Älylaitteet&kuormitus henkinen joka johtaa kärsimykseen

Anonyymi-ap

Oon pannut merkille että tietyt ihmiset kuormittuvat herkemmin.
Yksi syy tähän vois olla tämä eli esitän hypoteesin (enkä väitä että olen oikeassa enkä esitä sitä faktuaalisena faktana) ja hypoteesi on tämä;

Mitä jos tietyillä ihmisillä syntymästä asti aivot on erilaiset neurologisilta rakenteiltaan? Oon miettinyt esim omia aivojani. Jo varhain pentuna mulla todettiin neuvolassa muun muassa hahmotushäiriö, kömpelyys aivojen ja motoriikka-ongelmat. huolimatta näistä koulut meni hyvin arvosanoin kun esim ammattikoulussa matematiikka oli 3/5, äidinkieli ja ruotsi 5/5 ja englanti 4/5 ja ympäristö-oppi 4/5 ja mikrobiologia 3/5 mutta arjessa päivittäin havahtuu siihe tosiseikkaan että aivot ei aina toimi niinkuin pitäisi .

Mulle ei ole koskaan diaknosoitu neurologisia poikkeavuuksia mutta jo varhain pikkulapsena aloin höpöttää naapurin lapsille erikoisia kommentteja ja möyhemmin ala-astteella mua kiusattiin niistä kommenteista ja siitä että olin välillä ylivilkas omituinen höpöttäjä ja välillä superarka omiin oloihin vetäytyjä joka meni melkein mykäksi välillä (tietyssä seurassa tai jos oli enempi porukkaa ympärillä).

Nykyaikana kun älylaitteet ovat tulleet kuvioihin, ne on kuormittaneet monia ihmisiä että on kait todettu että pikkulapsetkin osa heistä liikaa tuijottaa ruutua ja tämä ei välttämättä ole aivoille aina hyvä asia koska voi tulla ylikuormitustila.

Minä siis kuormitun tosi herkästi että ihan pelkkä odottelu voi aiheuttaa aivoissani burnoutin tyylisen olotilan joka vaatii vuodelepoa. Ihminen ei ole luotu makaamaan sängyssä että pian sitten ponkaisen ylös sängystä ja menen tiskaamaan astioita tai jotain muuta vastaavaa.

aina pitää itsellä kuitenni olla jottain toimintaakin. Mut on tosi ärsyttävää kun aivot kuormittuu niin nopiasti että pelkkä sosiaaliset kontaktit voi laukaista heikon olon aivoihin että sen aivoissa tuntee ihan fyysisesti kuinka aivot on väsyneet että sen tuntee fyysisesti ja se on vielä siksi outo asia kun mikään työ ei ole minulle tervan juontia että nautin kaikista töistä mutta siitä huolimatta iskee tämä tila aivoihin.

Kun olen henkinen ja uskovainenkin ihminen niin muutenkaan en oikein tästä nykyajan teknologian kehityksestä niin iloissani että mä oon sitä mieltä ollut usein että jos ihminen tavoittelee kuuta taivaalta, niin ei se välttämättä ole ees viisautta. Minusta viisaus on sitä että pitää toppuutella välillä ettei tähdätä mihinkään tekoälyvallankumoukseen jossa tekoäly korvaa ihmiset työpaikoilla.

Oon miettinyt jopa sellaista elämää jossa ois kokonaan vappaa laitteista . Semmone elämä houkuttaa ja koukuttaa .

Kirjoittaja Juha pohjola

2

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko koskaan lukenut meditoinnista tai mindfullnessista ?
      Se olisi ehkä keino rauhoittaa hermoja, auttaa keskittymiseen, parantaa kärsivällisyyttä, ym.
      Siitä saattaisi ehkä olla hyötyä.
      On kyllä hienoa, että itse ymmärrät omat ongelmasi, se jo auttaa pärjäämisessä jonkin verran, kun tajuaa oman tilanteen.
      Itse olen samaa mieltä, että älylaitteet ovat vaikuttaneet aika isosti ihmisiin. Toki on muitakin tekijöitä olemassa.

• Anonyymi

Katsoin juuri eilen muistaakseni MOOT tia, jossa isä oli huolissaan 12-vuotiaasta lapsestaan. TIK-TOK tuo pahoja asioita nuorille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      143
      1869
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      281
      987
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      848
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      807
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      739
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      681
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      650
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      644
    Aihe