Mulla on ollut pari viikkoo sotekyytipalvelu (1. koskaan mikä tullu mukisematta). Maksaa se tietty vähän veroista mutta halpaa kuin mikä tässä kaupungissa verrattuna syrjäkylien kuskauksiin. Kyllä tämä on aika luxusta, kun joku voi asua ties missä missä korvessa ja sotetaksi kuskaa palveluihin, kaverille ym. yleensä 18 matkaa/kk tai jopa enemmän!
Mulla on se 18 ja periaatteessa alue koko Loimaa mutta kyllä se käytännössä on kaupunki vaan, kun ei täällä muuten ole juuri nähtävää enkä tunne kyliltä ketään missä kävisin. Jaaniin no on Kertunmäki ja Alastarocircuit - ekassa jo kävin ja katsotaan nyt tokaa syksymmällä. Golfi ei suju/ei pysty kuin putti mutta en mä sitä vaan viitsi.
Sitten otsikkoon...
Mä siis tiedän käytännössä vain tämän uuden systeemin, mutta jo on tullut sellaista, että vanha olisi varmaan ollut parempi.
Soittaen on yleensä päässyt läpi lyhyellä odotuksella ja kaikki mennyt sujuvasti. Taksi on tullut "heti"-tilauksella vartin sisällä mennen ja tullen sekä "klo xx:xx"-kutsulla 5 min. tarkkuudella yhtä kertaa lukuunottamatta eli aikas mukavasti siis
Mutta sitten tekstarit ja ns. toivetaksi tai paremminkin sopimustaksi esim. sillon jos tietty kellonaika johonkin.
Mä menin erääseen paikkaan toivetaksilla, jossa itse sovitaan kuski ja aika, mikä sitten ilmotetaan Taxidataan, ja he välittää viralliset kyydit tälle kys. taksille.
Samalla kertaa on myös se mitä en ymmärrä: asiakkaan pitää kysyä sopimustaksilta yksittäisen taksin nro ja kertoo Taxidatalle tilauksen yhteydessä!? Mitä ihmettä, eihän Taxidata ohjaa Loimaan takseja ts. miksi se ei voi olla niin Taxidata välittää tiedon kys. firmalle ja sieltä tulee se auto mikä tulee?! Hankalaa... Kyllä vanha systeemi parempi eli soitto suoraan autolijalle ja "maksu" kortilla.
Tekstareilla oon pistänyt muutaman. Kauemmin kestää mennä läpi kuin puhelut.
Kerran ihme pelleilyä, kun kerroin paikkakunnaksi Loimaan ja sanoin meneväni Prismaan: Oliko se Loimaan Prisma?... no mikä muukaan vai käykö täältä joku vaikka Turussa Prismassa taksilla!
Tänään pistin tekstarilla ja vain menon enkä paluuta niin ei tartte kelloo katsoo eikä suotta pistää puskuria. Jos taksin missaa, matka käytetty eli etukäteen ei kannata varailla ellei ole suht varma, että ehtiin taksiin - onneksi täällä sentään kuskit malttaa odottaa eikä käy ovella kääntymässä.
Mutta sitten se paluuviesti. Kutakuinkin "Ja nyt olis paluukyydin vuoro. Heti saa tulla hakeen. Apteekin viereinen sisäänkäynti." Tervehdykset, kiitokset, pakolliset tiedot oli jo menoviestissä. Kestää kestää ja lopulta mä soitin. Viesti oli ns. ignoonattu, kun se on epämuodollinen. Eihän näin nyt voi toimia ihan jo siksi, kun asiakas ei tiedä onko viesti vaan jonossa odottamassa tai muutenkaan!!!
Mä kysyin heiltä viime viikolla lukeeko nää viestit ihmeen vai tekoäly ja käykö epämuodolliset viestit esim. just noin paluukyydissä. Ihminen lukee ja siis kyllä sopii, sanottin. Näin myös tein seuraavana päivänä ja hyvin meni homma.
Tekoälypä ei muuten ymmärrä mikä on paluu kyyti: että lähtö ja määränpää on käänteiset!
Nii eikös ittu stana tänään joku neropatti sanonut,että pitää olla täsmälliset viestit eli ensin tervehdys, sitten nimi, nouto jne, ei me mihinkään epämääräisiin viesteihen vastata! Sitten hän keski väittää, että viestit poistetaan heti. Sanoin, että
tämähän ei voi pitää edes paikkaansa kun mä oon kerran jo toiminut kys. tavalla. Tai sitten vesti on tuntien päästä sattunut menee samalle henkilölle jolla vielä älyttömän hyvä muisti - tuskin?. Viestin poistuminen ei edes vahingossa ole mikää veruke tollasessa isossa puljussa varsinkaan: on "roskakorit" ym. palautusta, saa jopa operaattorin viestikeskuksesta pyydettyä. Konsteja on, asenne ratkaisee.
Ei minä itsekään poista mitään suoraan ikuisesti, vaan käytännössä roskiksen kautta.
Tuli vähän turhan pitkästi. mut laitoin kerralla oikeastaan kaiken asian tiimoilta, mutta siis mieltä ootte sotetaksin käyttäjät
lajijasuris
Mitä kokemuksia: Sotetaksi - Taxidatan toiminta
3
136
Vastaukset
- Anonyymi
...jäi pois tuoton toivetaksiin liittyen ... Mä päätinkin lähteä pois tuntia ennen kuin olin ennakkoon ilmottanut. Tämäkin pitää ilmoittaa myös Taxidatalle siitäkin huolimatta, että toivetaksin kanssa asiakas on suoraan yhteydessä autoijaan. Älytöntä, matkahan on jo taxidatan tiedossa ja kuski kai sen ajan tarttee eikä he!
Isoveli Varhaa tahtoo kytätä ihan kaikkea vai Taxidata tekee pikkukiusaa...?
lajijasuris - Anonyymi
Kuka näitä matkoja saa. Vammaiset vaan vai
- Anonyymi
En tiedä varmaksi vaikka hainkin, saako kenties muutkin kuin liikuntarajoitteiset, vanhukset ja kevat (vaikka pystyis käveleen/pyöräileen) kai ihan automaattisesti, kun heille muutenkin on extra-palvelut. Tuskin saa pelkästään pienillä tuloilla ainakaan. Kriteereistä ei ollut kuin pari sivua ympäripyöreetä Varhan sivuilla eikä muutamilla muilla nettisivuilla paljon enempää. Tuloraja myös on, ja yksinasuvalla se tais olla max. n. 1300€/kk, brutto mutta varoista en ole nähnyt mitään eli ei väliä?!
Taitaa olla jollain tavoin salaiset nuo soveltamisohjeet, mutta voisin kuvitella, että pitäisi olla avoimesti kaikkien saatavilla netissä. Virkakunta kovin pyrkii salaineen, vaikka meillä on aika avoimuutta painottava laki liittyen asiakirjoihin ja viranomaispäätöksiiin.
lajijasuris
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815