Haluaisin korottaa elämisen tasoa mutta mulla ei ole annettu yhteiskunnan toimesta ainuttakaan toimivaa työkalua millä voisin muuttaa mitään. Tulen aina olemaan pakan pohjimmainen..
Mulle ei anneta mitään työkaluja
24
341
Vastaukset
- Anonyymi
Milloin aloit ajattelemaan että yhteiskunta antaa jotain? Sinunhan pitää antaa yhteiskunnalle oikeesti.
Ala auttamaan ihmisiä ja ole iloinen. Annat silloin vähän ja itsekin saat. Kokeile.Ihmisten auttamisesta ei välttämättä hyödy itse mitään.
Itse neuvoisin aloittajaa hankkimaan ensin koulutuksen ja sitten työpaikan, josta maksetaan riittävää palkkaa. Jos tämä ei ole mahdollista, niin sitten on vain hyväksyttävä köyhyys. Elämä ei ole reilua.- Anonyymi
joopajoogi kirjoitti:
Ihmisten auttamisesta ei välttämättä hyödy itse mitään.
Itse neuvoisin aloittajaa hankkimaan ensin koulutuksen ja sitten työpaikan, josta maksetaan riittävää palkkaa. Jos tämä ei ole mahdollista, niin sitten on vain hyväksyttävä köyhyys. Elämä ei ole reilua.Muiden auttamisesta ei ole mikään pakko hyötyä sen kummemmin. Riittää kun saa hyvän olon, ja tunteen siitä, että on tehnyt jotain hyvää.
Kuten tuo yksikin kirjoitti, että " annat silloin vähän ja itsekin saat ".
Elämä vaan menee niin, ettei ihan aina kaikesta voi, eikä tarvitse itse hyötyä jotain. Anonyymi kirjoitti:
Muiden auttamisesta ei ole mikään pakko hyötyä sen kummemmin. Riittää kun saa hyvän olon, ja tunteen siitä, että on tehnyt jotain hyvää.
Kuten tuo yksikin kirjoitti, että " annat silloin vähän ja itsekin saat ".
Elämä vaan menee niin, ettei ihan aina kaikesta voi, eikä tarvitse itse hyötyä jotain.En kiellä ketään auttamasta toisia, mutta aloittaja halusi nostaa _oman_ elämisensä tasoa.
Toisten auttaminen on varmaan jaloa ja arvostettavaa, mutta se ei välttämättä millään lailla paranna omaa elämisen tasoa. Saman ajan voi käyttää itsekkäästi myös omaksi hyödykseen.- Anonyymi
joopajoogi kirjoitti:
En kiellä ketään auttamasta toisia, mutta aloittaja halusi nostaa _oman_ elämisensä tasoa.
Toisten auttaminen on varmaan jaloa ja arvostettavaa, mutta se ei välttämättä millään lailla paranna omaa elämisen tasoa. Saman ajan voi käyttää itsekkäästi myös omaksi hyödykseen.Psyykkiseen/henkiseen elämäänkin kuuluu eri tasoja. Ja jos ihmiselle tulee jostain hyvä mieli, ilon ja merkittävyyden tunne, on sekin elämisen tason kohotusta.
- Anonyymi
Itse ymmärsin aloituksen niin, että aloittaja on tyytymätön mielenterveyden tukitoimiin ei niinkään "ilmaiseen" rahaan tai ihmisiin.
- Anonyymi
Vertaistuki on ainoa mitä kauttta apua saat.
Täytyy itse mennä oppimaan asioita ja niiden avulla tehdä ratkaisuja.
Ketään ihmistä ei aidosti kiinnosta surkimukset. Kohteliaisuuksia kyllä vaan saa.
Varsinkin ollessa mies tai ei niin nätti nainen. niin vain saman kokenielta löytyy ymmärrystä tilanteeseesi. - Anonyymi
Lukiessani noin elämänmyönteisen ja itsensä kehittämisen halun kommenttia alkuperäiseltä tuli mieleeni muutamia näkökulmia.
Psykiatrinen hoitojärjestelmä ( siinä lokerossahan tätä hoidetaan) ei ole osannut auttaa skitsofrenia diagnoosin saanutta ihmistä on ikävää mutta se on aika yleinen ilmiö.
Skitsofrenia sairaus nimetään myös henkilöille jotka eivät todellisuudessa ole mieleltään sairaita. Tästä ilmiöstä saa nykyään median kautta jatkuvasti lukea kun ihmiset tulevat monilla eri palstoilla kokemuksistaan kertomaan. Myös hoitoalan ihmiset ovat alkaneet tunnistaa tämän vääristymän.
Hoitojärjestelmällä ei ole tarjolla tälle diagnoosille muuta hoitoa kuin lääkkeet, jotka eivät paranna sairautta. Päinvastoin ne tekevät elimistössä vuosien mittaan hiljaista tuhoa joka rappeuttaa tervettäkin fyysistä olemusta ja aivoja. Lääkkeethän ovat lopun elämän lääkkeitä, eikä niitä suostuta lopettamaan vaikka kuinka pyytäisi, lääkärit eivät osaa hoitaa aiheuttamiansa vieroitusoireita mitä niistä saisi lopetettaessa. Lääkäreillä on myös tieto, että skitsofrenia ei parane koskaan siksi kai ollaan haluttomia kehittämään mitään muuta hoitomallia kuin lääkkeitä. Ihmisiä myös opetetaan elämään tässä sairaan roolissa kun on kehitetty mitä erilaisempia kuntoutuksen nimellä kulkevia toimintoja.
He jotka ovat vertaistuen avulla onnistuneet lopettamaan lääkkeet elimistö on palautunut normaaliin toimintaan kun lääkkeet eivät enää ole määräämässä ja ohjailemassa aivojen ja kehon toimintaa, heitä on paljon.
Henkilöille jotka eivät todellisuudessa ole mieleltään sairaita vaan lääkkeet laukaisevat ennen pitkää monille lääkkeiden aiheuttaman lääkepsykoosin ja toimintakyvyn heikkenemisen. Hoitotahon antama väärä diagnoosi vain vahvistaa heille lääkityksen pakollisuuden.
Todellisuudessa oikeasti mieleltään sairaita skitsofreenikkoja on todella vähän niiden keskuudessa joita pyöritetään psykiatrisessa hoitojärjestelmässä vuosikausia/lopun elämäänsä. Näille aidosti mielisairaille tarkoitetut lääkehoidot on hoitojärjestelmässä nyt laajennettu sellaisille jotka eivät sitä tarvitse.- Anonyymi
Oletko ihan varma, että hoitomyönteinen skitsofreenikko ei saa muuta kuin pelkkiä lääkkeitä?
Psykoterapia
Kognitiivinen käyttäytymisterapia (KKT): Auttaa potilaita tunnistamaan ja muokkaamaan haitallisia ajatus- ja käyttäytymismalleja.
Tukiterapia: Tarjoaa emotionaalista tukea ja ohjausta, joka auttaa potilasta hallitsemaan oireitaan ja parantamaan selviytymiskeinoja.
Toipumisorientaatio: Jossa painotetaan potilaan yksilöllisiä tarpeita ja voimavaroja toipumisprosessin aikana
Voimavarakeskeisyys: jossa tunnistetaan ja hyödynnetään niitä taitoja, ominaisuuksia ja resursseja, joita potilaalla jo on
Sosiaalinen tuki ja kuntoutus
Tukiryhmät: Vertaistukiryhmät voivat tarjota mahdollisuuden jakaa kokemuksia ja saada tukea muilta samassa tilanteessa olevilta.
Ääniä kuulevien ryhmät: Näitä on joka niemessä ja notkossa.
Työterapia ja kuntoutus: Auttaa parantamaan sosiaalisia taitoja ja toimintakykyä päivittäisessä elämässä.
Elämäntapamuutokset
Lukuisat eri liikuntaohjaajat ja ryhmät. Säännöllinen liikunta voi parantaa mielialaa ja vähentää stressiä.
Ravitsemusterapeutit. Tasapainoinen ruokavalio tukee aivojen ja kehon terveyttä.
Unen parantaminen: Hyvä unenlaatu on tärkeää mielenterveyden ylläpitämiseksi.
Muut lähestymistavat
Taide- ja musiikkiterapia: Näiden luovien terapioiden avulla potilaat voivat ilmaista itseään ja työstää tunteitaan.
Mindfulness ja meditaatio: Auttaa vähentämään stressiä ja parantamaan keskittymiskykyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ihan varma, että hoitomyönteinen skitsofreenikko ei saa muuta kuin pelkkiä lääkkeitä?
Psykoterapia
Kognitiivinen käyttäytymisterapia (KKT): Auttaa potilaita tunnistamaan ja muokkaamaan haitallisia ajatus- ja käyttäytymismalleja.
Tukiterapia: Tarjoaa emotionaalista tukea ja ohjausta, joka auttaa potilasta hallitsemaan oireitaan ja parantamaan selviytymiskeinoja.
Toipumisorientaatio: Jossa painotetaan potilaan yksilöllisiä tarpeita ja voimavaroja toipumisprosessin aikana
Voimavarakeskeisyys: jossa tunnistetaan ja hyödynnetään niitä taitoja, ominaisuuksia ja resursseja, joita potilaalla jo on
Tukiryhmät: Vertaistukiryhmät voivat tarjota mahdollisuuden jakaa kokemuksia ja saada tukea muilta samassa tilanteessa olevilta.
Työterapia ja kuntoutus: Auttaa parantamaan sosiaalisia taitoja ja toimintakykyä päivittäisessä elämässä.
Elämäntapamuutokset
Lukuisat eri liikuntaohjaajat ja ryhmät. Säännöllinen liikunta voi parantaa mielialaa ja vähentää stressiä.
Ravitsemusterapeutit. Tasapainoinen ruokavalio tukee aivojen ja kehon terveyttä.
Muut lähestymistavat
Taide- ja musiikkiterapia: Näiden luovien terapioiden avulla potilaat voivat ilmaista itseään ja työstää tunteitaan.
Mindfulness ja meditaatio: Auttaa vähentämään stressiä ja parantamaan keskittymiskykyä.Nykyään diagnosoidaan niin paljon skitsofrenioita tai sen kaltaisia (turhia) että kaikkia ei millään voida ohjata muihin hoitomuotoihin. Varsinkin jos lääkkeet aiheuttavat lääkepsykoosin kaltaisen olotilan joka tulkitaan skitsofreniaksi, tällaiset eivät juuri hyödy muista toimenpiteistä koska aiheuttajana on ulkopuolinen kemiallinen aine. Silloin ihminen ei pysty itse vaikuttamaan omaan kehoonsa ja mieleensä eikä muuttamaan sitä koska lääke on ottanut elimistön toiminnan hallintaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykoterapia
Elämäntapamuutokset
Muut lähestymistavat
Mindfulness ja meditaatio: Auttaa vähentämään stressiä ja parantamaan keskittymiskykyä.On olemassa myös mielenterveysyhdistyksiä, joitain työterapia paikkoja ( esim.klubitaloja ), erilaista toimintaa mt-kuntoutujille.
On toki omasta paikkakunnasta kiinni, millaisia mahdollisuuksia on olemassa, mutta tietoa saa vaikkapa psykiatrian poliklinikoilta, hoitajilta, ja jos on ollut osastohoidossa, niin sitäkin kautta.
Saattaa vaatia vaan jonkin verran oma-aloitteisuutta, jos haluaa löytää jonkin paikan itselleen, jotain tekemistä.
Ja jos ei ammatillinen hoito ole hyvää, ei kelpaa, vaan ainoastaan haukutaan työntekijät ja lääkkeet, niin silloin ei muu auta, kuin lähteä etsimään sitä itselleen sopivinta " hoitoa ".
Jos pitää itseään suunnilleen terveenä, niin kenties silloin on hyvä hakea ne oman tahdon mukaiset keinot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään diagnosoidaan niin paljon skitsofrenioita tai sen kaltaisia (turhia) että kaikkia ei millään voida ohjata muihin hoitomuotoihin. Varsinkin jos lääkkeet aiheuttavat lääkepsykoosin kaltaisen olotilan joka tulkitaan skitsofreniaksi, tällaiset eivät juuri hyödy muista toimenpiteistä koska aiheuttajana on ulkopuolinen kemiallinen aine. Silloin ihminen ei pysty itse vaikuttamaan omaan kehoonsa ja mieleensä eikä muuttamaan sitä koska lääke on ottanut elimistön toiminnan hallintaansa.
Tähän väliin tulee taas faktoja.
Skitsofreenikkojen ja niiden diagnoosien määrä on pysynyt hyvinkin samanlaisena jo vuosikymmenet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään diagnosoidaan niin paljon skitsofrenioita tai sen kaltaisia (turhia) että kaikkia ei millään voida ohjata muihin hoitomuotoihin. Varsinkin jos lääkkeet aiheuttavat lääkepsykoosin kaltaisen olotilan joka tulkitaan skitsofreniaksi, tällaiset eivät juuri hyödy muista toimenpiteistä koska aiheuttajana on ulkopuolinen kemiallinen aine. Silloin ihminen ei pysty itse vaikuttamaan omaan kehoonsa ja mieleensä eikä muuttamaan sitä koska lääke on ottanut elimistön toiminnan hallintaansa.
"ihminen ei pysty itse vaikuttamaan omaan kehoonsa ja mieleensä eikä muuttamaan sitä koska lääke on ottanut elimistön toiminnan hallintaansa"
Hyvin kuvattu miten lääkärit käsittelevät potilaitaan kemiallisilla aineilla, niitähän nämä psyykkisiin oireisiin annetut huumelääkkeet ovat.
Sama tilannehan on esim. alkoholilla, sitä juotuaan ihminen menettää hallintansa omaan itseensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ihminen ei pysty itse vaikuttamaan omaan kehoonsa ja mieleensä eikä muuttamaan sitä koska lääke on ottanut elimistön toiminnan hallintaansa"
Hyvin kuvattu miten lääkärit käsittelevät potilaitaan kemiallisilla aineilla, niitähän nämä psyykkisiin oireisiin annetut huumelääkkeet ovat.
Sama tilannehan on esim. alkoholilla, sitä juotuaan ihminen menettää hallintansa omaan itseensä.Näissäkin tapauksissa se riippuu jonkin verran määrästä.
Jos on vahva lääkitys tai ottaa reippaasti alkoholia, voi toki menettää hallinnan itsestänsä.
Pienet määrät eivät välttämättä vaikuta hallintaan.
- Anonyymi
Kaikki on nykyään vaan vaatimassa, että minun pitää saada..
Jonkun on siis annettava.- Anonyymi
Ketkä ovat vaatimassa ja mitä???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketkä ovat vaatimassa ja mitä???
Ainakin aloittaja odottaa yhteiskunnalta ties mitä työkaluja elämänsä kohentamiseen. Hänelle niin kuin muillekin on ollut olemassa esim ilmainen koulutus mihin ammattiin hyvänsä. Eikö kelvannut? Ihme valitusta!
Niin makaa kuin petaa!
- Anonyymi
Kaikkiko pitäisi saada valmiina?
Mitä jos yrittäisit vähän itse?
Kaikkiko aina jonkun toisen vika? Syy?
Itsessäkö ei mitään kritisoitavaa? - Anonyymi
Mielenterveyden ongelmista kärsivät voisivat hyötyä psykiatrian erikoislääkäri Ben Furmanin ja psykologi Aku Kopakkalan podcastista jossa he keskustelevat psykiatrian erilaisista ilmiöistä ja niiden hoidoista.
- Anonyymi
Itse ongelmista kärsineenä minulle oli suuri apu lukea mielenterveydestä, psykiatriasta, psykologiasta. Se pisti miettimään asioita monesta eri suunnasta, ja avasi silmät, tietoisuutta, tietoa, ymmärrystä, hyväksymistä, armoa itseä kohtaan, jne.
Podcastit varmaan ihan yhtä hyvä juttu.
- Anonyymi
Mene esim, siivous koulutukseen. Sitten teet töitä niin paljon kuin jaksat. Älä paljon huutele ongelmista, parempi olla hiljaa.
- Anonyymi
Lisään tähän vielä: enhän edes tiedä onko sinulla ongelmia. Sinulla voi olla rajattomat mahdollisuudet. Hae töihin vaan. Käy erilaisia kursseja. Rukoile, että Jeesus auttaa. Minua Hän on auttanut.
- Anonyymi
Kerran hajotin vasaran tunnustan nyt.
- Anonyymi
Turha sitä vasaraa on surra, jos se hajosi. Niitä saa ostettua uusia tarvittaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1273461- 841805
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151581Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681059
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887