Onko Taivaaseen pyrkiminen vain silkkaa itsekkyyttä?

Anonyymi-ap

Jos ihminen on huolissaan omasta pelastumisestaan, niin eikö se ole vain pelkkää itsekkyyttä?

Tokihan Jeesus pelotteli kaikkein itsekeskeisimpiä ihmisiä tekemään hyvää sanomalla, että heille käy kuoleman jälkeen huonosti, elleivät muuta tapojaan, mutta onko se muka kristillisyyden keskeinen sanoma, pelkkä itsekäs halu pelastaa itsensä? Mitä hyvyyttä sellaisessa olisi?

89

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesuksen sanoma on siinä että rakastamalla lähimmäistä pelastaa itsensä sekä niin antaa hyvän kuvan uskosta ja saattaa johdattaa siihen muitakin. Siten sitä ei pelastu itsekkyyden kautta, vaan rakastamalla lähimmäisiä.

      Ei usko Jeesukseen ole sitä että omasta mielestään pelastuu ja muut voi vaikka kansanmurhata.

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        #Jeesuksen sanoma on siinä että rakastamalla lähimmäistä pelastaa itsensä #

        Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa, lähimmäisen rakkaus voi olla seuraus uskosta ja sen ilmentymä, mutta ei todellakaan teko jolla "ansaitaan" oma pelastus. Tuo on taas tuota nykyliberaaliteologiaa jossa kristinusko on korvattu kehotuksella lähimmäisenrakkauteen ja pitemmälle tulkittuna käskyksi rakastaaa itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Jeesuksen sanoma on siinä että rakastamalla lähimmäistä pelastaa itsensä #

        Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa, lähimmäisen rakkaus voi olla seuraus uskosta ja sen ilmentymä, mutta ei todellakaan teko jolla "ansaitaan" oma pelastus. Tuo on taas tuota nykyliberaaliteologiaa jossa kristinusko on korvattu kehotuksella lähimmäisenrakkauteen ja pitemmälle tulkittuna käskyksi rakastaaa itseään.

        Lähimmäisenrakkautta löytyy eniten epäitsekkäiltä ihmisiltä. Kun samalla kristinuskon idea henkilökohtaisen pelastuksen saamisesta uskon perusteella itselleen vetää puoleensa itsekkäitä ihmisiä, niin sisäsyntyistä lähimmäisen rakkautta löytyy enemmän kristinuskon ulkopuolelta.

        "lähimmäisen rakkaus voi olla seuraus uskosta ja sen ilmentymä"

        Ei kukaan kehottamalla ala toisia rakastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähimmäisenrakkautta löytyy eniten epäitsekkäiltä ihmisiltä. Kun samalla kristinuskon idea henkilökohtaisen pelastuksen saamisesta uskon perusteella itselleen vetää puoleensa itsekkäitä ihmisiä, niin sisäsyntyistä lähimmäisen rakkautta löytyy enemmän kristinuskon ulkopuolelta.

        "lähimmäisen rakkaus voi olla seuraus uskosta ja sen ilmentymä"

        Ei kukaan kehottamalla ala toisia rakastaa.

        "lähimmäisen rakkaus voi olla seuraus uskosta ja sen ilmentymä"

        Tuo on totta että kirkko julistaa tekojen kautta pelastumista mutta ei lähimmäisen rakkaus ketään pelasta, vaan uskoontulo Jeesukseen pelastaa mistä sitten seuraa vääjäämättä Jeesuksen aiheuttama lähimmäisen rakkaus!

        Ei siis kirkon mainostaman tekojen kautta vaan uskoontulon kautta Jeesukseen. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "lähimmäisen rakkaus voi olla seuraus uskosta ja sen ilmentymä"

        Tuo on totta että kirkko julistaa tekojen kautta pelastumista mutta ei lähimmäisen rakkaus ketään pelasta, vaan uskoontulo Jeesukseen pelastaa mistä sitten seuraa vääjäämättä Jeesuksen aiheuttama lähimmäisen rakkaus!

        Ei siis kirkon mainostaman tekojen kautta vaan uskoontulon kautta Jeesukseen. Amen

        "uskoontulo Jeesukseen pelastaa mistä sitten seuraa vääjäämättä Jeesuksen aiheuttama lähimmäisen rakkaus!"

        Tuollaisia uskovaisia on todella harvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        #Jeesuksen sanoma on siinä että rakastamalla lähimmäistä pelastaa itsensä #

        Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa, lähimmäisen rakkaus voi olla seuraus uskosta ja sen ilmentymä, mutta ei todellakaan teko jolla "ansaitaan" oma pelastus. Tuo on taas tuota nykyliberaaliteologiaa jossa kristinusko on korvattu kehotuksella lähimmäisenrakkauteen ja pitemmälle tulkittuna käskyksi rakastaaa itseään.

        Näin juuri.


    • Anonyymi

      ArtoTTT


      Itsekkyyttä on kulkea omaa synnin tietä ja hylätä Jumalan tarjoama pelastus.

      • Anonyymi

        Erikoinen väittämä, kun ihminen voi olla hyvinkin epäitsekäs pystymättä pitämään kristinuskon lapsellisia tarinoita Jumalasta totena.


      • Anonyymi

        Jeesuksen rakkaudenlahjan torjuminen on enemmänkin tyhmyyttä ja ylpeyttä. Ei muka ole itsessä mitään vikaa, joten ei tunne tarvitsevansa pelastajaa. Jeesus kuitenkin on ainoa tie pelastukseen. Kaikille on vain kaksi loppusijoitusvaihtoehtoa. Kukaan ei voi jättäytyä pois.

        Ehkä uskovassa jonkinlainen itsekkyys estää meitä vapaasti kertomasta Jeesuksesta. Mieluummin nautimme saamastamme armosta ilman, että meitä häiritään pilkalla. Kunpa kuitenkin jaksaisimme jatkaa evankelioimista. Elämme ihan viimeisiä aikoja ennen uskovien ylöstempausta. Monen pettymyksen jälkeen se voi vieläkin tapahtua tänä vuonna. Ja jokaisen yksilön elämä voi päättyä vaikka tänään. Kenellekään meistä ei ole luvattu huomista päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen rakkaudenlahjan torjuminen on enemmänkin tyhmyyttä ja ylpeyttä. Ei muka ole itsessä mitään vikaa, joten ei tunne tarvitsevansa pelastajaa. Jeesus kuitenkin on ainoa tie pelastukseen. Kaikille on vain kaksi loppusijoitusvaihtoehtoa. Kukaan ei voi jättäytyä pois.

        Ehkä uskovassa jonkinlainen itsekkyys estää meitä vapaasti kertomasta Jeesuksesta. Mieluummin nautimme saamastamme armosta ilman, että meitä häiritään pilkalla. Kunpa kuitenkin jaksaisimme jatkaa evankelioimista. Elämme ihan viimeisiä aikoja ennen uskovien ylöstempausta. Monen pettymyksen jälkeen se voi vieläkin tapahtua tänä vuonna. Ja jokaisen yksilön elämä voi päättyä vaikka tänään. Kenellekään meistä ei ole luvattu huomista päivää.

        "Jeesuksen rakkaudenlahjan torjuminen on enemmänkin tyhmyyttä ja ylpeyttä."

        Tosin sanoen mikä tahansa houkutteleva tarjous on siis järkevää ottaa todesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen rakkaudenlahjan torjuminen on enemmänkin tyhmyyttä ja ylpeyttä. Ei muka ole itsessä mitään vikaa, joten ei tunne tarvitsevansa pelastajaa. Jeesus kuitenkin on ainoa tie pelastukseen. Kaikille on vain kaksi loppusijoitusvaihtoehtoa. Kukaan ei voi jättäytyä pois.

        Ehkä uskovassa jonkinlainen itsekkyys estää meitä vapaasti kertomasta Jeesuksesta. Mieluummin nautimme saamastamme armosta ilman, että meitä häiritään pilkalla. Kunpa kuitenkin jaksaisimme jatkaa evankelioimista. Elämme ihan viimeisiä aikoja ennen uskovien ylöstempausta. Monen pettymyksen jälkeen se voi vieläkin tapahtua tänä vuonna. Ja jokaisen yksilön elämä voi päättyä vaikka tänään. Kenellekään meistä ei ole luvattu huomista päivää.

        Mitäpä sitä pilkkakirveestä välittämään. Saihan sitä Herrakin aikanaan kokea. Jopa radikalisesti vielä viimeisilläkin hetkillään. Ivaa ja panettelua. Miten sitten kellekin tuo evankeliumitekstin tapahtuma sitten avautuukaan ristinryöväreistä? Kirjoitit: "Kenellekään ei ole luvattu huomista päivää."
        Siksiköhän nykymaailma on jo hyvän aikaa elänyt, kuin viimeistä päivää? Mitä siitä käteen jääkään. Ajattelin monipuolisesti. Viimeistä päivää elämisestä.
        On olemassa "hyviä ihmisiä", kuten "pahoja ihmisiä". Herran vaakaa emme tiedä. Emme Hänen punnuksiaan.

        Jeesus siunatkoon teitä ja sinua! Yhä tänään. Hyvä kertautuu, kuten pahakin. Olkoon Herra kanssamme, yhä tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen rakkaudenlahjan torjuminen on enemmänkin tyhmyyttä ja ylpeyttä."

        Tosin sanoen mikä tahansa houkutteleva tarjous on siis järkevää ottaa todesta.

        Pelastuminen helvetiltä on erittäin järkevää. Jumala ei haluaisi, että kukaan valitsisi helvettiä. Miksi sinä valitset ikuisen kärsimyksen, kun on ikuinen onnikin tarjolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä sitä pilkkakirveestä välittämään. Saihan sitä Herrakin aikanaan kokea. Jopa radikalisesti vielä viimeisilläkin hetkillään. Ivaa ja panettelua. Miten sitten kellekin tuo evankeliumitekstin tapahtuma sitten avautuukaan ristinryöväreistä? Kirjoitit: "Kenellekään ei ole luvattu huomista päivää."
        Siksiköhän nykymaailma on jo hyvän aikaa elänyt, kuin viimeistä päivää? Mitä siitä käteen jääkään. Ajattelin monipuolisesti. Viimeistä päivää elämisestä.
        On olemassa "hyviä ihmisiä", kuten "pahoja ihmisiä". Herran vaakaa emme tiedä. Emme Hänen punnuksiaan.

        Jeesus siunatkoon teitä ja sinua! Yhä tänään. Hyvä kertautuu, kuten pahakin. Olkoon Herra kanssamme, yhä tänään.

        Raamatun mukaan kukaan ihminen ei ole hyvä. Jumala yksin on. Meistä ei kukaan pelastu omilla teoillaan. Pelastumme vain uskon kautta Jeesuksen vereen. Jos luulemme, että sen päälle tarvitaan vielä omia 'hyviä' tekoja, emme vielä ole asettaneet uskoamme täysin Jeesukseen. Jos luulee, että pelastumisen voi menettää omilla teoillaan, ei vielä ole pelastunut. Ei vielä ole ymmärtänyt, että Jeesus jo sovitti meidän kaikkien synnit ja että uudestisynnymme sillä hetkellä, kun otamme omalle kohdallemme vastaan Jeesuksen veren sovituksen.

        Uudestisyntynyt uskova kristitty ei ajattele; 'Uskon kyllä Jeesukseen, mutta jää nähtäväksi, elinkö tarpeeksi hyvin, jotta pääsen taivaaseen; sittenhän sen näkee.' Voi sellaista epäuskoista. Kuoleman jälkeen on liian myöhäistä laittaa uskonsa täysin Jeesukseen. Se on tehtävä ennen kuolemaa!

        Uudestisyntyminen on sitä, kun saamme Jumalan elävän pyhän hengen Aatamissa kuolleen henkemme tilalle, eli meistä tulee kokonainen. Siihen asti olimme vain sielu ja ruumis, eli 66,6% kokonaisesta ihmisestä. Parannuksen teko on sitä, että silmämme avautuvat tajuamaan, että olemme kurja syntinen, joka ansaitsisi vain helvetin. Pelastumme Jumalan armosta, uskon kautta Jeesuksen vereen. ARMO = ansaitsematon rakkaus meidän osaksemme.

        Jeesuksen siunausta sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastuminen helvetiltä on erittäin järkevää. Jumala ei haluaisi, että kukaan valitsisi helvettiä. Miksi sinä valitset ikuisen kärsimyksen, kun on ikuinen onnikin tarjolla?

        Ulkomainen asianajaja kertoo, että saat puolen miljoonan dollarin lahjoituksen kunhan ensin maksat hänelle viiden tonnin siirtoveron. Helppoa järkevää rahaa.


      • Anonyymi

        Kyllä, siitä on nöyryys kaukana.


    • Anonyymi

      Ei rakkaus ole teko kuten jonkin lain pitäminen tai jotkut omituiset jopa julmat uskonnolliset mielipiteet. Rakkaus tulee siitä kun saa Pyhän Hengen. Ei Jeesus antanut mitään käskyä rakastaa tai muutakaan, vaan sanoi että teidät tunnistaa minun opetuslapsikseni siitä, että rakastatte toisianne. Ja hän täydensi vielä sitä millaista Pyhän Hengen luoma rakkaus on. Se on sitä että rakastaa myös vihamiehiään, niitä jotka vainoavat ja herjaavat.

      Rakastaminen ei ole käsky, vaan merkki.

    • Anonyymi

      Kukaan ihminen ei pysty pelastamaan itseään. Ainoastaan Jeesus, jota toiset Kristukseks kutsuvat voi pelastaa.
      Emme me ihmiset lihassa, veressä, luissa ja nahoissa voi toisiamme pelastaa mihinkään taivaallisiin. Kaikista vähiten itseämme. Siis Jeesus. Joka voi. Yhä tänään.

      Meillä, lihaa, verta, luuta ja nahkaa, on hyvä kirja suotu luettavaksi. Ja aikoinaan kasattu kirjoihin ja kansiin. Se kirja sielä kirjahyllyssä, missä on ristinmerkki päällä painettuna. Mutta ei se Raamattukaan meitä pelasta. Jeesus pelastaa!

      Sanon tuohon aloituksen kysymykseen itsekkyydestä ja omasta pelastumisesta vertauksen.
      On kaksi naapurusta. Toinen asuu omassa talossaan ja toinen omassaan. Heillä on taloissaan oma pöytänsä ja oma kokkinsa. He hoitavat omaa talouttaan molemmat, miten sitten hoitavatkin.
      Tulee katastrofi. Ruokakatastrofi, liiallinen sade tai liiallinen kuivuus. Auttavatko he silloin toisiaan keskenään, vai onko se oma leipä silloin tärkeämpi? Jakavatko he, nuo naapurukset yhteiseks tuon saatavilla olevan leivän? Vai ovatko he toisilleen, kuin koirat ja sudet?

      • Anonyymi

        Naapurukset ovat kumpikin itsekkäitä ja pistävät siksi yhdessä tuumin isokokoisemman kokin lihoiksi.


    • Anonyymi

      Uskovainen ihminen katsos loi jumalan omaksi kuvakseen, narsistisekeksi paskiaiseksi.
      Sitä se vaatii olla kärkkymässä taivaspaikkaa jonkun toisen edestä. Miten joku voikaan pitää itseään sen ansainneena.

    • Anonyymi

      Ihmistä ei tosiaan pelasta lait teot eikä mikään omahurskaus. Juuri siinä mennään vikaan ja uskosta tulee pelkkää selittämistä, pelkkiä mielipiteitä siitä sekä tästä, mutta se mikä pelastuksen vaaditaan silti puuttuu Pyhän Hengen antama rakkaus lähimmäisiin ja jopa vihamiehiin.

      Eikä sitä voi uskonnollisesti teeskennellä, yrittää epätoivoisesti rakastaa jos Jumala ei ole antanut Pyhää Henkeä siihen. Eikä tietenkään anna jos ei usko siihen, vaan omiin uskonnollisiin jaarituksiin.

      • Anonyymi

        Fiksut pitää itsensä erossa uskomushoidoista kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksut pitää itsensä erossa uskomushoidoista kokonaan.

        Siis uskomushoitoja vai savikylpyjä? Tai turvehoitoja tai jotakin muuta aromihoitoterapiaa?
        Mitä tarkoitit?


      • Anonyymi

        Pidätkö uskosta ja Raamatusta kertomista uskonnollisena jaarituksena? Miten siirtää uutta ymmärrystään pelastumisesta, jos ei voisi 'jaaritella' näistä asioista? Tarkoitatko, että uskon tuoma rakkaus säteilisi uskovasta niin, että hänen ei tarvitsisi puhua Jeesuksesta? Olen tavannut ehkä kaksi sellaista 'säteilevää uskovaa'. Mutta jos helvettiin matkalla olija kysyy tuollaiselta rakkaudentäyteiseltä pelastetulta hänen onnensa salaisuutta, uskovan täytyy alkaa selittää asiaa sanoin. Ei se osmoosin kautta toiseen välity. Onko se jaaritusta? Kysyn vain, tarkistaakseni. Etten ymmärtäisi sinua väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksut pitää itsensä erossa uskomushoidoista kokonaan.

        Varmaan siellä helvetissä kovasti lohduttaa, että ympäröivien pakanoiden silmissä on ollut 'fiksu' pilkatessaan pelastuksen vastaanottaneita. No, nauti sitten tästä lyhkäisestä maallisesta elämästäsi, koska tämä on lähin kokemus taivaasta, jonka koskaan saat kokea. Meille uskoville tämä maallinen vaellus on pahinta helvettiä, mitä koskaan joudumme kokemaan, kiitos Jeesukselle!


      • Anonyymi

        Elävän uskon hedelmä on mm.lähimmäisenrakkaus.


    • Anonyymi

      "Jos ihminen on huolissaan omasta pelastumisestaan, niin eikö se ole vain pelkkää itsekkyyttä?"

      Ei me Jeesuksessa elävät uskovat ole yhtään huolissaan pelastumisestamme sillä ei Jeesus meitä jätä., vaikka tämän maailman pahat ihmiset kuinka meitä riepottelisi.

      • Anonyymi

        Saivartelulla on helppoa väistellä itselle kenkkuja ajatuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saivartelulla on helppoa väistellä itselle kenkkuja ajatuksia.

        Aloituksen ajatus on väkinäisesti väsätty. Jos sen tarkoitus oli saada aikaan keskustelua, se toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksen ajatus on väkinäisesti väsätty. Jos sen tarkoitus oli saada aikaan keskustelua, se toimi.

        En ole aloittaja mutta näen asian eri tavalla,


    • Anonyymi

      Tuo on totta että kirkko julistaa tekojen kautta pelastumista mutta ei lähimmäisen rakkaus ketään pelasta, vaan uskoontulo Jeesukseen pelastaa mistä sitten seuraa vääjäämättä Jeesuksen aiheuttama lähimmäisen rakkaus!

      Ei siis kirkon mainostaman tekojen kautta vaan uskoontulon kautta Jeesukseen. Amen

      Eli lähimmäisen rakkaus mitä kirkko usein tuo esiin on vain tekojen kautta "pelastumista" ja samoin vauvojen päälaen valelu on tekojen kautta yritystä pelastaa väkisin tämä vauvaparka, sillä sehän tapahtuu papin ja omaisten tahdosta ja tekemänä.

      Ainut tapa pelastua on uskoontulo Jeesukseen ihan samalla tapaa kuin Jeesus kutsui opetuslapsia ja apostolit julistivat ja sitten mennään upotukselle missä ylös vedestä nousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi joka Jeesuksen Pyhän hengen ohjauksessa toteuttaa Herramme tarkoittamaa lähimmäisen rakkautta.

      • Anonyymi

        Paitsi että uudestisyntyminen tapahtuu sillä hetkellä, kun ymmärrämme, uskomme ja oman kurjan syntisyytemme kohdalle vastaanotamme syntiemme sovituksen Jeesuksen veressä, jonka hän jo vuodatti ristillä. Tässä armon ajassa, kirkon ajassa (kirkko = Jeesukseen uskovat kristityt) emme pelastu kasteella. Kaste on meille julkinen julistautuminen uskovaksi. Jeesus saarnasi kuningaskunnan evankeliumia. Siihen käsittääkseni kuului olannaisesti kaste, ja sen uskominen, että Jeesus on Messias.

        En tiedä, tuleeko kasteesta taas välttämätön uskovien ylöstempauksesta tänne jääneille. Ottakaa selvää, jos aiotte jäädä tänne. Ottakaa selvää nyt. Siinä ajassa kaikki kristillinen kirjallisuus ja kristilliset netin kanavat sensuroidaan pois. Siinä ajassa Jumalan sana on harvinaista, vaikea löytää. Ihmiset nääntyvät elämän veden puutteeseen.


      • Anonyymi

        On myös luuloja, että on tullut uskoon, epäuskoon, joka on suurin synti. Elävään uskoon tullaan, kun ihminen aidosti tulee tuntemaan omat syntinsä ja anoo armoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että uudestisyntyminen tapahtuu sillä hetkellä, kun ymmärrämme, uskomme ja oman kurjan syntisyytemme kohdalle vastaanotamme syntiemme sovituksen Jeesuksen veressä, jonka hän jo vuodatti ristillä. Tässä armon ajassa, kirkon ajassa (kirkko = Jeesukseen uskovat kristityt) emme pelastu kasteella. Kaste on meille julkinen julistautuminen uskovaksi. Jeesus saarnasi kuningaskunnan evankeliumia. Siihen käsittääkseni kuului olannaisesti kaste, ja sen uskominen, että Jeesus on Messias.

        En tiedä, tuleeko kasteesta taas välttämätön uskovien ylöstempauksesta tänne jääneille. Ottakaa selvää, jos aiotte jäädä tänne. Ottakaa selvää nyt. Siinä ajassa kaikki kristillinen kirjallisuus ja kristilliset netin kanavat sensuroidaan pois. Siinä ajassa Jumalan sana on harvinaista, vaikea löytää. Ihmiset nääntyvät elämän veden puutteeseen.

        Yksi kaste eli Pyhän Hengen kaste, uudestisyntyminen, elävä usko.


    • Anonyymi

      Kyllä.
      Pelastusoppi aiheuttaa myös sen, että kristinusko ei sisällä moraalia. Kyse on pelkästä opportunismista.

      • Anonyymi

        No ei kai se voi sisältääkään moraalia, jos perustuu viattoman kidutuskuolemaan Jumalana ja kannibalistiseen ihmissyönti riittiin ruumiin syönnillä ja veren juonnilla kirouksin, ja pelastumiseen tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. Lukee Raamatussa selvällä suomen kielellä (Room.7).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kai se voi sisältääkään moraalia, jos perustuu viattoman kidutuskuolemaan Jumalana ja kannibalistiseen ihmissyönti riittiin ruumiin syönnillä ja veren juonnilla kirouksin, ja pelastumiseen tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. Lukee Raamatussa selvällä suomen kielellä (Room.7).

        Uskonto ja Raamattu ei lupaa tällä pahuuden opilla mitään muuta kuin helvettiin menon. Armo on se, jos sitten se kirottuna Jeesuksen nimeen palvomansa Jumala tulee sieltä helvetistä pelastamaan. Uskovaiset valehtelee teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonto ja Raamattu ei lupaa tällä pahuuden opilla mitään muuta kuin helvettiin menon. Armo on se, jos sitten se kirottuna Jeesuksen nimeen palvomansa Jumala tulee sieltä helvetistä pelastamaan. Uskovaiset valehtelee teille.

        Tarina kertoo siitä, että miten Paholainen varastaa uskovan sielun.


    • Anonyymi

      No aina voi valita jokainen omalla matkallaan tekeekö hyvää vai huonoa. Hyvän tekemisen ei tarvitse olla mitää suureellista. Hyvin pienet teot merkitsevät. Kyse on ehkä enemmänkin tahtotilasta jossa haluaa ilostuttaa ihmisiä jo elämänsä aika. Kuolemaan on turha panostaa se tulee kaikille hommat loppuvat siihen niin hyvät kuin huono.

      • Anonyymi

        Muutama sanakin voi olla toiselle ja itselle piristävää, on kaiketi se silloin hyvä teko. Hymy ja hymy takaisin. Tai sitten passikuvansa näköiset yksioikoiset kasvot. Oven aukipitäminen toiselle, ilman kiittelyn odotuksia, tai lantin lanttia. Sekin on kuitenkin persoonallista, meneekö ovesta itse ensin vaiko odottaa toista kantamuksiensa kanssa.
        Hyvän tekeminen ei tarvitse olla suureellista. Sitä voi tehdä liikkuessaan, joka päivä. Vaikka tervehtien vastaantulijaa lenkkipoluilla.
        Kuitenkin lainauksena: "Köyhät teillä on aina keskellänne." Mistäpä mualta, kuin Raamatusta.

        On kokonaan eri asia, kun puhutaan ihmisen persoonallisuuteneen liittyvistä asioista, kuten esimerkiksi kateus, katkeruus, kauna, viha...lista on loputon. Ajatelmani saattaa olla "lennokas". Tarkoitin voiko itsessään tunnistaa piirteet persoonallisuudessaan, joita haluaisi, parhaassa tapauksessa ehkäpä muuttaa. Joten kysymykseni, muuttaako Jumala persoonaamme? Pois, kuitenkin täydellisyyden tavoittelu. Ne nyt menee sellaisiin stratosfääreihin ja avaruuksiin, että ei pieni ihminen ymmärrä. Muuttaako Jumala persoonaamme? Viisastuuko vanhempana? Kasvaako iän myötä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama sanakin voi olla toiselle ja itselle piristävää, on kaiketi se silloin hyvä teko. Hymy ja hymy takaisin. Tai sitten passikuvansa näköiset yksioikoiset kasvot. Oven aukipitäminen toiselle, ilman kiittelyn odotuksia, tai lantin lanttia. Sekin on kuitenkin persoonallista, meneekö ovesta itse ensin vaiko odottaa toista kantamuksiensa kanssa.
        Hyvän tekeminen ei tarvitse olla suureellista. Sitä voi tehdä liikkuessaan, joka päivä. Vaikka tervehtien vastaantulijaa lenkkipoluilla.
        Kuitenkin lainauksena: "Köyhät teillä on aina keskellänne." Mistäpä mualta, kuin Raamatusta.

        On kokonaan eri asia, kun puhutaan ihmisen persoonallisuuteneen liittyvistä asioista, kuten esimerkiksi kateus, katkeruus, kauna, viha...lista on loputon. Ajatelmani saattaa olla "lennokas". Tarkoitin voiko itsessään tunnistaa piirteet persoonallisuudessaan, joita haluaisi, parhaassa tapauksessa ehkäpä muuttaa. Joten kysymykseni, muuttaako Jumala persoonaamme? Pois, kuitenkin täydellisyyden tavoittelu. Ne nyt menee sellaisiin stratosfääreihin ja avaruuksiin, että ei pieni ihminen ymmärrä. Muuttaako Jumala persoonaamme? Viisastuuko vanhempana? Kasvaako iän myötä?

        No nuo mitä listasit eivät oikeastaan ole mitään persoonallisuus piirteitä mutta osasta meistä elämä muovaa tuollaisia . Jos ajatellaan ihmistä joka itse on kohdannut vääryyttä kenties jo lapsesta asti on usein katkera ja vihainen eikä tuota asiaa muuta edes se mahdollinen uskoontulo. Ihminen on se mikä se on mutta toki voi pyrkiä ulos vahingollista käyttäytymismalleista.

        Ja se on totta voimme aina valita tai lähes aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nuo mitä listasit eivät oikeastaan ole mitään persoonallisuus piirteitä mutta osasta meistä elämä muovaa tuollaisia . Jos ajatellaan ihmistä joka itse on kohdannut vääryyttä kenties jo lapsesta asti on usein katkera ja vihainen eikä tuota asiaa muuta edes se mahdollinen uskoontulo. Ihminen on se mikä se on mutta toki voi pyrkiä ulos vahingollista käyttäytymismalleista.

        Ja se on totta voimme aina valita tai lähes aina.

        Niin. Vihaisuus ja kiukku, on eri asia, kuin viha. Jopa silmitön sellainen. Voiko siis ihminen uudesti syntymisellä muuttua? Ja alkaa, nyt sen sanon "kouluttamaan" itseään? Edes hieman paremmaksi, kuitenkaan ehkäpä täydellisyyteen pyrkimättä? Sillä yksi on täydellinen. Ja Hän on, ja uskotaan olevan Herraimme Jeesus. Ei Hänessä nuhteen sijaa ollut.
        Muuttuuko siis käytös, vai persoonallisuus? Voiko yksitotisesta tulla humoristisempi, jos tulee, ja käy uskontielle?
        Totta kirjoitit. Me voimme valita. Joka päivä. Yhä tänään.
        Mitä Herra Jumalamme meiltä odottaa? (Tämä nyt meni taas filosofiseks)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Vihaisuus ja kiukku, on eri asia, kuin viha. Jopa silmitön sellainen. Voiko siis ihminen uudesti syntymisellä muuttua? Ja alkaa, nyt sen sanon "kouluttamaan" itseään? Edes hieman paremmaksi, kuitenkaan ehkäpä täydellisyyteen pyrkimättä? Sillä yksi on täydellinen. Ja Hän on, ja uskotaan olevan Herraimme Jeesus. Ei Hänessä nuhteen sijaa ollut.
        Muuttuuko siis käytös, vai persoonallisuus? Voiko yksitotisesta tulla humoristisempi, jos tulee, ja käy uskontielle?
        Totta kirjoitit. Me voimme valita. Joka päivä. Yhä tänään.
        Mitä Herra Jumalamme meiltä odottaa? (Tämä nyt meni taas filosofiseks)

        Koitapa ymmärtää Jumala ja "Jumalan" ero, niin voit löytää totuudenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Vihaisuus ja kiukku, on eri asia, kuin viha. Jopa silmitön sellainen. Voiko siis ihminen uudesti syntymisellä muuttua? Ja alkaa, nyt sen sanon "kouluttamaan" itseään? Edes hieman paremmaksi, kuitenkaan ehkäpä täydellisyyteen pyrkimättä? Sillä yksi on täydellinen. Ja Hän on, ja uskotaan olevan Herraimme Jeesus. Ei Hänessä nuhteen sijaa ollut.
        Muuttuuko siis käytös, vai persoonallisuus? Voiko yksitotisesta tulla humoristisempi, jos tulee, ja käy uskontielle?
        Totta kirjoitit. Me voimme valita. Joka päivä. Yhä tänään.
        Mitä Herra Jumalamme meiltä odottaa? (Tämä nyt meni taas filosofiseks)

        Miten se herra Jeesus mahtoi opettaa ihmisen - jos ei nyt ihan täydelliseksi tulemista - mutta paremmaksi ihmiseksi.

        Löytyy Matteus 7 luku.

        MainitseekoJeesus jotakin jostakin 'uudestisyntymisestä' tai jostakin 'pelastuksesta'?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitapa ymmärtää Jumala ja "Jumalan" ero, niin voit löytää totuudenkin.

        Sillä siellä missä on kotini, siellä on sydämeni.
        Sama toisin sanottuna.
        "Siellä missä on kotini, siellä on sydämeni."

        Te puhuitte totta. Oma taivaisiin meno ei estä kenenkään toisen taivaaseen menoa.
        Ette vastannut ylläolevaan kysymykseeni. Mitä Herra Jumalamme meiltä odottaa?
        Tämän kysyn teiltä kaikilta. Joilla on edes sinapinsiemenen verran uskoa.

        JK. En aio perustella lainausmerkkien käyttöä. Miksi minun siten tarvisi tehdä?
        Lainausmerkeillähän voi painottaa, jotakin asiaa. Samoin kuin kaikkia äidinkielioppeja vastaan olevaa pilkkujen käyttöä.
        Toiset painottavat suurilla kirjaimilla. Kysy heiltä. Mitä se minuun tulee?


      • Anonyymi

        Mietipä tätä. Olet lentokoneessa. Matkustajia on satoja. Yhtäkkiä tulee jokin ongelma. Ehkä lentäjä juuri temmattiin taivaaseen, tai koneeseen tuli vika. Joka tapauksessa huomaatte, että kone on menossa jyrkästi alaspäin. Tiedät, että teillä on todennäköisesti elämää vain lyhyt hetki. Miten käyttäisit nuo lyhyet hetket?

        Yrittäisitkö ilostuttaa kanssamatkustajia laulamalla jotain kaunista rakkauslaulua? Alkaisitko rupatella vierustoverisi kanssa jotain mukavia, jotta hän saisi ajatuksensa pois ikävistä asioista?

        Vai uskoisitko lopultakin elämäsi Jeesuksen käsiin, kiittäisit häntä siitä, että hän sovitti sinunkin syntisi? Kertoisitko sitten pelastuksesta muillekin? Tuntisitko, mikä vastuu sinulla olisi yrittää auttaa mahdollisimman moni pelastumaan, jotta heille maahan rysähtäminen olisi välitön siirtyminen taivaaseen? Tuntisitko hätää heidän sielujensa puolesta? Mitä sanoja käyttäisit saadaksesi pakanat ymmärtämään tilanteensa; ei pelkästään pian tapahtuva kuolema, vaan ikuisuus sen jälkeen?

        Vai uskoisitko silloin Jeesukseen ja sitten pitäisit asian omana tietonasi, koska et haluisi häiritä kanssaputoajien viimeisiä hetkiä? Olisiko se fiksua vai itsekästä? Rakkautta vai pahantahtoisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se herra Jeesus mahtoi opettaa ihmisen - jos ei nyt ihan täydelliseksi tulemista - mutta paremmaksi ihmiseksi.

        Löytyy Matteus 7 luku.

        MainitseekoJeesus jotakin jostakin 'uudestisyntymisestä' tai jostakin 'pelastuksesta'?

        Jeesus sanoi, että joka ei synny uudestaan, ei voi tulla taivaaseen. Uudestisyntyminen on sitä, että saa Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkensä tilalle.

        Jeesus opetti täällä ollessaan kuningaskunnan evankeliumia. Käsittääkseni siinä ajassa pelastus ei ollut kuolemaan asti sinetöity sillä hetkellä, kun uskoi. Pelastumisensa pystyi menettämään. Vasta kuoltuaan Jeesus paljasti Paavalille uuden pelastussuunnitelmansa, pelastumisen yksin armosta, yksin uskon kautta Jeesuksen vereen. Uudestisynnymme sillä hetkellä, kun tajuamme olevamme syntisiä ja otamme vastaan syntiemme sovituksen, jonka Jeesus valmisti meille Golgatalla, vuodattamalla verensä.

        Meistä ei vielä täällä maan päällä täydellisiä tule. Kuten Paavalikin, joka oli suurimpia kristittyjä, ellei suurin, valitti, että sortui syntiin, vastoin tahtoaan. Jeesuksen avulla pystymme kuitenkin vapautumaan monesta synnistä.

        Huomaan itsestäni, että uskossa oloni vuosina ei perusluonteeni ole muuttunut. Ärsyyntyminen toisten ihmisten ilkeydestä on lieventynyt. Tarkoituksella ilkeät sanat eivät enää niin satuta, koska ymmärrän, että niiden suoltaja ei voi ilkeydelleen mitään, ilman Jeesusta. Enemmän säälin häntä kuin vihaan, koska tiedän, minne hän on menossa; samaan hirveään paikkaan, jonne itsekin ylpeänä porskutin, ennen kuin Jumala pysäytti minut. Entinen ujous on vähitellen muuttumassa rohkeudeksi puhua. Itsekkyys on antamassa tietä toisten huomioonottamiselle. Hymy on herkemmässä. Annan kiitosta anteliaammin kuin ennen. Kaikki pienetkin parannukset ovat Jeesuksen työtä minussa. Täydelliseksi tulen vasta kirkastetussa ruumiissa, ylöstempauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä siellä missä on kotini, siellä on sydämeni.
        Sama toisin sanottuna.
        "Siellä missä on kotini, siellä on sydämeni."

        Te puhuitte totta. Oma taivaisiin meno ei estä kenenkään toisen taivaaseen menoa.
        Ette vastannut ylläolevaan kysymykseeni. Mitä Herra Jumalamme meiltä odottaa?
        Tämän kysyn teiltä kaikilta. Joilla on edes sinapinsiemenen verran uskoa.

        JK. En aio perustella lainausmerkkien käyttöä. Miksi minun siten tarvisi tehdä?
        Lainausmerkeillähän voi painottaa, jotakin asiaa. Samoin kuin kaikkia äidinkielioppeja vastaan olevaa pilkkujen käyttöä.
        Toiset painottavat suurilla kirjaimilla. Kysy heiltä. Mitä se minuun tulee?

        Lainausmerkeillä ei 'painoteta', vaan kyseenalaistetaan. Voithan sinä vaikka alkaa kirjoittamaan oikealta vasemmalle, mutta älä odota, että muut ymmärtävät, mitä kirjoitat.


      • Anonyymi

        Kun eivät lopu!


    • Anonyymi

      Ei ole, sillä minun ja jokaisen muunkin taivaaseen pääsy ei estä kenenkään muun pääsyä taivaaseen!!!! Päinvastoin, kristityt uskovaiset kertovat kutakin rohkaisten taivaan iloista toisilleen ja halukkaille ateisteillekin siksi, ettei kukaan joutuisi ikuisen vaivan paikkaan ja jäisi vaille taivaan iloja.

      Mutta tosiaan, ei se ole keltään pois, jos minä ja kuka muukin tahansa saamme viettää ikuisuuden riemuiten enkelien kanssa pelastuksestamme.

      k_v

      • Anonyymi

        Laitatko teologiasta, vaikka Augsburgin tunnustuksesta (löytyy wikisivu) tai Raamatusta 'taivaaseen pääsemisen' - en minä ole löytänyt, ja pappikin siunaa vainajan vain sieluttomasti maaksi maatumaan ja fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä päivänä kun kaikki palaa. Mistä te keksitte näitä poskettomia valheitanne?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitatko teologiasta, vaikka Augsburgin tunnustuksesta (löytyy wikisivu) tai Raamatusta 'taivaaseen pääsemisen' - en minä ole löytänyt, ja pappikin siunaa vainajan vain sieluttomasti maaksi maatumaan ja fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä päivänä kun kaikki palaa. Mistä te keksitte näitä poskettomia valheitanne?!

        Niin no, snot vielä KRISTITYT, eli sinun pitäisi nyt tuo taivaskohta löytää sitten Augsburgin tunnustuksesta.

        Kerrotko, että miksi sitten kristitty pappi ei siunaa vainajan sielua taivasmatkalle ollenkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitatko teologiasta, vaikka Augsburgin tunnustuksesta (löytyy wikisivu) tai Raamatusta 'taivaaseen pääsemisen' - en minä ole löytänyt, ja pappikin siunaa vainajan vain sieluttomasti maaksi maatumaan ja fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä päivänä kun kaikki palaa. Mistä te keksitte näitä poskettomia valheitanne?!

        Oletko koskaan edes nähnyt Tunnustuskirjojamme saati lukenut sieltä asiasta? Jos et, niin tietysti pysytkin tietämättömänä kristityn Tunnustuksestamme!

        Raamatusta löytyy montakin kohtaa asiasta, mutta laitetaan nyt yksi suosituimmista:
        Johanneksen evankeliumi 11:26 Jeesus sanoi: »Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?» Uskon, Herra», Martta vastasi, »minä uskon, että sinä olet Messias, Jumalan Poika, jonka oli määrä tulla maailmaan.»

        Katekismus opettaa meitä uskossamme asiasta:
        "Jeesus on luvannut, ettei yksikään, joka uskoo häneen, milloinkaan kuole. Ne, jotka luottavat Jumalaan, elävät iankaikkista elämää jo tässä ajassa. Maallisen elämän aikana ymmärrämme iankaikkisuuden vain vajavaisesti.

        Kerran näemme Jumalan kasvoista kasvoihin. Hänen luonaan meitä odottaa elämä ilman kärsimystä ja kipua. Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, joissa ei ole mitään pahuutta. Yhdessä kaikkien pyhien kanssa palvelemme Jumalaa ja iloitsemme hänen ikuisesta rakkaudestaan.

        Jeesus sanoi: "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh. 5:24)
        Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole.“ (Joh. 11:25-26)
        Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. (Room. 6:23)
        Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut. (Ilm. 21:3-4)


        k_v


      • Anonyymi

        Tämä on ikään kuin Luojajumalan ihmiselon putsausoperaatio.


      • Anonyymi

        Mieti nyt vähän mitä kirjoittelet…!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, snot vielä KRISTITYT, eli sinun pitäisi nyt tuo taivaskohta löytää sitten Augsburgin tunnustuksesta.

        Kerrotko, että miksi sitten kristitty pappi ei siunaa vainajan sielua taivasmatkalle ollenkaan?

        Pappi ei välttämättä ole kristitty. Kristitty pappi saattaa tietää, että vainaja oli pakana tai omavanhurskas ei-pelastettu. Pakanapappi ei usko taivaaseen. Kristitty pappi ei halua valehdella, mutta ei halua vainajaa säälitelläkään sanoillaan, se kun on liian myöhäistä, eikä ole soveliasta.


      • Anonyymi

        ????


    • Anonyymi

      Se on rakkautta Jumalaa kohtaan, että ottaa pelastuksen vastaan
      Uskossa on helpompi evankelioida muitakin, että myös he voisivat saada uskon ja pelastua.

      • Anonyymi

        Kun se nyt Jeesuksenkin sanomaksi on kirjoitettu Saatanaksi - ei Jumalaksi. Se Jumala on se kuoliaaksi kidutettu ja kirottu uhri uskonnon mukaan.


      • Anonyymi

        Olet ihan itse sitä mistä muita syytät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun se nyt Jeesuksenkin sanomaksi on kirjoitettu Saatanaksi - ei Jumalaksi. Se Jumala on se kuoliaaksi kidutettu ja kirottu uhri uskonnon mukaan.

        Me olemme Hänet kiduttaneet kuoliaaksi synneillämme, mutta Hän rakasti meitä niin paljon, että antoi henkensä.


    • Anonyymi

      Ei uskonnossa ole mitään taivasta tai sinne menemistä, ellet sitten tulivuoren sisusta, jossa palaa tuli, ajattele taivaana? Löytyy 1.Kor.3:11-13.

      • Anonyymi

        Uskonnon pelastus löytyy Roomalaiskirje, luku 7 - kun palvoo Jeesusta uhrina, pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnon pelastus löytyy Roomalaiskirje, luku 7 - kun palvoo Jeesusta uhrina, pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.

        Kun elämme vuotta 2025, niin on aika naurettava ajatus - sen lisäksi, ettei uskonnossa ole edes mitään sellaista - mennä TAIVAASEEN. Katsokaa ylös pilviin. Ei siellä mitään ole.

        Tulee mieleen muinaissuomalaisten ajattelu, kun he eivät tienneet mihin talvelle linnut katoavat, niin he päättelivät, että maailma on kuin kuvun alla, ja keskellä on akseli, maailman pylvös, joka kannattalee taivasta, ettei se tipu niskaan, niin linnut menevät sen oylvään kohdalta ylös kuvun alle lintukotoon, niin lähelle aurinkoa kuin vain pääsevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun elämme vuotta 2025, niin on aika naurettava ajatus - sen lisäksi, ettei uskonnossa ole edes mitään sellaista - mennä TAIVAASEEN. Katsokaa ylös pilviin. Ei siellä mitään ole.

        Tulee mieleen muinaissuomalaisten ajattelu, kun he eivät tienneet mihin talvelle linnut katoavat, niin he päättelivät, että maailma on kuin kuvun alla, ja keskellä on akseli, maailman pylvös, joka kannattalee taivasta, ettei se tipu niskaan, niin linnut menevät sen oylvään kohdalta ylös kuvun alle lintukotoon, niin lähelle aurinkoa kuin vain pääsevät.

        Kuolleet taas menivät Kurimuksen kurkusta pyörteen kautta pylvään juurelta alas tuonelaan, jolla oli Tuonen joki, joka piti vielä ylittää. Muistaakseni siellä kyllä odotti soutaja ja vene tulijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolleet taas menivät Kurimuksen kurkusta pyörteen kautta pylvään juurelta alas tuonelaan, jolla oli Tuonen joki, joka piti vielä ylittää. Muistaakseni siellä kyllä odotti soutaja ja vene tulijaa.

        Näin opetettiin. Nyt taas ei edes opeteta mihinkään taivaaseen menosta, vaan te keksitte sellaisen ihan vain päästänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin opetettiin. Nyt taas ei edes opeteta mihinkään taivaaseen menosta, vaan te keksitte sellaisen ihan vain päästänne.

        Tiedättekö, uskovaiset, kun näille teidän valheillenne tulee ihan just kohta äkkijyrkkä loppu, kun kristinusko perustuu juutalaiseen Baalin uhrikulttiin, joka on universumin mitan päässä kidutuskuolemin ja ihmissyönteineen ja lasten uhrauksin mistään hyvästä ja pyhästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedättekö, uskovaiset, kun näille teidän valheillenne tulee ihan just kohta äkkijyrkkä loppu, kun kristinusko perustuu juutalaiseen Baalin uhrikulttiin, joka on universumin mitan päässä kidutuskuolemin ja ihmissyönteineen ja lasten uhrauksin mistään hyvästä ja pyhästä.

        Ei uskonnonkaan mukaan sentään tosi Jumalan kiroamisen ja kidutuskuoleman palvonnalla mennä kuin helvettiin.

        Se toinen tie (Matt.7) olisi vienyt jo eläessä paratiisiin - juutalaisuuden tie vie vain sielun kadotukseen Raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uskonnonkaan mukaan sentään tosi Jumalan kiroamisen ja kidutuskuoleman palvonnalla mennä kuin helvettiin.

        Se toinen tie (Matt.7) olisi vienyt jo eläessä paratiisiin - juutalaisuuden tie vie vain sielun kadotukseen Raamatun mukaan.

        Ja tämä tulee Jeesuksen kylväjävertauksesta, kun on vihollisen - Paavalin - yöllä kylvämää rikkaviljaa elon joukkoin, joka kootaan yhteen (fyysinen ylösnousemus viimmeisenä päivänä) ja poltetaan tulessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä tulee Jeesuksen kylväjävertauksesta, kun on vihollisen - Paavalin - yöllä kylvämää rikkaviljaa elon joukkoin, joka kootaan yhteen (fyysinen ylösnousemus viimmeisenä päivänä) ja poltetaan tulessa.

        Tämä on Raamattuun kirjoitettu kirkon tehtävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on Raamattuun kirjoitettu kirkon tehtävä.

        Pappien ei kuuluisi tässä opissa ryhtyä valehtelemaan, mutta on tietysti mahdollista, että he itsekin ovat myös ihan samaa rikkviljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun elämme vuotta 2025, niin on aika naurettava ajatus - sen lisäksi, ettei uskonnossa ole edes mitään sellaista - mennä TAIVAASEEN. Katsokaa ylös pilviin. Ei siellä mitään ole.

        Tulee mieleen muinaissuomalaisten ajattelu, kun he eivät tienneet mihin talvelle linnut katoavat, niin he päättelivät, että maailma on kuin kuvun alla, ja keskellä on akseli, maailman pylvös, joka kannattalee taivasta, ettei se tipu niskaan, niin linnut menevät sen oylvään kohdalta ylös kuvun alle lintukotoon, niin lähelle aurinkoa kuin vain pääsevät.

        Niin, olet oman kapean ja ahtaan ajattelusi vanki, jos asiaa taivas käsittelet vain suomenkielen sanaston kautta.

        Kv-kielillä voimme jo lähestyä asiaa paremmin, sillä mm. jo englanti ja monet muutkin kielet erottavat jo paremmin käsitteet, esim. eli sky ja heaven. "Blue sky" on sininen taivas, jota voimme katsella kauniina kesäpäivänä ja "heaven" on se taivas, josta nyt on puhe ja se on taas pelastettujen sielujen ikuinen paikka. Tunnustuskirjamme käsittelee tarkasti pelastuspolun. Lue netistä laaja tai vaikka tiivistettykin tunnustuksemme, niin opit hallitsemaan senkin asian paremmin.

        k_v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnon pelastus löytyy Roomalaiskirje, luku 7 - kun palvoo Jeesusta uhrina, pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.

        Vaikka vihaamme syntiä, silti välillä joudumme syntiin, vaikka emme haluaisi, ihminen on tällainen, meillä on kaikilla perisynti emmekä sen takia tule synnittömiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin opetettiin. Nyt taas ei edes opeteta mihinkään taivaaseen menosta, vaan te keksitte sellaisen ihan vain päästänne.

        Maailma on muuttunut, Jumalaa pilkataan aina vaan röyhkeämmin, katselkaa ympärillenne seurauksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uskonnonkaan mukaan sentään tosi Jumalan kiroamisen ja kidutuskuoleman palvonnalla mennä kuin helvettiin.

        Se toinen tie (Matt.7) olisi vienyt jo eläessä paratiisiin - juutalaisuuden tie vie vain sielun kadotukseen Raamatun mukaan.

        Jeesus todella kidutettiin ristinkuolemaan, mutta se on kiitoksen aihe, että Hän näin maksoi meidän syntimme!


    • Anonyymi

      Metsästys ja kalastus voidaan lukea samoin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Se on palkinto hyvästä vaelluksesta.

      • Anonyymi

        Kukaan ei voi ansaita pelastustaan 'hyvällä vaelluksella'. Meidän omia 'hyviä tekojamme' verrataan Raamatussa likaiseen riepuun, joidenkin kielentuntijoiden mukaan kuukautisriepuun. Palastumme teoistamme huolimatta, kun asetamme luottamuksemme täysin Jeesuksen vereen, jonka hän syntiemme sovitukseksi vuodatti.


    • Anonyymi

      Onko itsekästä noudattaa lentokoneyhtiön ohjeita ja vaaratilanteessa laittaa ensin omille kasvoilleen se happinaamari, ja sitten vasta auttaa vieressä olevia? Miten voi auttaa toisia, jos on itse samassa jamassa kuin he? Miten toinen helvettiin porskuttaja voisi auttaa vieressään samaa määränpäätä kohti porskuttavaa pelastumaan? Ensin pitää ottaa vastaan pelastus itse.

      • Anonyymi

        Kyllä. Ensin pitää tuntea tie edes jotenkin, jos aikoo johdattaa eksynyttä perille!!!! Pätee niin maallisissa asioissa kuin uskon asioissakin.

        k_v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Ensin pitää tuntea tie edes jotenkin, jos aikoo johdattaa eksynyttä perille!!!! Pätee niin maallisissa asioissa kuin uskon asioissakin.

        k_v

        Mitä sanoisin? Mitä kertoisin suunsoittajille? Paholainen on paholainen. Ja Jeesus on Jeesus.
        Siis voisiko maallisissa asioissa ottaa "mukaan" uskon-nolliset asiat? Uskonasiat?
        Suomi on kuitenkin Suomi. Ja Saksa on Saksa.
        En tarkoittanut politiikkaa tällä.
        Sillä siellä on aarteesi, missä on sydämesi. Pätee jokaiseen. Lainausmerkeillä tai ilman.

        Annetaan kuukautisriepujen olla. Olisiko yhtään idistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sanoisin? Mitä kertoisin suunsoittajille? Paholainen on paholainen. Ja Jeesus on Jeesus.
        Siis voisiko maallisissa asioissa ottaa "mukaan" uskon-nolliset asiat? Uskonasiat?
        Suomi on kuitenkin Suomi. Ja Saksa on Saksa.
        En tarkoittanut politiikkaa tällä.
        Sillä siellä on aarteesi, missä on sydämesi. Pätee jokaiseen. Lainausmerkeillä tai ilman.

        Annetaan kuukautisriepujen olla. Olisiko yhtään idistä?

        Pyhitys ja oikea jumalanpalvelus ei ole kovin paljonkaan kiinni maallisista asioista, joista taas ateistitrollit rakentavat oman naurettavan lapsellisen trollinsa.

        Oikea jumalanpalvelushan on aivan muuta. Jaakobin kirjasta voimme lukea yhden esimerkin: "Jos joku luulee olevansa Jumalan palvelija, mutta ei pysty hillitsemään kieltään, hän pettää itsensä ja hänen jumalanpalveluksensa on turha. Puhdasta, Jumalan ja Isän silmissä tahratonta palvelusta on huolehtia orvoista ja leskistä, kun he ovat ahdingossa, ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta."
        Ja aiempaa opetusta: "Toteuttakaa sana tekoina, älkää pelkästään kuunnelko sitä – älkää pettäkö itseänne. Se, joka kuulee sanan, mutta ei tee sen mukaan, on kuin mies, joka kuvastimesta katselee omien kasvojensa piirteitä. Hän kyllä tarkastelee itseään, mutta poistuttuaan hän unohtaa saman tien, millainen on. Mutta se, joka kiinnittää katseensa vapauden täydelliseen lakiin ja jää sen ääreen, ei unohda kuulemaansa vaan tekee sen mukaisesti, ja kerran hän on saava kiitoksen siitä mitä tekee."

        k_v


    • Anonyymi

      Itsekkäitähän te olette monet muutenkin.

      • Anonyymi

        En tarvitse nimeäsi. Rukoilen puolestasi. Jumala tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarvitse nimeäsi. Rukoilen puolestasi. Jumala tietää.

        Se on jalo teko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jalo teko

        on ja kristityille normaalia


    • Anonyymi

      Paavali tunsi /tiesi vaeltaneensa hyvin ja häntä odotti voiton seppele.

      • Anonyymi

        Kuka voi tuosta mitään poisottaa? Kuka siihen voi mitään lisätä? Ellei sitten itse terror.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      132
      14332
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      30
      5952
    3. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      154
      5525
    4. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      302
      4366
    5. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      39
      4127
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      105
      3671
    7. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      6
      3602
    8. Vanhat miehet eivät muista

      Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      22
      3558
    9. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      63
      2655
    10. Huomenta naiselle

      Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      93
      1438
    Aihe