Ajattelin lopettaa avohoidon kokonaan

Anonyymi-ap

Lääkityksen ja hoitajalla käynnit. Onko teitä painostettu jatkamaan hoitoa?

38

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ei oo ku en oo halunnu lopettaa käyntei. miks sä haluut lopettaa eikö siitä oo apuja vai miks

• Anonyymi

Ei ole apua enkä halua enää puhua asioistani hoitajalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole apua enkä halua enää puhua asioistani hoitajalle.

mikset halua enää puhua onko tullu millanen olo siitä että oot kertonu asioitasi?
        mulla tuli kyl itellä ahdistusta ku psykiatri pääs nii hyvin päänsisälle :O mut hoitajalle ku oon puhunu vaikeistakin asioista nii oon kokenu helpotusta ite. jospa vielä koittaisit? josko ois hyötyä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikset halua enää puhua onko tullu millanen olo siitä että oot kertonu asioitasi?
        mulla tuli kyl itellä ahdistusta ku psykiatri pääs nii hyvin päänsisälle :O mut hoitajalle ku oon puhunu vaikeistakin asioista nii oon kokenu helpotusta ite. jospa vielä koittaisit? josko ois hyötyä

Se kai on tarkoituskin hoitajalla käymisessä, että puhuu niistä pään sisällä olevista asioista.
        Yleensä puhuminen on se, joka auttaa eniten, vaikka siltä ei välttämättä aina tunnukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseltäkö kyselet ja itselle vastailet? Skitsofreniaa sairastavan pitää hoitaa itseä,muuten saattaa tulla tenkkapoo,ei taida pärjätä ilman lääkitystä ja seurantaa! Pakkomielteinen kohteet saa kärsiä ,no onneks kaikki on tiedossa,on ollut vakaviakin väkivallan tekoja!

• Anonyymi

Miksi työuupumuksesta ja rahapulasta kärsivät hoitajat painostaisi jatkamaan?

• Anonyymi

Miten nuo asiat liittyvät hoidon jatkumiseen? En ymmärrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten nuo asiat liittyvät hoidon jatkumiseen? En ymmärrä.

Luetko ollenkaan mitä ihmiset tänne kirjoittaa?

" Onko teitä painostettu jatkamaan hoitoa?"

• Anonyymi

Minulla loppui avohoito hoitotahon suunnalta. Eivät enää katsoneet tarpeelliseksi, niin " heittivät ulos ".
      Tuskin suinkaan olen ainoa, jolle on noin käynyt.

• Anonyymi

"Onko teitä painostettu jatkamaan hoitoa?"

Kyllä ja he ovat usein syyllistäneet vaikka en ole koskaan aiheuttanut vahinkoa ilman lääkkeitäkään.

Suosittelen että kerrot suoraan että haluat lopettaa lääkityksen, koska jos ei ole pakkohoidossa niin ei saa pitää myöskään epävirallisessa pakkohoidossa. Lääkkeet kannattaa lopettaa asteittain. Minua auttoi kärsimyskukkatabletit kun lopettamisen jälkeen tuli unettomuutta. Mutta HUOM! ne eivät sovi unilääkkeiden kanssa!

• Anonyymi

Ei ole olemassa mitään epävirallista pakkohoitoa.
        On vain pakkohoito, tai sitten ei pakkohoitoa, esim. vapaaehtoinen hoito.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään epävirallista pakkohoitoa.
        On vain pakkohoito, tai sitten ei pakkohoitoa, esim. vapaaehtoinen hoito.

Mitä se muuta on jos pakotetaan käymään injektiolla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vielä pakkohoidon uhalla...?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun lopetin lääkityksen ja kerroin sen lääkärille, minulle sanottiin " no, jos muu hoito ei riitä..."
        Oli aikalailla suhteellisen suora vihjaus pakkohoitoon, mutta en sinne kuitenkaan joutunut, lääkäri oli kirjoittanut " pakkohoidon kriteerit eivät täyttyneet ".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun lopetin lääkityksen ja kerroin sen lääkärille, minulle sanottiin " no, jos muu hoito ei riitä..."
        Oli aikalailla suhteellisen suora vihjaus pakkohoitoon, mutta en sinne kuitenkaan joutunut, lääkäri oli kirjoittanut " pakkohoidon kriteerit eivät täyttyneet ".

Joo ei passaa ainakaan sanoa huonosta olosta, ettei joudu oikeaan pakkohoitoon.

• Anonyymi

Sana painostus on väärä sana, he kehoittavat koska näkevät ettei hoito ole vielä päätöksessä .
        Aina haukutaan hoitohenkilökuntaa usein on syy siinä ettei itse tiedosta tilaansa vaikka luulee tiesoatavansa.
        Ja se on todella tärkeää että saa puhuttua ulos asiantuntija jotka vaivaavat ihmistä , se in ihan kuten veisi roska kassin pönttöön.
        En ymmärrä tuota asennetta mitenkään että etsitään vika joko psykiatrista tai hoitajista. He yrittävät saada asiat kuntoon ja kun kertoo asiat niin huomaavat sen hitaan parantumisen alkaneen , siksi kehoittavat jatkamaan . Ei siis mitenkään piruuttaan kehoittele.
        Mutta monella on niin kieroontunut kuva näistä sairauksista että tekevät mitä vaan ettei vaan tarvitsisi tunnustaa että on sairaus . Puhu asiat pihalle ja eräänä päivänä huomaat että alat taas elämään kuten ennenkin . Ja jos vapaaehtoisesti jatkaa hoitoa niin katsovat että potilas on ymmärtänyt asian laidan tai sitten ei kuten niin monen potilaan kanssa käy . Kuvittelevat että heitä muka halveksutaan. Ja kaikkea muuta saman kaltaista , niin ei ole, potilas on ainoastaan potilas , ja sairautta yritetään saada paranemaan . Mutta teet miten haluat sittenpä näet .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä sen näkee miten ihminen selittelee itselleen että on muka pakko hoitoa, onhan se nähty miten käy kun eivät ota injektiota , niin että hoito tulee jatkumaan , silloin usein pakollista .
        Jos on noin huono kuva hoitoalalta että jo syyttelee että pakotetaan eikä kerro miksi, koska hän tarvitsee ne piikit ei niitä niin helposti edes anneta , eikä ne ole edes mitenkään halpojakaan.
        Piikit annetaan ainoastaan tarpeeseen muuta syytä ei ole , ja jos ei sitä itse tajua niin sairaus ei tule koskaa hellittämään , kun itse hyväksyy että on sairas ja ymmärtää miksi saa injektion niin siitä alkaa tervehtyminekin . Niin että ota tai jätä seurauksia on molemmissa vaihtoehdoissa joskin erilaiset .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uhalla, kas kun se tapaa olla niin että kun eivät huolehdi lääkityksestään niin usein heitä viedään pakkohoitoon poliisi autolla kun tekee jotain. Että ihmiset soittaa poliisit. Ja sitten lukee journaaleista ettei ole ottanut lääkkeitäkään, sama juttu aina . Ja uusi yritys taas alkaa hoidossa . Niinhän nämä junailee aina

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ei passaa ainakaan sanoa huonosta olosta, ettei joudu oikeaan pakkohoitoon.

Miksi ei passaa, tottakai sen saa sanoa että tietävät ettei potilas voi hyvin. Mutta täällä näkee ettei monikaan ole ymmärtänyt oman hoitonsa tarpeellisuutta .syytellään hoitohenkilökuntaa koska oma itseluottamus on pohjassa ja luullaan ilmeisesti että on ainut potilas jotenkin . Siis se joka ei ymmärrä että tarvitsee hoitoa ei tule koskaan terveeksi äMutta potilas joka ymmärtää saa uusia voimia ja itseluottamus kasvaa , eikä kuvittele muista ihmisistä ainoastaan. Pahaa kuten täällä näkyy tehtävän. Vaan kysyn vaan miksi menee ensimmäistä kertaa edes lääkäriin kun jo näyttää tietävän että ne ei ymmärrä , eivätkä välitä, uhkailee, jne . Siis ei kai kukaan mene lääkäriin ensimmäistäkään kertaa
        Jos on niin terve kun täällä kirjoitetaan , ei vaan jaksa kerta kaikkiaan ymmärtää , moni ei edes pääse hoitoon. Vaikka voi todella huonosti , mutta nämä ne ottaa vuodepaikan kerralla ja saavat hoitoa mitä eivät ymmärrä edes. Jossain iso vika kun sisäinen ” minä minä minä ” on kytketty päälle .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinua täytyy pakottaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinua täytyy pakottaa?

Koska en vapaaehtoisesti halua lääkkeitä kehooni. Haittavaikutukset on niin pahat eikä tiedä mitä ne pidemmällä aikavälillä aiheuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana painostus on väärä sana, he kehoittavat koska näkevät ettei hoito ole vielä päätöksessä .
        Aina haukutaan hoitohenkilökuntaa usein on syy siinä ettei itse tiedosta tilaansa vaikka luulee tiesoatavansa.
        Ja se on todella tärkeää että saa puhuttua ulos asiantuntija jotka vaivaavat ihmistä , se in ihan kuten veisi roska kassin pönttöön.
        En ymmärrä tuota asennetta mitenkään että etsitään vika joko psykiatrista tai hoitajista. He yrittävät saada asiat kuntoon ja kun kertoo asiat niin huomaavat sen hitaan parantumisen alkaneen , siksi kehoittavat jatkamaan . Ei siis mitenkään piruuttaan kehoittele.
        Mutta monella on niin kieroontunut kuva näistä sairauksista että tekevät mitä vaan ettei vaan tarvitsisi tunnustaa että on sairaus . Puhu asiat pihalle ja eräänä päivänä huomaat että alat taas elämään kuten ennenkin . Ja jos vapaaehtoisesti jatkaa hoitoa niin katsovat että potilas on ymmärtänyt asian laidan tai sitten ei kuten niin monen potilaan kanssa käy . Kuvittelevat että heitä muka halveksutaan. Ja kaikkea muuta saman kaltaista , niin ei ole, potilas on ainoastaan potilas , ja sairautta yritetään saada paranemaan . Mutta teet miten haluat sittenpä näet .

On sinut ainakin aika hyvin aivopesty. Tekstistäsi päätellen.

Ja sinulla on edelleen ongelmallista ymmärtää se, että ihmisen elämässä tapahtuneet asiat, tapahtumat ja olosuhteet aiheuttavat yksilölle oireita, eikä kyseessä ole mikään "aivosairaus", jota tulee hoitaa lääkkeillä. Katsos ajattelepa ihan tavallisella maalaisjärjellä, jos esim. esim. jonkun ihmisen elämässä on omassa kodissa kurjat olosuhteet, riitelyä, henkistä tai fyysistä pahoinpitelyä, tai jotakin kiusataan, joko koulussa, tai kotona, tai sitten joku raiskataan, niin luuletko todella, että ne psykiatrian tarjoamat pillerit korjaavat noita edellä mainittuja asioita. Monet asiat ja tekijät vaikuttavat kunkin yksilön niin henkiseen, kuin muuhunkin hyvinvointiin.

Psykiatriassa ja sen toimimattomuudessa ja siinä, mitä hoitoja on laajemmin ihmisille tarjottu vikana on se, että ne hoidot ei pureudu ihmisten oireiden taustalla oleviin asioihin. Myös liiallinen keskittyminen jonkun ihmisen "sairauteen", eli diagnoosiin on aivan merkityksetöntä ja typerää.

Pakkohoitopäätökset rikkovat ihmisten perus, eli ihmisoikeuksia. Sama siis koskee pakkoinjektioita ja niihin määräämistä.

Tässä mielessä ei ole väärin sanottu, että psykiatria harjoittaa natsismia.

Se, että joku vahvasti hierarkiaan pohjautuvan systeemin edustaja sanoo potilaalle, miten hänen tulee toimia, tai että pakotetaan suostumaan kaikkeen, mitä hoitotaho, se on yksinkertaisesti mielivaltaista, eikä se ole missään nimessä oikeutettua. Ei edes minkään hoidon. Niin muuten muillakin apinalajeilla on vastaavanlaisia vahvasti hierarkiaan pohjautuvia laumakäsityksiä. Siinä mielessä on syytä epäillä, koska tietyt yhteiskunnassa järjestelmät ja siinä toimivat ihmiset käyttäytyvät kyseisten roolien mukaan, että onko tämäkään laji yhtään sen kehittyneempi, kuin mitä esi-isämme olivat ja nykyiset apinalajit ovat. Itse katson hierarkiaan pohjatuvat systeemit ja käytännöt erittäin alkeellisiksi ja kehittymättömiksi. Jos systeemit ja siinä toimivien ihmisten toiminta olisivat enemmän tasa-arvoon, eettisyyteen ja inhimilliseen ja empaattiseen kohteluun pohjautuvia, sitten voisi jo kutsua psykiatriaakin kehittyneeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinulla on edelleen ongelmallista ymmärtää se, että ihmisen elämässä tapahtuneet asiat, tapahtumat ja olosuhteet aiheuttavat yksilölle oireita, eikä kyseessä ole mikään "aivosairaus", jota tulee hoitaa lääkkeillä. Katsos ajattelepa ihan tavallisella maalaisjärjellä, jos esim. esim. jonkun ihmisen elämässä on omassa kodissa kurjat olosuhteet, riitelyä, henkistä tai fyysistä pahoinpitelyä, tai jotakin kiusataan, joko koulussa, tai kotona, tai sitten joku raiskataan, niin luuletko todella, että ne psykiatrian tarjoamat pillerit korjaavat noita edellä mainittuja asioita. Monet asiat ja tekijät vaikuttavat kunkin yksilön niin henkiseen, kuin muuhunkin hyvinvointiin.

Psykiatriassa ja sen toimimattomuudessa ja siinä, mitä hoitoja on laajemmin ihmisille tarjottu vikana on se, että ne hoidot ei pureudu ihmisten oireiden taustalla oleviin asioihin. Myös liiallinen keskittyminen jonkun ihmisen "sairauteen", eli diagnoosiin on aivan merkityksetöntä ja typerää.

Pakkohoitopäätökset rikkovat ihmisten perus, eli ihmisoikeuksia. Sama siis koskee pakkoinjektioita ja niihin määräämistä.

Se, että joku vahvasti hierarkiaan pohjautuvan systeemin edustaja sanoo potilaalle, miten hänen tulee toimia, tai että pakotetaan suostumaan kaikkeen, mitä hoitotaho, se on yksinkertaisesti mielivaltaista, eikä se ole missään nimessä oikeutettua. Ei edes minkään hoidon. Niin muuten muillakin apinalajeilla on vastaavanlaisia vahvasti hierarkiaan pohjautuvia laumakäsityksiä. Siinä mielessä on syytä epäillä, koska tietyt yhteiskunnassa järjestelmät ja siinä toimivat ihmiset käyttäytyvät kyseisten roolien mukaan, että onko tämäkään laji yhtään sen kehittyneempi, kuin mitä esi-isämme olivat ja nykyiset apinalajit ovat. Itse katson hierarkiaan pohjatuvat systeemit ja käytännöt erittäin alkeellisiksi ja kehittymättömiksi. Jos systeemit ja siinä toimivien ihmisten toiminta olisivat enemmän tasa-arvoon, eettisyyteen ja inhimilliseen ja empaattiseen kohteluun pohjautuvia, sitten voisi jo kutsua psykiatriaakin kehittyneeksi.

Edelliseen tekstiin ainakin yksi korjaus, vaikka siellä on muitakin virheitä. Muutama sana jäi pois lauseesta: Se, että joku vahvasti hierarkiaan pohjatuvan systeemin edustaja sanoo kenties potilaalle, miten hänen tulee toimia ja että pakotetaan suostumaan kaikkeen, mitä hoitotaho tahtoo ja määrää, se on yksinkertaisesti mielivaltaista, eikä se ole missään nimessä oikeutettua. Ei edes minkään hoidon nimissä, tai potilaan "parasta" ajateltaessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se oikeasti aivopesua, jos näät että toinen ihminen syyttää omista ongelmistaan, milloin ketäkin, hoitajista lähtien?

• Anonyymi

Kiitos!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ammattilaisia ei voi aivopestä, heidät koulutetaan tehtäviinsä.
        Tuo joka kirjoittaa sanoilla journaali, ym., ja muutenkin huonolla suomen kielen sanankäytöllä, kuvastaa, että kommentoija ei ole syntysuomalainen, vaan ilmeisesti joku ammatti-ihminen, tuskin kuitenkaan itse lääkäri, ehkä joku hoitaja.
        Kaikissa kommenteissaan hän väittää potilaita sairaiksi ja ymmärtämättömiksi omasta tilastaan, puolustelee jatkuvasti lääkityksiä, jne.
        Niin ei tee muut kuin ammattilaiset, muut sentään näkevät asiat laaja-alaisemmin.

• Anonyymi

Yleensä näihin lääkitysten ym lopettamiseen kannustaa vain joko diagnosoidut mielisairaat jotka eivät itse ole toimivan hoidon piirissä syystä tai toisesta tai sitten jotkut läheltä mt-sairausta liippaavat taikka toistaiseksi diagnosoimattomat jotka kuvittelevat / vainoharhailevat terveydenhuollon tarkoitusperistä.

"Potilas voidaan mielenterveyslain mukaan määrätä pakkohoitoon vain, jos hänen todetaan olevan mielisairas ja hoidon tarpeen taikka itselle tai muille vaarallisuuden kriteeri täyttyy eivätkä muut mielenterveyspalvelut sovellu käytettäviksi"

Täysin mahdoton kenenkään ulkopuoleisen tässä kertoa mitä sinulle siitä seuraa jos lopetat lääkkeidesi käytön. Ei me tiedetä mitä sulle on määrätty ja miksi. Eikä me voida tietää että olisitko oleellisesti parantunut siitä mihin ne on auttaneet.

Eikä me voida tietää että mikä seuraus siitä sun terveydelle on siinäkään tapauksessa ettet ole parantunut ja lopetat ominpäin kaikki.

Älä kysele muilta tälläisiä. Jos todella haluat kysellä, kysele vain hoitavalta taholta, vain siellä on edes joku vastuu asioista!

Oma vaimoni on sairastunut skitsofreniaan joskus nuorena.. 20+ vuotta myöhemmin kerran hän keksi salaa lopettaa lääkityksensä.
      Muutamia kuukausia suljetulla osastolla oli seuraus siitä "kokeilusta".
      Pää meni pikkuhiljaa sekasin, kesti pitkään ennenkuin tajusin kysyä että oletko syönyt lääkkeesi?!
      En ollut nähnyt häntä muuta kuin terveenä joten oma ymmärryskin tilanteeseen tuli ikävästi viiveellä.

• Anonyymi

Jätä korkeintaan mt-hoitajalla käynnit jos koet että turhaa touhua jos olet ollut ongelmitta riittävän pitkään.

Älä lopeta lääkitystä kuvitellen että sitä ei tarvitse siksi että voi hyvin.. Yleensä se lääkitys aiheuttaa sen että ei ole probleemia

• Anonyymi

Kyllä se auttaa se hoitajalla käyminen sen huomaa yleensä jälkeen päin vasta koska paraneminen käy niin hitaasti . Mutta oikeastaan mitä näistä keskustelemaan edes tehkööt kuten tahtoo , ei ketään väkisin paranneta, mutta kun ei ota lääkkeitä niin usein on juuri pakkohoito tarpeen . Ja kaikki mitä se sisältää .

• Anonyymi

Jos ei pelkästään jotain hoitajalla käyntiä vaan lääkitystä haluaa lopetella, luultavasti vain mt-hoitajalla käyntien avulla olis mahollista seurata sitä järkevästi että miltä se ulkopuoleisen & ammatikseen näitä hoitavan tahon silmissä vaikuttaa kun pikkuhiljaa pudotellaan lääkkeitä pois.

Ei luultavasti ole oikein ainuttakaan mt-sairauksista kärsivää joka omin päin pystyy tai suostuu rehellisesti arvioimaan omaa tarvetta lääkitykselleen että joo annostus nostettava takaisin, vähennys ei ollut mahdollista..

Harva niistä kaikista ketkä kusi muroihinsa lopettamalla lääkkeens ominpäin, tulee kannustamaan tai kertoon yhtää mitään.
      Enemmän kuulet niistä keillä ei ole mitään oikeata tietoa ja niistä harvoista keillä on onnistumisen kokemus.

• Anonyymi

Kyllä ne ihmisen teot määrittää myös,milloin ihminen tarvii sitä hoitoa! Kyllä pakkomielle seurata ja pahoinpidellä ja tehdä kaikenlaista järjen vastaista on kriteeri,että ihminen tarvii hoitoa tai valvontaa!

• Anonyymi

Mikäli lopettaa lääkityksen niin heittävät automaattisesti pihalle näistä palveluista! Itse omakohtaisesti koettu.h

• Anonyymi

Miten kävi sairauspäivärahalle,Kuntoutustuelle tai eläkkeelle?jos sitte näitä etuuksia sait?
        Joittenki puheitten mukaan nämäkin etuudet loppuu.

• Anonyymi

Eipä se mitään haittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten kävi sairauspäivärahalle,Kuntoutustuelle tai eläkkeelle?jos sitte näitä etuuksia sait?
        Joittenki puheitten mukaan nämäkin etuudet loppuu.

Kuntoutustuen edellytys on tietysti se että yrittää kuntoutua. Eli pelkkä vänkääminen ei riitä.

Työkyvyttömyyseläkkeen edellytys on tietysti se että on oikeasti työkyvytön, eikä vain leiki sellaista.

Oma eläkkeeni loppui siinä vaiheessa kun palasin takaisin työelämään.

• Anonyymi

Päinvastoin; annoin jopa taloni avaimet. Kun kukaan ei tiedä pääsenkö enää ovee aukasemaan.
      Kun eräässä lääkärinlausunnossa luki, että perustervemies - ikää jo paljon.

yli 85v.

• Anonyymi

Aloituksessa kysyttiin vain onko painostettu. Sitten tulee yhtäkkiä hirveä lauma ihmisiä kertomaan mitä muuta tapahtuu kun lopetat hoidon. Joku vastasikin että on, loput vastaukset jätän omaan arvoonsa.

• Anonyymi

Minua ei ole painostettu, ja muitenkin kuulostaa kaukaa haetulta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      392
      2154
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      388
      2069
    3. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      98
      1782
    4. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      442
      1725
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      7
      1424
    6. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      110
      1253
    7. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      215
      976
    8. Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!

Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      896
    9. Jos totta puhutaan niin haluan mies että

N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭
      Ikävä
      72
      830
    10. Tiedäthän?

Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k
      Ikävä
      41
      822
    Aihe