Esimerkki numero yksi;
olin toisessa paikassa yötä ja siellä en tehny suuremmin mitään mut uuvutti ja usein menin vain sänkyyn makaan.
Esimerkki numero kaksi;
puuduttavan uuvuttava kotiinajoreissu. Kaupassa näytin kait niin uupuneelta että moni saattoi huomata.
Esimerkki numero kolome;
viikatteella niitin heinää ja lopputulos; uupunut olotila että ei fyysinen aktiviteetti lisänny hyvää oloa
esimerkki nro 4 tulee tässä;
keitin kahavit ja tuijotin ulos ikkunasta ikäänkuin tyhjyyteen
esimerkki numero 5 ;
sängyssä makaaminen ja tunne helpompi
loppuvetona; sänky vetää puoleensa
musiikki auttaa tilapäisesti kuten liikuntakin joskus mut vain vähän.
viestin kirjoittaja Juha pohjola(erakkomieli)
Uupumus vaikkei tee mitään ja annan esimerkin
6
92
Vastaukset
- Anonyymi
Mites suomen uusi kansantauti. Uniapnea.
- Anonyymi
Onko Juhalla masennusta ?
Sekin voi kyllä osittain aiheuttaa väsymystä, jos vain makaa, eikä tee mitään.- Anonyymi
moi vois sanua näin että ihan syntymästä asti mun nuppia jumittanu. Esim armeijassa en viihtynyt että hirvee ahdistus ja pelko (eli sosiaaliset tilanteet hankaloitti siellä olemista kun olin tuvassa muiden miehien kanssa) ja tulinkin lähes heti armeijasta pois oltuaan siellä noin yhdeksän tuskaista päivää ja sitten hain sivariin että sivari oli vaihtoehto B jos armeijaan ei pysty meneen niin hain sivariin ja siinä kävi niin että sivarikeskukseen kun menin niin olin siellä vain yhden yön ja heti tulin kotia että esim se yö jonka yövyin siellä oli helvetillinen ja en nukkunut ollenkaan koko yönä ja aamulla karmee olotila ropassa.
Ei kai sitä viihdy oikein missään kun jos ei viihdy oikein omassa kropassaan?? Näin se on asianlaita = ihan syntymästä asti.
Oulussa asti ne tutki minua pikkulapsena eli jo silloin ne tutki mun kummallista pääkoppaani ja kävin kuitenkin kaikki koulut normaalien kanssa vaikka tiesin kyllä etten ole normaali vaan erikoistapaus. Kaikki kouluvuojet yhtä helevettiä eli porukka kiusasi kun mulla oli niitä erikoisia juttuja ja saatoin olla joskus mykkä kouluissa ja joskus ylivilkas koheltaja ja kerhoaikana en puhunut 2 vuoden aikana yhtäkään sanaa kellekään oppilaalle ja hädin tuskin kerho-opettajillekaan.
viestin lähettäjä Juha pohjola - Anonyymi
vois sanua että jo noin 6 vuotiaana tajusin ettei kaikki ole ihan ok, ei synnynnällisesti eikä muutenkaan että henkisen puolen psyykejuttuja&ongelmia.
Taisin tietää jo noin 15 vuotiaana että minusta tulee todennäköisesti ihminen joka ei käy duunissa . Alkoi silloin minulla pikkuhiljaa mennä siihen että aloin erkaantumaan yhteisöstä ja noin 17-18 vuotiaana alkoi se kokonaan mökittyminen neljän seinän sissään. Tunnen yhden jolle kävi samalla lailla kuin minulla ja tunnen erään toisenkin. On meitä jonkun verran meijänkaltaisia ihmisiä.
Yhteinen selittävät tekijät ovat yleensä aika samat meillä eli;
jonkinasteinen kiusaamistausta, usein pitkäkestoinen kiusaaminen ja kokemukset ei kuulu joukkoon, on huono, tarpeeton, samalla katkeroituukin, masennus iskee, erkaantuu ihmisistä että ei tapaile enää ihmisiä, passivoituu mieli ja roppa että korkeintaan pystyy tekkeen kävelylenkit ja se onkin käytännössä siinä, keittää kahavit, tiskaa, käy kaupassa ja meitä yhdistää yleensä taipumus melankoliaan ja myös luontainen taipumus erkaantua ihmiskunnasta koska se on geeneissä varmaankin myös että me emme vain jaksa enää että koemme sellaisen tunteen joka on "ei meitä tarvita, luovutan kokonaan, en jaksa, en uskalla, en kykene, olen niin arka"
kannattaa käydä lukemassa aiheesta kiusatut ihmiset niin voit tajuta miten vakavaa se voi olla pahimmassa tapauksessa. Ei kaikki kiusatut ei kaikille käy samalla lailla kuin minulle ja muille lukuisille. Pahimmillaan kiusaaminen passivoittaa ihmisen että se on vain neljän seinän sisällä käytännössä. Mä saan omasta kodistani ikuisen turvan että oma koti on mulle turvapaikka jossa koen turvaa vain , muualla en. Muualla koen tunteen "en kuulu tänne" "en ole ihan normaali että oon niin yliherkkä että sielu tuhansina paloina etten jaksa panostaa ihmissuhteisiin".
hyvä asia on tässä se että minulla on sama ihmisarvo kuin työssäkäyvillä.
viestin lähettäjä juha Pohjola - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vois sanua että jo noin 6 vuotiaana tajusin ettei kaikki ole ihan ok, ei synnynnällisesti eikä muutenkaan että henkisen puolen psyykejuttuja&ongelmia.
Taisin tietää jo noin 15 vuotiaana että minusta tulee todennäköisesti ihminen joka ei käy duunissa . Alkoi silloin minulla pikkuhiljaa mennä siihen että aloin erkaantumaan yhteisöstä ja noin 17-18 vuotiaana alkoi se kokonaan mökittyminen neljän seinän sissään. Tunnen yhden jolle kävi samalla lailla kuin minulla ja tunnen erään toisenkin. On meitä jonkun verran meijänkaltaisia ihmisiä.
jonkinasteinen kiusaamistausta, usein pitkäkestoinen kiusaaminen ja kokemukset ei kuulu joukkoon, on huono, tarpeeton, samalla katkeroituukin, masennus iskee, erkaantuu ihmisistä että ei tapaile enää ihmisiä, passivoituu mieli ja roppa että korkeintaan pystyy tekkeen kävelylenkit ja se onkin käytännössä siinä, keittää kahavit, tiskaa, käy kaupassa ja meitä yhdistää yleensä taipumus melankoliaan ja myös luontainen taipumus erkaantua ihmiskunnasta koska se on geeneissä varmaankin myös että me emme vain jaksa enää että koemme sellaisen tunteen joka on "ei meitä tarvita, luovutan kokonaan, en jaksa, en uskalla, en kykene, olen niin arka"
kannattaa käydä lukemassa aiheesta kiusatut ihmiset niin voit tajuta miten vakavaa se voi olla pahimmassa tapauksessa. Ei kaikki kiusatut ei kaikille käy samalla lailla kuin minulle ja muille lukuisille. Pahimmillaan kiusaaminen passivoittaa ihmisen että se on vain neljän seinän sisällä käytännössä. Mä saan omasta kodistani ikuisen turvan että oma koti on mulle turvapaikka jossa koen turvaa vain , muualla en. Muualla koen tunteen "en kuulu tänne" "en ole ihan normaali että oon niin yliherkkä että sielu tuhansina paloina etten jaksa panostaa ihmissuhteisiin".
viestin lähettäjä juha PohjolaTunnen sympatiaa sinua kohtaan. Koeta iloita keväästä ja kesästä. Ota vaikka aurinkoa.
Tsemppiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
viestin lähettäjä juha PohjolaIhmisarvosta olet täysin oikeassa. Meillä kaikilla on ihmisarvo, ollaan me millaisia tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295534Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144114Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512860Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2871372Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601229
- 791149
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971136Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2191134