Mitä mieltä???

Anonyymi-ap

On ollut aika vaikeaa viime aikoina ja ystävä tietää sen. Siis suunnattoman vaikeaa. Tänään ystävä pyysi erääseen julkisen tilan paikkaan seuraksi. Lähdin vähillä voimillani, ajattelin että ehkä piristyn. Kerroin kuulumiset ja sanoin että on paska olo. Asia olisi jäänyt siihen, mutta ystävä alkoi moittimaan minua, miten en saa sanoa ääneen että on "paska olo". Että olo tulee siitä vain pahemmaksi.

Hermostuin, kun ei ollut ensimmäinen kerta, kun samasta huomauttaa. Ja siis on ollut vaikeuksia ja yleensä koen sen helpottavana, kun sanon asiat suoraan. Ja jätän asian siihen, en jää rypemään.

Olen siis aito ihminen. Hän väittää että se on kuin mantra, että siitä vasta huono olo tulee kun sanoo ääneen. No en ole kertaakaan lähtenyt asiaa hokemaan, kuin mantraa.

Korotin ääntäni, sanoin että jos en saa olla oma itseni niin sitten saa olla. Ja lähdin pois. Olin jo edellisellä kerralla sanonut, että jos hän ei kestä ottaa sanomisiani vastaan, niin ymmärrän. Vastasi silloin että kyllä hän kestää, mutta on surullinen minun sanomisieni vaikutuksesta vointiini.

Olen sitä mieltä, että suomalaiset ihmiset on ohjelmoitu lapsuuden perheissä siihen, ettei saisi ilmaista kuin positiivisia tunteita. Ja nyt tämä ihminen väittää, että asia liittyy niin kuin manifestaatioon. Että lisään vaan sillä kun puhun, omaa pahoinvointiani.

Itse opin tukahduttamaan tunteeni lapsena. Hyväksyttyä oli näyttää vain positiiviset tunteet, ei surua eikä kiukkua tai pettymystä. Olen aika pulassa ollut sitten omien tunnetaitojeni kanssa aikuisena. Ja tunteiden säätelyä olen joutunut opettelemaan sekä harjoittelemaan dkt-taitoja (dialektinen käyttäytymisterapia) myös. Kun on alkanut itkettämään, niin siitä ei ole meinannut tulla loppua. Kun se ei silloin joskus ollut hyväksyttyä. Suuttumus tulee myös melko vahvana, vaikka olen paljon oppinut juuri noilla em. keinoilla itsehillintää ( tänään petti).

Ja nyt sitten tulee joku, joku joka väittää olevansa ystävä ja moittii minua siitä, mistä olen oppinut pois. Olen nyt tullut siihen tulokseen, että jos ei tuon vertaa pysty olemaan pätemättä ja ymmärtää minun pahoinvointiani ( joka siis meni potenssiin 10 tuon jälkeen), niin ei ole mitään ystävyyttä. Olen vain joku hölmö, jonka seurassa ollaan ja pädetään hienomman seuran puutteessa. Ja leikitään niillä omilla "tiedoilla" ja "mielipiteillä" hyväntekijää ja auttajaa. Ollaan aina neuvomassa, vaikka en sellaista ole pyytänyt.

En minä mitään auttajaa halua, vaan ystävän. Minusta tuolla käytöksellä yritetään alistaa minua ja nostaa omaa egoa. Ja sitten käydään juuri silloin kimppuun, kun toisen kuorma on niin täynnä, ettei enää yhtään ylimääräistä jaksaisi. Taitaa olla traumakemiasuhde tämäkin, niin kuin useimmat aikuisiässä solmimani ihmissuhteet. Tällainen vuodatus, kun ihmissuhteet tuntuvat vaan niin vaikeilta.

5

487

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihan ymmärrettävä syy loukkaantua sulla. Olen samaa mieltä, hänen pitäisi ystävänäsi koittaa kuunnella, ymmärtää, antaa sinun tuntea ja olla oma itsesi. Ei ne tunteet kieltämällä katoa tai parane, vaan nimenomaan ymmärtämällä ja hyväksymällä.

• Anonyymi

Olen tehnyt töitä itseni kanssa, jotta pääsisin kaikista vääristä uskomuksista ja malleista irti. Ja saan vapaasti ja häpeää tuntematta olla oma itseni. Loukkasi todella paljon, että ystävänä pitämäni henkilö lähtee kontrolloimaan sitä, miten ja millainen saan olla. Ja mitä saan sanoa.

Silloin kun olen hyvinvoiva ja iloinen, niin silloin olen kelvannut ja ollut hyväksytty. Ehkä tämän ystävyyden on aika päättyä tähän, vaikka surulliselta tuntuu.

• Anonyymi

Olettko nainen ja tää ystäväsi mies ?

• Anonyymi

Oliko tämä tapaamasi mies henkilö nimi alkaa M kirjaimella ja tapasitte Pasilassa ?

• Anonyymi

Etkö hylännytkään ystävyyttä kun aiemmin ilmoitit 9/24 että Järki/Tunteet järki voitti katksisit välit

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      358
      1460
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      80
      1005
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      86
      911
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      833
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      728
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      121
      705
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      702
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      49
      658
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      616
    10. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      578
    11. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      31
      575
    12. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      552
    13. 45
      547
    14. 32
      531
    15. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      525
    16. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      33
      518
    17. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      495
    18. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      41
      492
    19. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      80