Jeesus ei ole Jumala

Anonyymi-ap

Ihminen ei voi olla Jumala. Ihminen on kokonaan eri olento kuin Jumala.

150

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi tuota sokeutta !

      Kumpi on suurempi, Jumala vai enkelit, eli palvalevat henget ?

      Enkelit jopa kykenevät ottamaan ihnmisen muodon, siitä on Raamatussa useita esimerkkejä.

      Enkelit, eli ns. "jumalan pojat" ovat jopa yhtyneet ihmisen tyttäriin ja lisääntyneet !

      Mutta Jumala ei muka voi tulla lihaksi !

      Voi hyvää päivää sentään !

      • Anonyymi

        Kuoliko Jumala ja miten se on mahdollista? Olisimme kaikki kuolleita, jos Jumala kuolisi.


      • Ruumis joka asetti ehtoolisella, Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini." Mark26:26.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuoliko Jumala ja miten se on mahdollista? Olisimme kaikki kuolleita, jos Jumala kuolisi.

        "Kuoliko Jumala ja miten se on mahdollista? Olisimme kaikki kuolleita, jos Jumala kuolisi."

        Kristus Jumalan kolminaisuuden osana on ikuinen - ikuisesta ikuiseen.

        Luomakuntaan tulleen pahuuden poistamiseksi ikään kuin Jumaluuden sisäisten lakien vuoksi tarvittiin kuitenkin Jumal-ihmisen - Jeesuksen - alistuminen kuolemalle ihmisen pahuuden seurauksena, mutta myös kuoleman voittaminen ylösnousemuksella.

        Lisäksi tarvittiin ihmisen pelastustien ohjelmoiminen ihmisen kultturiin eli ihmisten tajuntaan: vain elävä usko - uskova elämä - pelastaa - runsaan armon avulla - ihmisen (sielun ja ikuisuusruumiin) tuomiopäivänä taivaaseen ikuisen kadotuksessa elämisen sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuoliko Jumala ja miten se on mahdollista? Olisimme kaikki kuolleita, jos Jumala kuolisi."

        Kristus Jumalan kolminaisuuden osana on ikuinen - ikuisesta ikuiseen.

        Luomakuntaan tulleen pahuuden poistamiseksi ikään kuin Jumaluuden sisäisten lakien vuoksi tarvittiin kuitenkin Jumal-ihmisen - Jeesuksen - alistuminen kuolemalle ihmisen pahuuden seurauksena, mutta myös kuoleman voittaminen ylösnousemuksella.

        Lisäksi tarvittiin ihmisen pelastustien ohjelmoiminen ihmisen kultturiin eli ihmisten tajuntaan: vain elävä usko - uskova elämä - pelastaa - runsaan armon avulla - ihmisen (sielun ja ikuisuusruumiin) tuomiopäivänä taivaaseen ikuisen kadotuksessa elämisen sijaan.

        Siihen tarvittiin ihminen, ei Jumala itse.


    • Anonyymi

      Jeesus kun nousi taivaaseen, niin temppeliin uudeksi Jumalaksi tuli Saatana, joka käyttää Jeesus-nimeä ja hurmoshenkiä ihmisten eksyttämiseen.

      Helluntailiikkeellä on keskeinen rooli lopun ajan väkevän ekstyksen toteuttamisessa.

      2. Tess. 2:4

      Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

      • Anonyymi

        Temppelin paikalle muslimit tosiaan rakensi moskeijan . Siionin vuorella on moskeija. Itseasiassa 2 moskeijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Temppelin paikalle muslimit tosiaan rakensi moskeijan . Siionin vuorella on moskeija. Itseasiassa 2 moskeijaa.

        Kaikissa temppeleissä ja kirkoissa on Saatana, joka on henkiolento ja sillä on palveluksessa koko henkimaailma ja 1/3 taivaan entisiä enkeleitä.


      • Epä jumala on maailman eksytäjä,itse paholainen, julisaa olevansa jumala, esyttäen nimi kristyitys yhdeea jumalattomien kanssa.


    • Anonyymi

      Jeesus ei ole ihminen. Hän on Jumala ihmisen ruumiissa. Näin me uskomme ja opetamme.

      • Anonyymi

        Oika usko on Jeesuksen uskominen ja sanominen ihmiseksi.

        1. Joh. 4:2

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen IHMISEKSI , lihaan tulleeksi, on Jumalasta.


      • Anonyymi

        Miksi Jeesus riisui jumaluutensa tullessaan ihmiseksi, mutta kuitenkin pystyi tekemään ihmetekoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jeesus riisui jumaluutensa tullessaan ihmiseksi, mutta kuitenkin pystyi tekemään ihmetekoja?

        Jeesus sanoi, ettei Hän pysty tekemään mitään itsealoitteisesti
        vaan ainoastaan sen, mitä näkee Isän tekevän. Hän sanoi, että sitä,
        mitä Isä tekee, sitä tekee samoin Poika.
        Lue Raamattua niin saat tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oika usko on Jeesuksen uskominen ja sanominen ihmiseksi.

        1. Joh. 4:2

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen IHMISEKSI , lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

        Jeesus ei koskaan väittänyt olevansa Jumala, vaan hän oli ainoastaan Jumalan profeetta, lähetetty viemään sanomaa ykseydestä ja totuudesta. Koraani korostaa tätä monissa jakeissa ja kieltää Jeesuksen jumaluuden ajatuksen, esimerkiksi:

        "Totisesti, ne ovat epäuskoisia, jotka sanovat: 'Jumala on Kristus, Marian poika.' Mutta Kristus sanoi: 'Oi Israelin lapset, palvokaa Jumalaa, minun Herrani ja teidän Herranne.' Totisesti, se, joka asettaa Jumalalle vertaisen, sille on Jumala kieltänyt Paratiisin, ja hänen asuinsijansa on tuli. Eikä vääryydentekijöille ole auttajia." (Koraani 5:72)

        Jeesus itse puhui aina Jumalan kunnioittamisesta ja palvomisesta, ei koskaan omasta jumaluudestaan. Jeesus oli ihminen, joka oli valittu profeetaksi ja joka sai voiman Jumalalta. Hän syntyi neitsyt Mariasta Jumalan ihmeenä, mutta tämä ei tee hänestä jumalallista, vaan se korostaa Jumalan voimaa ja kykyä tehdä ihmeitä.

        Koraani kertoo myös selkeästi Jeesuksen todellisen viestin ja aseman:

        "Kristus, Marian poika, ei ole muuta kuin lähettiläs; hänen edellään on kulkenut lähettiläitä, ja hänen äitinsä oli totinen nainen. He molemmat söivät ruokaa. Katsokaa, kuinka selitämme heille tunnusmerkit, ja katsokaa, kuinka he kääntyvät pois." (Koraani 5:75)

        Tässä korostetaan, että Jeesus oli ihmisenä riippuvainen ravinnosta kuten muutkin ihmiset, mikä tekee hänen jumaluudestaan mahdottoman ajatuksen.

        Oikea usko on siis islamin mukaan tunnustaa Jeesus sellaisena kuin hän todella oli: Jumalan profeettana ja palvelijana, ei itse Jumalana. Tämä näkemys on linjassa myös 1. Johanneksen kirjeen 4:2 kanssa, jossa sanotaan, että Jeesuksen tunnustaminen ihmiseksi on merkki oikeasta uskosta:

        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta."

        Tämä on islamin ydinopetus: että Jumala on yksi, kaiken Luoja, ja että Jeesus oli Hänen palvelijansa ja profeettansa. Islam palauttaa ihmisen alkuperäiseen ykseyden uskoon, jossa korotetaan yksin Jumala, eikä anneta kenellekään tai millekään muulle Hänen asemaansa. Siksi Jeesuksen korottaminen jumaluuteen nähdään islamissa harhaanjohtavana ja epäjohdonmukaisena Jumalan ykseyden kanssa.

        Todellinen tie pelastukseen on tunnustaa Jumalan ykseys (tawhid) ja hyväksyä Jeesus profeettana, joka toi viestin ihmisille Jumalan johdatuksesta, ei ylistettynä jumaluutena.

        - Ibn Haqq


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan väittänyt olevansa Jumala, vaan hän oli ainoastaan Jumalan profeetta, lähetetty viemään sanomaa ykseydestä ja totuudesta. Koraani korostaa tätä monissa jakeissa ja kieltää Jeesuksen jumaluuden ajatuksen, esimerkiksi:

        "Totisesti, ne ovat epäuskoisia, jotka sanovat: 'Jumala on Kristus, Marian poika.' Mutta Kristus sanoi: 'Oi Israelin lapset, palvokaa Jumalaa, minun Herrani ja teidän Herranne.' Totisesti, se, joka asettaa Jumalalle vertaisen, sille on Jumala kieltänyt Paratiisin, ja hänen asuinsijansa on tuli. Eikä vääryydentekijöille ole auttajia." (Koraani 5:72)

        Jeesus itse puhui aina Jumalan kunnioittamisesta ja palvomisesta, ei koskaan omasta jumaluudestaan. Jeesus oli ihminen, joka oli valittu profeetaksi ja joka sai voiman Jumalalta. Hän syntyi neitsyt Mariasta Jumalan ihmeenä, mutta tämä ei tee hänestä jumalallista, vaan se korostaa Jumalan voimaa ja kykyä tehdä ihmeitä.

        Koraani kertoo myös selkeästi Jeesuksen todellisen viestin ja aseman:

        "Kristus, Marian poika, ei ole muuta kuin lähettiläs; hänen edellään on kulkenut lähettiläitä, ja hänen äitinsä oli totinen nainen. He molemmat söivät ruokaa. Katsokaa, kuinka selitämme heille tunnusmerkit, ja katsokaa, kuinka he kääntyvät pois." (Koraani 5:75)

        Tässä korostetaan, että Jeesus oli ihmisenä riippuvainen ravinnosta kuten muutkin ihmiset, mikä tekee hänen jumaluudestaan mahdottoman ajatuksen.

        Oikea usko on siis islamin mukaan tunnustaa Jeesus sellaisena kuin hän todella oli: Jumalan profeettana ja palvelijana, ei itse Jumalana. Tämä näkemys on linjassa myös 1. Johanneksen kirjeen 4:2 kanssa, jossa sanotaan, että Jeesuksen tunnustaminen ihmiseksi on merkki oikeasta uskosta:

        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta."

        Tämä on islamin ydinopetus: että Jumala on yksi, kaiken Luoja, ja että Jeesus oli Hänen palvelijansa ja profeettansa. Islam palauttaa ihmisen alkuperäiseen ykseyden uskoon, jossa korotetaan yksin Jumala, eikä anneta kenellekään tai millekään muulle Hänen asemaansa. Siksi Jeesuksen korottaminen jumaluuteen nähdään islamissa harhaanjohtavana ja epäjohdonmukaisena Jumalan ykseyden kanssa.

        Todellinen tie pelastukseen on tunnustaa Jumalan ykseys (tawhid) ja hyväksyä Jeesus profeettana, joka toi viestin ihmisille Jumalan johdatuksesta, ei ylistettynä jumaluutena.

        - Ibn Haqq

        Tässähän tuleekin vastaus itseäni askarruttaneeseen kysymykseen. Tarinat Jeesuksesta Raamatussa ja Koraanissa ovat erit. Raamatussa ei esim. ole tuollaista kohtaa kuin kirjoitit eli tätä: ”Mutta Kristus sanoi: 'Oi Israelin lapset, palvokaa Jumalaa, minun Herrani ja teidän Herranne.' Totisesti, se, joka asettaa Jumalalle vertaisen, sille on Jumala kieltänyt Paratiisin, ja hänen asuinsijansa on tuli. Eikä vääryydentekijöille ole auttajia." (Koraani 5:72)”

        Kristityille opetetaan täysin toisella tavalla, että Jeesus on sanonut olevansa Tie, Totuus ja Elämä, eikä kukaan pääsen Isän luo muutoin kuin hänen kauttaan.


      • Jeesus vastasi hänelle: "Ketuilla on luolansa ja taivaan linnuilla pesänsä, mutta Ihmisen Pojalla* ei ole, mihin päänsä kallistaisi. Matt.8:20.


    • Anonyymi

      Jeesus ei ole ihminen. Hän vain muistutti ihmistä. Hän oli Jumala ihmisen ruumiissa. Näytteli ihmistä vauvasta ristinkuolemaan asti.

      • Anonyymi

        Helluntailaisuus ei ole tervettä kristinuskoa koskaan nähnytkään!


      • Anonyymi

        Tämä opetus on gnostilaisuutta jota vastaan jo Johannes Raamatussa kirjoitti. Että ei uskota Jeesusta ihmiseksi, vaan joksikin korkeammaksi olennoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä opetus on gnostilaisuutta jota vastaan jo Johannes Raamatussa kirjoitti. Että ei uskota Jeesusta ihmiseksi, vaan joksikin korkeammaksi olennoksi.

        Itseasiassa Johanneksen Jeesus on hyvin doketistinen.


      • Anonyymi

        Oskarin arvoinen näyttelijä suoritus Jeesukselta.
        Läpyttäkäämme käsiämme.


      • Anonyymi

        Kyllä on hulluus huipussaan.


    • Anonyymi

      Voi tuota sokeutta !

      Etkö tätäkään ymmärrä ?

      Jeesuksella on ihmisenä omat ajatukset ja tietoisuus ja Jumalana omat ajatukset ja tietoisuus ja nämä ovat erilaiset ja erit !

      Silti Jeesus on yksi persoona ja yksi olevainen, ihminen ja Jumala yhtä aikaa !

      Voi tätä sokeutta !

    • Anonyymi

      Aloittaja se pitsin nypläys voisi olla hyvä harrastus

    • Anonyymi

      Olen kanssasi samaa mieltä tästä asiasta. Jumala on yksi, ainoa ja vertaansa vailla oleva, eikä mikään luotu voi olla Jumala. Ihmisen ja Jumalan välillä on ylitsepääsemätön ero. Jumala on ikuisesti täydellinen, kaikkitietävä ja kaikkivoipa, kun taas ihminen on aina rajallinen, erehtyväinen ja riippuvainen.

      Jeesus (rauha hänelle) oli yksi Jumalan profeetoista, ei Jumala itse. Hän oli ihminen, kuten kaikki muutkin profeetat, ja hänen tehtävänään oli johdattaa kansansa oikealle tielle ja palvella esimerkkinä siitä, miten Jumalaa tulee totella ja palvoa. Hänen ihmeteot olivat merkkejä Jumalan voimasta, ei todiste siitä, että hän olisi ollut Jumala itse.

      Kuitenkin, kristinuskon opissa Jeesuksesta on tehty Jumalan inkarnaatio ja kolminaisuuden toinen persoona, mikä johtaa väistämättä moniin teologisiin ristiriitoihin. Jumalan ykseys hämärtyy, kun yritetään yhdistää tämä monimutkainen kolmiyhteinen oppi yhdeksi kokonaisuudeksi. Islam on selkeä: "Hän on Jumala, Yksi. Jumala, ikuinen. Hän ei ole synnyttänyt, eikä Häntä ole synnytetty, eikä ole ketään Hänen vertaistaan." (Koraani 112:1-4).

      Ihminen voi kyllä olla Jumalan palvelija, profeetta ja sanansaattaja, mutta ei koskaan Jumala itse. Tämä on totuus, joka säilyy selkeänä islamin opetuksissa. Eikö olisi järkevämpää hyväksyä tämä yksinkertainen totuus, joka korostaa Jumalan puhtautta ja ykseyttä ilman ristiriitoja?

      - Ibn Haqq

      • Anonyymi

        Helluntailaisten oppien keksijät oli jumalattomia miehiä. ei sellaisiin kannata luottaa.


      • Anonyymi

        Kristinuskossa ja juutalaisuudessa on täysin eri Jumala kuin Allah. Islam on eksytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskossa ja juutalaisuudessa on täysin eri Jumala kuin Allah. Islam on eksytystä.

        Islamissa jumalalla on 99 nimeä, kun ne opettelee ulkoa, pääsee paratiisiin.
        Siis onko siinä 99 jumalaa laitettu yhteen...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskossa ja juutalaisuudessa on täysin eri Jumala kuin Allah. Islam on eksytystä.

        Juutalaisuus, kristinusko ja islam palvovat samaa Jumalaa, joka on kaiken Luoja ja ylläpitäjä. Tämä Jumala tunnetaan juutalaisuudessa nimellä YHWH, kristinuskossa nimellä Jumala tai Isä, ja islamissa nimellä Allah. Se on arabiankielinen sana, joka tarkoittaa yksinkertaisesti Jumalaa, ja myös arabikristityt käyttävät tätä sanaa Jumalasta puhuessaan.

        Islamin usko on jatkumoa, jonka Jumala on lähettänyt eri profeettojen kautta — alkaen Aadamista, jatkuen Abrahamin, Mooseksen ja Jeesuksen kautta, ja päättyen Muhammediin, joka toi lopullisen ilmoituksen Koraanin muodossa. Tämän takia islam näkee itsensä täydennyksenä aiempien uskontojen ilmoituksille, ei niiden vastakohtana.

        Ero kristinuskon ja islamin välillä liittyy enemmän oppiin Jumalan olemuksesta ja uskon harjoittamisesta. Kristinuskossa on kolminaisuusoppi, jossa Jumala on Isä, Poika (Jeesus) ja Pyhä Henki, kun taas islamissa Jumala on yksiselitteisesti yksi, eikä häntä voi jakaa tai verrata mihinkään. Tämä on keskeinen ero, mutta se ei tarkoita, että Jumala itsessään olisi eri. Se tarkoittaa, että näillä uskonnoilla on erilaiset käsitykset ja opetukset Jumalan luonteesta.

        Islam on lopullinen ja selkeä tie Jumalan palvelemiseen. Islam tarjoaa suoraviivaisen uskon, jossa Jumalan ykseys (tawhid) on keskeisin ja selkein asia. Monille tämä tekee islamista kirkkaan ja ymmärrettävän tavan palvoa Jumalaa, ilman monimutkaisia oppeja ja tulkintoja.

        Joten väitteesi, että kristinuskossa ja juutalaisuudessa olisi täysin eri Jumala kuin Allah, ei pidä paikkaansa. Islam kutsuu sinua tutkimaan totuutta, ymmärtämään, että Allah on yksi ja sama Jumala, joka on puhunut ihmiskunnalle vuosituhansien ajan ja johon uskominen on kaikkien profeettojen yhteinen sanoma.

        - Ibn Haqq


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuus, kristinusko ja islam palvovat samaa Jumalaa, joka on kaiken Luoja ja ylläpitäjä. Tämä Jumala tunnetaan juutalaisuudessa nimellä YHWH, kristinuskossa nimellä Jumala tai Isä, ja islamissa nimellä Allah. Se on arabiankielinen sana, joka tarkoittaa yksinkertaisesti Jumalaa, ja myös arabikristityt käyttävät tätä sanaa Jumalasta puhuessaan.

        Islamin usko on jatkumoa, jonka Jumala on lähettänyt eri profeettojen kautta — alkaen Aadamista, jatkuen Abrahamin, Mooseksen ja Jeesuksen kautta, ja päättyen Muhammediin, joka toi lopullisen ilmoituksen Koraanin muodossa. Tämän takia islam näkee itsensä täydennyksenä aiempien uskontojen ilmoituksille, ei niiden vastakohtana.

        Ero kristinuskon ja islamin välillä liittyy enemmän oppiin Jumalan olemuksesta ja uskon harjoittamisesta. Kristinuskossa on kolminaisuusoppi, jossa Jumala on Isä, Poika (Jeesus) ja Pyhä Henki, kun taas islamissa Jumala on yksiselitteisesti yksi, eikä häntä voi jakaa tai verrata mihinkään. Tämä on keskeinen ero, mutta se ei tarkoita, että Jumala itsessään olisi eri. Se tarkoittaa, että näillä uskonnoilla on erilaiset käsitykset ja opetukset Jumalan luonteesta.

        Islam on lopullinen ja selkeä tie Jumalan palvelemiseen. Islam tarjoaa suoraviivaisen uskon, jossa Jumalan ykseys (tawhid) on keskeisin ja selkein asia. Monille tämä tekee islamista kirkkaan ja ymmärrettävän tavan palvoa Jumalaa, ilman monimutkaisia oppeja ja tulkintoja.

        Joten väitteesi, että kristinuskossa ja juutalaisuudessa olisi täysin eri Jumala kuin Allah, ei pidä paikkaansa. Islam kutsuu sinua tutkimaan totuutta, ymmärtämään, että Allah on yksi ja sama Jumala, joka on puhunut ihmiskunnalle vuosituhansien ajan ja johon uskominen on kaikkien profeettojen yhteinen sanoma.

        - Ibn Haqq

        Koraanin mukaan Jeesuksen äiti Maria(miriam) on Mooseksen ja Aaronin veli. Välissä kuitenkin pari tuhatta vuotta Mooseksen ajasta Jeesukseen. Vähän on kopiointi mennyt pieleen kun sekoitetaan Miriam ja Maria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koraanin mukaan Jeesuksen äiti Maria(miriam) on Mooseksen ja Aaronin veli. Välissä kuitenkin pari tuhatta vuotta Mooseksen ajasta Jeesukseen. Vähän on kopiointi mennyt pieleen kun sekoitetaan Miriam ja Maria.

        Korjaan sisko.


    • Anonyymi

      Jeesuksella on oma tahto, ajatukset, tunteet, muisti ja tietoisuus, jotka ovat eri kuin Jumalalla. Jeesus on ihminen, ei Jumala. Ihminen on eri olento kuin Jumala.

      • Anonyymi

        erra Jeesus opettaa: "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        "Sanassa on lupaus: "kun hän (Jeesus) ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        Johannes näki Jeesuksen sellaisena kuin hän on: lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
        Sellaisena kuin Hän on, ei vain ihminen ja Jumalan Poika vaan, Jeesus on suuri ylimmäinen Pappi, Jumala kaikkivaltias, sillä Jeesus sanoo:
        Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        Jeesuksen tunnustamien ihmiseksi ei pelasta, vaan Jeesuksen uskominen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, pelastaa, sillä sellainen Hän on.
        "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        Saamme nähdä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on: Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        erra Jeesus opettaa: "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        "Sanassa on lupaus: "kun hän (Jeesus) ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        Johannes näki Jeesuksen sellaisena kuin hän on: lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
        Sellaisena kuin Hän on, ei vain ihminen ja Jumalan Poika vaan, Jeesus on suuri ylimmäinen Pappi, Jumala kaikkivaltias, sillä Jeesus sanoo:
        Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        Jeesuksen tunnustamien ihmiseksi ei pelasta, vaan Jeesuksen uskominen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, pelastaa, sillä sellainen Hän on.
        "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        Saamme nähdä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on: Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.

        Islam ei tunnusta Jeesusta (arab. Isa) Jumalana tai Jumalan Poikana. Islam opettaa selkeästi, että on vain yksi Jumala (Allah), joka on absoluuttisesti ykseydessään ilman vertaa tai jakoa. Koraani tekee tämän hyvin selväksi monissa jakeissa, kuten esimerkiksi:

        "Sano: Hän on Allah, Yksi ainoa; Allah, ikuinen ja itsenäinen. Hänelle ei ole syntynyt ketään eikä ketään ole synnytetty, eikä Hänellä ole vertaistaan." (Koraani 112:1-4)

        Jeesus oli profeetta, Jumalan lähettämä sanansaattaja, joka kutsui ihmisiä totuuteen ja Jumalan ykseyteen. Hän teki ihmeitä Jumalan luvalla ja voimalla, mutta hän ei koskaan väittänyt olevansa Jumala tai pyytänyt palvontaa itselleen. Koraani painottaa Jeesuksen asemaa Jumalan profeettana ja kunnioitettuna ihmisenä, mutta ei jumalallisena olentona:

        "Totisesti, Kristus, Marian poika, oli vain Jumalan lähettiläs ja Hänen sanansa, jonka Hän asetti Mariaan, ja Hänen Henkensä, jonka Hän lähetti. Uskokaa siis Jumalaan ja Hänen lähettiläihinsä, älkääkä sanoko 'Kolminaisuus'. Lakatkaa (siitä); se on teille parempi. Jumala on vain yksi Jumala; ylistetty olkoon Hän – korkeasti erillään siitä, että Hänellä olisi lapsi." (Koraani 4:171)

        Islam hylkää siis ajatuksen siitä, että Jeesus olisi kaikkivaltias Jumala, tai että hänen tunnustamisensa jumaluutena olisi pelastuksen tie. Jumalan sanoma on aina ollut selkeä: palvo yksin Jumalaa, ilman mitään välittäjiä tai kumppaneita. Islam korostaa, että ihminen pelastuu uskomalla yhteen Jumalaan, tekemällä hyviä tekoja ja noudattamalla Jumalan antamia ohjeita, jotka profeetta Muhammad (rauha hänelle) toi lopullisesti ja täydellisesti esille Koraanissa.

        Vaikka islam arvostaa Jeesusta ja pitää häntä yhtenä suurimmista profeetoista, hänen asemansa ei ole Jumalan tasolla. Hän on yksi monista profeetoista, jotka Jumala on lähettänyt ihmiskunnan ohjaamiseksi. Islam kutsuu ihmisiä todelliseen ykseyden uskoon, jossa Jumala on täysin ainutlaatuinen ja riippumaton, eikä hänellä ole vertaistaan tai kumppaneita.

        Jeesukseen uskominen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi ei ole totuus, ja todellinen pelastus löytyy vain uskomalla yhteen ja ainoaan Jumalaan – Allahiin – ja noudattamalla Hänen johdatustaan, kuten Koraani ja profeetan (rauha hänelle) opetukset meille välittävät.

        - Ibn Haqq


      • Anonyymi

        Aivan ja jos Jumala olisikin Jeesus ihmishahmossa, niin miksi hänen piti kutsua itseään Pojaksi. Eikö olisi riittänyt todistus, minä olen Jumala, enkä mikään Jumalan Poika.


    • Anonyymi

      Mitä Jeesus ihmisenä tiesi? Vauvana, nuorukaisena ja aikuisena?

      Niin. Jeesuksen persoona on jakautunut kahtia : ihmiseksi ja Jumalaksi. Ihmisenä hän tietää vain sen, mitä Jumalana hänelle kertoo. Jumalana hän tietää kaiken.

      • Anonyymi

        Kertoo itse itselleen?


      • Anonyymi

        Ja missä vaiheessa hän itselleen nämä asiat kertoo?


    • Anonyymi

      Jeesus ei tiennyt vauvana mitään. Hän ei osannut edes puhua.

      Nuorena hänen tietonsa lisääntyi ja hän kasvoi viisaudessa.

      Aikuisena hän tiesi lähes kaiken: onhan hän Jumala!

      Ihminen ja Jumala yhtä aikaa!

    • Anonyymi

      Ei tietenkään ihminen ole Jumala.

      Jeesus on ihmisenä ihminen ja Jumalana Jumala.

      Molempia yhtä aikaa.

      • Anonyymi

        Eli tekikö Jeesus itse ihmeteot vaikka oli riisunut jumalan muotonsa kuten filippiläiskirjeestä luemme. Millä voimalla hän ne teki?


    • Anonyymi

      Jeesus on ihmeellinen! Kuvittele kaikkeuden luojaa kehdossa! Mitä mahtoi vauva miettiä? Marian tissiä?

      • Anonyymi

        Kyllä sillä Jumalan ajatukset vilisi pääkopassa. Ihmetteli mihin kuseen oli oikein itsensä laittanut. No omassa kusessa hän kehdossa lepäsi ja kakka kapaloissa.

        Kun ei Jumalana tiennyt miltä tuntuu olla ihminen, niin syntyi ihmiseksi. Ei tiedä vieläkään miltä tuntuu olla tyttö ja nainen. Siksi varmaan Mooseksen laki. Kaikkitietävähän tuo kakkapöksy ei tietenkään ole.


    • Anonyymi

      Se on mysteeri. Jeesus ei ole ihmisenä eri olento kuin Jumala.

      • Anonyymi

        Eli et usko Isään etkä Pyhään Henkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et usko Isään etkä Pyhään Henkeen?

        Jeesus on Isä ja Pyhä Henki on Jeesus.


    • Anonyymi

      Ei nii ookkaa. Onko joku väittäny että olis?

    • Anonyymi

      Jeesus ei ole Jumalaa nähnytkään.

    • Anonyymi

      Jeesus on Messias, vapahtaja ja Herra, mutta ei Jumala. Ei ole kuin yksi Jumala ja se on Taivaan Isä(Jhwh).

    • Anonyymi

      Niinpä. Ihminen on usein ihan todellinen.

      • Anonyymi

        Hyvä pointti. Ja juuri tämä on se syy miksi Jeesus piti tehdä jumalaksi kolminaisuusopissa, he kun eivät pystyneet uskomaan muuhun todelliseen Jumalaan, kuin näkyvään sellaiseen.


    • Anonyymi

      "Jeesus ei ole Jumala. Ihminen ei voi olla Jumala. Ihminen on kokonaan eri olento kuin Jumala."

      Ei-helluntailainen kommentti:

      Fyysisesti, lihassa Jeesus oli ihminen. Henkensä osalta Jumala. Ei tässä ole mitään ihmeellisen monimutkaista.

      Kolminaisuuden ymmärtäminen on siitä hyödyllistä, että havaitaan, paikallistetaan, missä on isä perkele. Jeesuksen mukaan uskovat ovat Aabrahamin lapsia (hengellisesti). Muut ovat isästä perkeleestä. Jumalaa nimitetään ainoaksi isäksi, kaikkien isäksi.

      Eli uskovat ovat Kristuksessa (hengellisesti), ja uskomattomat vain lihassa. Lihan luomisen lopputulosta /jatkumoa.

      Jeesus on myös hengellisen Jumalan sanan inkarnaatio.

      • Anonyymi

        Jumala on Isä. Jeesus on hänen poika. Siinä on kaksi eri hahmoa, eikä mitään persoonia tai henkiä. Pitää ensimmäiseksi päästää irti ajatuksesta että Jeesus on sama kuin Jumala. Vasta sitten voi ymmärtää oikeaa kolminaisuutta . Jumalan lapsia ja Jumalasta syntyneitä ovat Raamatun mukaan kaikki uskovat ei pelkästään Jeesus.


    • Jeesun on myös Jumala vaikka tuli ihmiseksi hänellä on kaikki valta vaikka isä on häntä suurempi.

      • Anonyymi

        Ei-helluntailainen:

        Goljat ja Daavid, vertauskuvana kuin isä ja poika. Suurempi kyllä, mutta usko voittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei-helluntailainen:

        Goljat ja Daavid, vertauskuvana kuin isä ja poika. Suurempi kyllä, mutta usko voittaa.

        Jumala oli loppujen lopuksi, joka ohjasi Daaviden koljatin välistä ottelua, ei anna iseään pilkata kenenkään, seurausettulevan näkemään.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Jumala oli loppujen lopuksi, joka ohjasi Daaviden koljatin välistä ottelua, ei anna iseään pilkata kenenkään, seurausettulevan näkemään.

        Ei-helluntailainen:

        Oletko sitä mieltä, että Jumala on pilkannut itseään, kun Raamatussa selvästi sanotaan mm. että antoi käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, tekee hyvän ja pahan, sulki ihmiset tottelemattomuuteen, ja Ilm 12-13 selostaa kolminaisuuden kolmeksi pedoksi, joista isä on perkele? Mitä tekemistä tällä on pilkan kanssa? Jumala on ihmisten vastustaja, ja sitä tarkoittava sana tulee heprean sanasta, joka kuulostaa saatanalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei-helluntailainen:

        Oletko sitä mieltä, että Jumala on pilkannut itseään, kun Raamatussa selvästi sanotaan mm. että antoi käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, tekee hyvän ja pahan, sulki ihmiset tottelemattomuuteen, ja Ilm 12-13 selostaa kolminaisuuden kolmeksi pedoksi, joista isä on perkele? Mitä tekemistä tällä on pilkan kanssa? Jumala on ihmisten vastustaja, ja sitä tarkoittava sana tulee heprean sanasta, joka kuulostaa saatanalta.

        Pedot ovat eri asia kokonaan, kuin kolminaisuus, vaikka paholainen matkiin jokaista kohtaa sitä varten että eksyttä monia. Jotka eivä tunne kirjoituksia niin eksyvät on jo tänä päivänä nähtävissä.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Pedot ovat eri asia kokonaan, kuin kolminaisuus, vaikka paholainen matkiin jokaista kohtaa sitä varten että eksyttä monia. Jotka eivä tunne kirjoituksia niin eksyvät on jo tänä päivänä nähtävissä.

        Ei-helluntailainen:

        Olet erehtynyt mielestäni tuossa Ilm 12-13 tulkinnassa, ja muussakin. Kolmesta pedosta siinä puhutaan. Tämä on jokin näkökulma Jumalan kolminaisuuteen, että nimitetään pedoiksi. Yksi hallitsee kaikkia kansoja ja kieliä, ja kuolinhaavansa parani. Ilmiselvä Jeesus. Kun Hän, Juudan jalopeura, sanoi, että minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Jos tuossa Ilm 12-13 kohdassa ei havaita Jeesusta herrana, se merkitsee sitä ainoa Herran kieltämistä, josta puhuu esim. Juudaan kirje.

        Ihmeitä tekevä peto (Ilm 12-13) on ilmiselvästi Pyhä henki, niin kuin Psalmeissa sanotaan Jumalan olevan ainoa ihmeiden tekijä, ja yleensä kristinuskon alalla on totuttu selittämään ihmeet nimenomaan kolminaisuuden Pyhän hengen teoiksi.

        Joten se kolmas peto, jota perkeleeksi nimitetään Ilm 12-13 luvuissa, on sitten isä perkele. Hänelle se mustapekka-kortti jää tässä kolmen pedon pelissä.

        Tekee mieli kysyä, onko kristinuskon palstalle eksynyt keskustelemaan joku, joka ei tiedä Jumalan olleen ihmisten vihollinen.

        Vanhassa testamentissa Herran enkeli (Jumalan ilmestys) lähti Bileamin tielle vastustajaksi, käännöstekstin mukaan. Alkutekstin mukaan saatanaksi (hepreaa). Saatana on siis käsite, joka tarkoittaa vastustajaa.

        Psalmit:
        72:18 Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee.

        136:4 häntä, joka yksin tekee suuria ihmeitä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei-helluntailainen:

        Olet erehtynyt mielestäni tuossa Ilm 12-13 tulkinnassa, ja muussakin. Kolmesta pedosta siinä puhutaan. Tämä on jokin näkökulma Jumalan kolminaisuuteen, että nimitetään pedoiksi. Yksi hallitsee kaikkia kansoja ja kieliä, ja kuolinhaavansa parani. Ilmiselvä Jeesus. Kun Hän, Juudan jalopeura, sanoi, että minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Jos tuossa Ilm 12-13 kohdassa ei havaita Jeesusta herrana, se merkitsee sitä ainoa Herran kieltämistä, josta puhuu esim. Juudaan kirje.

        Ihmeitä tekevä peto (Ilm 12-13) on ilmiselvästi Pyhä henki, niin kuin Psalmeissa sanotaan Jumalan olevan ainoa ihmeiden tekijä, ja yleensä kristinuskon alalla on totuttu selittämään ihmeet nimenomaan kolminaisuuden Pyhän hengen teoiksi.

        Joten se kolmas peto, jota perkeleeksi nimitetään Ilm 12-13 luvuissa, on sitten isä perkele. Hänelle se mustapekka-kortti jää tässä kolmen pedon pelissä.

        Tekee mieli kysyä, onko kristinuskon palstalle eksynyt keskustelemaan joku, joka ei tiedä Jumalan olleen ihmisten vihollinen.

        Vanhassa testamentissa Herran enkeli (Jumalan ilmestys) lähti Bileamin tielle vastustajaksi, käännöstekstin mukaan. Alkutekstin mukaan saatanaksi (hepreaa). Saatana on siis käsite, joka tarkoittaa vastustajaa.

        Psalmit:
        72:18 Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee.

        136:4 häntä, joka yksin tekee suuria ihmeitä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;

        Pedot ova jotka nousevat kansojen keskuudesta, niitä on kolme kansojen meri pauhaa miksi peto halltsee niitä. Kolmas peto , Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Pedot ova jotka nousevat kansojen keskuudesta, niitä on kolme kansojen meri pauhaa miksi peto halltsee niitä. Kolmas peto , Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin.

        https://biblehub.com/multi/numbers/22-22.htm
        https://biblehub.com/hebrew/7854.htm

        Ei-helluntailainen kommentti:

        Tuossa helpot numerot muistaa, 4. Moos 22:22. Herran enkeli, eli Jumalan ilmestys, lähti Bileamin tielle. Käännöksen mukaan vastustajaksi, alkutekstin mukaan saatanaksi. Selvääkin selvempi sana hepreassa. Alkutekstissä on prepositio le- tuon saatana-sanan edessä, heprean tavan mukaan yhteenkirjoitettuna. Prepositio tarkoittaa samaa kuin suomen -ksi tai -lle. Tämän jakeen kohdalla ilmeisesti -ksi.

        Jobin kirjassa kerrotaan, että Jumala salli "saatanan" vaivata Jobia, syyttä suotta. Job valitti, syytti että Jumala on hänelle tehnyt vääryyttä. Lopulta Jumala myönsi Jobin puhuneen hänestä oikein. Toisin sanoen, johtopäätös, Jumala oli se "saatana" joka vaivasi Jobia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        https://biblehub.com/multi/numbers/22-22.htm
        https://biblehub.com/hebrew/7854.htm

        Ei-helluntailainen kommentti:

        Tuossa helpot numerot muistaa, 4. Moos 22:22. Herran enkeli, eli Jumalan ilmestys, lähti Bileamin tielle. Käännöksen mukaan vastustajaksi, alkutekstin mukaan saatanaksi. Selvääkin selvempi sana hepreassa. Alkutekstissä on prepositio le- tuon saatana-sanan edessä, heprean tavan mukaan yhteenkirjoitettuna. Prepositio tarkoittaa samaa kuin suomen -ksi tai -lle. Tämän jakeen kohdalla ilmeisesti -ksi.

        Jobin kirjassa kerrotaan, että Jumala salli "saatanan" vaivata Jobia, syyttä suotta. Job valitti, syytti että Jumala on hänelle tehnyt vääryyttä. Lopulta Jumala myönsi Jobin puhuneen hänestä oikein. Toisin sanoen, johtopäätös, Jumala oli se "saatana" joka vaivasi Jobia.

        Jumala ole paholaisen kiusattavissa, Jumala ei vaivannut jobia missä vaiheessa antoi luvan saatanalle vaivata,henkeen et saakoskea sanon jumala.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Jumala ole paholaisen kiusattavissa, Jumala ei vaivannut jobia missä vaiheessa antoi luvan saatanalle vaivata,henkeen et saakoskea sanon jumala.

        Ei-helluntailainen kommentti:

        Uudessa testamentissa on tapauksia, että Jeesus puhui Isän kanssa. Vastaavasti Jobin kirjassa esitetään "Jumalan" ja "saatanan" vuoropuhelua. Job syytti, että Jumala häntä on rääkännyt syyttä. Lopulta Jumala myönsi Jobin puhuneen hänestä oikein. Mielestäni Ilm 12-13 on tulkittava: kolminaisuuden persoonista yhtä nimitetään siinä saatanaksi/perkeleeksi.

        Aiemmin viisastelin toisessa keskustelussa, että kristinuskon kolminaisuuten sisältyy voima (isä), armo (poika), ja totuuden henki (Pyhä Henki). Jos jokin näistä kolmesta puuttuu, sitten saattaa olla lopputuloksena armoton uskonto, tai syntinen hippiliike jossa rakkautta ilman totuutta.

        Toisin sanoen, jos Jumalaa kuvitellaan palvelevansa, mutta tehdään se väärällä tavalla, sitten ollaan kuin perkelettä palvomassa. Tähän juuri liittyy se, mitä Jeesus sanoi ihmisille: olette isästä perkeleestä. Tuossa vihje, että hurskaille Jumala saattaa olla rehti, ja muille kuin perkele:

        2.Samuelin kirja:
        22:26 Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta sankaria kohtaan nuhteeton;
        22:27 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei-helluntailainen kommentti:

        Uudessa testamentissa on tapauksia, että Jeesus puhui Isän kanssa. Vastaavasti Jobin kirjassa esitetään "Jumalan" ja "saatanan" vuoropuhelua. Job syytti, että Jumala häntä on rääkännyt syyttä. Lopulta Jumala myönsi Jobin puhuneen hänestä oikein. Mielestäni Ilm 12-13 on tulkittava: kolminaisuuden persoonista yhtä nimitetään siinä saatanaksi/perkeleeksi.

        Aiemmin viisastelin toisessa keskustelussa, että kristinuskon kolminaisuuten sisältyy voima (isä), armo (poika), ja totuuden henki (Pyhä Henki). Jos jokin näistä kolmesta puuttuu, sitten saattaa olla lopputuloksena armoton uskonto, tai syntinen hippiliike jossa rakkautta ilman totuutta.

        Toisin sanoen, jos Jumalaa kuvitellaan palvelevansa, mutta tehdään se väärällä tavalla, sitten ollaan kuin perkelettä palvomassa. Tähän juuri liittyy se, mitä Jeesus sanoi ihmisille: olette isästä perkeleestä. Tuossa vihje, että hurskaille Jumala saattaa olla rehti, ja muille kuin perkele:

        2.Samuelin kirja:
        22:26 Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta sankaria kohtaan nuhteeton;
        22:27 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

        Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on! Tee hänelle mitä haluat, mutta henkeä et saa häneltä viedä!" 7 Niin Saatana lähti pois Herran edestä. Hän meni ja runteli Jobia märkivillä paiseilla. Niitä nousi kaikkialle, päästä jalkoihin.
        Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan. Job 2:6,10


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on! Tee hänelle mitä haluat, mutta henkeä et saa häneltä viedä!" 7 Niin Saatana lähti pois Herran edestä. Hän meni ja runteli Jobia märkivillä paiseilla. Niitä nousi kaikkialle, päästä jalkoihin.
        Job vastasi: "Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan kapinoinut Herraa vastaan. Job 2:6,10

        Ei-helluntailainen:

        Kun saatana-käsite tarkoittaa vastustajaa heprean kielessä, on mahdollista tulkita, että isä ja poika olivat saatanoita toisilleen, jos /kun kolminaisuudessa oli vihollisuutta persoonien välillä. Tähän viittaa vertauskuvallisesti Raamatun kertomus Saulista ja Daavidista, toisaalta myös kertomus Daavidista ja Absalomista.


    • Anonyymi

      Jeesus ei ole Jumala

      Kyllä on,Jumalan poika vaikka mitä väittäisitte amerikan lahkolaiset ja mitä ette ymmärrä yksinkertaiset.
      Kolme on yhdessä,Isä,Poika ja Pyhähenki.
      Nyt meni amerikan röpellyksellä yli:))
      Eikun lahko pastorin puheille älykääpiö..

      • Anonyymi

        Oho montako vuotta opiskelit raamattukoulussa kun noin pontevaksi tulit !?

        Olisi kannattanut opiskella myös yhdyssanat !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho montako vuotta opiskelit raamattukoulussa kun noin pontevaksi tulit !?

        Olisi kannattanut opiskella myös yhdyssanat !

        Opiskelitko itse vartiotornia valtakunnan salissa...!?


      • Anonyymi

        Jumalan Poika ei ole sama asia kuin Jumala.


    • Anonyymi

      Kyllä ihminen voi olla Jumala. Intiassa on ajatusta kehitetty pitkälle.

      Raamattu sanoo TEHKÄMME IHMINEN KUVAKSEMME KALTAISEKSEMME.

      ja NT HEILLE EI MIKÄÄN OLE MAHDOTONTA. Sekoitetaan heidän kielensä, hajotetaan heidät ja vähennetään elinikä minimiin.....

      Mitä siis tulee Antikristukseen joka korottaa itsensä kaiken Jumalana pidetyn yli niin hän ei voi olla ihminenkään. Hän korottaa itsensä myös ihmisen yli.
      Eikä usko humanismiin tai ihmisoikeuksiin.

      Hitler oli Nostradamuksen mukaan toinen ja Mabush on kolmas. Nyt onkin ollut neljä Mabush nimistä liikkeellä.

      Yhdysvaltojen Bush
      Sudanin ja Syyrian. Sekä Iranissa on sen niminen ydinvoimala.

    • Anonyymi

      Jumala on Totuus. Ei Kirja. Me elämme oikeata todellisuutta, emme kirjan mukaista.

      • Anonyymi

        Eikä oikea totuus liippaa läheltäkään raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä oikea totuus liippaa läheltäkään raamattua.

        Raamattuun "Jumalan sanana" uskovat protestantit tunnustavat Raamatun koonneen Katolisen kirkon ja kirkkoisät Jumalan edustajiksi täällä maan päällä.

        https://hyviauutisia.wordpress.com/2007/03/04/yksin-raamattu/

        "Epälooginen sola scriptura

        Sola scriptura kaatuu omaan loogiseen mahdottomuuteensa. Raamatusta ei nimittäin selviä, mitkä kirjat ylipäänsä kuuluvat Raamattuun. On muistettava, että Raamattu koostuu useista erilaisista eri aikoina ja eri paikoissa kirjoitetuista kirjoista. Ensimmäiset kristityt eivät olleet yksimielisiä siitä, mitkä kirjat tulisi sisällyttää Uuteen testamenttiin. Mistä protestantti siis tietää, mitkä kirjat kuuluvat Raamattuun, kun kerran Raamattu ei missään kohdassa luettele, mitkä kirjat siihen kuuluvat? Ainoa vastaus tähän kysymykseen on apostolinen traditio, jonka jokainen Raamatun hyväksyvä tietoisesti tai tietämättään joutuu hyväksymään. Paavi Damasus määritteli vuonna 382 Rooman kirkolliskokouksessa tradition perusteella, mitkä kirjat sisältyvät Raamattuun. Pyhän Hengen johtamana kirkon opetusvirka vahvisti Uuden testamentin sellaiseksi kuin sen nykyään tunnemme.

        Jos siis protestantti uskoo, että Uusi testamentti on sellaisenaan erehtymätöntä Jumalan ilmoitusta, on hänen myös loogisesti hyväksyttävä, että Raamatun ”julkaisseen” katolisen ja apostolisen kirkon traditio ja opetusvirka ovat erehtymättömästi määritelleet Raamatun sisällön sellaiseksi kuin sen kuuluu olla. Tässä vaiheessa sola scriptura on raunioina, sillä protestantti on joutunut hyväksymään uskonkappaleen (Uuden testamentin sisällön) katolisen tradition eikä yksin Raamatun nojalla.

        Jos siis Pyhä Henki inspiroi ja kokosi Raamatun, kuten kaikki kristityt uskovat, on katolinen kirkko Pyhän Hengen maanpäällinen työkalu ja äänitorvi, sillä juuri kirkon kautta Pyhä Henki ilmoitti, mitkä kirjat Raamattuun kuuluvat, ja nimenomaan kirkon ansiosta protestantit voivat tietää Raamatun olevan Jumalan sanaa. Kirkko ja Raamattu ovat siis tiukasti toisiinsa sidottuja – on hyväksyttävä joko molemmat tai ei kumpaakaan. Sen sijaan on epäloogista hyväksyä osa kirkon ja tradition opetusta ja hylätä loput.

        Jos protestantti ei suostu hyväksymään katolisen kirkon auktoriteettia, hän joutuu yhtä ongelmalliseen ja epäloogiseen toiseen ääripäähän. Hän joutuu myöntämään, että hänellä ei ole minkäänlaista varmuutta siitä, että Raamatussa on juuri oikeat Jumalan inspiroimat kirjat. Jos Uuden testamentin kaanon ei ole osa Jumalan ilmoitusta, joudutaan päättelemään, että on mahdollista, että siihen sisältyisi ei-inspiroituja kirjoja ja että siitä saattaa puuttua inspiroituja kirjoja. Kysymys kaanonista muuttuu subjektiiviseksi, ja jokainen voi periaatteessa omien perusteidensa mukaan poistaa Raamatustaan haluamansa kirjat. Tähän ääripäähän suistui mm. itse Luther, joka otti itselleen vapauden pitää useita Uuden testamentin kirjoja kaanoniin kuulumattomina."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuun "Jumalan sanana" uskovat protestantit tunnustavat Raamatun koonneen Katolisen kirkon ja kirkkoisät Jumalan edustajiksi täällä maan päällä.

        https://hyviauutisia.wordpress.com/2007/03/04/yksin-raamattu/

        "Epälooginen sola scriptura

        Sola scriptura kaatuu omaan loogiseen mahdottomuuteensa. Raamatusta ei nimittäin selviä, mitkä kirjat ylipäänsä kuuluvat Raamattuun. On muistettava, että Raamattu koostuu useista erilaisista eri aikoina ja eri paikoissa kirjoitetuista kirjoista. Ensimmäiset kristityt eivät olleet yksimielisiä siitä, mitkä kirjat tulisi sisällyttää Uuteen testamenttiin. Mistä protestantti siis tietää, mitkä kirjat kuuluvat Raamattuun, kun kerran Raamattu ei missään kohdassa luettele, mitkä kirjat siihen kuuluvat? Ainoa vastaus tähän kysymykseen on apostolinen traditio, jonka jokainen Raamatun hyväksyvä tietoisesti tai tietämättään joutuu hyväksymään. Paavi Damasus määritteli vuonna 382 Rooman kirkolliskokouksessa tradition perusteella, mitkä kirjat sisältyvät Raamattuun. Pyhän Hengen johtamana kirkon opetusvirka vahvisti Uuden testamentin sellaiseksi kuin sen nykyään tunnemme.

        Jos siis protestantti uskoo, että Uusi testamentti on sellaisenaan erehtymätöntä Jumalan ilmoitusta, on hänen myös loogisesti hyväksyttävä, että Raamatun ”julkaisseen” katolisen ja apostolisen kirkon traditio ja opetusvirka ovat erehtymättömästi määritelleet Raamatun sisällön sellaiseksi kuin sen kuuluu olla. Tässä vaiheessa sola scriptura on raunioina, sillä protestantti on joutunut hyväksymään uskonkappaleen (Uuden testamentin sisällön) katolisen tradition eikä yksin Raamatun nojalla.

        Jos siis Pyhä Henki inspiroi ja kokosi Raamatun, kuten kaikki kristityt uskovat, on katolinen kirkko Pyhän Hengen maanpäällinen työkalu ja äänitorvi, sillä juuri kirkon kautta Pyhä Henki ilmoitti, mitkä kirjat Raamattuun kuuluvat, ja nimenomaan kirkon ansiosta protestantit voivat tietää Raamatun olevan Jumalan sanaa. Kirkko ja Raamattu ovat siis tiukasti toisiinsa sidottuja – on hyväksyttävä joko molemmat tai ei kumpaakaan. Sen sijaan on epäloogista hyväksyä osa kirkon ja tradition opetusta ja hylätä loput.

        Jos protestantti ei suostu hyväksymään katolisen kirkon auktoriteettia, hän joutuu yhtä ongelmalliseen ja epäloogiseen toiseen ääripäähän. Hän joutuu myöntämään, että hänellä ei ole minkäänlaista varmuutta siitä, että Raamatussa on juuri oikeat Jumalan inspiroimat kirjat. Jos Uuden testamentin kaanon ei ole osa Jumalan ilmoitusta, joudutaan päättelemään, että on mahdollista, että siihen sisältyisi ei-inspiroituja kirjoja ja että siitä saattaa puuttua inspiroituja kirjoja. Kysymys kaanonista muuttuu subjektiiviseksi, ja jokainen voi periaatteessa omien perusteidensa mukaan poistaa Raamatustaan haluamansa kirjat. Tähän ääripäähän suistui mm. itse Luther, joka otti itselleen vapauden pitää useita Uuden testamentin kirjoja kaanoniin kuulumattomina."

        Nykyinen Raamattuun "Jumalan sanana" uskova ja keskenään riitelevä sekä jatkuvia uusia "ainoita oikeaoppisia" eriseuroja Raamatun pohjalta synnyttävä kristikunta on "ainoan oikeaoppisen" Katolisen Äitikirkon luomus.

        Protestantit eivät kykene erottautumaan Katolisesta kirkosta mitenkään niin kauan kuin tunnustavat Raamatun Jumalan sanaksi. Raamattu ja sen koonnut Katolinen kirkko ovat erottamattomia ja protestanttien Sola Scriptura vain VAHVISTAA heidän auktoriteettiasemansa "Jumalan edustajina".


    • Anonyymi

      Pyhä Henki ei opeta mitä Jeesus EI OLE.
      Pyhä Henki opettaa mitä Jeesus ON.
      Jeesus ei sanonut, "Minä en ole" vaan
      "Minä Olen".

    • Anonyymi

      Ristillä Jeesus huusi "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

      Jumalako olisi huutanut avukseen toista Jumalaa? Ei!

      Heluntalaisten kominaisuussoppa on sellaista tököttiä, että kenenkään ei pitäisi ruveta sitä itseensä ammentamaan.

      • Anonyymi

        Ei-helluntailainen:

        Mahdollista on tulkita, että Jeesuksen huuto tarkoitti Hänessä olleen ihmisulottuvuuden kokemaa hätää. Tai mahdollista tulkita kuten minä, että kolminaisuudessa oli vihollisuus persoonien välillä. Tähän viittaa Ilm 12-13 taistelu.


      • Anonyymi

        Kolminaisuusoppi on katolisen kirkon saata ja hapatus!!!"


    • Anonyymi

      >> Jeesus ei ole Jumala <<

      Tämä on täyttä soopaa ja harhaoppia.

      Jeesus sai alkunsa Pyhästä Hengestä. Kukaan ihminen ei saa alkuaan sillä tavalla.

      Jeesus itse myös sanoi suoraan, että hän on olut olemassa jo ennen kuin maailmaa edes olikaan. Hän sanoi suoraan, ettei hän ole tästä maailmasta, vaan että hän on tullut ylhäältä. Kukaan ihminen ei voi sanoa näin.

      Kun Tuomas kohtasi ylösnousseen Jeesuksen, Tuomas nimitti Jeesusta Jumalaksi.

      Vain joitakin kohtia Raamatusta mainitakseni, jotka osoittavat Jeesuksen olevan osa kolminaista Jumalaa.

      • Anonyymi

        "Jeesus sai alkunsa Pyhästä Hengestä. Kukaan ihminen ei saa alkuaan sillä tavalla."

        Eli Jeesus ei ollut samanlainen ihminen kuin me, kuten Raamatussa väitetään. Eikös hänen Raamatun mukaan pitänyt tulla veljiensä kaltaiseksi, eikä miksikään "puolijumalaksi" tai "puoli-ihmiseksi"?

        "Jumalamiehenä" (Y-kromosomi saatu Isä-Jumalalta) luulisi olevan huomattavasti helpompaa vastustaa haureudenkin kiusauksia vai mitä...?


      • Anonyymi

        Jeesus sai alkunsa Pyhän Hengen ihmeestä, jonka Jumala teki.


      • Anonyymi

        Sinä opetat, mitä Jeesus ON. Opetuksesi on siis Jumalasta.

        Harhaopettajat sanovat mitä Jeesus EI ole.
        Pyhä Henki ei opeta mitä Jeesus EI OLE.
        Pyhä Henki osoittaa Raamatun Sanalla mitä Jeesus ON.
        Hän korottaa ja kirkastaa Herraa Jeesusta Kristusta.
        Harhaopettaja alentaa ja jopa häpäisee Häntä.

        Tästä tunnemme oikean opetuksen ja harhaopin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä opetat, mitä Jeesus ON. Opetuksesi on siis Jumalasta.

        Harhaopettajat sanovat mitä Jeesus EI ole.
        Pyhä Henki ei opeta mitä Jeesus EI OLE.
        Pyhä Henki osoittaa Raamatun Sanalla mitä Jeesus ON.
        Hän korottaa ja kirkastaa Herraa Jeesusta Kristusta.
        Harhaopettaja alentaa ja jopa häpäisee Häntä.

        Tästä tunnemme oikean opetuksen ja harhaopin.

        Ei-helluntailainen:

        Saattaa olla totta, että ei-olevaisen opettaminen on joskus valhetta. Tästä väitteestäsi muistui mieleen, miten kromista kerrotaan eri kirjoissa. Jo pari vuosikymmentä sitten yhdessä kirjassa pidettiin selvänä faktana, että monilla diabeetikoilla on ollut kromin puutetta. Mutta vielä sen jälkeen joku muu saattoi toistaa vanhaa hokemaa: ei ole mitään -(tieteellisesti todistettua) yhteyttä krominpuutteen ja diabeteksen välillä, tai että tätä asiaa ei tiedetä. Eli oli joku väite, jota vastaan väitettiin näillä jälkimmäisillä. Sittemmin Suomessa on esim. Antti Heikkilä kirjoittanut, miten väärin ja mieletöntä on hoitaa insuliiniresistenssiä pumppaamalla kehoon lisää insuliinia (kuin bensaa liekkeihin).


    • Anonyymi

      Totta on!

      Jeesuskaan ei pitänyt itseään Jumalana, vaan profeettana!

      • Anonyymi

        Ei pelkästään profeettana vaan luvattuna Messiaana sekä Jumalan Poikana. Jonkinlainen hahmo Jeesuksella on ollut jo taivaassa Jumalan luona,ennen kuin Jumala lähetti hänet maan päälle. Mutta Jumala Jeesus ei ole koskaan ollut eikä ole vieläkään. Herra ei tarkoita Jumalaa, se pitää muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkästään profeettana vaan luvattuna Messiaana sekä Jumalan Poikana. Jonkinlainen hahmo Jeesuksella on ollut jo taivaassa Jumalan luona,ennen kuin Jumala lähetti hänet maan päälle. Mutta Jumala Jeesus ei ole koskaan ollut eikä ole vieläkään. Herra ei tarkoita Jumalaa, se pitää muistaa.

        Sehän on sanottu Johanneksen evankeliumin alussa

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on sanottu Johanneksen evankeliumin alussa

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jaa missä sanotaan minkälainen muoto Sanalla oli kun Sana oli Jumalan tykönä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on sanottu Johanneksen evankeliumin alussa

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        "1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."

        FAKTAT
        1) Missään Raamatussa ei sanota, että Raamattu on Jumalan sanaa
        2) Kukaan/mikään Jumala ei missään vahvista, että katolisten kirkkoisien kokoama Raamattu olisi Jumalan sanaa
        3) Jeesuskaan ei vahvista, että kirkkoisien kokoama Raamattu olisi Jumalan sanaa.

        Raamatulla "Jumalan sanana" ei siis ole mitään sen suurempaa auktoriteettia kuin kirkkoisien sanalla.

        Eli kuka uskoo Katolisiin kirkkoisiin ja Lutheriin?

        ==> koko protestanttinen kristikunta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa missä sanotaan minkälainen muoto Sanalla oli kun Sana oli Jumalan tykönä?

        Johanneksen evankeliumin 12. luvussa viitataan Jesajan nähneen Jeesuksen olemuksen, siis taivaallisen olemuksen, ennen maailmaan tulemistaan.

        37 Ja vaikka hän oli tehnyt niin monta tunnustekoa heidän nähtensä, eivät he uskoneet häneen,
        38 että kävisi toteen profeetta Esaiaan sana, jonka hän on sanonut: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme, ja kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?"
        39 Sentähden he eivät voineet uskoa, koska Esaias on vielä sanonut:
        40 "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
        41 Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.
        ( Joh 12)

        Jos katsotaan tuo kohta, mihin tuossa viitataan.

        1 Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
        2 Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
        3 Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
        4 Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
        5 Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
        ..
        9 Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.
        10 Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi." ( Jes 6)

        "41 Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä."
        " minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa missä sanotaan minkälainen muoto Sanalla oli kun Sana oli Jumalan tykönä?

        Ja kenen uskot olevan Jumalan tykönä ja istuvan Jumalan valtaistuimella taivaassa?
        Tiedätkö, että Herra Jeesus Kristus istuu Jumalan valtaistuimella taivaassa?
        Jos olet lukenut Raamattua, sinä tiedät sen. Kuka muu kuin Jumala istuu Jumalan valtaistuimella? Siellä istuu tietenkin vain Jumala. Jeesus on siis Jumalan luona taivaassa ja istuu Jumalana valtaistuimellaan.

        Jumala on Henki ja Sana, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
        Tämänkin Raamattu ilmoittaa, ja se ymmärretään uskomalla Sana.
        "Uskon kautta me ymmärrämme".

        Herra Jeesus Kristus on siis Henki ja Sana. Sana ja Henki on YKSI
        Jumala. Jumalalla on siis ihmiskeho taivaassa. Siksi Raamattu sanoo.
        että Jeesus on Jumalan luona. Jeesus on Jumalan oikealla puolella,
        siis Jumalan valta-asemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumin 12. luvussa viitataan Jesajan nähneen Jeesuksen olemuksen, siis taivaallisen olemuksen, ennen maailmaan tulemistaan.

        37 Ja vaikka hän oli tehnyt niin monta tunnustekoa heidän nähtensä, eivät he uskoneet häneen,
        38 että kävisi toteen profeetta Esaiaan sana, jonka hän on sanonut: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme, ja kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?"
        39 Sentähden he eivät voineet uskoa, koska Esaias on vielä sanonut:
        40 "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
        41 Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.
        ( Joh 12)

        Jos katsotaan tuo kohta, mihin tuossa viitataan.

        1 Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
        2 Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
        3 Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
        4 Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
        5 Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
        ..
        9 Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.
        10 Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi." ( Jes 6)

        "41 Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä."
        " minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Herran käsivarsi = Jeesus .
        Herra on Jhwh (Isä Jumala).
        Herra Sebaot= Jhwh armeijoiden Jumala. Yksi nimitys Isästä VT:ssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herran käsivarsi = Jeesus .
        Herra on Jhwh (Isä Jumala).
        Herra Sebaot= Jhwh armeijoiden Jumala. Yksi nimitys Isästä VT:ssä.

        Jeesus on Herra Sebaot.
        kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kenen uskot olevan Jumalan tykönä ja istuvan Jumalan valtaistuimella taivaassa?
        Tiedätkö, että Herra Jeesus Kristus istuu Jumalan valtaistuimella taivaassa?
        Jos olet lukenut Raamattua, sinä tiedät sen. Kuka muu kuin Jumala istuu Jumalan valtaistuimella? Siellä istuu tietenkin vain Jumala. Jeesus on siis Jumalan luona taivaassa ja istuu Jumalana valtaistuimellaan.

        Jumala on Henki ja Sana, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
        Tämänkin Raamattu ilmoittaa, ja se ymmärretään uskomalla Sana.
        "Uskon kautta me ymmärrämme".

        Herra Jeesus Kristus on siis Henki ja Sana. Sana ja Henki on YKSI
        Jumala. Jumalalla on siis ihmiskeho taivaassa. Siksi Raamattu sanoo.
        että Jeesus on Jumalan luona. Jeesus on Jumalan oikealla puolella,
        siis Jumalan valta-asemassa.

        Ilman Isää ei ole esikoista, Poikaa. Eikä ilman Poikaa ole Isää. Isä ja Poika ovat samanaikaisia.
        Jeesus on Isän olemuksen kuva, Hänen persoonansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kenen uskot olevan Jumalan tykönä ja istuvan Jumalan valtaistuimella taivaassa?
        Tiedätkö, että Herra Jeesus Kristus istuu Jumalan valtaistuimella taivaassa?
        Jos olet lukenut Raamattua, sinä tiedät sen. Kuka muu kuin Jumala istuu Jumalan valtaistuimella? Siellä istuu tietenkin vain Jumala. Jeesus on siis Jumalan luona taivaassa ja istuu Jumalana valtaistuimellaan.

        Jumala on Henki ja Sana, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
        Tämänkin Raamattu ilmoittaa, ja se ymmärretään uskomalla Sana.
        "Uskon kautta me ymmärrämme".

        Herra Jeesus Kristus on siis Henki ja Sana. Sana ja Henki on YKSI
        Jumala. Jumalalla on siis ihmiskeho taivaassa. Siksi Raamattu sanoo.
        että Jeesus on Jumalan luona. Jeesus on Jumalan oikealla puolella,
        siis Jumalan valta-asemassa.

        Valtaistuimella on istuja, yksi istuja. "katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja".


      • Anonyymi

        Eiköhän Jeesus tarkkaan tiedostanut olevansa vain uskonnollinen huijari, vaikka välillä pilvessä saattoi muutakin kuvitella. Hyvin esitti ottamaansa roolia melkein loppuun asti, kunnes viimein totesi että eipä sitä jumalaa kyllä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaistuimella on istuja, yksi istuja. "katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja".

        Olen löytänyt jakeen, jossa lukee, että valtaistuimen keskellä on Karitsa.
        Karitsa tarkoittaa tietysti Jeesusta Kristusta. Missä Jumala istuu koska
        Jeesus on valtaistuimen keskellä?

        Jos et usko näitä Raamatun ilmoituksia, joihin viittaan, mihin sinä
        perustat uskosi koska et usko Raamatun ilmoituksia? Jos uskot
        Raamatun ilmoitukset, uskot myös nämä ilmoitukset. Silloin sinä
        tiedät, että Jeesus on Jumalan valtaistuimella ja sen keskellä.
        Siinä tapauksessa sinä alat pohtimaan miten tämä totuus sopii
        sinun teologiaan Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta. Jos se
        ei sovi, sinulla on väärä käsitys Jeesuksesta Kristuksesta. Silloin,
        jos olet rehellinen itsellesi ja Jumalalle, sinä alat tutkimaan Raamattua
        löytääksesi selityksen tälle eteesi tulleelle ongelmalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kenen uskot olevan Jumalan tykönä ja istuvan Jumalan valtaistuimella taivaassa?
        Tiedätkö, että Herra Jeesus Kristus istuu Jumalan valtaistuimella taivaassa?
        Jos olet lukenut Raamattua, sinä tiedät sen. Kuka muu kuin Jumala istuu Jumalan valtaistuimella? Siellä istuu tietenkin vain Jumala. Jeesus on siis Jumalan luona taivaassa ja istuu Jumalana valtaistuimellaan.

        Jumala on Henki ja Sana, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
        Tämänkin Raamattu ilmoittaa, ja se ymmärretään uskomalla Sana.
        "Uskon kautta me ymmärrämme".

        Herra Jeesus Kristus on siis Henki ja Sana. Sana ja Henki on YKSI
        Jumala. Jumalalla on siis ihmiskeho taivaassa. Siksi Raamattu sanoo.
        että Jeesus on Jumalan luona. Jeesus on Jumalan oikealla puolella,
        siis Jumalan valta-asemassa.

        Jeesus eli Kristus eli Sana eli Jumalan poika, istuu Jumalan eli Isän oikealla puolella konkreettisesti koska Jumala on hänet sinne nostanut. Ilmestyskirjassa Karitse eli Jeesus myös sanotaan olevan Jumalan valtaistuimen keskellä ja ottavan valtaistuimella istuvan eli Jumalan kädestä kirjakäärön. Eli Jeesus ei itse istu siellä valtaistuimella vaan siellä istuu Herra Sebaot, Jhwh, Isä Jumala, ainoa Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Herra Sebaot.
        kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia,

        Juutalaisetkin rukoilevat Kuningas Jumalaa, luuletko tosiaan että he rukoilevat Jeesusta? Ei. Vaan Isä Jumalaa, Jhwh nimeltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman Isää ei ole esikoista, Poikaa. Eikä ilman Poikaa ole Isää. Isä ja Poika ovat samanaikaisia.
        Jeesus on Isän olemuksen kuva, Hänen persoonansa.

        Vai on Jeesus Isän persoona? Nyt jäi kyllä jo kolminaisuusoppikin toiseksi.


    • Anonyymi

      Naurettavia satuja.

    • Anonyymi

      Jeesus oli ihmisen muotti. Litteä henkinen muotti, joka otti ihmisen kolmiulotteinen muodon syntyessään tänne maapallolle.

      Kaikesta on olemassa litteä muotti henkisessä todellisuudessa, myös maapallosta. Sitten käärme-energian kieputtelun johdosta litteys täyteystyy.

      Siksi myös ehtoollisleipä on litteä, ei pallo.

    • Anonyymi

      Herra Jeesus opettaa: "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
      "Sanassa on lupaus: "kun hän (Jeesus) ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
      Johannes näki Jeesuksen sellaisena kuin hän on: lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
      Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
      Sellaisena kuin Hän on, ei vain ihminen ja Jumalan Poika vaan, Jeesus on suuri ylimmäinen Pappi, Jumala kaikkivaltias, sillä Jeesus sanoo:
      Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
      Jeesuksen tunnustamien ihmiseksi ei pelasta, vaan Jeesuksen uskominen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi, pelastaa, sillä sellainen Hän on.
      "että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
      Saamme nähdä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on: Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
      Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.

      • Anonyymi

        Et taida ymmärtää mitä ylimmäisellä papilla Raamatussa tarkoitetaan. Jumala ei voi olla ylimmäinen pappi. Jeesus taas voi, koska hän ei ole Jumala. Hän rukoilee Jumalaa meidän puolestamme tälläkin hetkellä. Minkälainen Jumala rukoilee Jumalaa? Miettikää nyt vähän.


    • Anonyymi

      Joh: 8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.

      Minä en ole tästä maailmasta. ei edes juutalainen vaan Jumala, Ihmisen Poika
      Daniel 7.

      Jeesuksen on Jumala: Ellei aukea ei koko raamattu ei aukea ja ristin veri valuu hukkaan.

    • Anonyymi

      Jumala ei ole olento!se on mielikuvituksen tuote. Jeesus on kuollu ja kuopattu,ihminen palvoo jotain olematonta kun ei usko itseensä.

      • Anonyymi

        Jeesus palaa takaisin! Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.


      • Anonyymi

        Tässä on todellinen mainos uskova, mainokset on totta ja tieteellisesti tehtyjä.
        Hyvät periaatteet kaikki nurin ja perä-rakkaus tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus palaa takaisin! Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

        Se on huomenna myskypäivä!niin kun aina näin syksyisin.


    • Anonyymi

      TV7:ltä tuli juuri messiaanisen juutalaisen Baruch Kormannin opetus, jossa hän totesi, että jos et usko Jeesuksen olevan Jumala, et ole edes pelastuneitten joukossa.

      Jotta ottakaapa epäuskoiset ja ymmärtämättömät se Raamattu käteen ja lukekaa paremmin, jotta pelastuisitte.

    • Anonyymi

      Muurahaisilla, kärpäsillä jne. voi myös olla omat Jeesuksensa.
      Kärpäslätkäkuoleman saanut kärpänen herää kuolleista Jumalana, istuen taivaassa Jumalana meitä
      ihmisiä tuomiten ja varsinkin kärpäslätkän omistavia ihmisiä.
      Muurahaisjeesus istuu myös taivaassa valtaistuimellaan.

    • Anonyymi

      Aloitus:
      a) >>Ihminen ei voi olla Jumala.<< ...

      "... ei voi olla...<<
      = Nestoriolainen järkeis-harhaoppi jota helluntailaiset ja j.todistajat tunnustavat.

      Helluntailaiset kyllä puhuvat "uskosta", mutta totuus heidän uskomuksistaan lopultakin on: "ei voi olla".

      Ristit kiellettävä, koska: "Jeesus EI enää ole (VOI OLLA) ristillä.

      "Muistoateria" kristillisen ehtoollisen sijaan, koska:
      - Jeesus EI VOI OLLA yhtäaikaa Taivaassa ja sitten leivässä ja viinissä.
      - Leipä ja viini EI VOI OLLA samanaikaisesti Kristuksen pyhä ruumis ja veri.

      Rukoukset on esitettävä ääneen, koska:
      - Raamattu sanoo että usko tulee kuulemisesta, "EI VOI tulla pelkästä sisäisestä uskosta ja ajattelemisesta.
      - Uskoa ja ylistystä pitää huutaa, että Jumala sen paremmin kuulee." (Olen omin korvin kuullut tällaista oppia Hgin Saalemissa.)
      - Jumala EI VOI lukea ajatuksissa lausuttuja rukouksia.
      - Kielilläpuhe pitää aina suomentaa, sillä EIHÄN Jumalakaan sellaista molotusta VOI ymmärtää! Sitä paitsi olisi jännä kuulla toisen hellarin syvimmät sielun salat, että olisi mistä alakerran kahvipöydissä juoruilla.

      Kristitty on kastettava kokonaan upottamalla, koska:
      - Synnit on kokonaan upotettava veteen, EIKÄ pari tippaa voi peittää ihmistä päästä varpaisiin. (= Helluntailaisten kasteen olemus on vedessä, ei Jumalan sanassa.)

      Uudestisyntynyt kristitty EI VOI OLLA samanaikaisesti sekä syntinen että vanhurskas.
      - Helluntailaisuus kieltää lahjavanhurskaus-opin.
      - Helluntailaisuuden nk. vanhurskaudet ovat siis helluntaiuskoon tulleen ihmisen omaa, lihan parannusten kautta saavutettua lihan vanhurskautta. =
      - Ei siis, itsessään lihan tähden syntisen ihmisen toivon varaan perustuvaa, Kristuksen läsnäolon vaikuttamaa uudestisyntymää, lahjavanhurskautta ja pyhyyttä hänessä, uskon kautta, jonka Jeesus vaikuttaa (kuten Raamattu ja kristinusko opettaa).

      b) ... >>Ihminen on kokonaan eri olento kuin Jumala.<<

      Hmmm. Miten tuon nyt ottaa. Jumalan luomina ja Jumalan Hengestä syntyneinä, voisi väittää, että kuitenkin myös melko paljon yhteistäkin meissä on. Jumalahan on meidän Isämme. Ainakin minun Isäni. On Hän! Isä Taivaassa!

      HbD - Habeit:
      https://www.youtube.com/watch?v=knGvRzZ9p_E

      Joh. 10: 30-38
      30 Minä ja Isä olemme yhtä."
      31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.

      32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
      33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

      34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
      35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
      36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?

      37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
      38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
      *
      Aloittaja siis kieltää Jeesuksen jumaluuden ja tunnustaa hänet mahd. ainoastaan ihmisenä. = Aloittaja ei ole ainakaan kristitty.

      • Anonyymi

        Luterilainen, olet saatallinen molottaja Jumalan pilkkaaja ja perkeleen sikö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen, olet saatallinen molottaja Jumalan pilkkaaja ja perkeleen sikö!

        Menikö tunteisiin!?äläpä kiroa,joudut nyt sinne sinun helvettiin!ai ai!


      • Anonyymi

        Lue jae ajatuksella:

        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-

        ELi keitä sanotaan jumaliksi? Ihmisiä, niitä joille Jumala ilmoitti sanansa. Eikö myös Jeesukselle? Eli onko Jeesus nyt jumala sen perusteella että hän on Jumalan lähettiläs. Kyllä, mutta ei ole kuin yksi Jumala ja se on Isä. ELi nämä muut jumalat, mukaanlukien Jeesus, heitä sanottiin jumaliksi, mutta ei Kaikkivaltiaaksi Isäksi, joka on yksi ja ainoa. Aamen.


    • Anonyymi

      Pakanallinen luterilaisuus muutti rukouksen ajatteluksi!!!!

      • Anonyymi

        Ajatukset eivät ole rukousta. Jeesus opetti täysin selvästi ykselitteisesti rukouksesta: "Kun rukoilette, sanokaa"...
        Ajatusrukoilu on yksi porttokirkon suurimmista eksytyksistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatukset eivät ole rukousta. Jeesus opetti täysin selvästi ykselitteisesti rukouksesta: "Kun rukoilette, sanokaa"...
        Ajatusrukoilu on yksi porttokirkon suurimmista eksytyksistä.

        No niin. Tässä tuo tuli. Helluntailainen oppi, ettei ajatuksissaan, sisäisesti, voi eikä saa rukoilla, vaan ainoastaan ääneen.

        "Jeesus opetti yksiselitteisesti..."
        Tuo ei ole Jeesuksen oppia.

        Ja ajatuksissaan rukoillessaan voi myös "sanoa". Mutta helluntailaiset kieltävät, että Jumala voisi lukea ajatuksia.

        MOT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin. Tässä tuo tuli. Helluntailainen oppi, ettei ajatuksissaan, sisäisesti, voi eikä saa rukoilla, vaan ainoastaan ääneen.

        "Jeesus opetti yksiselitteisesti..."
        Tuo ei ole Jeesuksen oppia.

        Ja ajatuksissaan rukoillessaan voi myös "sanoa". Mutta helluntailaiset kieltävät, että Jumala voisi lukea ajatuksia.

        MOT.

        Nestoriolaisuus:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Nestoriolaisuus

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Nestoriolaisuus :
        >>Nestoriolaiset olivat suuri harhaoppinen ryhmä, jotka erotettiin alkukirkosta tai yleisestä eli katolisesta kirkosta Efeson ekumeenisessa kirkolliskokouksessa vuonna 431. Sai nimensä perustajansa Konstantinopolin patriarkka Nestoriksen mukaan. Harhaoppi korosti Kristuksen ihmisyyttä ja väitti Hänen jumaluutensa olleen vain armon ansiota.<<...

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Alkukirkon_harhaopit

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Heresia_ja_heterodoksia :
        >>Heresia, harhaoppi (sanasta αιρεσις / hairesis, verbistä αιρεομαι / haireomai, "valita") on sanakirjan mukaan ”teologinen tai uskonnollinen mielipide tai opposition ylläpitämä väärä (uskon)oppi. Heresia on siis ristiriidassa vallalla olevan ”katolisen tai ortodoksisen kristillisen opin kanssa”.<< ...

        Helluntailaisuuden pääharhaoppi, "vapaan ratkaisuvallan oppi" (= "ihminen on Herra" = satanismi) ja johon heidän kaikki muukin opetuksensa perustuu:

        Pelagiolaisuus:
        >>Vuoden 419 Karthagon paikallissynodissa (kirkolliskokouksessa) tuomittiin oppi, joka kielsi perisynnin ja opetti, että synnittömiä ihmisiä on ollut aina. Harhaopin keksijä Pelagius opetti, että ihmisellä on vapaa tahto ja luonnollinen kyky elää synnittömästi ja hän voi pelastua omin voimin tekemällä hyvää, kilvoittelemalla ja pysymällä hyvässä. Jumalan armo toimii tiennäyttäjänä. Nykyisin pelagiolaisuutta on löydettävissä myös luterilaisuudesta, jonne se tuotiin mm. Melanchthonin toimien ansiosta.<<

        Anabaptismi onnistui siis myrkyttämään jopa Melanchtonin uskon? Luther itse antoi aina kunnian yksin Kristukselle ja vastusti kaikkia tuollaisia ihmisvoimaisia pelastustekoja, nimeten ne suoraan perkeleen teoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin. Tässä tuo tuli. Helluntailainen oppi, ettei ajatuksissaan, sisäisesti, voi eikä saa rukoilla, vaan ainoastaan ääneen.

        "Jeesus opetti yksiselitteisesti..."
        Tuo ei ole Jeesuksen oppia.

        Ja ajatuksissaan rukoillessaan voi myös "sanoa". Mutta helluntailaiset kieltävät, että Jumala voisi lukea ajatuksia.

        MOT.

        Tutuillekotko sanot ajatuksillasi? Hevonkukkua!!!!
        Ajatusrukoilu on hevonkukkua!!!!
        Sanasta löytyy sangen helposti santojaa kohtia, jotka kumoavat ajatuksin rukoilemisen.
        "Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestoriolaisuus:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Nestoriolaisuus

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Nestoriolaisuus :
        >>Nestoriolaiset olivat suuri harhaoppinen ryhmä, jotka erotettiin alkukirkosta tai yleisestä eli katolisesta kirkosta Efeson ekumeenisessa kirkolliskokouksessa vuonna 431. Sai nimensä perustajansa Konstantinopolin patriarkka Nestoriksen mukaan. Harhaoppi korosti Kristuksen ihmisyyttä ja väitti Hänen jumaluutensa olleen vain armon ansiota.<<...

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Alkukirkon_harhaopit

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Heresia_ja_heterodoksia :
        >>Heresia, harhaoppi (sanasta αιρεσις / hairesis, verbistä αιρεομαι / haireomai, "valita") on sanakirjan mukaan ”teologinen tai uskonnollinen mielipide tai opposition ylläpitämä väärä (uskon)oppi. Heresia on siis ristiriidassa vallalla olevan ”katolisen tai ortodoksisen kristillisen opin kanssa”.<< ...

        Helluntailaisuuden pääharhaoppi, "vapaan ratkaisuvallan oppi" (= "ihminen on Herra" = satanismi) ja johon heidän kaikki muukin opetuksensa perustuu:

        Pelagiolaisuus:
        >>Vuoden 419 Karthagon paikallissynodissa (kirkolliskokouksessa) tuomittiin oppi, joka kielsi perisynnin ja opetti, että synnittömiä ihmisiä on ollut aina. Harhaopin keksijä Pelagius opetti, että ihmisellä on vapaa tahto ja luonnollinen kyky elää synnittömästi ja hän voi pelastua omin voimin tekemällä hyvää, kilvoittelemalla ja pysymällä hyvässä. Jumalan armo toimii tiennäyttäjänä. Nykyisin pelagiolaisuutta on löydettävissä myös luterilaisuudesta, jonne se tuotiin mm. Melanchthonin toimien ansiosta.<<

        Anabaptismi onnistui siis myrkyttämään jopa Melanchtonin uskon? Luther itse antoi aina kunnian yksin Kristukselle ja vastusti kaikkia tuollaisia ihmisvoimaisia pelastustekoja, nimeten ne suoraan perkeleen teoiksi.

        Valinnan tekeminen on yksi Raamatun tärkeimmistä opetuksia. Päättäminen ja ''ratkaisu', kulkee punaisena lankana läpi Kirjoitukset: Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        Aadam oli voinut kieltäytyä ja valita olla syömättä.
        Mooseksen kirjassa itse Jumala kehottaa tekemään 'ratkaisun': minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
        Israelilaiset eksyvät epäjumalain palvontaan: Elia kysyi: Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
        Paavalikin teki päätöksen: sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, Sanan lahko merkitys on oikeastaan valinta ja tie, oma valinta.
        Jeesus kertoi tuhlaajapojan paluusta riemuvuotena: Poika oli päättänyt ja tehnyt valinnan: "Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestoriolaisuus:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Nestoriolaisuus

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Nestoriolaisuus :
        >>Nestoriolaiset olivat suuri harhaoppinen ryhmä, jotka erotettiin alkukirkosta tai yleisestä eli katolisesta kirkosta Efeson ekumeenisessa kirkolliskokouksessa vuonna 431. Sai nimensä perustajansa Konstantinopolin patriarkka Nestoriksen mukaan. Harhaoppi korosti Kristuksen ihmisyyttä ja väitti Hänen jumaluutensa olleen vain armon ansiota.<<...

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Alkukirkon_harhaopit

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Heresia_ja_heterodoksia :
        >>Heresia, harhaoppi (sanasta αιρεσις / hairesis, verbistä αιρεομαι / haireomai, "valita") on sanakirjan mukaan ”teologinen tai uskonnollinen mielipide tai opposition ylläpitämä väärä (uskon)oppi. Heresia on siis ristiriidassa vallalla olevan ”katolisen tai ortodoksisen kristillisen opin kanssa”.<< ...

        Helluntailaisuuden pääharhaoppi, "vapaan ratkaisuvallan oppi" (= "ihminen on Herra" = satanismi) ja johon heidän kaikki muukin opetuksensa perustuu:

        Pelagiolaisuus:
        >>Vuoden 419 Karthagon paikallissynodissa (kirkolliskokouksessa) tuomittiin oppi, joka kielsi perisynnin ja opetti, että synnittömiä ihmisiä on ollut aina. Harhaopin keksijä Pelagius opetti, että ihmisellä on vapaa tahto ja luonnollinen kyky elää synnittömästi ja hän voi pelastua omin voimin tekemällä hyvää, kilvoittelemalla ja pysymällä hyvässä. Jumalan armo toimii tiennäyttäjänä. Nykyisin pelagiolaisuutta on löydettävissä myös luterilaisuudesta, jonne se tuotiin mm. Melanchthonin toimien ansiosta.<<

        Anabaptismi onnistui siis myrkyttämään jopa Melanchtonin uskon? Luther itse antoi aina kunnian yksin Kristukselle ja vastusti kaikkia tuollaisia ihmisvoimaisia pelastustekoja, nimeten ne suoraan perkeleen teoiksi.

        Juu, vanhempien ratkaisu ja valinta ja päätös vauva puolesta, onkin pyhyyden ja oikean opin huippu!!!! HEVONKUKUA!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valinnan tekeminen on yksi Raamatun tärkeimmistä opetuksia. Päättäminen ja ''ratkaisu', kulkee punaisena lankana läpi Kirjoitukset: Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        Aadam oli voinut kieltäytyä ja valita olla syömättä.
        Mooseksen kirjassa itse Jumala kehottaa tekemään 'ratkaisun': minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
        Israelilaiset eksyvät epäjumalain palvontaan: Elia kysyi: Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
        Paavalikin teki päätöksen: sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, Sanan lahko merkitys on oikeastaan valinta ja tie, oma valinta.
        Jeesus kertoi tuhlaajapojan paluusta riemuvuotena: Poika oli päättänyt ja tehnyt valinnan: "Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle".

        Totta Mooses!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nestoriolaisuus:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Nestoriolaisuus

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Nestoriolaisuus :
        >>Nestoriolaiset olivat suuri harhaoppinen ryhmä, jotka erotettiin alkukirkosta tai yleisestä eli katolisesta kirkosta Efeson ekumeenisessa kirkolliskokouksessa vuonna 431. Sai nimensä perustajansa Konstantinopolin patriarkka Nestoriksen mukaan. Harhaoppi korosti Kristuksen ihmisyyttä ja väitti Hänen jumaluutensa olleen vain armon ansiota.<<...

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Alkukirkon_harhaopit

        https://www.ortodoksi.net/index.php/Heresia_ja_heterodoksia :
        >>Heresia, harhaoppi (sanasta αιρεσις / hairesis, verbistä αιρεομαι / haireomai, "valita") on sanakirjan mukaan ”teologinen tai uskonnollinen mielipide tai opposition ylläpitämä väärä (uskon)oppi. Heresia on siis ristiriidassa vallalla olevan ”katolisen tai ortodoksisen kristillisen opin kanssa”.<< ...

        Helluntailaisuuden pääharhaoppi, "vapaan ratkaisuvallan oppi" (= "ihminen on Herra" = satanismi) ja johon heidän kaikki muukin opetuksensa perustuu:

        Pelagiolaisuus:
        >>Vuoden 419 Karthagon paikallissynodissa (kirkolliskokouksessa) tuomittiin oppi, joka kielsi perisynnin ja opetti, että synnittömiä ihmisiä on ollut aina. Harhaopin keksijä Pelagius opetti, että ihmisellä on vapaa tahto ja luonnollinen kyky elää synnittömästi ja hän voi pelastua omin voimin tekemällä hyvää, kilvoittelemalla ja pysymällä hyvässä. Jumalan armo toimii tiennäyttäjänä. Nykyisin pelagiolaisuutta on löydettävissä myös luterilaisuudesta, jonne se tuotiin mm. Melanchthonin toimien ansiosta.<<

        Anabaptismi onnistui siis myrkyttämään jopa Melanchtonin uskon? Luther itse antoi aina kunnian yksin Kristukselle ja vastusti kaikkia tuollaisia ihmisvoimaisia pelastustekoja, nimeten ne suoraan perkeleen teoiksi.

        Luther oli tunnetusti kansamurhaaja, Luther kiihotti kansaa murhiin ja veritekoihin! Yhdessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää, Luther teki isänsä tekoja. Luther oli "isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä".
        Luterilaisuuden kautta katolilaisuus on levinnyt koko kristikuntaan, jopa ns. vapaisiin suuntiin! Lähes kaikki kristillinen opetus on Lutherin tuoman katolilaisuuden saastuttamaa!
        "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Nainen=porttokirkko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valinnan tekeminen on yksi Raamatun tärkeimmistä opetuksia. Päättäminen ja ''ratkaisu', kulkee punaisena lankana läpi Kirjoitukset: Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
        Aadam oli voinut kieltäytyä ja valita olla syömättä.
        Mooseksen kirjassa itse Jumala kehottaa tekemään 'ratkaisun': minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
        Israelilaiset eksyvät epäjumalain palvontaan: Elia kysyi: Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
        Paavalikin teki päätöksen: sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, Sanan lahko merkitys on oikeastaan valinta ja tie, oma valinta.
        Jeesus kertoi tuhlaajapojan paluusta riemuvuotena: Poika oli päättänyt ja tehnyt valinnan: "Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle".

        Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

        Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

        Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, vanhempien ratkaisu ja valinta ja päätös vauva puolesta, onkin pyhyyden ja oikean opin huippu!!!! HEVONKUKUA!!!!

        Valhetta. Eivät lapsen vanhemmat "tee ratkaisua" lapsensa puolesta. Jos vanhemmat itse kuuluvat kristilliseen kirkkoon, heidän lapsensa saa kasteen lahjan ilman mitään vanhempien valintaa. He voivat kyllä kieltää lapsensa kasteen, jos haluavat, mutta silloin heidän tulisi ehkä itsekin erota kristittyjen yhteydestä.

        En siis ole tuollaista väittänyt, vaan SINÄ. Vai, voitko lainauksella todistaa, että olisin tuollaista sanonut. Ainiin! Tämähän on netti, joten - ahaa! Te siis opetatte, että netissä saa "sanoa" mitä tahansa, valehdella, antaa vääriä todistuksia kristityistä, koska ette ole sitä ÄÄNEEN SANONEET, "eikä Jumala osaa lukea!"?

        Ja nimeät omin sanoin Kristuksen valinnan hevonkukuksi eli kakaksi eli paskaksi". Aivan omin sanoin.

        Muista, että kunkin OMA suuntunnustus on se, jolla on todistusarvo.
        '
        Te kaiken aikaa omin sanoin (sillä sanoistanne teidät tuomitaan tai julistetaan vanhurskaaksi) kiellätte pelastuksen valinnan lähtevän Isästä, avoimesti pilkkaatte Isän valintaa ja kutsua ja korotatte ihmisen kaiken hengellisyyden herraksi ja valitsijaksi = satanismin oppi.

        "Ei kukaan voi tulla Isän tykö ellei Isä Itse häntä vedä ja minä olen herättävä hänet viimeisenä päivänä kuolleista". Jeesuksen sanojen (ja luterilaisen opin mukaan) pelastuksen valinta ja kutsu lähtee aina Isästä, ei koskaan ihmisestä (sidottu ratkaisuvalta) kuten te tästä tietoisena kuitenkin korotatte ihmisen Jumalan valinnan yläpuolelle (vapaa ratkaisuvalta, pelagiolainen satanismi).

        En minä ole "ainoa", joka näin sanoo, tämä on aivan yleinen teologinen eroavuus teidän ja kristittyjen välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhetta. Eivät lapsen vanhemmat "tee ratkaisua" lapsensa puolesta. Jos vanhemmat itse kuuluvat kristilliseen kirkkoon, heidän lapsensa saa kasteen lahjan ilman mitään vanhempien valintaa. He voivat kyllä kieltää lapsensa kasteen, jos haluavat, mutta silloin heidän tulisi ehkä itsekin erota kristittyjen yhteydestä.

        En siis ole tuollaista väittänyt, vaan SINÄ. Vai, voitko lainauksella todistaa, että olisin tuollaista sanonut. Ainiin! Tämähän on netti, joten - ahaa! Te siis opetatte, että netissä saa "sanoa" mitä tahansa, valehdella, antaa vääriä todistuksia kristityistä, koska ette ole sitä ÄÄNEEN SANONEET, "eikä Jumala osaa lukea!"?

        Ja nimeät omin sanoin Kristuksen valinnan hevonkukuksi eli kakaksi eli paskaksi". Aivan omin sanoin.

        Muista, että kunkin OMA suuntunnustus on se, jolla on todistusarvo.
        '
        Te kaiken aikaa omin sanoin (sillä sanoistanne teidät tuomitaan tai julistetaan vanhurskaaksi) kiellätte pelastuksen valinnan lähtevän Isästä, avoimesti pilkkaatte Isän valintaa ja kutsua ja korotatte ihmisen kaiken hengellisyyden herraksi ja valitsijaksi = satanismin oppi.

        "Ei kukaan voi tulla Isän tykö ellei Isä Itse häntä vedä ja minä olen herättävä hänet viimeisenä päivänä kuolleista". Jeesuksen sanojen (ja luterilaisen opin mukaan) pelastuksen valinta ja kutsu lähtee aina Isästä, ei koskaan ihmisestä (sidottu ratkaisuvalta) kuten te tästä tietoisena kuitenkin korotatte ihmisen Jumalan valinnan yläpuolelle (vapaa ratkaisuvalta, pelagiolainen satanismi).

        En minä ole "ainoa", joka näin sanoo, tämä on aivan yleinen teologinen eroavuus teidän ja kristittyjen välillä.

        Järjetöntä hulluttelua väittää Jumalan toimivan vastoin omaa Sanaansa, Jumala ei ole koskaan sitoutunut pelastamaan yhtä ainoaa luterilaisen sakramentin kautta, naurettavaa Jumalan pilkkaamista!!!! Jumala muka on kirkon jalkojen alla ja heti, kun vain kirkon viranhaltija valuttaa vettä päähän, niin Jumala on velvollinen antamaan uskon ja ja Pyhän Hengen!!!! HEVONKUKKUA!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhetta. Eivät lapsen vanhemmat "tee ratkaisua" lapsensa puolesta. Jos vanhemmat itse kuuluvat kristilliseen kirkkoon, heidän lapsensa saa kasteen lahjan ilman mitään vanhempien valintaa. He voivat kyllä kieltää lapsensa kasteen, jos haluavat, mutta silloin heidän tulisi ehkä itsekin erota kristittyjen yhteydestä.

        En siis ole tuollaista väittänyt, vaan SINÄ. Vai, voitko lainauksella todistaa, että olisin tuollaista sanonut. Ainiin! Tämähän on netti, joten - ahaa! Te siis opetatte, että netissä saa "sanoa" mitä tahansa, valehdella, antaa vääriä todistuksia kristityistä, koska ette ole sitä ÄÄNEEN SANONEET, "eikä Jumala osaa lukea!"?

        Ja nimeät omin sanoin Kristuksen valinnan hevonkukuksi eli kakaksi eli paskaksi". Aivan omin sanoin.

        Muista, että kunkin OMA suuntunnustus on se, jolla on todistusarvo.
        '
        Te kaiken aikaa omin sanoin (sillä sanoistanne teidät tuomitaan tai julistetaan vanhurskaaksi) kiellätte pelastuksen valinnan lähtevän Isästä, avoimesti pilkkaatte Isän valintaa ja kutsua ja korotatte ihmisen kaiken hengellisyyden herraksi ja valitsijaksi = satanismin oppi.

        "Ei kukaan voi tulla Isän tykö ellei Isä Itse häntä vedä ja minä olen herättävä hänet viimeisenä päivänä kuolleista". Jeesuksen sanojen (ja luterilaisen opin mukaan) pelastuksen valinta ja kutsu lähtee aina Isästä, ei koskaan ihmisestä (sidottu ratkaisuvalta) kuten te tästä tietoisena kuitenkin korotatte ihmisen Jumalan valinnan yläpuolelle (vapaa ratkaisuvalta, pelagiolainen satanismi).

        En minä ole "ainoa", joka näin sanoo, tämä on aivan yleinen teologinen eroavuus teidän ja kristittyjen välillä.

        Luterilaisilla ei ole sama herra kuin Jeesuksen omilla. Eikä Jeesuksen omien pidä hakeutua yhteistyöhän eikä yhteyteen luterilaisten kanssa. Herra Jeesus itse todistaa: en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        Luterilaisten usko tulee vedenvaluttelun avulla. Ns. kasteessa luterilaisuuden mukaan ihminen saa uskon. Mutta Jeesus ei rukoillut luterilaisten puolesta, vaan JOTKA HEIDÄN SANANSA KAUTTA USKOVAT.
        Minulla on Herran Sanan ja olen seisonut Hänen neuvotteluissaan, luterilaisella on teologia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhetta. Eivät lapsen vanhemmat "tee ratkaisua" lapsensa puolesta. Jos vanhemmat itse kuuluvat kristilliseen kirkkoon, heidän lapsensa saa kasteen lahjan ilman mitään vanhempien valintaa. He voivat kyllä kieltää lapsensa kasteen, jos haluavat, mutta silloin heidän tulisi ehkä itsekin erota kristittyjen yhteydestä.

        En siis ole tuollaista väittänyt, vaan SINÄ. Vai, voitko lainauksella todistaa, että olisin tuollaista sanonut. Ainiin! Tämähän on netti, joten - ahaa! Te siis opetatte, että netissä saa "sanoa" mitä tahansa, valehdella, antaa vääriä todistuksia kristityistä, koska ette ole sitä ÄÄNEEN SANONEET, "eikä Jumala osaa lukea!"?

        Ja nimeät omin sanoin Kristuksen valinnan hevonkukuksi eli kakaksi eli paskaksi". Aivan omin sanoin.

        Muista, että kunkin OMA suuntunnustus on se, jolla on todistusarvo.
        '
        Te kaiken aikaa omin sanoin (sillä sanoistanne teidät tuomitaan tai julistetaan vanhurskaaksi) kiellätte pelastuksen valinnan lähtevän Isästä, avoimesti pilkkaatte Isän valintaa ja kutsua ja korotatte ihmisen kaiken hengellisyyden herraksi ja valitsijaksi = satanismin oppi.

        "Ei kukaan voi tulla Isän tykö ellei Isä Itse häntä vedä ja minä olen herättävä hänet viimeisenä päivänä kuolleista". Jeesuksen sanojen (ja luterilaisen opin mukaan) pelastuksen valinta ja kutsu lähtee aina Isästä, ei koskaan ihmisestä (sidottu ratkaisuvalta) kuten te tästä tietoisena kuitenkin korotatte ihmisen Jumalan valinnan yläpuolelle (vapaa ratkaisuvalta, pelagiolainen satanismi).

        En minä ole "ainoa", joka näin sanoo, tämä on aivan yleinen teologinen eroavuus teidän ja kristittyjen välillä.

        Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
        Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhetta. Eivät lapsen vanhemmat "tee ratkaisua" lapsensa puolesta. Jos vanhemmat itse kuuluvat kristilliseen kirkkoon, heidän lapsensa saa kasteen lahjan ilman mitään vanhempien valintaa. He voivat kyllä kieltää lapsensa kasteen, jos haluavat, mutta silloin heidän tulisi ehkä itsekin erota kristittyjen yhteydestä.

        En siis ole tuollaista väittänyt, vaan SINÄ. Vai, voitko lainauksella todistaa, että olisin tuollaista sanonut. Ainiin! Tämähän on netti, joten - ahaa! Te siis opetatte, että netissä saa "sanoa" mitä tahansa, valehdella, antaa vääriä todistuksia kristityistä, koska ette ole sitä ÄÄNEEN SANONEET, "eikä Jumala osaa lukea!"?

        Ja nimeät omin sanoin Kristuksen valinnan hevonkukuksi eli kakaksi eli paskaksi". Aivan omin sanoin.

        Muista, että kunkin OMA suuntunnustus on se, jolla on todistusarvo.
        '
        Te kaiken aikaa omin sanoin (sillä sanoistanne teidät tuomitaan tai julistetaan vanhurskaaksi) kiellätte pelastuksen valinnan lähtevän Isästä, avoimesti pilkkaatte Isän valintaa ja kutsua ja korotatte ihmisen kaiken hengellisyyden herraksi ja valitsijaksi = satanismin oppi.

        "Ei kukaan voi tulla Isän tykö ellei Isä Itse häntä vedä ja minä olen herättävä hänet viimeisenä päivänä kuolleista". Jeesuksen sanojen (ja luterilaisen opin mukaan) pelastuksen valinta ja kutsu lähtee aina Isästä, ei koskaan ihmisestä (sidottu ratkaisuvalta) kuten te tästä tietoisena kuitenkin korotatte ihmisen Jumalan valinnan yläpuolelle (vapaa ratkaisuvalta, pelagiolainen satanismi).

        En minä ole "ainoa", joka näin sanoo, tämä on aivan yleinen teologinen eroavuus teidän ja kristittyjen välillä.

        Sanaa mukaan ja kuten helluntailaset opettava, Jumala kutsuu ja ihminen vastaa joko kyllä tai ei!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhetta. Eivät lapsen vanhemmat "tee ratkaisua" lapsensa puolesta. Jos vanhemmat itse kuuluvat kristilliseen kirkkoon, heidän lapsensa saa kasteen lahjan ilman mitään vanhempien valintaa. He voivat kyllä kieltää lapsensa kasteen, jos haluavat, mutta silloin heidän tulisi ehkä itsekin erota kristittyjen yhteydestä.

        En siis ole tuollaista väittänyt, vaan SINÄ. Vai, voitko lainauksella todistaa, että olisin tuollaista sanonut. Ainiin! Tämähän on netti, joten - ahaa! Te siis opetatte, että netissä saa "sanoa" mitä tahansa, valehdella, antaa vääriä todistuksia kristityistä, koska ette ole sitä ÄÄNEEN SANONEET, "eikä Jumala osaa lukea!"?

        Ja nimeät omin sanoin Kristuksen valinnan hevonkukuksi eli kakaksi eli paskaksi". Aivan omin sanoin.

        Muista, että kunkin OMA suuntunnustus on se, jolla on todistusarvo.
        '
        Te kaiken aikaa omin sanoin (sillä sanoistanne teidät tuomitaan tai julistetaan vanhurskaaksi) kiellätte pelastuksen valinnan lähtevän Isästä, avoimesti pilkkaatte Isän valintaa ja kutsua ja korotatte ihmisen kaiken hengellisyyden herraksi ja valitsijaksi = satanismin oppi.

        "Ei kukaan voi tulla Isän tykö ellei Isä Itse häntä vedä ja minä olen herättävä hänet viimeisenä päivänä kuolleista". Jeesuksen sanojen (ja luterilaisen opin mukaan) pelastuksen valinta ja kutsu lähtee aina Isästä, ei koskaan ihmisestä (sidottu ratkaisuvalta) kuten te tästä tietoisena kuitenkin korotatte ihmisen Jumalan valinnan yläpuolelle (vapaa ratkaisuvalta, pelagiolainen satanismi).

        En minä ole "ainoa", joka näin sanoo, tämä on aivan yleinen teologinen eroavuus teidän ja kristittyjen välillä.

        Tätä luterilaisuus on: kuitenkin korotatte ihmisen Jumalan valinnan yläpuolelle (vapaa ratkaisuvalta, pelagiolainen satanismi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther oli tunnetusti kansamurhaaja, Luther kiihotti kansaa murhiin ja veritekoihin! Yhdessäkään murhaajassa ei ole iankaikkista elämää, Luther teki isänsä tekoja. Luther oli "isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä".
        Luterilaisuuden kautta katolilaisuus on levinnyt koko kristikuntaan, jopa ns. vapaisiin suuntiin! Lähes kaikki kristillinen opetus on Lutherin tuoman katolilaisuuden saastuttamaa!
        "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Nainen=porttokirkko

        "Luterilaisuuden kautta katolilaisuus on levinnyt koko kristikuntaan, jopa ns. vapaisiin suuntiin! Lähes kaikki kristillinen opetus on Lutherin tuoman katolilaisuuden saastuttamaa!"

        Katolinen kirkko on tämän nykyisen kristikunnan synnyttäjä eli nimensä mukaisesti äitikirkko.

        Ilm.17
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        Luterilainen kirkko on sen tytärkirkko, joka toimii avustajana huijauksessa.

        http://katolinen.fi/?page_id=7279
        775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän
        JUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI ja VÄLIKAPPALE.”201 …
        YKSEYS on jo alkanut KIRKOSSA, sillä SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360

        https://ekumenia.fi/aineistot/mika-kirkko-on-kristillinen/
        Kristilliset kirkot ja uskontokunnat Suomessa
        Suomen evankelisluterilaisen kirkon piispainkokous on suosituksenaan tuomiokapituleille esittänyt ne uskontokunnat Suomessa, joita se pitää kristillisinä uskontokuntina ja joiden jäsenet voidaan vihkiä avioliittoon kirkollisesti Suomen ev.lut. kirkon jäsenen kanssa. Suositukset on annettu piispainkokouksen istunnoissa. Pöytäkirjanotteita: Kristillisen kirkon ja uskontokunnan määritteleminen ( 29.5.2019 § 9) ja Suositus Nikean uskontunnustuksen ekumeenisen sanamuodon käytöstä (29.5.2019)

        Suosituksen mukaan kristillisiä uskontokuntia ovat:
        Suomen ortodoksinen kirkko
        Finlands Svenska Adventkyrka
        Finlands svenska baptistsamfund
        Finlands svenska metodistkyrka
        Missionskyrkan i Finland
        Katolinen kirkko Suomessa
        Kristillisten Tekojen kirkko
        Luterilainen Sanan yhdyskunta
        Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta
        Suomen Adventtikirkko
        Suomen Anglikaaninen kirkko
        Suomen helluntaikirkko
        Suomen baptistiyhdyskunta
        Suomen Metodistikirkko
        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko
        Suomen vapaa evankelisluterilainen seurakuntaliitto
        Suomen Vapaakirkko
        Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luterilaisuuden kautta katolilaisuus on levinnyt koko kristikuntaan, jopa ns. vapaisiin suuntiin! Lähes kaikki kristillinen opetus on Lutherin tuoman katolilaisuuden saastuttamaa!"

        Katolinen kirkko on tämän nykyisen kristikunnan synnyttäjä eli nimensä mukaisesti äitikirkko.

        Ilm.17
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        Luterilainen kirkko on sen tytärkirkko, joka toimii avustajana huijauksessa.

        http://katolinen.fi/?page_id=7279
        775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän
        JUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI ja VÄLIKAPPALE.”201 …
        YKSEYS on jo alkanut KIRKOSSA, sillä SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360

        https://ekumenia.fi/aineistot/mika-kirkko-on-kristillinen/
        Kristilliset kirkot ja uskontokunnat Suomessa
        Suomen evankelisluterilaisen kirkon piispainkokous on suosituksenaan tuomiokapituleille esittänyt ne uskontokunnat Suomessa, joita se pitää kristillisinä uskontokuntina ja joiden jäsenet voidaan vihkiä avioliittoon kirkollisesti Suomen ev.lut. kirkon jäsenen kanssa. Suositukset on annettu piispainkokouksen istunnoissa. Pöytäkirjanotteita: Kristillisen kirkon ja uskontokunnan määritteleminen ( 29.5.2019 § 9) ja Suositus Nikean uskontunnustuksen ekumeenisen sanamuodon käytöstä (29.5.2019)

        Suosituksen mukaan kristillisiä uskontokuntia ovat:
        Suomen ortodoksinen kirkko
        Finlands Svenska Adventkyrka
        Finlands svenska baptistsamfund
        Finlands svenska metodistkyrka
        Missionskyrkan i Finland
        Katolinen kirkko Suomessa
        Kristillisten Tekojen kirkko
        Luterilainen Sanan yhdyskunta
        Ortodoksinen Pyhän Nikolauksen seurakunta
        Suomen Adventtikirkko
        Suomen Anglikaaninen kirkko
        Suomen helluntaikirkko
        Suomen baptistiyhdyskunta
        Suomen Metodistikirkko
        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko
        Suomen vapaa evankelisluterilainen seurakuntaliitto
        Suomen Vapaakirkko
        Yksityinen kreikkalais-katolinen yhdyskunta Viipurissa (uusi nimi: Ortodoksinen Pokrovan seurakunta)

        Herra Jeesus itse todistaa: Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        Jeesus rukoili niiden puolesta, jotka apostolien Sanan kautta uskovat, EI NIIDEN puolesta, jotka ovat kastetut kristityiksi, ja jotka kasteen kautta ovat saaneet uskon, vaan
        JOTKA HEIDÄN SANANSA KAUTTA USKOVAT.
        ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ, SIIS NE, JOTKA SANAN KAUTTA OVAT TULLEET USKOON OLISIVAT YHTÄ, EIVÄT KAIKKI, JOTKA KUTSUVAT ITSEÄÄN KRISTITYIKSI, VAAN JOTKA HEIDÄN SANANSA KAUTTA USKOVAT OLISIVAT YHTÄ!
        Helluntaiset ovat tehneet valtaisan virheen aloittessaan yhteistyön luterilaisen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhetta. Eivät lapsen vanhemmat "tee ratkaisua" lapsensa puolesta. Jos vanhemmat itse kuuluvat kristilliseen kirkkoon, heidän lapsensa saa kasteen lahjan ilman mitään vanhempien valintaa. He voivat kyllä kieltää lapsensa kasteen, jos haluavat, mutta silloin heidän tulisi ehkä itsekin erota kristittyjen yhteydestä.

        En siis ole tuollaista väittänyt, vaan SINÄ. Vai, voitko lainauksella todistaa, että olisin tuollaista sanonut. Ainiin! Tämähän on netti, joten - ahaa! Te siis opetatte, että netissä saa "sanoa" mitä tahansa, valehdella, antaa vääriä todistuksia kristityistä, koska ette ole sitä ÄÄNEEN SANONEET, "eikä Jumala osaa lukea!"?

        Ja nimeät omin sanoin Kristuksen valinnan hevonkukuksi eli kakaksi eli paskaksi". Aivan omin sanoin.

        Muista, että kunkin OMA suuntunnustus on se, jolla on todistusarvo.
        '
        Te kaiken aikaa omin sanoin (sillä sanoistanne teidät tuomitaan tai julistetaan vanhurskaaksi) kiellätte pelastuksen valinnan lähtevän Isästä, avoimesti pilkkaatte Isän valintaa ja kutsua ja korotatte ihmisen kaiken hengellisyyden herraksi ja valitsijaksi = satanismin oppi.

        "Ei kukaan voi tulla Isän tykö ellei Isä Itse häntä vedä ja minä olen herättävä hänet viimeisenä päivänä kuolleista". Jeesuksen sanojen (ja luterilaisen opin mukaan) pelastuksen valinta ja kutsu lähtee aina Isästä, ei koskaan ihmisestä (sidottu ratkaisuvalta) kuten te tästä tietoisena kuitenkin korotatte ihmisen Jumalan valinnan yläpuolelle (vapaa ratkaisuvalta, pelagiolainen satanismi).

        En minä ole "ainoa", joka näin sanoo, tämä on aivan yleinen teologinen eroavuus teidän ja kristittyjen välillä.

        Mitä vänkäät? Eivät lapsen vanhemmat "tee ratkaisua" lapsensa puolesta. Jos vanhemmat itse kuuluvat kristilliseen kirkkoon, heidän lapsensa saa kasteen lahjan ilman mitään vanhempien valintaa.
        Sano nyt, meneekö kuukauden ikäinen vauva kirrkoherranvirastoon pyytämään kastetta????
        Vai tuleeko kirkon viranhaltija noin vain, ilman vanhempien suostumusta, ilman vanhempien ratkaisua kastaa vauvaa, ja pyytämättä kotiin vesikipon kera kastamaan vauvaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ajattelemalla rukoileminen on hulluutta. Sana todistaa: Mutta kun Jeesus tiesi heidän ajatuksensa, vastasi hän ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämessänne? Siis Jeesus tunsi ihmsen ajatukset, ja tätä tosiasiaa käytetään ajatusrukoilemisen perusteena.
        Mutta eikö olisi ollut täysin mieletöntä, jos opetuslapset olivat kommunikoineet Jeesuksen kanssa ajatuksin? Vai on onko Jeesus, josta on todistuttu: "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti", muuttunut?
        Katolisen kirkon oppi kolminaisuudesta on tehnyt Pyhästä Hengensä oudon voiman ja hengen, jonka kanssa kristityt kommunikoivat ajattelemalla. Sen sijaan Raamattu todistaa Herran Jeesuksen olevan Henki, kuten Jeesus itse sanoo Pyhästä Hengestä: En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
        Opetuslapset puhuivat Jeesukselle samalla tapaan kuin jo Mooses: Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista...hänen opetuslapsensa tulivat ja rukoilivat häntä sanoen".
        Ajatusrukoilu on epäuskoa ja Sanan vastaista hulluutta: Sana opettaa täysin selvästi: "Kun rukoilette, sanokaa".


    • Anonyymi

      Niin mitä et ymmärrä Herran omasta opetuksesta: `"Kun rukoilette, sanokaa"
      "jos joku sanoisi tälle vuorelle"
      Niin, mitä et ymmärrä: "rukoilivat ja sanoivat"

    • Anonyymi

      Ei tietenkään ihminen ole Jumala, mutta Jeesus on ihmisenä ihminen ja Jumalana Jumala olematta silti kaksi eri persoonaa ja kaksi eri olevaista. Jos et tätä ymmärrä, niin joudut helvettiin.

      • Anonyymi

        Raamattu ei valitettavasti tue tuota teoriaa.


      • Anonyymi

        MIssä se Isä Jumala sitten on? JOs Jeesuksella pitää olla "kaksi roolia"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIssä se Isä Jumala sitten on? JOs Jeesuksella pitää olla "kaksi roolia"?

        Sinun tulee syntyä Sanasta ja Hengestä jotta voisit
        oppia tuntemaan Sanaa ja Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tulee syntyä Sanasta ja Hengestä jotta voisit
        oppia tuntemaan Sanaa ja Henkeä.

        Sana ja Henki ei ilmoita itseään muille kuin omilleen.
        Ja jos Jumala ei ilmoita itseään ihmiselle, hän ei voi
        tulla tuntemaan Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tulee syntyä Sanasta ja Hengestä jotta voisit
        oppia tuntemaan Sanaa ja Henkeä.

        No niinpä tietysti. Voi kun en ennen tajunnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sana ja Henki ei ilmoita itseään muille kuin omilleen.
        Ja jos Jumala ei ilmoita itseään ihmiselle, hän ei voi
        tulla tuntemaan Jumalaa.

        Jumala voidaan oppia tuntemaan vain siinä määrin
        kuin Jumala itse ilmoittaa itseään ihmiselle.
        Ilman Jumalaa Jumalan tunteminen ei ole mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala voidaan oppia tuntemaan vain siinä määrin
        kuin Jumala itse ilmoittaa itseään ihmiselle.
        Ilman Jumalaa Jumalan tunteminen ei ole mahdollista.

        Jumala on ilmoittanut ja ilmoittaa itsensä Jeesuksessa Kristuksessa.
        Hänessä asuu jumaluuden koko täydellisyys ruumiillisesti.
        Jumalan tunteminen alkaa siis Herran Jeesuksen Kristuksen
        kohtaamisesta ja tuntemisesta. Koska Jumala asuu Jeesuksessa,
        ilman Jeesusta Hänen ohi kukaan ei voi tulla tuntemaan Jumalaa.

        Sinä näet Jumalan ja a opit tuntemaan Jumalaa
        Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on ilmoittanut ja ilmoittaa itsensä Jeesuksessa Kristuksessa.
        Hänessä asuu jumaluuden koko täydellisyys ruumiillisesti.
        Jumalan tunteminen alkaa siis Herran Jeesuksen Kristuksen
        kohtaamisesta ja tuntemisesta. Koska Jumala asuu Jeesuksessa,
        ilman Jeesusta Hänen ohi kukaan ei voi tulla tuntemaan Jumalaa.

        Sinä näet Jumalan ja a opit tuntemaan Jumalaa
        Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

        Mutta kun Herra Jeesus Kristus ei ole Jumala, vaan Hänen POIKANSA. Päivänselvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun Herra Jeesus Kristus ei ole Jumala, vaan Hänen POIKANSA. Päivänselvä asia.

        Palikkalogiikkasi ei ole Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palikkalogiikkasi ei ole Jumala.

        Palikkajumalaan en usko vaan Taivaan Isään, joka yksin on ainoa Jumala, kunnia Hänelle aamen!


    • Anonyymi

      Jumala "kaikkivaltiaana ja luojana" on juuri sen kokoinen kuin siitä puhuva ja toisia tuomaroiva itsekin on. Ymmärrän kyllä ihmistä, jolla menee huonosti, mutta en Jumalan nimessä toisia hallitsevaa. Tai Raamatun, ihan sama.

      • Anonyymi

        Tai niiden kieltämisen, ihan sama?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe