Jos näet, että jotain haukutaan, kiusataan tms.
Täällä aika moni kehuu olevansa empaattinen ihminen. Empatiaan mielestäni kuuluu myös toisen / toisten ihmisten puolustaminen, jos huomaa kiusaamista. Hiljaisuus on mielestäni hyväksymisen merkki.
Miksi et puolusta?
77
470
Vastaukset
- Anonyymi
IRL puutun täällä monesti paras puolusyus on jättää huomiotta mölisijä. Muuten se vaan jatkuu jatkumistaan, kun asiaan takertuu jatkuvasti. Netissä kiusaamista ei voi kitkeä puuttumalla verbaalisesti. Ei se ole mikään peloke ja kiusaaja ei kuuntele, kuten naamatusten.
Jasu- Anonyymi
Täällä kiusaamisen muodot on enemmän virkavallan heiniä. Urpot kun ei kuuntele puheita, ne tietää ettei niillä ole mitään vaikutusta eikä painoarvoa, kun ovat anonyymejä. Rivissä olijat ei voi tehdä paljonkaan kiusaajille täällä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä kiusaamisen muodot on enemmän virkavallan heiniä. Urpot kun ei kuuntele puheita, ne tietää ettei niillä ole mitään vaikutusta eikä painoarvoa, kun ovat anonyymejä. Rivissä olijat ei voi tehdä paljonkaan kiusaajille täällä.
JasuTäytyy ymmärtää voimansa ja voimattomuutensa paikan mukaan.
De ei tarkoita että hyväksyy kiusaamista. Se tarkoittaa, että keksii muut konstit olla antamatta huomiota niille jotka täällä juuri huomion takia kiusaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuNo joko se sinä palstasetäjasu olet niille työmääräyksiä antanut? Vähän niinkö tukari sanoo rikosilmoituksen tekemisestä ”nostin syytteen” eikä nk alan ammattilaisten ymmärrys ole välttämättä aina sen realistisempi, vaan yhtä netflix
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joko se sinä palstasetäjasu olet niille työmääräyksiä antanut? Vähän niinkö tukari sanoo rikosilmoituksen tekemisestä ”nostin syytteen” eikä nk alan ammattilaisten ymmärrys ole välttämättä aina sen realistisempi, vaan yhtä netflix
Esim työtön entinen lihas, ei edes fillarien dekkari voi kokea olevansa osa jotain suurta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joko se sinä palstasetäjasu olet niille työmääräyksiä antanut? Vähän niinkö tukari sanoo rikosilmoituksen tekemisestä ”nostin syytteen” eikä nk alan ammattilaisten ymmärrys ole välttämättä aina sen realistisempi, vaan yhtä netflix
En ole virkavaltaa pyytänyt avuksi. Olen vaan ottanut asenteen, että tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Silleen oon pärjänny IRL minua kiusaavienkin kanssa. Pitää ymmärtää, että ei kiusattu ole syy, kiusaajan tyhmä pää on syy miksi kiusaaminen toteutuu.
Oen toki lyönyt turpaankin kiusaajaa, mutta se vaatii kontaktin irl naamatusten.
Ja kyllä se kipu lärvissä lopetti kiusaamisen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole virkavaltaa pyytänyt avuksi. Olen vaan ottanut asenteen, että tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Silleen oon pärjänny IRL minua kiusaavienkin kanssa. Pitää ymmärtää, että ei kiusattu ole syy, kiusaajan tyhmä pää on syy miksi kiusaaminen toteutuu.
Oen toki lyönyt turpaankin kiusaajaa, mutta se vaatii kontaktin irl naamatusten.
Ja kyllä se kipu lärvissä lopetti kiusaamisen.
JasuVieläkö sinä naisena esiintyvä pipana yhtä kotelon kolahdusta itket näille? Get over it😏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieläkö sinä naisena esiintyvä pipana yhtä kotelon kolahdusta itket näille? Get over it😏
Naiseksi minut luoja tai joku perkele loi, koitetaan kestää kiusanhenki. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuVaan ei naiseus tarkoita henkistä eikä fyysistä heikkoutta eikä kiiltokuvien kumartelua. 😜
Ei kannata lokeroida naisia yhteen muottiin muru.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuJoo sehän onkin todella uskottavaa että nainen itse luonnehtisi itseään noin nkörttiläiseen henkeen, setämies/het
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan ei naiseus tarkoita henkistä eikä fyysistä heikkoutta eikä kiiltokuvien kumartelua. 😜
Ei kannata lokeroida naisia yhteen muottiin muru.
JasuSinähän sen juuri palstasetä parhaiten tiedät, että tämä skeida kuva mitä piirrät naisista ei vastaa realiteetteja lainkaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo sehän onkin todella uskottavaa että nainen itse luonnehtisi itseään noin nkörttiläiseen henkeen, setämies/het
Juu, minä kun en yhäkään sukupuolita sanoja enkä ota itseäni turhan vakavasti. On se nyt vaikeaa sinun sitä sisäistää. Mites se sinä puhut kuin tukkijätkä, ettet vaan olisi nainen itsekin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän sen juuri palstasetä parhaiten tiedät, että tämä skeida kuva mitä piirrät naisista ei vastaa realiteetteja lainkaan
Onneksi sinä tiedät kaiken realiteeteista. 😆
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi sinä tiedät kaiken realiteeteista. 😆
JasuAinakin naisten mentaliteetista voin kertoa huomattavasti enemmän kuin sinä tai tuo yksi säröiseen, heikkoon ja muovattavaan naisen kuvaasi eli luomaasi hologrammiin ”rakastunut” antisosiaalisen vibainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, minä kun en yhäkään sukupuolita sanoja enkä ota itseäni turhan vakavasti. On se nyt vaikeaa sinun sitä sisäistää. Mites se sinä puhut kuin tukkijätkä, ettet vaan olisi nainen itsekin.
JasuOlen nainen kyllä ja mitä tulee ns kovaan puheeseen, niin mikään muu ei ole enää vaihtoehto näiden eräiden halventavien sketsihahmojen suhteen myös ikäänkuin sessuaalisessa konstekstissa, niin kerrotaan nyt sitten tarkasti mistä ne lapset tulee ja miten hommat menee. Olen hyvä henkisessä väkivallassa se on suvun perintö se
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin naisten mentaliteetista voin kertoa huomattavasti enemmän kuin sinä tai tuo yksi säröiseen, heikkoon ja muovattavaan naisen kuvaasi eli luomaasi hologrammiin ”rakastunut” antisosiaalisen vibainen
Ehkä tietynlaisten naisten, muttet munlaisten. Selvästikkään.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nainen kyllä ja mitä tulee ns kovaan puheeseen, niin mikään muu ei ole enää vaihtoehto näiden eräiden halventavien sketsihahmojen suhteen myös ikäänkuin sessuaalisessa konstekstissa, niin kerrotaan nyt sitten tarkasti mistä ne lapset tulee ja miten hommat menee. Olen hyvä henkisessä väkivallassa se on suvun perintö se
Jaa, minusta et ole kovin vakuuttava, mutta annan sinun olla itseesi tyytyväinen. Mä lähden nyt kumminkin mun armaitten eläinteni pariin. Ne arvostaa parempia arvoja kun kiusaajat.
Jasu Olen pahoillani Jasu, että sinäkin kohtaat niin paljon kiusaamista. Jos haluat asiasta joskus avautua, niin nakkaa sähköpostia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin naisten mentaliteetista voin kertoa huomattavasti enemmän kuin sinä tai tuo yksi säröiseen, heikkoon ja muovattavaan naisen kuvaasi eli luomaasi hologrammiin ”rakastunut” antisosiaalisen vibainen
Siinä sinulle vielä kuva minusta. Laita yöpöydällesi kehyksiin.
https://ibb.co/xqt1KW1b
Jasu - Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Olen pahoillani Jasu, että sinäkin kohtaat niin paljon kiusaamista. Jos haluat asiasta joskus avautua, niin nakkaa sähköpostia.
Ei hätää. 🤗
Kiitos.❤️
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän sen juuri palstasetä parhaiten tiedät, että tämä skeida kuva mitä piirrät naisista ei vastaa realiteetteja lainkaan
Ai sullakos on jonkinlainen mielikuva reaaliteeteistä, rinnakkaistodellisuudesta peräisin luultavasti :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nainen kyllä ja mitä tulee ns kovaan puheeseen, niin mikään muu ei ole enää vaihtoehto näiden eräiden halventavien sketsihahmojen suhteen myös ikäänkuin sessuaalisessa konstekstissa, niin kerrotaan nyt sitten tarkasti mistä ne lapset tulee ja miten hommat menee. Olen hyvä henkisessä väkivallassa se on suvun perintö se
Älä setä hämää vaikka henkisen väkivallan uhri oletkin :D
- Anonyymi
Älkää vain kukaan kengänlankkaaja tai niiden nualeskelija ainakaan enää tehkö mitään, ootte just tuollaisena hyviä ja matalaälyisen ja mielisen hierarkianne ansainneet
- Anonyymi
Kuinka joku voi tällaista kirjoittaa, me selvitämme tämän asian webkäräjillä. You do you 👍
- Anonyymi
Miksei vois itekkin olla vaan kaikkia nöyristelevä heinäkenkä kylältä? Tai joojoomies virastosta innokkaana hyökkäämään yhden kimppuun sukupuolittuneessa konstekstissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei vois itekkin olla vaan kaikkia nöyristelevä heinäkenkä kylältä? Tai joojoomies virastosta innokkaana hyökkäämään yhden kimppuun sukupuolittuneessa konstekstissa
Tai pieni ihminen jolla on pokkaa itkeä sitä miltä hän ja hän nyt näyttää kun on jauhanut täyttä tuubaa rinta rottingilla😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai pieni ihminen jolla on pokkaa itkeä sitä miltä hän ja hän nyt näyttää kun on jauhanut täyttä tuubaa rinta rottingilla😆
Mi mi miehen kasvot naama ura. No ei mtn, onhan myös pari näitä pick me -telineitä tasoittamassa tätä kärsimyksen jakaumaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mi mi miehen kasvot naama ura. No ei mtn, onhan myös pari näitä pick me -telineitä tasoittamassa tätä kärsimyksen jakaumaa
Loora loora o loora ja.
- Anonyymi
Joskus tekisi mieli puolustaa vv- tai pääministeriä. Ovat ne kovassa liemessä keitetyt. Tuskin ketään on solvattu niin paljon kuin heitä, miten ihmeessä kestävät. Ja loppuun asti on pesti vietävä kun on hommaan valittu. Siinä vasta lokaa syydettäisiin jos kesken lopettaisi ja löisi hanskat tiskiin. Eivät varmaan saisi muuta työtäkään sen jälkeen, luuseriksi leimattaisiin. Minä olisin lyönyt mutta en politiikkoainesta olekaan.
Mutta kuten jo joku toinenkin kirjoitti, paras olla niihin viesteihin ja aloituksiin kirjoittamatta mitään. Kumpa kaikki vain antaisivat solvaajan kirjoittaa ketjuaan yksin.- AnonyymiUUSI
Loan heitto ei ole Ok mutta kyllä moni julkisuuden henkilö on itse asemansa valinnut ja jyrännyt muita ihmisiä menestyksensä tieltä. Eli eivät nuo siloposket niin viattomia ole kuin annetaan ymmärtää.
- Anonyymi
Olen puolustanut täällä miestä jota rakastan
- Anonyymi
Hienoa että täällä on muitakin joiden mielestä välis on väärinymmärretty sankari :D
- AnonyymiUUSI
Mutta oletko sylissä taskussa kantanut häntä? Prööt palstasetä ja prööt
- Anonyymi
Kaikki mitataan irlissä. Heikko ihminen on sitä myös siellä, turha palstasetää on siitä ruoskia. On olosuhteiden, sairauksien ym. vanki
Voin pahoin tästä empatiakyvyttömyydestä. Tässäkin ketjussa sitä on pilvin pimein. Trollaaminen on joidenkin mielestä hauskaa, mutta täällä on meitäkin ihmisiä, jotka kirjoitamme tänne hyvin vakavissamme ja tekemällä tyhjäksi toisen ihmisyyden trollaamalla tai kiusaamalla voi aiheuttaa sellaisia traumoja, että joku ottaa hengen itseltään. Enkä nyt tarkoita tässä ketjun jokaista kirjoittajaa, trollaajat kyllä tietävät varsin hyvin mitä tekevät ja mitä se voi aiheuttaa.
- Anonyymi
Ehkä kaikkien ei kuulu olla elossa palstasetä, näin se vaan on 😁
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä kaikkien ei kuulu olla elossa palstasetä, näin se vaan on 😁
Asia kunnossa, tunnevammainen.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Ei taida olla
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Tekopyhää mainostaa itseään empaattisena, ja seuraavassa lauseessa haukkua toista vammaiseksi. Mikä pelle oletkaan.
Anonyymi kirjoitti:
Tekopyhää mainostaa itseään empaattisena, ja seuraavassa lauseessa haukkua toista vammaiseksi. Mikä pelle oletkaan.
Ei, vaan tekopyhää on haukkua kaikkia mieheksi ja tehdä asiallisista ketjuista jo pidemmällä aikavälillä turhanpäiväisiä tuolla jankuttamisella.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joko sun luonnetodistus sun muu on valmis esim tämän palstaäijän hahmon osalta? T naiselta sivusta o tämä kysymys
- Anonyymi
Näissä pitäisi ymmärtää että monesti on haukkujalla itselläänkin pahaolo jostain syystä toiset on si taas luonteeltaan sellaisia että pitää saada toisen itsetunto vietyä
Mulla ei valitettavasti ole enää minkäänlaista empatiakykyä kiusaajia ja toisten ihmisten mitätöimistä kohtaan, mitä esimerkiksi mieheksiluulija tekee koko ajan. Kaikki asialliset ketjut täyttyy tuosta tuubasta. 💩
Mu5tasydän kirjoitti:
Mulla ei valitettavasti ole enää minkäänlaista empatiakykyä kiusaajia ja toisten ihmisten mitätöimistä kohtaan, mitä esimerkiksi mieheksiluulija tekee koko ajan. Kaikki asialliset ketjut täyttyy tuosta tuubasta. 💩
Ja siinä ei ole vain yksi ihminen säestämässä ja haukkumassa.
Aika usein kirjoittajat on sen oman asiansa hurmoksessa. Niin eivät tälläistä kiusaamista huomaa. Osan viesteistä, kun vähän huomaamatta ohittaa, kun viestejä on niin paljon.
Ongelma on anonyymien suuri määrä. Mun mielestä kiusaaja pitäs jotenkin tunnistaa ja nimetä. Ainakin sen teksteistä näkyy toistuvan toi palstasetä?Niin, ikävässä tämä mieheksiluulija enimmäkseen rellestää. Mutta on sillä joku toinenkin kaveri tekemässä tyhjäksi kaikkia asiallisia kirjoitusketjuja.
Hän (luulija) löytää paikalle aina silloin, kun puhutaan kiusaamisesta, joten hänellä on tunnepuolella joku paha häiriö, ei ehkä ole kokenut rakkautta koskaan tai on muuten vain tunteiltaan kuollut yksilö. Ei hän muuten olisi hakkaamassa lyötyjä.
Mutta joo, jos joku pitää puolustautumista epäempaattisena, niin se on hemmetin iso voi voi. Minä oon sen verran monesti pyytänyt anteeksi ja multa sitä ei ole tehty koskaan. En unohda ikävää ja sitä mitä se teki mun itsetunnolle, kun olin pahimmassa erovaiheessa.
- Anonyymi
Olen puuttunut ja puutun jatkossakin, jos havaitsen jotain kiusaamista/vainoamista. Erimielisyydethän eivät kiusaamista ole, kunhan sävy pysyy asiallisena. Täällä palstalla haasteena on tietysti kommenttien suuri lukumäärä eli kaikkea ei kukaan pysty lukemaan enkä minä ainakaan mitenkään säännönmukaisesti lue kaikkia keskusteluja edes silloin, vaikka itse vastaan aloitukseen, joten paljon jää huomaamatta.
Se, ettei ole puuttunut, ei siis aina ole merkki hiljaisesta hyväksynnästä. Kukaan meistä ei pysty kaikkea täällä huomaamaan, mutta se on selvä, että kiusaamista ei tule hyväksyä edes täällä anonyymissä nettimaailmassa. Itse reagoin asiattomiin viesteihin yleensä olemalla vastaamatta, koska en halua antaa ikäville viesteille mitään painoarvoa. Ei minua pysty joku palstatrolli loukkaamaan, joten annan vain olla. Valuu kuin vesi hanhen selästä 😊
Aletheias- Anonyymi
Pääsispä itsekin tuohon, että pystyis olemaan kokonaan välittämättä kiusaajista, muuten nostan hattua, että puutut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääsispä itsekin tuohon, että pystyis olemaan kokonaan välittämättä kiusaajista, muuten nostan hattua, että puutut.
Kiusaaja ilmaisee vain omaa synkeää maailmaansa purkamalla sitä muihin. Miksi minä pilaisin omaa elämääni antamalla merkitystä sellaisten ihmisten sanoille, jotka eivät sitä ansaitse? Kuuntelen mieluummin hyviä ihmisiä. Niitä, joilla on jotain kaunista ja tärkeää sanottavaa. Kuuntelen toki kiusaajaakin, jos hän on valmis oppimaan ja kehittymään, mutta muutoin jätän moiset omaan arvoonsa.
Aletheias - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiusaaja ilmaisee vain omaa synkeää maailmaansa purkamalla sitä muihin. Miksi minä pilaisin omaa elämääni antamalla merkitystä sellaisten ihmisten sanoille, jotka eivät sitä ansaitse? Kuuntelen mieluummin hyviä ihmisiä. Niitä, joilla on jotain kaunista ja tärkeää sanottavaa. Kuuntelen toki kiusaajaakin, jos hän on valmis oppimaan ja kehittymään, mutta muutoin jätän moiset omaan arvoonsa.
AletheiasTässä aloituksessa on epäselvää puhutaanko palstasta vai elämästä.
Kiusaamisen toistelussa piilee ongelma ettei kiusaamista analysoida. Moni kiusaamiseksi sanottu toiminto on yritys saada ihmiseen kontaktia. Ja kun sitä ei saada ihminen turhautuu ja käyttäytyminen triggeröityy.
Lopulta ihminen joka on yrittänyt saada kontaktin toiseen ihmiseen on tuomittu kiusaajaksi.
Kiusaamisen yleisyys on erittäin usein väärin ymmärrettyä sosiaalisen suhteen muodostamisen ongelmaa.
Kun kiusaajaa sitten nuhdellaan tehdään peruuttamatonta vahinkoa toisen ihmisen hyvälle yritykselle saada muodostumaan yhteys ihmiseen josta pitää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässä aloituksessa on epäselvää puhutaanko palstasta vai elämästä.
Kiusaamisen toistelussa piilee ongelma ettei kiusaamista analysoida. Moni kiusaamiseksi sanottu toiminto on yritys saada ihmiseen kontaktia. Ja kun sitä ei saada ihminen turhautuu ja käyttäytyminen triggeröityy.
Lopulta ihminen joka on yrittänyt saada kontaktin toiseen ihmiseen on tuomittu kiusaajaksi.
Kiusaamisen yleisyys on erittäin usein väärin ymmärrettyä sosiaalisen suhteen muodostamisen ongelmaa.
Kun kiusaajaa sitten nuhdellaan tehdään peruuttamatonta vahinkoa toisen ihmisen hyvälle yritykselle saada muodostumaan yhteys ihmiseen josta pitää.Kyllä kiusaaminen on ihan sitä itseään, kuten sedättelyä, gubettelua, mieheksi luulemista, huorittelua tai suoraa ilkeilyä, mitätöimistä ja kaikenlaista muutakin haukkumista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kiusaaminen on ihan sitä itseään, kuten sedättelyä, gubettelua, mieheksi luulemista, huorittelua tai suoraa ilkeilyä, mitätöimistä ja kaikenlaista muutakin haukkumista.
Eli nimitys mies on ihan itsessään haukkumasana, niinkö palstaäijä? Nyt menee jo hankalaksi. Sivusta
Anonyymi kirjoitti:
Tässä aloituksessa on epäselvää puhutaanko palstasta vai elämästä.
Kun kiusaajaa sitten nuhdellaan tehdään peruuttamatonta vahinkoa toisen ihmisen hyvälle yritykselle saada muodostumaan yhteys ihmiseen josta pitää.Tässä nyt kuitenkin käsiteltiin tätä mieheksi luulija, palstasetä ym, jotka on kohdistaneet kiusaamista yksittäisiin kirjoittajiin.
Kyllä mä ymmärrän että se turhauttaa, jos ei pääse kontaktiin. Randen ja dissen filosofisiin keskusteluihin oli aivan mahdoton päästä mitenkään osallistumaan. Sitten taisin tokaista jotain rumasti, menin ikävään vähän aikaa mököttää ja sitten tulin takas. Mutta eiks tällänen oo ihan elämää. En koe tässä tapauksessa, että oisin kiusannut ketään, mutta korjatkaa jos oon väärässä.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kiusaaminen on ihan sitä itseään, kuten sedättelyä, gubettelua, mieheksi luulemista, huorittelua tai suoraa ilkeilyä, mitätöimistä ja kaikenlaista muutakin haukkumista.
Eli tässä aloituksessa puhutaan anonyymeistä perään huutelijoista.
- AnonyymiUUSI
Ihmiset tuntuvat olevan aivan liian herkkiä. Jos elämä menee sekaisin tämän palstan ronskirepen jutuista silloin on kyllä väärässä paikassa.
Samoin kuin todellisessa elämässä. Ihmiset on kasvatettu erilaisiin sietokyvyn rajoihin
Sitten kun kahden eri ääripään kasvatuksen kukkaset kohtaavat tulee asetelma jossa herkkis kyttää koko ajan toisen tekemisiä ja toinen ärsyyntyy kyttäämisestä.
Kiusaamisessa pitäisi puhua asioiden oikeilla nimillä eikä sillä että kaikki ihmisen tekeminen on kiusaamista.
- Anonyymi
Kyllä puolustan jos paikalle osun. Mutta itsensä uhriksi tekeytyvät ilkimykset tunnistan kilometrien päästä.🤷♀️
- Anonyymi
On myös kilttejä ihmisiä jotka muuttuu ilkeiksi kun omaan kantapäähän osuu. Kaikissa meissä on heikot puolemme. Se sallittakoon,kunhan tahto on aina ja vain, hyvyyteen.🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On myös kilttejä ihmisiä jotka muuttuu ilkeiksi kun omaan kantapäähän osuu. Kaikissa meissä on heikot puolemme. Se sallittakoon,kunhan tahto on aina ja vain, hyvyyteen.🤷♀️
Niinpä. Koskaan ei voi tietää vaikka millainen päivä toisella on ollut, että jaksaako hän heti palstalle tullessaan alkaa ottamaan paskaa niskaan. Itsellä ainakin palaa samantien käämit, vaikka olenkin hyvä tyyppi (myös ystävien mielestä).
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Koskaan ei voi tietää vaikka millainen päivä toisella on ollut, että jaksaako hän heti palstalle tullessaan alkaa ottamaan paskaa niskaan. Itsellä ainakin palaa samantien käämit, vaikka olenkin hyvä tyyppi (myös ystävien mielestä).
Selvennätkö? Siis oikeastikko täällä on ihmisiä jotka hermostuvat nyymien jutuista . Tunnetteko te toisenne vai mikä tämä teidän keskustelusuhde tällä palstalla on?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, piikikäs ruususemme :)
- AnonyymiUUSI
Gubbe on kiusaaja,turhaa niit käsiäsi nostelet!
- Anonyymi
Netissä on parasta itsepuolustaa. Jättää vain huomiotta typerät viestit.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Tarviseeko kaikki puolustamista?
Kiusaajat itse?
Kuka on kiusaaja? Kuka on kiusattu?
Jokainen näkee yllämainitut asiat itsensä kautta...
Omsn, jo koetun elämändä kautta... ja ne on erilaisia.- AnonyymiUUSI
En ymmörrä miksi niin yksinkertaisesta asiasta pitää tehdä monimutkainen. Listasin kiusaamisen kriteerejä toiseen kommenttiin.
Kerron esimerkin: Jos palstasedättelijä on sitä mieltä, että joku ei ansiatse elää ja hän omalla toiminnallaan, eli nettikiusaamisella edesauttaa jonkun tuntemattoman pahaa oloa, niin se on kiusaamista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ymmörrä miksi niin yksinkertaisesta asiasta pitää tehdä monimutkainen. Listasin kiusaamisen kriteerejä toiseen kommenttiin.
Kerron esimerkin: Jos palstasedättelijä on sitä mieltä, että joku ei ansiatse elää ja hän omalla toiminnallaan, eli nettikiusaamisella edesauttaa jonkun tuntemattoman pahaa oloa, niin se on kiusaamista.No hänelle vastaaminen ja huomion antaminen voi olla sitä kiusaamista?
- AnonyymiUUSI
Vai että hyväksymisen merkki.
Kokemuksella voin sanoa että ne parhaat kiusaajat härkkivät selän takana ja tämän jälkeen muuttuvat hissukoiksi joita kiusataan.
Paras kiusaaja tekee sosiaalisesta, suhteita aktiivisisesti muodostavista ihmisistä kiusaajia. Kun näkee herkän ja muista ihmisistä aidosti välittävästä ihmisestä muuttuvan pessimistisen ja v!ttuuntuneen suorittajan voin kertoa että voit työntää mielipiteesi sinne ja syvälle.- AnonyymiUUSI
Tästä tuli mueleen.. Olin itsekin joskus elämäniloisempi, ennen kaikkea paskaa mitä tapahtui. Pyrin silti aina selvittämään asiat kasvotusten, mutta en voi niitä yksin ja väkisin selvittää, jos toinen ei avaa edes ovea.
Minä olen liian vanha näihin palstataisteluihin. Höpöttelen mieluummin mukavia. Mölisijät saavat vaan lisää tuulta purjeisiin mitä enemmän heille huomiota antaa.
- AnonyymiUUSI
Niin, kuka tätä draamaa jaksaa, kuka ei.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kuka tätä draamaa jaksaa, kuka ei.
So tell me how you feeling ”teppo” then?
Anonyymi kirjoitti:
So tell me how you feeling ”teppo” then?
Hot and sexy. I just combed my fat hairy stomach and applied some fragrance oil to it.
- AnonyymiUUSI
Kohdistan empatiani ainoastaan omaa maatani kohtaan.
- AnonyymiUUSI
Maailma on täynnä hyviä, empaattisia ja suvaitsevaisia ihmisiä. Tai niin ne ihmiset luulee.
Tosiasia on se, että hyvin harva ihminen on sellainen. Ei se tarkoita sitä, että muut jollain tavalla pahoja olisi. Ei. Ne ovat vaan tyhmiä eivätkä edes halua viisastua. Ne odottaa sitä, että joku muu tekee sen viisastumisen heidän puolesta. En todellakaan ole empaattinen ja tosiaankin puutun ikäviin asioihin aika kärkkäästikin. Olen tehnyt elämäni aikana aikasta monta sosiaalista itsemurhaa puolustaessani parjattua.
- AnonyymiUUSI
Olen käynyt siinä määrin paskaa läpi, ettei mieleni tee enää tippaakaan sekaantua muiden kriiseihin. Jos jotakin olen oppinut niin sen, että puolustaessaan muita saa niskaansa kaiken mahdollisen paskan.
Tutkitusti empatiakyky laskee siinä kohtaa, kun on läpikäynyt tiettyjä kokemuksia. Silloin ei enää empatiseeraa niin helposti heitä, jotka käyvät läpi samaa. Minun on huomattavasti helpompi olla empaattinen silloin, kun kokemus ei ole samankaltainen kuin omat vastoinkäymiset.
Useimmissa kokemuksissa on myös noussut esiin se, että ei lohduttavilla sanoilla ole juurikaan vaikutusta. Mitäpä sanhelinä auttaa, jos tilanne ei muutu kuitenkaan. Se mikä saattaa auttaa, jos on huonoista kokemuksista huolimatta hyväksytty ja rakastettu. Läsnäolo, kosketus ja se, että rakasihminen seisoo kaikesta huolimatta rinnalla, on huomattavasti parantavampaa ja tärkeämpää kuin puolituttujen mukamas lohdunsanat tai vertaistuki tukiryhmissä.
Sama puolustamisen suhteen. Enemmän satuttaa se etteivät läheiset reagoi, kuin se mitä kiusaajat tekevät. Usein, jos kuulen minulle rakkaita haukuttavan heidän selkänsä takana, sanon heitä puolustavia kommentteja keskusteluun. Tämäkin useimmiten toimii käänteisesti ja heitä oita olen puolustanit käyttäytyvät kuin olisin ollut mukana heidän soimaamisessaan. Nyttemmin olen ottanut sen linjan, että poistun paikalta, jos heitä joista pidän soimataan. - AnonyymiUUSI
Haukkuvat ihmiset osoittavat yleensä tietämättömyyttään, potecat itse tiedon puutteesta?
Oletteko joskus menneet kauppaan ja edellä asioivalla asiakkaalla on ollut tuote jossa ei ole viivakoodia ja haukut siitä saa kassan myyjä.
Taho, joka ei millään tavalla ole ollut osallisena tilanteeseen.
1. Hinnoittelija on unohtanut laittaa ja tarkastaa onko tuotteessa hintatiedot
2. Asiakas ei ole tarkastanut tai itse laittanut tuotteeseen hintatietoa
Miten kassan myyjä olisi ollut tapahtumaan syyllisenä?
Joskus huomaa miten vanhat ihmiset käyvät "kuumina" väärille kohteille.
Eivät huomaa olevansa niitä jotka ovat eniten väärässä.
AV
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti28946029Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!5311504Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy24211090Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump439892Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla928716Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2936787Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka123812Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j43575Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti33460Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle83369