Laita kuitit talteen !
Näin meitä kehoitetaan kun ostamme, myymme tai vaihdamme. Kauppojen kuitit ovat ovelasti lämpöpaperille laadittuja eikä niistä saa selkoa kun ostamamme laitteen takuuseen tarvitaan kuitti
tai verottaja sitä haluaa näytöksi.
Ei tunnu auttavan vaikka kuinka suojelisi
- miten te olette asian kokeneet ?
KUITIT TALTEEN !
6
983
Vastaukset
- Jermu
Jos pyytää täyttämään sen takuutodistuksen. (pvm. paikka jne.) Tiedän, että ne tarjoaa sitä ostokuittia ensin, mutta heillä on velvollisuus kirjoittaa myös erillinen kuitti, jos sitä pyydetään, eikä silloin kitinät auta yhtään "ei me niinku tavallisesti...". Lopuksi himassa ottaa valokopion tärkeimmistä ostokuiteista, niin se kelpaa jo tuomioistuimessakin osoittamaan väitteesi oikeellisuus todellisessa riitatilanteessa, koska tietosi eivät perustu enää mutu-juttuun, vaan tiedot löytyy siitä paprusta.
- Ajomies
Eräs hyvä keino on tietysti maksaa pankkikortilla ja erikseen sellaisen tuotteen tai palvelun, josta haluaa maksutapahtuman tiedon säilyvän.
Kuitin voi sitten kopioida liitteeksi haluamallaan kestävällä menetelmällä.
Olet oikeassa kun vaadit kaupatekohetkellä itsellesi todellista kestävää kuittia.
Kopioinnilla saa samasta asiasta aivan liian helposti "kaksoiskuitteja" ja kuittitehtailijoitahan riittää.
Hämmästelin aikoinaan kun huoltoasemalla tankatessa menin maksamaan ja jätin kuitin ottamatta niin jo oli joku "kärppänä" sitä omimassa. - paragonia
Koska yleensähän ostoksessa on takuutodistus pakkauksen sisällä ja se olisi ongittava sieltä aukomalla koko paketti.Kulettele sitten aukirevittyä pakettia jotensakin kasassa ettei ostos tupsahda sieltä ulos kesken matkan.Minä olen pyytäny kassalta tai infopisteestä paragonikuitin ja aina saanut.Kuittihan kirjoitetaan liikkeen leimalla varustettuna,siinä on tuotteen nimi ja ostopäivä.Kyllähän siinä kassakuitissakin pysyy teksti näkyvissä jos laittaa sen kirjekuoreen ja pitää kuoren laatikossa,että valo ei pääse kuorenkaan läpi.
- Ajomies
paragonia kirjoitti:
Koska yleensähän ostoksessa on takuutodistus pakkauksen sisällä ja se olisi ongittava sieltä aukomalla koko paketti.Kulettele sitten aukirevittyä pakettia jotensakin kasassa ettei ostos tupsahda sieltä ulos kesken matkan.Minä olen pyytäny kassalta tai infopisteestä paragonikuitin ja aina saanut.Kuittihan kirjoitetaan liikkeen leimalla varustettuna,siinä on tuotteen nimi ja ostopäivä.Kyllähän siinä kassakuitissakin pysyy teksti näkyvissä jos laittaa sen kirjekuoreen ja pitää kuoren laatikossa,että valo ei pääse kuorenkaan läpi.
Oletko koskaan kokeillut kassakuittien säilyvyyttä mainitsemallasi tavalla. Hieman pidempään toki säilyy, mutta eivät ole arkistokelpoisia.
Ongelmat tulevat usein yllättäen jälkikäteen.
Omalla kohdallani ei ole reklamointitapauksissa edes valmistaja kuittia kysynyt. Asia on hoidettu jouhevasti usein kuluitta, mitä nyt tossut ja aikaa kuluu paketoidessa ja palauttaessa.
Hyvä tuottaja ja markkinoitsija on todella kiinnstunut kaikesta saamastaan asiallisesta palautteesta asiakkailtaan.
Ainoa tietämäni konsti lämpöpaperille printattjen kuittien tms. pysyvämmälle tallentamiselle on niiden kopiointi tai skannaaminen tietokoneelle.
Muistan Xeroxin mainostaneen aikoinaan tätä konstia.
Oletteko huomanneet, että auringonvalo hävittää em. kuittien tekstin ennätysajassa.- Ei se kai ole tarkoitus
Minulla oli muutama vuosi sitten kausikortti Helsingin Kaupunginorkesterin konsertteihin. Ostin ne silloin Lippupalvelusta. Jo parin kuukauden kuluttua muovikotelossa olleen lipun teksti oli kokonaan hävinnyt. Pääsin kyllä aina sisään sillä lipullani.
Sanoin Lippupalvelussa, että teksti häviää. Virkailija reagoi ivallisesti ja röyhkeästi. Hän sanoi, ettei kausilipun paikka tietenkään ole lompakossa. Onhan selvää, että teksti häipyy, jos lippua säilyttää noin väärin. - Minun mielestäni jatkuvasti käytettävän lipun paikka on nimenomaan lompakossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381289
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35820Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27576Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24511
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .15472Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472