juutalaiset ja mustalaiset sekä ottakaa Heidän omaisuutensa?

        Jumalanhan oli sanonut Sak. 2:12Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.
        13 Minä kohotan käteni noita kansoja vastaan, ja ne joutuvat omien orjiensa ryöstösaaliiksi. Silloin te tiedätte, että Herra Sebaot on minut lähettänyt.

        1938 marraskuun 9. ja 10. päivän välisenä yönä ..

        No, miten kävi Lutherin, viikon päästä lähti henki pois, puheensa jälkeen, eikä Hitlerille käynyt juuri paremmin.

        Molemmat Israelin vihaajat haudattiin maan multiin.

        Hitler elää ja voi hyvin ja asuu Venäjällä Putin on Hitlerin poika ja juutalaiset ei tee parannusta se laittaa ne keskitysleirille


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä viitsi?

        Laita jokin kohta, jossa asia selvenee, Hän oli tämän satanistikirkon Rooman vasalli, juoppo, sekä antisemitisti.

        Mistäs en tempasit, että juutalaiset yrittivät tappaa Hitlerin? Hitlerin Tead line Lutteista oli se, että Kristalliyö, josta tuskin tiedät mitään, Hitler järjesti Kristalliyön juuri Lutherin syntymäyönä, jolloin juutalaisilta vietiin kaikki, myös Henki.

        Sitten Luther saanasi, - Tappakaa kaikki juutalaiset ja mustalaiset sekä ottakaa Heidän omaisuutensa?

        Jumalanhan oli sanonut Sak. 2:12Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.
        13 Minä kohotan käteni noita kansoja vastaan, ja ne joutuvat omien orjiensa ryöstösaaliiksi. Silloin te tiedätte, että Herra Sebaot on minut lähettänyt.

        1938 marraskuun 9. ja 10. päivän välisenä yönä ..

        No, miten kävi Lutherin, viikon päästä lähti henki pois, puheensa jälkeen, eikä Hitlerille käynyt juuri paremmin.

        Molemmat Israelin vihaajat haudattiin maan multiin.

        Tulee se päivä, jolloin sinut, vihaaja laitetaan monttuun. Parempi päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hitler elää ja voi hyvin ja asuu Venäjällä Putin on Hitlerin poika ja juutalaiset ei tee parannusta se laittaa ne keskitysleirille

        VL ihmiset se tappaa mut ne jotka on kärsinyt niitten toilailusta saavat siitä suomalaiset maksaa hirvittävän hinnan josta ei selviä 1000 km säteellä kukaan hengissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL ihmiset se tappaa mut ne jotka on kärsinyt niitten toilailusta saavat siitä suomalaiset maksaa hirvittävän hinnan josta ei selviä 1000 km säteellä kukaan hengissä

        No kyllä varmaan vellut jää henkiin syntiset hävisi niitten ympäriltä etelänavalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä varmaan vellut jää henkiin syntiset hävisi niitten ympäriltä etelänavalle

        Jokaisesta vellun onnettomasti päivästä katkaistaan suomalaisen pää ja kaivetaan silmät ulos päästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisesta vellun onnettomasti päivästä katkaistaan suomalaisen pää ja kaivetaan silmät ulos päästä

        Jotkut laitetaan hiuksista roikkumaan puuhun kolmeksi päiväksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut laitetaan hiuksista roikkumaan puuhun kolmeksi päiväksi

        Pahimmat epäuskoset kiusaajat ovat omat sisarukset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahimmat epäuskoset kiusaajat ovat omat sisarukset

        Ja epäuskoaet maksaa niittenkin synneistänelinkertasesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja epäuskoaet maksaa niittenkin synneistänelinkertasesti

        Paljonkohan näitä epäuskosia mulkkuja lähetetään opistoihin tekemään tuhojaan? Ois lähettänyt ne vankilaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan näitä epäuskosia mulkkuja lähetetään opistoihin tekemään tuhojaan? Ois lähettänyt ne vankilaan

        Tai siperia


    • Anonyymi

      Olen kuullut "puskaradosta" että tapaus Juuso Lehtola olisi jotenkin fiksu. Kun luin tämän ketjun ,niin ihmettelen em. arviota hänestä.

    • Anonyymi

      pinnasänky,

      Jeesus sanoi että Pietarin tunnustus ei ollut ihmisestä mutta Jumalasta (eli Pyhä Henki sen ilmoitti Pietarille).

      Ajattelen että samalla tavalla PH vaikutti uskon kaikissa niissä jotka ottivat vastaan Jeesuksen.

      Tässä raamatun sanaa Simeonista joka osittaa että Pyhä Henki on vaikuttanut maan päällä jo ennen helluntain tapahtumaa. (Itse asiassa luomisen aamusta asti jlloin se liikkui vetten päällä. Mooses, kaikki tuomarit, kaikki profeetat jne. toimivat Pyhän Hengen vaikutuksesta. Niin siellä VT selvästi sanotaan)

      Sanoisin ettei Jumala ole koskaan millään muulla tavalla vaikuttanut ihmisessä kuin nimenomaan Henkensä kautta.

      25. Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä. 26. Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun. 27. Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan,

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe