Epäreilua että täällä kirjoittelevat ammattikirjoittajat

Anonyymi-ap

Nojatuolit ja kuolemat kaikki ammattikirjoittajia jotka kiertävät puhumassa kirjoistaan ja joiden maata jalkojen alla palvotaan täälläkin mikä tekee tavallisen kuolevaisen mahdottomaksi yltää tuolle tasolle

118

817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietääkseni vain yksi on sanonut kirjoittavansa kirjoja mutta ei ne hänen tänne kirjoittamansa tekstit ole sen parempia kuin
      muilla.

      • Anonyymi

        No saithan sanoa nyt senkin , omalla tavallasi


      • Anonyymi

        Päinvastoin, kirjalliset kyvyt ovat niin vaatimatonta tasoa, että tse joutuu kirjansa
        kustantamaan ja täällä niitä mainostaa ja markkinoi, että joku edes ostaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin, kirjalliset kyvyt ovat niin vaatimatonta tasoa, että tse joutuu kirjansa
        kustantamaan ja täällä niitä mainostaa ja markkinoi, että joku edes ostaisi.

        Kirjallinen ulosanti ei kaikilta onnistu. On nautittavaa lukea kaunista suomen kieltä.
        Hyvä on, että palstalla on mukana ammattilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin, kirjalliset kyvyt ovat niin vaatimatonta tasoa, että tse joutuu kirjansa
        kustantamaan ja täällä niitä mainostaa ja markkinoi, että joku edes ostaisi.

        Lopeta tuollainen ilkeä panettelu ihmisestä , sitä mitä et ole lukenut et voi arvostella .
        Minä taas olen lukenut ja voin sanoa että kirjat ovat hyviä , ja niitä arvostetaan monissa piireissä .
        Nokkimisenko taas yrität saada aikaan tauon jälkeen , käyttäydyt kun murkku ikäinen ihminen luullen että se on sinun oikeutesi . Eikö kukaan muu reagoi näihin ilkeyksiin , vai annetaanko vaan tuon yhden rauhassa pilata palstan henki. Silloin kun ollaan hiljaa jos jotain haukutaan niin vaitiolo on usein myöntymisen merkki
        mielestäni ihmisten tulisi tehdä selväksi ettei palstalla tarvita ilkeilijöitä, . Sairasta touhua ,
        Ja sitten kysymykseen ammatti ihmisistä . Silloin kun kirjoittelee palstalle ei ole ammatti siinä mukana vaan jokainen kirjoittelee asioita jotka ovat useimmiten ajankohtaisia .
        Seuranta voisi katsahtaa hieman , että ei ketään kohdella ilkeästi palstalla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin, kirjalliset kyvyt ovat niin vaatimatonta tasoa, että tse joutuu kirjansa
        kustantamaan ja täällä niitä mainostaa ja markkinoi, että joku edes ostaisi.

        Sekö on epäreilua? Vai mikä sinua kyrsii?


    • Anonyymi

      aloittaja on kuolevainen en usko ennen kuin näytät toteen käytännössä

      • Anonyymi

        Epäreilua vai reilua kirjoittelua?


      • Anonyymi

        Palstalla on se periaate, että mitään väitettä ei ole tarvis todistaa.


      • Anonyymi

        "Näytät käytännössä"?
        Senkö, että on kuolematon?


    • Anonyymi

      Palvotaan ?????
      On ihmiset että tuollaisiakin mielipiteitä on olemassa .
      Kukaan ei palvo heitä mitenkään , ainoastaan on mielestäni mukavaa että oman maan kansalaisilta syntyy kirjoja , ja mielestäni normaalisti kannustetaan ihmistä joka saa aikaan kirjoja , sillä se ei ole mitenkään helppoa niitä kirjoittaa ,
      Se vaatii aika paljon työtä saada kirja valmiiksi .
      Joten annetaan kaikkien olla sitä mitä ovat , sillä ihmisiähän me olemme kaikki , kullakin omat kykynsä .
      Ja mitä tulee kirjailijan työhön niin miksi mainitsit että käyvät puhumassa kirjoistaan?
      Siksihän on kirja messuja ja kulttuurillisia tapahtumia joihin kutsutaan ihmisiä puhumaan juuri siitä mitä kirjoittavat .
      Annetaan olla madaltamatta ketään, niin pysyy sopukin netissä , niinhän kaikki sentään haluavat ettei olisi eripuraisuuksia joita vatvotaan netissä.
      Koska maailmassa on niin paljon aiheita mistä voi keskustella.

      • Anonyymi

        Ne on ihan eri kirjailijat joita "palvotaan". On kirjailijoita ja "kirjailijoita".
        Täällä ei ole kirjailijoita.
        täällä on vain wanna-be-kirjailijoita.


      • """ainoastaan on mielestäni mukavaa että oman maan kansalaisilta syntyy kirjoja """

        Minkä maan kansalaisia siis tarkoitat niillä "oman maan" kansalaisilla?
        Ruotsin kansalaisiako?


      • Anonyymi

        Miten aloittaja havaitsee, että jotakuta "palvotaan" palstalla?
        Mitä palvominen on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on ihan eri kirjailijat joita "palvotaan". On kirjailijoita ja "kirjailijoita".
        Täällä ei ole kirjailijoita.
        täällä on vain wanna-be-kirjailijoita.

        Miten teiltä kirjallisuuden ystäviltä palvominen sujuu?


      • Anonyymi

        Ihan niin kannustus oman maan ihmistä on normaalille ihmiselle ihan selvä asia. Se on vaan niin ettei kaikilta suju kirjoitus kirjaan asti, siitä ei saa olla kateellinen , ja ilkeillä .
        Messut ynnä muut kirjalliset tapaamiset kuuluvat kirjailijan elämään , ei siinä ole mitään ihmettelemistä .
        Ja mielestäni pitäisi olla iloinen että joukostamme löytyy ihmisiä joilla on lahja kirjoittaa .
        Suomalaisena kannustan totta kai suomalaista joka saa aikaan kirjan, sillä siihen ei kaikki edes pysty .
        Pitää,olla ihminen ihmiselle .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on ihan eri kirjailijat joita "palvotaan". On kirjailijoita ja "kirjailijoita".
        Täällä ei ole kirjailijoita.
        täällä on vain wanna-be-kirjailijoita.

        Se on sinun tapasi sanoa ihmisistä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on ihan eri kirjailijat joita "palvotaan". On kirjailijoita ja "kirjailijoita".
        Täällä ei ole kirjailijoita.
        täällä on vain wanna-be-kirjailijoita.

        Miksei lukijoille kelpaa ne tekstit, joita muut lukijat kirjoittavat, vaan haluavat niiltä ammatillista otetta?
        Kun joku kirjailija sitten sanansa lausuu, haukutaan wanna-be-kirjoittajaksi, mikä se sitten onkaan.
        Mielenkiintoinen ajatus, että joku kirjailija olisi niin arvostettu, että hän pääsisi palstalla palvonnan kohteeksi. Nämä muutaman lauseen pituiset kommentit eivät yllä kovinkaan korkealle tasolle. Ei ole tarkoituskaan.
        Hyvää suomea voi jokainen silti kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Onko ploman aloitus ?

      • Ei ole.
        Hyviä kirjoitttajia täällä on monta. Kaikki eivät kuitenkaan yritäkään kirjoittaa virheetöntä tekstiä. Ei kai tämän palstan tarkoitus ole esitellä kaunokirjallisia taitojaan? Eikös tämä ole keskustelupalsta, edelleenkin.
        Pahoittelen jos olen aiheuttanut joillekin närää, kun tulin iloisena ja onnellisena kertomaan että olen julkaissut kirjan!


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei ole.
        Hyviä kirjoitttajia täällä on monta. Kaikki eivät kuitenkaan yritäkään kirjoittaa virheetöntä tekstiä. Ei kai tämän palstan tarkoitus ole esitellä kaunokirjallisia taitojaan? Eikös tämä ole keskustelupalsta, edelleenkin.
        Pahoittelen jos olen aiheuttanut joillekin närää, kun tulin iloisena ja onnellisena kertomaan että olen julkaissut kirjan!

        Tulihan se sieltä 🤣


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei ole.
        Hyviä kirjoitttajia täällä on monta. Kaikki eivät kuitenkaan yritäkään kirjoittaa virheetöntä tekstiä. Ei kai tämän palstan tarkoitus ole esitellä kaunokirjallisia taitojaan? Eikös tämä ole keskustelupalsta, edelleenkin.
        Pahoittelen jos olen aiheuttanut joillekin närää, kun tulin iloisena ja onnellisena kertomaan että olen julkaissut kirjan!

        Kenellä niitä kaunokirjallisia taitoja on, niin se tulee kyllä esiin ihan tavallisessa palstakeskustelussakin ilman mitään kummempia esittelyjä tai yrityksiä kirjoittaa virheetöntä tekstiä. Se on niinkuin valmiina selkäytimessä sellaisella, jolla niitä taitoja on.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei ole.
        Hyviä kirjoitttajia täällä on monta. Kaikki eivät kuitenkaan yritäkään kirjoittaa virheetöntä tekstiä. Ei kai tämän palstan tarkoitus ole esitellä kaunokirjallisia taitojaan? Eikös tämä ole keskustelupalsta, edelleenkin.
        Pahoittelen jos olen aiheuttanut joillekin närää, kun tulin iloisena ja onnellisena kertomaan että olen julkaissut kirjan!

        Ei palsta mitään esittele, kirjoittajat ehkä..?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei palsta mitään esittele, kirjoittajat ehkä..?

        Jotkut voi esittää, jotkut ei. Henkilökohtaisesti olen ollut aivan liiankin avoin ja vilpitön ja kertonut elämästäni ja harrastuksistani spontaanisti, miettimättä seurauksia. Jotkut ovat viisastuneet ja alkaneet oikolukemaan omia tekstejään, ettei vain tulisi virheitä. Minä kirjoitan viestejäni samalla tavalla kuin puhun: kirjoitusasu ei ole tärkeää näissä keskusteluissa, sisältö ja sanoma on.
        Tellukka on väärässä siinä että kirjalliseesti lahjakkaat henkilöt osallistuisivat keskustelufoorumilla erityisen laadukkailla kommenteilla.
        Minä olen melko varma, että joukossamme on useampi kirjallisesti lahjakas henkilö, ehkä kirjailijoitakin. Kaikki taidatte tietää tai ainakin arvata keitä he ovat: pitkät kommentit ja soljuva kielenkäyttö ovat tunnusmerkkejä, mutta ei aina.

        Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä keskustelupalstalla; täällä kaikki olemme samalla viivalla ja kaikkien mielipiteet ovat esille tuomisen arvoisia.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jotkut voi esittää, jotkut ei. Henkilökohtaisesti olen ollut aivan liiankin avoin ja vilpitön ja kertonut elämästäni ja harrastuksistani spontaanisti, miettimättä seurauksia. Jotkut ovat viisastuneet ja alkaneet oikolukemaan omia tekstejään, ettei vain tulisi virheitä. Minä kirjoitan viestejäni samalla tavalla kuin puhun: kirjoitusasu ei ole tärkeää näissä keskusteluissa, sisältö ja sanoma on.
        Tellukka on väärässä siinä että kirjalliseesti lahjakkaat henkilöt osallistuisivat keskustelufoorumilla erityisen laadukkailla kommenteilla.
        Minä olen melko varma, että joukossamme on useampi kirjallisesti lahjakas henkilö, ehkä kirjailijoitakin. Kaikki taidatte tietää tai ainakin arvata keitä he ovat: pitkät kommentit ja soljuva kielenkäyttö ovat tunnusmerkkejä, mutta ei aina.

        Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä keskustelupalstalla; täällä kaikki olemme samalla viivalla ja kaikkien mielipiteet ovat esille tuomisen arvoisia.

        Onhan meillä täällä korpi KIRJAILIJA.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Jotkut voi esittää, jotkut ei. Henkilökohtaisesti olen ollut aivan liiankin avoin ja vilpitön ja kertonut elämästäni ja harrastuksistani spontaanisti, miettimättä seurauksia. Jotkut ovat viisastuneet ja alkaneet oikolukemaan omia tekstejään, ettei vain tulisi virheitä. Minä kirjoitan viestejäni samalla tavalla kuin puhun: kirjoitusasu ei ole tärkeää näissä keskusteluissa, sisältö ja sanoma on.
        Tellukka on väärässä siinä että kirjalliseesti lahjakkaat henkilöt osallistuisivat keskustelufoorumilla erityisen laadukkailla kommenteilla.
        Minä olen melko varma, että joukossamme on useampi kirjallisesti lahjakas henkilö, ehkä kirjailijoitakin. Kaikki taidatte tietää tai ainakin arvata keitä he ovat: pitkät kommentit ja soljuva kielenkäyttö ovat tunnusmerkkejä, mutta ei aina.

        Sillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä keskustelupalstalla; täällä kaikki olemme samalla viivalla ja kaikkien mielipiteet ovat esille tuomisen arvoisia.

        Luulisi että spontaanius olisi 20 vuoden ryöpytyksen jälkeen karissut, kun täällä saa epämieluista palautetta. Kummallista että jotkut yhä vaan avautuu tasan tarkkaan elämänsä ja sivussa muidenkin elämää , kyllä se on harkittua elvistelyä, että minulla on paremmat ruuat kuin teillä, minulla on kiinnostavampi elämä ja paremmat mielipiteet kuin teillä takarivin tyyneillä. Jos kerran kaikkien mielipiteet ovat samanarvoisia, miksi sitten arvostelet palstan tasoa usein sillä sehän on palstan kirjoittajien tason arvostelua? Korpiystäväsi mielipiteitä arvostat aina , oli ne miten ilkeitä tahansa.
        Olet sanonut että olet oppimassa suomen kieltä palstalla, eikö siihen sitten kannattaisi vähän panostaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi että spontaanius olisi 20 vuoden ryöpytyksen jälkeen karissut, kun täällä saa epämieluista palautetta. Kummallista että jotkut yhä vaan avautuu tasan tarkkaan elämänsä ja sivussa muidenkin elämää , kyllä se on harkittua elvistelyä, että minulla on paremmat ruuat kuin teillä, minulla on kiinnostavampi elämä ja paremmat mielipiteet kuin teillä takarivin tyyneillä. Jos kerran kaikkien mielipiteet ovat samanarvoisia, miksi sitten arvostelet palstan tasoa usein sillä sehän on palstan kirjoittajien tason arvostelua? Korpiystäväsi mielipiteitä arvostat aina , oli ne miten ilkeitä tahansa.
        Olet sanonut että olet oppimassa suomen kieltä palstalla, eikö siihen sitten kannattaisi vähän panostaa?

        "Olet sanonut että olet oppimassa suomen kieltä palstalla, eikö siihen sitten kannattaisi vähän panostaa?"
        Väärin. Olen PÄIVITTÄMÄSSÄ suomen kieltäni.
        Olen saanut aivan riittävästi positiivista palautetta niiltä joiden mielipiteitä voin pitää rehellisinä, koska he kirjoittavat nimimerkillä.
        Olet täysin väärässä jos luulet että omasta elämästä kertominen olisi jotain "elvistelyä"; se perustuu vain yksinkertaisesti siihen, että kirjoitamme asioista jotka tiedämme oman kokemuksemme pihjalta, ensi kädessä ja kartamme mututietoa, juoruiluja ja muista puhumista.
        Palstan taso laskee joka kerran kun joku kirjoittaa henkilöön kohdistuvaa kritiikkiä tai palautetta toisen kirjoittajan ominaisuuksista, taidoista, luonteesta jne.
        Kaikki ovat samalla viivalla; valitettavan usein vain kaikki eivät hahmota sitä, vaan olettavat että jotkut muut pitävät itseään parempina jollain tapaa.

        Korpikirjailijan (nimimerkki on itseironinen, käsittääkseni) kanssa olemme usein eri mieltä, mutta kunnioitan hänen suorasukaista tapaansa ilmaista itseään.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Olet sanonut että olet oppimassa suomen kieltä palstalla, eikö siihen sitten kannattaisi vähän panostaa?"
        Väärin. Olen PÄIVITTÄMÄSSÄ suomen kieltäni.
        Olen saanut aivan riittävästi positiivista palautetta niiltä joiden mielipiteitä voin pitää rehellisinä, koska he kirjoittavat nimimerkillä.
        Olet täysin väärässä jos luulet että omasta elämästä kertominen olisi jotain "elvistelyä"; se perustuu vain yksinkertaisesti siihen, että kirjoitamme asioista jotka tiedämme oman kokemuksemme pihjalta, ensi kädessä ja kartamme mututietoa, juoruiluja ja muista puhumista.
        Palstan taso laskee joka kerran kun joku kirjoittaa henkilöön kohdistuvaa kritiikkiä tai palautetta toisen kirjoittajan ominaisuuksista, taidoista, luonteesta jne.
        Kaikki ovat samalla viivalla; valitettavan usein vain kaikki eivät hahmota sitä, vaan olettavat että jotkut muut pitävät itseään parempina jollain tapaa.

        Korpikirjailijan (nimimerkki on itseironinen, käsittääkseni) kanssa olemme usein eri mieltä, mutta kunnioitan hänen suorasukaista tapaansa ilmaista itseään.

        Jos päivitys tuottaa tulosta, silloinhan sinä opit. Parempaa päivitystä saat kyllä sanomalehdistä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kenellä niitä kaunokirjallisia taitoja on, niin se tulee kyllä esiin ihan tavallisessa palstakeskustelussakin ilman mitään kummempia esittelyjä tai yrityksiä kirjoittaa virheetöntä tekstiä. Se on niinkuin valmiina selkäytimessä sellaisella, jolla niitä taitoja on.

        Ne kirjalliseen ilmaisuun tarvittavat tiedot hankitaan jo siinä wanhan kansakoulun opetuksessa.
        Sanoisin, että kaikki meitin suuresta perheestä osaavat kirjoittaa sujuvasti ja ymmärrettävästi.
        Mun isänsä oli syntynyt v.1902 ja äitinsä v.1905.
        Kävin myös jatkoluokat kansakouluopetukseen liittyen.

        Topimies 86v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos päivitys tuottaa tulosta, silloinhan sinä opit. Parempaa päivitystä saat kyllä sanomalehdistä.

        Kirjoittamalla sanomalehtiin?
        Missä se ero näkyy?
        Ehkä kanssakirjoittajien tasosta.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Olet sanonut että olet oppimassa suomen kieltä palstalla, eikö siihen sitten kannattaisi vähän panostaa?"
        Väärin. Olen PÄIVITTÄMÄSSÄ suomen kieltäni.
        Olen saanut aivan riittävästi positiivista palautetta niiltä joiden mielipiteitä voin pitää rehellisinä, koska he kirjoittavat nimimerkillä.
        Olet täysin väärässä jos luulet että omasta elämästä kertominen olisi jotain "elvistelyä"; se perustuu vain yksinkertaisesti siihen, että kirjoitamme asioista jotka tiedämme oman kokemuksemme pihjalta, ensi kädessä ja kartamme mututietoa, juoruiluja ja muista puhumista.
        Palstan taso laskee joka kerran kun joku kirjoittaa henkilöön kohdistuvaa kritiikkiä tai palautetta toisen kirjoittajan ominaisuuksista, taidoista, luonteesta jne.
        Kaikki ovat samalla viivalla; valitettavan usein vain kaikki eivät hahmota sitä, vaan olettavat että jotkut muut pitävät itseään parempina jollain tapaa.

        Korpikirjailijan (nimimerkki on itseironinen, käsittääkseni) kanssa olemme usein eri mieltä, mutta kunnioitan hänen suorasukaista tapaansa ilmaista itseään.

        Jos olet vuosia puhunut ja käyttänyt muita kuin suomen kieltä, onnittelen sinua, että kielesi on säilynyt noin hyvin.
        Ilmeisesti äidinkieli on niin lujassa, että se palautuu mieleen jopa täydellisen unohtumisen jälkeen, kuten monet sotalapset ovat kertoneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi että spontaanius olisi 20 vuoden ryöpytyksen jälkeen karissut, kun täällä saa epämieluista palautetta. Kummallista että jotkut yhä vaan avautuu tasan tarkkaan elämänsä ja sivussa muidenkin elämää , kyllä se on harkittua elvistelyä, että minulla on paremmat ruuat kuin teillä, minulla on kiinnostavampi elämä ja paremmat mielipiteet kuin teillä takarivin tyyneillä. Jos kerran kaikkien mielipiteet ovat samanarvoisia, miksi sitten arvostelet palstan tasoa usein sillä sehän on palstan kirjoittajien tason arvostelua? Korpiystäväsi mielipiteitä arvostat aina , oli ne miten ilkeitä tahansa.
        Olet sanonut että olet oppimassa suomen kieltä palstalla, eikö siihen sitten kannattaisi vähän panostaa?

        Hahhaa paremmat ruuat , voi teitä ressukoita , ehkä vaan erilaiset ruuat ei siinä pitäisi olla mitäön kynimistä, ei hän ole sillä tasolla että kuvittelee muka” paremmat ruuat ”
        Josmon nähnyt maailmaa laajemmin niin usein saa mukaansa uusia ruokareseptejä joita sitten tehdään jos tykätään .
        Sponttaaninen ihminen on aito ihminen. Ja sekin on jo joku kääntänyt leuhkimiseksi .
        Alemmuuden tunteet usein ilmenevät juuri ilkeytenä. Tullaan nettiin purkamaan omaa epäonnistunutta elämäänsä , kun kuvitellaan että jollain toisella on asiat paremmin , mutta kaikilla ihmisillä,on huolensa, mutta ei niitä syytä toisten niskaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos päivitys tuottaa tulosta, silloinhan sinä opit. Parempaa päivitystä saat kyllä sanomalehdistä.

        " Parempaa päivitystä saat kyllä sanomalehdistä."
        Kirjoittaja osallistuu omilla kirjoituksillaan palstalle ja päivittää sillä tavoin äidinkieltään, jota ei ole käyttänyt ulkomailla asuessaan.
        Mitä eroa siinä olisi, että hänen kirjoituksensa julkaistaisiin sanomalehdissä?
        Ehkä se, että lehtiä lukee laajempi joukko, joka ymmärtää lukemansa.


    • Minä arvostan suureasti kun joku jaksaa ja viitsii kirjoittaa kirjan. Oikeasti kunnioitan saavutusta, minun kärsivällisyyteni ei riittäisi.
      Nuorempana ehkä, intoa olisi ollut, lahojoja ei niinkään...
      Mutta ruuhkavuodet ja muut kiireet, eikä silloin ollut edes tietokonetta.

      • Montako kirj. virhettä?? Arvoitus?


      • Anonyymi

        Ei siinä välttämättä ole mitään kunnioitettavaa, ellei osaa kirjoittaa hyvää kirjaa.


      • Anonyymi

        Juuri noin, kirjan kirjoittamiseen tarvitaan kärsivällisyyttä istua tuolilla , ei lahjoja varsinkaan omakustanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin, kirjan kirjoittamiseen tarvitaan kärsivällisyyttä istua tuolilla , ei lahjoja varsinkaan omakustanteeseen.

        Kuinka moni lahjaton täällä on osoittanut kärsivällisyyttään istumalla tuolilla?


      • Anonyymi

        Ihan niin Liekko , kirjaa ei kyhää kuka vaan l,tai tässä tapauksessa niitä kirjoja on jo aika monta tullut, joten minäkin kunnioitan sitä että jollain on edes voimia kirjoittaa kirja.
        Itse en siihen pystyisi edes.
        Joten ollaan iloisia siitä että jollain on nekin lahjat .


    • Näitten palstakommenttien perusteella, jos minun joku pitäisi kirjailijaksi nimetä, niin sanoisin tuon Ramoonan olevan kirjailija.
      Ellei vielä ole, niin kannattaisi alkaa. Kykyjä hänellä siihen on. Aina virheetöntä ja sujuvaa tekstiä.

      • Anonyymi

        Hänellä on "kyky" kirjoittaa meille muille kuin me olisimme lapsia emmekä mistään
        ymmärtäisi, ellei hän opettajana meitä valistaisi.


      • Anonyymi

        Kaikilla on makunsa , usein on niin että samanlaiset lapset leikkivätnpqrhqiten yhdessä,, mutta eivät välttämätä hauku toisia


    • Anonyymi

      Meillä jokaisella on omat salaisuutemme. Vain yksi on myöntänyt kirjoittavansa julkaistuja teoksia, mutta onhan meitä muitakin, monta. Yritetään kuitenkin pysyä yksikertaisissa lauseissa ja huolehtia kieliopista, että vähemmän kirjallisuuteen tutustuneetkin voivat tekstejämme seurata.
      Luetun ymmärtäminen kun ei ole aina helppoa.

      • Anonyymi

        Huolehtia kieliopista? Kieliopin hallinta ei todellakaan ole edellytys tälle palstalle vai haluatko sinä, että palsta tyrehtyy kokonaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolehtia kieliopista? Kieliopin hallinta ei todellakaan ole edellytys tälle palstalle vai haluatko sinä, että palsta tyrehtyy kokonaan?

        Hän sanoo, että kieliopista huolehtiminen auttaa kirjoittamaan ymmärrettävää tekstiä. Sen verran kieltä pitää tuntea, että saa asiansa ymmärrettäväksi, ei kielioppi mikään mörkö tai elitistinen asia ole. Kyllä suomalaine kansakoulupohjalta sitä tsrpeeksi osaa, kunhan edes vähän lukee, kirjoittaa, puhuu ja seuraa medioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän sanoo, että kieliopista huolehtiminen auttaa kirjoittamaan ymmärrettävää tekstiä. Sen verran kieltä pitää tuntea, että saa asiansa ymmärrettäväksi, ei kielioppi mikään mörkö tai elitistinen asia ole. Kyllä suomalaine kansakoulupohjalta sitä tsrpeeksi osaa, kunhan edes vähän lukee, kirjoittaa, puhuu ja seuraa medioita.

        Ei ole pitkääkään aikaa, kun luin jostakin, että mediassa on liian paljon sanoja, joita ei ihmiset ymmärrä. Sanat tulee tuolta "amerikan kielestä".

        Nekö on sitten sitä kielioppia, jota kansakoulussa opetettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pitkääkään aikaa, kun luin jostakin, että mediassa on liian paljon sanoja, joita ei ihmiset ymmärrä. Sanat tulee tuolta "amerikan kielestä".

        Nekö on sitten sitä kielioppia, jota kansakoulussa opetettiin?

        Kaikki muuttuu ja uudistuu, kielikin. Kielen rakenne opittiin koulussa, sanasto muuttuu, uutta tulee, vanhaa jää pois. Koko elämä on oppimista, ei se oppi tule vain koulusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pitkääkään aikaa, kun luin jostakin, että mediassa on liian paljon sanoja, joita ei ihmiset ymmärrä. Sanat tulee tuolta "amerikan kielestä".

        Nekö on sitten sitä kielioppia, jota kansakoulussa opetettiin?

        Kielioppi ei ole muodin mukaista. Sillä on omat sääntönsä, eivätkä ne muutu amerikoista lainattujen sanojen mukaan.
        Meidän ikäiset kirjoittajat ovat saaneet perusopetuksen äidinkieleensä kansakoulusta, lukukirjan sivuilta, ja ainekirjoituksia väsätessään.
        Ehkä aloittaja ei jaksa lukea kommentteja, joita palstan kirjailijat kirjoittavat, koska niissä on liika sanoja.


      • Anonyymi

        Ihan niin, ei tälläisessä porukassa sanota kaikkea mitä tehdään , kun on nähty mitä jonkun toisen ihmisen iloisuus omasta saavutuksestaan. On saanut aikaan.äsilloin ei sano mitään kun tietää että jos kertoo niin saa hyeenat niskaansa.
        Ei olisi uskonut että suomen maasta löytyy noin katkeria ihmisiä, ja lisäksi vielä pikkumaisiakin.
        Itse ainakin mainosta suomalaisen ihmisen tuotteita oli ne aitten kirjoja tai käsitöitä tai taidemaalauksia . Kas kun on opetettu jo lapsesta pitäen että mistä,kateus johtuu.
        Joten kurjaa että taas tuo yksi laittoi rautalangan väännön käyntiin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän sanoo, että kieliopista huolehtiminen auttaa kirjoittamaan ymmärrettävää tekstiä. Sen verran kieltä pitää tuntea, että saa asiansa ymmärrettäväksi, ei kielioppi mikään mörkö tai elitistinen asia ole. Kyllä suomalaine kansakoulupohjalta sitä tsrpeeksi osaa, kunhan edes vähän lukee, kirjoittaa, puhuu ja seuraa medioita.

        Kyllä minulta ainakin on jäänyt kieliopista tiedot vähiin vanhetessa vaikka koulussa siitä oli hyvät arvosanat.
        Pitää aina kirjoittaa ykkös joku outo sanan muoto ja katsella siihen selitys.
        Mutta ihan vaan ne alimmat perustiedot kyllä on muistissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pitkääkään aikaa, kun luin jostakin, että mediassa on liian paljon sanoja, joita ei ihmiset ymmärrä. Sanat tulee tuolta "amerikan kielestä".

        Nekö on sitten sitä kielioppia, jota kansakoulussa opetettiin?

        Ihan totta on såjos jonkinlaisia måsanan muunnoksia joita jopa koulua käyvien lasten vanhemmat käyttävät . Niistä on joskus vaikea saada selville mitä ne tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minulta ainakin on jäänyt kieliopista tiedot vähiin vanhetessa vaikka koulussa siitä oli hyvät arvosanat.
        Pitää aina kirjoittaa ykkös joku outo sanan muoto ja katsella siihen selitys.
        Mutta ihan vaan ne alimmat perustiedot kyllä on muistissa.

        Ihmisellä on kielikorva, joka automaattisesti auttaa puhujaa. Parhaiten sen huomaa pikkulapsen puheesta, sillä kielitaidon mukana hänelle syntyy kyky puhua kieliopillisesti oikein kenenkään opettamatta.


    • Anonyymi

      Eikös tämä ole keskustelupaikka, jossa kaikki voivat olla sellaisina kuin ovat? Ei pidä pahastua, jos joku on kirjailija ja toinen taas ei.
      Voimme nauttia toistemme ajatuksista ja keskustella kaikesta maan ja taivaan väliltä. Yhdessä

      • Anonyymi

        Kirjaijat voi olla hyvin kapea-alaisia ja introvertteja, ei heillä ole mitään etulyöntiasemaa keskustelupalstalla. Komppaan sinua edellinen ano 00.18.


      • Anonyymi

        # 2024-08 28 00: 13:18

        Ei minuu haittaa, vaikka näen edellä kirjoittajan olevan meikää etevämpä kirjoittajana. Kirjoittaessa oppii etenkin sorminäppäryydessä niin, että tarkoitettu kirjain näkyy näytillä.
        Kirjoitetaan miten osataan.
        Meittiä Kymenlaaksossa hellitään nyt tuulisesta, mutta aurinkoisesta iltapäivästä.

        Hyvää jatkoa itsekullekin säädylle ja harrastajakirjoittajalle.

        Moikka moi myös yksinäisyydestä kärsiville!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        # 2024-08 28 00: 13:18

        Ei minuu haittaa, vaikka näen edellä kirjoittajan olevan meikää etevämpä kirjoittajana. Kirjoittaessa oppii etenkin sorminäppäryydessä niin, että tarkoitettu kirjain näkyy näytillä.
        Kirjoitetaan miten osataan.
        Meittiä Kymenlaaksossa hellitään nyt tuulisesta, mutta aurinkoisesta iltapäivästä.

        Hyvää jatkoa itsekullekin säädylle ja harrastajakirjoittajalle.

        Moikka moi myös yksinäisyydestä kärsiville!

        Vaikeampia kirjoittajia ovat jotka yrittävät kirjoittaa fiinimmin kuin taidot antavat myöden.


    • Anonyymi

      Aloittaja, voit lohduttaa itseäsi yhdellä oivalluksella: Suomessa kourallinen kirjailijoita kykenee hankkimaan kirjoittamisella elantonsa, 99 prosentille "ammattilaisista" kirjoittajista kirjoittaminen tuo korkeintaan pientä sivutuloa ja/tai on yksinkertaisesti vain harrastus.

      • Anonyymi

        Mitä epäreilua aloittaja kokee?


    • Anonyymi

      Pieni välihuomautus vain... Kirjailijan, tai kirjoittajan, joka lähettää käsikirjoituksen kustantajalle arvioitavaksi, ei tarvitse osata virheetöntä kielenkäyttöä.
      Kustantamossa arvioidaan kirjan sisältöä. Onko siinä esim. jotakin erilaista tai uutta, joka on esilletuomisen arvoista. Kustantamolla on omat editoijansa, jotka korjaavat ja muokkaavat kieliasua julkaisukelpoiseksi.

      • Anonyymi

        Kustantaja arvioi voisiko sillä tekeleellä tehdä tulosta eli rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kustantaja arvioi voisiko sillä tekeleellä tehdä tulosta eli rahaa.

        Töykeä ilmaisu tuo "tekele". Kustantajat lukevat käsikirjoituksia eikä tekeleitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Töykeä ilmaisu tuo "tekele". Kustantajat lukevat käsikirjoituksia eikä tekeleitä.

        Varmasti kustantajille tulee luettavaksi massoittain sellaista, jotka he arvioivat, että kustantakoon vain itse tekeleensä, jos omahyväisenä pitää sitä julkaisemisen arvoisena.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Varmasti kustantajille tulee luettavaksi massoittain sellaista, jotka he arvioivat, että kustantakoon vain itse tekeleensä, jos omahyväisenä pitää sitä julkaisemisen arvoisena.

        Tietenkin tulee, mutta luuletko, että he tuhlaavat aikaansa lukemalla "tekeleitä"?
        Kirjoituksen taso saattaa löytyä ensimmäisistä lauseista.
        Kustannustoimittajan tehtävä on valita julkistavat teokset.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Varmasti kustantajille tulee luettavaksi massoittain sellaista, jotka he arvioivat, että kustantakoon vain itse tekeleensä, jos omahyväisenä pitää sitä julkaisemisen arvoisena.

        "Omahyväinen" Astrid Lindgren lähetti Peppi Pitkätossun käsikirjoituksen Bonnierin kustantamoon, mutta Bonnier hylkäsi "tekeleen", jota sai sitten katkerasti katua.
        Astrid meni Raben & Sjögrenin pieneen kustantamoon ja sen jälkeen tuli Astridin nimi tunnetuksi koko maailmassa. - Muistan, kun olin juuri oppinut lukemaan ja Peppi Pitkätossu on ensimmäinen kirja, jonka olen omin neuvoin lukenut läpi.

        Useimmat tunnetut kirjailijat ovat varmasti saaneet ensimmäisiä käsikirjoituksiaan hylätyksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Omahyväinen" Astrid Lindgren lähetti Peppi Pitkätossun käsikirjoituksen Bonnierin kustantamoon, mutta Bonnier hylkäsi "tekeleen", jota sai sitten katkerasti katua.
        Astrid meni Raben & Sjögrenin pieneen kustantamoon ja sen jälkeen tuli Astridin nimi tunnetuksi koko maailmassa. - Muistan, kun olin juuri oppinut lukemaan ja Peppi Pitkätossu on ensimmäinen kirja, jonka olen omin neuvoin lukenut läpi.

        Useimmat tunnetut kirjailijat ovat varmasti saaneet ensimmäisiä käsikirjoituksiaan hylätyksi.

        Ei tarvinnut kuitenkaan Astridin omakustanteena julkaista, kun joku kustantamo näki siinä muutakin kuin tekeleen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei tarvinnut kuitenkaan Astridin omakustanteena julkaista, kun joku kustantamo näki siinä muutakin kuin tekeleen.

        Astrid oli nuori ja kehityskelpoinen ja ennen kaikkea lahjakas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Omahyväinen" Astrid Lindgren lähetti Peppi Pitkätossun käsikirjoituksen Bonnierin kustantamoon, mutta Bonnier hylkäsi "tekeleen", jota sai sitten katkerasti katua.
        Astrid meni Raben & Sjögrenin pieneen kustantamoon ja sen jälkeen tuli Astridin nimi tunnetuksi koko maailmassa. - Muistan, kun olin juuri oppinut lukemaan ja Peppi Pitkätossu on ensimmäinen kirja, jonka olen omin neuvoin lukenut läpi.

        Useimmat tunnetut kirjailijat ovat varmasti saaneet ensimmäisiä käsikirjoituksiaan hylätyksi.

        Eli ne olivat tekeleitä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Varmasti kustantajille tulee luettavaksi massoittain sellaista, jotka he arvioivat, että kustantakoon vain itse tekeleensä, jos omahyväisenä pitää sitä julkaisemisen arvoisena.

        No ei se nyt ihan niinkään ole . Moni ammatti kirjoittaja on siirtynyt omiin leipiinsä kun julkaisee kirjan niin silloin ei kustantaja saa maksua jokaisesta kirjasta, sillä kustannus yhtiö ei tee ilmaista työtä sekään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Omahyväinen" Astrid Lindgren lähetti Peppi Pitkätossun käsikirjoituksen Bonnierin kustantamoon, mutta Bonnier hylkäsi "tekeleen", jota sai sitten katkerasti katua.
        Astrid meni Raben & Sjögrenin pieneen kustantamoon ja sen jälkeen tuli Astridin nimi tunnetuksi koko maailmassa. - Muistan, kun olin juuri oppinut lukemaan ja Peppi Pitkätossu on ensimmäinen kirja, jonka olen omin neuvoin lukenut läpi.

        Useimmat tunnetut kirjailijat ovat varmasti saaneet ensimmäisiä käsikirjoituksiaan hylätyksi.

        Oletko lukenut Aleksis Kivestä. Hänen tekeleitään ei haluttu hyväksyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Omahyväinen" Astrid Lindgren lähetti Peppi Pitkätossun käsikirjoituksen Bonnierin kustantamoon, mutta Bonnier hylkäsi "tekeleen", jota sai sitten katkerasti katua.
        Astrid meni Raben & Sjögrenin pieneen kustantamoon ja sen jälkeen tuli Astridin nimi tunnetuksi koko maailmassa. - Muistan, kun olin juuri oppinut lukemaan ja Peppi Pitkätossu on ensimmäinen kirja, jonka olen omin neuvoin lukenut läpi.

        Useimmat tunnetut kirjailijat ovat varmasti saaneet ensimmäisiä käsikirjoituksiaan hylätyksi.

        Näitä erehdyksiä sattuu. Kaikeksi onneksi on sinnikkäitä kirjoittajia jotka tarjoavat käsikirjoituksiaan useammalle kustantajalle.


    • Anonyymi

      "Jotkut ovat viisastuneet ja alkaneet oikolukemaan omia tekstejään,"
      Huomaakohan tämä, joka opastaa kaikkia tarkastaman ensin tekstiään ja kuitenkin itse, muka "lukihäiriöisenä" tekee tämän virheineen?

      • Anonyymi

        Paloma. Eikö olisi aika sinunkin viisastua? Tai ainakin ottaa käyttöön oikoluku? Ihmeellistä seliseliä ja arvailua muitten kirjoitustavoista. Voit kirjoittaa ihan omalla tavallasi, mutta pitääkö sitä selitellä ja vetää muita soppaan mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paloma. Eikö olisi aika sinunkin viisastua? Tai ainakin ottaa käyttöön oikoluku? Ihmeellistä seliseliä ja arvailua muitten kirjoitustavoista. Voit kirjoittaa ihan omalla tavallasi, mutta pitääkö sitä selitellä ja vetää muita soppaan mukaan?

        Onko hänen ammattinsa kirjailija?
        Kommenteissa ei sitä ole mainittu.

        Ohje viisastumisesta kaipaa sivusta seuraajan mielestä selvennystä. Mitä tarkoittaa arvailu ja ihmeellinen seliseli muitten kirjoitustavoista?
        Minä ainakin olen ymmärtänyt jokaisen hänen kirjoittamansa kommentin


      • Anonyymi

        12:50 olisi kannattanut noudattaa tätä ohjetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hänen ammattinsa kirjailija?
        Kommenteissa ei sitä ole mainittu.

        Ohje viisastumisesta kaipaa sivusta seuraajan mielestä selvennystä. Mitä tarkoittaa arvailu ja ihmeellinen seliseli muitten kirjoitustavoista?
        Minä ainakin olen ymmärtänyt jokaisen hänen kirjoittamansa kommentin

        Lehdissä kyllä lukee kirjailija , ja kyllä sitä silloin on kirjailija kun on kirjoittanut jo muutaman kirjan siis ei vaan sitä yhtä .


      • Anonyymi

        Moni kirjailija on kirjoittanut romaaninsa useaan kertaan ja lauseitaan harkiten ja hioten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paloma. Eikö olisi aika sinunkin viisastua? Tai ainakin ottaa käyttöön oikoluku? Ihmeellistä seliseliä ja arvailua muitten kirjoitustavoista. Voit kirjoittaa ihan omalla tavallasi, mutta pitääkö sitä selitellä ja vetää muita soppaan mukaan?

        Ohikulkija anolle 12:59:
        Eikö sinun itsesikin kannattaisi miettiä omia kirjoituksiasi palstalla? Voimme muut kysyä, onko sinun arvosteltava muiden kirjoituksia?
        "Ihmeellistä seliseliä ja arvailuja muitten kirjoitustavoista"
        Kaikilla on oma tyylinsä.


    • Anonyymi

      Tämähän on vain palstan rikkaus kun täällä on monipuolisesti kirjoittavia henkilöitä.
      Äidinkielen opettajia ja kirjailijoita, sekä meitä " taviksia" jotka kirjoitamme omalla tyylillämme ja tulemme ymmärretyksi näinkin, vaikka tulee lyöntivirheitä ja korrelaatio virheitä tekstiin.
      Koska tämä on keskustelupalsta, niin tätä voisimme verrata puhekieleen, emmehän puheessammekaan käytä täydellistä äidinkieltä. Murresanoja ja tokaisuja tulee varmasti useammankin puheessa käytetyksi.
      tepa

      • Anonyymi

        Hyvää kieltä kirjoittavien kommentteja on miellyttävää lukea. Murresanat eivät haittaa. Monissa murteissa on kielioppi kohdallaan. Mutta jos lauseet eivät ole kieliopillisesti oikein,saattaa kommentin viesti häiriintyä.
        Epäselvistä viesteistä saattaa syntyä ärtymystä ja ikävää sanailua.


    • Anonyymi

      Mistä saat selville, kuka kirjoittajista on ammattikirjoittaja? Tarkoitatko journalisteja? Yksi osallistuja on julkaissut romaaneja , mutta en ole huomannut, että olisi tituleerannut itseään kirjailijaksi.
      Hyvä, että katsot kirjoitusten tason niin korkeaksi, että olisit valmis nimittämään kommentoijia ammattilaisiksi.
      Hyvään kirjoitustasoon onkin pyrittävä.

      • Anonyymi

        Kirjailija ei useinkaan ole kielen asiantuntija eikä teksti noudata kieliopin sääntöjä eikä sanavarastokaan ole monipuolinen vaan voi olla hyvinkin suoppea. Voi olla murteita ja puhekieltä. Joskus vaikea jopa ymmärtää sen takia. Siksi on omituista että hyviä kirjoittajia arvellaan kirjailijoiksi.


      • Anonyymi

        Täytyykö meidän todella tietää toisten kirjoittajien koulutukset ja ammatit? Emme ole kuitenkaan omiamme esitelleet. Joku on ilmoittanut käyneensä kansakoulua. Sitä ikäisemme ovat kaikki käyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyykö meidän todella tietää toisten kirjoittajien koulutukset ja ammatit? Emme ole kuitenkaan omiamme esitelleet. Joku on ilmoittanut käyneensä kansakoulua. Sitä ikäisemme ovat kaikki käyneet.

        Ei haluta tietää, sillä ei ole enää merkitystä. Muutama on ammattinsa ja kaikki työpaikkansa tarkkaan kertonut eikä siitä ole hyvää seurannut. Eivät mitään menestyneitä olleet, mutta tärkeillä pitää. Lastensakkin opinnot ja työt ovat selvittäneet, vaikka niissäkään mitään maininnan arvoista ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyykö meidän todella tietää toisten kirjoittajien koulutukset ja ammatit? Emme ole kuitenkaan omiamme esitelleet. Joku on ilmoittanut käyneensä kansakoulua. Sitä ikäisemme ovat kaikki käyneet.

        Ei todellakaan tarvitse tietää, mutta kukaanhan ei voi estää, kun toiset kertoo kaiken.
        Onhan täällä toisten nimetkin tiedossa, jopa lapsenkin nimi ja ammatti kera työpaikka ja Suomi on pieni maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei haluta tietää, sillä ei ole enää merkitystä. Muutama on ammattinsa ja kaikki työpaikkansa tarkkaan kertonut eikä siitä ole hyvää seurannut. Eivät mitään menestyneitä olleet, mutta tärkeillä pitää. Lastensakkin opinnot ja työt ovat selvittäneet, vaikka niissäkään mitään maininnan arvoista ei ole.

        Ei siis kirjailijoita?


      • Anonyymi

        Kyllä journalistin kirjoituksissa tulee virheitä , kas kun se pääasia on aina kirjoituksen sisältö ensin , sen jälkeen korjataan virheet .
        Ei se journalistin työtään mitään herkkua ole mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjailija ei useinkaan ole kielen asiantuntija eikä teksti noudata kieliopin sääntöjä eikä sanavarastokaan ole monipuolinen vaan voi olla hyvinkin suoppea. Voi olla murteita ja puhekieltä. Joskus vaikea jopa ymmärtää sen takia. Siksi on omituista että hyviä kirjoittajia arvellaan kirjailijoiksi.

        Oli siinäkin omanlaisensa selitys.
        Kirjailija on kirjailija joten hellitä hieman


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyykö meidän todella tietää toisten kirjoittajien koulutukset ja ammatit? Emme ole kuitenkaan omiamme esitelleet. Joku on ilmoittanut käyneensä kansakoulua. Sitä ikäisemme ovat kaikki käyneet.

        Ei täällä mene kukaan uudempi mukana oleva kertomaan mitäön itsestään , siitähän tulisi monta vyyhtiä rautalangan vääntöä. Siis ammatit pysyy omana tietona samoin muut olosuhteet , mutta silti eintartte heittäytyä tyhmäksi että hyväksyttäisiin saa olla oma itsensä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä journalistin kirjoituksissa tulee virheitä , kas kun se pääasia on aina kirjoituksen sisältö ensin , sen jälkeen korjataan virheet .
        Ei se journalistin työtään mitään herkkua ole mitenkään.

        "Ei se journalistin työtään mitään herkkua ole mitenkään."
        Kerro lisää omasta urastasi journalistina !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan tarvitse tietää, mutta kukaanhan ei voi estää, kun toiset kertoo kaiken.
        Onhan täällä toisten nimetkin tiedossa, jopa lapsenkin nimi ja ammatti kera työpaikka ja Suomi on pieni maa.

        Kuten sanot, ketään ei voi estää kertomasta asioitaan. Mutta jokainen voi suhtautua kunnioittavasti annettuihin tietoihin, eikä käyttää niitä lyömäaseena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei se journalistin työtään mitään herkkua ole mitenkään."
        Kerro lisää omasta urastasi journalistina !

        Miten niin kerro. En muuten kerro yhtään mitään itsestäni . Alussa kun tulin palstalle luulin naiviudessani että ihanaa kun saa vaihtaa mielipiteitä oman ikäisten kanssa . Vaan kun näin miten yhtä ihmistä rioepoteltiin kaikesta mitä hän kirjoitti ja en ole niin alentavia kirjoituksia nähnyt missään muualla , niin oli itsestään selvä asia etten kerro itsestäni mitään.
        Mutta onhan täällä muutama ihan kivakin ihminen kirjoittelemassa ja heidän kirjoituksiaan on todella mukava lukea.
        En ole tottunut omissa ympäristössäni siihen että ihmisiä arvostellaan ilkein sanoin, jos jostain ei pidä niin sen pitää tavallisesti omana tietonaan eikä hyökkää ilkeillä teksteillä .
        Mutta ihan mielelläni luen näitä joilla ei ole elämä supistunut toisten panetteluun .


    • Anonyymi

      Palsta on täynnä ylimielisiä kirjoittajia... Varmaankin Vinlandia palkittujakin, oisko hotakainen täälä tuskin on nojatuoli mutta ehkä Kuolema

      • Anonyymi

        Ylimielisiä ivat ne jotka haukkuvat ihmistä ja alentavat häntä siitä että hän tekee jotain mistä on aina haaveillut , se on liikaa eräille.


      • Anonyymi

        höh, " kuolema " ketjun alottaja olin mä
        enkä taatusti ole ammatti kirjoittaja ,

        muuten vain kirjoittelen
        muistoja tunturin lumosta,
        elämän tyrkyisestä
        elämän tuskaa luontoäidin sylissä
        ihmisen pienuudesta erämaassa
        ajatelmia.
        sieluni syvistä syövereitä,
        helpottaakseni yksinjääneen uupuneen vanhan ihmisen loppu- elämääni,
        sillä elämä oli ja meni

        henki pihisee vielä , olen elossa, toistaiseksi.

        sanat kauniit katoaa
        sanoisin jos osaisin
        nielasen sanan ja toisenki

        anteeksi
        kun
        vierailin tässä naapurin ketjussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylimielisiä ivat ne jotka haukkuvat ihmistä ja alentavat häntä siitä että hän tekee jotain mistä on aina haaveillut , se on liikaa eräille.

        Ei se ole liikaa, että tekee jotain mistä on haaveillut, vaan se kuvittelee
        sitten itseään huippuammattilaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole liikaa, että tekee jotain mistä on haaveillut, vaan se kuvittelee
        sitten itseään huippuammattilaiseksi.

        Ne kuvittelut ovat ihan vaan sinulaistesi mielikuvituksia , jos on sellainen näkökanta elämässä niin ei paljoa tiedä ihmisistä ja maailmasta .
        Minä en ole ainakaan kokenut että kukaan täällä kuvittelisi olevansa huippu ammattilaisten, vaan ihan vaan tyytyväinen ihminen joka kerta kun uusi työ on saatu päätökseen . Teikäläinen laittaa ihan vaan omasta päästään tuollaiset arvostelut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höh, " kuolema " ketjun alottaja olin mä
        enkä taatusti ole ammatti kirjoittaja ,

        muuten vain kirjoittelen
        muistoja tunturin lumosta,
        elämän tyrkyisestä
        elämän tuskaa luontoäidin sylissä
        ihmisen pienuudesta erämaassa
        ajatelmia.
        sieluni syvistä syövereitä,
        helpottaakseni yksinjääneen uupuneen vanhan ihmisen loppu- elämääni,
        sillä elämä oli ja meni

        henki pihisee vielä , olen elossa, toistaiseksi.

        sanat kauniit katoaa
        sanoisin jos osaisin
        nielasen sanan ja toisenki

        anteeksi
        kun
        vierailin tässä naapurin ketjussa.

        Ruune kummittelee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruune kummittelee!

        missä se kummittelee,

        ruune on kuollu ajat sitten,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole liikaa, että tekee jotain mistä on haaveillut, vaan se kuvittelee
        sitten itseään huippuammattilaiseksi.

        Ei se ole liikaa, että tekee jotain mistä on haaveillut, vaan se, että kuvittelee
        sitten itseään huippuammattilaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höh, " kuolema " ketjun alottaja olin mä
        enkä taatusti ole ammatti kirjoittaja ,

        muuten vain kirjoittelen
        muistoja tunturin lumosta,
        elämän tyrkyisestä
        elämän tuskaa luontoäidin sylissä
        ihmisen pienuudesta erämaassa
        ajatelmia.
        sieluni syvistä syövereitä,
        helpottaakseni yksinjääneen uupuneen vanhan ihmisen loppu- elämääni,
        sillä elämä oli ja meni

        henki pihisee vielä , olen elossa, toistaiseksi.

        sanat kauniit katoaa
        sanoisin jos osaisin
        nielasen sanan ja toisenki

        anteeksi
        kun
        vierailin tässä naapurin ketjussa.

        En ymmärrä yhtään tätä moittimista "kuolemasta".
        Sehän oli keskustelun aihe eikä kukaan henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole liikaa, että tekee jotain mistä on haaveillut, vaan se, että kuvittelee
        sitten itseään huippuammattilaiseksi.

        Tämä ei suinkaan tarkoita kuolemasta aloitusta tehnyttä mukavaa kirjoittajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä yhtään tätä moittimista "kuolemasta".
        Sehän oli keskustelun aihe eikä kukaan henkilö.

        en ymmärrä minäkään, se aihe oli siihen aikaan jopa TV:ssä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole liikaa, että tekee jotain mistä on haaveillut, vaan se, että kuvittelee
        sitten itseään huippuammattilaiseksi.

        KUKA ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole liikaa, että tekee jotain mistä on haaveillut, vaan se kuvittelee
        sitten itseään huippuammattilaiseksi.

        Se olet ainoastaan sinä joka kuvittelet tuolla tavalla. Oikeassa maailmassa ei niin ole.
        Itsensä tunteva ihmist eivät tunne tarvetta elää kuvittelemalla koska he ovat usein sinut itsensä kanssa.
        Joten mietipä hieman mitä kirjoitat ,,se ei kerro kenestäkään muusta mitään , ainoastaan sinusta , ja ajattelu tavastasi. Ja jotenkin luulet että,asiat on niin kuten sen kirjoitit. Voin sanoa ettei ole .


    • Anonyymi

      Kirjoittakaa mitä haluatte, minä en niitä tekstejänne lue.
      T. Bertil.

    • Anonyymi

      Ei vieläkään selvinnyt, miksi aloittaja kokee muiden kirjoittajien kirjoitukset epäreiluiksi.
      Ketjuun osallistujat sen sijaan ovat epäreiluja ja halpamaisia.

      • Anonyymi

        Eli olet epäreilu ja halpamainen?


      • Anonyymi

        Luulen ettei aloittaja tiedä itsekkään vastausta siihen mistä kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet epäreilu ja halpamainen?

        Entä jos se on metalfloora?


    • Anonyymi

      Kai täällä jotkut finlandia jne voittajat kirjoittelee mutta sehän on vain hyvä kun katsoo 70+ palstaa niin siellä persut juuri ja juuri osaa suomea

      • Anonyymi

        Täällä tosiaan on
        monia hyviä ja mukavia kirjoittajia. Monipuolisia aiheita, kun on huushollin hoitoa, kirjallisuutta, luontoa, ihmissuhteita jne. Ei ole väliä, onko 70 vai 80 vai 90.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä tosiaan on
        monia hyviä ja mukavia kirjoittajia. Monipuolisia aiheita, kun on huushollin hoitoa, kirjallisuutta, luontoa, ihmissuhteita jne. Ei ole väliä, onko 70 vai 80 vai 90.

        Pääasia kirjoittelussa on, että kirjoittaa anonyyminä. Silloin voi lausua rehellisen mielipiteensä joutumatta siitä tilille seuraavat 5 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääasia kirjoittelussa on, että kirjoittaa anonyyminä. Silloin voi lausua rehellisen mielipiteensä joutumatta siitä tilille seuraavat 5 vuotta.

        Et onnistu kirjoittamaan anona , täällä joku omistaa kristallipallon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et onnistu kirjoittamaan anona , täällä joku omistaa kristallipallon.

        Aina voin väittää, että näki väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina voin väittää, että näki väärin.

        Tai että se oli metafora.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääasia kirjoittelussa on, että kirjoittaa anonyyminä. Silloin voi lausua rehellisen mielipiteensä joutumatta siitä tilille seuraavat 5 vuotta.

        Ei kai se noin mene. Ellei joudu tilille sanoistaan, ei tarvitse nimenomaan olla rehellinen. Kun kirjoittaa rekattuna, kirjattuna ja kuvallisena on pakko olla rehellinen, koska jos vähänkään muistaa väärin, ilmaisee itseään epäselvästi, niin joutu kirjaamaan, selittämään ja se aina vain pahentaa asiaa.
        Koko idea miksi kirjoitetaan nikillä, nimimerkillä, kirjattuna on se että tällä nikillä, tällä kuvallani, joissain tapauksissa kuten minun kohdallani, monet ovat tietoisia nimestänikin myös, seison sanojeni takana.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei kai se noin mene. Ellei joudu tilille sanoistaan, ei tarvitse nimenomaan olla rehellinen. Kun kirjoittaa rekattuna, kirjattuna ja kuvallisena on pakko olla rehellinen, koska jos vähänkään muistaa väärin, ilmaisee itseään epäselvästi, niin joutu kirjaamaan, selittämään ja se aina vain pahentaa asiaa.
        Koko idea miksi kirjoitetaan nikillä, nimimerkillä, kirjattuna on se että tällä nikillä, tällä kuvallani, joissain tapauksissa kuten minun kohdallani, monet ovat tietoisia nimestänikin myös, seison sanojeni takana.

        Välillä vain tuntuu, että keskustelupalsta on joillekin elämää suurempi asia. Joka sana on tarkastuksen alla, vanhoja kommentteja muistellaan ja niistä muistutetaan, Mielipidettään ei saa vaihtaa, vaikka tulisi uusiin aatoksiin. Pidetään tärkeänä, että lukijoille muodostuu toisista kirjoittajista varma käsitys. "Sanaan pitää voida luottaa", Niitä sanoja ei kuitenkaan käytetä mihinkään, niillä ei osteta eikä myydä. Jos lausuu mistä tahansa asiasta sen hetkisen mielipiteensä, voi olla varma, että mielipide muistetaan ja siihen viitataan vielä 5 vuoden päästäkin, jos asiasta uudelleen kirjoitellaan.
        Monille palsta on elämän sisältö, ja siihen pitää voida luottaa. Pettyneet kirjoittelevat sitten niitä katkeria ja tuskaisia puheenvuoroja, jotka rikkovat jopa palstaystävyyden ahdasmielisyydellään.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei kai se noin mene. Ellei joudu tilille sanoistaan, ei tarvitse nimenomaan olla rehellinen. Kun kirjoittaa rekattuna, kirjattuna ja kuvallisena on pakko olla rehellinen, koska jos vähänkään muistaa väärin, ilmaisee itseään epäselvästi, niin joutu kirjaamaan, selittämään ja se aina vain pahentaa asiaa.
        Koko idea miksi kirjoitetaan nikillä, nimimerkillä, kirjattuna on se että tällä nikillä, tällä kuvallani, joissain tapauksissa kuten minun kohdallani, monet ovat tietoisia nimestänikin myös, seison sanojeni takana.

        Oliko tuo nyt vitsi vai metafoora.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe