filosofian filosofiaa

Anonyymi-ap

- filosofiaa ei voi yleensä empiirisesti todentaa.
- silti filosofialla on arvo kuten taiteilla ja uskonnollakin on.
- samasta asiasta voi puhua eri käsittein filosofiassa
- filosofialla selvennetään käsitteitä.
- yleensä erotetaan mannermainen ja analyyttinen filosofia.
- kummallista on että melkein kaikki filosofian kirjat ovat huonoja ja vanhentuneita.
- kaikki tieteet ja filosofiat ovat sosiaalisia konstruktioita
- jokaista erityistiedettä voidaan käsittääkseni lähestyä filosofisesti.
- tuoko vieraan sivilisaation vierailu maapallolla vihdoin jotain uutta filosofiaan?
- on myös huonoa filosofiaa sekä turhaa. yleensä siinä käytetään käsitteitä epäselvästi.

mitä sinä filosofoisit filosofiasta?

..
heisielu

7

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on takuulla huonoa filosofiaa, jos kirjoittaa jotakin mitä ei ymmärrä.

• Anonyymi

Onko filosofiassa periaate että "kaikki käy".

Esim. Hylätäänkö opinnäytetöitä usein. tietääkö joku?

• Anonyymi

belisarion viestistä ymmärrän 70 %.

prof. real. viestistä ymmärrän 40 %.

mutta se on varmaan minun vajavuuttani.

..
      H

• Anonyymi

Filosofian arvo polttoaineena on kiistaton. Sitä se oli alussa ja tulee myös lopussa olemaan.
      Joku poltti Aleksandrian kirjaston ja muslimit lämmitti kirjoilla kylpylöitään. Myös aikojen lopussa menee filosofian teokset uuniin.

Sokrates ymmärsi tämän eikä suostunut yhtäkään teosta kirjoittamaan. Hän vain puhui.
      Eikä tänä päivänä kukaan tietäisi hänestä mitään ilman Platonia.

Puhuttu Filosofia ei mene uuniin, mutta joka paljon puhuu joutuu kuolemaan puheidensa tähden. Sokrates ja Jeesus esim.

Mikä tosiaan on filosofian arvo ?

• Anonyymi

Tulee aika jolloin kukaan ei kirjoita mitään eikä myös puhu mitään. Silloin vain nautitaan elämästä. Lemmitään ja syödään. Sillä nautinto on SUURIN kaikista hyveistä ja kärsimys paheista.

Se aika on paluuta paratiisiin. Mutta se on myös anarkian aikaa. Ei ole lakeja kuin vain yksi.
        Nauti ja anna nauttia!

Puhuminen ja kirjoittaminen johtaa aina masennukseen, ahdistukseen ja kärsimykseen.
        Jeesus oli filosofi joka sen tähden yritti tehdä kärsimyksestä nautinnon. Koska tahtoi puhumisen ja kirjoittamisen jatkuvan.

Mitä filosofi voi sanoa puhumatta ja kirjoittamatta; niin kuolematta?

• Filosofointi on hauskaa toisin kuin psykologisointi.

• Anonyymi

Olen törmännyt sanaan metafysiikka, mutta en ole varma olenko törmännyt sanaan metafilosofia:

Metafilosofia tarkastelee itse filosofiaa: sen luonnetta, menetelmiä, tavoitteita ja arvoa. Se kysyy, mitä filosofia on ja miksi sitä harjoitetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9027
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3539
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      29
      2767
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      81
      2169
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2050
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      363
      1818
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1462
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1221
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1105
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      67
      1072
    Aihe