Terroristeista...

aye-serene

Tässä vaihteeksi kaiken kiihkoilun ja vihan sekaan, laitan erään muslimin kirjoituksen terroristeista...

MOHAMED OMAR, kirjailija, fanaatikoista jotka täytyy pysäyttää...
"Muslimeja? Ei, vain terroristeja......."

Lue.....

http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,670095,00.html

Että on niitä muslimeja, jotka uskaltavat julkisesti vastustaa terrorismia...

Mutta yksin ei paljoakaan voi tehdä, jotta tarvittaisiin oikein kunnon mielenosoituksia muslimeilta terrorismia vastaan...
Mutta hyvä näinkin...koko Ruotsin kansa pystyy lukemaan tuon artikkelin...ja nyt te...

Lukekaa tekin, ja antakaa vihanne mennä tuulen mukana...tarkoitan tietenkin että ei ole oikein vihata maailman kaikkia muslimeja...
Vihatkaa niitä terroristeja, mutta yrittäkää erottaa terrotistit tavallisista muslimeista...sillä eihän kaikki muslimit ole terroristeja...

Mahdattekonhan osata sen taidon??
Pahasti epäilen...

Hyvää huomenta kaille...

/aye

33

2014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaina

      Miksiköhän me tiedämme kysymättäkin, että tämmöinen yksittäinen kirjailija voi ottaa näinkin kielteisesti kantaa al-qaida toimintaan
      -Ruotsissa,
      mutta eipä näitä kommentteja kuulu esim. iranilaisilta kirjailijoilta?

      Islamin ongelmia ovat edelleenkin patriarkaalisuus, tottelemisvaatimus, sharia ja jihad. Siis ne ovat ao. uskonnon ongelmia, eikä paljon muutaman miljardin asiallisen ihmisen joukossa auta, jos prosenttikin ottaa väkivaltatulkinnat kirjaimellisesti. Muslimien itensä olisi aika keskustella uskontonsa sisällöstä. (Mikä taas luonnollisesti on varattu vain imaameille, vaiko?)

      • Ruosu

        että valtaosa maailman ihmisistä, niin musliimeista kuin kristityistäkin ymmmärtää sen että terroristit on vaan ryhmä miehiä jotka ovat luonnevkaisia, eivätkä pysty mihinkään normaaliin elämään, eivät pysty tekemään normaaleja töitä, ei elämään normaalia perehelämää jne jne. Heidän vainoharhaisuus saa heidät yhtymään jonkin asian tai aatteen puolesta ja 'kostamaan'...

        En usko että monikaan musliimivaltion johtaja, tai imaami hyväksyy tämän terroristien toiminnan mutta ehkä hekään eivät uskalla sanoa ääneen mielipidettään.

        Pelko on se miksi monikaan ei uskalla sanoa mitään, pelko on myös länsimaisten poliitikkojen reaktio terrorismiin ja heidän pelkonsa saa heidät vuorostaan 'kostamaan' terroristeille jne Vainoharhaketju senkun jatkuu, kunnes kumpi jompi osa puoli katkaisee sen.


      • jaina
        Ruosu kirjoitti:

        että valtaosa maailman ihmisistä, niin musliimeista kuin kristityistäkin ymmmärtää sen että terroristit on vaan ryhmä miehiä jotka ovat luonnevkaisia, eivätkä pysty mihinkään normaaliin elämään, eivät pysty tekemään normaaleja töitä, ei elämään normaalia perehelämää jne jne. Heidän vainoharhaisuus saa heidät yhtymään jonkin asian tai aatteen puolesta ja 'kostamaan'...

        En usko että monikaan musliimivaltion johtaja, tai imaami hyväksyy tämän terroristien toiminnan mutta ehkä hekään eivät uskalla sanoa ääneen mielipidettään.

        Pelko on se miksi monikaan ei uskalla sanoa mitään, pelko on myös länsimaisten poliitikkojen reaktio terrorismiin ja heidän pelkonsa saa heidät vuorostaan 'kostamaan' terroristeille jne Vainoharhaketju senkun jatkuu, kunnes kumpi jompi osa puoli katkaisee sen.

        Minä ihan ymmärsin jostain opiskelleeni, että salamurhilla ja kostonkierteellä on Lähi-Idässä tuhatvuotiset perinteet.

        Olisiko todellakin tavallisten muslimi-ihmisten aika aloittaa keskustelu siitä, että eniten tästä väkivaltakulttuurista kärsivät he itse ja että heitä kuitenkin on muslimeista eniten?

        Edesmennyt Paavi Johannes Paavali (jonka nimeä en tähän sävyyn todellakaan turhaan tunnusta) loihe kymmenille tuhansille puolalaisille, jotka sinnittelivät peloissaan kommunismin puristuksissa, että katsokaa ympärillenne ja että älää pelätkö. Siitä lausahduksesta alkoi neuvostoimperiumin alasajo.

        Ja virkistäväksi todellisuuteen herättäjäksi laitanpa tähän linkin, jossa voi käydä ihastelemassa hieman itsenäisempää islamin vaikutuspiirissä syntynyttä toimintaa:

        http://www.rawa.org/


      • Ruosu
        jaina kirjoitti:

        Minä ihan ymmärsin jostain opiskelleeni, että salamurhilla ja kostonkierteellä on Lähi-Idässä tuhatvuotiset perinteet.

        Olisiko todellakin tavallisten muslimi-ihmisten aika aloittaa keskustelu siitä, että eniten tästä väkivaltakulttuurista kärsivät he itse ja että heitä kuitenkin on muslimeista eniten?

        Edesmennyt Paavi Johannes Paavali (jonka nimeä en tähän sävyyn todellakaan turhaan tunnusta) loihe kymmenille tuhansille puolalaisille, jotka sinnittelivät peloissaan kommunismin puristuksissa, että katsokaa ympärillenne ja että älää pelätkö. Siitä lausahduksesta alkoi neuvostoimperiumin alasajo.

        Ja virkistäväksi todellisuuteen herättäjäksi laitanpa tähän linkin, jossa voi käydä ihastelemassa hieman itsenäisempää islamin vaikutuspiirissä syntynyttä toimintaa:

        http://www.rawa.org/

        ei ole Lähi-Idän yksinomaisuutta. Se on jokaisen ihmisen häpeäpilkku.


      • aye-serene
        Ruosu kirjoitti:

        että valtaosa maailman ihmisistä, niin musliimeista kuin kristityistäkin ymmmärtää sen että terroristit on vaan ryhmä miehiä jotka ovat luonnevkaisia, eivätkä pysty mihinkään normaaliin elämään, eivät pysty tekemään normaaleja töitä, ei elämään normaalia perehelämää jne jne. Heidän vainoharhaisuus saa heidät yhtymään jonkin asian tai aatteen puolesta ja 'kostamaan'...

        En usko että monikaan musliimivaltion johtaja, tai imaami hyväksyy tämän terroristien toiminnan mutta ehkä hekään eivät uskalla sanoa ääneen mielipidettään.

        Pelko on se miksi monikaan ei uskalla sanoa mitään, pelko on myös länsimaisten poliitikkojen reaktio terrorismiin ja heidän pelkonsa saa heidät vuorostaan 'kostamaan' terroristeille jne Vainoharhaketju senkun jatkuu, kunnes kumpi jompi osa puoli katkaisee sen.

        ...täällä on meneillään todella kiihkoisa kansanviha...en olisi uskonut ;)) Että ovat noin vihamielistä ja terrorisoivaa kansaa...
        Kirjoitit hyvin...mutta ei taida tehota kansaan täällää...

        mvh/aye


      • aye-serene

        ...en ole vastaillut kaikille tässä viestissäni...se ei ollut tarkoituksenikaan...

        ...vastatessasi minulle ateismi-palstalla tänään...muistin että taisin nähdä nimesi täällä eilen...
        ...tässä olen nyt jaina...:)

        - Minusta se oli hyvin ja rohkeasti tehty tuolta kirjailijalta kirjoittaa sen mitä hän kirjoitti...

        - Imaameista puheen ollen:
        ...meillä yksi imaami uskalsi ottaa offentligt kantaa terrorismiin

        Lue...
        http://www.sr.se/cgi-bin/blekinge/nyheter/artikel.asp?artikel=654668

        - Tietenkin...näin vähäiset protestit ei riitä mihinkään...
        ...parasta olisi jos muslimimaissa imaamiit ja sheikhit puhuisivat offentligt terrorismia vastaan...koska se sattuu olemaan näin että useimmissa tapauksissa muslimit kuuntelee mitä imaamit sanoo tai mitä mieltä sheikhit on asiasta tai miten sheikhit tulkitsee Koraania...sellainen avustaisi muslimeja uskaltautumaan tuomitsemaan nämä terroriteot offentligt...

        - niin, se on ikävää että muslimit ei protestoi yhdessä terrorismia vastaan sen suuremmin...mutta minä en voi asiaa auttaa että niin ei tapahdu...

        - Ja taas toisekseen...ei kaikki muslimit ole vastuussa siitä mitä nämä terroristit tekee...jokainen on vastuussa omista teoistaan ja omista sanoistaan...

        /aye


      • jaina
        aye-serene kirjoitti:

        ...en ole vastaillut kaikille tässä viestissäni...se ei ollut tarkoituksenikaan...

        ...vastatessasi minulle ateismi-palstalla tänään...muistin että taisin nähdä nimesi täällä eilen...
        ...tässä olen nyt jaina...:)

        - Minusta se oli hyvin ja rohkeasti tehty tuolta kirjailijalta kirjoittaa sen mitä hän kirjoitti...

        - Imaameista puheen ollen:
        ...meillä yksi imaami uskalsi ottaa offentligt kantaa terrorismiin

        Lue...
        http://www.sr.se/cgi-bin/blekinge/nyheter/artikel.asp?artikel=654668

        - Tietenkin...näin vähäiset protestit ei riitä mihinkään...
        ...parasta olisi jos muslimimaissa imaamiit ja sheikhit puhuisivat offentligt terrorismia vastaan...koska se sattuu olemaan näin että useimmissa tapauksissa muslimit kuuntelee mitä imaamit sanoo tai mitä mieltä sheikhit on asiasta tai miten sheikhit tulkitsee Koraania...sellainen avustaisi muslimeja uskaltautumaan tuomitsemaan nämä terroriteot offentligt...

        - niin, se on ikävää että muslimit ei protestoi yhdessä terrorismia vastaan sen suuremmin...mutta minä en voi asiaa auttaa että niin ei tapahdu...

        - Ja taas toisekseen...ei kaikki muslimit ole vastuussa siitä mitä nämä terroristit tekee...jokainen on vastuussa omista teoistaan ja omista sanoistaan...

        /aye

        Aye-Serene kirjoitti:
        "...parasta olisi jos muslimimaissa imaamiit ja sheikhit puhuisivat offentligt terrorismia vastaan...koska se sattuu olemaan näin että useimmissa tapauksissa muslimit kuuntelee mitä imaamit sanoo tai mitä mieltä sheikhit on asiasta tai miten sheikhit tulkitsee Koraania...sellainen avustaisi muslimeja uskaltautumaan tuomitsemaan nämä terroriteot offentligt... "

        Asiahan ei minulle mitenkään kuulu (myönnän jääviyteni sekä pyydän anteeksi asennettani, jos se vaikuttaa ylimieliseltä), mutta mieleen juolahtaa, että olisiko aika tavallisten ihmisten sekä islaminuskoisten, että arabien alkaa keskustelu siitä, ketä he oikein ovat totellakseen ja ketä he oikein ovat pitääkseen johtajinaan. Itsenäistyminen, offentligt, olisi näin länsimaalaisen femakon silmissä luonnollisesti se tavoiteltavin ynnä suotavin vaihtoehto.

        Esimerkiksi: puhuvatkohan nuoret muslimitytöt uskonnostaan? Keskenään? Kuunnellaanko heitä ja heidän heittojaan? (Vrt. [vaikka vähän nolo esimerkki onkin niin] nyt vaikka provo-Mirkaa erinäisillä palstoilla täällä.)

        "- niin, se on ikävää että muslimit ei protestoi yhdessä terrorismia vastaan sen suuremmin...mutta minä en voi asiaa auttaa että niin ei tapahdu...
        - Ja taas toisekseen...ei kaikki muslimit ole vastuussa siitä mitä nämä terroristit tekee...jokainen on vastuussa omista teoistaan ja omista sanoistaan..."

        Tässä vastuukysymyskessä minä olen toista mieltä. Meidät on opetettu uskomaan, että olemme henk.koht. vastuussa omista teoistamme, mutta meillä on ihmisyhteisön jäseninä sekä maapallon asukkeina ynnä ekosysteemeihin osallistuvina olentoina vastuu myös siitä, mitä ympärillämme tapahtuu.

        Vastuu ei ole mielestäni sitä, että on henk.koht. tehnyt jotain (esim. väärin). Vastuu on mielestäni sitä, että tekee maailmaa rakentaakseen (mitä se sitten kulloinkin sattuukin olemaan) sen, mitä kykenee, eikä väistä tätä.

        Vastuu on mielestäni myös sitä, että valitsee toivon todennäköisyyden sijaan.

        Meillä kullakin on vastuumme itsestämme, lähimmäisistämme, ympäristöstämme, luonnosta jne. Eikä tämä tietenkään tarkoita, että yksilöiden tulisi ottaa muuttaakseen maailmaa kerralla, vaan sitä, että tekee, minkä kykenee.

        Sillä pienikin teko voi muuttaa tarpeeksi. Ja kuten eräs kirjoittaja (jonka tarkastan kohta) kirjoitti:
        myös pieni teko voi olla riittävä.


      • oggilta
        jaina kirjoitti:

        Aye-Serene kirjoitti:
        "...parasta olisi jos muslimimaissa imaamiit ja sheikhit puhuisivat offentligt terrorismia vastaan...koska se sattuu olemaan näin että useimmissa tapauksissa muslimit kuuntelee mitä imaamit sanoo tai mitä mieltä sheikhit on asiasta tai miten sheikhit tulkitsee Koraania...sellainen avustaisi muslimeja uskaltautumaan tuomitsemaan nämä terroriteot offentligt... "

        Asiahan ei minulle mitenkään kuulu (myönnän jääviyteni sekä pyydän anteeksi asennettani, jos se vaikuttaa ylimieliseltä), mutta mieleen juolahtaa, että olisiko aika tavallisten ihmisten sekä islaminuskoisten, että arabien alkaa keskustelu siitä, ketä he oikein ovat totellakseen ja ketä he oikein ovat pitääkseen johtajinaan. Itsenäistyminen, offentligt, olisi näin länsimaalaisen femakon silmissä luonnollisesti se tavoiteltavin ynnä suotavin vaihtoehto.

        Esimerkiksi: puhuvatkohan nuoret muslimitytöt uskonnostaan? Keskenään? Kuunnellaanko heitä ja heidän heittojaan? (Vrt. [vaikka vähän nolo esimerkki onkin niin] nyt vaikka provo-Mirkaa erinäisillä palstoilla täällä.)

        "- niin, se on ikävää että muslimit ei protestoi yhdessä terrorismia vastaan sen suuremmin...mutta minä en voi asiaa auttaa että niin ei tapahdu...
        - Ja taas toisekseen...ei kaikki muslimit ole vastuussa siitä mitä nämä terroristit tekee...jokainen on vastuussa omista teoistaan ja omista sanoistaan..."

        Tässä vastuukysymyskessä minä olen toista mieltä. Meidät on opetettu uskomaan, että olemme henk.koht. vastuussa omista teoistamme, mutta meillä on ihmisyhteisön jäseninä sekä maapallon asukkeina ynnä ekosysteemeihin osallistuvina olentoina vastuu myös siitä, mitä ympärillämme tapahtuu.

        Vastuu ei ole mielestäni sitä, että on henk.koht. tehnyt jotain (esim. väärin). Vastuu on mielestäni sitä, että tekee maailmaa rakentaakseen (mitä se sitten kulloinkin sattuukin olemaan) sen, mitä kykenee, eikä väistä tätä.

        Vastuu on mielestäni myös sitä, että valitsee toivon todennäköisyyden sijaan.

        Meillä kullakin on vastuumme itsestämme, lähimmäisistämme, ympäristöstämme, luonnosta jne. Eikä tämä tietenkään tarkoita, että yksilöiden tulisi ottaa muuttaakseen maailmaa kerralla, vaan sitä, että tekee, minkä kykenee.

        Sillä pienikin teko voi muuttaa tarpeeksi. Ja kuten eräs kirjoittaja (jonka tarkastan kohta) kirjoitti:
        myös pieni teko voi olla riittävä.

        Oggi:
        "Myös pieni teko voi olla riittävä."

        Vastaus oli ateismi -palstalla avauksessa
        "Palstan".


      • aye-serene
        jaina kirjoitti:

        Aye-Serene kirjoitti:
        "...parasta olisi jos muslimimaissa imaamiit ja sheikhit puhuisivat offentligt terrorismia vastaan...koska se sattuu olemaan näin että useimmissa tapauksissa muslimit kuuntelee mitä imaamit sanoo tai mitä mieltä sheikhit on asiasta tai miten sheikhit tulkitsee Koraania...sellainen avustaisi muslimeja uskaltautumaan tuomitsemaan nämä terroriteot offentligt... "

        Asiahan ei minulle mitenkään kuulu (myönnän jääviyteni sekä pyydän anteeksi asennettani, jos se vaikuttaa ylimieliseltä), mutta mieleen juolahtaa, että olisiko aika tavallisten ihmisten sekä islaminuskoisten, että arabien alkaa keskustelu siitä, ketä he oikein ovat totellakseen ja ketä he oikein ovat pitääkseen johtajinaan. Itsenäistyminen, offentligt, olisi näin länsimaalaisen femakon silmissä luonnollisesti se tavoiteltavin ynnä suotavin vaihtoehto.

        Esimerkiksi: puhuvatkohan nuoret muslimitytöt uskonnostaan? Keskenään? Kuunnellaanko heitä ja heidän heittojaan? (Vrt. [vaikka vähän nolo esimerkki onkin niin] nyt vaikka provo-Mirkaa erinäisillä palstoilla täällä.)

        "- niin, se on ikävää että muslimit ei protestoi yhdessä terrorismia vastaan sen suuremmin...mutta minä en voi asiaa auttaa että niin ei tapahdu...
        - Ja taas toisekseen...ei kaikki muslimit ole vastuussa siitä mitä nämä terroristit tekee...jokainen on vastuussa omista teoistaan ja omista sanoistaan..."

        Tässä vastuukysymyskessä minä olen toista mieltä. Meidät on opetettu uskomaan, että olemme henk.koht. vastuussa omista teoistamme, mutta meillä on ihmisyhteisön jäseninä sekä maapallon asukkeina ynnä ekosysteemeihin osallistuvina olentoina vastuu myös siitä, mitä ympärillämme tapahtuu.

        Vastuu ei ole mielestäni sitä, että on henk.koht. tehnyt jotain (esim. väärin). Vastuu on mielestäni sitä, että tekee maailmaa rakentaakseen (mitä se sitten kulloinkin sattuukin olemaan) sen, mitä kykenee, eikä väistä tätä.

        Vastuu on mielestäni myös sitä, että valitsee toivon todennäköisyyden sijaan.

        Meillä kullakin on vastuumme itsestämme, lähimmäisistämme, ympäristöstämme, luonnosta jne. Eikä tämä tietenkään tarkoita, että yksilöiden tulisi ottaa muuttaakseen maailmaa kerralla, vaan sitä, että tekee, minkä kykenee.

        Sillä pienikin teko voi muuttaa tarpeeksi. Ja kuten eräs kirjoittaja (jonka tarkastan kohta) kirjoitti:
        myös pieni teko voi olla riittävä.

        ...hyvä.

        >>>mutta mieleen juolahtaa, että olisiko aika tavallisten ihmisten sekä islaminuskoisten, että arabien alkaa keskustelu siitä, ketä he oikein ovat totellakseen ja ketä he oikein ovat pitääkseen johtajinaan.>>>

        - Ehkä...mutta se on heidän oma asia...ja asia on kaiketi aika vaikea...koska on monia imaameja...on monia sheikhejä...ja jokaisella heillä tahtoo olla oma tulkinta Koraanista...
        - On aivan luonnollista että muslimit lukevat sheikhejen tulkintoja Islamista...

        - Tietääkseni asia on aivan samoin kristinuskossa...on monta eri lahkoa ja joka lahkolla omat opit jotka perustuvat Raamattuun...

        - Keitä ihmisiä uskovaiset voi pitää johtajinaan?
        - Keitä ihmisiä kristityt pitää johtajanaan?
        - Keitä ihmisiä muslimit voi pitää johtajinaan?

        - Jokainen valitsee itse *polkunsa*, eikö vain?

        >>>Itsenäistyminen, offentligt, olisi näin länsimaalaisen femakon silmissä luonnollisesti se tavoiteltavin ynnä suotavin vaihtoehto.>>>

        - Tarkoitatko individuellt intsenäistymistä? Että he jättäisivät pois muiten ohjeet ja opit ja tulkitsisivat itse Koraaniaan?? Niinkö meinaat? :)

        >>>Esimerkiksi: puhuvatkohan nuoret muslimitytöt uskonnostaan? Keskenään? Kuunnellaanko heitä ja heidän heittojaan? >>>

        - Tähän minä en osaa vastata...
        - Voin kuitenkin mainita että meillä muutamassa foorumissa on muslimi-naiset...muslimi-tytöt...alkaneet puhua uskostaan...ja muutamat heistä vaikuttavat hyvin kriittisiltä siihen mitä Islamin oppi on nyt...heillä on omia ideoita joita he uskaltaa tuoda julki palstalla ainakin...yksi on jopa ruotsalaisen kanssa aviossa...

        >>>Tässä vastuukysymyskessä minä olen toista mieltä. Meidät on opetettu uskomaan, että olemme henk.koht. vastuussa omista teoistamme, mutta meillä on ihmisyhteisön jäseninä sekä maapallon asukkeina ynnä ekosysteemeihin osallistuvina olentoina vastuu myös siitä, mitä ympärillämme tapahtuu.>>>

        - Ok. minut taas on opetettu ottamaan vastuu omista teoistani ja sanoistani...ei vaatimaan että asioihin viattomia vaaditaan tilille muitten teoista...minusta se on jotenkin henkilökohtainen asia...haluaako protestoida vai ei...olisihan se tietenkin hyvä jos se tehtäisiin...mutta se on tehtävä omasta halusta...ei toisten painostuksesta...

        - Minä en laita kaikkia muslimeja vastuuseen näistä terroriteoista...vain terroristit itse.

        /aye


    • Pussihukka

      Kerropa, vieläkö siellä ruotsissa saarnataan wahhabismia moskeijoissa?

      • aye-serene

        ...ainakin niissä moskeijoissa jotka omistaa joku saudi...mutta tiedätkö mitä...eihän me voida varmuudella mitään tietää...kun kaikki imaamit ei edes silloin suostunut haastatteluun...

        Mutta nyt olikin kysymys tuosta kirjailijasta...ajattele jos useampi uskaltaisi tehdä samoin???
        Jostainhan on aloitettava...

        /aye


    • ME¤&

      kertaakaan läpi kuva/artikkeli/video-linkkejä (salaa kuvattuja) ennenkuin sensuuri repi/repii ne pois tältä palstalta, kuvia,kertomuksia,videoita niitten arkielämästä ... ja ystävä hyvä, usko kun sanon, se on sairasta touhua mitä ne harrastaa siellä, ja nyttemmin (verhotusti) euroopassa ... jo meidän rikoslakiemme mukaan 75% saman tien tuomiolle ... eli unohdetaan nyt se niitten "pyhä" kirja ...jos ostat käytetyn auton, koeajat sen. jos ostat niitten kulttuuria, koeajat sitä ensin ja heti toteat: nej tack, aldrig!

      • aye-serene

        ...mikä lausunto. ;)) Kyllä minä olen nähnyt jos jonkinlaista kuvaa ja videota...

        Mutta asian ydinhän tässä on tuo kirjailija...ja mitä hän sanoo...ehkä joku muukin uskaltautuu tekemään samoin...toivokaamme niin...

        /aye


      • aye-serene kirjoitti:

        ...mikä lausunto. ;)) Kyllä minä olen nähnyt jos jonkinlaista kuvaa ja videota...

        Mutta asian ydinhän tässä on tuo kirjailija...ja mitä hän sanoo...ehkä joku muukin uskaltautuu tekemään samoin...toivokaamme niin...

        /aye

        Niinhän se on että toinen lentää lentokoneella rakennusten kylkeen tappamalla samalla itsensä sekä siviileitä, toiset pelkurimaisesti näppäilee tietokoneeseensa koordinaatit ja poksauttaa ohjukset, tappaen toiselta siviileitä. Toisessa ei ole mitään vikaa ja se on täysin sallittua ja siihen vedetään koko muu maailma mukaan, toiset mielletään ilkeiksi terroristeiksi, jotka haluavat vain pahaa. Kukaan näistä "terrorismin vastaisista" maista ei takuulla ole mennyt kysymään 'terroristien' näkökantaa asiaan, ja syytä, MIKSI he silloin kerran ajoivat tornien seinään ja miksi he nyt poksauttivat julkisia kulkuvälineitä.


      • aye-serene
        Nowhereman kirjoitti:

        Niinhän se on että toinen lentää lentokoneella rakennusten kylkeen tappamalla samalla itsensä sekä siviileitä, toiset pelkurimaisesti näppäilee tietokoneeseensa koordinaatit ja poksauttaa ohjukset, tappaen toiselta siviileitä. Toisessa ei ole mitään vikaa ja se on täysin sallittua ja siihen vedetään koko muu maailma mukaan, toiset mielletään ilkeiksi terroristeiksi, jotka haluavat vain pahaa. Kukaan näistä "terrorismin vastaisista" maista ei takuulla ole mennyt kysymään 'terroristien' näkökantaa asiaan, ja syytä, MIKSI he silloin kerran ajoivat tornien seinään ja miksi he nyt poksauttivat julkisia kulkuvälineitä.

        ...terroristit varmaankaan liiiku samoissa piireissä kuin esim. muslimimaitten päättäjät, pahasti epäilen...

        Onhan noita terroristeiksi epäityjä meilläkin...ollut jo pitempään...pari heistä on saanut vankilatuomiot täällä...muita vahditaan...jos ei ole tarpeeksi todisteita...niin eihän sitä noin vain voi ottaa kiinni...laki sanoo niin ja näin...vahinko vain ettei voi...

        Jotta milläs luulette että muslimimaitten päättäjät voisi jutella noitten terroristien kanssa? Piilossahan nämä rikolliset pysyy...useimmat aainakin...

        Viestini tarkoituksena on vain muistuttaa palstalaisille että kaikki muslimit ei ole terroristeja, vaikka moni terroristi onkin muslimi...

        /aye


      • ateisti-45
        Nowhereman kirjoitti:

        Niinhän se on että toinen lentää lentokoneella rakennusten kylkeen tappamalla samalla itsensä sekä siviileitä, toiset pelkurimaisesti näppäilee tietokoneeseensa koordinaatit ja poksauttaa ohjukset, tappaen toiselta siviileitä. Toisessa ei ole mitään vikaa ja se on täysin sallittua ja siihen vedetään koko muu maailma mukaan, toiset mielletään ilkeiksi terroristeiksi, jotka haluavat vain pahaa. Kukaan näistä "terrorismin vastaisista" maista ei takuulla ole mennyt kysymään 'terroristien' näkökantaa asiaan, ja syytä, MIKSI he silloin kerran ajoivat tornien seinään ja miksi he nyt poksauttivat julkisia kulkuvälineitä.

        pyritään sodissa välttämään vaikka niitä taistelujen seurauksena saattaa silti tullakin.

        Terrorismi on asia erikseen, siinä päinvastoin yritetään tarkoituksella vahingoittaa siviilejä päämääränä usein mahdollisimman monen tappaminen ja vahigoittaminen kuten esim juuri WTC-iskuissa. Se että tekijät itsekin kuolivat ei tee heistä sankareita. Jos tapan joukon siviilejä, jossa yhteydessä menetän omankin henkeni, olen silti raukka, en mitään muuta. Jos sinulla on toiset mittapuut kerro mitkä ne ovat.

        WTC -iskun tekijät vieläpä uskoivat pääsevänsä Paratiisin neitsyitä naimaan, joten he olivat halpahintaisia palkkiontavoittelijoita jotka tappoivat tuhansia siviilejä saadakseen itselleen 72 käyttämätöntä tiukkaa pillua. Sodassa on säännöt, terrorissa ei. Terrori on pelkkää joukkomurhaa.


      • Ruosu
        aye-serene kirjoitti:

        ...terroristit varmaankaan liiiku samoissa piireissä kuin esim. muslimimaitten päättäjät, pahasti epäilen...

        Onhan noita terroristeiksi epäityjä meilläkin...ollut jo pitempään...pari heistä on saanut vankilatuomiot täällä...muita vahditaan...jos ei ole tarpeeksi todisteita...niin eihän sitä noin vain voi ottaa kiinni...laki sanoo niin ja näin...vahinko vain ettei voi...

        Jotta milläs luulette että muslimimaitten päättäjät voisi jutella noitten terroristien kanssa? Piilossahan nämä rikolliset pysyy...useimmat aainakin...

        Viestini tarkoituksena on vain muistuttaa palstalaisille että kaikki muslimit ei ole terroristeja, vaikka moni terroristi onkin muslimi...

        /aye

        että se onkin Ruotsissa hyvää että ihmisen itseoikeus on pysynyt.
        Ajattelin vaan että lakihan sanoo ettei edes mielisairaita saa ottaa väkisin huostaan ennekuin hän on tehnyt jotain itselleen tai toisille.

        Samahan se koskee epäiltyjä terroristejakin. Joo meitä kaikkia muitakin. Oikeusturva sentään toimii aika hyvin Ruotsissa.

        Ja lopuksi, olen sama mieltä aye, ei kaikki musliimit ole terroristeja. Miedän olisi parasta välttää heittäytymästä musta-valkoajatteluun ja vetää kaikkia samalla kammalla. Silloinhan me toimitaa ja ajatellaan juuri samlla tavalla kuin terrosristit tai se toinen osapuoli tässä terrorsiti sodassa, demokratatiset kristittyjen valtioiden päämiehet.


    • Vihdoinkin

      Juuri näin! Eihän kaikki saksalaiset ollut natseja. Jotkut oli niitä hyviäkin. Mun mielestä on typerää tulla terrorisoimaan tätä palstaa, kun voi aika suurella varmuudella sanoa, että ei tällä palstalla liiku terroristeja. Ne kyhäilee jossain autotallissa pommeja.

      Tosin mä en saanut juurikaan mitään selvää tosta artikkelista, kun en vielä osaa ruotsia niin hyvin, joten en ala sitä setvimään. Mutta musta on tperää yleistää, että kaikki muslimit on terroristeja, tai että kaikki terroristit on muslimeja.
      Mitä G. W. Bush sitten on ollut Irakissa? Nallekarhu, joka jakaa lapsille ilmaista karkkia?
      -Nääh, ei kuulosta oikeelta.
      Mutta kyllä te varmasti jotain tiedätte. Että mitään massatuho-aseita ei edes ollut? -Se oli vale! Amerikkalainen vale, jotta ne pääsis Irakiin sotimaan.
      Ja nyt miettikää kuinka moni musliminainen, -mies, ja -lapsi, sekä liittoutuneiden sotilas on kuollut turhaan, jonkun valheen vuoksi.
      Eikö vieläkään mene läpi?
      Valheet johti maailman tähän. Ei islam, eikä kukaan suomalainen muslimi. Vaan valheet.

      • ME¤&

        L U E tän ketjun muut viestit, ja sitten yritä ite päätellä. Saddamitoope, irakin entinen presidentti, tappo enemmän omiaan ja kurdeja ku jenkit osais uneksia ... ja se tapatti niitä huvikseen tai vallansyistä ... kysypä joltain irakin aidolta pakolaiselta miks se on täällä ja mitä saddamin hallinto ehti tehdä sen perheelle ... ja älä kuunaa päivänä vastaa että nyt sitten saddami on korvattu bushilla ... kysy sen maan omilta uhreilta.


      • ateisti-45

        että muslimeista vain pienen pienen pieni prosentti on terroristeja. Eikä heitä tällä palstalla ole, kannattajat ovat siten asia erikseen.

        Artikkeli oli hyvä siinä sanottiin asiat niin kuin ne ovat eikä syitä sysätty muiden niskoille tavanomaiseen tapaan.

        Irakin sotaan jouduttiin Saddam Hussein nimisen muslimin takia, muslimin joka on tappanut muita muslimeja enemmän kuin kukaan muu. Tarkoituksella, hyökkäyssodilla, kansanmurhilla, terrorilla, kidutuksella.


      • Ruosu

        Otan osaa.


      • ME¤&
        Ruosu kirjoitti:

        Otan osaa.

        Otat osaa mihin? Maanpuolustukseen? Vaiko vihdoinkin-nimimerkin menettämiin omaisiin, jotka Bush on tapattanut, niinkö?


      • Eihän?

        Tuossa aiemmassa ketjussa kirjoitin aapoismin alkavan vasta muutaman päivän kuluttua pölyn laskeuduttua.

        Myönnän olleeni väärässä, naivius ja bimbous näyttävät reagoivan tapahtumiin entistä nopeammin.


      • jaina

        Natsit kaappasivat valtaansa koko demokraattisesti hallitun maan sotavoimat
        ja natsismi aatteena olisi ollut hoideltavissa jos sen tuhoamisaikeet olisi otettu vakavasti.

        Tilanne on tasan vastaava islamistien suhteen. Vastuu muutoksesta lankeaa mielestäni nimenomaan rauhanomaisille muslimeille, oli se sitten kuinka epämukavaa tai pelottavaa tahansa, se vastuunkanto.

        Mutta, organismi pyrkii tasapainoon, eikä se saa sysäystä muutokseen, joka pakottaa sen ottamaan uuden askeleen, muualta kuin ulkopuolelta. Länsimaiden raivo nyt voisi olla yksi sellainen.


      • ateisti-45 kirjoitti:

        että muslimeista vain pienen pienen pieni prosentti on terroristeja. Eikä heitä tällä palstalla ole, kannattajat ovat siten asia erikseen.

        Artikkeli oli hyvä siinä sanottiin asiat niin kuin ne ovat eikä syitä sysätty muiden niskoille tavanomaiseen tapaan.

        Irakin sotaan jouduttiin Saddam Hussein nimisen muslimin takia, muslimin joka on tappanut muita muslimeja enemmän kuin kukaan muu. Tarkoituksella, hyökkäyssodilla, kansanmurhilla, terrorilla, kidutuksella.

        ei ole mikään kiihkomuslimi päinvastoin hän vainosi uskovaisia.
        ja miksei bush & kumppanit ole kaatanut muita diktaattoreja kyllä niitä maailmasta löytyy. olisiko mahdollisesti syynä oljy??


      • ateisti-45
        karvapää kirjoitti:

        ei ole mikään kiihkomuslimi päinvastoin hän vainosi uskovaisia.
        ja miksei bush & kumppanit ole kaatanut muita diktaattoreja kyllä niitä maailmasta löytyy. olisiko mahdollisesti syynä oljy??

        dikaattorit olivat vähemmän vaarallisia, vähemmän raakoja, vähemmän aseistautuneita tai hallitsivat vähemmän tulenaralla alueella. Jos öljy on syy miksei isä Bush jo marssinut Bagdadiin? Olisi ollut helpompaa kaikki.

        Rakastetun suuren johtajan Kim-Jong Il -poika on lähes yhtä vaarallinen mutta kun hänellä jo on ydinase, jota Saddamkin koko ajan tavoitteli, ja olisi varmasti lopulta saanutkin, nykyKimille ei siis enää voi mitään. Pohjoiskorealaiset kuolevat nälkään, johtaja sen kun pulskistuu ja voi esittää naapureille ja muulle maailmalle mitä vaateita vain.


      • Dusch
        karvapää kirjoitti:

        ei ole mikään kiihkomuslimi päinvastoin hän vainosi uskovaisia.
        ja miksei bush & kumppanit ole kaatanut muita diktaattoreja kyllä niitä maailmasta löytyy. olisiko mahdollisesti syynä oljy??

        Saddamilta loppu hiusöljy, ny se on harmajapäinen vanhus ... voi voi


    • aye-serene

      ...teen nyt yhden hypoteesin vaihteeksi...

      " Suomessa noin 15 suomalaista ja ne räjäyttää jonkun noista laivoista jotka kulkee Ruotsin ja Suomen väliä...laivassa sattui olemaan noin 1000 matkustajaa, 80% matkustajista oli ruotsalaisia...kaikki laivassa kuoli ja laiva upposi...

      Ruotsin kansa suuttui valtavasti...ne haukkui koko Suomen maan ja suomalaiset täysiksi p- si...terroristeja, huudettiin kaikille...suomalaiset kun on terroristeja...hyi sentään...mitä inhottavia olioita...tappavat aina...ja vetoavat *väinämöiseen* ja pyhään kirjaansa, Kalevalaan...

      Ruotsalaiset nyt haluaa että suomalaiset pyytää anteeksi...mutta eihän nämä pahuksen suomalaiset mitään tajua...ainoa mitä ne tajuaa on niitten tappamis-into... "

      - HALLOOOO...
      -Ymmärrättekös te tätä minun pikku pilaani?? ;)) Yrittäkää....

      - Miltäs tyntuisi olla suomalainen tuollaisessa tilanteessa??

      Ps.
      Tiedoksi eräille, minä en ole muslimi. ;)) Mutta siitä huolimatta en vihaa muslimeja enkä suomalaisiakaan...

      /aye

      • pentele

        piruki lapioi hiiliä hornassa...


    • Xenofon

      Minä en vihaa muslimeita. Minä vihaa islamia.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe