Syntiä ei ole

Anonyymi-ap

On ihmisen itsekkyydestä johtuvia pahoja tekoja.
Synti on uskovaisten keksimä sana ja se että synnit saa anteeksi kun uskoo ja pyytää Jeesukselta.
Paha teko heijastuu takaisin tekijäänsä niinkuin myös hyvä
Tee hyviä tekoja epäitsekkäästi niin tulevat elämäsi ovat aina vaan ihanampia❤️

59

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Synti ei ole uskovaisten keksimä sana, vaan se Raamatusta perustuu syntioppiin ja tulivuorijumalan uhrikulttiin, jossa tämä (lue papit) kiristävät itselleen lahjoja ja hyötyä synti-sanalla. Esimerkiksi katollinen kirkko myi rahasta syntejä, jotka sai anteeksi, kun maksoi kirkolle rahaa. Eräs tällainen täällä kerrotun mukaan oli äiti Marian raiskaaminen.

• Anonyymi
        UUSI

Katolisella kirkolla oli ihan oma pappinsa keksimässä näitä myytäviä syntejä.

Tämä on koko uhrikultin perusta mihin kristinusko juutalaisuutena liittyy.

VT:sta voi lukea sen uhrieläinten kiristysmäärän ja hiinmitoittain viiniä, mikä kansalta kiristettiin 'Jumalan määräyksenä'.

Sen lisäksi, että lapsen hengen säästämisestä oli maksettava kuningas Salomon papeille myö lunastusmaksu kultana - Raamattu kertoo, että tätä kultaa kuningas Salomo keräsi kansalta 666 talenttia vuodessa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Katolisella kirkolla oli ihan oma pappinsa keksimässä näitä myytäviä syntejä.

Tämä on koko uhrikultin perusta mihin kristinusko juutalaisuutena liittyy.

VT:sta voi lukea sen uhrieläinten kiristysmäärän ja hiinmitoittain viiniä, mikä kansalta kiristettiin 'Jumalan määräyksenä'.

Sen lisäksi, että lapsen hengen säästämisestä oli maksettava kuningas Salomon papeille myö lunastusmaksu kultana - Raamattu kertoo, että tätä kultaa kuningas Salomo keräsi kansalta 666 talenttia vuodessa.

Jeesus liittyy tähän oppiin vain joutumalla saman kultin uhriksi vastustaessaan sitä, kun riehui kuningas Salomon uhrikukkulapappien temppelissä pääsiäisenä, kun oli määrä uhrata ja syödä esikoispojat, joiden hengen säästämisestä ei oltu maksettu lunastusmaksua.

Kirkon ehtoollinen mukailee tätä happamattoman leivä riittiä, kun mitään hapanta ei saanut olla läsnä, ettei veri juoksetu, joka myös juotiin. Myös ehtoollisella on happamaton leipä, kun Jeesuksen veri juodaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus liittyy tähän oppiin vain joutumalla saman kultin uhriksi vastustaessaan sitä, kun riehui kuningas Salomon uhrikukkulapappien temppelissä pääsiäisenä, kun oli määrä uhrata ja syödä esikoispojat, joiden hengen säästämisestä ei oltu maksettu lunastusmaksua.

Kirkon ehtoollinen mukailee tätä happamattoman leivä riittiä, kun mitään hapanta ei saanut olla läsnä, ettei veri juoksetu, joka myös juotiin. Myös ehtoollisella on happamaton leipä, kun Jeesuksen veri juodaan.

Kristillisen kirkon papit ovat siis myös näitä muinaisia (2.Kuningasten kirja, luku 23) uhrikukkulapappeja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillisen kirkon papit ovat siis myös näitä muinaisia (2.Kuningasten kirja, luku 23) uhrikukkulapappeja.

Niin, odotatteko nyt vakavissanne yhdenkään teologin tai papin kertovan teille, että keitä he todellisuudessa Raamatun mukaan ovat?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, odotatteko nyt vakavissanne yhdenkään teologin tai papin kertovan teille, että keitä he todellisuudessa Raamatun mukaan ovat?

Katosiko totuus bittiavaruuteen?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Katosiko totuus bittiavaruuteen?

Vain väliaikaisesti, mutta löytyi jälleen. Totuudet ovat maailman vaikein asia - ainakin uskovaisille.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vain väliaikaisesti, mutta löytyi jälleen. Totuudet ovat maailman vaikein asia - ainakin uskovaisille.

Mutta totuus on siedettävä, että mihin liittyy ilmestyskirjan pedon luku 666, että Jeesuksen uusi tuleminen opettamallaan hyvällä taivasten valtakunnan isä Jumalalla on mahdollista.

• Anonyymi
      UUSI

On syntiä. Jos vaikka herjaat muita, se suuri synti ja tekee elämästä surkeaa ja ankeaa.

• Anonyymi
        UUSI

Et niin kuin ole oppinut lukemaan, vaikka osaat kirjoittaa, niinkö?

• Anonyymi
      UUSI

Synti on yhtä kuin pahuus vert. Pyhyys. Ihminen kykenee sekä hyvään että pahaan. Siksi ihminen on hyvä ja paha samalla kertaa siis epäpyhä. Ainoastaan Jumala on hyvä ja Pyhä.

• Anonyymi
        UUSI

Aloittaisitko lukemaan ketjun alusta, että mistä tulee synti sana. ja kommentoisit totuuteen.

• Anonyymi
      UUSI

Ei ole mitään mistä pelastua. Muutakuin Jumalalta

• Anonyymi
        UUSI

Juu, löytyy Paavalin uhrikulttijumalaan liittyen Roomalaiskirje 7 luku, kun palvot Saatanalle Jeesuksen nimeen tosi Jumalaa uhriksi, pelastut PALVELEMAAN lihalla synnin lakia.

Onko se uskonnon mukaan niin, että jos tekee kaupat Paholaisen kanssa, niin sitä pitää palveltava pahaa tekemällä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, löytyy Paavalin uhrikulttijumalaan liittyen Roomalaiskirje 7 luku, kun palvot Saatanalle Jeesuksen nimeen tosi Jumalaa uhriksi, pelastut PALVELEMAAN lihalla synnin lakia.

Onko se uskonnon mukaan niin, että jos tekee kaupat Paholaisen kanssa, niin sitä pitää palveltava pahaa tekemällä?

Häiritsee Paavalin Roomalaiskirjeessä tuo "palvella" sana. Toiseelta kyllähän uskovaiset kertovat uudestisyntymällä Paavalin opilla saavansa demonit kimppuunsa, jotka yllyttävät pahan tekemiseen. Voi liittyä siihenkin.

• Anonyymi
        UUSI

Mietipä nyt kaksi kertaa, että mistä tässä muka pitäisi pelastua, jos Jeesuksen opetuksen mukaan elämme taivasten valtakunnassa, joka Jumalan valtakuntana on myös sisällisesti meissä, ja omatunto sitten kertoo, että miten itse kunkin kuuluu toimia?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mietipä nyt kaksi kertaa, että mistä tässä muka pitäisi pelastua, jos Jeesuksen opetuksen mukaan elämme taivasten valtakunnassa, joka Jumalan valtakuntana on myös sisällisesti meissä, ja omatunto sitten kertoo, että miten itse kunkin kuuluu toimia?

Vaikuttaa pikemminkin siltä, kun uskovaiset perkaavat Paavalin käskystä taivasten valtakunnan pois, ja pelastuvat pahuuteen sekä hukkasvat koko omantuntonsa oikea ja väärän suhteen, he ovat sekaisin kuin seinäkellot, eikä kukaan ainakaan tähän mennessä ole osannut kertoa, että mistä he nyt pelastuivat.

• Anonyymi
        UUSI

Kertotko MISTÄ PELASTUU?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kertotko MISTÄ PELASTUU?

Ja kun oikeasti lukee myös mistä sana "synti" tulee, ja mihin se Raamatussa liittyy, niin tämähän on aivan sairas ja järkyttä uskonto.

Luultavasti jo sen tason kokoluokkaa, ettei edes mahdu pieniin aivoihin, kun joku ketjussakin tämän jälkeen vielä edes sanoo koko 'synti' sanan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun oikeasti lukee myös mistä sana "synti" tulee, ja mihin se Raamatussa liittyy, niin tämähän on aivan sairas ja järkyttä uskonto.

Luultavasti jo sen tason kokoluokkaa, ettei edes mahdu pieniin aivoihin, kun joku ketjussakin tämän jälkeen vielä edes sanoo koko 'synti' sanan.

On täysin ymmärrettävää jos tästä on tehty plusmerkkisenä sataprosenttista muka hyvää, ja yht äkkiä pitäisi ymmärtää, että se onkin miinusmerkkisenä sataprosenttisesti äärimmäisen pelottavaa pahaa, niin ero on jopa 200 prosenttia! Ei ole helppo tehtävä aivoille.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On täysin ymmärrettävää jos tästä on tehty plusmerkkisenä sataprosenttista muka hyvää, ja yht äkkiä pitäisi ymmärtää, että se onkin miinusmerkkisenä sataprosenttisesti äärimmäisen pelottavaa pahaa, niin ero on jopa 200 prosenttia! Ei ole helppo tehtävä aivoille.

Sama rakkaushuijauksissa - ei siinä nollaan pysähdytä, kun tajutaan rahaa lähetetyn huijarille, vaan on tunnetasolla mentävä vielä saman matkan miinuksen puolelle, että todella ymmärtää huijauksen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kertotko MISTÄ PELASTUU?

Ei tälläkään kertaa tullut PELASTUKSEEN vastausta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kertotko MISTÄ PELASTUU?

Saatanan valtakunnasta pelastuu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanan valtakunnasta pelastuu.

Vai Saatanan valtakuntaan pelastuu, kun palvoo Jeesusta kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana, ja PELASTUU PALVELEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA. Lukee selvällä suomen kielellä Paavalin Roomalaiskirje 7 luku, kaksi viimmeistä jaetta.

• Anonyymi
      UUSI

Onhan se itsekkyyden synti herjailla muita.

Mutta tyhmää olisi itseään herjata.

• Anonyymi
        UUSI

Miten olisi Raamatun totuus?

• Anonyymi
      UUSI

Matt 3 :6
      ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

• UUSI

Hindut saavat syntinsä anteeksi menemällä Ganges-jokeen kerran vuodessa.

Mitä järkeä missään.

• Anonyymi
        UUSI

Ei kuulu sen 20 prosentin joukkoon, mikä on Jeesuksen aitoa puhette.

Oletko unohtanut, että Jeesus surmattiin jumalanpilkkasyytteellä maailman kuuluisimpana ateistina, teidän uskonnon vastustamisesta, kun sanoi sen Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi?

• Anonyymi
      UUSI

Ihan sama sillä nykyajan uskovan heteron elämä on niin helppoa. Pidät vaan pakarat yhdessä niin se on sillä hoidettu.

• Anonyymi
        UUSI

Niin, enemmän tässä on huoli helvettiin matkaavista uskovaisista, jotka myivät Paholaiselle sielunsa, palvomalla synti sanaa Jeesuksen kiroamisella kiroukseksi tosi Jumalana, kumartaessaan ilmestyskirjan Puhuvaa pedon kuvaa.

• Anonyymi
      UUSI

Synti juuri on niitä ihmisen itsekkyydestä johtuvia pahoja tekoja. Itsekkyyshän on taas pahojen tekojen moottori. Synti on uskonnollinen ilmaisu ja pahat teot, rikokset ja itsekkyys taas ihmisten tahallista arvon vähättelyä. Paha teko eli synti toista vastaan heijastuu sekin takaisin tekijäänsä niinkuin myös hyvät teot. Yhteisön yhteiset pahat teot eli yhteiset synnit ovat taas esim. yhteisön rasittavat toimintatavat, joista kärsii lähmmäiset! Esim juopottelusta kärsii paitsi ihmisen elämä, myös lähimpien ihmisten kotirauha. Tuloksena huono terveys, jopa ja pelot ja häiriöt, joita esim. juopot levittävät yhteisöönsä.

Pahat teot ja rikokkeet, jopa rikokset ovat yhteiskunnallinen termi ja syntiteot samasta asiasta on uskonnollinen termi. Juurikaan muuta eroa ei rakenteissa olekaan eli ovat yhtä huonoja lähimmäisten ihmisten ja ympäristön toimintahäiriön kannalta. Synti on uskonnollinen ilmaisu. Syntien tunnustaminen ja anteeksipyyntö ons uskonnollinen termi anteeksipyynnöstä ja sopimisesta ja silloin voi myös vahinkojen korvaamisesta sopiminen olla mahdollinen.

Tällainen pieni pohdinta tällä kertaa.

k_v

• Anonyymi
        UUSI

Voisikohan joku selventää minulle sanan totuudenpalvonta? Ajattelin nyt kysyä toisiltakin lukijoilta samalla. Ja jos nokkeluutta riittää, kuka räjäytti kassakaapin?

• Anonyymi
        UUSI

Pohditko seuraavaksi, että miksi Jeesus sanoi teidän Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voisikohan joku selventää minulle sanan totuudenpalvonta? Ajattelin nyt kysyä toisiltakin lukijoilta samalla. Ja jos nokkeluutta riittää, kuka räjäytti kassakaapin?

Oletatko lukijoiden ymmärtävän, että mitä tarkoitat? Ehkä pieni aiheen alustus on paikallaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pohditko seuraavaksi, että miksi Jeesus sanoi teidän Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi?

En mä sitä pohtinut. Kun pohdin sitä, että en taida Paavalia saada oikeuteen. Sitä mä pohdin.
        Ja mä pohdin sitä kun hän sai monta kirjaa Uuteen Testamenttiin. Ja sitä, että miksi Jeesus Nasaretinmies yleensäkään ilmestyi Paavalille. Sitä mä pohdin. Ja mä pohdin sitä, kun lopussa kielletään lisäämästä mitään tai ottamatta pois. Sitäkin mä pohdin.
        Ja sitä kuka meinaa haastaa Paavalin rosikseen.
        Mitenkään tietysti jumaloimatta häntä tai hänen edesottamuksiaan.
        Samalla tietysti voisi pohtia, että pitäisikö Mooseskin haastaa rosikseen.
        Pitäs vaan joskus suodattaa mitä aikoo laukoa. Ja kuka laukoo.
        Taitas olla ainakin meikäläiselle liian iso "kakku" haukattavaksi, vetää niitä oikeuteen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En mä sitä pohtinut. Kun pohdin sitä, että en taida Paavalia saada oikeuteen. Sitä mä pohdin.
        Ja mä pohdin sitä kun hän sai monta kirjaa Uuteen Testamenttiin. Ja sitä, että miksi Jeesus Nasaretinmies yleensäkään ilmestyi Paavalille. Sitä mä pohdin. Ja mä pohdin sitä, kun lopussa kielletään lisäämästä mitään tai ottamatta pois. Sitäkin mä pohdin.
        Taitas olla ainakin meikäläiselle liian iso "kakku" haukattavaksi, vetää niitä oikeuteen.

Mooses se vasta olikin kaikkien rötösherrojen äiti. Antoi kansalle omasta päästä aivan tautisen lain, jossa piti ihmisiä tappaa mitä pienimmistä syistä. Halusi vain olla suuri johtaja kansan edessä ja kävi lymyilemässä aivan kuin Jumala puhuisi ja sitten toi väsäämiään tauluja, että näin teidän pitää nyt elää ja uskoa mitä minä sanon.

Tuomio olisi pitänyt panna Mooseksen osalta heti täytäntöön kun raahasi ne kivitaulut nähtäville, olisi pitänyt kansan sanoa että ei näissä ole mitään mieltä, tapa itse itsesi kun et muista sapattia viettää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä saa sinut uskomaan, että olisi ilmestynyt Paavalille, ja halunnut, että Paavali tekee hänestä uskonnon kirotuksi uhriksi opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana juutalaisuuden tulivuorijumalalle?!

Jeesus sanoi eläessään tuota juutalaisten uhrikulttijumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, jonka vastustamisesta Paavali juuri Jeesuksen surmasikin.

Siinä oli Jeesuksella mielenmuutosta kuoleman jälkeen melkoisesti - jäin miettimään, että mitähän sieltä rajan takaa löytyi?!

Osaatko arvioida syytä näin radikaaliin Jeesuksen mielenmuutokseen?

Itse pidän kyllä loogisempana, että Paavali valehteli.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi vetää oikeuteen? Sitähän oli kaksi tietä valittavana - kukaan ei valehdellut kenellekään yhtään mitään, jos ryhtyi Jeesusta palvomaan tosi Jumalana kiroukseksi kirottuna uhrina, omien pahojen tekojen puolesta ja päätyy Paavalin rehellisesti kertomana helvettiin?!

Löytyy edelleen Paavalin Galatalaiskirje 3:13 ja 1.Korinttolaiskirje 3:13. Ja vertailuun opeista, Jeesus Matteus 7 luku ja Paavali Roomalaiskirje 7 luku.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi vetää oikeuteen? Sitähän oli kaksi tietä valittavana - kukaan ei valehdellut kenellekään yhtään mitään, jos ryhtyi Jeesusta palvomaan tosi Jumalana kiroukseksi kirottuna uhrina, omien pahojen tekojen puolesta ja päätyy Paavalin rehellisesti kertomana helvettiin?!

Löytyy edelleen Paavalin Galatalaiskirje 3:13 ja 1.Korinttolaiskirje 3:13. Ja vertailuun opeista, Jeesus Matteus 7 luku ja Paavali Roomalaiskirje 7 luku.

Ei se Paavalin vika ole, jos uskovaiset eivät osaa lukea.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pois ottamisen tai lisäämisen kielto koskee vain Ilmestyskirjaa.

Ei ilmestyskirjassa ole - tai voisi edes olla - mitään erillistä kehotusta koskien koko Raamattua, koska kaikki osat on koottu yhteen satoja vuosia myöhemmin Raamatuksi, kun ne on kirjoitettu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pois ottamisen tai lisäämisen kielto koskee vain Ilmestyskirjaa.

Ei ilmestyskirjassa ole - tai voisi edes olla - mitään erillistä kehotusta koskien koko Raamattua, koska kaikki osat on koottu yhteen satoja vuosia myöhemmin Raamatuksi, kun ne on kirjoitettu.

Tekstit on valittu suuresta joukosta erilaisia kirjoituksia, mutta on saatu koottua erittäin älykäs tarina, joka luomiskertomuksen alusta pitää kutinsa täysin loogisesti aina ilmestyskirjan loppuun asti. Ja tämä paljastaa, että tarinan totuus on ymmärretty jo Raamatun kokoamisvaiheessa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tekstit on valittu suuresta joukosta erilaisia kirjoituksia, mutta on saatu koottua erittäin älykäs tarina, joka luomiskertomuksen alusta pitää kutinsa täysin loogisesti aina ilmestyskirjan loppuun asti. Ja tämä paljastaa, että tarinan totuus on ymmärretty jo Raamatun kokoamisvaiheessa.

Tai oikeammin - useammankin tarinan totuus päällekäin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tai oikeammin - useammankin tarinan totuus päällekäin.

On tarina hyvästä tiedosta, miksi ihmeiden tekokyky oli suojattava, on tarina murhan motiivista, on tarina jumalahuijauksesta ja on tarina, että miten ovelasti Paholainen varastaa uskojan sielun. Nämä ainakin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On tarina hyvästä tiedosta, miksi ihmeiden tekokyky oli suojattava, on tarina murhan motiivista, on tarina jumalahuijauksesta ja on tarina, että miten ovelasti Paholainen varastaa uskojan sielun. Nämä ainakin.

Ja nämä tarinat kulkevat koko ajan päälkekkäin, mutta ne pystyy yhtä hyvin käsittelemään ja kertomaan myös ihan omina tarinoinakin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nämä tarinat kulkevat koko ajan päälkekkäin, mutta ne pystyy yhtä hyvin käsittelemään ja kertomaan myös ihan omina tarinoinakin.

Ja nämä tarinat kaikki sitten yhdistyvät yhdeksi tarinaksi itse ilmestyskirjassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mooses se vasta olikin kaikkien rötösherrojen äiti. Antoi kansalle omasta päästä aivan tautisen lain, jossa piti ihmisiä tappaa mitä pienimmistä syistä. Halusi vain olla suuri johtaja kansan edessä ja kävi lymyilemässä aivan kuin Jumala puhuisi ja sitten toi väsäämiään tauluja, että näin teidän pitää nyt elää ja uskoa mitä minä sanon.

Tuomio olisi pitänyt panna Mooseksen osalta heti täytäntöön kun raahasi ne kivitaulut nähtäville, olisi pitänyt kansan sanoa että ei näissä ole mitään mieltä, tapa itse itsesi kun et muista sapattia viettää.

Unohdat kokonaan, että Mooses käytti tehokeinona ja rekvisiittana sitä ärjyvää tulivuorta (5.Moos.4:10 alkaen) - tämän päivän kansalaiset on peloteltu huomattavasti pienemmälläkin koolla ja metelillä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Varastaahan se Paholainen, kun antaa varastaa. Osaako siis paholainenkin antaa periksi? Vai odottaako aina uutta tilaisuutta?
        Syntiä ihminen kuitenkin altistuu tekemään. Jotkut enempi, jotkut vähempi.
        Siksi se synti sana on hieman särähtänyt korvaani. Ettei ihmisessä mitään syntiä ole.
        Kysehän on kuitenkin myöskin siitä, miten osaa niitä katua, jos sortunut, esimerkiksi aviorikokseen tai muuhun rötökseen.
        Toki eihän syntyneessä lapsessa syntiä ole, ja saivarteluksihan se menee millaiseks lapsi elämässään kasvaa. Jokaista meistä kuitenkin elämä koulii, jos on kouliakseen.
        Toiset oppii kertamokasta, toiset eivät juuri mistään. Eihän virheetöntä elämää kenelläkään ole.

Jeesus sanoi aviorikoksesta ja kivitysuhan alla olevalle naiselle: "Mene äläkä enää syntiä tee." Kertoo Raamattu. Sitäkään ei sanonut Paavali. Mietin vaan, että oliko Paavalilla se piikki lihassa se synnintunto? No se jää varmasti salaisuudeksi, eikä kukaan sillä tule sen hulluahurskaammaksi.

• Anonyymi
      UUSI

Paavali uskotteli aikalaisilleen ajan olevan loppumassa, oli jo oven edessä. Paavali opasti miehiä joilla on vaimot, olkaa kuin vaimoa ei olisi sillä aika on käymässä vähiin. Jos kaikki silloiset ihmiset olisi totellut ja uskonut Paavalia ihmiskuntaa ei enää olisi olemassa.
      Paavali vainosi essealaisia ja tapatti Stefanoksen valvoen teloitusta, Paavali halveksui myös Pietaria ja Jaakobia joita hänen mukaansa pidettiin suuressa arvossa, mutta hän ei pitänyt heistä. Pietari ja Jaakob kuuluivat Jeesuksen lähipiiriin mutta Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesta joten kaikki mitä Paavali kertoi Jeesuksesta oli vain kuulopuheita.

• Anonyymi
        UUSI

Näin on, mutta tarvittiin juuri ja myös se, että kaikki tapettiin, jotka eivät kumartaneet puhuvaa Pedon kuvaa (ilm.13).

• Anonyymi
        UUSI

Paavalin Stefanoksen kivitystuomion kohdalla on mielenkiintoinen käsien vääntely kuolin vuodesta kirkolla, koska todellisuudessa se tapahtui Paavalin väittämän Damaskoksen salamaniskun jälkeen.

• Anonyymi
      UUSI

Ainoastaan homous tuntuu olevan synti. Kaikki muu on unohdettu.

• Anonyymi
        UUSI

Etsivä kyllä löytää uuden kuun oinaiden ja lampaiden sekä hiin mittojen syntiuhrien korvausmäärät Mooseksen kirjoista.

• Anonyymi
      UUSI

Lakiuskontojen synti on lakien rikkomista. Oma turvallisudentunne heikkenee, jos näkee toisten käyttätyvän eri tavalla. Sen vuoksihan täälläkin moni saarnaa tuomioitaan! Niiden toisten on muututtava jotta itse ei tarvitsisi.

• Anonyymi
        UUSI

Synti ei ole teko, vaan sisäinen ominaisuus, jonka ihminen Luojajumalalta hankki jo paratiisissa Paavalin mukaan, kun hän kertoo Luojajumalan vehkeilleen Saatanan kanssa, jonka kutsui kylään helvetistä, kun oli istuttanut ihmisen kiusaksi puun, johon ei saanut koskea, saadakseen pahuuden syntymään maailmaan.

Mutta joutui lopulta syntymään kaikkivoipaisena Jumalana ihmiseksi, oman mokansa korjaamiseksi, ja tekemään vielä kidutusitsemurhan Paavalin avustamana Jeesuksen nimeen kirottuna kiroukseksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Synti ei ole teko, vaan sisäinen ominaisuus, jonka ihminen Luojajumalalta hankki jo paratiisissa Paavalin mukaan, kun hän kertoo Luojajumalan vehkeilleen Saatanan kanssa, jonka kutsui kylään helvetistä, kun oli istuttanut ihmisen kiusaksi puun, johon ei saanut koskea, saadakseen pahuuden syntymään maailmaan.

Mutta joutui lopulta syntymään kaikkivoipaisena Jumalana ihmiseksi, oman mokansa korjaamiseksi, ja tekemään vielä kidutusitsemurhan Paavalin avustamana Jeesuksen nimeen kirottuna kiroukseksi.

Joten todistettavasti, Paavalin mukaan, Luojajumala mokaili rankasti useammassakin kohdassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joten todistettavasti, Paavalin mukaan, Luojajumala mokaili rankasti useammassakin kohdassa.

Ei ole Jumalanakaan helppoa!

• Anonyymi
      UUSI

Juuri näin!
      Uskontokauppiaat loivat ensin ongelman ja sitten kauppaavat siihen ratkaisua, jota ei ole tarkoituskaan toimittaa.

Aika näätiä, sano.

• Anonyymi
      UUSI

Esimerkkinä synti "on juuri ihmisen itsekkyydestä johtuvia pahoja tekoja", jotka kohdistuvat tavalla tai toisella hänen lähimmäisiinsä. Sinähän sen sanoit!

k_v

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      154
      14512
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      40
      8346
    3. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      48
      6092
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      174
      5727
    5. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      312
      4457
    6. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      73
      4355
    7. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      68
      4130
    8. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      26
      3995
    9. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      115
      3740
    10. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      101
      1566
    Aihe