Mitäpä sitä kiertelemään.
Mieleltään sairaan henkilön tärkein ominaisuuson ottaa vastuu omasta sairaudestaan.
53
232
Vastaukset
- Anonyymi
Noin 20 vuotta elämästäni olin suhteellisen sinut minulle annetun ns. diagnoosin kanssa. Yli 20 vuotta sitten olin vielä nuori, hyväuskoinen ja naiivi. Luotin täysin systeemiin ja siellä toimiviin. Käytin lääkkeitäkin tuon saman kyseisen ajan. Kunnes eräänä päivänä tajusin, että minulta oli viety elämästäni tasan se 20 vuotta. Sairastuin alkoholismiin, neuroleptien haittavaikutusten aiheuttamana. Ja se taas toi mukaan lisää muita ongelmia, mm. vakavia loukkaantumisia ja hyväksikäytön kohteeksi joutumista. Myös syrjäydyin kokonaan tästä yhteiskunnasta.
Aiemmin annettu mt-diagnoosi johti siihen, että somaattisia oireita ja sairauksia ei lähdetty tk: sen puolella edes tutkimaan. Sen sijaan psykalle tekivät lähetteitä varsin usein ja toistuvasti. Ja se, mitä olen huomannut, niin näin toimitaan terveydenhuollossa lähes systemaattisesti mt-diagnosoitujen kohdalla. Asenteellisuutta ja eriarvoista kohtelua ei ole tutkittu, vaikka siihen olisi aihetta, tutkivalla journalismillakin.
Psyykelääkkeitä kyllä ollaan hanakoita määräämään. Mutta loppupelissä niiden haittoja ei oteta tarpeeksi huomioon, vaan niitä vähätellään ja teilataan. Potilaita ei kuunnella. Eikä heitä aina edes kohdella ihmisinä.
Noin viisi vuotta sitten sain tarpeekseni yhä pahenevasta väsymyksestä, anhedoniasta, ja alkoholiriippuuvudesta.
Tänään en ole, onneksi diagnoosini, vaan se, ehkä rikkinäinen, mutta onnellisempi ilman lääkkeitä. En identifioidu minulle joskus annettuun diagnoosiin. Luottamus meni myöskin koko systeemiin jo ajat sitten.- Anonyymi
Jos söit lääkkeitä,sinulla oli joku sairaus.Miten Sitten sanot, että sinulta on VIETY 20vuotta.Itse söit lääkkeitä.Minä olen syönyt lääkkeitä 30 vuotta.En minä sano, että minulta on viety 30vuotta.
Sitten olet katkera ja kähyät täällä omaa katkeruuttasi.Sitä ne kaikki katkerat kähyää,omaa katkeruuttaan.
Pakkausselosteessa on aineen haitat kerrottu.Nyt sitten vaahdotaan jonkun bisnes -lehden lööpin tähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos söit lääkkeitä,sinulla oli joku sairaus.Miten Sitten sanot, että sinulta on VIETY 20vuotta.Itse söit lääkkeitä.Minä olen syönyt lääkkeitä 30 vuotta.En minä sano, että minulta on viety 30vuotta.
Sitten olet katkera ja kähyät täällä omaa katkeruuttasi.Sitä ne kaikki katkerat kähyää,omaa katkeruuttaan.
Pakkausselosteessa on aineen haitat kerrottu.Nyt sitten vaahdotaan jonkun bisnes -lehden lööpin tähden.Psykiatrian sairaudet ovat reliabiliteetiltaan niin heikkoja ja sellaisen saattaa saada esim stressaavassa elämäntilanteessa joka aiheuttaa kärsimystä. Samaan aikaan tulee paljon stressiä ja vastoinkäymisiä. Vaikkapa puhkeaa krooninen sairaus, on tullut vaikkkpa burn out, töistä potkitaan pois ja kumppani jättää tai vanhempi kuolee eikä ole välttämättä selviytymiskeinoja tunnetasolla päästä yli joistain asiaoista. Samaan aikaan rahahuolet aiheuttaa stressiä. Sen sijaan että oikeasti ihminen kohtaisi tunteensa, psykiatriassa niitä aletaan usein lamaamaan aineilla.
Krooniseksi tätä ns sairautta muokkaa diagnoosi ja kroonistavat pillerit ja identifioituminen siihen diagnoosiin mistä tulee itseään ylläpitävä kehä. Myös psykiatrian tavat selittää ongelma pääsääntöisesti biologisena ylläpitää ihmisen sairauden tunnetta itsestään ja henkistä riippuvuutta aineisiinsa.
Pakkausselosteessa EI OLE MAINITTU ESIMERKIKSI PSSD:STÄ yli 20 vuoteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykiatrian sairaudet ovat reliabiliteetiltaan niin heikkoja ja sellaisen saattaa saada esim stressaavassa elämäntilanteessa joka aiheuttaa kärsimystä. Samaan aikaan tulee paljon stressiä ja vastoinkäymisiä. Vaikkapa puhkeaa krooninen sairaus, on tullut vaikkkpa burn out, töistä potkitaan pois ja kumppani jättää tai vanhempi kuolee eikä ole välttämättä selviytymiskeinoja tunnetasolla päästä yli joistain asiaoista. Samaan aikaan rahahuolet aiheuttaa stressiä. Sen sijaan että oikeasti ihminen kohtaisi tunteensa, psykiatriassa niitä aletaan usein lamaamaan aineilla.
Krooniseksi tätä ns sairautta muokkaa diagnoosi ja kroonistavat pillerit ja identifioituminen siihen diagnoosiin mistä tulee itseään ylläpitävä kehä. Myös psykiatrian tavat selittää ongelma pääsääntöisesti biologisena ylläpitää ihmisen sairauden tunnetta itsestään ja henkistä riippuvuutta aineisiinsa.
Pakkausselosteessa EI OLE MAINITTU ESIMERKIKSI PSSD:STÄ yli 20 vuoteen.Todellakin koen että menetin elämästä vuosia psykiatrian pillereille, etenkin siinä vaiheessa kun niitä purettiin miten sattuu. Seuraukset hermostossa kesti vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin koen että menetin elämästä vuosia psykiatrian pillereille, etenkin siinä vaiheessa kun niitä purettiin miten sattuu. Seuraukset hermostossa kesti vuosia.
Minä olen ajatellut vähentää ja lopettaa lääkityksiä itse, hitaasti vain. Onhan minulla siinä yksi " taka-piru "
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ajatellut vähentää ja lopettaa lääkityksiä itse, hitaasti vain. Onhan minulla siinä yksi " taka-piru "
Kannattaisi keskittyä enemmän tähän ravintopuoleen esim. siemenöljyjen käyttö ravintona sairastuttaa ihmisen hitaasti, mutta varmasti vähän samaan tapaan kuin asbesti aikoinaan ensimmäiseen 10 vuoteen ei havaita juuri mitään ongelmia. Lääkkeet ei juuri mitään paranna tukahduttavat vain oireita ja siirtävät ongelmia eteenpäin. Parasta syödä mahdollisimman luonnonmukaista ja vähän jalostettuja elintarvikkeita ja tietoisuus auttaa tekemään oikeita valintoja ei mitkään viralliset ravintosuositukset. Laitan oheen muutaman linkin joista voi olla apua ja lisää löytää etsimällä mm. lukemalla Antti Heikkilän blokeja ja kirjoja aiheesta.
https://www.anttiheikkila.com/terveysklubi/blogit/
https://ellinkeittio.fi/blogs/artikkelit/tappavan-haitalliset-kasvioljyt?srsltid=AfmBOor5zuQ1OjQ6I_2Ocq2I_REjTnG1tfOjLb8AzMV5_lc4fCWMtjuB
https://www.youtube.com/@arimiettinen76/videos
https://www.youtube.com/watch?v=H0bRGsev4fI
Tietysti kaikeen lukemaansa pitää suhtautua kriittisesti kun monilla ns. asiantuntijoillakin on puutteita omissa käsityksissään jotka usein perustuvat uskomuksiin kuten virologiaan ym. hömppätieteisiin.
https://rakkausplaneetta.net/tohtori-lankan-tasoittama-tie/ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisi keskittyä enemmän tähän ravintopuoleen esim. siemenöljyjen käyttö ravintona sairastuttaa ihmisen hitaasti, mutta varmasti vähän samaan tapaan kuin asbesti aikoinaan ensimmäiseen 10 vuoteen ei havaita juuri mitään ongelmia. Lääkkeet ei juuri mitään paranna tukahduttavat vain oireita ja siirtävät ongelmia eteenpäin. Parasta syödä mahdollisimman luonnonmukaista ja vähän jalostettuja elintarvikkeita ja tietoisuus auttaa tekemään oikeita valintoja ei mitkään viralliset ravintosuositukset. Laitan oheen muutaman linkin joista voi olla apua ja lisää löytää etsimällä mm. lukemalla Antti Heikkilän blokeja ja kirjoja aiheesta.
https://ellinkeittio.fi/blogs/artikkelit/tappavan-haitalliset-kasvioljyt?srsltid=AfmBOor5zuQ1OjQ6I_2Ocq2I_REjTnG1tfOjLb8AzMV5_lc4fCWMtjuB
Tietysti kaikeen lukemaansa pitää suhtautua kriittisesti kun monilla ns. asiantuntijoillakin on puutteita omissa käsityksissään jotka usein perustuvat uskomuksiin kuten virologiaan ym. hömppätieteisiin.
https://rakkausplaneetta.net/tohtori-lankan-tasoittama-tie/On ihmisiä jotka joutuvat käyttämään lääkkeitä.Ei siinä ole mitään pahaa.
Ja hyvä on olla joku "taka-piru"jolle soittaa kerran vuodessa.Lääkkeiden lopettaminen kestää kauan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pakkausselosteessa on aineen haitat kerrottu.Nyt sitten vaahdotaan jonkun bisnes -lehden lööpin tähden.Tämä ikuinen kieltäminen siitä että on ollut mt diagnoosi ja sitten sekin muka oli väärä diagnoosi. Monet somaattiset oiereet ovat psyykkeen aiheuttamia , joten sen näkee lääkäri aika selvästi. Miksi aina syytellään joko lääkäriä tai lääkkeitä, harvemmin mainitaan MIKSI sai lääkkeet , onko aina vaan niitä jotka eivät halua että heillä olisi mt sairaus vaan tavan omaisesti se kielletään. Ja keksaistaan joku muu sairaus tilalle kovan googlailun tuloksena.
Jos minä saisin masennuksen niin en edes kieltäisi diagnoosi tai että yrittäisin keinoja että lääkäri on tehnyt väärän diagnoosin. Sillä masennuksesta kärsii niin moni eikä heille tuo ta vaikeuksia sitä tunnustaa,
Joku on syönyt lääkkeitä parikymmentä vuotta , ja kun lopettaa niin Oi kun huomaa yhtä äkkiä häntä onkin petetty ja huomaa sen ihan vaan kouluttamattomana. , kaikki vaan siksi että eihän hänellä nyt ole mitään masennusta ollutkaan kaikki on lääkäreiden keksintöä . Kun nämä ex potilaat ymmörtäisivät että joka kolmas se yrittää saada diagnoosinsa pois pyyhityksi siis kuten sanovat ” en ole hullu” ne sanat paljastaakin kaiken ihmisestä.joten kaikilla kieltäjillä yleensä samanlainen kertomus , aina lääke tai lääkäri haukutaan . Mutta kun lopettavat lääkityksensä niin menee vuosi kaksi ja taas tarvitaan psykiatria.
En ottaisi edes vastaan sellaista potilasta ns kieltäjää edes . Menköön yksityiselle leikkimään. Yleisellä on muutenkin kuormitusta. . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pakkausselosteessa on aineen haitat kerrottu.Nyt sitten vaahdotaan jonkun bisnes -lehden lööpin tähden.Ihan niin journalisteilla ei ole lääketieteellistä koulutusta. Siksi usein artikkelit ovat vajaavaisen tai liioiteltuja . Ja eräitä viedään kun litran mittaa kas kun se luki lehdessä niin on muka oikein.
Se siis ole vastuun ottamista , moni syö lääkkeitä vuosi kausia ja ovat ihan tavallisia ihmisiä siinä kun muutkin. Heistä,ei ulkopuolinen edes osaisi sanoa että syövät lääkkeitä,
Mutta aina on ollut pieni ryhmä potilaista jotka muka obåvat saaneet väärän diagnoosin..
Jotenkin kyllästyttävää siksi että kunntietäö mikä on pohjimmainen syy, siishen että,ollaan syyttelemässä muita, se on ihmisen mt sairaus jonka hön haluaa kieltää kaikin tavoi syytteen lääkäreitä tai lääkkeitä,. Näide autartyis edes mennä lääkäriin ottamaan paikkaa joltakin joka sitä tarvitse paremmin , ja sellaisen joka hyväksyy sairautensa. Ja silloin paraneekin nopeammin . Mutta ku; heitä ottaa luonnolle se et
Yämheillä,on mt diagnoosi kun itse asiassa kuulemma vaan selkä kipua tai vatsavaivoja .että silleen - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Psykiatrian sairaudet ovat reliabiliteetiltaan niin heikkoja ja sellaisen saattaa saada esim stressaavassa elämäntilanteessa joka aiheuttaa kärsimystä. Samaan aikaan tulee paljon stressiä ja vastoinkäymisiä. Vaikkapa puhkeaa krooninen sairaus, on tullut vaikkkpa burn out, töistä potkitaan pois ja kumppani jättää tai vanhempi kuolee eikä ole välttämättä selviytymiskeinoja tunnetasolla päästä yli joistain asiaoista. Samaan aikaan rahahuolet aiheuttaa stressiä. Sen sijaan että oikeasti ihminen kohtaisi tunteensa, psykiatriassa niitä aletaan usein lamaamaan aineilla.
Pakkausselosteessa EI OLE MAINITTU ESIMERKIKSI PSSD:STÄ yli 20 vuoteen.PSSD Kun diagnostiseerataan niin siinä tehdään tarkka tutkimus , usein ihminen jollamompaniikki synroomantai keskivaikea masennus on stressattu, mutta siitä,on silleen muutama askel PSSD oireisiin .
Ahdistus aiheuttaa myös stressiä . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin koen että menetin elämästä vuosia psykiatrian pillereille, etenkin siinä vaiheessa kun niitä purettiin miten sattuu. Seuraukset hermostossa kesti vuosia.
Jaa että kesti, olisiko ollut niin että itse sairaus kesti vuosia. , ja tulee usein olemaan herkillä ihmisillä mukana koko elämän ajan
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://rakkausplaneetta.net/tohtori-lankan-tasoittama-tie/Siemenöljyt? Ja kun toiset käyttää siemenöljyjä ja elää pitkän, terveen ja onnellisen elämän niin se on sitten vaan hyvää tuuria?
Älkää vaan kukaan kuunnelko näitä ruoka hifistelijöitä. Syökää normaalia kotiruokaa 3 kertaa päivässä. Se ihmisen sairaaksi tekee jos alkaa poistella milloin mitäkin normaaleja elintarvikkeita ruokavaliostaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ikuinen kieltäminen siitä että on ollut mt diagnoosi ja sitten sekin muka oli väärä diagnoosi. Monet somaattiset oiereet ovat psyykkeen aiheuttamia , joten sen näkee lääkäri aika selvästi. Miksi aina syytellään joko lääkäriä tai lääkkeitä, harvemmin mainitaan MIKSI sai lääkkeet , onko aina vaan niitä jotka eivät halua että heillä olisi mt sairaus vaan tavan omaisesti se kielletään. Ja keksaistaan joku muu sairaus tilalle kovan googlailun tuloksena.
Jos minä saisin masennuksen niin en edes kieltäisi diagnoosi tai että yrittäisin keinoja että lääkäri on tehnyt väärän diagnoosin. Sillä masennuksesta kärsii niin moni eikä heille tuo ta vaikeuksia sitä tunnustaa,
Joku on syönyt lääkkeitä parikymmentä vuotta , ja kun lopettaa niin Oi kun huomaa yhtä äkkiä häntä onkin petetty ja huomaa sen ihan vaan kouluttamattomana. , kaikki vaan siksi että eihän hänellä nyt ole mitään masennusta ollutkaan kaikki on lääkäreiden keksintöä . Kun nämä ex potilaat ymmörtäisivät että joka kolmas se yrittää saada diagnoosinsa pois pyyhityksi siis kuten sanovat ” en ole hullu” ne sanat paljastaakin kaiken ihmisestä.joten kaikilla kieltäjillä yleensä samanlainen kertomus , aina lääke tai lääkäri haukutaan . Mutta kun lopettavat lääkityksensä niin menee vuosi kaksi ja taas tarvitaan psykiatria.
En ottaisi edes vastaan sellaista potilasta ns kieltäjää edes . Menköön yksityiselle leikkimään. Yleisellä on muutenkin kuormitusta. .No jos määrittelee esim ihmisyyden, huonon itsetunnon tai vaikkapa traumaan reagoimisen mt sairautena. Itse ajattelen nykyään että vain murto osa mistään mt oireista oikeasti tarvitsisi lääkkeitä. Harmi kun synnyin medikalisaation ajalle, Prozac-aikakaudelle. Kärsimyksen tunteminen tunnetasolla ei oikeuta sitä sairaudentunnoton, hoitokielteinen, inkvisitiomaisesti myönnä oma sairautesi hevonpaskaa mikä tulee psykiatrian kylkiäisenä ja näkyy mm tällä palstalla.
Koko psykiatrian lääkkeiden aloittamisesta ja identifioitumisesta hevonpaskadiagnooseihin ja selittäminrn itsensä esim biologisesti vajavaisena voi laukaista negatiivisen kierteen elämässä. Oikea toipuminen lähti kun lakkasin parantumisidentiteettiajattelun ja siirryin olen ihminen ajatteluun jolla on tunteita,joka opettelee elämää ja mistä edes parannun? Mistä? Itsensä ymmärtäminen on tärkeämpää. Aina voi miettiä mitä voi tehdä esim oireillensa tai itsensä eteen mutta se ei silti tarkoita että kyse on sairaudesta. Olen kokenut paljon hyvin kuormittavia raskaita stressaavia asioita. Ja en enää määrittele itseäni mt leimojen kautta. Kieltäydyn siitä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siemenöljyt? Ja kun toiset käyttää siemenöljyjä ja elää pitkän, terveen ja onnellisen elämän niin se on sitten vaan hyvää tuuria?
Älkää vaan kukaan kuunnelko näitä ruoka hifistelijöitä. Syökää normaalia kotiruokaa 3 kertaa päivässä. Se ihmisen sairaaksi tekee jos alkaa poistella milloin mitäkin normaaleja elintarvikkeita ruokavaliostaan.Itse uskon kanssa että prosessoidut siemenöljyt, etenkin härskiintyneet ja transrasvat on haitaksi ihmiselle. Syön voita, oliiviöljyä, pähkinöitä ja toisinaan rasvaista kalaa. Avokadoja. Vältän rypsiöljyä ja etenkin epästabiilien siemenöljyjen kuumentamista.
Prosessoimaton ruoka on avain hyvinvointiin ja yllättäen suoliston hyvinvoinnin hoitamisella on ollut myös ahdistusta helpottava vaikutus.. Uskon että monen ahdistus seuraa liian kovista stressitasoista, epäluonnollisesta elämänrytmistä ja tavoista, prosessoidun moskan ja alkoholin ja energiajuomien käytöstä. Kehoa hellii kunnon ruokavalio ja autonomisen hermoston tasapainottaminen. Folaatti on monilta suomalaisilta puuttuva ravintoaine. Ihmiset ajattelee liian yksinkertaistetusti lisäravinteista koska jos pumppaat yhtä ylös sillä voi olla vaikutuksia toisiin tasoihin, myös hsitallisia. Vältän itse etenkin synteettisiä vitamiineja ja syön lähinnä D:tä. Kun olen käynyt mittaamassa vitamiineja on vitamiininpuutoksia mitä psykiatriassa ei koskaan tutkittu.
Pidän psykiatrian lääkkeitä terveyttä usein tuhoavama ja kehon tasapainoa tuhoavina jotka muka hoitaa oireita ja tuhoaa sivussa monia asioita. Olen saanut mielialani usein kuntoon juuri liikkumalla, lepäämällä, valolla ja ruokavaliolla. Niiden vaikutus on paljon tehokkaampi kuin synteettisten psykiatrian aineiden.
Uskon että se on joltain osin yksilöllistä mikä kelläkin toimii ruokavaliossa. Mutta prosessoimaton kunnon ruoka on hyvä. Itselläni gluteeniton toimii koska gluteeni ei ole tuntunut hyvältä esim aivosumulle. Riittävästi myös proteiinia ja rasvaa aivoille. Pelkkä käsite kotiruoka ei välttämättä ole terveellistä, vaikka varmaan on terveellisempää kuin energiajuomat ja mäkkäri. Paljon ihmisiä sairastuu syöpiin ja ruokavaliolla ja nykyajan toksisella elämänmuodolla on vaikutusta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse uskon kanssa että prosessoidut siemenöljyt, etenkin härskiintyneet ja transrasvat on haitaksi ihmiselle. Syön voita, oliiviöljyä, pähkinöitä ja toisinaan rasvaista kalaa. Avokadoja. Vältän rypsiöljyä ja etenkin epästabiilien siemenöljyjen kuumentamista.
Prosessoimaton ruoka on avain hyvinvointiin ja yllättäen suoliston hyvinvoinnin hoitamisella on ollut myös ahdistusta helpottava vaikutus.. Uskon että monen ahdistus seuraa liian kovista stressitasoista, epäluonnollisesta elämänrytmistä ja tavoista, prosessoidun moskan ja alkoholin ja energiajuomien käytöstä. Kehoa hellii kunnon ruokavalio ja autonomisen hermoston tasapainottaminen. Folaatti on monilta suomalaisilta puuttuva ravintoaine. Ihmiset ajattelee liian yksinkertaistetusti lisäravinteista koska jos pumppaat yhtä ylös sillä voi olla vaikutuksia toisiin tasoihin, myös hsitallisia. Vältän itse etenkin synteettisiä vitamiineja ja syön lähinnä D:tä. Kun olen käynyt mittaamassa vitamiineja on vitamiininpuutoksia mitä psykiatriassa ei koskaan tutkittu.
Pidän psykiatrian lääkkeitä terveyttä usein tuhoavama ja kehon tasapainoa tuhoavina jotka muka hoitaa oireita ja tuhoaa sivussa monia asioita. Olen saanut mielialani usein kuntoon juuri liikkumalla, lepäämällä, valolla ja ruokavaliolla. Niiden vaikutus on paljon tehokkaampi kuin synteettisten psykiatrian aineiden.
Uskon että se on joltain osin yksilöllistä mikä kelläkin toimii ruokavaliossa. Mutta prosessoimaton kunnon ruoka on hyvä. Itselläni gluteeniton toimii koska gluteeni ei ole tuntunut hyvältä esim aivosumulle. Riittävästi myös proteiinia ja rasvaa aivoille. Pelkkä käsite kotiruoka ei välttämättä ole terveellistä, vaikka varmaan on terveellisempää kuin energiajuomat ja mäkkäri. Paljon ihmisiä sairastuu syöpiin ja ruokavaliolla ja nykyajan toksisella elämänmuodolla on vaikutustaMiten helvetissä masennussairauden hyvåksyminen auttoi minua. Kiitos uskoni psykiatriaan ja esin kemialliseen vajavaisuuteen millä lääke perusteltiin vei minua ihan sivuteille itseni ymmärtämisessä. Nykyään katson itseäni traumainformoidun perspektiivin kautta mikä on auttanut paljon enemmän. Kysyn aina, mitä minä voin asioille tehdä - en, nyyh olen mt ongelmainen. Kiitos sen palasin työkykyyn. Psykiatrian yhdessä vaiheessa lääkintäputkea melkein kuolin oman käden kautta. En luota enää ammattilaisiin, luotan intuitiooni, luotan arvostelukykyyni ja voin kuunnella mitä joku sanoo toimintatavoistani tai tunteistani, mutta se vaatii jo pitkää tuntemissuhdetta. En todellakaan usko että joku tunnin minut tapaava puoskari tietää elämästäni jonkun tekstin perusteella tuon taivaallista loppupeleissä saatika otan kritiikittä hänen hoitosuosituksiaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miten helvetissä masennussairauden hyvåksyminen auttoi minua. Kiitos uskoni psykiatriaan ja esin kemialliseen vajavaisuuteen millä lääke perusteltiin vei minua ihan sivuteille itseni ymmärtämisessä. Nykyään katson itseäni traumainformoidun perspektiivin kautta mikä on auttanut paljon enemmän. Kysyn aina, mitä minä voin asioille tehdä - en, nyyh olen mt ongelmainen. Kiitos sen palasin työkykyyn. Psykiatrian yhdessä vaiheessa lääkintäputkea melkein kuolin oman käden kautta. En luota enää ammattilaisiin, luotan intuitiooni, luotan arvostelukykyyni ja voin kuunnella mitä joku sanoo toimintatavoistani tai tunteistani, mutta se vaatii jo pitkää tuntemissuhdetta. En todellakaan usko että joku tunnin minut tapaava puoskari tietää elämästäni jonkun tekstin perusteella tuon taivaallista loppupeleissä saatika otan kritiikittä hänen hoitosuosituksiaan.
Vituttaa niin ankarasti harmit mitä psykiatriasta sain mutta myös viha on ollut onneksi eteenpäin paneva voima. Elämä ei ole helppoa mutta elämä on oppimista
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vituttaa niin ankarasti harmit mitä psykiatriasta sain mutta myös viha on ollut onneksi eteenpäin paneva voima. Elämä ei ole helppoa mutta elämä on oppimista
Toivon etten koskaan olisi saanut masennusdiagnoosia. Se ei kerro kokemusmaailmastani asioita tavalla mikä auttaa. Se on kuin sanoisi "minulla on päänsärky". Ei ole mitään taustalla vellovaa masennussairautta. Stressi voi toki heikentää oloa. Ja voi pojat mitä stressiä kehoni kävikään läpi vieroitusoireissa ja lääkeharmien aikaan. Ei kenenkään kehoa ole suunniteltu sähköttämään flight or fightia kroonisena kun kehoa sekoitetaan sisältäpäin ja siitä seuraa harmia. Kun keho on vieroituksen tai pitkäkestoisen haitan vuoksi sekaisin. En koskaan tule enää ikinä puhumaan itsestäni masennussairaana. Voin todeta joskus, olen alakuloinen. Mutta en identifioidu tuohon paskadiagnoosiin enää jota jotkut käyttää harmia saaneilla gaslightauksena ja jolla yritetään selitellä harmeja
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toivon etten koskaan olisi saanut masennusdiagnoosia. Se ei kerro kokemusmaailmastani asioita tavalla mikä auttaa. Se on kuin sanoisi "minulla on päänsärky". Ei ole mitään taustalla vellovaa masennussairautta. Stressi voi toki heikentää oloa. Ja voi pojat mitä stressiä kehoni kävikään läpi vieroitusoireissa ja lääkeharmien aikaan. Ei kenenkään kehoa ole suunniteltu sähköttämään flight or fightia kroonisena kun kehoa sekoitetaan sisältäpäin ja siitä seuraa harmia. Kun keho on vieroituksen tai pitkäkestoisen haitan vuoksi sekaisin. En koskaan tule enää ikinä puhumaan itsestäni masennussairaana. Voin todeta joskus, olen alakuloinen. Mutta en identifioidu tuohon paskadiagnoosiin enää jota jotkut käyttää harmia saaneilla gaslightauksena ja jolla yritetään selitellä harmeja
Ihan niinkuin lääkitys monella antaa tehoa 20 vuotta xD päivän parhaan vitsin lauoit. Monella psykiatriasta seuraa jonkuntason ainekierteitä ja iatrogeneesiä. Lääkkeitä tutkittu max 1-2 vuotta jolla jotkut lampaat luulee että on ihan täysin oikeutettua käyttää niitä vaikka koko elämänsä. On joo, mutta ei niitä kyllä ole aukottomasti tutkittu turvallisuuden tai jatkivan tehon suhteen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niinkuin lääkitys monella antaa tehoa 20 vuotta xD päivän parhaan vitsin lauoit. Monella psykiatriasta seuraa jonkuntason ainekierteitä ja iatrogeneesiä. Lääkkeitä tutkittu max 1-2 vuotta jolla jotkut lampaat luulee että on ihan täysin oikeutettua käyttää niitä vaikka koko elämänsä. On joo, mutta ei niitä kyllä ole aukottomasti tutkittu turvallisuuden tai jatkivan tehon suhteen.
Jollakin on pssd tai harmia lääkkeistä - tuntee alakuloa. Psykiatria : hähää sulla on keskivaikea masennus ja siksi kuvittelet kokevasi harmeja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ikuinen kieltäminen siitä että on ollut mt diagnoosi ja sitten sekin muka oli väärä diagnoosi. Monet somaattiset oiereet ovat psyykkeen aiheuttamia , joten sen näkee lääkäri aika selvästi. Miksi aina syytellään joko lääkäriä tai lääkkeitä, harvemmin mainitaan MIKSI sai lääkkeet , onko aina vaan niitä jotka eivät halua että heillä olisi mt sairaus vaan tavan omaisesti se kielletään. Ja keksaistaan joku muu sairaus tilalle kovan googlailun tuloksena.
En ottaisi edes vastaan sellaista potilasta ns kieltäjää edes . Menköön yksityiselle leikkimään. Yleisellä on muutenkin kuormitusta. .Minäkään en väittele tyhmien ihmisten kanssa. Pitäköön mielipiteensä. Minulla on omat kokemukseni lääkityksestä. Jouduin lääkityksen vuoksi ensiapuun monia kertoja ja kukaan ensiavussa ei tajunnut että oireet johtuisivat lääkityksestä. Siinä meni itselläkin vuosia tajuta asia kun ammattilaisetkaan eivät ymmärtäneet. Vielä ammatti-ihminen oli kieltämässä lääkkeen lopettamista mutta onnneksi tajusin sen tehdä ja sekin tie oli kivinen. Tiedoksi vaan myös ammattilaisille että lääkkeiden kaikki haittavaikutukset eivät ilmene ensimmäisinä viikkoina vaan niitä voi tulla paljon myöhemmin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pakkausselosteessa EI OLE MAINITTU ESIMERKIKSI PSSD:STÄ yli 20 vuoteen.En ole tavannut eläessäni kuin kaksi psykiatria, jotka pitivät ongelmia biologisina. Hoitoon se ei vaikuttanut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ottaisi edes vastaan sellaista potilasta ns kieltäjää edes . Menköön yksityiselle leikkimään. Yleisellä on muutenkin kuormitusta. .Käytin psykoosilääkkeitä, ja muitakin, lähes 20 vuotta.
Lopetin lääkitykset jo monta vuotta sitten, enkä ole takaisin sairaalaan joutunut. Elämä on sujunut ihan hyvin.
Näitä asioita ei voi yleistää, jotkut pärjää ilman loppuelämän lääkityksiä, jotkut ehkä eivät. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin journalisteilla ei ole lääketieteellistä koulutusta. Siksi usein artikkelit ovat vajaavaisen tai liioiteltuja . Ja eräitä viedään kun litran mittaa kas kun se luki lehdessä niin on muka oikein.
Se siis ole vastuun ottamista , moni syö lääkkeitä vuosi kausia ja ovat ihan tavallisia ihmisiä siinä kun muutkin. Heistä,ei ulkopuolinen edes osaisi sanoa että syövät lääkkeitä,
Mutta aina on ollut pieni ryhmä potilaista jotka muka obåvat saaneet väärän diagnoosin..
Jotenkin kyllästyttävää siksi että kunntietäö mikä on pohjimmainen syy, siishen että,ollaan syyttelemässä muita, se on ihmisen mt sairaus jonka hön haluaa kieltää kaikin tavoi syytteen lääkäreitä tai lääkkeitä,. Näide autartyis edes mennä lääkäriin ottamaan paikkaa joltakin joka sitä tarvitse paremmin , ja sellaisen joka hyväksyy sairautensa. Ja silloin paraneekin nopeammin . Mutta ku; heitä ottaa luonnolle se et
Yämheillä,on mt diagnoosi kun itse asiassa kuulemma vaan selkä kipua tai vatsavaivoja .että silleenMulla parani vatsan alueen ongelmat leikkauksella, selkäkipu saatiin myös hoidettua leikkauksella. Näistä on jo mennyt useampi vuosi.
Psykiatrille kehotettiin puhumaan, mutta eipä se olisi pystynyt leikkaamaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jaa että kesti, olisiko ollut niin että itse sairaus kesti vuosia. , ja tulee usein olemaan herkillä ihmisillä mukana koko elämän ajan
Niin minullakin kesti, ja tulee kestämään, monihermosairaus, joka on ihan neurologin toteama tutkimusten tuloksella.
Siitä en pääse eroon enää elämäni aikana.
( Johtuneeko sekin kenties siitä, kun en satu olemaan mikään herkkä ihminen ? )
Miksi sinä tyrmäät niin monien kirjoitukset täällä ? Et voi väittää tuiki tuntemattomia ihmisiä sairaiksi vain sen perusteella, mitä he täällä kommentoivat. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mennyt aikamuoto ?
Onko kaikki nyt siis paremmin ?
Älä jää kiinni menneisiin, jo tapahtuneisiin asioihin, vaan tartu nykyhetkeen ja nauti siitä, mitä on vielä jäljellä, ja toivottavasti edessäkin.
- Anonyymi
paitsi että jos on niin sairas mieleltään ettei jaksa ottaa vastuutakaan. Ootko tuota pohtinut?
kommentoija juha pohjola- Anonyymi
Ei varmaan kaikki jaksakkaan, mutta ei sitä pysty kellekkään muulle ulkoistamaan.
- Anonyymi
pyrkimällä ja päsemällä kansanedustajaksi ja lopulta ministeri ja ehkä myös presidenttitasolle. Psykopaattisuushan on eräänlainen mielissairaus, mutta näyttäävät pärjäävän hyvin yhteiskunnassa.
- Anonyymi
En ole sairauteni. Vaan olen ihminen, jolla on oma historiansa, kokemuksensa, nimensä ja tunteensa.
Aloitus on rasistinen ja leimaava: mieleltään sairas... jne.- Anonyymi
Kukaan ei tietenkään ole sairaus, tai että sairaus olisi koko elämä.
Mutta onhan otsikossa vinha perä. Jos ihminen istuu pyörätuolissa syystä x. niin hän tuskin ajattelee jatkuvasti olevansa sairas. Tämä henkilö tuskin kuitenkaan rupeaa syyttämään hoitajia epmaptiakyvyttömiksi, jos hoitaja muistuttaa että porrastreenit on vähän eri juttu niille jotka juoksee jaloilla ja niille jotka kelaa pyörätuolilla.
- Anonyymi
Olet ilmiselvästi kirjoittanut tämän jostain suuttuneena?!
- Anonyymi
Hällä väliä että on sairas ja on hallusinaatioita ja harhoja ja elämä ei suju. Kunhan vaan ei ole pahaa diagnoosia ja lääkkeitä.
Sitä kärsii vaikka mitä vammaisia oireita ja väittää että hoito tuhosi elämän.
Olen niin täynnä näitä psykootikkoja, joiden mielestä pahin asia on diagnoosi. Psykoosi ja skitsofrenia on joku suuren häpeän aihe.
Vaikka näkisi lentäviä norsuja niin kuhan voi väittää ettei ole skitsofreenikko.
Häpeä suurin syy hoidon pakoilulle.
Ei enää hoidettu skitsofreenikko ole mikään kummajainen tai hirviö. Voi elää normaalia elämää eikä muut edes tajua, että sinulla on joku sairaus.- AnonyymiUUSI
Kyllä ne skitsofreenikot erottaa selvästi. Kävely kankeutuu, samoin puhe ja ilmeet on vähäisiä. Neuroleptit kun vaikuttavat lihasten liikkeisiin. Parkinsonismi on yleinen ilmiö. Ei sillä etteikö niitä saisi syödä jos siltä tuntuu niin siitä vaan. En ala väittelemään tässä tyhmien kanssa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne skitsofreenikot erottaa selvästi. Kävely kankeutuu, samoin puhe ja ilmeet on vähäisiä. Neuroleptit kun vaikuttavat lihasten liikkeisiin. Parkinsonismi on yleinen ilmiö. Ei sillä etteikö niitä saisi syödä jos siltä tuntuu niin siitä vaan. En ala väittelemään tässä tyhmien kanssa.
Olen tavannut ja tuntenut vuosien varrella monia skitsofreenikoita, edelleen tunnen muutaman, tuttavapiirissäni.
Yhdelläkään heistä ei ole parkinsonismia, eli en sanoisi, että se olisi kovin yleistä.
- AnonyymiUUSI
Sitä saa kirjoittaa rihvelitauluun vaikka sen satamiljoonaa kertaa oman diagnoosinsa nimen, tai identifioitua siihen. Voihan sitä identifioitua vaikka mäntyyn, jos kuvittelee, että se tekee autuaaksi, tai muuttaa jotenkin elämää muka "positiivisempaan" suuntaan.
Itse opin ainakin sen 20 vuoden ajalta, että jo se ajattelu, että terveydenhuollossa olisivat kaikki samalla viivalla, tai että siellä ei ole eriarvoisuutta, tai eriarvoista kohtelua, tai että terveydenhuollossa edistettäisiin henkistä hyvinvointia ja terveyttä, romuttuivat täysin ja kokonaan.
Ulospäin ja ns pr-kampanjoissa, esim. median välityksellä saatetaan antaa sellainen kuva, että kannattaa ottaa yhteyttä mt-palveluihin, jos tulee itselle mt-oireita. Tai että alalla olisi erityisen "empaattisia toimijoita". Kuitenkaan hoitajat eivät juurikaan esim. ainakaan akuuttiosastolla edes keskustelleet kovinkaan paljon potilaiden kanssa, muuta kuin muutaman kerran. Mutta opin, tai tajusin myös sen, kuinka tavallaan rajoittuneesti, tai kapea-alaisesti siellä ajatellaan, tai nähdääbn palveluihin hakeutuvat ihmiset. Heidät nähdään vain kävelevinä diagnooseina, eikä nähdä, tai oteta huomioon laaja-alaisemmin ja kokonaisvaltaisemmin sen enempää ihmistä, kuin heidän elämäänsäkään. - AnonyymiUUSI
Onpa aika naivistinen aloitus. Sekö nyt sitten ihmisen elämään muuttaa paremmaksi, jos ajattelee olevansa yhtä kuin diagnoosinsa? Tai että on se diagnoosinsa?
- AnonyymiUUSI
Nyt taisi kyllä pilkka osua omaan nilkkaan.
Eiköhän se ole ihan aikuisen täyspäisen ihmisen tunnusmerkki, että ottaa vastuun itsestään ja omasta elämästään, kaikkine niine iloineen ja suruineen. Eikä sillä vastuunottamisella ole mitään tekemistä diagnoosien kanssa, vaikka joku lapsellisesti niin väittääkin. - AnonyymiUUSI
Jos menet lääkäriin vaikka olkapään sijoiltaan menon vuoksi niin lääkäri katsoo omakantaa ja kirjaa ylös. Skitsofreenikko se ja se. Olemus on siisti tai epäsiisti. Sitten hän kirjaa potilaan ilmeitä ja eleitä ja kirjaa niitäkin ylös. Lääkäri voi myös epäillä onko potilaan olkapään sijoiltaanmeno todellista vai onko hänellä kenties psykoottinen jakso menossa. Lääkäri on koko ajan varuillaan ja peloissaan potilasta tavatessaan. Hän on jo valmiina soittamaan poliisit tarvittaessa paikalle kun vaan näkee papereissa psykoosin sairastaneen potilaan. Lääkäri syynä tarkasti kaikki psyykepotilaan sanomiset ja etsii niistä aina psyykediagnoosin täyttäviä kriteereitä. Näin se taitaa mennä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nyt taisi kyllä pilkka osua omaan nilkkaan.
Eiköhän se ole ihan aikuisen täyspäisen ihmisen tunnusmerkki, että ottaa vastuun itsestään ja omasta elämästään, kaikkine niine iloineen ja suruineen. Eikä sillä vastuunottamisella ole mitään tekemistä diagnoosien kanssa, vaikka joku lapsellisesti niin väittääkin.Itse en ajattele lähes lainkaan, että minulla on kaksi psykiatrista diagnoosia.
Elämä sujuu ihan niitä miettimättäkin.
En minä ole diagnoosini, minulla vain niitä sattuu olemaan.
Kai tämä elämä olisi samanlaista, vaikka niitä ei olisikaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos menet lääkäriin vaikka olkapään sijoiltaan menon vuoksi niin lääkäri katsoo omakantaa ja kirjaa ylös. Skitsofreenikko se ja se. Olemus on siisti tai epäsiisti. Sitten hän kirjaa potilaan ilmeitä ja eleitä ja kirjaa niitäkin ylös. Lääkäri voi myös epäillä onko potilaan olkapään sijoiltaanmeno todellista vai onko hänellä kenties psykoottinen jakso menossa. Lääkäri on koko ajan varuillaan ja peloissaan potilasta tavatessaan. Hän on jo valmiina soittamaan poliisit tarvittaessa paikalle kun vaan näkee papereissa psykoosin sairastaneen potilaan. Lääkäri syynä tarkasti kaikki psyykepotilaan sanomiset ja etsii niistä aina psyykediagnoosin täyttäviä kriteereitä. Näin se taitaa mennä.
Minulla on useampia fyysisen puolen diagnoosejakin monisairaana. Silti aina kun joudun menemään fyysisen ongelman takia lääkäriin, he kirjoittavat käyntitekstiin perustiedot, lukee siinä ainoastaan se psykiatrinen diagnoosi.
Kyllähän se vähän ihmetyttää, miksei niistä muista sairauksista ole koskaan mainintaa siinä kohdassa.
- AnonyymiUUSI
Eipä ole aina ihan noin yksinkertaista kaikki heistäkään eivät ole yksin vastuussa sairaudestaan siksi yhteiskunnan pitäisi satsata siihen hoitoon enemmän
- AnonyymiUUSI
Vastuu tarkoittaa sitä ettei vieritä jonkun muun syyksi on sitä että näkee asiat itsestään realistisesti . Muutta usein vaan syyttävät joko lääkäreitä tai lääkitystä,siten kieltään tilansa missä on .siis mt asioista on aina vaan stgma olemassa eräiden ihmisten,taholla .
Joten tekevät usein kaikkensa saadakseen diagnoosinsa somaattiseksi oireeksi.
Niin että on hyväksyttävä diagnoosinsa ilman että syytellään siitä muita- AnonyymiUUSI
Ei minullakaan olisi mt-diagnoosia mutta koska hain aikoinaan sairauslomaa niin silloin sitä sairauslomaa ei voi hakea esim murtuneen jalan takia jos sulla ei ole jalka murtunut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei minullakaan olisi mt-diagnoosia mutta koska hain aikoinaan sairauslomaa niin silloin sitä sairauslomaa ei voi hakea esim murtuneen jalan takia jos sulla ei ole jalka murtunut.
Miksi halvatussa kiistäisin esim pssd-diagnoosini. Se on varmaan ihan osuva diagnoosi, Se ei tosin selitä kokemaani harmia psykiatriasta mitä lääkkeet teki.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi halvatussa kiistäisin esim pssd-diagnoosini. Se on varmaan ihan osuva diagnoosi, Se ei tosin selitä kokemaani harmia psykiatriasta mitä lääkkeet teki.
Siis ptsd diagnoosini joka räjähti käsiin lääkehaittojen myötä. Minulla on myös pssd.
- AnonyymiUUSI
Jos sairaillakin olisi täysin eheä käsitys itsestään ja tilanteestaan, psyykkisistä ongelmistaan, eivät he syyttelisi yhtään ketään.
Mutta se käytös johtuu juuri siitä sairaudesta, jota ei haluta myöntää, ja asioista tehdään joskus turhan monimutkaisia.
Eihän psykiatrisia sairauksia ja ongelmia olisi olemassakaan, jos jokainen ihminen tietäisi kaiken omasta psyykestään ja pärjäisi sen kanssa " täydellisesti ".
Ei ihmisiä, potilaita, tai yhtään ketään tarvitse syyllistää siitä, miten he käyttäytyvät. He kyllä tiedostavat sen itsekin, vaikka eivät välttämättä osaa hillitä kaikkea, mikä sairauteen liittyy, mitä se kenties aiheuttaa.
Jos mt-ongelmainen syyttää muita, niin kyllä sitä mt-ongelmaistakin syytetään ja syyllistetään aika lailla.
- AnonyymiUUSI
Minulla diagnosoitiin vakava asteinen masennus helmikuussa kun sain pahan paniikki kohtauksen lääkärin vastaan otolla. Määrättiin verenpainelääkkeet ja rauhoittavia ja terapiaa.
En ottanut rauhoittavia mutta otin verenpainelääkkeet. Ja aloin kuntouttaa mieltäni ja kehoani. Paljon liikuntaa ja ruoka valion täysremontti. Lepoa ja sosiaalisia suhteita ja romaanien lukemista ja laatu elokuvia. TV sarjat ja youtube ja some pois. Nyt menee jo paremmin.
Lääkäri tai lääke tai terapeutti ei voi minua parantaa. Vain minä voin sen tehdä. Monelta ystävällä on masennusta. Toiset yrittää parantua. Toiset ei yritä. Luonne kysymys kaiketi- AnonyymiUUSI
Terapeutti ei voi parantaa mutta hyvässä hoitosuhteessa vuorovaikutuksella on merkitystä oman voinnin paranemiseen. Ja tasapainon löytämiseen.
- AnonyymiUUSI
Auttaa kun ymmärtää että elintavat on usein tehokkaampia kuin lääke eikä masennus ole mikään lääkitystä vaativa kemiallinen epätasapaino tai neuroplastisuuden puute miten psykiatria on sivussa sitä esitellyt potilaille. Tutkimusten mukaan itsensä tulkitseminen tätä kautta johtaa siihen ettei löydä omaehtoisesti tapoja ratkoa oloaan ja usein luottaa paljon psykiatrian aineisiin pysyvämpänä ratkaisuna.
Avain masennuksesta toipumiseen on kärsimyksen ymmärtäminen elåmässä ja tunteiden hyväksyminen, ei pakeneminen, aktiivinen ponnistelu sen sijaan että on olosuhteiden uhri ja aina miettii mitä voin tehdä parantaakseni oloani. Moni masentunut liikaakin roikkuu diagnoosissaan ja selittelee sillä sitä ettei yritä mitään kun ei voi lenkille siksi lähteä. Oikeastihan neuroplastisuuden kautta rakennamme aivojamme joka päivä uusiksi. Traumainformoitu ihmisyyttä ymmärtävä kehikko on mielestäni myäs hyödyllinen. Onko meitä tehty 8 tuntia päivässä tehosuorittajiksi, ja lisääkö yhteiskunnan elämänmeno onneamme? Miten voin rakentaa elämäni tyydyttävämmäksi? Kannattaa olla itselleen rehellinen ja reflektoida toimintaansa mahdollisimman rehellisesti. Kuitenkaan olematta itselle myös armollinen ja sallia virheet - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Auttaa kun ymmärtää että elintavat on usein tehokkaampia kuin lääke eikä masennus ole mikään lääkitystä vaativa kemiallinen epätasapaino tai neuroplastisuuden puute miten psykiatria on sivussa sitä esitellyt potilaille. Tutkimusten mukaan itsensä tulkitseminen tätä kautta johtaa siihen ettei löydä omaehtoisesti tapoja ratkoa oloaan ja usein luottaa paljon psykiatrian aineisiin pysyvämpänä ratkaisuna.
Avain masennuksesta toipumiseen on kärsimyksen ymmärtäminen elåmässä ja tunteiden hyväksyminen, ei pakeneminen, aktiivinen ponnistelu sen sijaan että on olosuhteiden uhri ja aina miettii mitä voin tehdä parantaakseni oloani. Moni masentunut liikaakin roikkuu diagnoosissaan ja selittelee sillä sitä ettei yritä mitään kun ei voi lenkille siksi lähteä. Oikeastihan neuroplastisuuden kautta rakennamme aivojamme joka päivä uusiksi. Traumainformoitu ihmisyyttä ymmärtävä kehikko on mielestäni myäs hyödyllinen. Onko meitä tehty 8 tuntia päivässä tehosuorittajiksi, ja lisääkö yhteiskunnan elämänmeno onneamme? Miten voin rakentaa elämäni tyydyttävämmäksi? Kannattaa olla itselleen rehellinen ja reflektoida toimintaansa mahdollisimman rehellisesti. Kuitenkaan olematta itselle myös armollinen ja sallia virheetMä en ole ikinä käyttäytynyt kuin masentunut ihminen kuvaillaan. Kun sä täytät masennuskyselyn niin sen pohjalta tehdään diagnoosi. Jos sä laihdutat ja kysymys kuuluu oletko laihtunut 7,5 kiloa ja kun vastaat olen niin saat täydet pisteet. Joka tarkoittaa että olet masentunut koska olet laihtunut koska lomakkeessa ei kysytä oletko ylipainoinen. Tai kysytään oletko tyytyväinen ulkonäköön. Niin voiko olla jos sulla on ihosairaus. Ja koska vastaan en ole tyytyväinen ,niin olen siis masentunut. Kysytään työkyvystä. Kun on kuntoutustuella niin silloin sä et käy töissä joten vastataan en kykene lainkaan tekemään töitä eli saan täydet pisteet siitäkin. Sukupuolielämästä,jos sä et halua harrastaa seksiä niin pamahtaa täydet pisteet.Jos sä et ole ennen masennustakaan harrastanut seksiä niin tulee täydet pisteet kyselyssä koska en siis harrasta seksiä sinkkuna eli yhden illan juttuja. Näistä saa helposti pisteitä masennuskyselyssä ja se kysely on aina sama oli elämäntilanne mikä tahansa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä en ole ikinä käyttäytynyt kuin masentunut ihminen kuvaillaan. Kun sä täytät masennuskyselyn niin sen pohjalta tehdään diagnoosi. Jos sä laihdutat ja kysymys kuuluu oletko laihtunut 7,5 kiloa ja kun vastaat olen niin saat täydet pisteet. Joka tarkoittaa että olet masentunut koska olet laihtunut koska lomakkeessa ei kysytä oletko ylipainoinen. Tai kysytään oletko tyytyväinen ulkonäköön. Niin voiko olla jos sulla on ihosairaus. Ja koska vastaan en ole tyytyväinen ,niin olen siis masentunut. Kysytään työkyvystä. Kun on kuntoutustuella niin silloin sä et käy töissä joten vastataan en kykene lainkaan tekemään töitä eli saan täydet pisteet siitäkin. Sukupuolielämästä,jos sä et halua harrastaa seksiä niin pamahtaa täydet pisteet.Jos sä et ole ennen masennustakaan harrastanut seksiä niin tulee täydet pisteet kyselyssä koska en siis harrasta seksiä sinkkuna eli yhden illan juttuja. Näistä saa helposti pisteitä masennuskyselyssä ja se kysely on aina sama oli elämäntilanne mikä tahansa.
Tein juuri tuon saman kyselyn jota terveydenhuolto käyttää. Sen mukaan minulla on lievä masennus. Vaikka elämäni on tasapainoista ja nautin elämästäni mutta testin mukaan olen masentunut ja kiitos juuriki näiden kysymysten joista tuossa kirjoitin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tein juuri tuon saman kyselyn jota terveydenhuolto käyttää. Sen mukaan minulla on lievä masennus. Vaikka elämäni on tasapainoista ja nautin elämästäni mutta testin mukaan olen masentunut ja kiitos juuriki näiden kysymysten joista tuossa kirjoitin.
Siinä voi sitten miettiä niitä SSRI-lääkkeiden määräyslukuja kun yleislääkärit kirjoittelee SSRI-respoja tuontyylisten testien avulla.
- AnonyymiUUSI
Luulen, että aloitus on trolli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014618Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?222345HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652321- 1231639
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271433Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3411344Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101173- 121035
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73896- 99813