Ristinryöväri ei voi pelastua helluntaiuskottelun mukaan

Anonyymi-ap

Helluntaiuskon ja opin mukaan ristinryöväri ei voi pelastua

1. Koska hän ei täyttynyt Pyhällä Hengellä niinkuin palastusvarmat helluntailaiset
2. Hän ei olut liittynyt mihinkään helluntaityypiseen puljuun rituaalin kautta typerässä valkoisessa mekossa
3. Ristinryövärillä ei ollut pelastusvarmuutta
4. Ristinryöväriä ei oltu helluntaikastettu tai vauvakastettu tai kastettu millään muullakaan kasteella. Hän oli kastamaton.

Helluntailaisuus on manipulaatiota ja eikä kovin tervehenkistä.

12

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Ristinryöväri puhui selvää kreikankieltä, joten hän varmasti pelastui, koska oli arameankielinen. Hän puhui kielillä.

• Anonyymi
        UUSI

Ristinryöväri ei ollut ylpeä, eriseurainen ja pelastusvarma helluntailainen.

Luuk 23:43:

"Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.""

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ristinryöväri ei ollut ylpeä, eriseurainen ja pelastusvarma helluntailainen.

Luuk 23:43:

"Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.""

On teillä tarkoitushakuinen tapa hävittää itseltänne iankaikkisen elämän armolahja, ensin valheen puhumisella, myös leikkimällä jumalaa- kun pentupoikue, ts. pilkkaatte Jumalan nimeä- päivästä toiseen.

Eikö iankaikkisen elämän armolahja kiinnosta, vaan aina rienaaja sinunkin olkapäällä saa säälittävästi sinut hyppäämään pilkkanarua---kysyn ---- MIKSI?

Miksi et halua iankaikkiseen elämään sisälle, ja Kristustuokuisesti elämään uskovaisuuden elämää? Onko se vaikeeta??

Etkö itse ole Kristuksen työn kautta pelastusvarma? Mikä sinun tarkoitushakuisuus on lisätä pelastukseesi, tahi vähentää siitä, jotta käsitys pelastuksestasi olisi ikäänkuin se varmuus, että Herra tuntisi sinut?

Onko elämäsi ollut lapsuudessa vaikea- onko ystäväpiirisi kovin kapea-alainen?

mennään hieman toiseen ajatukseen,.... ps. en ole hellutalainen- että jätä se mielestäsi- mutta ihmettelen missä on uskonne.....

Muuten- hokasin tuosta Luuk. 24:43 lainastasi...

kysyn, milloin tämä ryöväri oli Jeesuksen kanssa paratiisissa- missä se paratiisi sijaitsee..
        avaapa se-- että päästään aivoituksestasi jyvälle?

• Anonyymi
      UUSI

Vain harvat pelastuvat sanotaan Raamatussa ja se koskee myös hellareita.
      Usko ei ole joka miehen.

2Tess 3:2:

"Ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen."

• Anonyymi
      UUSI

Mietipä hiukan, oletko sinä itse valmis taivaselämään!

Vai onko niin, että sinunkin pitää rukoilla armoa niinkuin ryövärin?

• Anonyymi
      UUSI

Uskonnollinen usko on ehkä tunnetuin uskon muoto. Se viittaa vakaumukseen jumalien, henkien tai yliluonnollisten voimien olemassaolosta ja niiden vaikutuksesta maailmaan ja ihmisten elämään. Uskonnollinen usko voi ilmetä monin eri tavoin, kuten helluntaikasteena, kaatumisena, kielillä puhumisena ja yhteisöllisenä palvontana.

• Anonyymi
      UUSI

Ristin ryöväri pelastui siitä ovat Jeesuksen luvatut sanat todisteena.

• Anonyymi
      UUSI

Oletko jo kaljoissa ? Ristinryövärin pelastuminen ei liity mitenkään helluntaiherätykseen, Helluntailaisuus syntyi 1873-vuotta myöhemmin kuin ristinryöväri pelastui. Olet aika pelle. Älykkyysosamääräsi on todella pieni.

• Anonyymi
      UUSI

Täällä viljellään paljon omaan ajatukseen liittyvää, joilla ei ole mitään tekemistä Raamatun ilmoituksen kanssa ko. asiasta.

Jos ihmisellä on Jumalan pelko, ei hän puhu vastoin Jumalan sanaa.
      Uskovan ihmisen tunnistaa jumalisuudestaan, Hengen hedelmästä.

Kristuksessa pelastuneen ryövärin pelastuminen perustui uskoon, jonka Pyhä Henki vaikutti siinä hetkessä.

40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
      41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
      42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
      43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." ( Luuk 23)

Raamatun ilmoitus kertoo tämän.

Pelastunut tunsi Jumalan pelkoa. Pelastunut tunnusti olevansa syntinen.
      Pelastuneella oli usko Jeesukseen, hänhän sanoi:

"Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".

Pelastunut ryöväri uskoi, että kuolemakaan ei ole este Jeesuksen valtakuntaansa menemiselle.

Tämä oli läsnäolevan Pyhän hengen vaikutusta.

14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa! ( Hep 9)

Pelastunut asetti toivonsa Jeesukseen, kuten kaikki uskovaiset asettavat.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
      UUSI

Matteuksen evankeliumi on kaikista vanhin alkuperäisenä säilynyt testamenttikirja. Muihin on tehty erilaisia lisäyksiä esim. kirkolliskokouksissa.

Matteuksen mukaan molemmat ryövärit pilkkasivat Jeesusta, eikä kumpikaan heistä pelastunut.

Matt. 27:44

Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.

• Anonyymi
        UUSI

Esim. Markuksen evankeliumiin on lisätty kirkolliskokouksessa uusi lähetyskäsky, jonka tuntematon henkilö on sinne kirjoittanut.

Asiasta on varoitus Mark.16:9 kohdalla v-92 painoksessa:

Jeesus ilmestyy lähimmilleen

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi
      UUSI

Onko aloittajalla kaikki kunnossa, hyvät jauhot pussissa, mutta ei helluntalaisena sanon, kaikki sinulla ei ole kunnossa.
      Puhut pötyä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      128
      5373
    2. HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!

"Sdp:n uusi talous­ääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen
      Maailman menoa
      216
      4775
    3. Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon

Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu
      Maailman menoa
      86
      3980
    4. Sovitteko ulkonäöllisesti

Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty
      Ikävä
      83
      3320
    5. Kaiken järjen ja logiikan voimalla

Voin todeta nainen, että halusit vain sitä.
      Ikävä
      47
      1815
    6. Anteeksi mies

Mun vaan pakko sanoa että en pääse ajatuksesta koskettaa sinua🙈tää on niin noloo. Olet vaan niin namu. En voi edes kert
      Ikävä
      32
      1809
    7. Hei T.....

Ajatuksissani olet. T.A
      Suhteet
      14
      1418
    8. Kansanedustaja

Kaikkonen vierailee Ähtärissä lauantaina. Mikä mahtaa olla paikka.?????
      Ähtäri
      17
      1328
    9. Mulle tuli tunne

Että sun tunteet mua kohtaan alkaa hellittämään, olenko oikeassa ja alatko päästä eteenpäin?
      Tunteet
      22
      1322
    10. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      52
      1233
    Aihe