Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantakaa itsenne ennen kuin lähestytte ketään. Jos taas taas haluatte kaninkoloonne sopivan, vähän kilahtaneen naisen, niin lähestykää heitä.
Taustaa sen verran, että juttelin toissapäivänä erään pitkästä aikaa puolitutun sinkkumiehen kanssa ja huomasin (jälleen kerran), ettei mikään karista kaikkea mielenkiintoa mieheen nopeammin kuin tämän alt right incel maga liiba laaba lässynlää propagandan suoltaminen. Piti ihan sanoa suoraan, että jos haluat mun säilyttävän edes jotain kunnioitusta sua kohtaan, niin vaihda pikaisesti levyä.
Kaninkolojen vaikutus?
218
1586
Vastaukset
- Anonyymi
Itsellä ei ihan tollasta alt right ja maga kokemusta onneksi ole. Olen kuitenkin samaa mieltä, että mitä ebemmän miesten kanssa juttelee, niin sitä vähemmän ihmettelen miksi niinnmonen heistä on vaikeaa löytää parisuhdetta. Tylysti todeten, asenteet ja kuvitelmat ovat monilla sitä tasoa, että en koskisi pitkällä tikullakaan. Muuten yleensä kaikin puolin ihan ok miehiä, mutta kun avaavat suunsa niin ongelma paljastuu.
- Anonyymi
Tuokin tapaus, josta alotuksessa puhun, on muuten kaikin puolin ok mies. Ulkokuoreltaan jopa enemmän kuin ok, yksi parhaimman näköisistä miehistä, jonka tiedän. Mä olen monet kerrat ihmetellyt, kun hän ei kelpaa kenellekään, mutta sitten hän tosiaan avaa suunsa ja muistan, että ai niin joo tämähän se syy olikin.
Ja kun eihän hänen tyyppisilleen kelpaa ne itsensä kaltaiset naiset. Tämäkin oikeasti oli jo niin pitkälle koloon uponnut, että puhui jo mormoneihin liittymisestä. He kuulemma etsisivät hänelle naisen. Vaan kun ne naiset kuulemma pistävät kirkon miehensä ja lastensakin edelle, joten ei sitten kelpaa. No niinhän se menee, että lahko menee lahkolaisilla kaiken edelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuokin tapaus, josta alotuksessa puhun, on muuten kaikin puolin ok mies. Ulkokuoreltaan jopa enemmän kuin ok, yksi parhaimman näköisistä miehistä, jonka tiedän. Mä olen monet kerrat ihmetellyt, kun hän ei kelpaa kenellekään, mutta sitten hän tosiaan avaa suunsa ja muistan, että ai niin joo tämähän se syy olikin.
Ja kun eihän hänen tyyppisilleen kelpaa ne itsensä kaltaiset naiset. Tämäkin oikeasti oli jo niin pitkälle koloon uponnut, että puhui jo mormoneihin liittymisestä. He kuulemma etsisivät hänelle naisen. Vaan kun ne naiset kuulemma pistävät kirkon miehensä ja lastensakin edelle, joten ei sitten kelpaa. No niinhän se menee, että lahko menee lahkolaisilla kaiken edelle.Jospa se ei ollut sinua iskemässä, kuvitteletko, että miehet puhuvat miellyttääkseen naisia, tai ylipäätään ketään?
Toki sietämättömiä typeryksiä on paljon, niitä on myös naisissa.
Pitäisikö kaikkien miesten olla samalla tavalla ajattelevia, kuin sinä naisena? Vuodatuksestasi huolimatta oleellinen jäi epäselväksi, mikä sinua vituttaa.
Naisten ja miesten maailmat eroaa toisistaan suuresti, eikä kaikki ole etsimässä parisuhdetta.
Anna ihmisten olla ja elää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa se ei ollut sinua iskemässä, kuvitteletko, että miehet puhuvat miellyttääkseen naisia, tai ylipäätään ketään?
Toki sietämättömiä typeryksiä on paljon, niitä on myös naisissa.
Pitäisikö kaikkien miesten olla samalla tavalla ajattelevia, kuin sinä naisena? Vuodatuksestasi huolimatta oleellinen jäi epäselväksi, mikä sinua vituttaa.
Naisten ja miesten maailmat eroaa toisistaan suuresti, eikä kaikki ole etsimässä parisuhdetta.
Anna ihmisten olla ja elää.Olenko jossain sanonut, että olettaisin hänen olleen iskemässä itseäni? Mä tiedän oikein hyvin miksi hän ylipäänsä otti minuun yhteyttä, eikä se liittynyt iskemiseen.
Ei tietenkään tarvitse. Hänkin kuitenkin sabotoi jatkuvasti vain itseään. Itsehän hän siitä kärsii, en minä. Ei hänen naisenkaipuunsa minunbelämääni vaikuta. Entä miksi oletat minkään vituttavan minua? Sääli minun häntä on, sillä kuten totesin, niin hän on ihan ok mies. Hän kaipaisi parisuhdetta ja perhettä, mutta ei sitä noin tule löytymään. Ei ainakaan sellaista, mitä hän haluaisi. Mä olen kuitenkin tuntenut hänet 15 vuotta ja touhu menee vain sekopäisempään suuntaan. Kun mä katselin noita hänen tavoillaan ajattelevia naisia, jotka kuola roiskuen noilla videoilla räyhäävät, niin en ihmettele, ettei sellainen sitten kuitenkaan hänelle kelpaa. Ovathan ne naiset oikeasti aika hiton dingdong päästään. On sääli, että niin moni mies ei tajua missä ongelma oikeasti on.
Naisten ja miesten maailmat eivät oikeastaan juurikaan eroa, ainakaan keskivertoihmisten kohdalla. Varmaan kun mennään kohti ääripäitä niin erotkin kasvavat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olenko jossain sanonut, että olettaisin hänen olleen iskemässä itseäni? Mä tiedän oikein hyvin miksi hän ylipäänsä otti minuun yhteyttä, eikä se liittynyt iskemiseen.
Ei tietenkään tarvitse. Hänkin kuitenkin sabotoi jatkuvasti vain itseään. Itsehän hän siitä kärsii, en minä. Ei hänen naisenkaipuunsa minunbelämääni vaikuta. Entä miksi oletat minkään vituttavan minua? Sääli minun häntä on, sillä kuten totesin, niin hän on ihan ok mies. Hän kaipaisi parisuhdetta ja perhettä, mutta ei sitä noin tule löytymään. Ei ainakaan sellaista, mitä hän haluaisi. Mä olen kuitenkin tuntenut hänet 15 vuotta ja touhu menee vain sekopäisempään suuntaan. Kun mä katselin noita hänen tavoillaan ajattelevia naisia, jotka kuola roiskuen noilla videoilla räyhäävät, niin en ihmettele, ettei sellainen sitten kuitenkaan hänelle kelpaa. Ovathan ne naiset oikeasti aika hiton dingdong päästään. On sääli, että niin moni mies ei tajua missä ongelma oikeasti on.
Naisten ja miesten maailmat eivät oikeastaan juurikaan eroa, ainakaan keskivertoihmisten kohdalla. Varmaan kun mennään kohti ääripäitä niin erotkin kasvavatOlet selvästi jämähtänyt omaan kuplaasi, sen sisältä tarkastelet muita, ymmärtämättä muiden elävän ihan toisenlaisessa maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet selvästi jämähtänyt omaan kuplaasi, sen sisältä tarkastelet muita, ymmärtämättä muiden elävän ihan toisenlaisessa maailmassa.
Onneksi olet täysin väärässä. Tämäkään yksilö, josta puhuin, ei elä mitenkään erilaisessa maailmassa. Sinun maailmaasi en tietenkään vii ottaa kantaa. On vain aika harhaista, että sinä kuvittelet tuntevasi jonkun sinulle täysin tuntemattoman maailman paremnin kuin hänet tuntevat. Sinä olet jämähtänyt kuplaan ja kaninkoloon, etkä edes tajua sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olet täysin väärässä. Tämäkään yksilö, josta puhuin, ei elä mitenkään erilaisessa maailmassa. Sinun maailmaasi en tietenkään vii ottaa kantaa. On vain aika harhaista, että sinä kuvittelet tuntevasi jonkun sinulle täysin tuntemattoman maailman paremnin kuin hänet tuntevat. Sinä olet jämähtänyt kuplaan ja kaninkoloon, etkä edes tajua sitä.
Olet liian tyhmä, jotta voisit ymmärtää naisten ja miesten ajatusmaailman olevan täysin erilainen, sitten on vielä sinun oma kupla, johon olet jämähtänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet liian tyhmä, jotta voisit ymmärtää naisten ja miesten ajatusmaailman olevan täysin erilainen, sitten on vielä sinun oma kupla, johon olet jämähtänyt.
Olen sen verran viisas, että ymmärrän miehiäkin olevan hyvin monenlaisella ajatusmaailmalla varustettuja. Satun ihan henkilökohtaisestikin tuntemaan keskenään niin hirvittävän erilaisia miehiä, että en edes voisi kuvitella noin yksioikoisia kuin sinä selität. En voi kuin toivoa, että sinäkin joskys opit sen, että ei ole olemassa yhtä ainoaa miehen ajatusmaailmaa. Jotenkin outoa, että niin moni mies ei tunne miehiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun eihän hänen tyyppisilleen kelpaa ne itsensä kaltaiset naiset. Tämäkin oikeasti oli jo niin pitkälle koloon uponnut, että puhui jo mormoneihin liittymisestä. He kuulemma etsisivät hänelle naisen. Vaan kun ne naiset kuulemma pistävät kirkon miehensä ja lastensakin edelle, joten ei sitten kelpaa. No niinhän se menee, että lahko menee lahkolaisilla kaiken edelle.Tuo kuulostaa jo pahalta tartunnalta, jos jotain mormonismia jo haikaillaan. Tuo kuulostaa kuitenkin niin tutilta, että ns. konservatiivinmiehet haikailevat aina ns. liberaalinaisten perään. En tiedä mikä persoonallisuushäiriö tuon aiheuttaa. Jokin tarve tosi monella heillä on yrittää saada nainen pakotettua ja manipuloitua siihen heidän muottiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kuulostaa jo pahalta tartunnalta, jos jotain mormonismia jo haikaillaan. Tuo kuulostaa kuitenkin niin tutilta, että ns. konservatiivinmiehet haikailevat aina ns. liberaalinaisten perään. En tiedä mikä persoonallisuushäiriö tuon aiheuttaa. Jokin tarve tosi monella heillä on yrittää saada nainen pakotettua ja manipuloitua siihen heidän muottiinsa.
Olen huomannut tuon saman. Hostain syyatä.heillä on usein tarve möyhätä "tatuoinneista ja sinisistä hiuksista". Yleensä ihminen toteaa vain itsekseen, ettei tuo nyt kiinnosta, eikä ala röyhäämään jonkun toisen hiusväristä tmv. Eihän tollanen käytös nyt oikein kerro mistään muusta kuin tarpeesta saada se toinen muuttamaan hiusväriään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huomannut tuon saman. Hostain syyatä.heillä on usein tarve möyhätä "tatuoinneista ja sinisistä hiuksista". Yleensä ihminen toteaa vain itsekseen, ettei tuo nyt kiinnosta, eikä ala röyhäämään jonkun toisen hiusväristä tmv. Eihän tollanen käytös nyt oikein kerro mistään muusta kuin tarpeesta saada se toinen muuttamaan hiusväriään.
Juu. Jostain syystä tuo hiusväri tuntuu olevan monille ihan maailmanloppu. Siis tuntemattoman ihmisen, josta väittävät ettei tämä muutenkaan kiinnosta, hiuten väri on jotenkin valtavan iso asia. Ihan käsittämätöntä, eikä sitä oikein selitä mikään muu kuin tosiaan tuo tarve yrittää laittaa se henkilö johonkin muottiin. Mä ymmärrän, jos kyseinen henkilö kysyisi, että mikä hänessä on vikana, niin sitten voisi ehkä todeta, että no mitäs jos värjäisit hiuksesi jotenkin toisin. Yleensähän nuo "ohjeet" kuitenkin annetaan täysin pyytämättä ja kysymättä.
- Anonyymi
Kännikalojen vaikutus arkeen voi olla suuri, mut samoin sinkuilla voi olla aistit aktiivi tilassa ja tekevät päätelmiä naisista, että osuuko luonteet yksiin vai eivät? Silloin kun luonteet eivät tunnu osuvan yksiin, silloin vuoropuhelu voi olla mainitun laista?
Ymmärrän sen, että asenne ratkaisee, mutta huonon asenteen aistii jo ennalta ja kommunikointi on silloin aika huonoa. Itse miehenä kokenut näitä, joiden kanssa ei oikein juttu luista ja jälkeen päin selvinnyt syykin, et ajattelemme liian eri tavalla asioista.
Toinen on helppo mustamaalata tai huonolla asenteella myrkyttää ilmapiiri? Luottamusta silloin harvemmin syntyy ihmisten välille. Epäileväinen itse heitä kohtaan, joilla tuntuu olevan liikaa vauhtia jutuissaan. Turhalta tuntuva small talk ei hirveästi ainakaan itseä innosta vaan tuntuu pakko pullalta, enempi ahdistaa tilanteet silloin.
Olen kohdannut fiksujakin ja silloin on ihan eri ääni kellossa ja mielipiteiden vaihto voi olla jopa mieltä ylentävää. Luonteet kohtaa tai etäännyttää, kaikki ei tuu kaikkien kanssa toimeen. Sen itse pistänyt merkille ja ymmärrän enemmän heitä, jotka tämän tajuaa. Vanhempana osaa ottaa paremmin etäisyyttä heihin, joista syntyy niitä huonoja aistimuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kännikalojen vaikutus arkeen voi olla suuri, mut samoin sinkuilla voi olla aistit aktiivi tilassa ja tekevät päätelmiä naisista, että osuuko luonteet yksiin vai eivät? Silloin kun luonteet eivät tunnu osuvan yksiin, silloin vuoropuhelu voi olla mainitun laista?
Ymmärrän sen, että asenne ratkaisee, mutta huonon asenteen aistii jo ennalta ja kommunikointi on silloin aika huonoa. Itse miehenä kokenut näitä, joiden kanssa ei oikein juttu luista ja jälkeen päin selvinnyt syykin, et ajattelemme liian eri tavalla asioista.
Toinen on helppo mustamaalata tai huonolla asenteella myrkyttää ilmapiiri? Luottamusta silloin harvemmin syntyy ihmisten välille. Epäileväinen itse heitä kohtaan, joilla tuntuu olevan liikaa vauhtia jutuissaan. Turhalta tuntuva small talk ei hirveästi ainakaan itseä innosta vaan tuntuu pakko pullalta, enempi ahdistaa tilanteet silloin.
Olen kohdannut fiksujakin ja silloin on ihan eri ääni kellossa ja mielipiteiden vaihto voi olla jopa mieltä ylentävää. Luonteet kohtaa tai etäännyttää, kaikki ei tuu kaikkien kanssa toimeen. Sen itse pistänyt merkille ja ymmärrän enemmän heitä, jotka tämän tajuaa. Vanhempana osaa ottaa paremmin etäisyyttä heihin, joista syntyy niitä huonoja aistimuksia."Kännikalojen vaikutus arkeen voi olla suuri"
Varmasti. Omaan elämääni ei kuulu kännikaloja, joten minulla ei ole tuosta aiheesta henkilökohtaista kokemusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kännikalojen vaikutus arkeen voi olla suuri"
Varmasti. Omaan elämääni ei kuulu kännikaloja, joten minulla ei ole tuosta aiheesta henkilökohtaista kokemusta.Nopeasti lukemalla otsikon ajattelin, että sointu on aika sama kännikalan ja kaninkolon välillä. Siksi aloitin sillä, ajatellen lukihäiriö mahdollisuutta, kun nopeasti vain lukee kommentin alkua niin hymyilytti samalla. Viinamiehiäkin kun täällä on läsnä. Itse olen holittomien juomien ystävä enemmän. Ei ollut muuta tarkoitusta tällä kuin omaa huumoria ja sanaleikkiä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tatuoinnit kertoo että kuulut laumaan ja olet laumaihminen matkit massaa siniset hiukset taas kertoo että olet hieman vinksahtanut ja todennäköisesti vihervasemmistolainen. Kun avaat suusi ja alat höpötellä empatiasta ja maahanmuuton rikkauksista ihmisten saasteista yms mielenkiinto katoaa välittömästi. Tyhmyys on yksi asia mitä en naisessa siedä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tatuoinnit kertoo että kuulut laumaan ja olet laumaihminen matkit massaa siniset hiukset taas kertoo että olet hieman vinksahtanut ja todennäköisesti vihervasemmistolainen. Kun avaat suusi ja alat höpötellä empatiasta ja maahanmuuton rikkauksista ihmisten saasteista yms mielenkiinto katoaa välittömästi. Tyhmyys on yksi asia mitä en naisessa siedä.
Tuossa onkin muutama niitä oletuksia, joiden kanssa kannattaa etsiä ne naset sieltä kaninkoloista. Muualta ei sellaista löydy, joka huolisi. 👍
- Anonyymi
Tuo mainitsemasi sääli on itsellänikin usein päälimmäinen tunne moni viestejä täälläkin lukiessa. Surkeaa, että osa miehistä on noin totaalisen pihalla todellisuudesta. Olen samaa mieltä myös siitä, että eihän se minun elämääni vaikuta. Minun ei tarvitse ottaa niitä juttuja henkilökohtaisesti, mutta empaattisena yksilönä en voi välttää tuota säälintunnetta. Sen olen toki jo oppinut, että en edes yritä ohjata järkevämpään ajatteluun. Ihmisen pitää itse tajuta, jos on tajutakseen. Nuoria mun kuitenkin käy vielä enemmän sääliksi ja heitä pitäisi kyllä suojella paremmin noilta hölmöyksiltä.
- Anonyymi
Tuo juuri, sääli. Se avuttomuus, kun ei sille mahda mitään, sitä kierrettä alaspäin ei voi edes hidastaa kukaan muu kuin se henkilö itse. Ei voi kuin yrittää ulkoistaa itsensä, olla olematta empaattinen. Todeta, että tämähän ei ole minun ongelmani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo juuri, sääli. Se avuttomuus, kun ei sille mahda mitään, sitä kierrettä alaspäin ei voi edes hidastaa kukaan muu kuin se henkilö itse. Ei voi kuin yrittää ulkoistaa itsensä, olla olematta empaattinen. Todeta, että tämähän ei ole minun ongelmani.
Jotenkin nyt vaan haiskahtaa vasemmistolaisuus ja feminismi. Se ideologia on niin ahdasmielinen ja sairas, että kaikki miehet tuntuu olevan näille vihollisia ja jotenkin vääränlaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin nyt vaan haiskahtaa vasemmistolaisuus ja feminismi. Se ideologia on niin ahdasmielinen ja sairas, että kaikki miehet tuntuu olevan näille vihollisia ja jotenkin vääränlaisia.
Hajuaistisi on nyt pahasti pielessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että ensimmäisenä alkaa jauhaa vasemmistolaisuudesta ja feminismistä kertoo jo selvästi miten syvällä kolossa mennään kovaa vauhtia alaspäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että ensimmäisenä alkaa jauhaa vasemmistolaisuudesta ja feminismistä kertoo jo selvästi miten syvällä kolossa mennään kovaa vauhtia alaspäin.
No niin, tulihan se totuus sieltä esiin, kun vähän tökkii, vaikka sosialimiin kuuluu sisäänrakennettu epärehellisyys ja suoranainen valehtelu. Miesviha, feminismi ja sosialismi, ne sopii hyvin samaan idelogiseen kuplaan.
Suomessa on jopa kaksi vihervasemmisto puoluetta näille naisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, tulihan se totuus sieltä esiin, kun vähän tökkii, vaikka sosialimiin kuuluu sisäänrakennettu epärehellisyys ja suoranainen valehtelu. Miesviha, feminismi ja sosialismi, ne sopii hyvin samaan idelogiseen kuplaan.
Suomessa on jopa kaksi vihervasemmisto puoluetta näille naisille.Kyllä, eikä tarvinut edes tökkiä. En ole vasemmistolainen, enkä feministi. Kumpikaan noista ei ole mitenkään salaista tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on jopa kaksi vihervasemmisto puoluetta näille naisille.Lisäksi minulla on aivan liian ihana isä ja kaksi ihan liian upeaa veljeä, että voisin ikinä vihata miehiä. Min miehelikinnon ihan liian ihana, jotta voisin koskaan vihata miehiä. Mulla on kavereina upeita miehiä. Ollut opiskelukavereina, työkavereina, harrastuskavereina, jopa pomoinakin mahtavia miehiä. Mä tunnen ihan liikaa hyviä miehiä voidakseni vihata miehiä. Kääntöpuolella sitten se, että koska mä tunnen hyviä miehiä ja tunnistan hyvän miehen, niin näen myös sen kun miehessä on selvästi jotakin vikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja paremmin tämä toimii, jos itse ensin väittää olevansa feministi, ja sitten katsoo, miten mies reagoi siihen... 🤭
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja paremmin tämä toimii, jos itse ensin väittää olevansa feministi, ja sitten katsoo, miten mies reagoi siihen... 🤭
🦄Kuulostaa minusta turhan tylsältä. Se, että minä en ole feministi on ihan avointa tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa minusta turhan tylsältä. Se, että minä en ole feministi on ihan avointa tietoa.
Minusta on hauskaa, miten moni leimaa minut vihervasemmistofeministiksi vain sen perusteella, että sanon olevani feministi.
Se on minulle loputtoman naurun aihe. Valitettavasti. 😄
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta on hauskaa, miten moni leimaa minut vihervasemmistofeministiksi vain sen perusteella, että sanon olevani feministi.
🦄Huvinsa itse kullakin. Olen huomannut, että olet erittäin konfliktihakuinen yksikö, joten tuo ei varsinaisesti yllätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvinsa itse kullakin. Olen huomannut, että olet erittäin konfliktihakuinen yksikö, joten tuo ei varsinaisesti yllätä.
Olen väittelyhakuinen.
Jos olisin mies, et sanoisi minua konfliktihakuiseksi. Koska et ole tottunut siihen, että naiset ovat tällaisia, kehystät asian negatiivisesti. Ominaisuudella on kuitenkin myös positiivisia vaikutuksia.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen väittelyhakuinen.
Jos olisin mies, et sanoisi minua konfliktihakuiseksi. Koska et ole tottunut siihen, että naiset ovat tällaisia, kehystät asian negatiivisesti. Ominaisuudella on kuitenkin myös positiivisia vaikutuksia.
🦄Jos olisit mies, sanoisin sinua konfliktihakuiseksi. Mä en tee eroa näissä asioissa, enkä sitäpaitsi tiedä sukupuoltasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisit mies, sanoisin sinua konfliktihakuiseksi. Mä en tee eroa näissä asioissa, enkä sitäpaitsi tiedä sukupuoltasi.
Kiitos. Hyvä ettet oleta sukupuoltani. 😁 Olen aina sille Gubbe-öyhöttäjälle sanonut olevani mies, mutta se ei ole minua vielä uskonut... 🤭 (En ole mies, mutta sitä öyhöttäjää on mukava vedättää.)
No, kai minä sitten olen konfliktihakuinen... 😁 Saanko olla siitä iloinen?
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Aah, olen saanut ensimmäisen tykkäyksen tässä ketjussa. 😍 Onko niitä tulossa lisää? Mielestäni noin seitsemän tykkäystä per kommentti olisi hyvä määrä... 🤔
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Hyvä ettet oleta sukupuoltani. 😁 Olen aina sille Gubbe-öyhöttäjälle sanonut olevani mies, mutta se ei ole minua vielä uskonut... 🤭 (En ole mies, mutta sitä öyhöttäjää on mukava vedättää.)
No, kai minä sitten olen konfliktihakuinen... 😁 Saanko olla siitä iloinen?
🦄Jos se tekee sinut iloiseksi niin sitten olet siitä iloinen. Eihän se nyt mistään luvasta ole kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi minulla on aivan liian ihana isä ja kaksi ihan liian upeaa veljeä, että voisin ikinä vihata miehiä. Min miehelikinnon ihan liian ihana, jotta voisin koskaan vihata miehiä. Mulla on kavereina upeita miehiä. Ollut opiskelukavereina, työkavereina, harrastuskavereina, jopa pomoinakin mahtavia miehiä. Mä tunnen ihan liikaa hyviä miehiä voidakseni vihata miehiä. Kääntöpuolella sitten se, että koska mä tunnen hyviä miehiä ja tunnistan hyvän miehen, niin näen myös sen kun miehessä on selvästi jotakin vikaa.
Asenne ratkaisee monesti ja jos toinen on allapäin enemmän, onko hän kuinka halukaskaan juttelulle? Itse koen, että on naisia joita on helppoa lähestyä, samoin on miehiäkin, mut miehistä aika pian huomaa sen, että onko jutustelulle joku muu syy kuin vain mielipiteiden vaihto? Jännitteet ilmassa aina sotkee sitä läsnä olon tuntemusta, ehkä molemmin puolinkin? Kaikkien kanssa ei omatkaan kyvyt riitä juttelulle. Olen valikoiva sen suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, eikä tarvinut edes tökkiä. En ole vasemmistolainen, enkä feministi. Kumpikaan noista ei ole mitenkään salaista tietoa.
Miksi häpeät omaa idelogiaasi tunnustaa, vaikka se miesviha ja feminismi puskee kirjoituksistasi läpi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi häpeät omaa idelogiaasi tunnustaa, vaikka se miesviha ja feminismi puskee kirjoituksistasi läpi?
En voi tunnustaa mitään olematonta ideologia. Minä olen oikeistolainen ja olen aina ollut oikeistolainen. Yksikään oikea feministi ei ikinä pitäisi minua feministinä. Feminismissä on niin valtavasti asioita, joita en allekirjoita. Minua viusi pitää pikemmin jonain pick me girl:nä, sillä naisilla yleisesti on niin paljon asioita ja "kotkotuksia", joita en ynmärrä ja viihdyn paremmin miesten seurassa. Tuo viimeisin tuossa kertookin sitten jo sen, että en lainkaan vihaa miehiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Tjaa, juttujen sisällölläkös ei ole vaikutelman syntymisen kanssa mitään tekemistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvinsa itse kullakin. Olen huomannut, että olet erittäin konfliktihakuinen yksikö, joten tuo ei varsinaisesti yllätä.
Kolme tykkäystä! Minäkö muka konfliktihakuinen?! 😂
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En voi tunnustaa mitään olematonta ideologia. Minä olen oikeistolainen ja olen aina ollut oikeistolainen. Yksikään oikea feministi ei ikinä pitäisi minua feministinä. Feminismissä on niin valtavasti asioita, joita en allekirjoita. Minua viusi pitää pikemmin jonain pick me girl:nä, sillä naisilla yleisesti on niin paljon asioita ja "kotkotuksia", joita en ynmärrä ja viihdyn paremmin miesten seurassa. Tuo viimeisin tuossa kertookin sitten jo sen, että en lainkaan vihaa miehiä.
Tuo pick me girl on mielestäni hieman loukkaava ilmaus. 🥺 On väärin suhtautua tuolla tavalla naisiin, jotka eivät niin paljon viihdy muiden naisten seurassa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo pick me girl on mielestäni hieman loukkaava ilmaus. 🥺 On väärin suhtautua tuolla tavalla naisiin, jotka eivät niin paljon viihdy muiden naisten seurassa.
🦄Mielestäni saan itse suhtautua itseeni juuri tasan millä tavoin haluan. Mulla on muutoinkin sarkastinen ja varsin musta huumorintaju, jota jotkut välillä suorastaan kauhistelevat.
Tosin ei tuolla ilmaisulla niinkään viitata vain naisiin, jotka eivät hirveämmin viihdy muiden naisten seurassa. Yleensä sillä viitataan enemmän siihen, että korostaa kovasti olevansa erilainen nainen ja puhuu muista naisista ehkä jopa loukkaavastikin, millä taas viittasin tuohon ilmaisuuni naisten "kotkotuksista", joita nyt en ihan aidosti läheskään aina ymmärrä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni saan itse suhtautua itseeni juuri tasan millä tavoin haluan. Mulla on muutoinkin sarkastinen ja varsin musta huumorintaju, jota jotkut välillä suorastaan kauhistelevat.
Tosin ei tuolla ilmaisulla niinkään viitata vain naisiin, jotka eivät hirveämmin viihdy muiden naisten seurassa. Yleensä sillä viitataan enemmän siihen, että korostaa kovasti olevansa erilainen nainen ja puhuu muista naisista ehkä jopa loukkaavastikin, millä taas viittasin tuohon ilmaisuuni naisten "kotkotuksista", joita nyt en ihan aidosti läheskään aina ymmärrä.Minä en ymmärrä noin suuren eron tekemistä itsen ja muiden välille. 😵
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ymmärrä noin suuren eron tekemistä itsen ja muiden välille. 😵
🦄Mä kun vähän kuvittelin, että sinä hyvinkin olisit ymmärtänyt 😀. Itsehän tosiaan pidän kaikkia meistä lopulta ihan taviksina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä kun vähän kuvittelin, että sinä hyvinkin olisit ymmärtänyt 😀. Itsehän tosiaan pidän kaikkia meistä lopulta ihan taviksina.
Minä puhuin kohtelusta, en ominaisuuksista. En pidä kaikkia taviksina, en itseänikään. En silti ymmärrä, miten joku voi kohdella itseään eri tavalla kuin muita tai toisin päin. 😵
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä puhuin kohtelusta, en ominaisuuksista. En pidä kaikkia taviksina, en itseänikään. En silti ymmärrä, miten joku voi kohdella itseään eri tavalla kuin muita tai toisin päin. 😵
🦄Onneksesi sun ei tarvitse sitä ymmärtää. Enkä minä ainakaan kohtele itseäni yhtään kummemmin kuin muitakaan, tai no varmasti paremmin, sillä enhän ole jättimäisen valtaosan ihmisistä kanssa missään tekemissä. Minä en koe herjanheittoa (itsestäni) yhtään minään kohteluna.
- Anonyymi
Kaninkoloon voi eksyä Liisa. 😅
Jasu- Anonyymi
Näkyy voivan eksyä Lassekin 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyy voivan eksyä Lassekin 🙂
Lasse onkin ihana😍😘
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasse onkin ihana😍😘
Yhtään Lassea en tunne, mutta marsuni Lassi on ihana. 🥰
Jasu
- Anonyymi
Ei se riitä mihinkään, että on ulkona kaninkolosta. Sillä tavalla saa jonkin taviksen.
Täytyy olla moraaliselta kehitykseltään ihmiskunnan keskitason yläpuolella.
🦄- Anonyymi
Jokainen varmasti määrittää itse millaisen taviksen haluaa. Minusta nimittäin ei ole olemassakaan mitään muuta kuin taviksia, vaikka toki omat rakkaat ovat aina kovin erikoislaatuisia 💖.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen varmasti määrittää itse millaisen taviksen haluaa. Minusta nimittäin ei ole olemassakaan mitään muuta kuin taviksia, vaikka toki omat rakkaat ovat aina kovin erikoislaatuisia 💖.
Minä en jaksa taviksia vapaa-ajallani. He ovat tylsiä. 😣
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en jaksa taviksia vapaa-ajallani. He ovat tylsiä. 😣
🦄On tietysti ihan oma vapaa valinta kuvitella olevansa jotain muuta kuin tavis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tietysti ihan oma vapaa valinta kuvitella olevansa jotain muuta kuin tavis.
Vain jos ei ymmärrä tilastotiedettä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Kaikki spektrille mahtuva on aivan tavallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Lumihiutaleetkin ovat kaikki ihan tavallisia, vaikka ne kaikki ovatkin erilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lumihiutaleetkin ovat kaikki ihan tavallisia, vaikka ne kaikki ovatkin erilaisia.
AI-yhteenveto:
"Tavallinen" tarkoittaa yleisesti ottaen
ei-erikoista, normaalia, tavanomaista tai arkipäiväistä, eli sitä, mikä on tyypillistä tai kuuluu yleiseen joukkoon. Se voi tarkoittaa myös yleisesti hyväksyttyä tai normien mukaista käyttäytymistä yhteiskuntatieteissä tai sitä, mikä ei viittaa sairauteen lääketieteessä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AI-yhteenveto:
ei-erikoista, normaalia, tavanomaista tai arkipäiväistä, eli sitä, mikä on tyypillistä tai kuuluu yleiseen joukkoon. Se voi tarkoittaa myös yleisesti hyväksyttyä tai normien mukaista käyttäytymistä yhteiskuntatieteissä tai sitä, mikä ei viittaa sairauteen lääketieteessä.
🦄Tekoälyn käyttöhän on nykyään kovin tavallista. Tylsää kieltämättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AI-yhteenveto:
🦄Saat halutessasi tehdä tilastollisen yhteenvedon lumihiutaleista. Niissä on varmasti paljon erilaisia "tavallisuudesta" poikkeavia ominaisuuksia, joiden mukaan niitä voidaan jaotella erilaisiin erikoiskategorioihin. Silti ne ovat kuitenkin kaikki vain tavallisia lumihiutaleita.
Sori, en jaksa nyt enempää sun tyhjänpäiväistä jankutustasi omasta erityislaatuisuudestasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat halutessasi tehdä tilastollisen yhteenvedon lumihiutaleista. Niissä on varmasti paljon erilaisia "tavallisuudesta" poikkeavia ominaisuuksia, joiden mukaan niitä voidaan jaotella erilaisiin erikoiskategorioihin. Silti ne ovat kuitenkin kaikki vain tavallisia lumihiutaleita.
Sori, en jaksa nyt enempää sun tyhjänpäiväistä jankutustasi omasta erityislaatuisuudestasi.En minäkään halua jankata kanssasi. Ei se muuta mielipidettäni itsestäni.
Halusin vain tuoda keskusteluun näkökulman siitä, että kaninkolosta pois pysyminen on samankaltainen vaatimus kuin hygienian ylläpito tai lukutaito: sillä ei hurmata ketään, koska se on perusvaatimus.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään halua jankata kanssasi. Ei se muuta mielipidettäni itsestäni.
Halusin vain tuoda keskusteluun näkökulman siitä, että kaninkolosta pois pysyminen on samankaltainen vaatimus kuin hygienian ylläpito tai lukutaito: sillä ei hurmata ketään, koska se on perusvaatimus.
🦄Missä kukaan on edes puhunut kenenkään hurmaamisesta tai siitäkään, etteikö tämä olisi perusedellytys? En koe sinun tuoneen keskusteluun mitään uutta näkökohtaa, sillä aloituksessahan nimenomaan todettiin tuon olevan perusedellytys, jos haluaa sen naisen löytää. Niin kauan kun on siellä kolossa, on turhaa edes kuvitella. Missään ei ole sanottu, että se yksistään riittäisi. Sulla on kyllä pettämätön taito jankuttaa itsestäänselvyyksiä ja jo sanottuja asioita, ikäänkuin niissä olisi jotain uutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kukaan on edes puhunut kenenkään hurmaamisesta tai siitäkään, etteikö tämä olisi perusedellytys? En koe sinun tuoneen keskusteluun mitään uutta näkökohtaa, sillä aloituksessahan nimenomaan todettiin tuon olevan perusedellytys, jos haluaa sen naisen löytää. Niin kauan kun on siellä kolossa, on turhaa edes kuvitella. Missään ei ole sanottu, että se yksistään riittäisi. Sulla on kyllä pettämätön taito jankuttaa itsestäänselvyyksiä ja jo sanottuja asioita, ikäänkuin niissä olisi jotain uutta.
Ensimmäisessä virkkeessä väitettiin niin:
"Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantakaa itsenne ennen kuin lähestytte ketään."
Tuossa on selvästi muoto "Jos haluatte A:n niin tehkää B."
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kukaan on edes puhunut kenenkään hurmaamisesta tai siitäkään, etteikö tämä olisi perusedellytys? En koe sinun tuoneen keskusteluun mitään uutta näkökohtaa, sillä aloituksessahan nimenomaan todettiin tuon olevan perusedellytys, jos haluaa sen naisen löytää. Niin kauan kun on siellä kolossa, on turhaa edes kuvitella. Missään ei ole sanottu, että se yksistään riittäisi. Sulla on kyllä pettämätön taito jankuttaa itsestäänselvyyksiä ja jo sanottuja asioita, ikäänkuin niissä olisi jotain uutta.
Aloituksessa ei eroteltu perusedellytyksiä ja kilpailuetua. Se on aivan ratkaiseva seikka ihan kaikessa, ja se jätettiin mainitsematta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessa ei eroteltu perusedellytyksiä ja kilpailuetua. Se on aivan ratkaiseva seikka ihan kaikessa, ja se jätettiin mainitsematta.
🦄Ok. En voi ottaa vastuuta siitä, että sinulle pitäisi vääntää ratakiskosta, kun et muuten ymmärrä lukemaasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. En voi ottaa vastuuta siitä, että sinulle pitäisi vääntää ratakiskosta, kun et muuten ymmärrä lukemaasi.
Älä syytä minua siitä, että omassa tekstissäsi oli epätarkkuus. Sinun pitäisi kiittää sen huomauttamisesta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä syytä minua siitä, että omassa tekstissäsi oli epätarkkuus. Sinun pitäisi kiittää sen huomauttamisesta.
🦄Tekstini olikin tarkoitettu älyllisille yksilöille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekstini olikin tarkoitettu älyllisille yksilöille.
Oletan että tekstin kohderyhmänä olivat parisuhdetta etsivät miehet riippumatta näiden älykkyystasosta.
Perusedellytysten väittäminen kilpailueduksi on valehtelua. Se on sama kuin sanoisi naisille, että he löytävät kyllä parisuhteen, kunhan ovat tarpeeksi hyvännäköisiä.
Kuitenkin hyvännäköisyys on perusedellytys parisuhteen löytämiselle sekä miesten että naisten kohdalla, samaan tapaan kuin hygienia, kohtelias käyttäytyminen, raha-asioiden hoitamisen taito tai kotitöiden tekemisen taito.
Niitä ei voi eikä saa naamioida kilpailueduiksi tyyliin: "Kun osaat siivota asuntosi, saat parisuhteen." Aloituksesi vihjasi tuohon tyyliin tuolla kaninkolo-asialla.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄aha, taas jotain puuttuu :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäisessä virkkeessä väitettiin niin:
"Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantakaa itsenne ennen kuin lähestytte ketään."
Tuossa on selvästi muoto "Jos haluatte A:n niin tehkää B."
🦄Katkeroituneet ja rikkinäiset, ihmistä lähes vihaavat yksilöt vastuuttomasti hakeutuvat suhteisiin vain repiäkseen suhteen rikki. Se että parantaisi itseään, oppisi tuntemaan paremmin itseään nostaisi heidänkin hyvinvointiaan ja sitä kautta myös suhde olisi terveempi ja turvallisempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katkeroituneet ja rikkinäiset, ihmistä lähes vihaavat yksilöt vastuuttomasti hakeutuvat suhteisiin vain repiäkseen suhteen rikki. Se että parantaisi itseään, oppisi tuntemaan paremmin itseään nostaisi heidänkin hyvinvointiaan ja sitä kautta myös suhde olisi terveempi ja turvallisempi.
Miten tuollainen rikkinäinen ihminen voi edes saada ihmissuhteen? 😯
🦄
- Anonyymi
Ei ole Kunnissa/Kaupunkeissa kunnollisia täysijärkisiä naisia,Sinkkumiehelle.
Kaikki on kasvatettu,samaan malliin,lapsesta asti.Sinkkunaiset ja Sinkkumiehet.
Suomi sinkut ovat jätettä.!- Anonyymi
Sääli. Mitäpä tuohon muuta sanomaan.
- Anonyymi
Puhut vain itsestäsi.
- Anonyymi
Ihminen, joka puhuu muista ihmisistä noin, ei tosiaan ole tavoittelemisen arvoinen.
- Anonyymi
"jos haluat mun säilyttävän edes jotain kunnioitusta sua kohtaan"
En halua mitään miltään wanhusnaiselta.- Anonyymi
Se on täysin ok, emmehän me edes tunne toisiamme. Annoin nyt kuitenkin sinulle kuitenkin tämän vastauksen, vaikka et varmaankaan halunnut sitä.
- Anonyymi
Sanoo nainen joka on mustattu, greikattu, kiskonut junaa.....
- Anonyymi
Älä sitten sano mitään, jos noin on kerta päässyt käymään.
- Anonyymi
Mä olen myös joskus tullut sanoneeksi eräälle herralle ääneen, että kilttiä, empaattista, välittävää, huolehtivaa jne. naista ei yleensä löydä haukkumalla ja räyhäämällä. Sellaistahan he usein sanovat etsivänsä, mutta omalla käytöksellään ja puheillaan kyllä karkottavat jokaisen aidosti vähänkään kiltimmän ja mukavamman oloisen. Ei kukaan empaattinen ja hoivaava halua seuraa, joka jatkuvasti haukkuu ja morkkaa muitakaan. Sillä voi houkuttaa sellaisen, joka tykkää itsekin haukkua ja olla ilkeä tai ihan vain tykkää katsella vierestä ja naureskella.
- Anonyymi
Olet vain osittain oikeassa. Valitettavan moni kiltti ihminen päätyy yhteen narsistin kanssa.
🦄 - Anonyymi
Olet nyt asian ytimessä. Sellaiset naiset, jollaista aloituksessa mainitsemani mieskin väittää etsivänsä, menevät lujaa karkuun kun mies käyttäytyy noin. Siinä on kummallinen dissonanssi, että haluaa empaattisen naisen ja kuvittelee löytävänsä sellaisen käyttäytymällä tavalla, joka saa empaattisen ihmisen kokemaan ahdistusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet vain osittain oikeassa. Valitettavan moni kiltti ihminen päätyy yhteen narsistin kanssa.
🦄Narsisti osaa halutessaan esittää viehättävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Narsisti osaa halutessaan esittää viehättävää.
Tietysti; eivät he muuten onnistuisi hurmaamaan kilttejä ihmisiä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti; eivät he muuten onnistuisi hurmaamaan kilttejä ihmisiä.
🦄Siksipä narsistit ocatkin ihan oma lukunsa, joka ei varsinaisesti liity tähän mitenkään. Nyt ei puhuttu ihmisistä, jotka tarkoituksella esittävät viehättävää. Nyt puhuttiin ihmisistä, jotka käytyvät ihan toisella tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksipä narsistit ocatkin ihan oma lukunsa, joka ei varsinaisesti liity tähän mitenkään. Nyt ei puhuttu ihmisistä, jotka tarkoituksella esittävät viehättävää. Nyt puhuttiin ihmisistä, jotka käytyvät ihan toisella tavalla.
Älä vääristele asioita. Narsistit ovat ihan todellinen uhka kilteille ihmisille. Nuo MACA-öyhöttäjät osaavat hyvin taitavasti esittää viehättävää "suojelijaa".
Tämä on yleinen keskustelupalsta. SINÄ et määritä, mikä asia liittyy mihinkin tai mitä minä otan puheeksi.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vääristele asioita. Narsistit ovat ihan todellinen uhka kilteille ihmisille. Nuo MACA-öyhöttäjät osaavat hyvin taitavasti esittää viehättävää "suojelijaa".
Tämä on yleinen keskustelupalsta. SINÄ et määritä, mikä asia liittyy mihinkin tai mitä minä otan puheeksi.
🦄Anteeksi, kyseessä on MAGA. 😂
"Make America Cool Again." 😂😂
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Keskustele sitten narsisteista, jos mielesi tekee. Ehkä joku haluaa keskustella narsisteista kanssasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustele sitten narsisteista, jos mielesi tekee. Ehkä joku haluaa keskustella narsisteista kanssasi.
Sain yhden tykkäyksen narsismikommenttiini. 😁
Niin, ei sinun tarvitse myöntää minulle siihen lupaa, jos ihan tarkkoja ollaan. Voit vain jättää huomiotta ne kommenttini, joista et pidä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet nyt asian ytimessä. Sellaiset naiset, jollaista aloituksessa mainitsemani mieskin väittää etsivänsä, menevät lujaa karkuun kun mies käyttäytyy noin. Siinä on kummallinen dissonanssi, että haluaa empaattisen naisen ja kuvittelee löytävänsä sellaisen käyttäytymällä tavalla, joka saa empaattisen ihmisen kokemaan ahdistusta.
Olet oikeassa.Jotkut miehet ovat ilkeitä, omasta mielestään ovat niin komeita ja ihania.
Typerin mies on sellainen, joka kuvittelee saavansa kaikki naiset.Vaikka ei todellakaan saa.
- Anonyymi
Minäkin tunnen yhden samankuuloisen yksilön. Joskus aikanaan jaksoin vielä yrittää keskustella tästäkin aiheesta hänen kanssaan. Yritin avata, että nainen voi ajatella näinkin ja noinkin ja jotenkin ymmärtää sitä mistä hänen ajattelunsa kumpusi. Hän itse aina alotti sen keskustelun ja mä yritin "auttaa", kun tosiaan myös vähän ihmettelin miksei hän löydä ketään.
Tuolla aiemmin joku sulta kyseli, että miksi kuvittelet, että sua olis yritetty iskeä. Kyllä mulla oli noissa aina välillä sellainenkin tunne, että hän oli tykästynyt minuun. Se tapa, jolla minulle puhuttiin, ei siinä ollut paljon erehtymisen vaaraa ja joskus toisinaan minäkin pidin hänestä. Minä olen kuitenkin kaukana siitä mitä hän selittää hakevansa. Mä en ole sitä, enkä haluakaan olla sitä. Mä en kuitenkaan ole niitäkään asioita, joita hän usein haukkui. Se muuttui aina ahdistavaksi kuunnella sitä ja lopulta mä en katkonut välejä, mutta otin tosiaan sen asenteen, että tämä ei ole mun ongelma, se ei ole mun elämä ja lopetin edes yrittämästä avata sitä hänen solmuaan. Hän painii edelleen niiden samohen asioiden kanssa. Mahtaneeko se muuttua ikinä.- Anonyymi
Kuulostaa hyvinkin tutulta. Ihan samoin minäkin aiknaan jaksoin yrittää "auttaa". Jaksoin yrittää kunnes tajusin, ettei toinen osapuoli halua edes yrittää nähdä mitään muuta kuin sen oman kolonsa seinät.
Tässä on myös ihan samalla tavalla, että hän alottaa nämä keskustelut ihan itse ja ottaa yhteyttä ihan itse. Mä olen pitänyt radiohiljaisuutta jo yli vuoden päivät, en ota häneen yhteyttä. Eilen hänellä oli ensiksi ihan asiaakin.
En mä rehellisesti sanoen oikein tiedä mitä hän miettii. Mä olen itse parisuhteessa enkä muutenkaan olisi hänestä siinä mielessä kiinnostunut ja hänen pitäisi se kyllä tietää. Mä olen niin monesti kannustanut häntä etsimään itselleen naisen, ettei minun voi kuvitella olevan kiinnostunut. Sanoihan hän nytkin, että mun pitäis muuttaa hänen kanssaan Kaakkois-Aasiaan, kun valittelin säätä. Oletan sen kuitenkin olevan pelkkää herjaa, sillä mäkin olen ihan jotain muuta kuin mitä hän kertoo etsivänsä. Liittyä nyt mormoneihin, juu ei todellakaan 😁. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa hyvinkin tutulta. Ihan samoin minäkin aiknaan jaksoin yrittää "auttaa". Jaksoin yrittää kunnes tajusin, ettei toinen osapuoli halua edes yrittää nähdä mitään muuta kuin sen oman kolonsa seinät.
Tässä on myös ihan samalla tavalla, että hän alottaa nämä keskustelut ihan itse ja ottaa yhteyttä ihan itse. Mä olen pitänyt radiohiljaisuutta jo yli vuoden päivät, en ota häneen yhteyttä. Eilen hänellä oli ensiksi ihan asiaakin.
En mä rehellisesti sanoen oikein tiedä mitä hän miettii. Mä olen itse parisuhteessa enkä muutenkaan olisi hänestä siinä mielessä kiinnostunut ja hänen pitäisi se kyllä tietää. Mä olen niin monesti kannustanut häntä etsimään itselleen naisen, ettei minun voi kuvitella olevan kiinnostunut. Sanoihan hän nytkin, että mun pitäis muuttaa hänen kanssaan Kaakkois-Aasiaan, kun valittelin säätä. Oletan sen kuitenkin olevan pelkkää herjaa, sillä mäkin olen ihan jotain muuta kuin mitä hän kertoo etsivänsä. Liittyä nyt mormoneihin, juu ei todellakaan 😁.Voisin väittää, että sama tilanne, työstä tuttuna. En voi kuitenkaan väittää, että mikään suhteen alkusoitto tai edes tunnustelu kyseessä. Siihen olemme molemmat liian vanhoja ja kokeneita, mutta ilman kahta ensimmäistä en epäilisi sen mahdollisuutta. Pidän keskusteluistamme, saatamme väitellä asioista ja ilmiöstä, mutta ajatuksensa naisista ovat äärimmäisen typeriä.
Minuun vetooaa tietyt asiat miehissä. Kiihkeys ja into, älykkyys ja päättäväisyys, tietty huumori ja välittömyys naisten seurassa. En kuitenkaan ymmärrä, miksi asioista ei etsitä oikeaa tietoa. Luemmeko vain täysin eri lähteitä. Elän ihan eri todellisuudessa kuin hän. Se saa vääjäämättä uskomaan, että olen arvioinut älykkyyytensä huomattavasti korkeammaksi kuin todellisuus on ja sokaistunut muista kyvykkyyksistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisin väittää, että sama tilanne, työstä tuttuna. En voi kuitenkaan väittää, että mikään suhteen alkusoitto tai edes tunnustelu kyseessä. Siihen olemme molemmat liian vanhoja ja kokeneita, mutta ilman kahta ensimmäistä en epäilisi sen mahdollisuutta. Pidän keskusteluistamme, saatamme väitellä asioista ja ilmiöstä, mutta ajatuksensa naisista ovat äärimmäisen typeriä.
Minuun vetooaa tietyt asiat miehissä. Kiihkeys ja into, älykkyys ja päättäväisyys, tietty huumori ja välittömyys naisten seurassa. En kuitenkaan ymmärrä, miksi asioista ei etsitä oikeaa tietoa. Luemmeko vain täysin eri lähteitä. Elän ihan eri todellisuudessa kuin hän. Se saa vääjäämättä uskomaan, että olen arvioinut älykkyyytensä huomattavasti korkeammaksi kuin todellisuus on ja sokaistunut muista kyvykkyyksistä.Niissä keskusteluissa pilkahtaa joskus nuo ajatukset "valkoisesta heteromiehestä". En yleensä tai lähes koskaan ota niihin mitään kantaa. Puolestanl saa olla sitä ja ajatella maailmaa niin, mutta mielestäni ne eivät ole totta.
En halua sotkea millään sellaisella vastaväitteitä sotkea välejämme, eihän se edes minulle kuulu, vaikka ymmärrän jotenkin, että hän sen mukaan todennäköisesti myös asettaa minut johonkin maailmankuvaansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissä keskusteluissa pilkahtaa joskus nuo ajatukset "valkoisesta heteromiehestä". En yleensä tai lähes koskaan ota niihin mitään kantaa. Puolestanl saa olla sitä ja ajatella maailmaa niin, mutta mielestäni ne eivät ole totta.
En halua sotkea millään sellaisella vastaväitteitä sotkea välejämme, eihän se edes minulle kuulu, vaikka ymmärrän jotenkin, että hän sen mukaan todennäköisesti myös asettaa minut johonkin maailmankuvaansa.Kyllähän tässä maailmassa on valitettavasti tai onneksi hyvin etuoikeutetussa asemassa sen vuoksi, että on valkoinen heteronainen. Samahan se on valkoisilla heteromiehillä. Ei se ihan merkityksetön asia ole. Jos olisin vaikka aasialainen ei-hetero, se näkyisi välittömästi niissä ympyröissä, joissa vaikutan, eikä vaikutus olisi positiivinen. En haluaisi että asia olisi niin mutta tiedän että Suomessa valkoinen iho ja heterous ovat merkkejä jostain positiivisesta. Se on itse asiassa aika kamala tapa ajatella. 🥺 Mutta monet ajattelevat niin.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tässä maailmassa on valitettavasti tai onneksi hyvin etuoikeutetussa asemassa sen vuoksi, että on valkoinen heteronainen. Samahan se on valkoisilla heteromiehillä. Ei se ihan merkityksetön asia ole. Jos olisin vaikka aasialainen ei-hetero, se näkyisi välittömästi niissä ympyröissä, joissa vaikutan, eikä vaikutus olisi positiivinen. En haluaisi että asia olisi niin mutta tiedän että Suomessa valkoinen iho ja heterous ovat merkkejä jostain positiivisesta. Se on itse asiassa aika kamala tapa ajatella. 🥺 Mutta monet ajattelevat niin.
🦄Yleensä kaikein eniten "valkoisista heteromiehistä" puhuvat kuitenkin selittävät miten huono ja heikko valkoisen (lihaa syövän ja autolla ajavan) heteromiehen asema on ja miten heitä sorretaan kaikkialla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä kaikein eniten "valkoisista heteromiehistä" puhuvat kuitenkin selittävät miten huono ja heikko valkoisen (lihaa syövän ja autolla ajavan) heteromiehen asema on ja miten heitä sorretaan kaikkialla
Voiko olla niin? Eihän sellainen ihminen ymmärrä mitään globaaleista valtasuhteista...
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko olla niin? Eihän sellainen ihminen ymmärrä mitään globaaleista valtasuhteista...
🦄Kyllä voi ja onkin juuri noin. Eivät he anna ikävän todellisuuden häiritä mielipiteitään. Valkoinen heteromies on syrjityin ihmisyhmä tällä planeetalla, heidän mielestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä kaikein eniten "valkoisista heteromiehistä" puhuvat kuitenkin selittävät miten huono ja heikko valkoisen (lihaa syövän ja autolla ajavan) heteromiehen asema on ja miten heitä sorretaan kaikkialla
No tämä. Hänen uskomuksensa palestiinalaisten hyvinvoinnista sota-alueilla sai minut järkyttymään. Salaliittoteoriat ovat mielenkiintoisia, mutta mikä saa niihin tosina uskomaan. Myös selvää ristiriitaa esittämissään näkemyksissä, niin että kokonaisuutta voisi pitää enää uskottavana. Jäinkin ihmettelemään, ketä hän uskoo ja kuuntelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tämä. Hänen uskomuksensa palestiinalaisten hyvinvoinnista sota-alueilla sai minut järkyttymään. Salaliittoteoriat ovat mielenkiintoisia, mutta mikä saa niihin tosina uskomaan. Myös selvää ristiriitaa esittämissään näkemyksissä, niin että kokonaisuutta voisi pitää enää uskottavana. Jäinkin ihmettelemään, ketä hän uskoo ja kuuntelee.
Juuri tuo ristiriitaisuus itseäni noissa uskomuksissa kaikkein eniten kummastuttaa. Mä voin vielä ymmärtää sen, että ihminen voi harhautua uskomaan kaikenlaisia kummallisia asioita. Sitä en kuitenkaan ymmärrä miten on mahdollista vääntää aivonsa sellaiseen solmuun, että uskoo yhtä aikaa kahta tai useampaa vastakkaista asiaa, jotka ehkä jopa kokonaan kumoavat toisensa, eikä itse näe siinä mitään outoa tai ristiriitaista.
Mä olen niin monet kerrat uskonut ja ollut varma, että tuon tyypin on pakko trollata ja naureskella partansa ja sitten tajunnut, että ei kun se on ihan tosissaan suu vaahdossa selittämässä sitä. Mäkin olen monet kerrat miettinyt, että yliarvionko minä todella joidenkin ihmisten älykkyyden niin pahasti vai kuinka tyhmiä asioita voi älykäskin ihminen uskoa. Sitäkin olen joskus miettinyt, että mihin kohtaan sitä omaa todellisuuttaan tuollainen henkilö minut asettaa, vai olenko mä ehkä jokin irrallinen palikka kaiken ulkopuolella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuo ristiriitaisuus itseäni noissa uskomuksissa kaikkein eniten kummastuttaa. Mä voin vielä ymmärtää sen, että ihminen voi harhautua uskomaan kaikenlaisia kummallisia asioita. Sitä en kuitenkaan ymmärrä miten on mahdollista vääntää aivonsa sellaiseen solmuun, että uskoo yhtä aikaa kahta tai useampaa vastakkaista asiaa, jotka ehkä jopa kokonaan kumoavat toisensa, eikä itse näe siinä mitään outoa tai ristiriitaista.
Mä olen niin monet kerrat uskonut ja ollut varma, että tuon tyypin on pakko trollata ja naureskella partansa ja sitten tajunnut, että ei kun se on ihan tosissaan suu vaahdossa selittämässä sitä. Mäkin olen monet kerrat miettinyt, että yliarvionko minä todella joidenkin ihmisten älykkyyden niin pahasti vai kuinka tyhmiä asioita voi älykäskin ihminen uskoa. Sitäkin olen joskus miettinyt, että mihin kohtaan sitä omaa todellisuuttaan tuollainen henkilö minut asettaa, vai olenko mä ehkä jokin irrallinen palikka kaiken ulkopuolella.Kuvaat asian aivan niin kuin minäkin sen kokenut. Ensin ajattelin sitä täällä esiintyvänä trollaukseuksena, mutta kun myöhemmin tajusin sen todeksi ilmiöksi, aloin ihmetelellä asiaa.
Sellaisen voi selittää medialukutaito, mutta on olemassa todennäköisesti somekanavia, jotka asiaa levittää, kuten pelialustoilla, joissa nuorempia miehiä. Se että miehet lukevat vähemmän kuin naiset, on myös osa ongelmaa. Tietoa ja lähteitä on paljon, mistä asioita voisi tarkistaa omin päin.
On muitakin selityksiä, jotka vähemmän mairittelevia koko ihmiskunnalle, joka typeränä toistaa menneitä virheitään oppimatta historiastaan mitään. Taloudellinen ahdinko saa massat yllytettyä kuviteltuja uhkia vastaan ja väkivalloin niitä tuhoamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen niin monet kerrat uskonut ja ollut varma, että tuon tyypin on pakko trollata ja naureskella partansa ja sitten tajunnut, että ei kun se on ihan tosissaan suu vaahdossa selittämässä sitä. Mäkin olen monet kerrat miettinyt, että yliarvionko minä todella joidenkin ihmisten älykkyyden niin pahasti vai kuinka tyhmiä asioita voi älykäskin ihminen uskoa. Sitäkin olen joskus miettinyt, että mihin kohtaan sitä omaa todellisuuttaan tuollainen henkilö minut asettaa, vai olenko mä ehkä jokin irrallinen palikka kaiken ulkopuolella.Ja palatakseni ajatukseen älykkyydestä.
Jossakin artikkelissa väitettiin, että ihmiskunta tyhmenee. Sitä ei haluaisi uskoa, mutta voi olla, että nykyihminen on irtaantunut todellisuuden ymmärtämisestä. Irronnut kevyesti kuin ilmapallo, joka nousee kevyesti kohti korkeuksia tuhotakseen lopulta itsensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen niin monet kerrat uskonut ja ollut varma, että tuon tyypin on pakko trollata ja naureskella partansa ja sitten tajunnut, että ei kun se on ihan tosissaan suu vaahdossa selittämässä sitä. Mäkin olen monet kerrat miettinyt, että yliarvionko minä todella joidenkin ihmisten älykkyyden niin pahasti vai kuinka tyhmiä asioita voi älykäskin ihminen uskoa. Sitäkin olen joskus miettinyt, että mihin kohtaan sitä omaa todellisuuttaan tuollainen henkilö minut asettaa, vai olenko mä ehkä jokin irrallinen palikka kaiken ulkopuolella.ps. Olen ilahtunut kirjoituksistasi, jotka voisivat olla kuin omasta kynästäni, jos osaisin kirjoittaa.
Toivon tosiaan, että näen ja luen ajatuksistasi vastakin. Kiitos ja hyvää jatkoa!
- Anonyymi
En kyllä näe kaninkoloissa mitään yhteiskunnallista vaaraa niin kauan kunhan he eivät saa liian suurta poliittista valtaa. Sen vuoksi meidän sivistyneiden on tärkeää olla aktiivisia politiikassa.
Minun puolestani voivat pysytellä siellä koloissaan. Voin tuoda pumpulia siihen kolon suuaukolle, niin ei ole mitään kiirettä sieltä ulos... 🤭
🦄- Anonyymi
Yksilöille tuo, että putoavat sinne, voi olla suurikin tragedia. Ja kyllä yksinäisyysepidemialla on yhteiskuntaankin vaikutusta, monella tavalla. Ei tämä aihe ole mitenkään yhdentekevä myöskään yhteiskunnalisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksilöille tuo, että putoavat sinne, voi olla suurikin tragedia. Ja kyllä yksinäisyysepidemialla on yhteiskuntaankin vaikutusta, monella tavalla. Ei tämä aihe ole mitenkään yhdentekevä myöskään yhteiskunnalisesti.
Onhan se tragedia samaan tapaan kuin vaikka huumeiden käyttö. Mutta aina on ollut itsetuhoisia yksilöitä. Se jollain tavalla kuuluu ihmiseen, ainakin osaan meistä.
On kokonaisia yhteiskuntiakin, jotka perustuvat naisvihaan ja miesten aggressiivisuuteen. Olen aina ihmitellyt, milloin he itse huomaavat, että heidän ajatusmaailmansa toimii huonosti käytännössä. En ole vielä toistaiseksi saanut olla kovin toiveikas...
Yksinäisyyttä en pidä samanlaisena ongelmana kuin kaninkoloissa öyhötystä, koska yksinäisyydelle voi olla monia muitakin syitä kuin ideologinen öyhöttäminen. Yksinäisyydestä pois pääseminen on oppimisprosessi, joka on huomattavasti helpompi, jos taustalla ei ole ideologisia syitä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se tragedia samaan tapaan kuin vaikka huumeiden käyttö. Mutta aina on ollut itsetuhoisia yksilöitä. Se jollain tavalla kuuluu ihmiseen, ainakin osaan meistä.
On kokonaisia yhteiskuntiakin, jotka perustuvat naisvihaan ja miesten aggressiivisuuteen. Olen aina ihmitellyt, milloin he itse huomaavat, että heidän ajatusmaailmansa toimii huonosti käytännössä. En ole vielä toistaiseksi saanut olla kovin toiveikas...
Yksinäisyyttä en pidä samanlaisena ongelmana kuin kaninkoloissa öyhötystä, koska yksinäisyydelle voi olla monia muitakin syitä kuin ideologinen öyhöttäminen. Yksinäisyydestä pois pääseminen on oppimisprosessi, joka on huomattavasti helpompi, jos taustalla ei ole ideologisia syitä.
🦄Kun otetaan huomioon, että sosiaalinen media ja sen algoritmit ruokkivat tätä, niin tämä on myös yhteiskunnan asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun otetaan huomioon, että sosiaalinen media ja sen algoritmit ruokkivat tätä, niin tämä on myös yhteiskunnan asia.
Vastuuta omasta elämästään ei voi ulkoistaa sosiaalisen median algoritmeille. Olettakaamme, että tähän mennessä jokaisen yksilön lapsuudenkodin kasvatus ja koulussa tapahtuva kasvatus perustuvat ihmisarvolle, demokratialle ja mahdollisuuksien tasa-arvolle.
Jos yksilö niistä huolimatta päättää uskoa enemmän fiidissään juoksevia öyhötysvideoita kuin länsimaiseen sivistykseen perustuvaa kasvatustaan, mielestäni siinä kohdin ei voi enää syyttää yhteiskuntaa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastuuta omasta elämästään ei voi ulkoistaa sosiaalisen median algoritmeille. Olettakaamme, että tähän mennessä jokaisen yksilön lapsuudenkodin kasvatus ja koulussa tapahtuva kasvatus perustuvat ihmisarvolle, demokratialle ja mahdollisuuksien tasa-arvolle.
Jos yksilö niistä huolimatta päättää uskoa enemmän fiidissään juoksevia öyhötysvideoita kuin länsimaiseen sivistykseen perustuvaa kasvatustaan, mielestäni siinä kohdin ei voi enää syyttää yhteiskuntaa.
🦄Sosuaalisen median algoritmit ovat paljon tuhoisampi asia kuin vaikkapa alkoholi, sillä ne vaikuttavat suoraan ihmisen käsitykseen maailmasta. Alkoholisti yleensä tajuaa olevansa riippuvainen ja alkoholisti, vaikka ei sitä ääneen myöntäisikään. Kaninkoloon pudonnut sen sijaan ei yleensä tajua itse ollenkaan miten vääristynyttä hänen ajattelunsa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosuaalisen median algoritmit ovat paljon tuhoisampi asia kuin vaikkapa alkoholi, sillä ne vaikuttavat suoraan ihmisen käsitykseen maailmasta. Alkoholisti yleensä tajuaa olevansa riippuvainen ja alkoholisti, vaikka ei sitä ääneen myöntäisikään. Kaninkoloon pudonnut sen sijaan ei yleensä tajua itse ollenkaan miten vääristynyttä hänen ajattelunsa on.
"Valitettavasti" ihmisillä on täysi vapaus mennä kaninkoloihin, jos he niin haluavat tehdä. Sekin kuuluu länsimaiseen oikeusvaltioon. Oikeusvaltiossa yksilön vapautta rajoitetaan vasta sitten, kun hän alkaa tehdä rikoksia.
Se, ettei löydä parisuhdetta kaninkolonsa vuoksi, ei oikeuta ketään kieltämään toiselta kaninkoloon kömpimistä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Valitettavasti" ihmisillä on täysi vapaus mennä kaninkoloihin, jos he niin haluavat tehdä. Sekin kuuluu länsimaiseen oikeusvaltioon. Oikeusvaltiossa yksilön vapautta rajoitetaan vasta sitten, kun hän alkaa tehdä rikoksia.
Se, ettei löydä parisuhdetta kaninkolonsa vuoksi, ei oikeuta ketään kieltämään toiselta kaninkoloon kömpimistä.
🦄Kyllä meillä pyritään ehkäisemään alkoholin ja tupakankin haittoja, joten toivottavasti tähänkin aletaan paremmin herätä. On onneksi aletukin, ainakin lasten ja nuorten osalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä meillä pyritään ehkäisemään alkoholin ja tupakankin haittoja, joten toivottavasti tähänkin aletaan paremmin herätä. On onneksi aletukin, ainakin lasten ja nuorten osalta.
Kyseessähän on poliittinen ideologia tai ideologiat. Yhteiskuntaopin opetus on aina käsitellyt politiikkaa, myös ääri-ilmiöitä, eli ei tämä nyt ihan mitään pyörän keksimistä uudelleen vaadi.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessähän on poliittinen ideologia tai ideologiat. Yhteiskuntaopin opetus on aina käsitellyt politiikkaa, myös ääri-ilmiöitä, eli ei tämä nyt ihan mitään pyörän keksimistä uudelleen vaadi.
🦄Miksi sen pitäisi vaatia minkään uudelleen keksimistä? Ei tässä mitään tarvitse keksiä. Aiheesta pitää vain alkaa puhua avoimemmin ja suorempaan ja opettaa sen vaikutuksia. Kouluissa onneksi nyt jo tehdään, esim. kokeillaan miten helposti algoritmiä voi "kouluttaa" ja mitä se syötteelle tekee. Aikuisia tuo ei tosin auta ja tietyistä sukupolvista osa on jo täysin menetetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sen pitäisi vaatia minkään uudelleen keksimistä? Ei tässä mitään tarvitse keksiä. Aiheesta pitää vain alkaa puhua avoimemmin ja suorempaan ja opettaa sen vaikutuksia. Kouluissa onneksi nyt jo tehdään, esim. kokeillaan miten helposti algoritmiä voi "kouluttaa" ja mitä se syötteelle tekee. Aikuisia tuo ei tosin auta ja tietyistä sukupolvista osa on jo täysin menetetty.
Joissain maissahan on myös otettu käyttöön somekielto lapsille ja nuorille. En sitten tiedä miten hyvin tuota voi valvoa, mutta kai niistä jotain vaikutusarvioita jossain kohtaa julkistetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sen pitäisi vaatia minkään uudelleen keksimistä? Ei tässä mitään tarvitse keksiä. Aiheesta pitää vain alkaa puhua avoimemmin ja suorempaan ja opettaa sen vaikutuksia. Kouluissa onneksi nyt jo tehdään, esim. kokeillaan miten helposti algoritmiä voi "kouluttaa" ja mitä se syötteelle tekee. Aikuisia tuo ei tosin auta ja tietyistä sukupolvista osa on jo täysin menetetty.
Pidän todella erikoisena sitä, ettei joku nuori ymmärtäisi algoritmien toimintaa. Vielä erikoisempana pidän sitä, että joku huolettomasti scrollaisi öyhötysvideoita ja yhtäkkiä unohtaisi kaiken länsimaisessa yhteiskunnassa siihen asti vastaanottamansa kasvatuksen. Suoraan sanoen en pidä sitä lainkaan tyypillisenä keskivertonuorelle. Se että puhut tästä "yhteiskunnan asiana" on osittain ymmärrettävää, mutta asiaa rinnastuu mielestäni päihteisiin, masennukseen, syömishäiriöihin, kiusatuksi tulemiseen ja seksuaaliseen häirintään. Ne ovat kaikki erityisesti nuoria koskettavia asioita, joista täytyy puhua enemmän. Öyhötysalgoritmit eivät mielestäni poikkea muista nuorten elämään tyypillisesti kuuluvasta ikävästä syötteestä, johon kasvatuksen täytyy reagoida.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidän todella erikoisena sitä, ettei joku nuori ymmärtäisi algoritmien toimintaa. Vielä erikoisempana pidän sitä, että joku huolettomasti scrollaisi öyhötysvideoita ja yhtäkkiä unohtaisi kaiken länsimaisessa yhteiskunnassa siihen asti vastaanottamansa kasvatuksen. Suoraan sanoen en pidä sitä lainkaan tyypillisenä keskivertonuorelle. Se että puhut tästä "yhteiskunnan asiana" on osittain ymmärrettävää, mutta asiaa rinnastuu mielestäni päihteisiin, masennukseen, syömishäiriöihin, kiusatuksi tulemiseen ja seksuaaliseen häirintään. Ne ovat kaikki erityisesti nuoria koskettavia asioita, joista täytyy puhua enemmän. Öyhötysalgoritmit eivät mielestäni poikkea muista nuorten elämään tyypillisesti kuuluvasta ikävästä syötteestä, johon kasvatuksen täytyy reagoida.
🦄Se voi olla erikoista, mutta noin se kuitenkin menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se voi olla erikoista, mutta noin se kuitenkin menee.
Olet hyvin mieskeskeinen. Sinua ei kiinnosta lainkaan teinityttöjen ongelmat.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄En kylläkään puhunut teinitytöistä, mutta ihan miten vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Eivätkö teinitytöt sitten mielestäsi kuulu nuoriin? Minusta he ehdottomasti kuuluvat. Hienoa kuitenkin, että pidät minua "mieskeskeisenä". Saa tuo feminismihuutelija nenilleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kylläkään puhunut teinitytöistä, mutta ihan miten vaan.
Puhut miehistä yhteiskunnan (tai tarkemmin sanoen algoritmien) "uhreina", ikään kuin he olisivat jotenkin enemmän uhreja kuin naiset.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut miehistä yhteiskunnan (tai tarkemmin sanoen algoritmien) "uhreina", ikään kuin he olisivat jotenkin enemmän uhreja kuin naiset.
🦄En ole puhunut mitenkään erityisesti miehistä uhreina. Sanoin tuossa, että huolissaan pitäisi olla erityisesti lapsista ja nuorista, joihin tytötkin nähdäkseni kuuluvat. Algorimit voivat pudottaa monenmoisiin kaninkoloihin, joita kehonkuvaongelmat ovat vain yksi esimerkki lisää. Koska aloitukseni ei kosketa tuota aihetta, niin en itse kuitenkaan lähde tässä jauhamaan tuosta enempää. Ehkä joku toinen tahtoo. Aiheen tosin varmasti huomaisi paremmin, jos tekisit siitä oman aloituksensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole puhunut mitenkään erityisesti miehistä uhreina. Sanoin tuossa, että huolissaan pitäisi olla erityisesti lapsista ja nuorista, joihin tytötkin nähdäkseni kuuluvat. Algorimit voivat pudottaa monenmoisiin kaninkoloihin, joita kehonkuvaongelmat ovat vain yksi esimerkki lisää. Koska aloitukseni ei kosketa tuota aihetta, niin en itse kuitenkaan lähde tässä jauhamaan tuosta enempää. Ehkä joku toinen tahtoo. Aiheen tosin varmasti huomaisi paremmin, jos tekisit siitä oman aloituksensa.
En minäkään siitä lähde keskustelemaan enempää. Halusin vain tuoda esille, millaiset aiheet ja itsetuhoisuuden muodot niputan itse saman ilmiön alle. Kaninkolo on osa laajempaa kokonaisuutta, johon joutumista kasvatuksella voidaan jossain määrin ehkäistä. Aina on kuitenkin yksilöitä, jotka kasvatuksesta huolimatta alkavat käyttää huumeita, ihailevat rikollista elämäntyyliä, lopettavat ruokailun -- tai kömpivät ideologiseen kaninkoloon. En usko että sitä voidaan kokonaan ehkäistä. Kyse on itsetuhoisesta käyttäytymisestä.
🦄
- Anonyymi
Mitä enempi laventaa itsensä maailmankuvaa ja ymmärrystä, sen enempi huomaa, ettei sokeana haahuilevien mölisevän karjan menoa kohti surmansuuta kohti voi välttää.
Jotenkin on vaan hyväksyttävä se, että jotkut ihmiset, kuten eläimetkin kulkevat tuhoaan kohti. Siinä on todellinen haaste sulle (ja mulle). Hyväksyä että shit happens...- Anonyymi
Juu, eihän sitä muuta voi kuin hyväksyä. Asialle kun ei mitään mahda. En kuitenkaan voi välttyä siltä, että minusta se on sääli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, eihän sitä muuta voi kuin hyväksyä. Asialle kun ei mitään mahda. En kuitenkaan voi välttyä siltä, että minusta se on sääli.
Tiedän.
Kyse olisi vain pienestä hetkestä, kun joku katsoisi ympärilleen, eikä vaan kuuntelisi päänsä sisäisiä ja ulkopuolelta tulevia "oletuksen" vahvistuksia.
Olen joskus ihmetellyt kärpästä, joka hakkaa itseään lasia vasten, vaikka vieressä olisi avoinkin ikkuna, mistä voisi lentää esteettä ulos. Sekään ei näe eroa ikkunalasilla ja aukolla..mutta ennemmin hakkaa päätänsä lasiin, kun miettisi, että löytyisikö vaihtoehtoja.
Ei ihmisten aivokapasiteetti ehkä sittenkään ole se, mikä antaisi kyvykkyyttä selvitä ongelmista...kyse on miten maailman näkee.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän.
Kyse olisi vain pienestä hetkestä, kun joku katsoisi ympärilleen, eikä vaan kuuntelisi päänsä sisäisiä ja ulkopuolelta tulevia "oletuksen" vahvistuksia.
Olen joskus ihmetellyt kärpästä, joka hakkaa itseään lasia vasten, vaikka vieressä olisi avoinkin ikkuna, mistä voisi lentää esteettä ulos. Sekään ei näe eroa ikkunalasilla ja aukolla..mutta ennemmin hakkaa päätänsä lasiin, kun miettisi, että löytyisikö vaihtoehtoja.
Ei ihmisten aivokapasiteetti ehkä sittenkään ole se, mikä antaisi kyvykkyyttä selvitä ongelmista...kyse on miten maailman näkee..Evoluution kannalta asia on tietysti selvä. Sellaisen geenit katoavat pois, joka uppoaa sinne kaninkoloon, eikä sitten kuitenkaan huoli sitä mitä siellä olisi tarjolla. Tässä mielessä luonto on julma tai johdonmukainen, miten asian haluaa tulkita. Luonto ei kaipaa yhtä yksilöä tai ihmisen tapauksessa muutamaa miljoonaakaan. Yksilön kannalta tilanne on surullisempi. Tämäkin aloituksessa mainittu pisti minulle eilen viesti, pyysi anteeksi käytöstään, ylireagointiaan, puheitaan jne. Mies, joka osaa myös pyytää anteeksi ... onhan se nyt hieman surku kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evoluution kannalta asia on tietysti selvä. Sellaisen geenit katoavat pois, joka uppoaa sinne kaninkoloon, eikä sitten kuitenkaan huoli sitä mitä siellä olisi tarjolla. Tässä mielessä luonto on julma tai johdonmukainen, miten asian haluaa tulkita. Luonto ei kaipaa yhtä yksilöä tai ihmisen tapauksessa muutamaa miljoonaakaan. Yksilön kannalta tilanne on surullisempi. Tämäkin aloituksessa mainittu pisti minulle eilen viesti, pyysi anteeksi käytöstään, ylireagointiaan, puheitaan jne. Mies, joka osaa myös pyytää anteeksi ... onhan se nyt hieman surku kuitenkin.
Minäkin ajattelen näin.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evoluution kannalta asia on tietysti selvä. Sellaisen geenit katoavat pois, joka uppoaa sinne kaninkoloon, eikä sitten kuitenkaan huoli sitä mitä siellä olisi tarjolla. Tässä mielessä luonto on julma tai johdonmukainen, miten asian haluaa tulkita. Luonto ei kaipaa yhtä yksilöä tai ihmisen tapauksessa muutamaa miljoonaakaan. Yksilön kannalta tilanne on surullisempi. Tämäkin aloituksessa mainittu pisti minulle eilen viesti, pyysi anteeksi käytöstään, ylireagointiaan, puheitaan jne. Mies, joka osaa myös pyytää anteeksi ... onhan se nyt hieman surku kuitenkin.
Surkeaa se on monella. Jos yksinäisillä miehillä on tuo ongelma, että ei oikein osata olla ihmisien kanssa, niin naisilla se voi mennä siihen, että sitten on niitä muksuja usemmallekin isälle ja yksin sitten selvitään niistä. Surkeaa sekin. Tai aina ollaan potkupallona huonossa suhteissa.
Jotkut ihmiset on kuin kissat... joku vetää sinne puuhun kiipeämään, vaikka tietääkin, ettei pääse alas. Ja kun pääsee jonkun avustamana alas, niin heti huomenna uusiks...
Olen monen ihmisen kohdalla puhunut ihan juurisyistä heidän ongelmiin, muttta vaikka he sen itsekin myöntävät, niin jonain heikkoina hetkinä vaan menevät sitä samaa latua aina ja siinä sitä ollaan. Se muutoksen tekeminen elämään koetaan niin tavattoman vaikeana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkeaa se on monella. Jos yksinäisillä miehillä on tuo ongelma, että ei oikein osata olla ihmisien kanssa, niin naisilla se voi mennä siihen, että sitten on niitä muksuja usemmallekin isälle ja yksin sitten selvitään niistä. Surkeaa sekin. Tai aina ollaan potkupallona huonossa suhteissa.
Jotkut ihmiset on kuin kissat... joku vetää sinne puuhun kiipeämään, vaikka tietääkin, ettei pääse alas. Ja kun pääsee jonkun avustamana alas, niin heti huomenna uusiks...
Olen monen ihmisen kohdalla puhunut ihan juurisyistä heidän ongelmiin, muttta vaikka he sen itsekin myöntävät, niin jonain heikkoina hetkinä vaan menevät sitä samaa latua aina ja siinä sitä ollaan. Se muutoksen tekeminen elämään koetaan niin tavattoman vaikeana.Noita kahta tilannetta ei oikein voi verrata, koska lapsia saanut nainen on kuitenkin jatkanut geenejään ja vaikuttanut evoluution kulkuun. Muissa kuin ydinperhemallin yhteiskunnissa (jotka ovat evoluution valossa aika nuoria) ei ole koskaan edellytetty, että nainen yksistään pitäisi huolta lapsistaan.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita kahta tilannetta ei oikein voi verrata, koska lapsia saanut nainen on kuitenkin jatkanut geenejään ja vaikuttanut evoluution kulkuun. Muissa kuin ydinperhemallin yhteiskunnissa (jotka ovat evoluution valossa aika nuoria) ei ole koskaan edellytetty, että nainen yksistään pitäisi huolta lapsistaan.
🦄En vertaakaan siinä mielessä, vaan surkeudessa ja säälittävyydessä. Usein myös noiden yksinhuoltajien jälkikasvu on vaarassa syrjäytyä ja saattavat tulla tilastoiduksi syrjäytyneiksi miehiksi ja paljon muksuja pursuavaksi yksinhuoltajiksi.
Naisilla ja miehillä sellainen hieman heikkolahjaisuus näkyy eri tavoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vertaakaan siinä mielessä, vaan surkeudessa ja säälittävyydessä. Usein myös noiden yksinhuoltajien jälkikasvu on vaarassa syrjäytyä ja saattavat tulla tilastoiduksi syrjäytyneiksi miehiksi ja paljon muksuja pursuavaksi yksinhuoltajiksi.
Naisilla ja miehillä sellainen hieman heikkolahjaisuus näkyy eri tavoin.Olen eri mieltä tuosta. Monet yksinhuoltajanaiset käyttävät taitavasti hyväkseen verkostojaan siten, ettei heidän todellisuudessa tarvitse kasvattaa lapsiaan yksin. Monille lapsille löytyy jopa ihan miespuolinen esikuva esimerkiksi naisen omasta suvusta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen eri mieltä tuosta. Monet yksinhuoltajanaiset käyttävät taitavasti hyväkseen verkostojaan siten, ettei heidän todellisuudessa tarvitse kasvattaa lapsiaan yksin. Monille lapsille löytyy jopa ihan miespuolinen esikuva esimerkiksi naisen omasta suvusta.
🦄Ole vaan. Minä olen nähnyt sellaisen 3-4 naista, joiden lapset on osa laitoksissakin ja oma elämä on aika päivittäistä selviämistä. Lisäksi on koiria, kissoja vielä taakkana.
Eikä siinä mitään...jokainen saa valita elämänsä. Mutta eivät tunnu nauttivan itse siitä enää +45 vuotiaana. Lapsista ei voi vielä sanoa mitään, mutta perheet on jo rikkoutuneet, kun osa on nuorisokodeissa ja huostaanotettu. Jotenkin veikkaan, että ei siinä verkostot auta, jos lapset joutuu laitoksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole vaan. Minä olen nähnyt sellaisen 3-4 naista, joiden lapset on osa laitoksissakin ja oma elämä on aika päivittäistä selviämistä. Lisäksi on koiria, kissoja vielä taakkana.
Eikä siinä mitään...jokainen saa valita elämänsä. Mutta eivät tunnu nauttivan itse siitä enää 45 vuotiaana. Lapsista ei voi vielä sanoa mitään, mutta perheet on jo rikkoutuneet, kun osa on nuorisokodeissa ja huostaanotettu. Jotenkin veikkaan, että ei siinä verkostot auta, jos lapset joutuu laitoksiin.Sanotaan tähän se, että edellä mainitut tapaukset miehissä ja naisissa eivät ole itse kehittyneet aikuisiksi... Niin ei siihen tilaan pitäisi lapsia tehdä. Lapsi tarvitsee ainakin yhden aikuisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole vaan. Minä olen nähnyt sellaisen 3-4 naista, joiden lapset on osa laitoksissakin ja oma elämä on aika päivittäistä selviämistä. Lisäksi on koiria, kissoja vielä taakkana.
Eikä siinä mitään...jokainen saa valita elämänsä. Mutta eivät tunnu nauttivan itse siitä enää 45 vuotiaana. Lapsista ei voi vielä sanoa mitään, mutta perheet on jo rikkoutuneet, kun osa on nuorisokodeissa ja huostaanotettu. Jotenkin veikkaan, että ei siinä verkostot auta, jos lapset joutuu laitoksiin.Minä olen nähnyt tilanteita, joissa lapsia saanut nainen tekee rohkean päätöksen paeta väkivaltaisesta suhteesta. Jos tuossa suku ja tuttavat ovat apuna, lapsista voi kasvaa aivan terveitä ja onnellisia aikuisia.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen nähnyt tilanteita, joissa lapsia saanut nainen tekee rohkean päätöksen paeta väkivaltaisesta suhteesta. Jos tuossa suku ja tuttavat ovat apuna, lapsista voi kasvaa aivan terveitä ja onnellisia aikuisia.
🦄No Suomessa yhteiskuntakin tukee paljon. Ja eihän kaikkea kukaan voi tietää vuosia etukäteen. Mutta mä tarkoitin tapauksia, jossa on ollut jo useampi lapsi ja ei kun toisen miehen kanssa lisää ja jopa kolmannen... Ihan kuin se elämä helpottaisi, että on niitä lapsia hankkii lisää, kuyn entisienkin kanssa on hankalaa elämässä? Ja vielä ne lapset, mutta lisäksi kaikilla on vähintään yksi koira...vähintään. Useammin myös usempi.
Sukukin joissain näissä tapauksissa jo vähän "kyrpiintyneet" tahalliselta tuntuvaan meininkiin, kun kaatuuhan siinä heidänkin niskaan kaikenlaista.
Usein isoäidit on niitä, jotka sitten häärää ihan samoja hommia, mitä ehkä ovat hääränneet jo omien lasten kohdalla. Kun olisi mahdollisuus nauttia eläkepäivistä, niin tilalla on huolia ja murheita lastenlapsista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Suomessa yhteiskuntakin tukee paljon. Ja eihän kaikkea kukaan voi tietää vuosia etukäteen. Mutta mä tarkoitin tapauksia, jossa on ollut jo useampi lapsi ja ei kun toisen miehen kanssa lisää ja jopa kolmannen... Ihan kuin se elämä helpottaisi, että on niitä lapsia hankkii lisää, kuyn entisienkin kanssa on hankalaa elämässä? Ja vielä ne lapset, mutta lisäksi kaikilla on vähintään yksi koira...vähintään. Useammin myös usempi.
Sukukin joissain näissä tapauksissa jo vähän "kyrpiintyneet" tahalliselta tuntuvaan meininkiin, kun kaatuuhan siinä heidänkin niskaan kaikenlaista.
Usein isoäidit on niitä, jotka sitten häärää ihan samoja hommia, mitä ehkä ovat hääränneet jo omien lasten kohdalla. Kun olisi mahdollisuus nauttia eläkepäivistä, niin tilalla on huolia ja murheita lastenlapsista.Minulla muuten oli nuorena vähän aikaa tuollainen poikaystävä. Hän halusi aina hankkia lapsia kaikkien kanssa, joiden kanssa hän seurusteli. Olisi varmaan halunnut minunkin kanssani, mutta onneksi hän jätti minut ennen kuin sinne asti päästiin.
Näin hänet sattumalta monta vuotta suhteemme jälkeen. Kysyin häneltä leikilläni, onko hänellä heti tapana hommata lapsi, kun tapaa jonkun naisen... 😂 Ei hän edes kieltänyt asiaa!
No, ei sille saisi nauraa. Ikäväähän tuollainen on. Ei tee hyvää niille lapsille.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla muuten oli nuorena vähän aikaa tuollainen poikaystävä. Hän halusi aina hankkia lapsia kaikkien kanssa, joiden kanssa hän seurusteli. Olisi varmaan halunnut minunkin kanssani, mutta onneksi hän jätti minut ennen kuin sinne asti päästiin.
Näin hänet sattumalta monta vuotta suhteemme jälkeen. Kysyin häneltä leikilläni, onko hänellä heti tapana hommata lapsi, kun tapaa jonkun naisen... 😂 Ei hän edes kieltänyt asiaa!
No, ei sille saisi nauraa. Ikäväähän tuollainen on. Ei tee hyvää niille lapsille.
🦄Niin, siis pitäisi olla aikuinen, kun hommaa lapsia. Ei tuollaisten kanssa lapsia tekevätkään kovin aikuisia ole. Ja noissa on usein se sukupolvien kierre.
Mies jos ei naista saa, se kierre loppuu usein siihen siltä osaa....mutta naisen kohdalla se taas voi kertaantua. Sikäli huonompi homma.
Mutta olen huomannut, ettei siihen oikein mikään auta. Jos ihminen ei itse näe ongelmaansa, niin se vaan jatkaa sitä, kunnes jokin käytännön asia sen lopettaa. Ikä yleensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, siis pitäisi olla aikuinen, kun hommaa lapsia. Ei tuollaisten kanssa lapsia tekevätkään kovin aikuisia ole. Ja noissa on usein se sukupolvien kierre.
Mies jos ei naista saa, se kierre loppuu usein siihen siltä osaa....mutta naisen kohdalla se taas voi kertaantua. Sikäli huonompi homma.
Mutta olen huomannut, ettei siihen oikein mikään auta. Jos ihminen ei itse näe ongelmaansa, niin se vaan jatkaa sitä, kunnes jokin käytännön asia sen lopettaa. Ikä yleensä.Miksi se ei kertaantuisi tuollaisten miesten kohdalla, jollaisen minä kohtasin nuorena?
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se ei kertaantuisi tuollaisten miesten kohdalla, jollaisen minä kohtasin nuorena?
🦄Joo. Siis sä unohdat, mistä tässä keskustelussa alunperin puhuttiin... miehistä jotka ei saa naista suhteeseen.
Kuten sanoin: ". Ei tuollaisten kanssa lapsia tekevätkään kovin aikuisia ole. Ja noissa on usein se sukupolvien kierre." Tuossa viittasin tapaa.asi mieheen...
Mä perustrlen kokoajan mun ensimmäistä kommenttiani oikeastaan tässäkin.
Jotkut ihmiset ovat heikkolahjaisia...jos nätisti sanotaan. Sukupuolesta riippumatta. Ja ulkonäöstäkään riippumatta. Aikuisuus on tekemisistään vastuunottoa, ei lisäongelmien haalimista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Siis sä unohdat, mistä tässä keskustelussa alunperin puhuttiin... miehistä jotka ei saa naista suhteeseen.
Kuten sanoin: ". Ei tuollaisten kanssa lapsia tekevätkään kovin aikuisia ole. Ja noissa on usein se sukupolvien kierre." Tuossa viittasin tapaa.asi mieheen...
Mä perustrlen kokoajan mun ensimmäistä kommenttiani oikeastaan tässäkin.
Jotkut ihmiset ovat heikkolahjaisia...jos nätisti sanotaan. Sukupuolesta riippumatta. Ja ulkonäöstäkään riippumatta. Aikuisuus on tekemisistään vastuunottoa, ei lisäongelmien haalimista.Pahoittelut mutta en vain pysty ajattelemaan asioista niin voimakkaasti vain jonkin tietyn sukupuolen ongelmina kuin sinä. Mikään todellisuudessani ei tue sellaista jakoa. Yritän kuitenkin ymmärtää pointtejasi omasta näkökulmastani käsin.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahoittelut mutta en vain pysty ajattelemaan asioista niin voimakkaasti vain jonkin tietyn sukupuolen ongelmina kuin sinä. Mikään todellisuudessani ei tue sellaista jakoa. Yritän kuitenkin ymmärtää pointtejasi omasta näkökulmastani käsin.
🦄Siis en mä väitä, että tuo olisi vain yhden sukupuolen ongelma. Mutta miehet sitten yleendä makselee elatusmaksuja, kun eivät muuten puutu lapsiensa kasvatukseen... jos maksavat... osa on itsekin jossain velkasotkuissa, että kela maksaa äitille minimin.
Ja sukupuolittunuttahan se on... usein lspset jää äitille, tai huostaan... joskus joku isä ottaa hoitaakseen. Mutta taitaa olla harvinaista.
Mutta tää keskustelu meinaa lähteä varsinaisesta aiheesta liikaa lillukanvarsiin. Maailmassa on surullisia kohtaloita ja päättömästi toimivia ihmisiä sukupuolesta riippumatta. Ja se vaan pitäisi hyväksyä, että näin käy. Sen jo tuumin aloittajalle... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis en mä väitä, että tuo olisi vain yhden sukupuolen ongelma. Mutta miehet sitten yleendä makselee elatusmaksuja, kun eivät muuten puutu lapsiensa kasvatukseen... jos maksavat... osa on itsekin jossain velkasotkuissa, että kela maksaa äitille minimin.
Ja sukupuolittunuttahan se on... usein lspset jää äitille, tai huostaan... joskus joku isä ottaa hoitaakseen. Mutta taitaa olla harvinaista.
Mutta tää keskustelu meinaa lähteä varsinaisesta aiheesta liikaa lillukanvarsiin. Maailmassa on surullisia kohtaloita ja päättömästi toimivia ihmisiä sukupuolesta riippumatta. Ja se vaan pitäisi hyväksyä, että näin käy. Sen jo tuumin aloittajalle..."Maailmassa on surullisia kohtaloita ja päättömästi toimivia ihmisiä sukupuolesta riippumatta."
Tämä on totta. 😂 Ei sille ehkä saisi nauraa. Haittaako jos vähän naurattaa? 😁
Olen minä itsekin joskus toiminut päättömästi, eli kuulun tuohon joukkoon, jolle nauran. Mutta aina olen saanut ongelmani ratkaistua.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Maailmassa on surullisia kohtaloita ja päättömästi toimivia ihmisiä sukupuolesta riippumatta."
Tämä on totta. 😂 Ei sille ehkä saisi nauraa. Haittaako jos vähän naurattaa? 😁
Olen minä itsekin joskus toiminut päättömästi, eli kuulun tuohon joukkoon, jolle nauran. Mutta aina olen saanut ongelmani ratkaistua.
🦄No eiköhän jokainen toimi päättömästi välillä?
Aikuistuminen vaatiikin tekemään "töllöntöitä", mutta oppimaan niistä myös.
Jotkut ei vaan ymmärrä, että heidän tekemänsä asiat vaikuttaa heidän elämään...ja muidenkin.
Mut sellaista se on... en mä vielä osaa nauraa kyllä...koska oon nähnyt mitä yllämainitsemani jutut saa aikaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eiköhän jokainen toimi päättömästi välillä?
Aikuistuminen vaatiikin tekemään "töllöntöitä", mutta oppimaan niistä myös.
Jotkut ei vaan ymmärrä, että heidän tekemänsä asiat vaikuttaa heidän elämään...ja muidenkin.
Mut sellaista se on... en mä vielä osaa nauraa kyllä...koska oon nähnyt mitä yllämainitsemani jutut saa aikaan...Heh, ihana sana tuo töllöntyö! 😂 En ole koskaan kuullut. Mutta kyllä se googlen mukaan on ihan olemassa oleva sana.
Tämä elämä nyt vain on tällainen pikainen visiitti erittäin kirjavaan joukkoon ihmisiä. En aina osaa ottaa tätä niin vakavasti.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, ihana sana tuo töllöntyö! 😂 En ole koskaan kuullut. Mutta kyllä se googlen mukaan on ihan olemassa oleva sana.
Tämä elämä nyt vain on tällainen pikainen visiitti erittäin kirjavaan joukkoon ihmisiä. En aina osaa ottaa tätä niin vakavasti.
🦄No mä sulatan kyllä virheet ja ymmärrän inhimillisyyden, mutta jonnekin pitää vetää myös rajat tässäkin.
Mä oon raakannut tuttavia poikkeen surutta, jos tyyppi on samasta nillittäjä. Ihan turhaa sä mitään selität, jos tyyppi puhuu ihan muusta mitä sä. Kyllä sellaiset tietynlaiset tyypit vaan sotkee suossa elämänsä alusta loppuun.
Ihmisenä muuten tyyppi voi olla ok... mut jossain jutussa se ei vsin näe mitä se itselleen ja muille tekee...mun yksi hyvä ystävä alkaa jo kiikunkaakun olla siinä ja tässä...
Onneks hän ei ole kokoajan kimpussa... muuten ois joutunut heivaamaan mäkeen...tosin en mä siyä sano... luisun vaan pois vähin äänin.. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No mä sulatan kyllä virheet ja ymmärrän inhimillisyyden, mutta jonnekin pitää vetää myös rajat tässäkin.
Mä oon raakannut tuttavia poikkeen surutta, jos tyyppi on samasta nillittäjä. Ihan turhaa sä mitään selität, jos tyyppi puhuu ihan muusta mitä sä. Kyllä sellaiset tietynlaiset tyypit vaan sotkee suossa elämänsä alusta loppuun.
Ihmisenä muuten tyyppi voi olla ok... mut jossain jutussa se ei vsin näe mitä se itselleen ja muille tekee...mun yksi hyvä ystävä alkaa jo kiikunkaakun olla siinä ja tässä...
Onneks hän ei ole kokoajan kimpussa... muuten ois joutunut heivaamaan mäkeen...tosin en mä siyä sano... luisun vaan pois vähin äänin..Kyllä melko läheisille ihmisille voi rohkeasti sanoakin, jos heidän elämänsä menee päin bebbua. Osa ymmärtää sen, jos asian tuo esille hyväntahtoisesti ja kohteliaasti ja ehdottaa auttamista. Osa ymmärtää sen itsekin, että menee huonosti, ja heitä voi vain hiljalleen alkaa auttamaan, jos he haluavat ottaa sen vastaan.
Mutta sitten taas sellaiset hyvin itsekeskeiset, myrkylliset ja sulkeutuneet tuttavat kannattaa jättää rauhaan. Itseä täytyy kuitenkin suojella energiasyöpöiltä.
🦄
Vähän negatiivisesti kirjotettu alku. Olitkos sä se kenen kanssa oli se Risto keskustelu alkuvuodesta.
No se oli olutta ja menyttä.
Mulla on tähän ja vähän muuhunkin ratkasu. Että kaikille rehellisille ihmisille työpaikka ja yhteisöllisempää asumista. Saa sellasta onnistumisen kokemusta yksilöt. Jokaisella kun on tarvetta kokea itsensä hyödylliseksi.- Anonyymi
En tiedä yhtään mistä Ristosta mahdat puhua, joten ei ollut minun kanssani.
Jos työ joitakin tässä auttaa, niin siitä vaan. Tämä henkilö, jota käytin aloituksessa esimerkkinä, on työssäkäyvä. Se siis ei häntä auttaisi lainkaan. Anonyymi kirjoitti:
En tiedä yhtään mistä Ristosta mahdat puhua, joten ei ollut minun kanssani.
Jos työ joitakin tässä auttaa, niin siitä vaan. Tämä henkilö, jota käytin aloituksessa esimerkkinä, on työssäkäyvä. Se siis ei häntä auttaisi lainkaan.No ei varmaan sun kanssa henkilökohtasesti, kun se oli hesarin juttu. "Liian tavallinen Risto" oliko ees hänen oikee nimensä. Mutta vähän aloituksessa kuvatun kaltanen henkilö. Tein siitä alotuksen ja keskustelu kävi jo hiukan liian kiivaaksi. Tosin se epäymmärrys tuli mun puolelta, mutta eipä sillä vastapuolellakaan oikeen huumori näyttäny kukkivan.
- Anonyymi
Jos haluaa kunnollisen täysjärkisen naisen, pitää välttää kaikkia vihervasemmistolaisia naisia. Vihervasemmistolaisuus ja järki ei kulje käsi kädessä.
- Anonyymi
Aloittaja! Voitko kommentoida yllä esitettyä väitettä? 😂
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja! Voitko kommentoida yllä esitettyä väitettä? 😂
🦄Jos hänen mielestään tuo on kunnollisen naisen määritelmä niin mikäs siinä. Hänellä varmaankaan ei ole mitään vaikeutta löytää kunnollisia ja hänen toiveensa täyttäviä naisia, sen verran paljon myös mm. Kokoomusta äänestävistä on naisia. Ei vihervasemmistolainen on varsin vähäinen "vaatimus".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hänen mielestään tuo on kunnollisen naisen määritelmä niin mikäs siinä. Hänellä varmaankaan ei ole mitään vaikeutta löytää kunnollisia ja hänen toiveensa täyttäviä naisia, sen verran paljon myös mm. Kokoomusta äänestävistä on naisia. Ei vihervasemmistolainen on varsin vähäinen "vaatimus".
Niin. Mutta entä jos hän ajattelee, ettei Kokoomuksessa tai heitä äänestävissä ole feministejä? 😂 Sitten jäljelle jäisivät vain persunaiset. 😂
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Mutta entä jos hän ajattelee, ettei Kokoomuksessa tai heitä äänestävissä ole feministejä? 😂 Sitten jäljelle jäisivät vain persunaiset. 😂
🦄Sitten tilanne on tietysti hänen kannaltaan vähän hankalampi. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten tilanne on tietysti hänen kannaltaan vähän hankalampi. 🙂
Miksi minulla on tunne, että sinuakin naurattaa, mutta et halua näyttää sitä? 😂🤭
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi minulla on tunne, että sinuakin naurattaa, mutta et halua näyttää sitä? 😂🤭
🦄Voi olla tai voi olla olemattakin. 😇
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Ja kyllä minusta on huvittavaa, vaikkakin aika tragikoomisella tavalla, että osa kuvittelee puoluepolitiikan liittyvän tähän millään tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla tai voi olla olemattakin. 😇
Nyt tekisi mieli sanoa jotain sinun ilmiselvästä alueellisesta alkuperästäsi Suomessa ja sen vaikutuksesta kommentointiisi. 😂 Mutta tyydyn nyt vain nauramaan. 🤣
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tekisi mieli sanoa jotain sinun ilmiselvästä alueellisesta alkuperästäsi Suomessa ja sen vaikutuksesta kommentointiisi. 😂 Mutta tyydyn nyt vain nauramaan. 🤣
🦄Jos oletat itäpuolta Suomesta, niin oletus on väärä. Sanonta vain oli tarkoituksellisesti valittu. Minulla ei pitäisi olla edes kaukaisempia sukujuuria siellä suunnassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos oletat itäpuolta Suomesta, niin oletus on väärä. Sanonta vain oli tarkoituksellisesti valittu. Minulla ei pitäisi olla edes kaukaisempia sukujuuria siellä suunnassa.
Se oli tuohon kohtaan hyvin valittua kulttuurista omimista. 😂 Enkelihymiö tehosti vaikutusta. 👍
🦄
- Anonyymi
Tärkein ja oleellisin asia!
”parantakaa itsenne ennen kuin lähestytte ketään.”- Anonyymi
Minä olin nuorena liian kiltti. 😥 En haluaisi takaisin sellaiseksi.
🦄
Vuosi on 2025, www:n laajan käytön alusta on kulunut 30 vuotta ja tällaisia palstoja ei lue alle keski-ikäiset tai muutenkaan kukaan, joka mitään vinkkejä kaipaisi. Mikään ei tietenkään estä palstamummoja vaihtamasta käsityksiään heille täydellisestä maailmasta johon kenties kuuluvat ohjeistusta kaipaavat miehet.
- Anonyymi
pyyh, ole hiljaa ja mene nukkumaan 😂💦
Anonyymi kirjoitti:
pyyh, ole hiljaa ja mene nukkumaan 😂💦
Vitun hieroglyfit. Mikä tuo jälkimmäinen emoji on?
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Vitun hieroglyfit. Mikä tuo jälkimmäinen emoji on?
Ai mikäkö 😀 No se on xtra hervoton 😂
- Anonyymi
Kokemus osoittaa muuta. Tämän palstan olemassaolon oikeastaan ainoa syy on keskusteleminen ja ajatustenvaihto. Saattaahan joku tietenkin tätä johonkin ylevämpäänkin käyttää. Miksi muuten ajattelet ettei kukaan keski-ikäinen tarvitse vinkkejä mistään? Mä en itse taida tuntea yhtään ihan niin itseriittoista ihmistä, että hän kuvittelisi jo kaiken tietävänsä. Jos mies itse kysyy asioita ja alkaa niistä puhumaan, niin oletan hänen silloin haluavan kuulla "palstamummon" ajatuksia aiheesta.
Anonyymi kirjoitti:
Kokemus osoittaa muuta. Tämän palstan olemassaolon oikeastaan ainoa syy on keskusteleminen ja ajatustenvaihto. Saattaahan joku tietenkin tätä johonkin ylevämpäänkin käyttää. Miksi muuten ajattelet ettei kukaan keski-ikäinen tarvitse vinkkejä mistään? Mä en itse taida tuntea yhtään ihan niin itseriittoista ihmistä, että hän kuvittelisi jo kaiken tietävänsä. Jos mies itse kysyy asioita ja alkaa niistä puhumaan, niin oletan hänen silloin haluavan kuulla "palstamummon" ajatuksia aiheesta.
Hyvin harvoin ajatustenvaihto, koska ihmiset ovat hyvin haluttomia vaihtamaan omia ajatuksiaan mutta kovin innokkaita tuputtamaan omiaan muille. Joiden kuuleminen sinällään on varsin mielenkiintoista, koska ajatuksia, siis niitä huonoja ja vääriä, riittää kaikilla. Harvoin tuputtaminen ihan noin eksplisiittistä on.
Ja sehän on jopa hyödyllistä ymmärtää miksi joku ajattelee juuri hänen tavallaan väärin ja kuinka yleistä moinen väärinajattelu on. Vapaassa maailmassa saa ajatella väärin.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Hyvin harvoin ajatustenvaihto, koska ihmiset ovat hyvin haluttomia vaihtamaan omia ajatuksiaan mutta kovin innokkaita tuputtamaan omiaan muille. Joiden kuuleminen sinällään on varsin mielenkiintoista, koska ajatuksia, siis niitä huonoja ja vääriä, riittää kaikilla. Harvoin tuputtaminen ihan noin eksplisiittistä on.
Ja sehän on jopa hyödyllistä ymmärtää miksi joku ajattelee juuri hänen tavallaan väärin ja kuinka yleistä moinen väärinajattelu on. Vapaassa maailmassa saa ajatella väärin.Minä käyn täällä hyvin usein ajatustenvaihtoa, mutta en tietenkään voi ottaa kantaa sinun kokemukseesi. Kaikkea vaihdettua ei kenenkään tietenkään ole mikään pakko ottaa käyttöön
- Anonyymi
Miehen on parasta kulkea omia polkujaan. Nykyajan naiset ovat nuoresta narsisteiksi kasvatettuja ja pelimiesten kiertopalkiintoja. Ei sellaisista olennoista ole kenellekkään puolisoksi. Avioero olisi väistämätön, kun naisella tulisi ikävä pelimiehiä, ja sinne menisi omakotitalot ja kaikki, minkä eteen olisi raatanut.
- Anonyymi
Onneksi tuokin on hyvin helppo toteuttaa. Sen kun vain pysyy kaukana. Aloituksessa tosin puhuttiin siitä, että sen parisuhteen haluaisi ja outojen kuvitelmien kanssa sellaista voi olla vaikeaa löytää. Sinulla onneksi ei ole tuota ongelmaa.👍
- Anonyymi
Sinkut palstalla ei tuo kanivertaus koloineen toimi, kanit lisääntyvät nopeasti, siitä tulee sanonta "lisääntyvät kuin kanit".
Aloitus toimii vain naisten kanssa jotka eivät halua lisääntyä. Se ei tee naisesta tai hänen elämästään erinomaista, lopulta päinvastoin. Sellaiset naiset kuvittelevat olevansa kaiken yläpuolella, kunnes kuolema erinomaisuuden näyttää. Mikään ei ollutkaan tavallisesta poikkeavaa, erinomaista, vaikka niin koko elämänsä luuli.- Anonyymi
Ja näin puhuvat pukille sekä valkoinen mies ja että valkoinen nainen, mutta pukki ei pukahda mitään ja niin molemmat kuolevat yksinäisinä elämänsä loppuun saakka. The Happy End.
Hyvää Yötä :) - Anonyymi
Nimeän tuon kaninkolon AV-kaninkoloksi. 😂
🦄 - Anonyymi
Sinkut palstallakin on monenmoisia ihmisiä. Vaikka vertaus ei sinulle toimisi, niin hyvin se monella muulla toimii.
Pidän outona ajatusta siitä, että lisääntymishalu vaikuttaisi mitenkään. Tämä varsinkin, kun valtaosa juuri aloituksessa kerrotun kaltaisista miehistä haluaa lisääntyä. Lisääntymishaluton nainen ei siis ole heille kovin sopiva kumppani.
Siihen en ota kantaa mikä on "erinomainen elämä" tai kuka kuvittelee tai kuvitteleeko joku olevansa muiden yläpuolella. Itse en nimittäin tajua mihin moisia tarvittaisiin tai tavallisesta poikkeavuuttakaan. Mulle riittää kun olen tyytyväinen ja se on ollut varsin helppo saavuttaa. Jokaisella toki on omat tavoitteensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinkut palstallakin on monenmoisia ihmisiä. Vaikka vertaus ei sinulle toimisi, niin hyvin se monella muulla toimii.
Pidän outona ajatusta siitä, että lisääntymishalu vaikuttaisi mitenkään. Tämä varsinkin, kun valtaosa juuri aloituksessa kerrotun kaltaisista miehistä haluaa lisääntyä. Lisääntymishaluton nainen ei siis ole heille kovin sopiva kumppani.
Siihen en ota kantaa mikä on "erinomainen elämä" tai kuka kuvittelee tai kuvitteleeko joku olevansa muiden yläpuolella. Itse en nimittäin tajua mihin moisia tarvittaisiin tai tavallisesta poikkeavuuttakaan. Mulle riittää kun olen tyytyväinen ja se on ollut varsin helppo saavuttaa. Jokaisella toki on omat tavoitteensa."Pidän outona ajatusta siitä, että lisääntymishalu vaikuttaisi mitenkään."
Se vaikuttaa sillä tavalla, että ellei ihminen ole itse saanut päättää lapsiluvustaan, suuntaan tai toiseen, vaan on joutunut toimimaan toiveidensa vastaisesti, hän yleensä kokee närää niitä kohtaan, jotka ovat saaneet päättää vapaasti tai pystyneet toteuttamaan toiveensa. Kyseessä on hyvin intiimi toive, jota kaikki eivät toisissa kunnioita (ja kunnioitus jätetään osoittamatta varsinkin omalle kumppanille "rakkauden nimissä", tietenkin).
Nimimerkki AV on tästä hyvä esimerkki. Hän on sanonut, ettei olisi halunnut enää lapsia mutta hänen kumppaninsa painosti siihen. Nyt hän kokee asiakseen kertoa sekä sen, miten paljon merkitystä lapsi on tuonut hänen elämäänsä, mikä on vielä täysin normaalia ja hyväntahtoista, myös sen, miten hyödyttömiä ja merkityksettömiä sellaiset ihmiset ovat, jotka eivät lisäänny. Minuahan tuollainen vain huvittaa, mutta en voi edes kuvitella, miten paljon AV:n ajatusmaailma satuttaa niitä, jotka haluaisivat lapsia mutta eivät ole saaneet. 😥
Naisvihamielisen tuosta yllä olevasta kommentista tekee sen, että se asettaa eriarvoiseen asemaan naiset ja miehet, jotka eivät halua lisääntyä. Tässäkin asiassa sukupuolittaminen on aivan turhaa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pidän outona ajatusta siitä, että lisääntymishalu vaikuttaisi mitenkään."
Se vaikuttaa sillä tavalla, että ellei ihminen ole itse saanut päättää lapsiluvustaan, suuntaan tai toiseen, vaan on joutunut toimimaan toiveidensa vastaisesti, hän yleensä kokee närää niitä kohtaan, jotka ovat saaneet päättää vapaasti tai pystyneet toteuttamaan toiveensa. Kyseessä on hyvin intiimi toive, jota kaikki eivät toisissa kunnioita (ja kunnioitus jätetään osoittamatta varsinkin omalle kumppanille "rakkauden nimissä", tietenkin).
Nimimerkki AV on tästä hyvä esimerkki. Hän on sanonut, ettei olisi halunnut enää lapsia mutta hänen kumppaninsa painosti siihen. Nyt hän kokee asiakseen kertoa sekä sen, miten paljon merkitystä lapsi on tuonut hänen elämäänsä, mikä on vielä täysin normaalia ja hyväntahtoista, myös sen, miten hyödyttömiä ja merkityksettömiä sellaiset ihmiset ovat, jotka eivät lisäänny. Minuahan tuollainen vain huvittaa, mutta en voi edes kuvitella, miten paljon AV:n ajatusmaailma satuttaa niitä, jotka haluaisivat lapsia mutta eivät ole saaneet. 😥
Naisvihamielisen tuosta yllä olevasta kommentista tekee sen, että se asettaa eriarvoiseen asemaan naiset ja miehet, jotka eivät halua lisääntyä. Tässäkin asiassa sukupuolittaminen on aivan turhaa.
🦄Siksipä juuri totesin, että "kun valtaosa juuri aloituksessa kerrotun kaltaisista miehistä haluaa lisääntyä. Lisääntymishaluton nainen ei siis ole heille kovin sopiva kumppani"
Oleellista on, että toiveet sopivat yhteen, ei se, etteikö lapsia saisi haluta tai että niitä pitäisi haluta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pidän outona ajatusta siitä, että lisääntymishalu vaikuttaisi mitenkään."
🦄Mitä AV:hen tulee, niin hänelle nyt ei kelpaa kukaan eikä mikään, joka ei ajattele tasan samoin kun hän. Jos olet lapseton nainen, niin hän haukkuu, mutta yhtälailla hän haukkuu sellaisenkin naisen, jolla on lapsia. Mä en ole koskaan nähnyt hänen sanovan täällä mitään positiivista ihmisistä, jotka eivät komppaa häntä. Ei vaikka kyseiset henkilöt kirjoittaisivat hänelle täysin asiallisesti. AV:n lempiaihe on haukkua naisten äitiyttä. Seuraava lemppari on sitten se, jos nainen ei halua lapsia. Kyseisestä nimimerkistä ja hänen mouhoamisistaan ei siis kannata sinunkaan välittää. Hänellä vain on 24/7 paha olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksipä juuri totesin, että "kun valtaosa juuri aloituksessa kerrotun kaltaisista miehistä haluaa lisääntyä. Lisääntymishaluton nainen ei siis ole heille kovin sopiva kumppani"
Oleellista on, että toiveet sopivat yhteen, ei se, etteikö lapsia saisi haluta tai että niitä pitäisi haluta.Seuraavaksi sinun pitäisi kertoa noille kaninkoloihmisille, mitä eroa on omien valintojen tekemisessä ja kaninkoloon kömpimisessä. AV:n kaltaisille ihmisille eroa ei ole olemassa.
Selitän sen hänen kohdallaan uskonnolla. Valtauskonnoille vapaata tahtoaan harjoittava ihminen on aina uhka, joka suljetaan yhteisöstä ikuisen kadotuksen uhalla. Hän on siis tottunut siihen, että vapaat elämänvalinnat ovat huono juttu.
Mutta muut kanit: mikä erottaa kolossa kyhjöttävän kanin vapaana loikkivasta? 🐇
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraavaksi sinun pitäisi kertoa noille kaninkoloihmisille, mitä eroa on omien valintojen tekemisessä ja kaninkoloon kömpimisessä. AV:n kaltaisille ihmisille eroa ei ole olemassa.
Selitän sen hänen kohdallaan uskonnolla. Valtauskonnoille vapaata tahtoaan harjoittava ihminen on aina uhka, joka suljetaan yhteisöstä ikuisen kadotuksen uhalla. Hän on siis tottunut siihen, että vapaat elämänvalinnat ovat huono juttu.
Mutta muut kanit: mikä erottaa kolossa kyhjöttävän kanin vapaana loikkivasta? 🐇
🦄Luuletko, etten ole vaikkapa tuolle aloituksessa mainitsemalleni koskaan sanonut. Se vain aika turhaa, kun tyyppi on jo siellä kolossa. Se toki tarkoittaa, että koko aloitukseni on turha. Tiedostan sen kyllä, mutta maailma on täynnä turhia asioita. Muutenkin oleellisempaa olisi yrittää estää edes osaa koskaan hyppäämästä sinne koloon. Esimerkiksi monien vanhempien pitäisi paljon paremmin tiedostaa missä teininsä netissä pyörii ja pitää huoli, että oikeaakin tietoa tulee yhtälailla suhteessa siihen propagandaan. Meillä tämä ei ainakaan vielä ole valtavan mittaluokan ongelma, mutta maailmalla on hyvin huolestuttavaa kehitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko, etten ole vaikkapa tuolle aloituksessa mainitsemalleni koskaan sanonut. Se vain aika turhaa, kun tyyppi on jo siellä kolossa. Se toki tarkoittaa, että koko aloitukseni on turha. Tiedostan sen kyllä, mutta maailma on täynnä turhia asioita. Muutenkin oleellisempaa olisi yrittää estää edes osaa koskaan hyppäämästä sinne koloon. Esimerkiksi monien vanhempien pitäisi paljon paremmin tiedostaa missä teininsä netissä pyörii ja pitää huoli, että oikeaakin tietoa tulee yhtälailla suhteessa siihen propagandaan. Meillä tämä ei ainakaan vielä ole valtavan mittaluokan ongelma, mutta maailmalla on hyvin huolestuttavaa kehitystä.
Ei ole turha, vaikka hiillostinkin sinua eilen. 😄
En päästä sinua nyt noin helpolla, eikä sinun tulisi päästää itseäsikään. Jos siis oletamme, että kaninkolosta katsottuna päin myös vapaana loikkiva kani näyttää kolossa olevalta, miten onnistut selittämään kolossa olevalle, mitä eroa on kolossa olemisella ja sen ulkopuolella olemisella?
Kyseessä on merkittävä motivaatiotekijä kolosta ulos kömpimiselle.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En päästä sinua nyt noin helpolla, eikä sinun tulisi päästää itseäsikään. Jos siis oletamme, että kaninkolosta katsottuna päin myös vapaana loikkiva kani näyttää kolossa olevalta, miten onnistut selittämään kolossa olevalle, mitä eroa on kolossa olemisella ja sen ulkopuolella olemisella?
🦄Jospa me kaikki olemmekin koloissamme, toiset vaan isommassa kuin toiset?
Voiko olla jopa yhden ihmisen koloja?
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄En koe olleeni koskaan hiillostettuna, mutta ehkä sinä sitten koit sen noin. Minua ylipäänsä on mahdoton hiillostaa tällaisessa ympäristössä.
Mä oikeastaan selitin sen motivaation tuolle kyseiselle henkilölle jo tuossa aloituksessa, eikä minulla ole tarvetta pohtia sen enempää. Sama motivaatio pätee kaikille näille, jotka vinkuvat naisettomuuttaan ja parisuhteettomuuttaan. Jos kyseinen asia on se elämän suurin ongelma (jota en tosin itse ymmärrä), jota jaugetaan jatkuvasti, niin silloin sen ratkaisemisen luulisi motivoivan edes ajattelemaan. No mutta kylmä tosiasia on, että harva heistä kuitenkaan kykenee kuuntelemaan naisen ajatuksia tästä aiheesta ainakaan enää siinä kohtaa, kun ovat jo niin syvällä kolossa, että "naiset valehtelevat" ja "naiset eivät itse ymmärrä itseään". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En koe olleeni koskaan hiillostettuna, mutta ehkä sinä sitten koit sen noin. Minua ylipäänsä on mahdoton hiillostaa tällaisessa ympäristössä.
Mä oikeastaan selitin sen motivaation tuolle kyseiselle henkilölle jo tuossa aloituksessa, eikä minulla ole tarvetta pohtia sen enempää. Sama motivaatio pätee kaikille näille, jotka vinkuvat naisettomuuttaan ja parisuhteettomuuttaan. Jos kyseinen asia on se elämän suurin ongelma (jota en tosin itse ymmärrä), jota jaugetaan jatkuvasti, niin silloin sen ratkaisemisen luulisi motivoivan edes ajattelemaan. No mutta kylmä tosiasia on, että harva heistä kuitenkaan kykenee kuuntelemaan naisen ajatuksia tästä aiheesta ainakaan enää siinä kohtaa, kun ovat jo niin syvällä kolossa, että "naiset valehtelevat" ja "naiset eivät itse ymmärrä itseään".Hyvä ettet kokenut oloasi hiillostetuksi. 😊 Moni muu olisi kokenut.
Eli motivaationa on parisuhteen löytyminen. Kyllähän se tosiaan tuolla aloituksessa sivulauseessa oli.
Mielestäni on tärkeää erottaa, mikä on kaninkolo ja mikä on jotain muuta.
En ole koskaan kokenut olevani kolossa, mutta suhteen löytyminen oli ylitsepääsemätön ongelma. Kohtasin jatkuvasti ihmisiä, jotka eivät kiinnostuneet minusta. En nähnyt mitään muuta, vaikka koko ajan haaveilin jostain aivan muusta. Päätin sulkea silmäni ja korvani kaikelta. Päätin että keskityn ainoastaan haaveisiini. En katsonut enää yhtään ympärilleni, en välittänyt reaalimaailmasta enkä mistään, mitä miehet siellä tekivät tai jättivät tekemättä. Päätin, että eläisin vain haaveissani.
Tämä lähestymistapa oli onnistunut. 😄 Uskon että se on ainoa keino löytää feministimiehiä. En vielä ymmärrä mekanismeja, joiden kautta haaveisiini keskittyminen muuttui mieheksi, joka elää ja hengittää. Ehkä sillä ei ole edes merkitystä.
En silti kuvailisi tuota koloksi, koska koloiluun kuuluu muiden halveksuminen.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ettet kokenut oloasi hiillostetuksi. 😊 Moni muu olisi kokenut.
Eli motivaationa on parisuhteen löytyminen. Kyllähän se tosiaan tuolla aloituksessa sivulauseessa oli.
Mielestäni on tärkeää erottaa, mikä on kaninkolo ja mikä on jotain muuta.
En ole koskaan kokenut olevani kolossa, mutta suhteen löytyminen oli ylitsepääsemätön ongelma. Kohtasin jatkuvasti ihmisiä, jotka eivät kiinnostuneet minusta. En nähnyt mitään muuta, vaikka koko ajan haaveilin jostain aivan muusta. Päätin sulkea silmäni ja korvani kaikelta. Päätin että keskityn ainoastaan haaveisiini. En katsonut enää yhtään ympärilleni, en välittänyt reaalimaailmasta enkä mistään, mitä miehet siellä tekivät tai jättivät tekemättä. Päätin, että eläisin vain haaveissani.
Tämä lähestymistapa oli onnistunut. 😄 Uskon että se on ainoa keino löytää feministimiehiä. En vielä ymmärrä mekanismeja, joiden kautta haaveisiini keskittyminen muuttui mieheksi, joka elää ja hengittää. Ehkä sillä ei ole edes merkitystä.
En silti kuvailisi tuota koloksi, koska koloiluun kuuluu muiden halveksuminen.
🦄Toki on tärkeää erottaa, mutta itse puhuin nyt tässä aloituksessa heistä, jotka ovat sukeltaneet niihin koloihin. Monilla muillakin on ongelmia löytää nykypäivänä parisuhde, mutta kenelläkään muulla siihen ei liity tätä aloituksessa mainittua "alt right incel maga liiba laaba lässynlää propagandan suoltamista". Irl tuohon onneksi törmää hyvin harvoin. Itsekin tunnen vain tämän yhden tapauksen. Sen sijaan täällä netin syövereissä näihin törmää tämän tästä ja heihin jokaiseen sopivat nämä samat ohjeet. Jolleivät ne siellä samoissa koloissa pyörivät "kanitytöt" innosta, niin sieltä kolosta pitää silloin kaivautua ulos ja päästä eroon siitä solmusta aivoissaan. Vasta silloin on minkäänlaisia mahdollisuuksia löytää jotain muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa me kaikki olemmekin koloissamme, toiset vaan isommassa kuin toiset?
Voiko olla jopa yhden ihmisen koloja?
-keinovaginamies-Avasin ajatteluani tuohon alle. 😄 Voit itse arvioida, oliko se kolo vaiko ei. 😂
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki on tärkeää erottaa, mutta itse puhuin nyt tässä aloituksessa heistä, jotka ovat sukeltaneet niihin koloihin. Monilla muillakin on ongelmia löytää nykypäivänä parisuhde, mutta kenelläkään muulla siihen ei liity tätä aloituksessa mainittua "alt right incel maga liiba laaba lässynlää propagandan suoltamista". Irl tuohon onneksi törmää hyvin harvoin. Itsekin tunnen vain tämän yhden tapauksen. Sen sijaan täällä netin syövereissä näihin törmää tämän tästä ja heihin jokaiseen sopivat nämä samat ohjeet. Jolleivät ne siellä samoissa koloissa pyörivät "kanitytöt" innosta, niin sieltä kolosta pitää silloin kaivautua ulos ja päästä eroon siitä solmusta aivoissaan. Vasta silloin on minkäänlaisia mahdollisuuksia löytää jotain muuta.
Onko koloja määrittävä tekijä siis se, että niissä olijoilla on aina äärimmäisiä poliittisia näkemyksiä? Ja muunlainen massasta poikkeava ajattelu ei ole koloutumista?
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko koloja määrittävä tekijä siis se, että niissä olijoilla on aina äärimmäisiä poliittisia näkemyksiä? Ja muunlainen massasta poikkeava ajattelu ei ole koloutumista?
🦄Kun internetistä puhutaan, niin vähän tuota sillä termillä siellä yleensä tarkoitetaan. Ei sillä siinä ympäristössä tarkoiteta niinkään poteroa tai kuplakaan, vaan nimenomaan enemmän tuota Liisa ihmemaassa vertausta, jota Jasu tuolla jo ihan ketjun alkupuolella käytti. Sitä, että lähdet viattomasti vain lukemaan jotakin ja eteesi avautuu koko ajan uutta ja uutta, johon tutustut ja joka pikkuhiljaa vie syvemmälle ja syvemmälle, etkä lopulta tiedä mikä on totta ja mikä ei. Sinuun on vähintään kylvetty epäilyksen siemen, jonka alkuperää yrität ehkä kaivaa esille. Joku osaa sanoittaa jotakin, joka onkin sinusta yhtäkkiä täysin järkeenkäypää. Se on sitä, että lähdet vaikka vähän naureskellen lukemaan jotain salaliittoteoriaa, vaikka napaten maininnan ihan arvostetusta uutislähteestä ja aikasi luettuasi et olekaan enää ihan varma, etteikö jutussa voikin olla jotakin perää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Kaninkolo voi olla myös sinun eilen mainitsemaasi kehonkuvaan liittyviä asioita. Katselet jotain "skinny tokkia" ja alat kuvitella niiden vartaloiden olevan ihanne ja normaaleja ja pikkuhiljaa ajaudut siihen, että usko sinun kuuluvan syödä viikossa yhden pienen viipaleen omenaa ja kaksi lasillista vettä ja loput tarvitsemastasi energiasta sinun tulee imeä suoraan universumista ympärilläsi tai hankkia kylvettämällä peräreikääsi auringossa. Parodisoin toki, mutta pahimmillaan se kaninkoloutuminen ei ole kaukana tuosta. Ja ei, siinä ei ole mitään järkeä, eikä logiikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun internetistä puhutaan, niin vähän tuota sillä termillä siellä yleensä tarkoitetaan. Ei sillä siinä ympäristössä tarkoiteta niinkään poteroa tai kuplakaan, vaan nimenomaan enemmän tuota Liisa ihmemaassa vertausta, jota Jasu tuolla jo ihan ketjun alkupuolella käytti. Sitä, että lähdet viattomasti vain lukemaan jotakin ja eteesi avautuu koko ajan uutta ja uutta, johon tutustut ja joka pikkuhiljaa vie syvemmälle ja syvemmälle, etkä lopulta tiedä mikä on totta ja mikä ei. Sinuun on vähintään kylvetty epäilyksen siemen, jonka alkuperää yrität ehkä kaivaa esille. Joku osaa sanoittaa jotakin, joka onkin sinusta yhtäkkiä täysin järkeenkäypää. Se on sitä, että lähdet vaikka vähän naureskellen lukemaan jotain salaliittoteoriaa, vaikka napaten maininnan ihan arvostetusta uutislähteestä ja aikasi luettuasi et olekaan enää ihan varma, etteikö jutussa voikin olla jotakin perää.
Heh, tuolla kriteerillä katsottuna onnistuin itsekin kömpimään kaninkoloon, joka toi minulle kumppanin. 😄 Se taas vihjaa, etteivät kaikki kolot ole haitallisia tavoitteen saavuttamisen näkökulmasta. 🤔
Tämä on hämmentävä aihe. 😵
🦄
- Anonyymi
Incel ja maga ovat tuttuja ilmaisuja ja kaninkolokin alkaa avautua tämän keskustelun luettuani, mutta mitä tarkoittaa tuo edessä oleva alt right?
-keinovaginamies-- Anonyymi
Oletko tosissasi?
Mietin tuossa, että mitä linkittäisin. Tässä aiheessa kaikki on kovin kärjistettyä. Parhaimman käsityksen saat, jos googletat itse, jos nyt tosissasi kysyt. Mä laitan ihan vain alun wikipedian tekstistä, joka on hyvin neutraali kuvaus.
"Alt-right eli alternative right (suom. vaihtoehtoinen oikeisto tai vaihtoehto-oikeisto) viittaa yhdysvaltalaiseen aatteellisesti laaja-alaiseen ja löyhästi järjestäytyneeseen äärioikeistolaiseen liikkeeseen. Alt-rightin kannattajat ovat järjestäytyneet internetissä ja erityisesti sen kuvafoorumeilla."
Sitten pätkä vähän suorempaa tekstiä:
"Alt-right-liikkeen kannattajat vastustavat etenkin poliittista korrektiutta, feminismiä, islamia ja globalismia, puolustavat sananvapauttaan (oma lisäys viimeisimpien uutisten valossa, vastustavat muiden sananvapautta) ja kannattavat perinteisiä sukupuolirooleja, valkoista identiteettipolitiikkaa, valkoista nationalismia ja uustaantumuksellisuutta. Liikkeessä on rasistisia, uusnatsistisia, naisvihamielisiä ja väkivaltaisia elementtejä, ja sen piirissä levitetään useita salaliittoteorioita." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko tosissasi?
Mietin tuossa, että mitä linkittäisin. Tässä aiheessa kaikki on kovin kärjistettyä. Parhaimman käsityksen saat, jos googletat itse, jos nyt tosissasi kysyt. Mä laitan ihan vain alun wikipedian tekstistä, joka on hyvin neutraali kuvaus.
"Alt-right eli alternative right (suom. vaihtoehtoinen oikeisto tai vaihtoehto-oikeisto) viittaa yhdysvaltalaiseen aatteellisesti laaja-alaiseen ja löyhästi järjestäytyneeseen äärioikeistolaiseen liikkeeseen. Alt-rightin kannattajat ovat järjestäytyneet internetissä ja erityisesti sen kuvafoorumeilla."
"Alt-right-liikkeen kannattajat vastustavat etenkin poliittista korrektiutta, feminismiä, islamia ja globalismia, puolustavat sananvapauttaan (oma lisäys viimeisimpien uutisten valossa, vastustavat muiden sananvapautta) ja kannattavat perinteisiä sukupuolirooleja, valkoista identiteettipolitiikkaa, valkoista nationalismia ja uustaantumuksellisuutta. Liikkeessä on rasistisia, uusnatsistisia, naisvihamielisiä ja väkivaltaisia elementtejä, ja sen piirissä levitetään useita salaliittoteorioita."Kiitos. Täällähän oppii jotain.
Vietän hyvin vähän aikaa minkään median parissa enkä sosiaalisen median parissa lainkaan.
Mietinkin tuossa hevosenpäälle kommentoidessani, että olenkohan mahdollisesti yhden ihmisen "kaninkolossa". En ole seurannut maailman menoa aktiivisesti enää pitkään aikaan.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko tosissasi?
"Alt-right-liikkeen kannattajat vastustavat etenkin poliittista korrektiutta, feminismiä, islamia ja globalismia, puolustavat sananvapauttaan (oma lisäys viimeisimpien uutisten valossa, vastustavat muiden sananvapautta) ja kannattavat perinteisiä sukupuolirooleja, valkoista identiteettipolitiikkaa, valkoista nationalismia ja uustaantumuksellisuutta. Liikkeessä on rasistisia, uusnatsistisia, naisvihamielisiä ja väkivaltaisia elementtejä, ja sen piirissä levitetään useita salaliittoteorioita."Miten on mahdollista (loogisesti) samaan aikaan vastustaa sekä islamia että feminismiä? 😯
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten on mahdollista (loogisesti) samaan aikaan vastustaa sekä islamia että feminismiä? 😯
🦄Kysy sitä heiltä. En minäkään ole tuota koskaan ymmärtänyt, varsinkaan sen takia, että iso osa heistä puhuu kuin ääri-islamistit. He kannattavat samoja arvoja, mutta eri jumalaa. En mä sitä mitenkään muuten pysty perustelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy sitä heiltä. En minäkään ole tuota koskaan ymmärtänyt, varsinkaan sen takia, että iso osa heistä puhuu kuin ääri-islamistit. He kannattavat samoja arvoja, mutta eri jumalaa. En mä sitä mitenkään muuten pysty perustelemaan.
Jos kyse on kristinuskon jumalasta niin sehän on paitsi ominaisuuksiltaan myös historialliselta alkuperältään hyvin samanlainen kuin islamin jumala.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kyse on kristinuskon jumalasta niin sehän on paitsi ominaisuuksiltaan myös historialliselta alkuperältään hyvin samanlainen kuin islamin jumala.
🦄Sehän on periaatteessa sama jumala, samoin kun juutalaisuudessakin. Eri nimi vain ja hieman erilaiset käytännöt.
Anonyymi kirjoitti:
Oletko tosissasi?
"Alt-right-liikkeen kannattajat vastustavat etenkin poliittista korrektiutta, feminismiä, islamia ja globalismia, puolustavat sananvapauttaan (oma lisäys viimeisimpien uutisten valossa, vastustavat muiden sananvapautta) ja kannattavat perinteisiä sukupuolirooleja, valkoista identiteettipolitiikkaa, valkoista nationalismia ja uustaantumuksellisuutta. Liikkeessä on rasistisia, uusnatsistisia, naisvihamielisiä ja väkivaltaisia elementtejä, ja sen piirissä levitetään useita salaliittoteorioita."Miksei globalismia saa vastustaa? Siitä on ollut todella paljon haittaa. Aiheuttanut niin työttömyyttä länsimaissa kuin riistoa kolmansissa maissa. Se on todella väärin valmistaa tuotteita halvemmissa maissa ja sitten kuskata niitä kalliimpiin maihin. Todella törkeää hyväksikäyttöä ja lisäksi aiheuttaa ylikulutusta. Ja sitten kun ne työt on juuri siirtyneet autoritäärisesti johdettuihin maihin. Kiinaan, Turkkiin, Unkariin ja katoimpa juuri Myanmariin. Samalla huoltovarmuus on heikentynyt ja valta siirtyy pian Kiinaan, Venäjään ja muihin epävarmoihin maihin, jonne olemme teknologian lahjoittaneet. Mitä sitten kun alkaa sota, eikä meillä oo mitään?
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Miksei globalismia saa vastustaa? Siitä on ollut todella paljon haittaa. Aiheuttanut niin työttömyyttä länsimaissa kuin riistoa kolmansissa maissa. Se on todella väärin valmistaa tuotteita halvemmissa maissa ja sitten kuskata niitä kalliimpiin maihin. Todella törkeää hyväksikäyttöä ja lisäksi aiheuttaa ylikulutusta. Ja sitten kun ne työt on juuri siirtyneet autoritäärisesti johdettuihin maihin. Kiinaan, Turkkiin, Unkariin ja katoimpa juuri Myanmariin. Samalla huoltovarmuus on heikentynyt ja valta siirtyy pian Kiinaan, Venäjään ja muihin epävarmoihin maihin, jonne olemme teknologian lahjoittaneet. Mitä sitten kun alkaa sota, eikä meillä oo mitään?
Saat vastustaa. En minä ole kieltänyt sinua vastustamasta ihan mitä ikinä haluatkaan. Minä taas vastustan jatkuan talouskasvun eetosta ja yletöntä kuluttamista. Siksipä en oikeastaan edes halua lähteä keskustelemaan noista tehtaista, joita sinä haluat meille lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on periaatteessa sama jumala, samoin kun juutalaisuudessakin. Eri nimi vain ja hieman erilaiset käytännöt.
Niin minunkin mielestäni. Mutta tämä selittää vasta feminismin vastustamisen, ei sitä islamin vastustamista.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin minunkin mielestäni. Mutta tämä selittää vasta feminismin vastustamisen, ei sitä islamin vastustamista.
🦄No se on katso se eri nimi ja eri profeetta. Ne on niitä, ei meitä ja ne vie meidän naiset. En minä tiedä, mutta "velhesvihahan" on aina lopulta sitä kaikkein voimakkaita vihaa, jos siihen ajaudutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se on katso se eri nimi ja eri profeetta. Ne on niitä, ei meitä ja ne vie meidän naiset. En minä tiedä, mutta "velhesvihahan" on aina lopulta sitä kaikkein voimakkaita vihaa, jos siihen ajaudutaan.
Ei nimillä ole merkitystä! Vain ominaisuuksilla.
Voit laittaa kaksi omenaa vierekkäin ja kutsua toista omenaksi ja toista appelsiiniksi, mutta ei se muuta sitä toista omenaa appelsiiniksi.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nimillä ole merkitystä! Vain ominaisuuksilla.
Voit laittaa kaksi omenaa vierekkäin ja kutsua toista omenaksi ja toista appelsiiniksi, mutta ei se muuta sitä toista omenaa appelsiiniksi.
🦄Ei sinulle, mutta monille muille on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinulle, mutta monille muille on.
Niin, siihenhän tämä minun "feminisminikin" perustuu... 😂
Kaninkolojen ominaisuudet ja vaikutukset ovat toistaiseksi auki. Odotan syvempää käsittelyä jossain vaiheessa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, siihenhän tämä minun "feminisminikin" perustuu... 😂
Kaninkolojen ominaisuudet ja vaikutukset ovat toistaiseksi auki. Odotan syvempää käsittelyä jossain vaiheessa.
🦄Jos keksit muita päteviä syitä islamin ja feminisnin yhtäaikaiseen vihaamiseen, niin kerro ihmeessä. Kuten todettua niin en minä ole vielä keksinyt tuolle mitään järjellistä perustetta, vain järjettömiä. Eikä niitä ole vielä onnistunut minulle kertomaan yksikään islamia ja feminismiä yhtäaikaisesti vihaakaan. He ovat voineet valittaa naisten oikeuksien puutetta islamissa ja seuraavaksi vaati erilaisten naisten oikeuksien poistamista meillä jne. 🤷♀️
Anonyymi kirjoitti:
Saat vastustaa. En minä ole kieltänyt sinua vastustamasta ihan mitä ikinä haluatkaan. Minä taas vastustan jatkuan talouskasvun eetosta ja yletöntä kuluttamista. Siksipä en oikeastaan edes halua lähteä keskustelemaan noista tehtaista, joita sinä haluat meille lisää.
Joo, ei puhuta sitten tuotannosta. Mutta entäs siitä kauneudesta mitä vanhat tehdasrakennukset ja koneet edustaa. Nehän on kuin taideteoksia. Ja sitten vielä ne kauniisti ränstyneet ruostuneet. Ei tietenkään sellaset mitkä on ilkivallattu. Ilkivaltaa ja väkivaltaa mä en hyväksy, enkä muutakaan ilkeilyä.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Joo, ei puhuta sitten tuotannosta. Mutta entäs siitä kauneudesta mitä vanhat tehdasrakennukset ja koneet edustaa. Nehän on kuin taideteoksia. Ja sitten vielä ne kauniisti ränstyneet ruostuneet. Ei tietenkään sellaset mitkä on ilkivallattu. Ilkivaltaa ja väkivaltaa mä en hyväksy, enkä muutakaan ilkeilyä.
Sellaisissa rakennuksissa on kamala energia. 🥴 Ihan tuntee, mitä siellä työskentelevät ovat tunteneet. En itse asiassa pidä edes kokonaisesta Tampereesta tuollaisen energian vuoksi. 😂
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisissa rakennuksissa on kamala energia. 🥴 Ihan tuntee, mitä siellä työskentelevät ovat tunteneet. En itse asiassa pidä edes kokonaisesta Tampereesta tuollaisen energian vuoksi. 😂
🦄työskentelevät -> työskennelleet
🦄 Anonyymi kirjoitti:
🦄Ohhoh. Niin me ollaan erilaisia. Mulle toi Tampere oli rakas paikka. Siellä viis vuotta asuinkin. Tosin ei siinä pahemmin kaupunkia ehtinyt kierrellä, kun olin monesti viikonloputkin töissä. Mun isoisä oli Tampellassa ja Lokomossa töissä. Tosin pikkupomona ei kaikken raskaimmat hommat fyysisesti. Ja isomummo Aaltosen kenkätehtaassa. Noi kaikki paikat missä isovanhemmat oli töissä tai asuneet kävin kiertämässä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Ai jaha? Mistä Sinä sitten pidät? Paljonko on sinulla ikää, jos saan olla tunkeileva, anteeksi?
- Anonyymi
Siis js sinkkumies haluaa valtamediaa seuraavan imbesillin niin hänen on "parannettava" itsensä...
- Anonyymi
Jos tuo on käsityksesi vaikkapa nyt minusta, niin sitten noin. 👍
- AnonyymiUUSI
Jos ihminen sanoo "valtamediaa seuraavan imbesillin", olisi syytä tarkistaa olivatkohan lääkkeeet jääneet ottamatta? Harhaiselta ainakin minusta kuulosti!
- Anonyymi
Lypsykoneet on keksitty. Älyllisesti alempitasoinen suominainen saa olla.
Pelkkä rasite ja kuluerä.- Anonyymi
Sittenhän sinullakaan ei ole lainkaan tuota ongelmaa, joka tuolla tuntemallani miehellä on. Erinomaista 👍
- AnonyymiUUSI
Ja vinkki miehille. jos haluatte säilyttää itsenäisyytenne ja mielenterveytenne, jätätte ämmät rauhaan, maksullistakin on olemassa, niin miksi sellasta elätiksi ottaa?
- AnonyymiUUSI
Ihan hyvä neuvo, mutta ei auta ketään miestä, joka haluaa parisuhteen. Vai neuvotko heitä siirtymään miehiin?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä neuvo, mutta ei auta ketään miestä, joka haluaa parisuhteen. Vai neuvotko heitä siirtymään miehiin?
Aina voi hakea naisen jostain feminiinisestä ympäristöstä, vaikka Venuksesta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aina voi hakea naisen jostain feminiinisestä ympäristöstä, vaikka Venuksesta.
Onnea matkaan. Siellä on hieman rajut olosuhteet.
- AnonyymiUUSI
Eli kunnollinen täysijärkinen nainen on sellainen bimbo, joka antaa treffikumppaneille pakkeja vääränväristen sukkien takia? Tai sellainen bimbo, joka suoltaa narsistipropagandan mukaista lokeroimista, jossa mies lokeroidaan inceliksi, jos se ei ole järjestäytynyt himomurhaaja?
BIMBOM! VOITTAMISTAAVOITTAMISTAAVOITTAMISTAAVOITTAMISTAA VOITTAMISTAA VOITTAMISTAA VOITTAMITAA VOITTAMISTAA!
Falschirmjäger
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k382406Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel482020Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä91956Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien431682Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1391418Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241076Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️68895Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62893Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka119878- 67866