Perintötekijät ei ole koskaan oikeutus väärinkäytöksiin

Anonyymi-ap

Ihminen ei voi puolustella vääriä tekojaan perintötekijöillä. Ihminen tietää järjellisesti ja omassatunnossaan mikä on oikein ja mikä väärin. Siispä hän ei voi puolustautua tuomiolla sanomalla että synnyin tietynlaisilla geeneillä tai tietyssä maakunnassa.

Kukaan ei voi myös puolustautua sanomalla että teki muutkin väärin. Jokainen vastaa omista valinnoistaan yksin.

Vaikka 99 prosenttia jonkun heimon jäsenistä kadehtisi, puhuisi pahaa muista, juoruaisi, valehtelisi ja kieroilisi niin juuri SINULLA ei ole mitään moraalista oikeutta tehdä samoin.

Edes maallisessa oikeudessa ei tule lievennystä teoista sanomalla että olin kotoisin jostain maakunnasta, että yrittäkää ymmärtää minua. Eikä geeneihin vetoaminen niin ikään auta mitään.

Siispä toimimaakke korkeiden moraalisten standardien mukaan ja haastakaamme itsemme noudattamaan yhä korkeampaa moraalia ja oikeustajua. Jumala näkee kaikki tekomme ja jopa ajatuksemme.

18

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voimakkaita sanoja

• Anonyymi

Kaikki ihmisen toiminta kumpuaa perimästä, geeneistä, jopa vuosituhansien takaa.
      Turha sitä on monimutkaistaa, omatunnot ja jumal uskot ovat ihmisen itse keksimiä höpinöitä, joiden syntymiseen on vaikuttaneet ne heikoimmat geenit.
      Kun ei osata eikä uskalleta elää, niin etsitään tukea mystiikasta ja henkimaailmasta.

• Anonyymi

Tuo kuulostaa kuin vastuuvapauslausekkeelle mitä kirjoitat. Ihminen vastaa teoistaan ja Jumala on todellinen.

Se "uskaltaa elää" ei voi tarkoittaa moraalisesti kyseenalaisia valintoja missä toimitaan Jumalan tahdon vastaisesti vahingoittaen myös muita ihmisiä tai itseä.

Jos ihminen ajattelee että elämä on tässä ja repii siitä kaiken irti tehden elämänsä vääryyttä, hän erehtyy isosti elämästä. Ihminen on tarkoitettu ikuiseksi. Ikuinen elämä on tarjolla aivan toisenlaisissa puitteissa kuin tässä ajassa mutta ihminen saa itse valita.

Ei mene kovinkaan pitkää aikaa kun uudestisyntyneet uskovat temmataan pois tästä ajasta. Silloin media täyttyy otsikoista kaikkialla maailmassa koska kadonneita on paljon. Jos ihminen jää tähän aikaan on hän silloin Jumalan vihanajassa. Vielä tällöin hänellä voi olla mahdollista pelastua jos tekee parannuksen ja rukoilee Jumalaa.

Pystyn sanomaan 100 prosenttisella varmuudella, että Jumala on olemassa koska olen saanut lukuisia yliluonnollisia kokemuksia ja Jumalan viestejä. Tietenkään en voi epäilevää ihmistä vakuuttaa mutta voin silti sanoa että Jumala todella on olemassa.

Itse elän tiedossa Jumalan olemassaolon suhteen ja olen erittäin skeptinen luonne jolla ei ole koskaan ollut taipumusta uskoskella asioihin noin vain itseäni miellyttääkseni. Totuus on kuitenkin Jeesus ja Raamattu on Jumalan sanaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kuulostaa kuin vastuuvapauslausekkeelle mitä kirjoitat. Ihminen vastaa teoistaan ja Jumala on todellinen.

Se "uskaltaa elää" ei voi tarkoittaa moraalisesti kyseenalaisia valintoja missä toimitaan Jumalan tahdon vastaisesti vahingoittaen myös muita ihmisiä tai itseä.

Jos ihminen ajattelee että elämä on tässä ja repii siitä kaiken irti tehden elämänsä vääryyttä, hän erehtyy isosti elämästä. Ihminen on tarkoitettu ikuiseksi. Ikuinen elämä on tarjolla aivan toisenlaisissa puitteissa kuin tässä ajassa mutta ihminen saa itse valita.

Ei mene kovinkaan pitkää aikaa kun uudestisyntyneet uskovat temmataan pois tästä ajasta. Silloin media täyttyy otsikoista kaikkialla maailmassa koska kadonneita on paljon. Jos ihminen jää tähän aikaan on hän silloin Jumalan vihanajassa. Vielä tällöin hänellä voi olla mahdollista pelastua jos tekee parannuksen ja rukoilee Jumalaa.

Pystyn sanomaan 100 prosenttisella varmuudella, että Jumala on olemassa koska olen saanut lukuisia yliluonnollisia kokemuksia ja Jumalan viestejä. Tietenkään en voi epäilevää ihmistä vakuuttaa mutta voin silti sanoa että Jumala todella on olemassa.

Itse elän tiedossa Jumalan olemassaolon suhteen ja olen erittäin skeptinen luonne jolla ei ole koskaan ollut taipumusta uskoskella asioihin noin vain itseäni miellyttääkseni. Totuus on kuitenkin Jeesus ja Raamattu on Jumalan sanaa.

Ihminen vastaa teoistaan vain lain tai ihmisten välisen koston edessä, jos nämä ei toteudu niin vastuuvapaus on täyttä totta.
        Jumalat ja raamatut ovat pelkkää ihmisen keksimää höpinää, kun kuolo koittaa ja multaa heitetään suun päälle niin se on siinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pystyn sanomaan 100 prosenttisella varmuudella, että Jumala on olemassa koska olen saanut lukuisia yliluonnollisia kokemuksia ja Jumalan viestejä."

No ei sinun näkemiäsi harhoja ole kukaan epäillytkään, nehän kuuluvat taudinkuvaasi... 😂🤣😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pystyn sanomaan 100 prosenttisella varmuudella, että Jumala on olemassa koska olen saanut lukuisia yliluonnollisia kokemuksia ja Jumalan viestejä."

No ei sinun näkemiäsi harhoja ole kukaan epäillytkään, nehän kuuluvat taudinkuvaasi... 😂🤣😂

Jokainen koskaan elänyt ihminen tulee kerran tunnustamaan että Jeesus on Herra.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen vastaa teoistaan vain lain tai ihmisten välisen koston edessä, jos nämä ei toteudu niin vastuuvapaus on täyttä totta.
        Jumalat ja raamatut ovat pelkkää ihmisen keksimää höpinää, kun kuolo koittaa ja multaa heitetään suun päälle niin se on siinä.

Muista kuitenkin, että läheisessä tulevaisuudessa maailman uudestisyntyneet uskovat katoaa ja maailmaan iskee suuri kriisi. Alkaa Jumalan vihanaika. Hän vihaa syntiä. Siinä ajassa monet luultavasti tekee parannuksen.

Pidät minua nyt hourupäänä mutta muista mitä sanoin tuosta tulevasta tempauksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muista kuitenkin, että läheisessä tulevaisuudessa maailman uudestisyntyneet uskovat katoaa ja maailmaan iskee suuri kriisi. Alkaa Jumalan vihanaika. Hän vihaa syntiä. Siinä ajassa monet luultavasti tekee parannuksen.

Pidät minua nyt hourupäänä mutta muista mitä sanoin tuosta tulevasta tempauksesta.

No minäpä muistan... 😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen koskaan elänyt ihminen tulee kerran tunnustamaan että Jeesus on Harha.

• Anonyymi

Kulttuuri rikastuu kun tulee lähi-idästä kaikenlaista hourupäätä

• Anonyymi

Kyllä oikeudessa katsotaan lieventävänä asiana jos on Lieksalainen, verrataan ihmiseen joka toimii täyttä mieltä ja ymmärrystä vailla, edesvastuuttomassa tilassa.

• Anonyymi

Mutta harmi että uskontoon vetoavat käsitellään alentuneesti syyntakeisina mielisairaina...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta harmi että uskontoon vetoavat käsitellään alentuneesti syyntakeisina mielisairaina...

Kristityt on maailmassa vainotuin ihmisryhmä. Uskossa olevia todellakin pidetään usein sairaina. Totuus ei kuitenkaan sillä muuksi muutu. Jeesus On Herra.

• Anonyymi
        UUSI

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityt on maailmassa vainotuin ihmisryhmä. Uskossa olevia todellakin pidetään usein sairaina. Totuus ei kuitenkaan sillä muuksi muutu. Jeesus On Herra.

Kristityt tunnetaan eniten ihmisiä vainonneena uskontona. Miljoonia noita vainojen uhreja, miljoonia ristiretkien uhreja. Parasta aikaa on lähi-idässä menossa kammottava kansanmurha, ja kristityt täälläkin huutaa hurraata. Jos Jumala on olemassa ja haluaa minua ojentaa, niin hyvä on. Mutta pahoin pelkään, että ainoa ojentaja on vaahtosuinen kristitty, joka on ottanut itselleen Jumalan oikeuden tuomita toisia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityt tunnetaan eniten ihmisiä vainonneena uskontona. Miljoonia noita vainojen uhreja, miljoonia ristiretkien uhreja. Parasta aikaa on lähi-idässä menossa kammottava kansanmurha, ja kristityt täälläkin huutaa hurraata. Jos Jumala on olemassa ja haluaa minua ojentaa, niin hyvä on. Mutta pahoin pelkään, että ainoa ojentaja on vaahtosuinen kristitty, joka on ottanut itselleen Jumalan oikeuden tuomita toisia.

Pitää erottaa kaksi asiaa. Nimittäin kristinuskon kristinuskon NIMISSÄ on tehty tuollaisia asiota, ei kristinuskon VUOKSI. islamissa taas tehty kamalia asiota kyseisen uskonnon vuoksi, ei vain nimissä.

Raamattu ei anna mitään oikeutusta vainoille tai kansamurhille ja kun selaisia on historiassa tehty, ne on tehty kristinuskon nimissä ja täysin vailla opillista pohjaa.

Minä en tuomitse ihmisiä. Jumala tuomitsee minutkin. Meidän tulee vastustaa vääryyttä ja nuhdella ja ojentaa sellaisista. Se ei ole sama asia kuin tuomitseminen. Tehkää parannus.

• Anonyymi
      UUSI

Jos nyt puhutaan perintötekijöistä, niin...
      Lieksalaiset on lihavia, kun taas...
      Ruotsalaiset on laihempia?!
      Onko tässä Ruotsi - Suomi maaottelu menossa vai mikä juttu tämä on?
      Mitä Jumala sanoisi, tuosta Jumalattomasta menosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      72
      1692
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1678
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      167
      1400
    4. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      304
      1331
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1260
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      107
      1228
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1086
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1079
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      96
      1029
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      980
    Aihe