Mille sijalle uskovana nostat Raamatun elämässäsi ja miksi? Kun miettii pelastusta, onko Raamatun lukeminen nostanut sinut kuopasta tai toisesta (pelastuksen liittyy, kuten tiedämme yhtä ja toista sudenkuoppaa, mennäänpä pintaa syvemmälle)?
Miten Raamattu liittyy mielestäsi oikean opetuksen hankkimiseen/siinä pysymiseen? Esimerkiksi vanhemmat kirkot painottavat opissa ja pelastuksessa muitakin auktoriteetteja kuin Raamattua. Haluan erityisesti ns. vapaampien suuntien mielipiteitä.
Kyselyä Raamatun merkittävyydestä.
14
190
Vastaukset
- Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti:
Eri aikoina painoarvo erilainen. Menneisyydessä paljonkin harrastin. Nykyään pääasiassa muita asioita. Esim. Youtubessa kun monet saarnaavat "manifestointia", vertaan mielelläni siihen, mitä muistan Raamatussa sanotun. Esim. new thought -liikkeessä ja menestysteologiassa on yleinen virhe mielestäni se, että yritetään esittää omalla hötkyilyllä saatavaksi sellaisia, mitä Raamattu lupaa uskoville joka tapauksessa muutenkin. - Anonyymi
Raamatun UT on itselleni oppikirja. Se kertoo minulle, mikä on Jumalan tahto. VT:stä en lue, kuin lähinnä psalmeja, muutoin sillä on itselleni lähinnä historiallinen merkitys.
- Anonyymi
Siinäpä sitä ukko istahti iltahämäräs lukemahan, ihan uteliaisuuttansa, että mitähän viisautta sieltä Raamatusta löytys. Olihan sitä tullu kuultua monenlaista, mutta aattelin, että lukianhan se pittää itte päättää, mitä mieltä ollahan.
Ja voi hyvänen aika, mitä sieltä löytykää. Sivut toistensa perähän täynnä vanahan maailman juttuja, missä tapellaan, kirraillaan ja uhkaillaan helvetillä, jos ei satu justiinsa sopimaan johonkin sääntölistahan, josta ei kukkaan oo ihan varma, mitä sillä meinathaan. Yks kohta käski rakastaa, toinen kivittää, ja kolomas kielsi syömästä rapuja—että ota siitä ny sitte tolokku.
Ei siinä menny kauaakaa, kun tajusin, että jos tuon kirijan pitäs olla se suuri totuus, niin ei oo ihime, että uskovaiset on kaikesta eri mieltä. Mitenpä siinä voiskaa olla mitenkää varma mistään, kun homma on yhtä sekamelskaa? Ja siinä samassa karisi viimeisetki uskonrippeet.
Suljin kirijan, huokasin syvään ja keittelin kahavit. Jos elämäsä tarttee jotaki ohjenuoraa, niin parempi ettiä se omasta järjestä ku vanahoista tarinoosta, joissa ukot kävelee vetten päällä ja aasit alkaa puhumahan.- Anonyymi
Raamatun kansissa on kaksi eri kirjaa. Älä lue sitä Vanhaa testamenttia, se on juutalaisten historiaa, vaan Uutta.
"
Ei siinä menny kauaakaa, kun tajusin, että jos tuon kirijan pitäs olla se suuri totuus, niin ei oo ihime, että uskovaiset on kaikesta eri mieltä. "
Hyvä huomio. On varmaan niin että uskovia on joka junaan ja tappelevat keskenään jos Raamattu on opettajan asemassa. Ulkopuolisesta voi olla hyvinkin huvittavaa mikäli esine... opettaa.
- Anonyymi
Raamatun tunteminen on tärkeä edellytys sille, että osaat pysyä oikeassa opetuksessa. Kun sinulla on se tieto, niin silloin osaat myös erottaa väärät opetukset, joita on liikkeellä paljon.
- Anonyymi
- Jaaha, se on sitten uusi normaali
Tokaisi voideltu raittiin opetuksen pastori innostuen helvetissä sudenkuoppaan astuneita lampaita silmäillessään. Kaiken laista tietoa on. Minulle riittää kun katselen, aavistuksen sivusta kuinka sotkuista elämää uskovat elävät. Hedelmistään puu tunnetaan.
- Anonyymi
En lue koskaan. Mummuni sanoi aina että kun sitä kirjaa lukee niin sekoaa pää. En ole lukenut. Usko riittää ja Jumalan lapsia tässä ollaan!
- Anonyymi
Raamatun alkutekstit on Jumalan ilmoitus ihmisille.
Raamattu avautuu jatkuvasti täydellisemmin ihmisen pyhittyessä.
Raamatu avautuu Pyhän Hengen avaamana.
Raamattu on täynnä armoa ja rakkautta totuudessa, jos itse lukija haluaa tunnustaa Jumalalle tahtonsa ottaa kokosydämesisesti ilosanoman Jeesuksen sovituksena, meidän itsemme hölmöilyistä.
Tehkää parannus elämässänne ja etsikää Jumamalan tahtoa, rakkautta ja armoa.
Luuk. 24:
44. Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
45. Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. Luuk. 2:50
46. Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, Ap. t. 17:3
47. ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. Ap. t. 2:38; Ap. t. 3:19; Ap. t. 10:43; Ap. t. 13:38-39; Ap. t. 22:16 - Anonyymi
Eihän sitä nyt herranen aika voi elämäänsä elää yhden kirjan mukaan! Mitä siitä tulee ei mitään!
- Anonyymi
Raamattu on kristinuskon perusta. Osaan sitä aika paljon ulkoa. Yksi Pyhän Hengen tehtävistä on muistuttaa mieleen Jumalan sanoja. Jumalan sana voi avautua ja lohduttaa vaikka leikkauspöydällä maatessa.
Raamattu ei esim. kiellä pedofiliaa, kehottaa uhraamaan omat lapsensa, opettaa vihaamaan omia vanhempiaan. Paljon muutakin, mitä ei voi tänne laittaa.
Millaisen perustan Raamatun opetukset luovat elämällesi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857375- 965354
- 2474443
- 444425
- 623197
- 482626
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222308Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282281- 412154
- 322118