Thaimaan liikenteen vaarallisuus ulkomaalaiselle turistille

Anonyymi-ap

Katsotaanpas tilannetta tilastollisesti ja matemaattisesti.

Viime vuonna Thaimaan liikenteessä kuoli 83 ulkomaalaista turistia.
Turisteja vieraili maassa 33 miljoonaa, joten mahdollisuutesi kuolla Thaimaan liikenteessä turistina on suoraan historian perusteella laskennallisesti 0,000259%.

Se on pyöristettynä 2,6 mahdollisuutta miljoonaa turistia kohti, joten ei Thaimaa ole turistille kovinkaan vaarallinen. Ainahan ei tarvitse itse ajaa joutuakseen onnettomuuteen ja jos olet hyvä, ennakoiva ja selväpäinen kuski, mahdollisuutesi ovat vielä paremmat.
Suomessa vuonna 2023 liikenneonnettomuuksissa kuoli 185 ja loukkaantui 3 642 ihmistä. Vaikka lukuja kuinka suhteuttaisi, täytyy olla joko todella huono tuuri tai sitten hölmöillä itse, että kuolet turistina Thaimaassa liikenteessä.

18

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tunnen kolme suomalaista jotka kuolivat liikenteessä Thaimaassa. Kaikki asuivat Thaimaassa. Yksi kuoli huumeiden yliannostukseen ja kuoli prätkänsä päälle. Kaksi muuta satuttivat päänsä ajaessaan ilman kypärää. Kumpikin olisi todennäköisesti selvinnyt jos olisi käyttäneet kypärää. Tiedän neljä suomalaista jotka joivat itsensä hengiltä, kaksi heistä maksakirroosiin, kaksi slaageihin. Kuivuminen on suurin syyllinen sekä sydän että aivoinfarkteihin viinamäen miehillä. Viinaan kuoli Suomessa 1700 ihmistä vuonna 2020. Heistä 1300 miehiä ja 400 naisia.
      Kotona ryyppääminen missä maassa tahansa on kaikkein vaarallisinta.

    • Ensimmäisenä mielenkiinnosta kysyn mistä tuo 83 liikenteessä kuollutta turistia luku on peräisin?
      Siis ei että epäilisin sitä suuntaan taikka toiseen, mutta kun mitään järkevää lähdettä tuohon turistien liikennekuolemiin Thaimaassa en onnistunut löytämään niin siksi kiinnostaa.

      Tuossa tulee nyt se tilastollinen harha kun verrataan 33 miljoonaa turistia ja 83:a liikennekuolemaan sitten muihin tilastoihin, niin pitää muistaa että keskimääräinen turistien perilläolo-aika Thaimaassa on siellä 14vrk. luokassa, eli nyt jos kahden viikon paikallaolo ajalla laskeen, niin ympärivuoden Thaimaassa tasaisesti jaettuna onkin kokoaikiaseksi muunnettu noin 1,25mij turistia.
      Sitten kannattaa muistaa että ainakin tilastojen mukaan jokaista liikenneonnettomuudessa kuollutt kohden samoissa onnettomuuksissa tulee noin 60-kertainen määrä eriasiteisia hoitoa vaativia loukkantumisia (isoin osa lieviä että hiljaisessa vauhdissa skootterilla kaatuessa menee iho rikki joistain poikoin, mutta pahimmassa päässä sitten halvaantumiset, raajojen menettämiset yms.)

      • Ja itseasissa kun noita turistien aikoja tarkastelin, niin keskimääräinen Thaimaassa olo-aika ei ole kuin 9 päivää (esim. keskimääräinen Malisialaisturisti ei ole maassa kuin 5 päivää)
        Eli tuo keskimäärinen turistiluku yhtä-aikaa maassa olevia ei olisi kuin noin 820 000h
        Mutta tässä luonnollisesti vuodenaikakohtaista eroa paljonkin.
        Eli tuo on se luku mihin onnettomuuksia pitää tilastollisesti vuositasolla verrta.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ja itseasissa kun noita turistien aikoja tarkastelin, niin keskimääräinen Thaimaassa olo-aika ei ole kuin 9 päivää (esim. keskimääräinen Malisialaisturisti ei ole maassa kuin 5 päivää)
        Eli tuo keskimäärinen turistiluku yhtä-aikaa maassa olevia ei olisi kuin noin 820 000h
        Mutta tässä luonnollisesti vuodenaikakohtaista eroa paljonkin.
        Eli tuo on se luku mihin onnettomuuksia pitää tilastollisesti vuositasolla verrta.

        "A report by the Bureau of Prevention and Assistance in Tourist Fraud revealed that 83 foreign tourists died in Thailand last year, up 54% from the previous year. Another 166 were injured, down 160% from the previous year. The figures were compiled from reports from the ministry's 10 offices nationwide"

        Bangkok postin uutinen ennen koronaa, jolloin kävijämäärät olivat suurempia kuin nyt.

        Kun puhutaa turistista, niin silloin ei puhuta siitä kauanko hän on maassa, koska hän ei ole koko vuotta siellä keskimäärin. Kun puhutaan turistien kokonaismäärästä kunakin vuonna, se on se joka on ilmoitettu. Kun puhutaan siitä montako turistia kuolee vuosittain Thaimaassa, niin se selvisi tuossa ainakin yhdeltä vuodelta.
        Kun verrataan sitä lukemaa turistien määrään, laskelma on täysin oikea. Asia on eri jos aletaan puhua siitä kuinka paljon Thaimaassa kuolee kokonaisuutena liikenteessä ihmisiä ja se on paljon se.

        Se on huikea lukema että Thaimaan liikenteessä kuolemista tapahtuu 80% skoottereilla ja se että suurin osa näistä olisi selvinnyt jos olisivat käyttäneet kypärää. Thaimaan liikennekuolemista lähtisi puolet pois siis jos käyttäisivät kaikki kypärää.
        Se on myös erikoinen tilasto että suurin osa liikennekuolemista tapahtuu pääteillä työpäivän päättymisen aikoihin. Silloin ei kannata siis turistinkaan mennä sinne mopoineen häärimään. mutta auton kanssa en näe mitään ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "A report by the Bureau of Prevention and Assistance in Tourist Fraud revealed that 83 foreign tourists died in Thailand last year, up 54% from the previous year. Another 166 were injured, down 160% from the previous year. The figures were compiled from reports from the ministry's 10 offices nationwide"

        Bangkok postin uutinen ennen koronaa, jolloin kävijämäärät olivat suurempia kuin nyt.

        Kun puhutaa turistista, niin silloin ei puhuta siitä kauanko hän on maassa, koska hän ei ole koko vuotta siellä keskimäärin. Kun puhutaan turistien kokonaismäärästä kunakin vuonna, se on se joka on ilmoitettu. Kun puhutaan siitä montako turistia kuolee vuosittain Thaimaassa, niin se selvisi tuossa ainakin yhdeltä vuodelta.
        Kun verrataan sitä lukemaa turistien määrään, laskelma on täysin oikea. Asia on eri jos aletaan puhua siitä kuinka paljon Thaimaassa kuolee kokonaisuutena liikenteessä ihmisiä ja se on paljon se.

        Se on huikea lukema että Thaimaan liikenteessä kuolemista tapahtuu 80% skoottereilla ja se että suurin osa näistä olisi selvinnyt jos olisivat käyttäneet kypärää. Thaimaan liikennekuolemista lähtisi puolet pois siis jos käyttäisivät kaikki kypärää.
        Se on myös erikoinen tilasto että suurin osa liikennekuolemista tapahtuu pääteillä työpäivän päättymisen aikoihin. Silloin ei kannata siis turistinkaan mennä sinne mopoineen häärimään. mutta auton kanssa en näe mitään ongelmaa.

        Suomessa kuoli mies yhteen nyrkiniskuun. Lyöjän tuomiota lievensi se että uhrilla oli poikkeuksellisen ohut, vain noin millin vahvuinen kallo, kun normaalisti se on viiden millin luokkaa. Tuon kun ihmiset ymmärtäisivät miten hauras se voi olla kuin munankuori, niin alkaisi se kypärä löytymään siihen päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa kuoli mies yhteen nyrkiniskuun. Lyöjän tuomiota lievensi se että uhrilla oli poikkeuksellisen ohut, vain noin millin vahvuinen kallo, kun normaalisti se on viiden millin luokkaa. Tuon kun ihmiset ymmärtäisivät miten hauras se voi olla kuin munankuori, niin alkaisi se kypärä löytymään siihen päähän.

        Tyypillinen Demla-tuomio, uhri olikin syyllinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen Demla-tuomio, uhri olikin syyllinen.

        Ei uhrista syyllistä tuossa tehty, mutta lyönnin ja kuoleman välillä kuitenkin on mielenkiintoinen tapahtumaketju jossa lyöjä on uhri ovat olleet vielä myöhemmin yhdessä ulkona baarissa ja loppujen lopuksi uhri on poliisin kyydillä viety kotiin.

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6888a2be-5df2-4dcc-95d9-239c67f9ce0b


    • Anonyymi

      Otan kantaa vain otsikon asiaan, en tilastoihin.

      Thaimaan liikenteen vaarallisuus ulkomaalaiselle turistille.

      Tai oikeastaan voihan tuota hieman tilastollisestikin käsitellä mikäli käsittelijät ymmärtäisi tilanteen.

      Mitkä oli tilastotiedot 10 päivän uudelle vuodelle ja moniko ulkomaalainen turisti tavalla tai toisella oli osallinen ja vaikka ei olisi ollutkaan, niin onko mahdollista että on hieman vaarallista.

      • Tietysti asia riippuu paljon omasta käyttäytymisestä.

        Jos ainoa kosketus Thaimaan liikenteeseen on bussimatka kentältä all inclusive hotellille ja takaisin, eikä loman aikana poistu juuri mihinkään hotellilta on vaara suhteellisen pieni liikenneonnettomuuden suhteen.
        Mutta jos vuokraa kaksipyöräisen ajoneuvon ja sillä ajaa paljon paikallisessa liikenteessä, niin vaara on hyvinkin todellinen.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Tietysti asia riippuu paljon omasta käyttäytymisestä.

        Jos ainoa kosketus Thaimaan liikenteeseen on bussimatka kentältä all inclusive hotellille ja takaisin, eikä loman aikana poistu juuri mihinkään hotellilta on vaara suhteellisen pieni liikenneonnettomuuden suhteen.
        Mutta jos vuokraa kaksipyöräisen ajoneuvon ja sillä ajaa paljon paikallisessa liikenteessä, niin vaara on hyvinkin todellinen.

        Todellisuus on myös vakavaa todellisuutta mikäli ei ole kokenut kuten sinä, vaan vuokraajalla on asenne kuten Pattayan rakkailla, eli hiekanjyvän tarkkuudella silmukkaan selvinpäin ja kännissä ollen ylpeitä kun polttaa reitensä sopperiin ja ei muista mihin on vuokrapelinsä jättänyt illalla kun oli niin kännissä ajaessaan jatkoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuus on myös vakavaa todellisuutta mikäli ei ole kokenut kuten sinä, vaan vuokraajalla on asenne kuten Pattayan rakkailla, eli hiekanjyvän tarkkuudella silmukkaan selvinpäin ja kännissä ollen ylpeitä kun polttaa reitensä sopperiin ja ei muista mihin on vuokrapelinsä jättänyt illalla kun oli niin kännissä ajaessaan jatkoille.

        Monikos Pattayan rakas on kuollut kännissä liikenteessä Pattayalla vai puhutkos vaan?
        Hua Hinissa ainakin kaksi suomalaista yrittäjää kuoli mopolla ilman kypärää tässä lähiaikoina.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Tietysti asia riippuu paljon omasta käyttäytymisestä.

        Jos ainoa kosketus Thaimaan liikenteeseen on bussimatka kentältä all inclusive hotellille ja takaisin, eikä loman aikana poistu juuri mihinkään hotellilta on vaara suhteellisen pieni liikenneonnettomuuden suhteen.
        Mutta jos vuokraa kaksipyöräisen ajoneuvon ja sillä ajaa paljon paikallisessa liikenteessä, niin vaara on hyvinkin todellinen.

        Itse pidän Thaimaan liikennettä kohtuullisen vaarallisena (siis mikäli olet siinä osallisena etenkin kaksipyöräisen kanssa, heille jotka eivät ole, niin tietysti vaara ei näyttele samallasita osuutta, mutta kyllä kävellessäkin omat liikenneriskit Thaimaassa on).

        Mutta jos kyseisen asian tiedostaa ja siihen osaa suhtautua oikein, niin pidän riskiä silti ihan kohtuullisen siedettävä.
        Muutamia omasta mielestäni tärkeitä asioita:
        -Älä ikinä aja kännissä, mutta muista huomioida että joku toinen saattaa silti ajaa.
        -Käytä aina kypärää (siis mikä kaksipyöräisllä liikkeellä).
        -Varmista ajoneuvosi kunto (renkaat, valot, jarrut yms.)
        -Ole kokoajan selvillä mitä ympärilläsi liikenteessä tapahtuu, myös kuulo on hyvä apuväline tässä ja muista taustapeilit...
        -Älä ikinä tee mitään ikillisiä liikkeitä, ajolinjanmuutoksia yms. elleivät ne ole aivan pakollisia taikka olet varma että takana ole todellakaan ketään lähettyvilläkään.
        -Liikenne saattaa vaikuttaa alkuun kaaottiselta (ja onhan se sitä kyllä paikkapaikoin), joten ensimmäiset ajokerrat olisi hyvä suorittaa jossain rauhallisemmassa kohteessa ja opetella Thaimaalaista liikennekulttuuria jokunen aika ennen haastvammilla paikoilla ajmiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monikos Pattayan rakas on kuollut kännissä liikenteessä Pattayalla vai puhutkos vaan?
        Hua Hinissa ainakin kaksi suomalaista yrittäjää kuoli mopolla ilman kypärää tässä lähiaikoina.

        Äläs ny, neiti. Pelkkä mopoilu kypärittä ei aiheuta kuolemia. Jotakin muuta tuossa täytynee olla.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Itse pidän Thaimaan liikennettä kohtuullisen vaarallisena (siis mikäli olet siinä osallisena etenkin kaksipyöräisen kanssa, heille jotka eivät ole, niin tietysti vaara ei näyttele samallasita osuutta, mutta kyllä kävellessäkin omat liikenneriskit Thaimaassa on).

        Mutta jos kyseisen asian tiedostaa ja siihen osaa suhtautua oikein, niin pidän riskiä silti ihan kohtuullisen siedettävä.
        Muutamia omasta mielestäni tärkeitä asioita:
        -Älä ikinä aja kännissä, mutta muista huomioida että joku toinen saattaa silti ajaa.
        -Käytä aina kypärää (siis mikä kaksipyöräisllä liikkeellä).
        -Varmista ajoneuvosi kunto (renkaat, valot, jarrut yms.)
        -Ole kokoajan selvillä mitä ympärilläsi liikenteessä tapahtuu, myös kuulo on hyvä apuväline tässä ja muista taustapeilit...
        -Älä ikinä tee mitään ikillisiä liikkeitä, ajolinjanmuutoksia yms. elleivät ne ole aivan pakollisia taikka olet varma että takana ole todellakaan ketään lähettyvilläkään.
        -Liikenne saattaa vaikuttaa alkuun kaaottiselta (ja onhan se sitä kyllä paikkapaikoin), joten ensimmäiset ajokerrat olisi hyvä suorittaa jossain rauhallisemmassa kohteessa ja opetella Thaimaalaista liikennekulttuuria jokunen aika ennen haastvammilla paikoilla ajmiseen.

        Se riski on tappava, jos massa kuolee noin 20.000 ihmistä vuodessa tien päälle,ja miljoona loukkaantuu... Tämä valtava ongelma kun sosiaaliturva on olematon, ja vakuutuksia ei kansalla ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläs ny, neiti. Pelkkä mopoilu kypärittä ei aiheuta kuolemia. Jotakin muuta tuossa täytynee olla.

        Kyllähän se paljon johtuu osalla etenkin paikallisista olevasta epäturvallisesta ajokulttuurista, etenkin kaksipyöräisten ajoneuvojen suhteen.
        Osan olisi kypärä voinut pelastaa, mutta ei se onnettomuuksien juurisyytä poista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se riski on tappava, jos massa kuolee noin 20.000 ihmistä vuodessa tien päälle,ja miljoona loukkaantuu... Tämä valtava ongelma kun sosiaaliturva on olematon, ja vakuutuksia ei kansalla ole.

        Se on hyvin pitkälti tiedossa mikä paikallisen liikenteen suurin ongelma on. Se on suurimmaksi osaksi kaksiosainen.

        1. Se että villit "kuolemattomat" nuorukaiset leikkii ilman kypärää olevansa kisakuskeja liikenteen joukossa viritetyillä skoottereilla jotka kiihtyy kuin isot pyörät ja kulkee 160-170kmh, mutta niissä ei ole ison pyörän ominaisuuksia.

        Niissä on lisäksi renkaina halpaa seoskumia, jotka ovat liukasta ja muovimaista. Olen tämän kokenut skoottereilla itse lukemattomia kertoja. Kuivalla asfaltilla kaksipyöräluisussa eikä edes vauhtia ole tarvittu paljoa.

        Jos vaihtorengas maksaa 150 bahtia, mitä siltä voi vaatia? Maksaako thaimaalainen nuorukainen sitten aidosta Bridgestonesta 750 bahtia? Harva maksaa.

        2. Tropiikissa moni on työpäivän jälkeen väsynyt ja kuivunut. Siitä kun lähdet noilla skoottereilla tohottamaan kotiinpäin päätien laitaa myöten, ei keskittymiskyky ole kunnossa. Siellä ne sitten sattuukin ne vibat. Joku kääntyy eteen ja se oli siinä, varsinkin jos sitä kypärää ei ole.

        3. Autoilupuolella se että lavalla saa edelleen olla niin paljon ihmisiä kuin sinne suinkin mahtuu. On selvä että sitten kun kopsahtaa, menee kerralla tusina henkeä. Sieltä myös putoilee nuoria työmiehiä jotka ei pelkää istua puoli ukkoa yli laidan.

        4. Ammattikuskien heikko valvonta. Väsynyttä ammattikuskia painaa menemään ja jotkut heistä jabapäissään. Siinä menee sitten taas monta kerralla. Julkisissa busseissa on nykyään valvontaa ja bussiasemilla myös puhallutetaan bussikuskeja. Kuljetusfirmat ei enää palkkaa ketä sattuu.

        5. Kuormauksien heikko valvonta. Raskaasta ajoneuvosta kun paukahtaa joku akseli tai vastaava poikki, se usein kaatuu ja syöksyy murskaksi ojaan tai jonkun päälle.

        6. Juhlapyhien riehakas meininki. Kokemattomat kuskit lähtee isolla porukalla sukuloimaan tai juhlapaikoille ja sitten menee taas iso porukka kerralla jos jotakin sattuu.

        Siinä ehkä ne tärkeimmät. Kuten on jo täällä mainittu, niin pelkästään kypärän käyttö ja tehokkaampi valvonta veisi Thaimaan kauemmas kärkisijoilta onnettomuuksissa.

        Kun turisti lähtee liikenteeseen vireänä, ei kaahaa, pitää turvavälit, ennakoi ja opettelee kaistojen käytön ja siihen liittyvät vaarat, ei tunge itseään varomatta risteykseen vaikka olisikin vihreä valo, niin onnettomuusriski on silloin suomalaista tasoa.

        Itse vaikka ajaisin muuta liikennettä hieman nopeammin, siirryn aina ohituksien jälkeen takaisin vasemmalle tai keskikaistalle. Sillä suojaudun siltä jos vastaantulevalta liikenteeltä irtoaa vaikkapa rengas tai sieltä lentää kokonainen auto pientareen yli, kuten sellaistakin tapahtuu.

        Vilkuilu peiliin ja vilkun käyttö. Thaimaalaiset ovat lisänneet vilkun käyttöä kaistoja vaihtaessa, mutta ei se ole vielä lähelläkään länsimaista tasoa. Osaavat konetiellä sentään käyttää jo hätävilkkuja saksalaiseen malliin, jos liikenne pysähtyy.

        2010


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvin pitkälti tiedossa mikä paikallisen liikenteen suurin ongelma on. Se on suurimmaksi osaksi kaksiosainen.

        1. Se että villit "kuolemattomat" nuorukaiset leikkii ilman kypärää olevansa kisakuskeja liikenteen joukossa viritetyillä skoottereilla jotka kiihtyy kuin isot pyörät ja kulkee 160-170kmh, mutta niissä ei ole ison pyörän ominaisuuksia.

        Niissä on lisäksi renkaina halpaa seoskumia, jotka ovat liukasta ja muovimaista. Olen tämän kokenut skoottereilla itse lukemattomia kertoja. Kuivalla asfaltilla kaksipyöräluisussa eikä edes vauhtia ole tarvittu paljoa.

        Jos vaihtorengas maksaa 150 bahtia, mitä siltä voi vaatia? Maksaako thaimaalainen nuorukainen sitten aidosta Bridgestonesta 750 bahtia? Harva maksaa.

        2. Tropiikissa moni on työpäivän jälkeen väsynyt ja kuivunut. Siitä kun lähdet noilla skoottereilla tohottamaan kotiinpäin päätien laitaa myöten, ei keskittymiskyky ole kunnossa. Siellä ne sitten sattuukin ne vibat. Joku kääntyy eteen ja se oli siinä, varsinkin jos sitä kypärää ei ole.

        3. Autoilupuolella se että lavalla saa edelleen olla niin paljon ihmisiä kuin sinne suinkin mahtuu. On selvä että sitten kun kopsahtaa, menee kerralla tusina henkeä. Sieltä myös putoilee nuoria työmiehiä jotka ei pelkää istua puoli ukkoa yli laidan.

        4. Ammattikuskien heikko valvonta. Väsynyttä ammattikuskia painaa menemään ja jotkut heistä jabapäissään. Siinä menee sitten taas monta kerralla. Julkisissa busseissa on nykyään valvontaa ja bussiasemilla myös puhallutetaan bussikuskeja. Kuljetusfirmat ei enää palkkaa ketä sattuu.

        5. Kuormauksien heikko valvonta. Raskaasta ajoneuvosta kun paukahtaa joku akseli tai vastaava poikki, se usein kaatuu ja syöksyy murskaksi ojaan tai jonkun päälle.

        6. Juhlapyhien riehakas meininki. Kokemattomat kuskit lähtee isolla porukalla sukuloimaan tai juhlapaikoille ja sitten menee taas iso porukka kerralla jos jotakin sattuu.

        Siinä ehkä ne tärkeimmät. Kuten on jo täällä mainittu, niin pelkästään kypärän käyttö ja tehokkaampi valvonta veisi Thaimaan kauemmas kärkisijoilta onnettomuuksissa.

        Kun turisti lähtee liikenteeseen vireänä, ei kaahaa, pitää turvavälit, ennakoi ja opettelee kaistojen käytön ja siihen liittyvät vaarat, ei tunge itseään varomatta risteykseen vaikka olisikin vihreä valo, niin onnettomuusriski on silloin suomalaista tasoa.

        Itse vaikka ajaisin muuta liikennettä hieman nopeammin, siirryn aina ohituksien jälkeen takaisin vasemmalle tai keskikaistalle. Sillä suojaudun siltä jos vastaantulevalta liikenteeltä irtoaa vaikkapa rengas tai sieltä lentää kokonainen auto pientareen yli, kuten sellaistakin tapahtuu.

        Vilkuilu peiliin ja vilkun käyttö. Thaimaalaiset ovat lisänneet vilkun käyttöä kaistoja vaihtaessa, mutta ei se ole vielä lähelläkään länsimaista tasoa. Osaavat konetiellä sentään käyttää jo hätävilkkuja saksalaiseen malliin, jos liikenne pysähtyy.

        2010

        Thaimaalaiset (taikka siis osa heistä) tuntuvat olevan hyvin moottorihullua kansaa, erilailla rakennettuja autoja ja pyöriä näkee jatkuvalla syötöllä ja erinäiset kilvan-ajot (tarkoitukselliset taikka tahattomasti syntyneet) yleisen liikenteen seassa ovat hyvin yleisiä.
        Siksi kuuloaistia on hyvä myös käyttää liikenteessä, kun tuollainen loppuunsa asti viritetty skootteri "kahjon" nuoren Thai kuskin ajamana lähestyy vilkkaankin liikenteen seassa jotain +150km/h nopeutta takasuunnasta, sen kyllä kuulee selvästi, niin siinä ei kannata mitään ylimääräistä liikettä tehdä, vaan pitää oma ajolinjansa hyvin tarkkaan.


    • Anonyymi

      Savon Pattayan hovakodissa ui läheltä piti tilannae kun kaksi rollaattoria oli kolaroida risteyksessä. Vasemmalta tulija ei kunnioittanut väistämisvelvollisuuttaan.. Toiselta kuskilta lensi tekarit suusta ilman suurempia vahinkoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 24h Kirppis

      Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3698
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

      Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      2760
    3. Suomessa eletään liian pitkään

      "Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      262
      2631
    4. Deodoranttiteollisuus

      Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1865
    5. 215
      1376
    6. Näyttääkö kaivattusi

      Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1200
    7. Martinan mies on Suomessa.

      Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      1016
    8. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

      Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      30
      953
    9. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

      Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      90
      907
    10. Voitaisko olla kavereita?

      Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      807
    Aihe