Miten JT uskoo osa 3. ONKO JUMALA KOLMIYHTEINEN?

Anonyymi-ap

Iso Tietosanakirja sanoo: ” Tämä oppi oli tuntematon heprealaisille profeetoille ja kristityille apostoleille. Iso Tietosanakirjan myöntää hakusanan ” kolminaisuus ” kohdalla: ” Varsinaista kolminaisuus oppia EI OLE Raamatussa. Kolminaisuusdogmin kehittäminen suoritettiin pääasiallisesti loppuun 300-luvulla.
Länsimailla se valettiin Athanasiuksen tunnustuksen kaavoihin. ” Niin ikään katollinen tietosanakirja myöntää, että tämä oppi SYNTYI vasta noin 350 vuotta Jeesuksen Kristuksen kuoleman jälkeen.
Jeesuksen suoranaisesti opettamat varhaiskristityt eivät siis uskoneet siihen, että Jumala olisi ” kolmiyhteinen “. Maan päällä ollessaan Jeesus ei varmastikaan ollut yhdenvertainen Isänsä kanssa, sillä hän sanoi, että on asioita, joita ei hän eivätkä enkelit tienneet, ainoastaan Jumala tiesi ne
Markuksen 13:32
Lisäksi hän rukoili Isältään APUA koetuksessa ollessaan.
Luukkaan 22:41 – 42

21

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, ei ole 3yhteinen, kuulostaa mielipuoliselta!

      • Anonyymi

        Kyllä, sitähän se on, kukaan ei voi olla itsensä isä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, sitähän se on, kukaan ei voi olla itsensä isä!

        Niin ja Raamatussa sanotaan, että Jumala on yksi.
        Mitä nää lahkolaiset oikein vänkyröi!


    • Anonyymi

      Nuo 3 nimeä vaikuttavat olevan eri tehtävissä, rooleissa Raamatussa.

      Jeesuksen tehtävä huipentui ristillä.

      Pyhä Henki paljon toimii maan päällä

      5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ? 5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
      5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä.

      Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

      Jahve taas loi maailman ja ihmiset.

      • Anonyymi

        Miksi Jeesus rukoili ja puhui koko ajan isästään, jos oli itse isä jumala??

        Lopettakaa pimpot nyt tää joka pv sekoilu!


      • Anonyymi

        Jumalan poika oli luomistöissä mukana, siksi Jeesusta verrataan Jumalaan...Joh 1:1


      • Anonyymi

        Olet vähän lähempänä totuutta, mutta et kokonaan. Kolminaisuusopista on montaa eri versiota. Hauskin minkä kuulin oli että "Jumalan Poika oli Jeesuksessa." Tuota se valheoppi teettää, lisätään jumalia ja persoonia ja välimiehiä sinne ja tänne, kun ei uskota Raamatun mukaisesti että vain Jehova eli Isä on Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vähän lähempänä totuutta, mutta et kokonaan. Kolminaisuusopista on montaa eri versiota. Hauskin minkä kuulin oli että "Jumalan Poika oli Jeesuksessa." Tuota se valheoppi teettää, lisätään jumalia ja persoonia ja välimiehiä sinne ja tänne, kun ei uskota Raamatun mukaisesti että vain Jehova eli Isä on Jumala.

        Juuri näin!


    • Tarkasti raamattua henkistyytetysti tulkitsemalla on päädytty siihen, että se on 2,607-yhteinen. Eli isä, poika ja Peräilma. Poika on se 0,607, koska ei nuoruuttaan osaa laskea Peräilmaa aikuisten tavoin.

    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-09-19 17:33:31

      " Miksi Jeesus rukoili ja puhui koko ajan isästään, jos oli itse isä jumala "

      -Niin, ei Jeesus käyttänyt nimeä jehoova.

      Ja Jeesus tarkoitti opettaa sinuakin.
      Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi

      • Anonyymi

        Jeesus esiintyi maan päällä ollessaan koko 33 v ajan Jumalan poikana.
        Se todetaan UT jokaisella sivulla!!!!!


    • Anonyymi

      Ei ole, sen osoittaa jokainen Raamatun sivu n 1300 sivua!

      • Anonyymi

        Lahkot eksyttää, tämä on täysin selvä!


    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-09-21 16:55:56

      " Hauskin minkä kuulin oli että "Jumalan Poika oli Jeesuksessa." "

      -Muistat väärin.
      Katso 2 Kor. 5:19 "Sillä Jumala oli Kristuksessa"
      jatkuu muuten: "ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen..."

      Jeesushan oli toisaalta ihminen: "tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon ", Fil. 2:7

      Ja 11 jakeessa kerrotaan mitä Jeesus oli luonnoltaan, tällä sanamuodolla:
      2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

      Siis myös sinun kielesi.
      "Herra", on yksi Jumalan nimi.

      Esim. 5 Moos. 5:11 - Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

      -Kun pelkään, että JT:t opetetaan ja vaaditaan turhaan lausumiseen.

      • Anonyymi

        Olet pihalla kuin lumiukko!


    • Anonyymi

      Kolminaisuus huuhaa on lkaikiltaosin ihmistekoista!

      • Anonyymi

        Mutta ei pidä sekoittaa Raamatun kolminaisuutta kolminaisuusoppiin, joka keksittiin vasta 300-luvulla ja siinä otettiin toisista uskonnoista sen logiikka. Täysin epäuskoiset ihmiset siis veivät sen läpi. Jotenkin käsittämätöntä että se vieläkin on monien uskon perusta.


    • Anonyymi

      Kenenkään sellaisen ihmisen, joka uskoo Herramme Jeesuksen Kristuksen olevan enkeli, syntejä ei myöskään ole sovitettu. Itsehän olette valinneet mihin uskotte, kannatte myös itse vastuunne seurauksista.

      Turha sitten

    • Anonyymi

      Turha sitten itkeä kun Herra tulee ja itse näette Hänet kirkkaudessaan. Teitä on varoitettu. Tehkää parannus nyt, vielä kun ehditte.

    • Anonyymi
      UUSI

      Anonyymi 2024-09-20 14:02:05

      " Jeesus esiintyi maan päällä ollessaan koko 33 v ajan Jumalan poikana. "

      Jeesuksella oli muu tehtävä kuin esiintyä Jumalana

      Vasta kun aika oli kypsä, asia paljastuu:

      Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot

      2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

    • Anonyymi
      UUSI

      Jumala on yksi, Poika on eli heitä on silloin 2 eli 1 + 1 = 2

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe