Kreikan Delfoin oraakkeli osasi puhua "enkelien kielillä" (glossolaliaa), jota Paavalikin kokeili Korinton seurakunnassa, mutta sitten lopulta luopui sen kielen puhumisesta.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Paavali osasi puhua enkelien kieltäkin
10
93
Vastaukset
- Anonyymi
1. Kor. 13:1
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
enkelien kieli=glossolalia, sekava molotus, hurmoskieli
γλωσσα
glossa gloce-sah'
1 εαν ταις γλωσσαις των ανθρωπων λαλω και των αγγελων αγαπην δε μη εχω γεγονα χαλκος ηχων η κυμβαλον αλαλαζον - Anonyymi
Raamatussa enkelit puhuvat ihmisten ymmärtämää selkokieltä, ei mitään salakieliä.
Jopa aasi puhui ihmisten ymmärtämää kieltä.- Anonyymi
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
- Anonyymi
No oho! Aika kova jätkä!
- Anonyymi
Lähetysmatkoilla mukana oli pätevä enkelien kielten tulkki.
2. Kor. 12:7
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
King Jamesin käännöksen mukaan oikein viestinnän ja markkkinoinnin ammattilainen:
"The messenger of Satan"
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Textus Receptus
και τη υπερβολη των αποκαλυψεων ινα μη υπεραιρωμαι εδοθη μοι σκολοψ τη σαρκι αγγελος σαταν ινα με κολαφιζη ινα μη υπεραιρωμαι - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähetysmatkoilla mukana oli pätevä enkelien kielten tulkki.
2. Kor. 12:7
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
King Jamesin käännöksen mukaan oikein viestinnän ja markkkinoinnin ammattilainen:
"The messenger of Satan"
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
Textus Receptus
και τη υπερβολη των αποκαλυψεων ινα μη υπεραιρωμαι εδοθη μοι σκολοψ τη σαρκι αγγελος σαταν ινα με κολαφιζη ινα μη υπεραιρωμαιEnkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiä, joilta puuttuu fyysinen ruumis.
Saastaisen hengen paluu
24 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.'
25 Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,
26 se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa."
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Kuinka henget koetellaan?
Heti kun suusta alkaa tulla epämääräistä hengen puhetta ja molotusta, niin keskeytä hengen puhe ja kysy puhuvalta hengeltä käskevällä äänellä hengen nimeä.
Mark. 5:9
Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkelit on palvelukseen lähetettyjä henkiä, joilta puuttuu fyysinen ruumis.
Saastaisen hengen paluu
24 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.'
25 Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,
26 se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa."
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Kuinka henget koetellaan?
Heti kun suusta alkaa tulla epämääräistä hengen puhetta ja molotusta, niin keskeytä hengen puhe ja kysy puhuvalta hengeltä käskevällä äänellä hengen nimeä.
Mark. 5:9
Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".Jes. 8:19
Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja-ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?
- Anonyymi
Korintto kuului Kreikan Delfoin maakuntaan, jossa ihmiset palvoivat ja ihailivat siellä vaikuttanut Delfoin oraakkelia, joka puhui hurmoskielillä sekavia molotuksia, eli glossolaliaa, mitä erityiset siihen tehtävään vihityt papit yrittivät muuttaa ymmärrettävään ennustusten muotoon.
Paavali käytti samaa tekniikkaa Korinton seurakunnassa päästäkseen paikallisten suosioon. Hurmoskieliä varten oli erityiset selittäjät, jotka yrittivät muuttaa hurmoskielisen molotuksen ymmärrettävään muotoon.
Paavali oli vielä tappohommissa, eikä käsittänyt, että helluntaina Jerusalemissa oikeat apostolit puhuivat Pyhän Hengen voimasta oikeilla vierailla kielillä järkeviä asioita, ei mitään hurmoskielistä molotusta, mitä Korintossa puhuttiin.- Anonyymi
OIkea kielillä puhumisen armolahja helluntaina Jerusalemissa tarkoitti oikeilla vierailla kielillä puhumista järkeviä asioita, kun Pyhä Henki tuli näkyvässä hahmossa Tulisten Kielten muodossa oikeiden Jeesuksen seurassa eläneiden apostolien pään päälle. Sen päivän jälkeen Tulisia Kieliä ei enää näkynyt.
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OIkea kielillä puhumisen armolahja helluntaina Jerusalemissa tarkoitti oikeilla vierailla kielillä puhumista järkeviä asioita, kun Pyhä Henki tuli näkyvässä hahmossa Tulisten Kielten muodossa oikeiden Jeesuksen seurassa eläneiden apostolien pään päälle. Sen päivän jälkeen Tulisia Kieliä ei enää näkynyt.
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?Ja niitä matkijoita piisaa vielä tänä päivänäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1946769- 1581975
- 1131658
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️541185Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢441059Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu981017Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6957Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251924- 41889