Kenestä tulee ns. uskontojen uhri?

Anonyymi-ap

Niistä ketkä eivät ole uudestisyntyneitä vaan omassa lihassaan yrittävät leikkiä uskovaa.
Kun usko ei ole aitoa, ihminen on pakottanut itsensä väärään muottiin, eikä voi hyvin ja alkaa kritisoida ja kapinoida uskovia ja oppeja vastaan.
Nämä ihmisen vuodattavat katkeruuttaan haukkumalla uskontoa ja oikeita uskovia.

109

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lisäisin vielä sen, että näytelty usko ei kestä.

• Anonyymi
        UUSI

Turre, mummo, Tolkku jne.

• Anonyymi

Jos henkilö feikkaa uskovaa tai on "uskossa" oman vallanhimonsa takia niin hän ajautuu henkiseen haaksirikkoon sillä Jumala ei anna pilkata edes näin epäsuoraan itseään.

• Anonyymi

Kyllä, nämä ”uhrit” ovat yrittäneet esittää jotain mitä eivät ole. Ei ihme, että kokevat itsensä uhreiksi kun eivät saa synneilleen hyväksyntää.

• UUSI

Joopa joo. Että jumala ei anna pilkata? Olipas heitto. Mutta jumala kyllä antaa esim Venäjän pilkata ihan vapaasti Urkainaa ja pommittaa ynnä tappaa sen väestöä kuten sille sopii. Plus että patriarkka Kirill siunaa sotaa ja heiluttelee Jeesuksen "käärinliinoja" sodan puolesta. Eikö tämä ole Jumalan pilkkaa?

Tai kun joku täysin höynä uskovainen lupaa maailmanloppua oman "näkyjensä" pohjalta ja levittää tätä "tietoa" netin kautta ynnä kerää siinä sivussa ilmeisesti hyvin "massia" itselleen, niin tämäkään ei ole sitten jumalan pilkkaan?

https://www.youtube.com/watch?v=xv2qOJ2QKjs

Tai kun pedofiilipappit vuosisatojen ajan raiskasivat pikkupoikia omaksi ilokseen niin tähänkään ei jumalle puuttunut vaikka se tehtiin hänen nimissään. Ynnä Kanadan pikkulasten murhat, joita tehtiin katollinen koulun suojissa nunnien toimesta. Niin tähänkään jumalanne ei millään tavalla puuttunut.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Seksuaalisen_hyväksikäytön_tapaukset_katolisessa_kirkossa

https://yle.fi/a/3-11997873

Te puhutte jostain "feikkiuskovaisesta". Missä ihmeessä teidän moraalinen omatuntonne oikein on? Oletteko te kaikki täysi sekopäitä, joille karkkipaperin jättäminen kirkonne lattialle on synneistä suurin mutta seurakunnan pastorin tekemä lapsen raiskaus ei aiheuta edes silmäkulman kohottamista?

• Anonyymi
        UUSI
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Joopa joo. Että jumala ei anna pilkata? Olipas heitto. Mutta jumala kyllä antaa esim Venäjän pilkata ihan vapaasti Urkainaa ja pommittaa ynnä tappaa sen väestöä kuten sille sopii. Plus että patriarkka Kirill siunaa sotaa ja heiluttelee Jeesuksen "käärinliinoja" sodan puolesta. Eikö tämä ole Jumalan pilkkaa?

Tai kun joku täysin höynä uskovainen lupaa maailmanloppua oman "näkyjensä" pohjalta ja levittää tätä "tietoa" netin kautta ynnä kerää siinä sivussa ilmeisesti hyvin "massia" itselleen, niin tämäkään ei ole sitten jumalan pilkkaan?

Tai kun pedofiilipappit vuosisatojen ajan raiskasivat pikkupoikia omaksi ilokseen niin tähänkään ei jumalle puuttunut vaikka se tehtiin hänen nimissään. Ynnä Kanadan pikkulasten murhat, joita tehtiin katollinen koulun suojissa nunnien toimesta. Niin tähänkään jumalanne ei millään tavalla puuttunut.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Seksuaalisen_hyväksikäytön_tapaukset_katolisessa_kirkossa

Te puhutte jostain "feikkiuskovaisesta". Missä ihmeessä teidän moraalinen omatuntonne oikein on? Oletteko te kaikki täysi sekopäitä, joille karkkipaperin jättäminen kirkonne lattialle on synneistä suurin mutta seurakunnan pastorin tekemä lapsen raiskaus ei aiheuta edes silmäkulman kohottamista?

"Mistänäitäoikeintulee
        2025-08-16 15:56:18
        Missä ihmeessä teidän moraalinen omatuntonne oikein on?"
        +++++++++++++
        Tämän päivän Paras.🎖
        Uskonnot perustuvat tuomitsemiseen.
        Mutta se ei silti ole kaikille sama.
        Toiset ovat siis synnittömiä tekivät he mitä tahansa?

• Anonyymi
        UUSI

Aivan Putin ja Kirill pilkkaavat Hyvää Jumalaamme. He eivät toimi kelvollisten vallan saaneitten tavoin. He toimivat saatanan käskyläisinä. Mutta Jumalamme hallitsee silti kokonaisuuksia ja kääntää kaikki, sekä pahan ja hyvän, palvelemaan Jumalamme lopullista päämäärää, Hänen omiensa hyväksi, täällä maanpäällä ja ikuisuudessa, jossa kasvamme kohti Jeesuksen kaltaisuutta.

• Anonyymi

Ei kyse ole aidosta uskosta uhrin kohdalla, vaan siitä että itseään aitouskovina pitävät eivät suvaitse kritiikkiä ja poikkeavia näkemyksiä. Yritetään ahtaa ihminen muottiin johon hän ei sovi vaatimalla omaksumaan valmiiksi annetut näkemykset.

Hyvä esimerkki vanhoillislestadiolaiset, Jehovan todistajat ja karismaattiset lahkot.

• Anonyymi

Voitko perustella väitteitäsi?

• UUSI

• Anonyymi

Yleensä he ovat ihmisiä joita on vähintään henkisesti kiusattu teidän "tosi uskovien" toimesta.

• Anonyymi

Sellaisen joka ei usko kuten uskonuhteisö uskoo, ei kannata ängetä itseään sinne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaisen joka ei usko kuten uskonuhteisö uskoo, ei kannata ängetä itseään sinne.

Moni aivopestään lapsesta saakka. Ja kun alkaa ajattelemaan itse, alkavat ongelmat v

• Anonyymi

Ei vahvoista väärässä olijoista koskaan voi tulla UHREJA, vaan päinvastoin. Lahkohenget, luonnehäiriöiset tekevät uhreja alistamalla, mitätöimällä, tuhoamalla, vainoamalla... Onko sellainen todistus Kristuksen J. aidosta opetuslapsesta, häh?

• Anonyymi

Kerrotko miten käsität sanan lahko?

• Anonyymi

Kyllä minäkin kokosin itseni uhriksi jos menisin ateistien kokouksiin, eivätkä he muuttaisi toimintaansa minun tahtomani suuntaan.

• Anonyymi

Sinäkö esität nyt jumalaa?

• UUSI

Jaa. Niinkö meinaat? Näinkö sinä "ohjaat" pikkulapsia? Että jos et usko niin kuin sinä määräät niin he joutuvat helvetin tuliin. Ja tämän ei sinusta ole uhkailua?

PS. Toivottovasti sinulla ei ole omia lapsia. Itse asiassa sinulle tulisi julistaa lähestymiskielto kaikkia lapsia kohtaan. Sinä ja sinunlaisesi ovat vaaraksi heidän mielenterveydelle.

• Anonyymi

Tässä taas surullinen esimerkki laitakristillisestä empatiasta.

• Anonyymi

Totta ja ylipäätänsä se ettei pidetä edes mahdollisena että joku olisi kohdannut asiatonta kohtelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta ja ylipäätänsä se ettei pidetä edes mahdollisena että joku olisi kohdannut asiatonta kohtelua.

Miksi pitää mennä sellaiseen paikkaan mikä ei ole omien arvojen mukainen?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Manipulointi, henkinen ja uskonnollinen aivopesu. Häirintä. Stalkkaaminen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut syntyy sellaiseen yhteisöön.

• Anonyymi

Vapaamieliseen ja kapinalliseen ajatteluun taipuvaiset ja sopeutumiskyvyttömämmät ahdistuvat herkemmin kristillisissä yhteisöissä, joissa vallitsee kristilliset korkeamoraaliset opit ja toimintaperiaatteet

• Anonyymi

Kyllä, ovat väärässä paikassa.

• Anonyymi

Jos feikkaa uskovaa hengellisessä seurakunnassa esim. vallanhimonsa takia niin tottakai Jeesukseen uskovat tämän hoksaa että kyseessä on petollinen ihminen joka teeskentelee uskovaa eikä anna hänelle valta-asemia mitä hän vaatii itselleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos feikkaa uskovaa hengellisessä seurakunnassa esim. vallanhimonsa takia niin tottakai Jeesukseen uskovat tämän hoksaa että kyseessä on petollinen ihminen joka teeskentelee uskovaa eikä anna hänelle valta-asemia mitä hän vaatii itselleen.

Torre on tuosta hyvä esimerkki.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, ovat väärässä paikassa.

Ns. "korkeamoraalisiin periaatteisiin" teidän porukkassa kuuluu suojella esim pedofiilisaarnaajia, sotia jumalle nimissä ja historian vääristely oppinne mukaisesti.

• Anonyymi
        UUSI

Ns. "korkeamoraalisiin periaatteisiin" teidän porukkassa kuuluu suojella esim pedofiilisaarnaajia, sotia jumalle nimissä ja historian vääristely oppinne mukaisesti.

Ei ollut kyse todellisista uhreista, kuten hyväksikäytetyistä lapsista, vaan heistä jotka tekeytyvät uhreiksi jo siltä pohjalta, että ovat ns. joutuneet elämään tuollaisen yhteisön parissa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Miksi menevät porukkaan minkä arvoja eivät itse edusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi menevät porukkaan minkä arvoja eivät itse edusta?

Tuossahan uhri oli ensin rakkauspommituksen kohteena ja hengellinen väkivalta tuli kuvioihin vaivihkaa hiipimällä. Näin ne juuri toimivat, kuristusotetta kiristitetään pikkuhiljaa.

Ihminen alistetaan auktoriteettiasemaa ja helvetillä pelottelua hyväksi käyttämällä. Psykologiaa. Kyllä ihmisen tahto voidaan murtaa.

• Anonyymi

Sinun lahkosi on uhrintekijäyhteisö. Ainakin helluntailaisuus on hyvin edustettuna Uskontojen uhrien tuki ry:n vertaistukiryhmissä Jehovantodistajien kanssa. Myös viidesläisyys ja lestaadiolaisuus ovat hengellisen väkivallan sikiämispaikkoja.

• Anonyymi

Miksi sinne sitten menevät jos eivät kannata samoja arvoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinne sitten menevät jos eivät kannata samoja arvoja?

Monet aivopestään lapsesta saakka. Eroprosessi kestää siten usein jopa vuosia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet aivopestään lapsesta saakka. Eroprosessi kestää siten usein jopa vuosia.

Tähän sinulla on varmaan joku tieteellinen tutkimus? Vai puhutko itsestäsi?

• Anonyymi

Aloittaja, syyllistämällä oman uskontonsa uhrit, tunnusti juuri itse olevansa se henkisen väkivallan tekijä, jonka käsissä ja puheiden kautta on hänen lahkonsa runsaasti tuottanut verisiä uskontonsa uhreja.

Hän syyllistää nk. lahkostaan karkuun päässeet uhrinsa ja kertoo syynkin raivolleen: koska nuo uskalsivat kyseenalaistaa heidän puheensa ja oppinsa ja heidän, rahamiesten sijasta rohkenivat seurata omantuntonsa = Kristuksen ääntä!

• Anonyymi

Kyllä se on jokaisen ”uhrin” oma syy jos ei älyä lähteä pois sieltä missä kokee kiusaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on jokaisen ”uhrin” oma syy jos ei älyä lähteä pois sieltä missä kokee kiusaamista.

Kiusaajille ei ole siis vastuuta tekemisistään. Edustat juuri sitä ajattelua mikä mahdollistaa kiusaamisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiusaajille ei ole siis vastuuta tekemisistään. Edustat juuri sitä ajattelua mikä mahdollistaa kiusaamisen.

Turha uhriutua kun voi lähteä poiskin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Lapsen on vaikea. Tai jos on homo. Tai jos nainen ei saa puhua seurakunnassa.
        Ihmisyys kutistuu, Jumala ei kuule!

Jos ihminen ei voi olla kokonainen omanlaisensa. Vaikka poika joka haluaa tanssia balettia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uhrit ovat yleensä manipuloituja, joilta eri väkivallan keinoin on riistetty oma tahto. Kuitenkin he kärsivät, sisämmässään tuntevat, "ettei kaikki ole niinkuin pitäisi", muutoin he eivät uhreja olisikaan. Eivät kuitenkaan osaa ja uskalla lentää ulos häkistään ja jos yrittävätkin, heidät haetaan takaisin. Helluntailaisilla on hyvä hyväveliverkosto, viranomaisia myöten. En valehtele, enkä liioittele. Olen sen kaiken itse, useiden vuosikymmenien aikana kokenut.

Huomaa kyllä että sinä et ole uhri, vaan uhrien tekijä, siirrät omasi ja omiesi tekojen syyt uhreihin.

Olen itse todella rankan helluntairikollisuuden uskonnon uhri. Kukaan ei minua auttanut, vaikka yritin pyytää. Koin niin törkeitä asioita, etten voi niistä edes kertoa, mutta Jumalalla ne ovat tiedossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uhrit ovat yleensä manipuloituja, joilta eri väkivallan keinoin on riistetty oma tahto. Kuitenkin he kärsivät, sisämmässään tuntevat, "ettei kaikki ole niinkuin pitäisi", muutoin he eivät uhreja olisikaan. Eivät kuitenkaan osaa ja uskalla lentää ulos häkistään ja jos yrittävätkin, heidät haetaan takaisin. Helluntailaisilla on hyvä hyväveliverkosto, viranomaisia myöten. En valehtele, enkä liioittele. Olen sen kaiken itse, useiden vuosikymmenien aikana kokenut.

Huomaa kyllä että sinä et ole uhri, vaan uhrien tekijä, siirrät omasi ja omiesi tekojen syyt uhreihin.

Olen itse todella rankan helluntairikollisuuden uskonnon uhri. Kukaan ei minua auttanut, vaikka yritin pyytää. Koin niin törkeitä asioita, etten voi niistä edes kertoa, mutta Jumalalla ne ovat tiedossa.

Ikävää. Kaikki kirjoituksesi ovat täynnä vihaa ja katkeruutta. Itse et ota mitään vastuuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävää. Kaikki kirjoituksesi ovat täynnä vihaa ja katkeruutta. Itse et ota mitään vastuuta.

Näytät tuntevan minut ja vastuuni. Kerropa nyt myös julkisesti, missä asioissa olen rikkonut omaa vastuutani vastaan. Nyt anna tulla tosiasioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten huomaatte, helluntailaiset seuraavat uhrejaan myös muille foorumeille, eivät salli uhriensa elää täällä rauhassa. Stalkkaavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näytät tuntevan minut ja vastuuni. Kerropa nyt myös julkisesti, missä asioissa olen rikkonut omaa vastuutani vastaan. Nyt anna tulla tosiasioita.

Kirjoituksesi kertovat tosiaan paljon sinusta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Uhrit ovat yleensä manipuloituja, joilta eri väkivallan keinoin on riistetty oma tahto."

Aika usein näin sillä kun nämä uhrien manipuloijat hoksaa sopivasti katkeran kohteen niin hänet manipuloidaan uhriksi ja keksitään hänelle säälittävä tarina joka sitten julkaistaan.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Uhrit ovat yleensä manipuloituja, joilta eri väkivallan keinoin on riistetty oma tahto."

Aika usein näin sillä kun nämä uhrien manipuloijat hoksaa sopivasti katkeran kohteen niin hänet manipuloidaan uhriksi ja keksitään hänelle säälittävä tarina joka sitten julkaistaan.

Tuo sinun tekstisi on suoraan sanoen oksettavaa. Suoraan verrannollinen siihen, miten lahkoissa ei pedofilia tapauksia viety oikeuteen vaan ne käsiteltiin "seinien sisällä" ynnä vielä syyllistettiin uhri.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoituksesi kertovat tosiaan paljon sinusta.

Eli, et vastannut kysymykseen vaan siirsit taas syyn: minuun.

• Anonyymi

Usein heistä jotka nostavat epäkohtia esiin.

• Anonyymi

Niinhän se on. Aitouskovainen on oikeassa. Ei epäile, ei tee syntiä, lapsiakin saa rakastaa, jos on seurakunnan vanhin ihan luvan kanssa lihallisesti.

Kumma ettei se välity lapsiin, vaan rikkovat heidät?

• Anonyymi

Itsestäsikö puhut?

• Anonyymi

Totta, me useimmat omassa lihassamme haluamme olla hyviä ihmisiä. Uskoa Jumalaan, joka auttaa, hyväksyy ja rakastaa meitä itsenämme. Ei muottiin kutistettuina teeskentelijöinä. Samaa toivomme omilta vanhemmiltamme.

• Anonyymi

Mutta jos hekin ovat muottiin kutistettuja teeskentelijöitä, ei se oikein onnistu!

• Anonyymi

Kyllä suurin ongelmassa tuossa asiassa on teidän ylimielisyys jossa ette edes vähääkään mieti sitä mahdollisuutta, että ihmistä olisi kohdeltu jotenkin huonosti.
      Totuus tuosta muottiin laittamisestakin on se, että te yritätte sulloa ihmiset tiettyyn muottiin ja jos ette saavuta haluamaanne lopputulosta , alatte syyllistää siitä uhria.
      Yksi suosituimpia käyttämiänne menetelmiä on jatkuva ihmisen kyttääminen ja kuinka seurakunnan tilaisuuksissa käymisestä tehdään hänelle velvollisuus.

• Anonyymi

Ylimielisyys on teidän ateistien asenne.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ylimielisyys on teidän ateistien asenne.

Näin uskonnollinen väkivallan harjoittaja syyllisti nyt uhreja tukevan "ateistin".

Helluntailaiset EIVÄT KOSKAAN myönnä ja tunnusta omia vääriä tekojaan, rikoksiaan, vaan AINA syyllistävät uhrinsa, jotka vain kertovat omaa tarinaansa, kaltoinkohteluaan heidän taholtaan.

Toisessa ketjussa tuo uhriensa yp-stalkkaaja jälleen kostoksi nk. outtasi itseni, joka saattaa olla uhrille jopa hengenvaarallista. Eli on mahd. epäsuora murhayritys. Tätä hän tekee jatkuvasti.

Helluntailaiset, etenkin omalla foorumillaan, saattavat jopa suoraan yllyttää tiettyjen henkilöiden tappamiseen (esim: "Kaikki vauvakastetut luterilaiset pitäisi tappaa").

Outtaaminen on S24-säännöissä ehdottomasti kiellettyä.

• Anonyymi

Uskontojen uhrit on lapsia tai sairaita/vammaisia. Alisteisen asemansa takia hyväksikäytölle altistuneita.

Aikuinen ns. normaali ihminen ei ole mikään uhri. Aikuinen ihminen päättää itse, mitä tekee, eikä kukaan pakota uhriutumaan.

• Anonyymi
        UUSI

Itseasiassa rikosuhrien kohdalla asiat eivät aina ole noin yksiselitteisiä. Jopa aikuiset voivat joutua näiden rikosuhreiksi tai jo lapsuudessa väkivalloin henkisesti voimat vietyinä ja alistettuina jatkaa uhreina.

Oletko miettinyt miksi esim. aikuiset kotiväkivallan uhrit aina vain pysyvät uhreina, eivät kykene nousemaan sieltä lattian raosta? Eivät he (varmasti suurin osa) halua olla uhreja, nauti siitä. Olen itsekin noussut ylös sieltä lattianraosta, kokenut todella rankan manipuloinnin ja suoranaisen suggestion, jota väkivaltaiset ihmiset (miehet) voivat käyttää. He hallitsevat pelolla.

MIkä nosti minut sieltä? Viha. Syvä, kerääntynyt viha pahuutta kohtaan, syvä viha pahuudentekijää kohtaan. Salaa ajatteleminen. Uskokaa vaan, mutta nämä tyypit voivat vahtia naista lattialla ja kieltää jopa ajattelemisen! Kyttäävät ja jos näkevät vähäisenkin järjen liikkeen kasvoilla, niin tulee turpaan! Ajatukset piti siis salata. Hiljaa, kasvot lattiaa vasten kerätä vihaa ja suunnitella...

Samoin toimivat nuo uskonnolliset väkivallan tekijät. Huomatteko, kuinka hän tuossa edellä puuttui vihan tunteeseeni? Syyllisti sen. Väkivallan ammattilaisena hän tietää, että viha on alistetun tie vapauteen. Viha on uhka noille pedoille ja tarkoitan pedoja ja petoja sanan molemmissa merkityksessä.

Hurskaasti visertelevät, ettei uskovainen saa vihata, vaan pitää aina antaa anteeksi! Kun aikoinaan (kun vielä hain voimaa alkoholista, kaikki keinot ovat sallittuja) muuan nk. "poikaystäväkseni" pakolla ryhtynyt tyyppi (jo Helvetissä) raiskasi minua puukko kurkullani, hän näki silmissäni nyt pelon sijasta pelkän vihan. Meni sanattomaksi ja kömpi ylös tuijottamaan. Vapauduin hetkellisesti tilanteesta ja sainkin napattua ja rikkomalla tyhjän viinapullon ja sitä heilutellen uhkaamalla sillä hänen kurkkuaan. Olisin todella leikannut häneltä kurkun auki. Arvatkaa mitä hän sanoi? "Sinä vihaat minua. Miksi sinä et enää pelkää minua? MITÄ MINÄ TEIN VÄÄRIN?" = miten olin onnistunut vapautumaan kauhusta. Pääsin ulos rakennuksesta ja juoksin yli peltojen minkä kintuistani pääsin, ennenkuin hän olisi selvinnyt ällistyksestään.

Helluntailaiset ovat hengeltään ja toimiltaan tuota samaa rikollislajia. Tuo edellä kirjoittelija on helluntailainen, näiden uhrien ip-osoitteiden avulla stalkkaaja, kuuluu ilm. yp:oon.

• Anonyymi
      UUSI

Selvää on, ettei kaikki ole todellisia uhreja niin että yhteisöä olisi toiminnastaan aihetta syyttää, mutta silti syytetään. On myös todellisia väärinkohdeltuja, jotka näyttäisivät olevan vähemmistössä ”uskonnon uhreissa”.

• Anonyymi
        UUSI

Ja millä pätevyydellä sinä arvioit kuka on oikea uhri ja kuka ei ?
        Yrität vain vähätellä asiaa mutta sen verran älliä sinulla on ettei asiaa ihan kannata kieltääkään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja millä pätevyydellä sinä arvioit kuka on oikea uhri ja kuka ei ?
        Yrität vain vähätellä asiaa mutta sen verran älliä sinulla on ettei asiaa ihan kannata kieltääkään.

Kuulemalla heitä itseään.
        Esim. sitä Heinosen Millaa ei voi kutsua uhriksi

• Anonyymi
      UUSI

Lahkot tuottaa uhrejakin. Sen tuossa yhdessä linkissä helluntaikirkkokin avoimesti myöntää.

Mutta entä tämä ketju? Syyllisiä ovatkin aitouskovien mielestä uhrit.

Alleviivaa juuri sitä, että uhreja on.

• Anonyymi
        UUSI

Jo otsikko syyllistää uhrit, aivan kuin uhreissa jo ennalta olisi jokin sellainen oma vika, että heistä "tulee uhreja".

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jo otsikko syyllistää uhrit, aivan kuin uhreissa jo ennalta olisi jokin sellainen oma vika, että heistä "tulee uhreja".

Tuossa on yksi luterilaisen opin uhri, kun kirjoittaa noin sekavia:
        "Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa haukkuu uskovia kasteenpalvojiksi. Miksi? Koska hän on saatanalta poskeen ottava iljettävä demoninen pedofiilinoita"

Pitääkö joku häntä normaalina?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on yksi luterilaisen opin uhri, kun kirjoittaa noin sekavia:
        "Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa haukkuu uskovia kasteenpalvojiksi. Miksi? Koska hän on saatanalta poskeen ottava iljettävä demoninen pedofiilinoita"

Pitääkö joku häntä normaalina?

En ole tuollaista kirjoittanut, Itse olet sekava.
        Oletko ihan normaali?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole tuollaista kirjoittanut, Itse olet sekava.
        Oletko ihan normaali?

En ole normaali vaan helluntailainen

• Anonyymi
      UUSI

Ei uhrissa ole vika, vaan harhaoppisessa uskossa.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä se vika on eksyttäjissä, evlut kirkko on niitä piispoja myöten täynnä.

• Anonyymi
      UUSI

Jotkut eivät ole 'uudestisyntyneitä' vaan vallanhimoisia psykopaatteja.
      Siitä sitten kärsii koko yhteisö. Jos joku kuvittelee, että hänellä on hallussaan Jumalan sana.
      Ja heikkoja ei auteta, vaan vainotaan. Tai no, kaikkia jotka ei hyväksy psykopaatin Jumalan sanaa.

Saarnaaja ajoi mersulla seurantalon pihaan,'Herra oli lotossa suosiollinen'.

• UUSI

Heh. Vaikka tuo "Herra oli lotossa suosiollinen" onkin napattu Mikko Alatalon eräästä kappaleesta. Sitä en sitten tiedä mistä Alatalo on sen kopsannut...

• Anonyymi
        UUSI

Heh. Vaikka tuo "Herra oli lotossa suosiollinen" onkin napattu Mikko Alatalon eräästä kappaleesta. Sitä en sitten tiedä mistä Alatalo on sen kopsannut...

Joo, se tuli jostain vain mieleen sopivasti, että uskon että helppoheikkejä on saarnaajisssa enemmänkin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, se tuli jostain vain mieleen sopivasti, että uskon että helppoheikkejä on saarnaajisssa enemmänkin

Evlut kirkko on niitä täynnä. 😝

• Anonyymi
      UUSI

Seurakunnan haavoittuvaisista tulee helposti uhreja, jos eivät kykene tunkemaan itseään siihen ainoaan oikeaan muottiin, jonka pääjehu on muotoillut.
      Jumalan kanssa ei sillä ole mitään tekemistä.

Jumala on luonut koko maailman monmuotoisine variaatioineen, ihmeitä ja erikoisuuksia täynnä!

• Anonyymi
        UUSI

Ja aito kristillisyys on vapautta, Kristuksen kempeässä kaitsennassa.

Ei lahkojen auktoriteettijohtajien ruoskan ja käskytysten alla.

On ihme, että minusta ei tullut ateistia. Miksi? Koska järkeni ja henkeni sanoi ja todisti, ettei noilla lahkosadisteilla ole todellisuudessa mitään tekemistä Itse Pyhän Jumalan ja Jeesuksen kanssa.

Olin jo vauvasta asti elänyt ja totutettu Valkoisen Perkeleen ruoskan alle (= S:tana valkeuden vaatteissa).

Etsin, ja aikuisiällä löysin luterilaisen uskon, johon liityin. Tässä uskossa minun on ollut helppo hengittää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja aito kristillisyys on vapautta, Kristuksen kempeässä kaitsennassa.

Ei lahkojen auktoriteettijohtajien ruoskan ja käskytysten alla.

On ihme, että minusta ei tullut ateistia. Miksi? Koska järkeni ja henkeni sanoi ja todisti, ettei noilla lahkosadisteilla ole todellisuudessa mitään tekemistä Itse Pyhän Jumalan ja Jeesuksen kanssa.

Olin jo vauvasta asti elänyt ja totutettu Valkoisen Perkeleen ruoskan alle (= S:tana valkeuden vaatteissa).

Etsin, ja aikuisiällä löysin luterilaisen uskon, johon liityin. Tässä uskossa minun on ollut helppo hengittää.

Hienoa. Minusta tuli ateisti. Niin toivoin että olisin voinut uskoa. Niin toivon, että voisin uskoa. Nyt olen ajatuksessa, että näillä mennään! Omantunnon kautta, hyvän ja oikean!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa. Minusta tuli ateisti. Niin toivoin että olisin voinut uskoa. Niin toivon, että voisin uskoa. Nyt olen ajatuksessa, että näillä mennään! Omantunnon kautta, hyvän ja oikean!

Juu, et sinä uskovaksi sopisi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, et sinä uskovaksi sopisi.

Ei ainakaan sinun uskoiseksi uskovaksi. Jumalan kiitos.
        Sinulla on lahko, jonka uskovaiseksi täytyy "sopia".

Ei mikään armosta pelastettujen, heikkojen seurakunta.

Tehän ette armoa tunne. Käytte ruoskinenne ja puukkoinenne aina armotta heikkojen kimppuun. Aikuiset "miehet!" Olette te sankareita, oman lahkonne silmissä.

Hyi helvetti.

• Anonyymi
      UUSI

Harhaopit kannattavat pahoja asioita, kuen tappamista ja ovat lähimmäisille epäimhimillisiä.

• Anonyymi
      UUSI

Uhreja tulee kaltoinkohdelluista, ei rakastetuista seurakunnan jäsenistä. Itse kai parhaiten tiedätte!

Jumalahan on rakkaus jokaiselle.

• Anonyymi
        UUSI

Nämä ”uhrit” ovat yleensä sairaita mieleltään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nii. Ehkä, ja varmasti monetkin.

Mutta miten terveenä syntyneestä ihmisestä, lapsesta saattaa tulla - "mieleltään sairas" - ? Vai, voisiko sanoa " ehjänä syntyneestä, särkynyt"?

Sana "uhrit" kertoo oleellisen. Jokin ulkopuolinen toimi särkijänä. Jo lapsuudessa, jolloin ihminen on vielä sielultaan hento ja herkkä, kuin vasta elämän tuoksu. Tervettä aikuista kun ei niin vain säretä, tosin on tähänkin ihan ammattilaisensa.

Kipling: "Mitään asiaa ei ole ratkaistu, ennenkuin se on ratkaistu oikein."

Jeesuskin oli ja on jokseenkin samaa mieltä kuin Kipling. Hänkin kun myös varmasti lupasi noille tyypeille ihan omat myllynkivensä, kullekin.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö, olenkin joskus miettinyt kun noita "sairaita" tuntuu lahkoissa riittävän, että onko se pääsyvaatimus vai onko se lahkolaisuuden myötä tuleva ominaisuus. Tiedän useamman ihmisen jolla on alkanut pahasti lähteä isopyörä heittoolle kun sekaantunut lahkolaistouhuihin, noki toki sitten sellaisiakin jolla vika oli ensin , niin manipuloidaan lahkossa lopettamaan lääkkeensä jne. josta ne sitten vasta sekaisin menevätkin. Eräskin yritti vaimonsa ampua mutta oli onneksi niin voimajuomissa ettei saanut kunnolla murakkaa muijaansa jyvälle.

Noissa on monenlaista henkistä painostusta ja kyttäämistä. Tiedän tapauksen jossa yritettiin järjestää väkisin naimakauppoja eräälle naiselle joka oli vuotta aikaisemmin eronnut miehestään. Painostivat ihan tosissaan ja aina oltiin esittelemässä jotain miestä sille ja mentiin jopa niin pitkälle, että jakoivat naisen puhelinnumeroa sopiville miehille.
        Aina ei siis ole kyse mistään sellaisesta, että henkilö ei hyväksyisi lahkon "sääntöjä"

• Anonyymi
        UUSI
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Niinkö, olenkin joskus miettinyt kun noita "sairaita" tuntuu lahkoissa riittävän, että onko se pääsyvaatimus vai onko se lahkolaisuuden myötä tuleva ominaisuus. Tiedän useamman ihmisen jolla on alkanut pahasti lähteä isopyörä heittoolle kun sekaantunut lahkolaistouhuihin, noki toki sitten sellaisiakin jolla vika oli ensin , niin manipuloidaan lahkossa lopettamaan lääkkeensä jne. josta ne sitten vasta sekaisin menevätkin. Eräskin yritti vaimonsa ampua mutta oli onneksi niin voimajuomissa ettei saanut kunnolla murakkaa muijaansa jyvälle.

Noissa on monenlaista henkistä painostusta ja kyttäämistä. Tiedän tapauksen jossa yritettiin järjestää väkisin naimakauppoja eräälle naiselle joka oli vuotta aikaisemmin eronnut miehestään. Painostivat ihan tosissaan ja aina oltiin esittelemässä jotain miestä sille ja mentiin jopa niin pitkälle, että jakoivat naisen puhelinnumeroa sopiville miehille.
        Aina ei siis ole kyse mistään sellaisesta, että henkilö ei hyväksyisi lahkon "sääntöjä"

Tänne on nyt helluntai- ja muilta lahkofoorumeilta siirtynyt jengi tosi kriminaaleja vaientamaan rikosuhriensa ääntä. Yrittävät väittää uhrejaan valehtelijoiksi, "keksittyjä tarinoita" jne.

Jo tämä osoittaa kuinka järjestäytyneestä rikollisuudesta on kysymys.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tänne on nyt helluntai- ja muilta lahkofoorumeilta siirtynyt jengi tosi kriminaaleja vaientamaan rikosuhriensa ääntä. Yrittävät väittää uhrejaan valehtelijoiksi, "keksittyjä tarinoita" jne.

Jo tämä osoittaa kuinka järjestäytyneestä rikollisuudesta on kysymys.

No enpä tiedä järjestäytyneisyydestä kun hädin tuskin saavat pidettyä edes omia asioitaan järjestyksessä mutta kyllä asenne kertoo tietystä mädänneisyydestä , että suhtaudutaan asiaan kuinka kaikki olisi vain joidenkin ikävien ihmisten lähinnä keksimiä juttuja tai jopa se, että vika on korvienvälissä mutta tietenkään niissä omissa tai seurakunnan toimintamalleissa ei ole koskaan mitään vikaa.

No helluntailaiset nyt ovat ihan omaa luokkaansa mitä tulee ihmisten kiusaamiseen ja jos tuonne erehtyy hiukan heikoilla henkisillä eväillä niin tilanne harvemmin paranee. Haistavat välittömästi ihmisen jota voivat sitten seurakunnan luonnehäiriöiset kiusata ja asia on tosiaan niin yleistä, että jopa Helluntaikirkko sen myöntää.

• Anonyymi
        UUSI
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

No enpä tiedä järjestäytyneisyydestä kun hädin tuskin saavat pidettyä edes omia asioitaan järjestyksessä mutta kyllä asenne kertoo tietystä mädänneisyydestä , että suhtaudutaan asiaan kuinka kaikki olisi vain joidenkin ikävien ihmisten lähinnä keksimiä juttuja tai jopa se, että vika on korvienvälissä mutta tietenkään niissä omissa tai seurakunnan toimintamalleissa ei ole koskaan mitään vikaa.

No helluntailaiset nyt ovat ihan omaa luokkaansa mitä tulee ihmisten kiusaamiseen ja jos tuonne erehtyy hiukan heikoilla henkisillä eväillä niin tilanne harvemmin paranee. Haistavat välittömästi ihmisen jota voivat sitten seurakunnan luonnehäiriöiset kiusata ja asia on tosiaan niin yleistä, että jopa Helluntaikirkko sen myöntää.

Kyllä sinä itse olet yliveto kiusaamisessa ja ihmisten syyttämisessä. 😆

• Anonyymi
      UUSI

Uskontojen uhrit - järjestö käyttää näitä entisiä uskovia, jotka aikoinaan feikkasivat uskovaa, hyväkseen omassa propagandassaan.

• Anonyymi
        UUSI

Juuri näin! He ovat aseita uskovien mustamaalaamiseen ja heidän tuomitsemiseen.

• Anonyymi
        UUSI

Itse, vaikka kerron olevani etenkin helluntaiuskonnon uhri, en ole koskaan ollut tekemisissä Uskontojen uhrit-järjestön kanssa, eivätkä he "käytä" ainakaan minua.

Alkoholistiksi ajautuneena ja tuostakin sittemmin ulos taistellen ja selviytyneenä olen aikoinaan ollut tekemisissä myös eri "hoitopaikkojen" kanssa. Niissä puoskareiden toimesta itseäni vielä entisestäkin revittiin palasiksi. Lähdin lopulta pois jopa AA:sta.

En halua mitään joukkiota ja ryhmää repimään minua nyt tässä "uskonto"-asiassa. Tuon muistojani julki omasta valinnastani, silloin jos katson sen tarpeelliseksi, tarkoituksenani tukea myös muita, mahdollisesti vielä noissa ongelmissa rypeviä.

Kirjoitan aina omista kokemuksistani, oman tietoni ja ymmärrykseni mukaan.

• Anonyymi
      UUSI

Uskonnon uhriksi tulee vain sitä että kautta ihminen luo uskon ja sen asiat. Ei siitä, että Jumala on olemassa ja Raamattu. Eivät ne tee uhria kenestäkään.

Uhrin tekee aina ihminen omine käsityksineen ja vaatimuksineen ja siitä että ihminen on heikko niille, että omaksuu harhaopin eikä ole yhteydessä Jumalaan eikä ymmärrä Jumalan sanaa.

Uhreja tekee se, että uskonnolliset ihmiset ovat ilkeitä ja herjaavia. Heissä ei ole inhimillisyyttä, vaan ovat valmiina herjaamaan ja jopa tappamaan ja kannattamaan sitä.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä sinä itse olet tämänkin palstan ilkein ihminen.

• Anonyymi
      UUSI

Keskustelu osoittaa ikävän selvästi, miksi tiiviit uskonnolliset ihmiset ovat luonnevikaisille manipulaattoreille, narsisteille ja hyväksikäyttäjille ihanneymäristö.

Vika on uhreissa: "usko ei ole aitoa", "ovat yrittäneet esittää jotain mitä eivät ole", uhrit ovat muka "kapinalliseen ajatteluun taipuvaisia ja sopeutumiskyvyttömämmiä" jne. Uhrit ovat kaikkea muuta paitsi apua ja tukea tarvitsevia uhreja. Myötätunto? Mitä se on?

En tiedä montako eri "anonyymiä" noiden tunnevammaisten ja empatiakyvyttömien kommenttien takana on, mutta niiden antama kuva laitauskovasta on kylmäävä. Läheisenrakkaudesta ei tietoakaan, saati normaalin ihmisen myötätunnosta heikommassa asemassa olevia kohtaan.

Keskustelun voi myös nähdä myös kutsuhuutona kaikille luonnevikaisille narsisteille, joita kiinnostaa ihmisen manipulointi ja henkinen alistaminen: laitauskonnolliset tiiviit yhteisöt ovat sinua varten!

Yhdestä tunnevammaisesta uskovan kommentista olen samaa mieltä: "ei kannata ängetä itseään sinne." Lisään vielä, että jos on ajautunut (tai syntynyt) laitauskovausten yhteisöön, niin KARKUUN JA ÄKKIÄ! Oman mielenterveytesi tähden.

• Anonyymi
        UUSI

Lahkot taitavat jopa kerätä näitä tunnekylmiä ja empatiakyvyttömiä ihmisiä pariinsa. Tämä näkyy palstallakin, poikkeuksetta nämä nk. aitouskovat eivät vaikuta juurikaan inhimillisyyttä ja empatiaa omaavan.

Heidän uskonsa tärkein elementti on, että sitä voi käyttää muiden alaspainamiseen ja lyömäaseena. Lähimmäisenrakkauttta ei heistä täällä julista kukaan.

Ja kun tällaiset saavat lahkoissa valtaa, niin aina joku saa kärsiä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkot taitavat jopa kerätä näitä tunnekylmiä ja empatiakyvyttömiä ihmisiä pariinsa. Tämä näkyy palstallakin, poikkeuksetta nämä nk. aitouskovat eivät vaikuta juurikaan inhimillisyyttä ja empatiaa omaavan.

Heidän uskonsa tärkein elementti on, että sitä voi käyttää muiden alaspainamiseen ja lyömäaseena. Lähimmäisenrakkauttta ei heistä täällä julista kukaan.

Ja kun tällaiset saavat lahkoissa valtaa, niin aina joku saa kärsiä.

Lahkosta on hyvä esimerkki evlut kirkon liberaalit jotka ovat kaapanneet vallan evlut kirkossa luterilaisen opin vastaisesti.

• Anonyymi
      UUSI

Lahkot normaalin ihmisen kannattaa kiertää kaukaa, on vaikka kuinka paljon myös terveitä vaihtoehtoja.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä, olen kiertänyt jo 20 vuotta kaukaa evlut kirkon liberaalit.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, olen kiertänyt jo 20 vuotta kaukaa evlut kirkon liberaalit.

Sama täällä 10 vuotta.

• Anonyymi
        UUSI

"Lahkot normaalin ihmisen kannattaa kiertää kaukaa ..."

.... mutta Jeesukseen uskoon tulleiden kannattaa etsiä jokin lahkoksi haukuttu hengelliseksi seurakunnakseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Lahkot normaalin ihmisen kannattaa kiertää kaukaa ..."

.... mutta Jeesukseen uskoon tulleiden kannattaa etsiä jokin lahkoksi haukuttu hengelliseksi seurakunnakseen.

Kyllä, koska lahkoissa on Jessus läsnä.

• Anonyymi
      UUSI

Aloittaja on niin sanotusti oikea uskova. Itse kierrän hänet ja samanlaiset kaukaa. Mutta ehkä hän vain provosoi.

Uudesti syntyminen on aina henkilökohtaista. Se on monen ns. uskonnon jonkinlainen tavoite. Idea ei ole kuulua mihinkään seurakuntaan vaan oppia näkemään maailma ja elämä paremmin kuin aikaisemmin ja löytää elämäänsä iloa ja sisältöä. Valitettavasti nämä erilaiset yhteisöt ja seurakunnat alkavat omistaa tätä henkistä hyvinvointia ja ehdollistaa sitä omilla laeillaan ja tavoillaan. He alkavat puhua oikeasta uskosta ja ainoasta oikeasta uskonnosta.

Uskontojen uhrit ovat näiden seurakuntien ja saarnaajien aiheuttamien riippuvuuksien tulosta.

• Anonyymi
        UUSI

Älä välitä, niin sinutkin kierretään tosi kaukaa! 😝

• Anonyymi
      UUSI

Ja uudestisyntymällä saa demonit kimppuun, ja Paavali erinomaisen hyvin kuvaakin Roomalaiskirjeen 7. luvussa miten ihminen menettää otteen koko oman elämänsä hallinnasta.

• Anonyymi
        UUSI

Ei ole kaukana aika, kun tullaan pidättämään kaikki nämä uskonnon keinoin ihmisiä harhaan johtavat vamppyyrit.

• Anonyymi
        UUSI

Demonit eivät saa valtaa uskoviin vaikka kovasti hyökkäävätkin.
        Omiensa kimppuun saatana ei hyökkää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kaukana aika, kun tullaan pidättämään kaikki nämä uskonnon keinoin ihmisiä harhaan johtavat vamppyyrit.

Verta juova vampyyri on intiaaneilla nimeltä Wendigo, jollaiseksi ihmisverta juova muuttuu, ja houkuttelee sellaiseksi tultuaan muita ehtoolliselle.

Kaikki nämä valehtevat uskovaiset kristinuskon laatuun ja lajiin katsomatta ovat paholaisia, Wendigo vampyyreita.

Ehtoollisella syöksytään yön pimeyteen, eikä kuten aamiaisella - valoon.

Vaarallinen uskonto.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Demonit eivät saa valtaa uskoviin vaikka kovasti hyökkäävätkin.
        Omiensa kimppuun saatana ei hyökkää.

Niin, uskovaiset kertovatkin saavansa ne demonit kimppuun uudestisyntymällä. Ei uskovilla ei tapahdu tätä ilmiötä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, uskovaiset kertovatkin saavansa ne demonit kimppuun uudestisyntymällä. Ei uskovilla ei tapahdu tätä ilmiötä.

Ne demonit on uudestisyntymällä ihmisen sisällä, ei ne kimppuun tule ulkopuolelta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ne demonit on uudestisyntymällä ihmisen sisällä, ei ne kimppuun tule ulkopuolelta.

Miten uskonnalla saa itsensä sisään paholaisen, jota ei-uskovaisen sisällä edes ole? Mistä tämä kertoo?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miten uskonnalla saa itsensä sisään paholaisen, jota ei-uskovaisen sisällä edes ole? Mistä tämä kertoo?

Kumpi on siis psyykkisesti terveempi oppi uskoa vai olla uskomatta?

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      128
      5983
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4336
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      58
      2751
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2588
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1855
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1524
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      34
      1382
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      24
      1341
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      27
      1177
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1121
    Aihe