Aviolitto ei ole sama sukupuolta olevien liitto

Anonyymi-ap

Raamattu käsittelee homoseksuaalisuutta, mutta siinä ei mainita erikseen samaa sukupuolta olevien avioliittoa. Raamattu kuitenkin tuomitsee homoseksuaalisuuden moraalittomana ja luonnottomana syntinä. 3. Moos. 18:22 leimaa homoseksuaalisuuden inhottavana syntinä. Room. 1:26-27 julistaa homoseksuaaliset halut ja teot häpeällisinä, luonnonvastaisina ja riettaina. 1. Kor. 6:9 sanoo, että homoseksuaaliset vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa. Koska homoseksuaaliset himot ja teot tuomitaan Raamatussa, homoseksuaaliset avioliitot eivät ole Jumalan tahdon mukaisia ja ne ovat itse asiassa syntisiä.

Aina Raamatun mainitessa avioliitto, on kyseessä miehen ja naisen välinen suhde. Ensimmäinen viittaus avioliittoon on 1. Moos. 2:24, jossa miehen kerrotaan jättävän vanhempansa ja liittyvän vaimoonsa. Avioitumista käsittelevissä raamatunkohdissa, kuten 1. Kor. 7:2-16 ja Ef. 5:23-33, avioliitto on aina miehen ja naisen välillä. Raamatullisesta näkökulmasta avioliitto on elinikäinen liitto miehen ja naisen välillä ja sen ensisijainen tarkoitus on perheen perustaminen ja hyvän pohjan luominen sille.

Meidän ei kuitenkaan tarvitse turvautua yksin Raamattuun ymmärtääksemme avioliittoa. Raamatullinen avioliittokäsitys on hyväksytty maailmanlaajuisesti kaikissa sivilisaatioissa kautta ihmiskunnan historian. Historia todistaa homoseksuaalista avioliittoa vastaan. Nykyisen sekulaarisen psykologian mukaan mies ja nainen ovat psykologisesti ja tunteellisesti toisiaan täydentäviä. Psykologit ovat myös todenneet, että miehen ja naisen välinen liitto, jossa molemmat aviopuolisot toimivat hyvinä roolimalleina, on kaikkein paras ympäristö tasapainoisten lasten kehitykselle. Psykologia todistaa homoseksuaalista avioliittoa vastaan. Samoin fysiologisesti mies ja nainen on suunniteltu sopimaan toisiinsa seksuaalisesti. Sukupuolinen kanssakäyminen jälkeläisten tuottamiseksi on ainoastaan mahdollista miehen ja naisen välillä. Luonto todistaa homoseksuaalista avioliittoa vastaan.

Jos näin ollen Raamattu, historia, psykologia ja luonto kaikki yhdessä puhuvat miehen ja naisen välisen avioliiton puolesta, miksi tämän asian suhteen on niin paljon polemiikkia nykyaikana? Miksi homoseksuaalista avioliittoa vastustavat leimataan suvaitsemattomiksi ja vihamielisiksi kiihkoilijoiksi riippumatta siitä, kuinka kunnioittavasti he esittävät mielipiteensä? Miksi homoseksuaalit ajavat avioliitto-oikeuksiaan niin voimallisesti, kun useimmat ihmiset , uskonnolliset ja maalliset joko tukevat tai eivät suuresti vastusta heidän oikeuttaa muodostaa pariliittoa, jossa heillä olisi kaikki samat lailliset oikeudet kuin avioliitossa olevilla pareilla?

Raamatun mukaan kaikki tietävät homoseksuaalisuuden olevan moraalittoman ja luonnottoman. Ainoa keino tämän sisäisen tietouden tukahduttamiseksi on laillistaa homoseksuaalisuus ja hyökätä kaikkia sitä vastustavia vastaan. Paras keino homoseksuaalisuuden hyväksymiseksi on saada homoseksuaalinen avioliitto samalle tasolle perinteisen vastakkaista sukupuolta olevien avioliiton kanssa. Room. 1:18-32 kuvailee tätä. Totuus on kaikkien tiedossa, koska Jumala teki sen tiettäväksi. Totuus on hylätty ja korvattu valheella. Valhetta esitetään, totuutta tukahdutetaan ja sitä vastaan hyökätään. Monien homoseksuaalisten oikeuksia ajavien kiihkomielisyys ja viha sitä vastustavia kohtaan on itse asiassa merkki siitä, että he tietävät mielipiteensä olevan väärä. Huonosti puolustettavissa olevan mielipiteen tukeminen mahtipontisella ryminällä on yksi vanhimmista propagandakeinoista. Homoseksuaalisten oikeuksia puolustavien toimintaohjelma on kuvattu kenties kaikkein parhaiten Room. 1:31, "ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä".

410

2033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jatkuu
      Homoseksuaalisen avioliiton hyväksyminen merkitsee homoseksuaalisen elämäntavan hyväksymistä, jonka Raamattu selvästi tuomitsee synnillisenä. Kristittyjen on oltava lujasti samaa sukupuolta olevien avioliittoa vastaan. Tämän lisäksi monet Raamatun ulkopuoliset seikat vastustavat samaa sukupuolta olevien avioliittoa. Sinun ei tarvitse olla evankelinen kristitty tietääksesi, että avioliitto on miehen ja naisen välillä.

Raamatun mukaan avioliitto on säädetty miehen ja naisen välille (1. Moos. 2:21-24; Matt. 19:4-6). Homoseksuaalinen avioliitto on avioliiton vääristymä ja loukkaus avioliiton luojaa, Jumalaa, vastaan. Kristittyinä me emme voi hyväksyä tai sivuuttaa syntiä. Sen sijaan kerromme Jumalan rakkauden ja anteeksiannon olevan tarjolla kaikille, myös homoseksuaaleille, Jeesuksen Kristuksen kautta. Meidän on julistettava totuutta rakkaudella (Ef. 4:15) ja puolustettava totuutta sävyisästi ja kunnioittavasti (1. Piet. 3:16). Kun me kristittyinä puolustamme totuutta ja joudumme sen seurauksena henkilökohtaisten hyökkäysten, ivan ja vainon kohteeksi, meidän tulee muistaa Jeesuksen sanat: "Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä" (Joh. 15:18-19).

• Anonyymi

Kristityt vainoavat homoseksuaaleja, ivaavat ja halveksivat ja tekevät kokoajan hyökkäyksiä homoseksuaaleja vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityt vainoavat homoseksuaaleja, ivaavat ja halveksivat ja tekevät kokoajan hyökkäyksiä homoseksuaaleja vastaan.

Ei kaikki kristityt harrasta vainoamista.

Normaalit suomalaiset kristityt hyväksyvät samaa sukupuolta olevien liitot. Sitten on joukko ihmisiä, joiden elämä on muuttunut harhaksi ja joiden kamppailu kohti omaa uskonnollisuutta on kärsinyt opetuksen puutteesta, jonka on korvannut piru ja omat tulkinnat sekä kuvitelmat Jumalasta , Jumalan sanasta ja oikeasta sekä väärästä.

Valitettavasti joidenkin ihmisten saama uskonnollinen kuormitus on murtanut heidän todellisuuden tajunsa. Heidän vankkumaton uskonsa ja uskonsa oikeutus on henkisesti häiriintyneen mielen avunhuuto, joka muistuttaa lähinnä pelastusveneen automaattista hätämajakkaa.

Jokainen suomalainen on kohdannut näitä ”uskossaan ainutlaatuisia” ihmisiä tavallisten tallaajien sekä kirkollisien johtavien viranomaisten joukossa. Osa heistä parantuu ja osa ylentää itsensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Normaalit suomalaiset kristityt hyväksyvät samaa sukupuolta olevien liitot. Sitten on joukko ihmisiä, joiden elämä on muuttunut harhaksi ja joiden kamppailu kohti omaa uskonnollisuutta on kärsinyt opetuksen puutteesta, jonka on korvannut piru ja omat tulkinnat sekä kuvitelmat Jumalasta , Jumalan sanasta ja oikeasta sekä väärästä.

Valitettavasti joidenkin ihmisten saama uskonnollinen kuormitus on murtanut heidän todellisuuden tajunsa. Heidän vankkumaton uskonsa ja uskonsa oikeutus on henkisesti häiriintyneen mielen avunhuuto, joka muistuttaa lähinnä pelastusveneen automaattista hätämajakkaa.

Jokainen suomalainen on kohdannut näitä ”uskossaan ainutlaatuisia” ihmisiä tavallisten tallaajien sekä kirkollisien johtavien viranomaisten joukossa. Osa heistä parantuu ja osa ylentää itsensä.

Jumalan kiitos, on vielä paljon niitä kristittyjä, jotka varoittavat synnistä, se on rakkautta heitä kohtaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muista uskonnoista tulee vaikutteita sekä myös rikollisuudesta tulee. Kristityt homot kuitenkin on pelastuksesta osallisia siinä kuin huorat ja varkaat. Muiden uskontojen homoilla on huonommin. Väärentäminen on rikollista myös. Eri uskontojen väliset suhteet ja avioliitot on aina ongelma mutta siitäkin on textiä uudessa testamentissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole varaa erotella ihmisiä tai lajitella. Jeesuksen luokse tullaan ja kiitollisina mielin riippumatta ulkoisista asioista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Normaalit suomalaiset kristityt hyväksyvät samaa sukupuolta olevien liitot. Sitten on joukko ihmisiä, joiden elämä on muuttunut harhaksi ja joiden kamppailu kohti omaa uskonnollisuutta on kärsinyt opetuksen puutteesta, jonka on korvannut piru ja omat tulkinnat sekä kuvitelmat Jumalasta , Jumalan sanasta ja oikeasta sekä väärästä."

Onpa syvällisen kuuloista teksti-analyysiä. Unohtuu se, että kristityt eivät voi mitenkään katsoa hyvällä homoliittoja, koska kristitty ihminen uskoo Jeesukseen Kristukseen ja pitää hänen opetuksiaan tärkeinä uskonelämän kannalta ja ottaa ne vakavasti.

Jeesus määritteli avioliiton miehen ja naisen väliseksi, vedoten luomiskertomukseen. Sieltä löytyy "olkaa hedelmälliset ja lisääntykää", nainen luotiin miehelle, nainen luotiin miehestä ( joka vahvistaa edellisen ), nainen on sopiva kumppani miehelle jne. Nämä eivät valitettavasti mitenkään sovellu kahden miehen tai kahden naisen liittoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole varaa erotella ihmisiä tai lajitella. Jeesuksen luokse tullaan ja kiitollisina mielin riippumatta ulkoisista asioista.

Juuri niin.

• Anonyymi

Hyvin perusteltu,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan kiitos, on vielä paljon niitä kristittyjä, jotka varoittavat synnistä, se on rakkautta heitä kohtaan!

Aamenta tuohon!

• Anonyymi kirjoitti:

"Normaalit suomalaiset kristityt hyväksyvät samaa sukupuolta olevien liitot. Sitten on joukko ihmisiä, joiden elämä on muuttunut harhaksi ja joiden kamppailu kohti omaa uskonnollisuutta on kärsinyt opetuksen puutteesta, jonka on korvannut piru ja omat tulkinnat sekä kuvitelmat Jumalasta , Jumalan sanasta ja oikeasta sekä väärästä."

Onpa syvällisen kuuloista teksti-analyysiä. Unohtuu se, että kristityt eivät voi mitenkään katsoa hyvällä homoliittoja, koska kristitty ihminen uskoo Jeesukseen Kristukseen ja pitää hänen opetuksiaan tärkeinä uskonelämän kannalta ja ottaa ne vakavasti.

Jeesus määritteli avioliiton miehen ja naisen väliseksi, vedoten luomiskertomukseen. Sieltä löytyy "olkaa hedelmälliset ja lisääntykää", nainen luotiin miehelle, nainen luotiin miehestä ( joka vahvistaa edellisen ), nainen on sopiva kumppani miehelle jne. Nämä eivät valitettavasti mitenkään sovellu kahden miehen tai kahden naisen liittoihin.

Voiko joku yhä uskoa noin "nainen luotiin miehestä "? Myöskään Raamatussa ei puhuta avioliitoista , mies ottaa naisen tai naisia ja on heidän omistajansa, naiset eivät omista miestään ja miehillä on oikeus lisäksi käyttää vapaita suhteisiin halukkaita naisiakin.
        Lajimme lisääntyy suvullisesti siksi on siittäjiä (miehiä) ja synnyttäjiä (naisia), mutta on kulttuurikysymys jos oikeuksia jaetaan tai poistetaan sen mukaan kumpaan lisääntymisryhmään kuuluu.

• Anonyymi

Siitä nyt jankuttajat lukemaan ja ymmärtämään lukemansa. 👍

• Juu. Avioliitto on kahden ihmisen välillä oleva virallinen yhdessä asumisen liitto.

Siihen ei liity yhtään mitään muuta.

• Anonyymi

Hyvä on teksti!

• Anonyymi

• Olet sinä hupaisa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olet sinä hupaisa.

Sinä olet suorastaan naurettava 👍🤣😂😂🤣😂😂😂🤣🤣🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet suorastaan naurettava 👍🤣😂😂🤣😂😂😂🤣🤣🤣

Sinä et tiedä edes mikä on avioliitto. Todella hupaisaa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Yritä kerrankin lukea ja ymmärtää aloitus!

• Anonyymi kirjoitti:

Yritä kerrankin lukea ja ymmärtää aloitus!

Ymmärrän aloitusta niin, että hän yrittää sanoa, että homot eivät saa mennä naimisiin koska Raamattu.

Se yhtä sekopäisyyttä. Suomessa saa esimerkiksi kirkossa mennä naimisiin, jos on kirkon jäsen.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ymmärrän aloitusta niin, että hän yrittää sanoa, että homot eivät saa mennä naimisiin koska Raamattu.

Se yhtä sekopäisyyttä. Suomessa saa esimerkiksi kirkossa mennä naimisiin, jos on kirkon jäsen.

Et ymmärrä yhtään mitään, voit poistua pilaamisesta tätäkin ketjua!

• Anonyymi kirjoitti:

Aloita kertoo myös, että homoseksuaaliset ovat rakkaudettomia ja säälimättömiä..

Aloittaja on järkyttävä valehtelija.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Aloita kertoo myös, että homoseksuaaliset ovat rakkaudettomia ja säälimättömiä..

OIet kuuIuisa VaIehtelija tosiaan, RumaJammu.

Jatkat VaIheen tiellä.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Mene jo!

• Anonyymi kirjoitti:

Mene jo!

Minne käsket valehtelevan aloittajan menevän?

Hänellä ei mene hyvin.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Hänellä ei mene hyvin.

Valheella on lyhyet jäljet.

• Anonyymi kirjoitti:

Valheella on lyhyet jäljet.

Saattaa olla. Mutta ei täällä aloittajaa moitita.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Saattaa olla. Mutta ei täällä aloittajaa moitita.

Sinua moititaan.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Homomiehenä et voi tietää miltä tuntuu rakastaa naista, joten sinulla ei ole mitään vertauskohtaa. Muille on selvää, että heterorakkaus on ainoaa oikeaa rakkautta.

• Anonyymi kirjoitti:

Homomiehenä et voi tietää miltä tuntuu rakastaa naista, joten sinulla ei ole mitään vertauskohtaa. Muille on selvää, että heterorakkaus on ainoaa oikeaa rakkautta.

Olen ollut avioliitossa sekä naisen että miehen kanssa. Minä sen parhaiten tiedän. Että vaimojen tapa on haukkua miehiään toisilleen.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinua moititaan.

Se on totta. Mutta ei moitita aloittajaa.

• Kyllä sentään. Älä sano väärää todistusta.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kyllä sentään. Älä sano väärää todistusta.

Sitten olet bi joka on ainoastaan valinnut elää homona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.

”””
        helsinkijokkeri
        2009-12-06 21:44:44

Voi sun! Sun miehes on on yhtä epätiedoton kuin minunkin. Eri syistä kylläkin. Mun mies on homo, mutta luulen hänen jo jättäneen minut. Silti hän ei kerro totuutta tilanteesta, vaikka kuinka kyselen. Hänellä on uusi mies jo, näin otaksun. Asun itse Espanjassa, mutta mieheni lähti Suomeen.

Mutta tämä ap:n juttu tuntuu myös oudolta. Minun vaikutelma on, että kaverisi on homo, mutta jollakin epävarma itsestään. Kun itse olin bi, niin kyllä naiset kiinnosti myös. En todellaaan tunne homojen tunne-elämää paremmin, mutta sun miehesi ei ainakaan näytä osoittavan laisinkaan kiinnostusta naisiin. Sama minulla nykyään, kun oon homo vaan. Vaikea tilanne teillä, mutta kun ajaudutte erilleen aina uudestaan, tuntuu ettei teidän suhde siitä sitten synny enää. Mun mies lähti 5 kk sitten Suomeen, eikä oo palannut takaisin luokseni. Täytyy tunnustaa tosiasiat, että suhde ei ole välttämättä toisen mielestä oman mielen mukainen. ””””

• Anonyymi kirjoitti:

En ihan ymmärrä. Ei homona elämää valita. Homona homo vaan on.

• Anonyymi

Todella kristillistä käytöstä sinulta taas.

• Anonyymi

Sinulla on todellakin Jumalan rakkaus sydämessäsi.

• Anonyymi

Sanoisiko Jeesus noin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse sinä olet uskonnolla aivopesty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OIet kuuIuisa VaIehtelija tosiaan, RumaJammu.

Jatkat VaIheen tiellä.
        🤓

Ja sinä jatkat tuolla kristillisyyden tielläsi, jossa sinusta kuvastuu noin paljon ymmärtämystä, rakkautta ja puhdasta hyvyyttä, olethan Jeesuksen oppilapsi ja toteutat elämässäsi Jeesuksen antamaa suurinta neuvoa, tiedätkö mikä se on? Oletko koskaan kuullutkaan?
        Muistuuko mieleen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😁
        Otahan selvää asioista!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

VaIehtelet jälleen.

Tässä myönnät olleesi Bi.

”””
        helsinkijokkeri
        2009-12-06 21:44:44

Voi sun! Sun miehes on on yhtä epätiedoton kuin minunkin. Eri syistä kylläkin. Mun mies on homo, mutta luulen hänen jo jättäneen minut. Silti hän ei kerro totuutta tilanteesta, vaikka kuinka kyselen. Hänellä on uusi mies jo, näin otaksun. Asun itse Espanjassa, mutta mieheni lähti Suomeen.

Mutta tämä ap:n juttu tuntuu myös oudolta. Minun vaikutelma on, että kaverisi on homo, mutta jollakin epävarma itsestään. Kun itse olin bi, niin kyllä naiset kiinnosti myös. En todellaaan tunne homojen tunne-elämää paremmin, mutta sun miehesi ei ainakaan näytä osoittavan laisinkaan kiinnostusta naisiin. Sama minulla nykyään, kun oon homo vaan. Vaikea tilanne teillä, mutta kun ajaudutte erilleen aina uudestaan, tuntuu ettei teidän suhde siitä sitten synny enää. Mun mies lähti 5 kk sitten Suomeen, eikä oo palannut takaisin luokseni. Täytyy tunnustaa tosiasiat, että suhde ei ole välttämättä toisen mielestä oman mielen mukainen. ””””

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olet sinä hupaisa.

Kaksi nàismaista ToIIoa mekoissaan siellä.

Todella hupaisaa.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Tietysti on tiedossa.

Sinulla ei.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olen ollut avioliitossa sekä naisen että miehen kanssa. Minä sen parhaiten tiedän. Että vaimojen tapa on haukkua miehiään toisilleen.

Siellä kaksi nàismaista Iihavaa miesvaimos.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Juu. Avioliitto on kahden ihmisen välillä oleva virallinen yhdessä asumisen liitto.

Siihen ei liity yhtään mitään muuta.

AvioIiitto on tietenkin vain miehen ja naisen välinen Iiitto.

Siellä kaksi nàismaista miesvaimoa ja ei avioIiittoa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Hänellä ei mene hyvin.

Aloittaja kertoo Totuuden.

Ymmärrän että sinua nàismaista miesvaimoa kismittää se.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Se on totta. Mutta ei moitita aloittajaa.

Häntä ei ole syytä moittia.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Niin kuitenkin valitsit ja ihan omien sanojesi mukaan.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olet sinä hupaisa.

Sinua inhotaan syystä.

Sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä kaksi nàismaista Iihavaa miesvaimos.

On ne.

• Anonyymi

Sairas mielipide!

• Anonyymi

Eikä käsittele. Älä valehtele.

• Anonyymi

Jos tuosta ei ymmärrä niin sitten EI HALUA ymmärtää.

• Anonyymi

No aloittaja tuskin tietää avioliittoa. Vaan jonkun lyhyemmän version😲Ikinä tuo aloittaja ei saa edes otsikkoa oikein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No aloittaja tuskin tietää avioliittoa. Vaan jonkun lyhyemmän version😲Ikinä tuo aloittaja ei saa edes otsikkoa oikein.

Osaatko sinä ottaa kantaa muuhun kuin kirjoitusvirheeseen mihin me fiksummat emme tartu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaatko sinä ottaa kantaa muuhun kuin kirjoitusvirheeseen mihin me fiksummat emme tartu?

Ei sekään mutta aloittaja aina lainaa tekstin jostain mutta ei koskaan mainitse lähteitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sekään mutta aloittaja aina lainaa tekstin jostain mutta ei koskaan mainitse lähteitä.

Eli et ole täällä keskustelemassa vaan etsimässä kirjoitusvirheitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaatkos itse lukea kommenteista muuta kuin lopun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaatkos itse lukea kommenteista muuta kuin lopun?

Osaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän ei ole saanut pottutohtorin koulutusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän ei ole saanut pottutohtorin koulutusta.

Mummon postaukset on pelkkiä kopioita

• Anonyymi

Raamattu ei millään tavalla käsittele itse homoseksuaalisuutta.

• Anonyymi

Mm. Roomalaiskirjeessä kuvataan homoseksuaalisuutta, jolloin kiinnostus kohdistuu vastakkaisen sukupuolen sijaan samaan sukupuoleen

• Anonyymi

Sitä ei siis ole olemassa.
        Joten homoja ei tarvitse vihkiä kirkossa, eikä edes maistraatissa.
        Heidän liittonsa pitää mitätöidä.
        Se on syntiä joka tapauksessa.
        Tämä selvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä selvä.

”Luther opettaa Vähä Katekismuksen liittenä olevassa ”vihkikirjassa” avioliitosta, että vaikka se on maallinen sääty, sillä on puolellaan Jumalan sana. Avioliitto on Jumalan asettama järjestys, mutta avioliiton pätevyys ei riipu siitä solmitaanko se nimenomaisesti kristillisin menoin. Selvää toki on, ettei yhteiskunta voi käsitellä avioliittoa mielivaltaisesti, sillä silloinhan sillä ei enää olisi puolellaan Jumalan sanaa. Heti perään Luther toisaalta sanoo: Avioliittoa on sata kertaa mieluummin pidettävä hengellisenä säätynä kuin luostarielämää. Kristittyjen avioliitto on maallisena asianakin sellainen, että siihen astuessaan morsiuspari tahtoo liitossaan palvella Jumalan luomistarkoitusta. Siksi Luther korostaa, että on tärkeää kirkollisesti vihkiä tai siunata mies ja nainen, kun he Jumalan kasvojen edessä ja seurakunnan läsnäollessa tahtovat astua kristilliseen avioliittoon.

”Vihkikirjassa” on yllä sanotun hienosti tiivistävä rukous: Herra Jumala, sinä joka olet luonut miehen ja naisen ja säätänyt, että heidän on solmittava avioliitto, sinä joka siunaat heitä antamalla kohdun hedelmää ja annat avioliiton kuvata rakkaan Poikasi Jeesuksen Kristuksen ja kirkon, hänen morsiamensa, välisen rakkauden salaisuutta, me rukoilemme sinua, että pohjattomassa hyvyydessäsi estäisit tämän luomuksesi, säädöksesi ja siunauksesi vääristymästä ja turmeltumasta ja että armossasi varjelisit sen keskuudessamme Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta.”

• Anonyymi kirjoitti:

Mm. Roomalaiskirjeessä kuvataan homoseksuaalisuutta, jolloin kiinnostus kohdistuu vastakkaisen sukupuolen sijaan samaan sukupuoleen

Siinä on ne, jotka olivat vaihtaneet ja tunteneet Jumalan. Harva homo siihen sopii.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä selvä.

Kirkossa esimerkiksi vihitään avioliittoon, eikä synti ole esteenä.

• Anonyymi kirjoitti:

”Luther opettaa Vähä Katekismuksen liittenä olevassa ”vihkikirjassa” avioliitosta, että vaikka se on maallinen sääty, sillä on puolellaan Jumalan sana. Avioliitto on Jumalan asettama järjestys, mutta avioliiton pätevyys ei riipu siitä solmitaanko se nimenomaisesti kristillisin menoin. Selvää toki on, ettei yhteiskunta voi käsitellä avioliittoa mielivaltaisesti, sillä silloinhan sillä ei enää olisi puolellaan Jumalan sanaa. Heti perään Luther toisaalta sanoo: Avioliittoa on sata kertaa mieluummin pidettävä hengellisenä säätynä kuin luostarielämää. Kristittyjen avioliitto on maallisena asianakin sellainen, että siihen astuessaan morsiuspari tahtoo liitossaan palvella Jumalan luomistarkoitusta. Siksi Luther korostaa, että on tärkeää kirkollisesti vihkiä tai siunata mies ja nainen, kun he Jumalan kasvojen edessä ja seurakunnan läsnäollessa tahtovat astua kristilliseen avioliittoon.

”Vihkikirjassa” on yllä sanotun hienosti tiivistävä rukous: Herra Jumala, sinä joka olet luonut miehen ja naisen ja säätänyt, että heidän on solmittava avioliitto, sinä joka siunaat heitä antamalla kohdun hedelmää ja annat avioliiton kuvata rakkaan Poikasi Jeesuksen Kristuksen ja kirkon, hänen morsiamensa, välisen rakkauden salaisuutta, me rukoilemme sinua, että pohjattomassa hyvyydessäsi estäisit tämän luomuksesi, säädöksesi ja siunauksesi vääristymästä ja turmeltumasta ja että armossasi varjelisit sen keskuudessamme Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta.”

Naurettava "vihkikirja". Siinä ollaan heti Raamatun vastaisia.

• Anonyymi

Pelkkiä akteja siellä kuvataan. Tuosta pornokirjasta sitten ammennatte mallia noihin homo juttuihinne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuo ole homoseksuaalisuuden kuvausta, sillä kysymyksessä voi olla myös biseksuaali tai jopa hetero.
        Raamattu ei siis sano mitään itse homoseksuaalisuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä selvä.

Tuolla logiikalla myöskään biseksuaaleja ei ole olemassa. Pitäisi myös biseksuaalin liitto mitätöidä, jos se sattuu olemaan samaa sukupuolta olevan kanssa, erityisesti jos molemmat osapuolet ovat biseksuaaleja?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Naurettava "vihkikirja". Siinä ollaan heti Raamatun vastaisia.

Kymmenet pökkineet sinua pyIIyyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuo ole homoseksuaalisuuden kuvausta, sillä kysymyksessä voi olla myös biseksuaali tai jopa hetero.
        Raamattu ei siis sano mitään itse homoseksuaalisuudesta.

Ai, voi olla kaikkea muuta, mutta ei homo? Et ole tosissasi eikä kukaan usko sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai, voi olla kaikkea muuta, mutta ei homo? Et ole tosissasi eikä kukaan usko sinua.

"Ai, voi olla kaikkea muuta, mutta ei homo?"
        Ei hän tuollaista väittänyt. Etkö ymmärrä mitä "voi olla" tarkoittaa?
        Siinä hän on täysin oikeassa, että Raamattu ei sano mitään itse homoseksuaalisuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ai, voi olla kaikkea muuta, mutta ei homo?"
        Ei hän tuollaista väittänyt. Etkö ymmärrä mitä "voi olla" tarkoittaa?
        Siinä hän on täysin oikeassa, että Raamattu ei sano mitään itse homoseksuaalisuudesta.

Tarkennan: Etkö ymmärrä mitä "voi olla myös" tarkoittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkennan: Etkö ymmärrä mitä "voi olla myös" tarkoittaa?

Hyvä !

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Siinä on ne, jotka olivat vaihtaneet ja tunteneet Jumalan. Harva homo siihen sopii.

Etkö sinä ollut naimisissa naisen kanssa ja pyörit jossain seurakunnassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jou! Noin se on.

• Anonyymi

Ei kannata syyttää avioliittoa siitä kun Raamattu ei ole ajan tasalla.

• Anonyymi

Raamattu on ajaton ihmisille kaikkina aikoina tarkoitettua Jumalan Sanaa. Vaikka aika muuttuu ihminen on sama ajasta aikaan hyvään ja pahaan taipuvainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on ajaton ihmisille kaikkina aikoina tarkoitettua Jumalan Sanaa. Vaikka aika muuttuu ihminen on sama ajasta aikaan hyvään ja pahaan taipuvainen.

Raamattu kuvaa mennyttä aikaa, eikä ne sovellu tähän aikaan mitenkään. Tulisi hullu maailma.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Raamattu kuvaa mennyttä aikaa, eikä ne sovellu tähän aikaan mitenkään. Tulisi hullu maailma.

Kyllä sopii ja varsinkin tähän aikaan kun maailma elää suurta eksytysten aikaa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Paina rumaan kaIIoosi.

Et oIe avioIiitossa.

• Anonyymi

Eihän se ole kun miettii sen alkuperäistä tarkoitusta. Avioliitto on muutakin kuin aikuisten välinen pariliitto.

• Anonyymi

Perinteinen avioliittokäsitys on kaunis ja yhtenäinen. On mies ja nainen, rakkautta, romantiikkaa, avioliitto, elinikäinen sitoutuminen, seksuaalista nautintoa, lapsia ja hieno perhe.

Homoparit lähinnä harrastavat keskinäistä masturbaatiota, ei ole perhettä näkyvissä eikä kuulu. Heidän oma perheensä hylkää heidät homouden tai itse hylkäävät perheensä. Miksi yhteiskunnan hajoamista pitäisi vielä tukea?

• Anonyymi

Avioliitto EI OLE kirkon tai kristittyjen määrittämä institutio, vaan Suomen laissa määritelty juridinen viitekehys parisuhteelle, joka koskee kaikkia suomalaisia.

• Anonyymi

Erilaiset liittomuodot ovat Suomen lain alaisia, mutta kristillinen avioliitto voi olla vain miehen ja naisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erilaiset liittomuodot ovat Suomen lain alaisia, mutta kristillinen avioliitto voi olla vain miehen ja naisen.

Esimerkiksi Espanjassa ihmiset saavat itse päättää minkälainen liitto heillä on.

• Anonyymi

Kristillinen avioliitto luterilaisessa kirkossa on miehen ja naisen välinen liitto.
        Se on sitten eri asia, mitä se muissa instituutioissa on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillinen avioliitto luterilaisessa kirkossa on miehen ja naisen välinen liitto.
        Se on sitten eri asia, mitä se muissa instituutioissa on.

Ruotsin luterilaisessa kirkossa se on myös samaa sukupuolta olevien välinen liitto. Siihen suuntaan ollan myös Suomessa menossa, vaikkakin hitaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruotsin luterilaisessa kirkossa se on myös samaa sukupuolta olevien välinen liitto. Siihen suuntaan ollan myös Suomessa menossa, vaikkakin hitaasti.

Onneksi herätysliikkeissä pääsee vielä oikeisiin naimisiin ja vihkivä pappi on hurskas mies eikä joku sateenkaaripapitar.

• Anonyymi

Hyvä jos näin on. Sitten samaa sukupuolta olevia pareja ei tarvitse vihkiä kirkossa, koska sehän ei ole avioliitto vaan sitä kutsutaan "homoliitoksi".

• Anonyymi

Kristillisessä viitekehyksessä Jumala on asettanut vain miehen ja naisen liiton. Näin siis toimitaan elävän kristinuskon piirissä.

Muut ihmiset ovat sitten asettaneet lukemattomia erilaisia liittomuotoja ihmisten, lapsien, eläinten, esineiden ja fantasiahahmojen väleillä.

• Anonyymi

Sellainen kristinuskon Jumala. Missä se on noin liiton asettanut? Onko ollut julkaisu!

• Anonyymi

Palstalta voi nähdä hyvin ketkä noista esineiden kanssa naimisiin menosta haaveilee . Uskovia tuntuu kiinnostavan nuo pohjattomasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellainen kristinuskon Jumala. Missä se on noin liiton asettanut? Onko ollut julkaisu!

Raamatussa Jumala on ilmoittanut että on asettanut miehen ja naisen liiton. Aikalailla alkulehdillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Julkaisu on maailman eniten painettu ja luettu Raamattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toden totta!

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa Jumala on ilmoittanut että on asettanut miehen ja naisen liiton. Aikalailla alkulehdillä.

Oli kyse kristinuskon Jumalan ilmoituksesta. Joka olisi asettanut miehen ja naisen liiton. Raamatussa sellaista ei ole asetettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, ja eniten käännetty ja levitetty.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, ja eniten käännetty ja levitetty.

Ja mitä merkitystä sillä on. Ei se tee Raamatusta yhtään uskottavampaa. Maailman levitetyin kirja,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstalta voi nähdä hyvin ketkä noista esineiden kanssa naimisiin menosta haaveilee . Uskovia tuntuu kiinnostavan nuo pohjattomasti.

Teikäläiset ne homoliitotkin keksitte.

• Kun katson valtion antamia tietoja, niin olen ollut avioliitossa nyt 7,5 vuotta.

Tyydy siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, seuraavaksi moniavioisuus.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä keksintö.

Kun olin eronnut, niin koin olevani tyhjän päällä: en voinutkaan mennä naimisiin miehen kanssa.

Onneksi sitä kesti vain 10 vuotta. Sitten pääsi taas avioliitoon.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kun katson valtion antamia tietoja, niin olen ollut avioliitossa nyt 7,5 vuotta.

Tyydy siihen.

Siellä kaksi nàismaista miesvaimoa ja homoIiitto.

Tyydy siihen.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Hyvä keksintö.

Kun olin eronnut, niin koin olevani tyhjän päällä: en voinutkaan mennä naimisiin miehen kanssa.

Onneksi sitä kesti vain 10 vuotta. Sitten pääsi taas avioliitoon.

Huh huh mitä soopaa‼️‼️‼️‼️

Et tosiaankaan oIe avioIiitossa‼️‼️‼️

• Anonyymi

Avioliitto on nykyisin myös miehen ja miehen ja naisen ja naisen liitto. Raamattu ei tunne avioliittoa lainkaan.

• Anonyymi

Ei ole. Eikä koskaan tule. Käsite avioliitto tarkoittaa miehen ja naisen liittoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole. Eikä koskaan tule. Käsite avioliitto tarkoittaa miehen ja naisen liittoa.

"Käsite avioliitto tarkoittaa miehen ja naisen liittoa."

Ei tarkoita. Ja miksi pitäisi välittää mitä joku vähemmistössä olevien uskontojen edustajat sanovat avioliitosta? Olette pahempia kuin homot vaatimaan muita tekemään asioita niin kuin te halautte. Homot sentään vain vaaativat tasavertaista kohtelua.

Joten millä oikeudella olette vaatimassa että suurimman osan kansasta pitäisi välitää teidän vaatimuksista?

• Anonyymi kirjoitti:

Avioliitto on käsitteenä kahden ihmisen välillä oleva virallinen yhdessä asumisen liitto.

Siihen sopii lähes kaikki miehet ja naiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarkoita. Ja miksi pitäisi välittää mitä joku vähemmistössä olevien uskontojen edustajat sanovat avioliitosta? Olette pahempia kuin homot vaatimaan muita tekemään asioita niin kuin te halautte. Homot sentään vain vaaativat tasavertaista kohtelua.

Joten millä oikeudella olette vaatimassa että suurimman osan kansasta pitäisi välitää teidän vaatimuksista?

Kyllä se tarkoittaa. Ei avoliiton käsitteen muuttaminen mitään muuta.
        Voit sanoa kissaa koiraksi mutta ei se siitä huolimatta ala haukkua.

• Anonyymi kirjoitti:

Nykyään kaikki saavat mennä naimisiin kenen kanssa haluavat. Sen verran on ajatukset muuttuneet avioliitosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä vertaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homotko enemmistö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaatimuksista ei tarvitse välittää, koska kirkosta voi erota. Setakaan ei ole tasa-arvoinen vaan suosii seksuaalisia vähemmistöjä. Siihenkään ei tarvitse kuulua tai välittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle se tarkoittaakin varmasti sitä. Avioliitto on Suomen lain mukaan myös homopareille. Myös kirkossa homoparien vihkiminen on jo arkipäivää. Eroa kirkosta jos tämä ei miellytä sinua jos et ole jo tehnyt sitä. Emme kaipaa sinua emmekä kaltaisiasi luterilaiseen kirkkoon.

luterilainen kristitty

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö edes mitä tarkoittaa "käsite"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaatimuksista ei tarvitse välittää, koska kirkosta voi erota. Setakaan ei ole tasa-arvoinen vaan suosii seksuaalisia vähemmistöjä. Siihenkään ei tarvitse kuulua tai välittää.

"Setakaan ei ole tasa-arvoinen vaan suosii seksuaalisia vähemmistöjä."

Olet kenties kokemusasiantuntija tässä asiassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Setakaan ei ole tasa-arvoinen vaan suosii seksuaalisia vähemmistöjä."

Olet kenties kokemusasiantuntija tässä asiassa.

Asioista saa muuten tietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö edes mitä tarkoittaa "käsite"?

Sinä et tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle se tarkoittaakin varmasti sitä. Avioliitto on Suomen lain mukaan myös homopareille. Myös kirkossa homoparien vihkiminen on jo arkipäivää. Eroa kirkosta jos tämä ei miellytä sinua jos et ole jo tehnyt sitä. Emme kaipaa sinua emmekä kaltaisiasi luterilaiseen kirkkoon.

luterilainen kristitty

Kyllä, evlut kirkolla ei ole enää mltään tekemistä kristinuskon kanssa. Meno on kuin porttolassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et tiedä.

Eli et tiedä.

Sellaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli et tiedä.

Sellaista.

Mistä tiedät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asioista saa muuten tietoa.

Oletpa sinä kartalla, kun minä en heterona tuosta Setan toiminnasta tiedä juuri mitään. Ovatko seksuaalienemmistön eli heteroiden asiat niin kuralla, että Setan pitäisi ajaa meidän asioita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletpa sinä kartalla, kun minä en heterona tuosta Setan toiminnasta tiedä juuri mitään. Ovatko seksuaalienemmistön eli heteroiden asiat niin kuralla, että Setan pitäisi ajaa meidän asioita?

Et sitten tiedä mitään muutakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten tiedä mitään muutakaan.

Kerro nyt: Ovatko seksuaalienemmistön eli heteroiden asiat niin kuralla, että Setan pitäisi ajaa meidän asioita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro nyt: Ovatko seksuaalienemmistön eli heteroiden asiat niin kuralla, että Setan pitäisi ajaa meidän asioita?

Jos väittävät olevansa tasa-arvon edistäjiä niin kyllä heidän pitäisi ajaa myös heteroiden asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos väittävät olevansa tasa-arvon edistäjiä niin kyllä heidän pitäisi ajaa myös heteroiden asioita.

Missä he tuollaista ovat väittäneet?
        Mitä nyt pikaisesti vilkaisin, niin Seta pyrkii vaikuttamaan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen asemaan parantamalla sekä lainsäädäntöä että yleistä asenneilmapiiriä. He ovat siis erityisesti ajamassa sukupuolivähemmistön yhteiskunnallista yhdenvertaisuutta. Miksi heidän mielestäsi pitäisi ajaa myös meidän heteroiden asioita, onko meidän asema jotenkin retuperällä yhteiskunnassa?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Nykyään kaikki saavat mennä naimisiin kenen kanssa haluavat. Sen verran on ajatukset muuttuneet avioliitosta.

Sellaista luulet.

Hupaisaa.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Seta on seksuaalisten vähemmistöjen edustaja.

Muut saavat edustaa mitä haluavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, evlut kirkolla ei ole enää mltään tekemistä kristinuskon kanssa. Meno on kuin porttolassa.

"Meno on kuin porttolassa"

Ja sinä olet varmasti asiantuntija mitä tulee porttolan menoihin ; P

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaista luulet.

Hupaisaa.
        🤓

Ja Hurskas Kyylä se vaan jatkaa kyyläämistään 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Sellaista luulet.

Hupaisaa.
        🤓

Etkö sinä saa mennä naimisiin kenen kanssa haluat?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kuka hänet huolisi puolisokseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Hurskas Kyylä se vaan jatkaa kyyläämistään 🤣

Siinähän sinä taas tosiaan kyyIäät, Hurskas KyyIä.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka hänet huolisi puolisokseen?

Eipä kukaan sinua runiIusta, Vajakki.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kaksi nàismaista miesvaimoa siellä.

Ei avioIiittoa.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

👍👍👍

• Anonyymi

Ei tietenkään ole.

• Anonyymi

Varkaus on paikka Suomessa. Älkää ajatelko.

• Anonyymi

Kun on kysymys kristillisesta avioliitosta se on miehen ja naisen välinen liitto.
      Muualla se tietenkin voi olla jotain muuta.

• Anonyymi

Ruotsin luterilaisessa kirkossa se on myös samaa sukupuolta olevien välinen liitto. Ja näin taitaa olla myös Norjassa.

• Anonyymi

Ei nekään ole avioliittoja vaikka niin kutsutaankin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruotsin luterilaisessa kirkossa se on myös samaa sukupuolta olevien välinen liitto. Ja näin taitaa olla myös Norjassa.

Juu, avioliitto se ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saahan sitä olla missä tahansa ja vaikka mitä tahansa liittoja, mutta eivät ne kaikki mitään kristillisiä avioliittoja ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Teillä on vähän vaikeaa käsittää mikä on avioliitto. Saatte vapaasti olla tietämättömiä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Teillä on vähän vaikeaa käsittää mikä on avioliitto. Saatte vapaasti olla tietämättömiä.

Minä puhun kristillisestä avioliitosta, enkä yleensä avioliitosta.
        Avioliitto on kristillinen kun se perustuu Raamattuun ja on alttarilla Jumalan kasvojen edessä solmittu kristillisin menoin.

• Anonyymi kirjoitti:

Avioliitto on kristillinen kun se perustuu Raamattuun ja on alttarilla Jumalan kasvojen edessä solmittu kristillisin menoin.

Kristillinen avioliitto on niillä, jotka sen ottavat käyttöön.

Olen mennyt kirkossa avioliittoon naisen kanssa, mutta ei siellä ollut Jumalan kasvoja. Sellainen ei edes perustu Raamattuun, koska siellä ei ole kirkossa avioliittoon vihkimistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjen jumalakin on vain mielikuvitusolento, jolla ei tietysti voi olla kasvoja muutoin kuin mielikuvituksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sukupuolineutraali avioliitto on myös Raamattuun perustuva. Monet lesboparit ovat saaneet lapsia, jolloin Raamatun mukaan Jumala on siunannut heidän avioliittonsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne ovat oikeita avioliittoja, vaikka se teitä hurskaita harmittaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne ovat oikeita avioliittoja, vaikka se teitä hurskaita harmittaakin.

Eivät tietenkään ole, Hurskas KyyIä.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Saa kai sinun käsityksistä saa poiketakin. ts. olla toistakin mieltä. Vai oletko sinä täällä joku totuuden torvi.

• Anonyymi kirjoitti:

Saa kai sinun käsityksistä saa poiketakin. ts. olla toistakin mieltä. Vai oletko sinä täällä joku totuuden torvi.

Olen totuuden torvi. Suomessa avioliitto on sellainen, että saat mennä naimisiin kenen aikuisen kanssa tahansa.

Siitä ei edes voi olla toista mieltä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olen totuuden torvi. Suomessa avioliitto on sellainen, että saat mennä naimisiin kenen aikuisen kanssa tahansa.

Siitä ei edes voi olla toista mieltä.

OIet ikuinen VaIheen Orja ja täynnä Pahuutta.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kristillinen avioliitto on niillä, jotka sen ottavat käyttöön.

Olen mennyt kirkossa avioliittoon naisen kanssa, mutta ei siellä ollut Jumalan kasvoja. Sellainen ei edes perustu Raamattuun, koska siellä ei ole kirkossa avioliittoon vihkimistä.

Leikit heteroa 21 vuotta, RumaJammu.
        🤓

• Anonyymi

Olipas väkevää todistusta GotQuestions.orgin tapaan. Logiikka on niin painavaa, ettei voi kuin antaa esimerkin sen todistusvoimasta.

"Monien juutalaisten oikeuksia ajavien kiihkomielisyys ja viha sitä vastustavia kohtaan on itse asiassa merkki siitä, että he tietävät mielipiteensä olevan väärä."

Toimii kuin tauti.

• Anonyymi

Netistä löytyy selvällä suomen kielellä Ruotsin Kirkon Käsikirja ja sieltä sitten kohta Avioliittoon vihkiminen. Tulee tämäkin asia selväksi kiinnostuneille.

• Anonyymi

On kirkollisia vihkimisiä avioliittoon ja on siivilivihkimisiä avioliittoon. Jälkimmäisessä myös samaa sukupuolta olevat voivat tulla vihityiksi.

• Yleensä kirkon jäseniä vihitään kirkossa avioliittoon.

• Anonyymi

Kenenkään avioliitto ei kuulu millään tavalla liittoon kuulumattomille, se on kahden ihmisen kauppa eli virallinen sopimus ja aina kolmannen/kolmansien korvapuusti; saman sukupuolen edustajien avioliitto on LAILLINEN Suomessa ja se ei uskovaisille kuulu, ei minkään sortin uskovaisille!
      Suomessa ei taida olla vielä laillisia polyamoriset liitot? Kunhan ne laillistuvat, niin niihinkään ei ole yhtään mitään sanomista kenelläkään siihen liittoon kuulumattomalla, koska se on LAILLINEN!
      Uskovaiset keuhkotkoot keskenänsä uskomuksiensa kanssa.

• Ja kun muslimeillakin avioliitto on maallinen.

• Anonyymi

Eihän se tietenkään kenellekään kuulu, missä avioitua tai on avioitumatta, mutta kun luterilaisuudesta, kristillisyydestä ja kirkosta on kysymys, niin kerroin vain minkälainen käsitys siellä on avioliitosta. Jokainen pari tietenkin itse päättää minkälaiseen liittoon menee ja tietenkin myös itse vastaa siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se tietenkään kenellekään kuulu, missä avioitua tai on avioitumatta, mutta kun luterilaisuudesta, kristillisyydestä ja kirkosta on kysymys, niin kerroin vain minkälainen käsitys siellä on avioliitosta. Jokainen pari tietenkin itse päättää minkälaiseen liittoon menee ja tietenkin myös itse vastaa siitä.

Ruotsin kirkko on maailman vanhin kansallinen luterilainen kirkko, meidän kuninkaamme Kustaa Vaasan perustama, ja se vihkii avioliittoon pareja ilman sukupuolirajoitusta myös suomen kielellä. Siinä sitä luterilaisuutta.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ja kun muslimeillakin avioliitto on maallinen.

Pidä sinä vain maallisena liittosi, mutta kirkolla on avioliitosta oma käsityksensa. Jokainen saa pitää liittoaan niin maallisena tai kristillisenä kuin itse haluaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruotsin kirkko on maailman vanhin kansallinen luterilainen kirkko, meidän kuninkaamme Kustaa Vaasan perustama, ja se vihkii avioliittoon pareja ilman sukupuolirajoitusta myös suomen kielellä. Siinä sitä luterilaisuutta.

Jos nyt kuitenkin pysyttäisiin Suomen puolella kun suomalaisia ollaan. Ruotsi tai Norja tai muu valtio vihkikööt miten haluaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Pidä sinä vain maallisena liittosi, mutta kirkolla on avioliitosta oma käsityksensa. Jokainen saa pitää liittoaan niin maallisena tai kristillisenä kuin itse haluaa.

Sitä juuri olen sanonut. Kaikki vihitään miten kukin haluaa ja sen jälkeen avioliitto on sellainen mitä kukin haluaa sen olevan. Kirkoissa vihittäköön halukkaat kirkon jäsenet.

• Pidän kaikkia uskontoja huijauksena.

• Avioliitto on eri asia kuin mitä on Jumalan edessä.

Etkö sen vertaa ole oppinut?

• Meidät kutsuttiin. Sen jälkeen meillä kahvit ja leivokset ja muut. Ravintolassa ilmoitin eläkeläisyydestä: siellä saa 15% alennuksen minä ja mieheni.

• Anonyymi

Lautaset taas kuin porsaskaukalot.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Meidät kutsuttiin. Sen jälkeen meillä kahvit ja leivokset ja muut. Ravintolassa ilmoitin eläkeläisyydestä: siellä saa 15% alennuksen minä ja mieheni.

Olisit vain vastaamatta tuolle perässäsi hiihtävälle reppanalle.

• Kun kutsutaan. Sain meille kuitenkin alennukset.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kun kutsutaan. Sain meille kuitenkin alennukset.

Menette tosiaan aina ilmaisen perässä, kutsutaan tai ei.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Meidät kutsuttiin. Sen jälkeen meillä kahvit ja leivokset ja muut. Ravintolassa ilmoitin eläkeläisyydestä: siellä saa 15% alennuksen minä ja mieheni.

Kaksi järkyttävää Pummis siellä aina iImaisen perässä ja 💩 housussa.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kun kutsutaan. Sain meille kuitenkin alennukset.

Säälistä saitte taas kutsun.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Järkyttävää mässäystä.

Ja ihan sen takia menitte kun iImaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisit vain vastaamatta tuolle perässäsi hiihtävälle reppanalle.

Maaninen ei voi olla vastaamatta

• Anonyymi

Minä olen ihan hetero nainen ja meidät vihittiin maistraatissa. Minkälainen avioliitto lienee kenenkin mielestä, mutta yhdessä on oltu 30 vuotta. Ei vihkimisen tarvittu kirkkoa eikä pappia, mutta hyvin on liitto sujunut.

• Anonyymi

Unhodin mainita, että ollaan mieheni kanssa hengellisiä, mutta emme kuulu kirkkoon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unhodin mainita, että ollaan mieheni kanssa hengellisiä, mutta emme kuulu kirkkoon

Raamatun mukaan papin tehtäviin ei kuulu avioliittoon vihkiminen. Maistraatissa vihitty liitto on raamatullisempi ja vähemmän tekopyhä kuin papin vihkimä liitto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan papin tehtäviin ei kuulu avioliittoon vihkiminen. Maistraatissa vihitty liitto on raamatullisempi ja vähemmän tekopyhä kuin papin vihkimä liitto.

Rabbit vihkivät jo VT:n aikaan ja edelleen.

• Anonyymi

Tämä palsta onkin kristillinen luterilaisuus palsta.

• Anonyymi kirjoitti:

Rabbit vihkivät jo VT:n aikaan ja edelleen.

Oli että Raamatun mukaan.

• Anonyymi

Jokaisella sanalla on joku käsitys ja tarkoitus.
      Miehen ja naisen välistä liittoa on perinteisesti kutsuttu avioliitoksi.
      "Avioliiton tarkoituksena on perheen perustaminen siihen kuuluvien yhteiseksi parhaaksi ja yhteiskunnan säilymiseksi. Avioliitto on tarkoitettu pysyväksi, jotta perheen jäsenet voisivat yhdessä luoda onnellisen kodin.”
      Voidaankin kysyä vastaako kaikki pariliitot tätä tarkoitusta. ja vastaako se tätä määritelmää avioliitosta.

• Avioliitto on eri asia kuin lapsiperhe. Sitä se on.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Avioliitto on eri asia kuin lapsiperhe. Sitä se on.

Jätit perheesi ja petit.

Leikit heteroa 21 vuoden ajan.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Jätit perheesi ja petit.

🤓

Että aitoavion väki on huono häviäjä. He menettivät pelin, kun 2017 homoparit saivat lain päästä naimisiin.

Sen jälkeen he ovat kaikin tavoin vähätelleet ja mitätöineet heidän avioliittojaan.

Sen huonompia häviäjiä ei ole missään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jätit perheesi ja petit.

🤓

On se irvokas.

• Anonyymi kirjoitti:

On se irvokas.

Vaimo ei siitä kuitenkaan välittänyt. Sellainen asenne, että "ei ole minulle kilpailijoita".

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Vaimo ei siitä kuitenkaan välittänyt. Sellainen asenne, että "ei ole minulle kilpailijoita".

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Kumpikaan ei kelvannut muille.

• Tätä tarkoitan. Olet huono häviäjä, etkä kestä sitä.

Minä satuin olemaan voittaja.

• Sinulla jatkuu ikävä tilanne jo kahdeksatta vuotta. Elämäsi on pilalla.

• Anonyymi

Molemmat olette.

• Aha. Sinullakin on siis elämä pilalla. Olet huono häviäjä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Aha. Sinullakin on siis elämä pilalla. Olet huono häviäjä.

Huh huh‼️‼️‼️

Hävisit taas‼️‼️‼️‼️

• Anonyymi kirjoitti:

Huh huh‼️‼️‼️

Hävisit taas‼️‼️‼️‼️

Sain avioliiton, jota vastustat henkesi edestä. Hehe.

• Tuota tarkoitan. Vastustat henkesi edestä minun avioliittoa. On sekin elämä!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Tuota tarkoitan. Vastustat henkesi edestä minun avioliittoa. On sekin elämä!

En suinkaan.

Kerron vain miten asiat ovat. Huomaan että Totuus satuttaa siellä taas.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Tuota tarkoitan. Vastustat henkesi edestä minun avioliittoa. On sekin elämä!

Olisit vain vastaamatta hänelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vajakki tuli tass siinä hätiin.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se pysty, koska on huomionkipeä ja heikkoluonteinen. No kohta ei enää pysty vastailemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se pysty, koska on huomionkipeä ja heikkoluonteinen. No kohta ei enää pysty vastailemaan.

Et pysty olemaan vastailematta itsellesi, Vajakki.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei se pysty, koska on huomionkipeä ja heikkoluonteinen."
        Taidat olla oikeassa. Alkoi taas jankkaamaan jonninjoutavia KyyIän kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei se pysty, koska on huomionkipeä ja heikkoluonteinen."
        Taidat olla oikeassa. Alkoi taas jankkaamaan jonninjoutavia KyyIän kanssa.

Taas vastaiset siinä itsellesi, Vajakki.
        🤓

• Anonyymi

Se, mitä Raamatussa lukee, on täysi paskan hailee.

• Anonyymi

Katolinen kirkko sallii samaa suku­puolta olevien parien siunaamisen tietyin ehdoin.
      Paavi Franciscus ymmärtää, että toiset tuntevat vetoa samaa sukupuolta oleviin.

Toisaalta avioliitto kahden samaa sukupuolta olevan henkilön välillä ei ole uudesta säännöstä huolimatta mahdollista. Homoparien siunaamista ei pidä kirkon mukaan muutenkaan sekoittaa kirkon perinteisiin rituaaleihin, eikä heteroseksuaalisen avioliiton sakramenttiin. Siunaukset eivät siis käytännössä saa olla missään yhteydessä katolisen kirkon virallisien seremonioiden kanssa.

Vatikaanin mukaan siunauksien salliminen on kuitenkin osoitus siitä, että "jumala toivottaa kaikki tervetulleeksi".

• Anonyymi

Monet kristityt rakastavat lähimmäisiään, vaikka eivät olisi samanlaisia tai samaa mieltä kuin lähimmäinen.
      Silti kaikissa kristillisissäkin lahkoissa on omat ääriaineksensa, he, joille oma usko on lyömäase ja oman egon kohennusta.

• Liberaalit ovat evlut kirkon äärilahko.

• Anonyymi
        Pe.kunMummomuori kirjoitti:

Liberaalit ovat evlut kirkon äärilahko.

Koko luterilainen kirkko on äärilahko. Homoja on maailmassa n.10 kertaa enemmän kuin luterilaisia.

• Anonyymi kirjoitti:

Koko luterilainen kirkko on äärilahko. Homoja on maailmassa n.10 kertaa enemmän kuin luterilaisia.

Erikoinen vertailu. Eikö homoja pitäisi verrata heteroihin eikä luterilaisiin?

• Anonyymi
        Pe.kunMummomuori kirjoitti:

Erikoinen vertailu. Eikö homoja pitäisi verrata heteroihin eikä luterilaisiin?

OIet naismainen Hinaaja.

Kuten se toinen Iihavakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OIet naismainen Hinaaja.

Kuten se toinen Iihavakin.

Anteeksi, mitä?

• Anonyymi

Avioliitto on yhden miehen ja yhden naisen välinen liitto. Kertoohan sen jo biologiakin. Homot voivat Suomen lain mukaan mennä maistraatissa naimisiin ja heidänkin liitto on yhtä pätevä virallisesti. On epäkunnioittavaa että homot eivät sen vertaa kunnioita kirkkoa ja Jumalan sanaa, että eivät pyrkisi kirkkoon vihille, kun on toinenkin yhtä pätevä vaihtoehto. Tahallaanko he näin tekevät, vai painostaako kenties heidän yhteisö haluamaan kirkkohäitä? Eikö olisi hienompaa mennä vaikka meren rannalla naimisiin kun ei kirkkoon ole asiaa?

• Biologia sanoo, että homot ja lesbot ovat miehiä ja naisia..

Kaikki hyvin. Kirkon jäsenet voivat mennä naimisiin kirkossa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Biologia sanoo, että homot ja lesbot ovat miehiä ja naisia..

Kaikki hyvin. Kirkon jäsenet voivat mennä naimisiin kirkossa.

Ei avioIiittoa siellä koskaan.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

🤓

Turhaan elät tuollaista elämää. Me olemme avioliitossa sinusta huolimatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🤓

Miten niin on avioliitto ja vieläpä Suomen lakien mukaan. Fundis ei siitä päätä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomen lain mukaan homoseksuaaliset teot olivat rangaistavia. Sitäkin pitää kannattaa, että se oli hyvä asia.

• Anonyymi kirjoitti:

Suomen lain mukaan homoseksuaaliset teot olivat rangaistavia. Sitäkin pitää kannattaa, että se oli hyvä asia.

Yleensä on rangaistu pahanteosta.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Yleensä on rangaistu pahanteosta.

Sinua pitääkin rangaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NeuvostoIiitossakin oli typeriä Iakeja.

Ei tarvitse siis noudattaa.

• Anonyymi kirjoitti:

NeuvostoIiitossakin oli typeriä Iakeja.

Ei tarvitse siis noudattaa.

En itsekään noudata niitä lakeja, jotka eivät koske minua. Kuten lakeja tupakanpoltosta.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

En itsekään noudata niitä lakeja, jotka eivät koske minua. Kuten lakeja tupakanpoltosta.

Ei avioliittoa siellä tosiaankaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritäkään rauhoittua. Kuutio.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Turhaan elät tuollaista elämää. Me olemme avioliitossa sinusta huolimatta.

Ette ole. 🤣

• Anonyymi

Homo pääsee kirkon jäseneksi, saa käydä rippikoulun ja maksaa seurakunnan verot, mutta ei saa vihkimystä avioliitolleen? Onko oikein?

• Anonyymi

Miten niin ei saa vihkimystään avioliitolleen? Varmasti saa. Pitää vain mennä avioliittoon eikä homoliittoon.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten niin ei saa vihkimystään avioliitolleen? Varmasti saa. Pitää vain mennä avioliittoon eikä homoliittoon.

Suomessa voi mennä naimisiin kenen kanssa haluaa.

Maailma ei ole sitä mitä ennen muinoin.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ei avioIiittoa edelleenkään siellä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

HomoIiitto ei tietenkään avioIiitto ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Mene sanomaan tuo viranomaisille. Vaikka tuhat kertaa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Totuus satuttaa sinua.

Ymmärrän.

• Anonyymi kirjoitti:

Totuus satuttaa sinua.

Ymmärrän.

Mene sanomaan se viranomaisille tuhat kertaa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa ei ole mitään homoliittoa. On vain Suomen lain määrittelemä avioliitto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa ei ole mitään homoliittoa. On vain Suomen lain määrittelemä avioliitto.

Kristillisestä näkökulmasta samaa sukupuolta olevien liitto on homoliitto, eli kahden samaa sukupuolta olevan liitto, ei Jumalan asettama avioliitto, johon Jumala yhdisti miehen ja naisen ja siunasi heidän liittonsa. Kristillinen avioliitto perustuu miehenä ja naisena olemiseen. Sukupuolineutraali avioliitto, kuten monet muutkin harhaoppiset muunnelmat avioliitosta eivät ole perusteltavissa Raamatulla, eikä tunnustuskirjatkaan sellaisia tue. Kristillinen ja luterilainen käsitys avioliitosta ei voi olla muuta kuin yhden miehen ja yhden naisen välinen liitto, eikä kristillisessä kirkossa ole sopivaa vihkiä mihinkään muihin liittomuotoihin, jotka ovat selkeästi kristillisen opin vastaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillisestä näkökulmasta samaa sukupuolta olevien liitto on homoliitto, eli kahden samaa sukupuolta olevan liitto, ei Jumalan asettama avioliitto, johon Jumala yhdisti miehen ja naisen ja siunasi heidän liittonsa. Kristillinen avioliitto perustuu miehenä ja naisena olemiseen. Sukupuolineutraali avioliitto, kuten monet muutkin harhaoppiset muunnelmat avioliitosta eivät ole perusteltavissa Raamatulla, eikä tunnustuskirjatkaan sellaisia tue. Kristillinen ja luterilainen käsitys avioliitosta ei voi olla muuta kuin yhden miehen ja yhden naisen välinen liitto, eikä kristillisessä kirkossa ole sopivaa vihkiä mihinkään muihin liittomuotoihin, jotka ovat selkeästi kristillisen opin vastaisia.

Suomessa mennään Suomen lakien mukaisesti. Ei ole mitään homoliittoa tai kristillistä avioliittoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa mennään Suomen lakien mukaisesti. Ei ole mitään homoliittoa tai kristillistä avioliittoa.

Suomessa on uskonnonvapaus ja kirkolla on parasta-aikaa täysin laillisesti oma ylimmän ohjekirjansa Raamatun ja kirkon tunnustuksen tukema kristillinen avioliittokäsityksensä, joka eroaa maallisesta sukupuolineutraalista avioliitosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa on uskonnonvapaus ja kirkolla on parasta-aikaa täysin laillisesti oma ylimmän ohjekirjansa Raamatun ja kirkon tunnustuksen tukema kristillinen avioliittokäsityksensä, joka eroaa maallisesta sukupuolineutraalista avioliitosta.

So on aivan sama vaikka eroaa. mutta laki määrittelee mikä avioliitto on. Muut avioliitot eivät ole lain mukaan voimassa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Riittää kun se kerrotaan sinulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Riittää kun se kerrotaan sinulle.

Viranomaisille tuo, niin se voi heitä kiinnostaa..

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Viranomaisille tuo, niin se voi heitä kiinnostaa..

Etkö taas ymmärrä mitä sinulle kerrotaan?

Ei koskaan avioIiittoa siellä.

• Anonyymi

Tämä on ihan selvä.

• Anonyymi

Avioliitto on kahden toisistaan välittävän ja tykkäävän ihmisen liitto ja siinä ei ole sukupuolella yhtään mitään tekemistä. Se on täysin yhdentekevää mitä sukupuolta ne kaksi ihmistä on ja se on täysin yhdentekevää vaikka olisivat samaa sukupuolta. Jos et sinäketjun aloittaja tuota ymmärrä niin et ole ollenkaan ymmärtänyt mistä koko asiassa on kyse. Olet totaalisen henkisesti kieroutunut sitten.

• Anonyymi

OIet kieroutunut ja sekaisin tosiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

OIet kieroutunut ja sekaisin tosiaan.

Entä sinä? Sinusta ei ole saanut hyvää kuvaa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Annat jatkuvasti huonon kuvan itsestäsi.

Ilmankos sinua inhotaan Iaajalti.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kyllä Torrekin viimeisellä tuomiolla katuu sanojaan, voivoi!

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Torrekin viimeisellä tuomiolla katuu sanojaan, voivoi!

"Olet kieroutunut ja sekaisin".

Mikä kohtalo tuolle tulee?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kimaran h•m•t siellä naurun aiheena.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

””””
        helsinkijokkeri
        2014-09-16 20:44:47

Ei koolla tosiaan ole kovinkaan suurta merkitystä. Ei minullakaan iso ole, mutta kumppanin olen saanut ja vaihtanutkin.

Jotkut siis pitävät pienemmästä, ja itsekin tykkään imeä ja saada peppuun, jos on vähän pienempi.””””

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kimaran h•m•t siellä naurun aiheena.

ja myös noita

• Anonyymi

Suomessa ei ole mitään kristillistä avioliittoa. On vain Suomen lain määrittelemä avioliitto. Ev.lut kirkon osalta päätösvalta samansukupuolisten avioliitosta on jo osittain otettu pois koska papin vihkimisoikeus on henkilökohtainen eikä kirkko voi estää pappia suorittamasta vihkimistä papin sitä halutessa.

Ev.lut. kirkon oman kannan määrittelee vaaleilla valittu kirkolliskokous, ei Raamattu eikä Jumala, kuin korkeintaan välillisesti, jokaisen kirkolliskokousedustajan tulkitessa Raamattua ja Jumalan tahtoa oman ymmärryksensä mukaisesti.

Joten fundamentalisti kristittyjen on ihan turha yrittää sotkea avioliitto asiaan jumalaansa ja Raamattuaan. Lainsäädännön osalta Raamattu ei ole edes viiteteos.

Ja kirkolliskokouksen osalta jumala voi yrittää välillisesti vaikuttaa seurakuntalaisten vaaleilla valitsemiin edustajiin , mutta äänestysoikeutta kirkolliskokouksessa ei jumalalla ole.

• Anonyymi

Tietenkin on kristillinen avioliitto. Se on kaikkien muiden avioliittojen perusta, miehen ja naisen luominen. Ja jos pappi vihkii väärin, eli vastoin Luojan tahtoa, hänet tuomitaan ankarammin kuin muut.Kaikki on Jumalan kädessä, jokainen on hänen hyvän tahtonsa ja armonsa alla, niin heterot kuin homot ovat vastuussa seksuaaliteoistaan ja synneistään.

Kirkolliskokouksessa ei ole homoliittoihin tarvittavaa enemmistöä eikä kukaan osaa sanoa varmaksi tulevaisuutta. Itse uskon, että se muuttuu konservatiivisemmaksi ja toivon, että vaarallinen tasa-arvon nimissä tehty lasten ja nuorten mielenterveydellä leikkiminen loppuu mitä pikimmin.

• Anonyymi

Mitätöit sitten kristillisen avioliiton heti ensimmäisillä virkkeillä. Koita keksiä joku parempi perustelu kuvitteellisille kristillisille avioliitoille kuin luominen, sillä kirkkokin myöntää jo että evoluutioteoria pitää paikkansa.

Pappi voi vihkiä väärin ainoastaan jos hän rikkoo Suomen lakia tai asetuksia vihkimistä toimittaessaan. Se että pappi toimii vastoin kuin mitä sinä haluat ei vielä tee siitä sen paremmin väärää kuin jumalan tahdon vastaista. On melko arroganttia sinulta esitellä omia mielipiteitäsi jumalan tahtona. Oletko varma että jumala on kanssasi samaa mieltä?

• Mistä sen tietää mitä tuo Jumala ajattelee siitä, että kirkossa vihitään homoparit avioliittoon.

Nuo eivät tajua.

• Anonyymi

Raamatussa Jumala ilmoittaa tahtonsa. Lue ja ymmärrä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Mistä sen tietää mitä tuo Jumala ajattelee siitä, että kirkossa vihitään homoparit avioliittoon.

Nuo eivät tajua.

Ei koskaan avioIiittoa siellä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Mistä sen tietää mitä tuo Jumala ajattelee siitä, että kirkossa vihitään homoparit avioliittoon.

Nuo eivät tajua.

””””
        helsinkijokkeri

Ei koolla tosiaan ole kovinkaan suurta merkitystä. Ei minullakaan iso ole, mutta kumppanin olen saanut ja vaihtanutkin.

Jotkut siis pitävät pienemmästä, ja itsekin tykkään imeä ja saada peppuun, jos on vähän pienempi.”””””

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa ei ole missään sanottu että papin pitäisi hoitaa vihkiminen tai että kirkolla edes olisi oikeus vihkimiseen. Eli kirkolliset vihkimiset ovat Jumalan tahdon vastaisia.

Raamatun mukaan pappi voi vain siunata liiton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa ei ole missään sanottu että papin pitäisi hoitaa vihkiminen tai että kirkolla edes olisi oikeus vihkimiseen. Eli kirkolliset vihkimiset ovat Jumalan tahdon vastaisia.

Miten sitten avioliittoon pitää vihkiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kohtaa Raamatussa pappi siunaa avioliiton?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

””””
        helsinkijokkeri

Jotkut siis pitävät pienemmästä, ja itsekin tykkään imeä ja saada peppuun, jos on vähän pienempi.”””””

Lopeta spämmaus!

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä kenelle vastasit.

Mutta Raamatussa Jumala ei ota kantaa homojen avioliittoon mitenkään.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Eikä paino ole vielä noussut tarpeeksi vai miksi olitte taas pizzaa mässäämässä?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

helsinkijokkeri

Jotkut siis pitävät pienemmästä, ja itsekin tykkään imeä ja saada peppuun, jos on vähän pienempi.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikä paino ole vielä noussut tarpeeksi vai miksi olitte taas pizzaa mässäämässä?

Taisi olla kolmas kerta neljässä kuukaudessa. Piti käydä vielä kerran ennen lähtöä.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten sitten avioliittoon pitää vihkiä?

Suomessa on vihitty kuten on. Siihen on totuttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopeta spämmaus!

Lopeta itse!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Taisi olla kolmas kerta neljässä kuukaudessa. Piti käydä vielä kerran ennen lähtöä.

Mitään pakkoa ei ollut, mutta mässätä piti silti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helsinkijokkeri

Jotkut siis pitävät pienemmästä, ja itsekin tykkään imeä ja saada peppuun, jos on vähän pienempi.

Lopeta jo spämmaaminen!!

• Anonyymi kirjoitti:

Mitään pakkoa ei ollut, mutta mässätä piti silti.

Ei tietenkään. Mutta haluamme antaa kortemme kekoon paikallisille yrittäjille. Ja kun sai upeaa pizzaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopeta jo spämmaaminen!!

””””
        helsinkijokkeri

Jotkut siis pitävät pienemmästä, ja itsekin tykkään imeä ja saada peppuun, jos on vähän pienempi.”””””*

• Anonyymi

Sinulla ei muuta elämää kuin tämä palsta ja torre, jopa yöllä norkoilet täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

””””
        helsinkijokkeri

Jotkut siis pitävät pienemmästä, ja itsekin tykkään imeä ja saada peppuun, jos on vähän pienempi.”””””*

Ja heti aamusta olet palstalla torre mielessä.

• Anonyymi

Et sitten voi elää nykyaikaa ja ilmaista asioita nykyajan kielellä.

• Anonyymi

Aloitushan oli ihan selvää ja nykymuotoista kirjoitusasultaan. Oliko siinä jokin vanhahtava ilmaisu jota et ymmärtänyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitushan oli ihan selvää ja nykymuotoista kirjoitusasultaan. Oliko siinä jokin vanhahtava ilmaisu jota et ymmärtänyt?

Ihan ymmärrettävää tekstiä.

• Anonyymi

Älä valehtele! Raamattu on satukirja ja maailman suurin valhe!

• Anonyymi

Mielipiteesi ei aiheuta toimenpiteitä.

• Anonyymi

"Raamattu käsittelee homoseksuaalisuutta, "
      Ei käsittele.

"Raamattu kuitenkin tuomitsee homoseksuaalisuuden moraalittomana ja luonnottomana syntinä."
      Raamttu ei sano mitään itse homoseksuaalisuudesta.

"Aina Raamatun mainitessa avioliitto,"
      Raamatussa ei manita avioliittoa. Avioliitto on paljon nuorempi käsite, siksi.

"Raamatullisesta näkökulmasta avioliitto"
      Raamattu ei mainitse avioliittoa, joten ei ole mitään Raamatullista näkökulmaa avioliitosta.

"Raamatullinen avioliittokäsitys"
      Ei ole olemassa Raamatullista avioliittokäsitystä, koska Raamtussa yhä edelleen ei ole sanaa avioliitto.

"Raamatun mukaan kaikki tietävät homoseksuaalisuuden olevan moraalittoman ja luonnottoman. "
      Raamatussa ei ole mitään itse homoseksuaalisuudesta.

Ketjun aloittaja, turhaan postaat näitä erittäin valheellisia GotQuestions.org - tekstejä tälle palstalle.

• Anonyymi

Et taida olla koskaan lukenut Raamattua? Suosittelen.

• Anonyymi

Tavallaan olet ihan oikeassa, että Raamattu ei puhu homoseksuaalisuudesta. Puhutaan vain "miesten kanssa makaavista miehistä" ja "naisista jotka ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden miehiin luonnonvastaiseen yhteyteen naisten kanssa".

Käytännössä tämä koskettaa syvimmin homoja ja lesboja. Sille ei voi mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tavallaan olet ihan oikeassa, että Raamattu ei puhu homoseksuaalisuudesta. Puhutaan vain "miesten kanssa makaavista miehistä" ja "naisista jotka ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden miehiin luonnonvastaiseen yhteyteen naisten kanssa".

Käytännössä tämä koskettaa syvimmin homoja ja lesboja. Sille ei voi mitään.

On selvää että homouden kieltävät käskyt sattuu eniten homoihin ihmisiin ja kaikkiin niihin heteroihin, jotka kannattavat homouden tasa-arvoistamista. Loukkaannutaan paljon, mutta eri ryhmillä on eri syyt. Homoilla se koskee seksuaali-identiteettiä, heteroilla kannattajilla se koskee käsitystä omasta itsestä hyvänä moraalisena ihmisenä.

• Anonyymi

Ei tietenkään ole.

• Anonyymi

Raamatussa ei puhuta sanallakaan avioliitosta. Ei homojen eikä heteroidenkaan.

Turha käyttää raamattua perusteluna kirkollisten homoavioliittojen kieltämiseksi.

• Anonyymi

Ihan sama mitä Raamattuun on avioliitosta kirjoitettu. Suomessa eletään eduskunnan säätäminen lakien mukaan. Raamattu ei ole lakikirja.

• Anonyymi

No näinpä ja sairastahan tuo aitouskovien kiinnostus homoutta kohtaan on. Hetero miehet muka vääntää asiasta vuosikaudet palstalla 😆 ei hitto. Eihän tuo voi olla tottakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No näinpä ja sairastahan tuo aitouskovien kiinnostus homoutta kohtaan on. Hetero miehet muka vääntää asiasta vuosikaudet palstalla 😆 ei hitto. Eihän tuo voi olla tottakaan.

Voi kun sinua homoa kismittää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kun sinua homoa kismittää!

Se on katkera.

• Anonyymi

Hepr. raamatussa ei kertaakaan käytetä sanaa avioliitto, vaan siellä käytetty termi on "ottaa omistukseen", ja aviomies hepr. raamatussa on "omistaja".
        Raamatussa siis koko ajan puhutaan teosta, joka Suomen laissa tunnetaan nimellä törkeä vapaudenriisto. Jotenkin se on kääntäjien toimesta saatu yhdistettyä vanhaan suomalaiskantaiseen avioon.

• Anonyymi kirjoitti:

Hepr. raamatussa ei kertaakaan käytetä sanaa avioliitto, vaan siellä käytetty termi on "ottaa omistukseen", ja aviomies hepr. raamatussa on "omistaja".
        Raamatussa siis koko ajan puhutaan teosta, joka Suomen laissa tunnetaan nimellä törkeä vapaudenriisto. Jotenkin se on kääntäjien toimesta saatu yhdistettyä vanhaan suomalaiskantaiseen avioon.

10 käskyä sen osoittaa.

Älä himoitse naapurin omaisuutta, kuten vaimoa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

10 käskyä sen osoittaa.

Ei siinä mitään kuten sanaa ole vaan pilkku.
        Pilkulla on erotettu ne asiat mitä et saa naapurilta homota. Puoliso, omaisuus jne.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

10 käskyä sen osoittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei siinä mitään kuten sanaa ole vaan pilkku.
        Pilkulla on erotettu ne asiat mitä et saa naapurilta homota. Puoliso, omaisuus jne.

Älä silti himoitse naapurin omaisuutta, kuten vaimoa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Älä silti himoitse naapurin omaisuutta, kuten vaimoa.

Miksi himoitset miesvaimosi omaisuutta?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi himoitset miesvaimosi omaisuutta?

Ensinnäkään minulla ei ole miesvaimoa. Enkä himoitse mitään.

• Oletko hullu vai mikä vaivaa?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Oletko hullu vai mikä vaivaa?

Ai oIet huIIu.

Eipä tule yllätyksenä.
        🤓

• Anonyymi

Ei mitenkään olekaan

• Anonyymi

Avioliitto on kahden ihmisen välinen liitto. Avioliiton käsite on täysin sukupuolineutraali, avioliittoon voi mennä vaikka ei olisi sukupuolta ollenkaan.

• Anonyymi

Sellaista luulet.

Erittäin hupaisaa.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaista luulet.

Erittäin hupaisaa.
        🤓

Aina kun kristitty, tai kuka tahansa suomlainen puhuu avioliitosta, se ymmärretään tarkoittavan kaikenlaisia avioliittoja. Pitää erikseen sanoa heteroavioliitto, jos haluaa puhua vain niistä avioliitoista joissa on mies ja nainen. Tämä pätee jopa papin puheeseen saarnastuolissa ja miten seurakuntalaiset sen puheen oletusarvoisesti ymmärtävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina kun kristitty, tai kuka tahansa suomlainen puhuu avioliitosta, se ymmärretään tarkoittavan kaikenlaisia avioliittoja. Pitää erikseen sanoa heteroavioliitto, jos haluaa puhua vain niistä avioliitoista joissa on mies ja nainen. Tämä pätee jopa papin puheeseen saarnastuolissa ja miten seurakuntalaiset sen puheen oletusarvoisesti ymmärtävät.

Sukupuolia on kaksi, mies ja nainen.

Sekin lienee sinulle kummajaiselle epäselvää?

• Anonyymi kirjoitti:

Sukupuolia on kaksi, mies ja nainen.

Sekin lienee sinulle kummajaiselle epäselvää?

On otettava huomioon, että kaikilla ei ole sukupuolta.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

On otettava huomioon, että kaikilla ei ole sukupuolta.

Mies ja nainen.

Kaksi sukupuolta. Etkö edes sitä ymmärrä?

• Anonyymi kirjoitti:

Mies ja nainen.

Kaksi sukupuolta. Etkö edes sitä ymmärrä?

On niitä, joilla ei ole sukupuolta. Ymmärrän, että ei edes sitä tiedä.

• Onko näkökykysi heikko?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

On niitä, joilla ei ole sukupuolta. Ymmärrän, että ei edes sitä tiedä.

Et edes sitä tiedä että on olemassa vain kaksi sukupuolta.

OIet TäysToIIo, jolta toki näytätkin.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Onko näkökykysi heikko?

Tuskin, mutta sinun luonteesi on heikko, kun jatkuvasti sorrut vastaamaan tuolle reppanalle. Onneksi lähdet kohta pois Suomesta ja palstalta.

• Anonyymi

Kylläpä kiivastut helposti. Noin paljon huutomerkkejäkin tarvitset itsesi ilmaisuun.

• Anonyymi

Ihan oikein

• Anonyymi

Homoja Lespoja ja jotka ei tiedä kumpaa. Ransut! Niin annettais olla ilman pekulointia! Öyhötetään nykysin kaikesta!

• Anonyymi

Menisivät takaisin makuuhuoneisiinsa puuhaamaan niitä hommia, jotka eivät vaikuta mitenkään kenenkään avioliittoon. Mutta ei kun on pakko työntyä joka paikkaan homoutensa ja lesboilunsa kanssa. Seksuaalisuus ei ole milloinkaan ollut näin tapetilla ja näin törkeää. Pahinta on lasten ja nuorten aivopesu. Hommatkaa edes omat lapset uudelleen-ohjelmointiin, sormet pois meikäläisen jälkikasvusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menisivät takaisin makuuhuoneisiinsa puuhaamaan niitä hommia, jotka eivät vaikuta mitenkään kenenkään avioliittoon. Mutta ei kun on pakko työntyä joka paikkaan homoutensa ja lesboilunsa kanssa. Seksuaalisuus ei ole milloinkaan ollut näin tapetilla ja näin törkeää. Pahinta on lasten ja nuorten aivopesu. Hommatkaa edes omat lapset uudelleen-ohjelmointiin, sormet pois meikäläisen jälkikasvusta!

Ennen seksuaalisuus oli enemmän yksityisyysasia, nykyään yhä enemmän esillä, tv-kanavatkin tungettu täyteen erilaista Jumalan luomaa seksuaalisuutta väärinkäyttävää saastaa. Kaikille mahdollisille ja mahdottomillekin suuntauksille on keksitty omat nimityksensä.
        Kristinusko taas pyritään siivoamaan yhä enenevissä määrin pois julkisesti näkyvistä ja negatiivista uskonnonvapautta korostetaan vähemmistön määrätessä ohi positiivisen uskonnonvapauden, jonka normaalia toteutumista ja kristinuskon näkymistä yhteiskunnassa vastaan isolla osalla ei ole mitään. Vain ääripäät älähtävät jostain Suvivirrestä, jos joutuu kuulemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti teikäläisen jälkikasvu osaa pitää sormensa poissa toisten jälkikasvusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä näen vain ihmisiä, en niiden seksuaalisuuttaan.

Sinulla aivot toimii erikoisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti teikäläisen jälkikasvu osaa pitää sormensa poissa toisten jälkikasvusta.

Taidat itse kannattaa että Seta saa vapaasti opastaa koulujen henkilökuntaa gay-agendan levittämisessä lapsille ja nuorille. Sen mukaan lapsiin vaikuttaminen homostelun normalisoinnilla on hyvä tavoite parempaan maailmaan. Minä vaadin vain että jättäkää minun lapseni rauhaan ettei hänestäkin kasva epänormaali pervertikko!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat itse kannattaa että Seta saa vapaasti opastaa koulujen henkilökuntaa gay-agendan levittämisessä lapsille ja nuorille. Sen mukaan lapsiin vaikuttaminen homostelun normalisoinnilla on hyvä tavoite parempaan maailmaan. Minä vaadin vain että jättäkää minun lapseni rauhaan ettei hänestäkin kasva epänormaali pervertikko!

Syrjintä ja homovastainen vihapuhe on rikollista. Jos opettaja opettaisi sinun haluamia asioita, hänet tuomittaisiin vankilaan syrjinnästä eli rikoksesta ihmisyyttä vastaan.

• Anonyymi

Raamatussahan on tuotu julki aivan selvästi että homoja on ollut ja on nytkin.Eihän asia siitä ole muutunut miksikään. Ja kun siinä on tuotu julki silloin sekin onko se hyväksyttyä vai ei siinäkään ei ole mitää uutta. " Mitä on ollut ennen on oleva vastakin" sekään ei ole uusi asia. Elikä tämä aika ei ole peruslähtökodiltaan yhtään se erikoisempi kuin entisaikakaan.
      Tämä vain on nyt jollain tavalla pääasia jokaisessa tilanteess,kytketään jokaiseen asiaan tavalla tai toisella.

• Anonyymi

Ei ketään haittaa, että myös miehet voivat mennä keskenään naimisiin. He ovat yhtä oikeassa avioliitossa kuin heteroparikin.

• Anonyymi

Ei olekaan. Sana avio on aina miehen ja naisen välinen.

• Anonyymi

Lain mukaan asia ei ole noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lain mukaan asia ei ole noin.

Lakia voidaan muuttaa ja alkaa sillä perusteella vaikka kutsumaan kissaa koiraksi, miestä naiseksi, mutta tosiasioita se ei muuta.

• Avio. Jos lähdetään siitä, että avoliitto perustuu rakkauteen. Silloin puoliso on se, jonka kanssa haluaa elää elämänsä.

• Anonyymi

Sana avio on alkuperältään epäselvä, mutta arvellaan sen olevan merkitykseltään samaa tyyppiä kuin avata, avoin. Avioliitto on siis ennen kaikkea julkinen liitto.

Tasa-arvoinen avioliitto on otettu käyttöön jo monissa maissa. Kokemuksen mukaan se toimii kuten oli arvioitu.

• Anonyymi

"Kokemuksen mukaan se toimii kuten oli arvioitu."

Eli aika huonosti jos ollenkaan. Mitä enemmän homoliittoja, sitä enemmän avioliiton merkitys katoaa. Kaksi miestä, kavereita vain, voivat mennä naimisiin. Se ei ole avioliitto, eikä homoliittokaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli aika huonosti jos ollenkaan. Mitä enemmän homoliittoja, sitä enemmän avioliiton merkitys katoaa. Kaksi miestä, kavereita vain, voivat mennä naimisiin. Se ei ole avioliitto, eikä homoliittokaan.

Onhan kulissiavioliittoja ollut aina, siis missä aviopuolisot ovat naimisissa jonkun muun syyn kuin rakkauden takia. Eiköhän se rakkaus kuulu useimpiin liittoihin kuitenkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut avioliitossa sekä naisen että miehen kanssa.

Miehen kanssa avioliitto ja rakkaus on parempaa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Isäsi ei rakastanutkaan sinua. Nyt etsit isänkorviketta.

• Anonyymi kirjoitti:

Isäsi ei rakastanutkaan sinua. Nyt etsit isänkorviketta.

En tunnista. Siinä tapauksessa jokainen olisi homo, jonka isä lähti pois, kun lapset olivat pieniä.

En ole nähnyt sellaista tutkimusta.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

En tunnista. Siinä tapauksessa jokainen olisi homo, jonka isä lähti pois, kun lapset olivat pieniä.

En ole nähnyt sellaista tutkimusta.

Et koskaan huomaa mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Et koskaan huomaa mitään.

No ovatko ne homoja, joiden isä on jättänyt perheen?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

No ovatko ne homoja, joiden isä on jättänyt perheen?

Et saanut rakkautta vanhemmiltasi ja tulit homoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homouteen voi olla useita syitä, eikä asiat vaikuta kaikkiin ihmisiin samalla tavalla.
        Oli kyse sitten yksilön kohdalla synnynnäisestä asiasta syntiinlankeemuksen jälkeisessä maailmassa tai elämän aiheuttamasta, homoseksuaaliset teot ovat väärin, Jumalan tahdon vastaisia.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinkö käy? Et taida tietää kunkin 100 000:n homon historiaa Suomessa. Minä tiedän jonkin verran.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Niinkö käy? Et taida tietää kunkin 100 000:n homon historiaa Suomessa. Minä tiedän jonkin verran.

Puhutaan sinusta ja vanhemmistasi ja suhteestasi heihin ja sen vaikutuksesta seksualisuuteesi.

• Anonyymi

Ei ole. Naisten rinnoissa on erilainen rasvakudosrakenne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomen lainsäädäntö ei tunne homoliittoja.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Heikko isäsuhde, avioero, hyväksikäyttö on monen homon ja lesbon lapsuudessa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Et ole.

• Anonyymi

Juu, ei olekaan.

• Anonyymi

Olisivat voineet tehdä homoliittolain eikä sotkea avioliitossa olevien asioita homojen juttuihin.

• Saat olla avioliitossa ilman sotkua. Niin minäkin olen miehen kanssa avioliitossa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Saat olla avioliitossa ilman sotkua. Niin minäkin olen miehen kanssa avioliitossa.

Homoliittoasi on vain alettu kutsua avioliitoksi.
        Aivan kuin joitain miehiä on alettu kutsua naisiksi.
        Tosiasiat eivät kuitenkaan muutu ja erot asioissa säilyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homoliittoasi on vain alettu kutsua avioliitoksi.
        Aivan kuin joitain miehiä on alettu kutsua naisiksi.
        Tosiasiat eivät kuitenkaan muutu ja erot asioissa säilyy.

"Homoliittoasi on vain alettu kutsua avioliitoksi."

Kyllä se ihan lainsäädäntöä myöten on avioliitto, vaikka sinä olet asiasta eri mieltä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Homoliittoasi on vain alettu kutsua avioliitoksi."

Kyllä se ihan lainsäädäntöä myöten on avioliitto, vaikka sinä olet asiasta eri mieltä.

Ei ole kun se sana ei ole edes koskaan tarkoittanut muuta kuin miehen ja naisen välistä liittoa.
        Ei kissa ala haukkua jos sitä koiraksi alat kutsua vaikka lain voimin.

• Anonyymi
        lhmeKuudennenPäivän kirjoitti:

Ei ole kun se sana ei ole edes koskaan tarkoittanut muuta kuin miehen ja naisen välistä liittoa.
        Ei kissa ala haukkua jos sitä koiraksi alat kutsua vaikka lain voimin.

Lainsäädännön mukaan se on avioliitto. Sinun mielipiteesi on vain mielipide.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki on vain ihmisten mielipide eikä välttämättä viisas tai edes enemmistön. Se on politiikkaa ja ideologiaa, varsinkin homoliitot. Nehän ovat niin luonnottomia että vain tyhmät ihmiset kuvittelevat lain muuttavan tilannetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki on vain ihmisten mielipide eikä välttämättä viisas tai edes enemmistön. Se on politiikkaa ja ideologiaa, varsinkin homoliitot. Nehän ovat niin luonnottomia että vain tyhmät ihmiset kuvittelevat lain muuttavan tilannetta.

Tämän hetkisen lainsäädännön mukaan se on avioliitto. Suomen lainsäädäntö ei tunne homoliittoa. Tyhmät ihmiset kuvittelevat oman mielipiteensä olevan lainsäädännön yläpuolella.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole aikuisten oikesti koska sana ei vastaa sen sisältöä.

• Anonyymi
        lhmeKuudennenPäivän kirjoitti:

Ei se ole aikuisten oikesti koska sana ei vastaa sen sisältöä.

Kyllä se ihan aikuisten oikeasti on.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se ihan aikuisten oikeasti on.

Yes!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän hetkisen lainsäädännön mukaan se on avioliitto. Suomen lainsäädäntö ei tunne homoliittoa. Tyhmät ihmiset kuvittelevat oman mielipiteensä olevan lainsäädännön yläpuolella.

Kukaan ei ole näköjään väittämääsi kuvitellut. Miksi siis väität sellaista..?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät miehetkään ole muuttuneet naisiksi, vaikka joitain heistä on alettu juridisesti pitämään sellaisina. Britannian vankilassakin transnaisista suurin osa on seksuaalirikoksista tuomittuja, mitkä taas ovat harvinaisia todellisten naisvankien keskuudessa. Siksi koska ovat oikeasti miehiä.
        Sinustako laki menee aina kaiken yläpuolelle ja he olisivat mukamas kaikesta huolimatta naisiksi muuttuneita, eivätkä tosiasiassa miehiä, joita on vain alettu juridisesti pitämään naisina..? Tiede kuitenkin todistaa, ettei sukupuolta voi tosiasiassa muuttaa toiseksi, ainoastaan muokata sen ominaisuuksia johonkin suuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, ei tietenkään ole.

NeuvostoIiitossakin oli täysin hulluja lakeja.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lailla ei oikeasti voi määritellä avioliitto muuksi kuin miehen ja naisen väliseksi. Se on sama mahdottomuus, kuin lailla määritellä mies naiseksi tai päinvastoin. Jotkut asiat eivät muutu ihmisen toimesta vaan ne ovat oleellinen osa reaalitodellisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lailla ei oikeasti voi määritellä avioliitto muuksi kuin miehen ja naisen väliseksi. Se on sama mahdottomuus, kuin lailla määritellä mies naiseksi tai päinvastoin. Jotkut asiat eivät muutu ihmisen toimesta vaan ne ovat oleellinen osa reaalitodellisuutta.

Todellakin voi määritellä. Jos tietäisit mitä tämä laki sanoo, niin siinä ei puhuta mitään miehestä tai naisesta. Eikä laki edes määrää mitään sukupuolia missään kohtaan.

Olette aika epätoivoisia kun pitää taas olla valehtelemassa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Saat olla avioliitossa ilman sotkua. Niin minäkin olen miehen kanssa avioliitossa.

Äärettömän hupaisaa.

Et todellakaan ole avioIiitossa.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin voi määritellä. Jos tietäisit mitä tämä laki sanoo, niin siinä ei puhuta mitään miehestä tai naisesta. Eikä laki edes määrää mitään sukupuolia missään kohtaan.

Olette aika epätoivoisia kun pitää taas olla valehtelemassa.

Tässä ei ole epätoivosta tietoakaan. Valehteleminen on uskovaisille aivan turhaa. Heidät vapauttaa totuus ja totuus on, että homoseksuaalisuus on syntiä, homoliitot on syntiä ja homostelu on syntiä. Ei näistä asioista tarvitse edes puhua sen enempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä ei ole epätoivosta tietoakaan. Valehteleminen on uskovaisille aivan turhaa. Heidät vapauttaa totuus ja totuus on, että homoseksuaalisuus on syntiä, homoliitot on syntiä ja homostelu on syntiä. Ei näistä asioista tarvitse edes puhua sen enempää.

Voi homouden synnistä vielä puhua. Vaikka ei sillä ole muuta vaikutusta kuin paaduttaminen eikä pelastus.

• Anonyymi

Raamatussa ei kuvailla myöskään Suomen luterilaisen kirkon liturgiaa ja pappismenoa.

• Anonyymi

Silti ne perustuvat Raamattuun eivätkä ole ristiriidassa sen kanssa. Samaa sukupuolta olevien liitot ovat jyrkässä ristiriidassa Raamatun sanan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silti ne perustuvat Raamattuun eivätkä ole ristiriidassa sen kanssa. Samaa sukupuolta olevien liitot ovat jyrkässä ristiriidassa Raamatun sanan kanssa.

"Samaa sukupuolta olevien liitot ovat jyrkässä ristiriidassa Raamatun sanan kanssa."

Ja mitä sitten? Ei lakeja säädetä minkään uskonnon mukaan. Vaan kaikille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Samaa sukupuolta olevien liitot ovat jyrkässä ristiriidassa Raamatun sanan kanssa."

On olemassa omat kirkkoa koskevat lait.
        Kyllä kirkossa kuuluu olla kristinuskon mukaiset opit, kuten muissa uskonnollisissa yhdyskunnissa on uskontonsa mukaoset opit ja kun saavat esim. vihkimisluvan, ei niissä vihitä keitä vain, vaan oman opin mukaisesti.
        Jumalattomat, eri uskoiset voivat vihkiytyä maallisesti maistraatin kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä ei olisi mitään haittaa kenenkään avioliitolle, jos laki sallisi vain miehen ja naisen avioliitot. Mutta tässä onkin kyse homoparien kirkkovihkimyksistä, jota ainakin minä vastustan jyrkästi eikä sillä ole mitään tekemistä maallisen lain kanssa. Kirkolla on täysi oikeus päättää asiasta perinteisen mallin mukaisesti. Se ei ole maallisen lain vastaista.

• Anonyymi

Homoilu on tervettä oppia vastaan. On syytä huomata, että homoilu ja saatananpalvonta liittyvät usein yhteen. Arvostelukyvytön ihmismassa menee homoilun hyväksynnän perässä tietämättä olevansa hyödyllinen idiootti.

• Anonyymi

Tulee aika jolloin Jeesus saapuu tuomitsemaan ja Ilmestyskirjan sanoin: "pakanat ovat vihastuneet, sillä tuomion aika on tullut". Jumala tuomitsee ne, jotka maan turmelevat. Homoilu on yksi turmeluksen muoto.

• Anonyymi

Oleppa siis varoivainen sillä sehän kiinnostaa sinua.

• Anonyymi

Minua ei häiritse uskovana lainkaan se, jos homot menevät naimisiin, koska tiedän Raamatusta, että Jumala siunaa vain sellaisia asioita, jotka ovat hänen totuutensa ja tahtonsa mukaisia.

Jos ihmiset siunailevat toinen toisiaan erilaisissa asioissa, vaikka Jumalankin nimessä, ei se vielä tarkoita sitä, että Jumalakin niitä asioita siunaisi. Onhan Raamatussakin kohtia, joissa Herra sanoo, että hänen nmeään käytetään väärin ja häpäistään. Esim.:

"Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra."

• Anonyymi

Ei kukaan oikeasti niin luulekaan.

• Anonyymi

Homot ja lesbot varmaan tietää sen itsekin. Homot vain haluavat uskoa, että heterot haluavat uskoa, vaikka jokainen tietää että se ei ole avioliittoon verrattavissa oleva asia. Sama vika kuin rekisteröidyssä parisuhteessa. Kaikki tiesivät että se ei ole mikään parisuhde, mutta liberaalin tasa-arvokäsityksen nimissä piti tehdä osoittaa hyväksyntää jollain muodollisella tasolla.

• Anonyymi

Aamen , ei muuta.

• Anonyymi

Ei olekaan, ei edes saduissa.

• Anonyymi

noita ei ole satua

• Anonyymi

Porin kirkkovaltuutettu kehotti Raamatun käskyn mukaan tappamaan homoja.
      Että semmonen homo viha kampanja.
      Kokomuus antoi potkun persiille ja ukko menetti myös kaikki luottamus toimensa.
      Tämmösiä uskovia on liikkeellä

• Anonyymi

Päätit siis alkaa valehdella noin rumasti asioita vääristellen. Kertoo yksin omasta vihastasi vääristelyn kohteena olevaa lähimmäistäsi kohtaan. Ikävä, että kaltaisiasi uskovia on liikkeellä. Olet varmasti feikkiuskova, kun rehellisyydellä ei ole sinulle tuon vertaa arvoa, eikä noin ruma valehtelusi paina omaatuntoasi. Kaikki tarkempi asian uutisointi kertoo muuta kuin väittämäsi.
        Miksi sydämen asiaksesi aloittaa tuollaisen vihamielisen kampanjan? Vihastasi uskovia kohtaan? Etkö voisi kritisoida ja esittää mielipiteesi asioihin tosiasioiden pohjalta ilman valheellisia väkivallalla rumasti leikkiviä provojasi.

• Anonyymi

Yksi viesti ei ole kampanja.

• Anonyymi

Minua ei lakkaa hämmästyttämästä se, kuinka jotkut meistä uskovista näemmä luulevat, että uskosta osattomien ihmisten pitäisi "noudattaa Raamattua", kun edes me uskovat itse emme sitä noudata kaikilta osin Jumalan tahdon mukaisesti, vaikka meillä on jopa Pyhä Henki auttajana siinä!

Raamattu myös sanoo ihan selvästi, että uskon ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. Uskoville on annettu käsky viedä ei-uskoville Jumalan sanaa ja tahtoa eli saamme kyllä kertoa, mitä sana sanoo. Se, ketä uskovat voivat tuomita, ovat kuitenkin kanssauskovat ja heitäkin saisimme tuomita vain oikein eli sanan mukaan.

• Anonyymi

Uskovien piirissä oikea tuomio on, että homoseksuaaliset puuhat ovat syntiä. Onhan niitä muitakin syntejä, mutta homostelu on yksi synti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovien piirissä oikea tuomio on, että homoseksuaaliset puuhat ovat syntiä. Onhan niitä muitakin syntejä, mutta homostelu on yksi synti.

Minun mielestä homostelussa on kaksi eri syntiä: miesten välinen seksi ja naisten välinen seksi. Ne ovat erilaisia, kuten mies ja nainen ovat erilaisia, mutta tasa-arvoisia, eli yhtä pahoja syntejä.

• Anonyymi

"kun edes me uskovat itse emme sitä noudata kaikilta osin Jumalan tahdon mukaisesti, vaikka meillä on jopa Pyhä Henki auttajana siinä!"

Tämä alkaa olla jo Pyhän Hengen pilkkaa. Se yksi synti, jota ei saa anteeksi.

• Anonyymi

Sitä vaan, että Luoma on takinkääntäjä. Ei uskottava!

• Anonyymi

Tämä on totta.

• Anonyymi

Ei ole eikö tule.

• Anonyymi

Kukaan ei voi muuttaa Jumalan sanaa, vaikka kuinka yrittäisi. Rakkaus ei ole kaiken sallimista vaan homojen ihmisten rakastamista, kertomalla raamatullinen totuus ja johdattamalla heidät Kristuksen luo.

Kyse ei ole siitä, miten tunnet syntyneesi. Kyse on uudestisyntymisestä. Totuus on yksinkertainen.

• Anonyymi

Ei tietenkään ole.

• Anonyymi

Ei millään muotoa olekaan.

• Anonyymi

Homous on luonnon vastaista, luonotonta irstailua.

• Anonyymi

Miten se voi olla luonnotonta jos sitä on myös luonnossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kohtaa luonto tietoisesti irstailee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Telepatia on luonnotonta, homous ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Telepatia on luonnotonta, homous ei.

Biologia ei tue homoutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kohtaa luonto tietoisesti irstailee?

Miksi pidät luonnossa esiintyvää homoutta irstailuna?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Biologia ei tue homoutta.

Miten niin ei tue? Jos sitä esiintyy myös eläimillä, niin eikös se todista vain sen että homous on luonnollista?

• Anonyymi

Avioliitto on sukupuolineutraali. Avioliitossa voi olla keskenään paitsi erisukupuoliset, myös samansukupuoliset ja muunsukupuoliset sekä ne, joilla ei ole sukupuolta ollenkaan. Jopa Jumala sukupuolettomana entiteettinä voi olla avioliiton osapuolena.

• Mielestäni Jumalalla on kaunis heteroseksuaalinen unelma. Mies rakastaa vaimoaan, pitää häntä kauniina, palvoo hänen rintojaan (laulujen laulu, Salomon eroottiset visiot) ja sitten homma pelaa. Avioliittoon kuuluu rakkaus, kunnioitus, vaimolle kuuluu ruusut ja seksiä on paljon, samoin molemminpuolista kunnioitusta ja rakkautta. Mikä tässä on vikana? Olen huomannut ettei kristityillä miehillä ainakaan kaikilla ole tämä tolkku rakastaa vaimoa vaan on alistamista ja kyykyttämistä. Kyllä Jeesus ristillä palautti aviollisen onnenkin.

• Anonyymi

Sanoohan sen jo järkikin.

• Anonyymi

Ei tietenkään ole koska siinä ei ole mies ja vaimo.

• Anonyymi

Juuri noin.

• Anonyymi

Etkö seuraa aikaasi? Nykyään siinä voi olla myös samaa sukupuolta olevat. Vai luuletko että Suomessa hypitään joidenkin uskovaisten tahdon mukaan lakien kanssa?

• Anonyymi

Setahomottaminen on vasemmistoliiton putinismia eli MÄDÄTTÄMISTÄ.
      Kristittyjä arvoja halveerataan
      ja yritetään vielä tehdä se valtiovallan avulla esim. kouluissa ja kirkoissa.

Kommunistit ovat todella röyhkeitä ja pahansuopia ihmisiä.
      Ei missään nimessä jatkoon !

• Anonyymi

Kirjoitat kuin joku teini-ikäinen setalainen

• Anonyymi

Olen tasan samaa mieltä.

• Anonyymi

Helppo olla.

Ketjusta on poistettu 77 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      113
      2943
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2405
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      23
      2369
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2006
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1650
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1368
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      288
      1198
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1057
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1044
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80