Kirjani raamatun kertomuksista?

Anonyymi-ap

Keltainenkirja tarkoitettu lapsille, mutta ei ole ikärajaa, ja nyt määrätty tuhottavaksi!
Mihin korvaukset osoitetaan kun on lapset saneet traumoja tästä kirjasta?
Todella Väkivaltainen kirja ym, ym,
Oli pitkään järjestön suositus lukea tätä lapsille!

45

469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kirja sisältää myös seksuaalisia kieroumia. Siinä kerrotaan esimerkiksi, että demonit tulevat iloiseksi kun lapset leikkivät sukupuolielimillään. Pervoa.

• Anonyymi

Kaikki muukin JT kirjallisuus pitäisi määrätä tuhottavaksi ja HETI.
      Vt kirjallisuus manipuoloi ja hypnotisoi ihmisiä.

• Anonyymi

Poika muisti aina sen kohdan, kun paha kuningatar iisebel työnnettiin ikkunasta alas, ja koirat söivät hänet.

• Anonyymi

Kertomukset ovat pahempia kuin sadut, joita lapsille yleensä kerrotaan, mutta lisäksi ne kerrotaan totena ja vaaditaan uskomaan.

• Anonyymi

Taitaapa olla perinteinen vastaus jo järjestöllä?!
      Jotta nämät traumat ja niiden hoito ja korvaukset, ohjataan yhteiskunnan varoista.

• Anonyymi

Siis tämän saatanan järjestelmästä hoito ja siihen menevät varat, muutenhan näistä tulisi niin iso taakka järjestölle, että joutuisivat käyttämään irlannin sijoitusyhtiön varoja. Tämä ei ole varmaan saatanalta pois? Kun on jehovan varoja.

• Kertomukset mooseksen ja jeesuksen Peräilman lasettamisesti olivat hyvin totuudellisia.

• Anonyymi

Tämä on höpö uskonto. Opit eivät kestä aikaa ja kirjat pitää tuhota yksi toisensa perään

• Anonyymi

Vartiotorniseuran johdossa vaihtuu henkilöt. Silloin vaihtuu opitkin.

Aikoinaan joku siellä sanoi että pitää lopettaa julkaiseminen niiden lukumäärä, jotka ovat menossa taivaaseen.

Se taidettiin tehdä ?

Ovelasti eikä suoralla päätöksellä, lopetettiin se painotuote missä taivaaseen pääsevien luku esitettiin yhden tarkkuudella ?

Enkä minä ole koskaan väittänytkään että vartiotorniseuralle kuuluisi hyväksyä ja valita taivaaseen pelastuvat, paremminkin olen ollut sillä kannalla, että tuossa puututtiin Jehovan asioihin.

• Anonyymi

Hyvä huomio.
        Minä ollessani vielä Jt, keskustelin erään vanhemman vanhimman kanssa kuulumisesta " voideltujen " joukkoon. Olin silloin 35 vuotias.
        Hän sanoi minulle:" olet liian nuori".
        Siitä alkoi alamäkeni JT joukossa.
        Lopetin tienraivauksen, otin eron vanhimman tehtävästä ja lopulta otin hatkat koko lahkosta.
        Nyt olen jo vuosia ollut Jumalan lapsi ja odotan kutsua Herran kasvojen eteen.
        Minua ei vartiotorniparatiisit kiinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä huomio.
        Minä ollessani vielä Jt, keskustelin erään vanhemman vanhimman kanssa kuulumisesta " voideltujen " joukkoon. Olin silloin 35 vuotias.
        Hän sanoi minulle:" olet liian nuori".
        Siitä alkoi alamäkeni JT joukossa.
        Lopetin tienraivauksen, otin eron vanhimman tehtävästä ja lopulta otin hatkat koko lahkosta.
        Nyt olen jo vuosia ollut Jumalan lapsi ja odotan kutsua Herran kasvojen eteen.
        Minua ei vartiotorniparatiisit kiinnosta.

Tässä tapauksessa tuo nykyään vanhentunut Vartiotornin oppi koitui sinun onneksesi ja johdatti pois järjestöstä. Aiemmin tosiaan opetettiin, että "voideltujen" määrä on täynnä ja vain luopuneiden tilalle otetaan uusia, minkä ymmärrettävästi pitäisi olla äärimmäisen harvinaista. Jos uusia otettaisiin, he olisivat iäkkäitä ja uskolliseksi osoittautuneita todistajia, näin arveltiin. Nuorilla ei siis olisi voidelluksi asiaa. Nyt tuostakin opetuksesta on luovuttu ja myös suhteellisen nuori voi olla "voideltu". Jopa hallintoelimeenkin on otettu viisikymppisiä.

• Anonyymi

"Enkä minä ole koskaan väittänytkään että vartiotorniseuralle kuuluisi hyväksyä ja valita taivaaseen pelastuvat, paremminkin olen ollut sillä kannalla, että tuossa puututtiin Jehovan asioihin."

Vartiotorni ei ole koskaan ujostellut kertoa, mitä Jehova päättää tai haluaa. Sitten kun nämä arvaukset osoittautuvat vääräksi, vastuu jää kuulijalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Enkä minä ole koskaan väittänytkään että vartiotorniseuralle kuuluisi hyväksyä ja valita taivaaseen pelastuvat, paremminkin olen ollut sillä kannalla, että tuossa puututtiin Jehovan asioihin."

Vartiotorni ei ole koskaan ujostellut kertoa, mitä Jehova päättää tai haluaa. Sitten kun nämä arvaukset osoittautuvat vääräksi, vastuu jää kuulijalle.

Luukas 18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

-Rahat köyhille, ei vartiotorniseuralle
        -Aarre on taivaassa, ei paratiisissa
        -Seuraa Jeesusta, ei vartiotornia

Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus
        3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa,

• Anonyymi

Minkälainen ilmoitus tästä hävittämisestä on tullut? Onko luettu ihan virallinen ilmoitus kaikille, vai onko vain vanhimmille tullut lista käytöstä poistuvista kirjoista?

Itse en ole ollut kuvioissa mukana vuosikausiin, mutta vanhaa kirjallisuutta kyllä löytyy. Isovanhemmilta löytyy hyvinkin vanhoja kirjoja. On ihan mielenkiintoista säilyttää painettua historiaa.

• Anonyymi

Minulla oli myös vanhaa kirjallisuutta alkaen Russelin " Täyttynyt salaisuus- kirjasta".
        Mutta sitten kun otin hatkat tuhosin kaikki. En halunut säilyttää "noituus kirjoja".

• Anonyymi

Kyse on levitettäväksi tarkoitetuista kirjoista valtakunnansalin varastossa, niitä voi hävittää. Ei niitä omasta kokoelmasta tarvitse hävittää. Toisaalta kun kyseessä on "vanha valo", ei niitä pidetä myöskään erityisen tarpeellisina.

• Anonyymi

Painettua historiaa kannattaa säilyttää, sillä sitä Vartiotorni-seura ei pääse muokkaamaan jälkeenpäin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Minulle luettiin lapsena kirjaa: " Kadotetusta paratiisista ennallistettuun paratiisiin".
      Minä pelkäsin joitakin sen kirjan kuvia ja näin niistä painajaisia.
      Ihan demonistinen kirja.

• Anonyymi

Keltaisen kirjan lapsi uhrit täällä näppäimiä lyö, voi teitä laiminlyötyjä ressukoita.

• Anonyymi

Kuulostat silti enemmän vahingoniloiselta kuin myötätuntoiselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkuin JT yleensä.
        Kaikki eksäthän on heidän mielestään spurguja ja narkkareita.
        He eivät voi uskoa, että exsä voisi olla tyytyväinen elämäänsä ja vielä Jeesukseen uskova.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkuin JT yleensä.
        Kaikki eksäthän on heidän mielestään spurguja ja narkkareita.
        He eivät voi uskoa, että exsä voisi olla tyytyväinen elämäänsä ja vielä Jeesukseen uskova.

Onko todisteita jotakin faktaa väitteillesi, jos ei niin valehtelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enemmänkin realistiselta, ressukoilta vaikuttavat kun heidän kommenttejaan lukee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko todisteita jotakin faktaa väitteillesi, jos ei niin valehtelet.

Minä olen todiste.
        Asiani on hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen todiste.
        Asiani on hyvin.

Tietenkin olet täällä todiste omine kommenteilla ja ei se kovin hyvältä näytä.
        Tarkoitinkin tuota mitä kuvittelet todistajien ajattelevan lähteneistä.

"Kaikki eksäthän on heidän mielestään spurguja ja narkkareita."

Raju herja johon haluisin todisteita.

• Anonyymi

Lahkonsa jättänyt jt on sanonut, että jt ei puhu rappioalkoholistille, koska hän haisee pahalle.

Pelastusarmeija tarjoaa saippuaa, soppaa, ja jos halutaan ottaa vastaan, sitten myös hengellisyyttä

• Anonyymi

Minäkin haisen tänään pahalta, koska söin eilen hernevelliä.
        Tulisivat nyt tänään käymään.

• Anonyymi

Niinhän jättäneet sanoo ja sinä uskot.

• Anonyymi

> Lahkonsa jättänyt jt on sanonut >

Et sitten luotettavampaa lausunnonantajaa löytänyt kuin omaa syytään ojaan kaatuneen selittelijän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> Lahkonsa jättänyt jt on sanonut >

Et sitten luotettavampaa lausunnonantajaa löytänyt kuin omaa syytään ojaan kaatuneen selittelijän?

Jonkin uskonnollisen liikkeen jättäminen ei sinänsä tee kenestäkään luotettavaa tai epäluotettavaa. Entiset todistajat kuitenkin yleensä antavat oikeaa tietoa entisestä uskonnostaan, eikä heillä ole velvollisuutta puolustaa sitä, joten he voivat olla objektiivisia. Toki meitä on moneksi.

Toisinaan myös luterilaisia tai katolilaisia kääntyy jehovantodistajaksi. Tekeekö se heidät mielestäsi epäluotettavaksi kun he kommentoivat entistä uskontoaan?

• Anonyymi

Jaa, kirjamuotoista julkaisua "Kirjani Raamatun kertomuksista" ei enää paineta, koska sen menekki ei vastaa painokustannuksia. Kirja on kuitenkin edelleen luettavissa jw.orgin kirjastossa (myös ääniversiona) ja on edelleen erinomainen ensiaskel Raamatun sisällön opettelemiseen, oli sitten kyseessä lapsi tai varttuneempikin ihminen.

Jokuhan sinut on traumatisoinut uskottelemaan muille järjestön julkaisujen tuhoamisesta vastoin todisteita, mutta em. julkaisu ei siihen ole syypää - kuten ei kenenkään muunkaan traumoihin. Laajemminkin esiintulojesi perusteella voisit etsiä syytä oireiluusi hakusanalla 'mytomania'.

• Anonyymi

Anonyymi 2025-10-25 11:16:27

"" "Kirjani Raamatun kertomuksista" ei enää paineta, koska sen menekki ei vastaa painokustannuksia. ""
      -Bisnes opn bisnes.

" uskottelemaan muille järjestön julkaisujen tuhoamisesta vastoin todisteita "
      -vastoin todisteita ? miksi se pitäisi todistella ? Tiedäthän sinä lahkolaisena sen, juuri sinullehan hävittämiskäsky on annettu.

Eihän se ole ainoa kiusallinen asia lahkon historiassa.
      Että jt:t on määrätty tekemään muistiinpanoja ovella, joista muodostuu lainvastainen henkilörekisteri, sekin on jt:t määtätty kieltämään, ja juuri siksi Jehova pudotti jt:n muistiinpanot talon portaikkoon todisteeksi.

Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merkinnät
      Jehovan todistajien ovelta ovelle kiertävät saarnaajat kirjaavat muistiin osoitteiden, nimien ja käyntitietojen lisäksi puhelinnumeroita, äidinkieliä, seksuaalisia suuntautumisia, uskontoja ja terveystietoja.
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201807272201098602

Kielteisinä asioina jt:n kiellettäviksi kuuluvat mm. pedofiilien lahkopsuojelu, itse asiassa jt ei saisi niistä tietääkään.

Mutta ymmärrettävää vanhan kirjallisuuden tuhoamiskäsky on kun katsoo lahkon oppihistoriaa.

Jehovan todistajien oppimuutoksista (esimerkkejä)

1921: rokotukset kiellettiin 1952: rokotteet sallittiin
      1967: elinsiirrot kiellettiin ihmissyöntinä 1980: elinsiirrot sallittiin
      1995: sukupolvioppi muuttui.Liike ilmoitti, ettei sen piirissä tulisi enää pohtia kuinka pitkä ajanjakso muodostaa "sukupolven" ja siten takarajan Harmageddonin taistelun käymiselle
      2008: sukupolvioppi muuttui. "Sukupolvella" alettiin tarkoittaa "kansojen ihmisten" sijaan ns. voideltuja, joita olisi edelleen elossa Harmageddonin tullessa
      2010: sukupolvioppi muuttui. "Sukupolveen" alettiin sisällyttää kaikki ne nykyisin elävät ns. voidellut, jotka ovat eläneet osittainkin samanaikaisesti vuonna 1914 elossa olleiden voideltujen kanssa
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista

-Jonkin opin kieltäminen johtaa potkuihin lahkosta. vartiotorni sanoo olevansa Jehovan sanaa ja sanoo ettei ole pelastusta lahkon ulkopuolella.

• Anonyymi

> -Bisnes opn bisnes. >

Jos kirjamuodossa olevalla julkaisulla ei ole menekkiä (so. tarvetta), niin olisiko järkevää painaa sitä edelleen (kun sen voi lukea sähköisenä versiona)? Lisäksi julkaisuista ei peritä hintaa, vaan jokainen halukas saa kappaleensa ilmaiseksi, joten miten kehittelet tästä "bisneksen"?

> Tiedäthän sinä lahkolaisena sen, juuri sinullehan hävittämiskäsky on annettu >

Ei minulle eikä kenellekään muulle todistajalle ole annettu mitään "hävittämiskäskyä" minkään julkaisun kohdalla. Ajatus on omassa päässäsi kehitelty pakkomielle. Siksi kysyn edelleen edes jotain todistetta tällaisesta yleisluontoisesta "hävittämiskäskystä", mutta et edelleenkään pysty sellaista esittämään. Jatkat vain valehteluasi.

> Että jt:t on määrätty tekemään muistiinpanoja ovella, joista muodostuu lainvastainen henkilörekisteri, sekin on jt:t määtätty kieltämään >

Henkilötietolain (523/1999) jälkeinen EU:n yleinen tietosuoja-asetus määritteli lopulta jopa yksityishenkilöiden laatimat henkilötiedot rekisteriksi, vaikka tiedot olisi tarkoitettu vain henkilökohtaiseen käyttöön ja siksi todistajien oman muistin avuksi tarkoitetut muistiinpanot määriteltiin myös rekisteriksi. Rekisterin ylläpito olisi vaatinut näin ollen ovenavaajan suostumuksen mutta luonnollisesti (ovenavaajan reaktion takia) se oli useinmiten mahdoton toteuttaa.

JT:t halusivat selvittää lopulta oikeusteitse rekisterikäytännön rajat ja tuloksena oli, että muistiinpanoja ei rekisterilain mukaan enää saa tehdä. Näin myös toimitaan - vaikka todellisuudessa kärsijän roolissa on ne, joiden luokse mennään tahattomasti uudelleen koska todistajat joutuvat turvautumaan nyt pelkkään ulkomuistiin työtä tehdessään.

> Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merkinnät >

Jimi tosiaan löysi rappukäytävään pudonneen muistiinpanovihkon, joka kuului vanhalle todistajasisarelle. Sen jälkeen Jimi teki omia merkintöjään muistiinpanoihin ja esitteli tuotoksensa iltapäivälehdelle, joka tarttui syöttiin skandaalikiihkoisena. "Salaisia merkintöjä" ei ollut olemassakaan vaan sellaisiksi määritellyt kohdat olivat Jimin omia aikaansaannoksia. Jimi sai siinä hetkensä julkisuudessa.

> Jehovan todistajien oppimuutoksista (esimerkkejä) >

Vuosikymmenien aikana on todellakin ollut tarpeellista muuttaa joidenkin näkemysten sisältöä joko omien sisäisten tarkastelujen ja tarkistusten tai toisaalta järjestön ulkopuolella tapahtuneiden uudistusten myötä. Maailma ei pysy ympärillämme samanlaisena ja sen vuoksi erilaiset näkökannat saavat erilaisia painotuksia, joihin on pakko reagoida.

JT-järjestölle ei alunalkaenkaan tarjoiltu kiveen tai kultalaattaan kaiverrettuja tietoja, joiden olisi ollut määrä pysyä muuttumattomina. Ihmisen on oltava nöyrä ja myönnettävä olevansa joskus myös väärässä omien ajatusmalliensa suhteen, oli kyseessä sitten järjestön tai henkilökohtaisen käsityksen mittakaava. Silloin Raamattu toimii apuna tai jopa ojentajana jokaiselle Raamattuun luottavalle.

Olisi epäviisasta pitäytyä jäykästi kannassa, joka uusien esille tulleiden tosiasioiden valossa olisi havaittu epätarkaksi tai johon pitäisi muodostaa täysin uusi kanta johtuen maailmalla tapahtuneesta kehityksestä. Toisaalta muutoksen edessä perusteiden pitää olla Raamattuun perustuvia ja niiden todisteena on oltava koko Raamattua käsittävä joukko lainauksia, jotta uuteen tilanteeseen voidaan mukautua luottavaisesti.

> Jonkin opin kieltäminen johtaa potkuihin lahkosta >

Eikö niin käy vähän jokaisen sääntöjä sisältävän yhteisön kohdalla? Joko mukaudut määriteltyihin sääntöihin tai sitten toteutat omia fantasioitasi muualla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> -Bisnes opn bisnes. >

Jos kirjamuodossa olevalla julkaisulla ei ole menekkiä (so. tarvetta), niin olisiko järkevää painaa sitä edelleen (kun sen voi lukea sähköisenä versiona)? Lisäksi julkaisuista ei peritä hintaa, vaan jokainen halukas saa kappaleensa ilmaiseksi, joten miten kehittelet tästä "bisneksen"?

> Tiedäthän sinä lahkolaisena sen, juuri sinullehan hävittämiskäsky on annettu >

Ei minulle eikä kenellekään muulle todistajalle ole annettu mitään "hävittämiskäskyä" minkään julkaisun kohdalla. Ajatus on omassa päässäsi kehitelty pakkomielle. Siksi kysyn edelleen edes jotain todistetta tällaisesta yleisluontoisesta "hävittämiskäskystä", mutta et edelleenkään pysty sellaista esittämään. Jatkat vain valehteluasi.

> Että jt:t on määrätty tekemään muistiinpanoja ovella, joista muodostuu lainvastainen henkilörekisteri, sekin on jt:t määtätty kieltämään >

Henkilötietolain (523/1999) jälkeinen EU:n yleinen tietosuoja-asetus määritteli lopulta jopa yksityishenkilöiden laatimat henkilötiedot rekisteriksi, vaikka tiedot olisi tarkoitettu vain henkilökohtaiseen käyttöön ja siksi todistajien oman muistin avuksi tarkoitetut muistiinpanot määriteltiin myös rekisteriksi. Rekisterin ylläpito olisi vaatinut näin ollen ovenavaajan suostumuksen mutta luonnollisesti (ovenavaajan reaktion takia) se oli useinmiten mahdoton toteuttaa.

JT:t halusivat selvittää lopulta oikeusteitse rekisterikäytännön rajat ja tuloksena oli, että muistiinpanoja ei rekisterilain mukaan enää saa tehdä. Näin myös toimitaan - vaikka todellisuudessa kärsijän roolissa on ne, joiden luokse mennään tahattomasti uudelleen koska todistajat joutuvat turvautumaan nyt pelkkään ulkomuistiin työtä tehdessään.

> Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merkinnät >

Jimi tosiaan löysi rappukäytävään pudonneen muistiinpanovihkon, joka kuului vanhalle todistajasisarelle. Sen jälkeen Jimi teki omia merkintöjään muistiinpanoihin ja esitteli tuotoksensa iltapäivälehdelle, joka tarttui syöttiin skandaalikiihkoisena. "Salaisia merkintöjä" ei ollut olemassakaan vaan sellaisiksi määritellyt kohdat olivat Jimin omia aikaansaannoksia. Jimi sai siinä hetkensä julkisuudessa.

Vuosikymmenien aikana on todellakin ollut tarpeellista muuttaa joidenkin näkemysten sisältöä joko omien sisäisten tarkastelujen ja tarkistusten tai toisaalta järjestön ulkopuolella tapahtuneiden uudistusten myötä. Maailma ei pysy ympärillämme samanlaisena ja sen vuoksi erilaiset näkökannat saavat erilaisia painotuksia, joihin on pakko reagoida.

JT-järjestölle ei alunalkaenkaan tarjoiltu kiveen tai kultalaattaan kaiverrettuja tietoja, joiden olisi ollut määrä pysyä muuttumattomina. Ihmisen on oltava nöyrä ja myönnettävä olevansa joskus myös väärässä omien ajatusmalliensa suhteen, oli kyseessä sitten järjestön tai henkilökohtaisen käsityksen mittakaava. Silloin Raamattu toimii apuna tai jopa ojentajana jokaiselle Raamattuun luottavalle.

Olisi epäviisasta pitäytyä jäykästi kannassa, joka uusien esille tulleiden tosiasioiden valossa olisi havaittu epätarkaksi tai johon pitäisi muodostaa täysin uusi kanta johtuen maailmalla tapahtuneesta kehityksestä. Toisaalta muutoksen edessä perusteiden pitää olla Raamattuun perustuvia ja niiden todisteena on oltava koko Raamattua käsittävä joukko lainauksia, jotta uuteen tilanteeseen voidaan mukautua luottavaisesti.

Eikö niin käy vähän jokaisen sääntöjä sisältävän yhteisön kohdalla? Joko mukaudut määriteltyihin sääntöihin tai sitten toteutat omia fantasioitasi muualla.

Minun omat fantasiani on raamatusta, sinun lahkosi pääkonttorista.
        Ne jotka noudattavat lahkosi sääntöjä, ovat kultin vankeja. Etten sanoisi ihan jengin vankeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> -Bisnes opn bisnes. >

"Henkilötietolain (523/1999) jälkeinen EU:n yleinen tietosuoja-asetus määritteli lopulta jopa yksityishenkilöiden laatimat henkilötiedot rekisteriksi"

Mitä ne ilman muuta olivatkin, vaikka Vartiotorni asiasta vänkäsikin. Näitä muistiinpanojahan ei tehty huvin vuoksi tai yksityisen asian takia, vaan osana Jehovan todistajien järjestön saarnaamistoimintaa ja siihen kytkeytyen. Tietosuojavaltuutettu oli tilanteen tasalla eikä antanut Vartiotornin hämätä itseään.

"vaikka tiedot olisi tarkoitettu vain henkilökohtaiseen käyttöön"

Henkilökohtaisesta käytöstä oli tietosuojavaltuutetulla ja kaikilla muillakin oikeusasteilla kovin erilainen näkemys kuin sinulla tai Vartiotorni-seuralla.

"Rekisterin ylläpito olisi vaatinut näin ollen ovenavaajan suostumuksen mutta luonnollisesti (ovenavaajan reaktion takia) se oli useinmiten mahdoton toteuttaa."

Mitä vielä? Kysyy yksinkertaisesti, että saako tehdä muistiinpanon. Järjestö ei kuitenkaan tähän nöyrtynyt, vaan teki asiasta periaatekysymyksen ja nykyään muistiinpanoja ei ainakaan virallisesti saisi tehdä.

"JT:t halusivat selvittää lopulta oikeusteitse rekisterikäytännön rajat ja tuloksena oli, että muistiinpanoja ei rekisterilain mukaan enää saa tehdä. Näin myös toimitaan - vaikka todellisuudessa kärsijän roolissa on ne, joiden luokse mennään tahattomasti uudelleen koska todistajat joutuvat turvautumaan nyt pelkkään ulkomuistiin työtä tehdessään."

Työnne on joka tapauksessa turhaa, joten menetys ei ole kovin suuri.

"Jimi tosiaan löysi rappukäytävään pudonneen muistiinpanovihkon, joka kuului vanhalle todistajasisarelle. Sen jälkeen Jimi teki omia merkintöjään muistiinpanoihin ja esitteli tuotoksensa iltapäivälehdelle, joka tarttui syöttiin skandaalikiihkoisena. "Salaisia merkintöjä" ei ollut olemassakaan vaan sellaisiksi määritellyt kohdat olivat Jimin omia aikaansaannoksia. Jimi sai siinä hetkensä julkisuudessa."

Sinäkään et siis yritä kiistää sitä, että muistiinpanojen kadottaminen voi aiheuttaa ongelmia.

"JT-järjestölle ei alunalkaenkaan tarjoiltu kiveen tai kultalaattaan kaiverrettuja tietoja, joiden olisi ollut määrä pysyä muuttumattomina."

Eipä niin. Silti se esiintyy Jumalan viestintäkanavana ja vaatii ehdotonta tottelevaisuutta, jopa silloin, kun opetus ei tunnu inhimillisesti katsoen järkevältä. JT-uskonnon opinkappaleet ovat kuitenkin mielivaltaista arvailua eikä uskonto todellakaan ole samanlainen kuin silloin kun itse olin siinä mukana. En tunne tuota uskontoa enää samaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun omat fantasiani on raamatusta, sinun lahkosi pääkonttorista.
        Ne jotka noudattavat lahkosi sääntöjä, ovat kultin vankeja. Etten sanoisi ihan jengin vankeja.

> Minun omat fantasiani on raamatusta, sinun lahkosi pääkonttorista >

Ei kyse ollutkaan, mistä fantasioit vaan missä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> Minun omat fantasiani on raamatusta, sinun lahkosi pääkonttorista >

Ei kyse ollutkaan, mistä fantasioit vaan missä.

Kotona lukemalla Raamattua ja sieltälöytyy m.m. tosiasioita lahkosta nimeltä JT:t.
        Gal. 1 luku. He ovat kirottuja, niinkuin sinäkin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kotona lukemalla Raamattua ja sieltälöytyy m.m. tosiasioita lahkosta nimeltä JT:t.
        Gal. 1 luku. He ovat kirottuja, niinkuin sinäkin.

> Kotona lukemalla Raamattua >

Se kyllä käy selväksi lainauksesta ja sen sovelluksesta....

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

> Kotona lukemalla Raamattua >

Se kyllä käy selväksi lainauksesta ja sen sovelluksesta....

Astuinko varpaillesi? Ottaako totuus taas koville?
        Olet säälittävä tyyppi.

• Anonyymi
    • Anonyymi

jotain jänniä kerytomuksia voi olla josdasin vasnssas moosekseksen kirjassakin

mutyta niin jos uskoo jeesukseen , ei voi uskoa samaan aikaan jumallaan

• Anonyymi

Jeesus kirjoitetaan isolla, mutta jee sukset pienellä.

• Anonyymi

" jos uskoo jeesukseen , ei voi uskoa samaan aikaan jumalaan "

-Raamattu ilmoittaa Jeesuksen ensinnä Jumalan Poikana.
      Lopuksi, kun aika on kypsä, Jeesuksen työ noin lopuillaan:

Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot

Jumalan Poika, ja Jumala ovat tässä tapauksessa sama asia.
      ----------------

"jokainen halukas saa kappaleensa ilmaiseksi, joten miten kehittelet tästä "bisneksen"? "
      -se maksatetaan siis jt:lla. He ovat maksaneet myös vartiotorniseuran sijoitusyhtiön Irlantiin (koska maailmanloppu on niin pian, heh).

"Ei minulle eikä kenellekään muulle todistajalle ole annettu mitään "hävittämiskäskyä" minkään julkaisun kohdalla. ... kysyn edelleen edes jotain todistetta tällaisesta yleisluontoisesta "hävittämiskäskystä", "
      -Ensi vaiheessa tuli vartiotorniseuralta viesti, hävitettävä kirjallisuusnimikkeistö. Se vuosi pääkonttorista ja tuli nettiin muistin mukaan Johanneksenpojan sivuille.
      -Sitten tuli vuosiluku, jota vanhemmat hävitettävä.
      Ymmärrän että se kiusallista, erityisesti kun julkaisut on nimetty Jehovalta tulleiksi.
      Mutta mikset sitten jätä sitä touhua ?

"Jimi tosiaan löysi rappukäytävään pudonneen muistiinpanovihkon, joka kuului vanhalle todistajasisarelle. Sen jälkeen Jimi teki omia merkintöjään muistiinpanoihin"
      -Mikä muistiinpanoissa on sellaista, mikä estää sanomasta koko vihkoa väärennetyksi ?

"" "Salaisia merkintöjä" ei ollut olemassakaan ""
      -muistiinpanot tehdään salaa kun ovi on jo suljettu, ja ne on kielletty kokonaan. Nyt siis ne myönnetään.

" > Jonkin opin kieltäminen johtaa potkuihin lahkosta > ... niin käy"

-opit ovat kuitenkin vartiotorniseuran keksimiä, ei Raamatusta, ja ne muuttuvat edes-takaisinkin. Ja tätä ei kerrota vartiotornikaupustelussa. Ja oppien oppikirjat siis määrätty hävitettäviksi. Ja tästä touhusta luvataan paratiisi maksajalleen. Jeesus toi ilmoituksen taivasten valtakunnasta.

• Anonyymi
      UUSI

Anonyymi 2025-10-26 09:26:18

"Jimi tosiaan löysi rappukäytävään pudonneen muistiinpanovihkon, joka kuului vanhalle todistajasisarelle. Sen jälkeen Jimi teki omia merkintöjään muistiinpanoihin ja esitteli tuotoksensa iltapäivälehdelle, joka tarttui syöttiin skandaalikiihkoisena. "Salaisia merkintöjä" ei ollut olemassakaan vaan sellaisiksi määritellyt kohdat olivat Jimin omia aikaansaannoksia. Jimi sai siinä hetkensä julkisuudessa. "

-Vartiotorniseura on antanut kirjalliset ohjeet muistiinpanoista. Niiden mukaan kaikki tiedot pitää merkitä muistiin. Niitä voidaan käyttää työssä hyväksi.

Kirjalliset ohjeet olivat aikoinaan Johanneksenpojan kotisivuilla. Scannattuina näytteinä.

Mutta kun jt valehtelee, kuten tässä salaisista merkinnöistä, niin eikö hän lopulta valehtele itselleenkin ?

Sitä odotetaan aikanaan sinultakin, joka tartut täkyyn ja huomaat sitten kaupittelevasi vartiotorniloita.

Ihmistä ei kuitenkaan ole luotu tuommoiseksi.
      Itselleen valehtelua ei kestä.

" kiinnitin useammassa seurakunnassa huomiota siihen, että monet tuntemamme sisaret napsivat mielialalääkkeitä ja veljillä rankempikin ryyppääminen oli yleistä. Nämä tavat eivät kerro kovinkaan onnellisista ihmisistä. Ajattelin usein, että nämä henkilöt olivat poikkeustapauksia ja ainoastaan sattuneet tuttavapiiriin. Ristiriitainen olo syntyi siitä, että "maailmallisten" työ- ja harrastustuttavien keskuudessa tällaista ilmiötä ei juurikaan ollut.
      Ovatko mielenterveysongelmat yleisempiä Jehovan todistajilla? Selvittelin asiaa ja osoittautui, että kysymystä on tutkittu myös tieteellisesti."

Meikäläisestä valehtelu kaikkiaankin on vastenmielinen ajatus.

Mutta tässä linkki psykiatrien tutkimuslausuntoihin jt-paroista:
      https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      130
      3476
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      38
      2865
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      8
      2793
    4. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      98
      2681
    5. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      106
      1764
    6. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      74
      1528
    7. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      1
      1484
    8. Valkoinen Golf

Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.
      Kuhmo
      20
      1292
    9. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      1272
    10. Kaikki ovat syntisiä!!!

Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      377
      1132
    Aihe