Toinen välttelevä
Toinen ristiriitainen
—> seurauksena vetovoimaa, joka ei ole peräisin mistään hyvästä, vaan pohjimmiltaan siitä että löytää tuttua vaille jäämistä? Ja joka johtaa siihen, että toinen kuormittuu, toinen tuntee kipua ja työntää pois.
Ehkä ikävöinnin järkeistäminen auttaa päästämään irti. Vaihtoehtoina ei taida olla kuin a) irti päästäminen b) uusi yritys ja vaikeudet molemmille c) uusi yritys ja terapia jo alkumetreiltä. Minkä sinä valitsisit ja miksi?
Ihastuminen, ikävöinti - vain traumat jotka kolahtavat toisiinsa?
48
493
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ei ole mitään tuollaista omalla kohdalla taustalla.
- AnonyymiUUSI
Juoksisin h*lvetin lujaa ja piiloutuisin! Jos se silti löytäis ni esittäisin kuollutta.
- AnonyymiUUSI
Siis kumpi? Molemmilla haastavat tavat käyttäytyä, kummallakin omalla tavallaan. Ja tämä yhdistelmä on yllättävän yleinen, herkästi löytävät tiensä toistensa luo… Ehkä kaikki eivät tosin tunnista mistä on kyse.
- AnonyymiUUSI
VMP!
- AnonyymiUUSI
d) unohdetaan analysointi ja kokeillaan mitä tapahtuu
- AnonyymiUUSI
Yritetty, johtaa vaihtoehtoon b. Ja ristiriitaisen selviytymisstrategiat huomioiden ”analysoinnin unohtaminen” on sama kuin ”lopetetaan ongelma niin se loppuu”.
- AnonyymiUUSI
C tai B ...
- AnonyymiUUSI
Yleensä asiat selviää puhumalla
- AnonyymiUUSI
Yleensä, mutta nyt kyseessä yksi välttelevä ja yksi ristiriitainen… Puhuminen auttaa satunnaisesti, yleensä siihen lähdetään liian myöhään ja vieläkin useammin ongelma taas jo kohta toistuu.
- AnonyymiUUSI
Nyt kun asia noin esitetään, annan olla. Elämä on lyhyt. Paskaako sitä.
- AnonyymiUUSI
Niinpä… Se on vain erikoisen merkillistä, että tämä ongelma niin kovin herkästi toistuu vaikka vastakappale vaihtuisikin. Eli se olisi joko elämä yksin, tai loppuelämä ylä- ja alamäkeä on-off meiningillä tai sitten se terapian tie jonkun kanssa, joka on myös siihen valmis.
Olisi kai niitä normaalejakin vastakappaleita, ne eivät vain jostain syystä herätä mitään ja milläs sitä kiinnostusta sitten missään terapiassa kaivetaan esiin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä… Se on vain erikoisen merkillistä, että tämä ongelma niin kovin herkästi toistuu vaikka vastakappale vaihtuisikin. Eli se olisi joko elämä yksin, tai loppuelämä ylä- ja alamäkeä on-off meiningillä tai sitten se terapian tie jonkun kanssa, joka on myös siihen valmis.
Olisi kai niitä normaalejakin vastakappaleita, ne eivät vain jostain syystä herätä mitään ja milläs sitä kiinnostusta sitten missään terapiassa kaivetaan esiin.Niinhän se on. Täytyy vain jatkaa matkaa ja toivoa, että jossain vaiheessa tulee vastaan jotain muuta. Ja se jokin muu löytää minussa sen, mitä pohjimmiltaan tarvitsee.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on. Täytyy vain jatkaa matkaa ja toivoa, että jossain vaiheessa tulee vastaan jotain muuta. Ja se jokin muu löytää minussa sen, mitä pohjimmiltaan tarvitsee.
Tai onko mitään tarvetta ylipäätään löytää enää ketään. Koen sen niin, että minulle riittää yksi kauan kestänyt parisuhde. Ei vaan tunnu millään tavalla tarpeelliselta opetella enää yhdenkään uuden ihmisen tapoja toimia ja olla. Kun ajatteleekin että niin pitäisi tehdä, siitä tulee heti mieleen se tunne, ettei se olisi millään tavalla minun näköistäni elämää!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tai onko mitään tarvetta ylipäätään löytää enää ketään. Koen sen niin, että minulle riittää yksi kauan kestänyt parisuhde. Ei vaan tunnu millään tavalla tarpeelliselta opetella enää yhdenkään uuden ihmisen tapoja toimia ja olla. Kun ajatteleekin että niin pitäisi tehdä, siitä tulee heti mieleen se tunne, ettei se olisi millään tavalla minun näköistäni elämää!
Vähän samoja ajatuksia. Oletko sinäkin nainen? Vai ajatteleeko miehetkin näin?
Sivusta
- AnonyymiUUSI
Vaihtoehto d):
- Mieti rehellisesti, mitä haluat.
- Analysoi rehellisesti, missä olet aikaisemmin tehnyt virheen.
- Pyri asettumaan toisen asemaan, mutta muista omat tarpeesi, toiveesi ja tavoitteesi.
- Toimi. Älä pohdi loputtomiin.
- Jos jotain menee pieleen, korjaa se heti.- AnonyymiUUSI
Tämä vaan vaatii sen, että molemmat ovat sitoutuneita samaan. Usko pois, tiedän. Ja siinä tarvittaisiin jo myös selväjärkistä kolmatta osapuolta tuomaan tervettä peiliä tilanteeseen, kertomaan mikä on tai ei ole liikaa, eli varmaankin sitä terapiaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä vaan vaatii sen, että molemmat ovat sitoutuneita samaan. Usko pois, tiedän. Ja siinä tarvittaisiin jo myös selväjärkistä kolmatta osapuolta tuomaan tervettä peiliä tilanteeseen, kertomaan mikä on tai ei ole liikaa, eli varmaankin sitä terapiaa.
Olen itse ollut aina sitoutunut tuollaiseen. Mutta minä olenkin selväjärkinen. Kehotan sinuakin olemaan.
Ihan täysiä ilkimyksiä tai höyrypäitä ei kannata kaipailla lainkaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse ollut aina sitoutunut tuollaiseen. Mutta minä olenkin selväjärkinen. Kehotan sinuakin olemaan.
Ihan täysiä ilkimyksiä tai höyrypäitä ei kannata kaipailla lainkaan.Jos olet älykäs, selväjärkinen ja osaat asettua toisen asemaan, niin voit ehkä ymmärtää että jollakulla toisella asiat ovat toisin kuin sinulla. Ja että kyse ei ole ihan puhtaasti vain sitoutumisesta, päätöksestä tai itselleen (/muille) rehellisyydestä.
Kyse on varsin pitkäaikaisesta, meidän molempien kohdalla jo varhaislapsuudesta opitusta mallista. Hyvin syvälle juurtuneista sisäisistä kartoista, jotka auttoivat navigoimaan vaarallisilla tai hylkäävillä vesillä. Ne toimivat silloin joskus, ne suojasivat psyykettä. Koko vuorovaikutus rakentui niiden pohjalle. Järjen tasolla tiedän, kumppaninikin tietää, että ne kartat johtavat harhaan, niiden avulla ei saa eikä pysty antaa rakkautta. Ne auttoivat vain joko pitämään tuskan kaukana tai tunnistamaan uhkatilanteet pienistä merkeistä. Mutta järjestä huolimatta, ne ovat vahvoja, usein ne pystyy ohittaa, mutta silti parisuhteen kannalta liian tiuhaan ne nousevat pintaan. Uskon, että moni samojen asioiden kanssa kamppaileva tunnistaa mistä puhun. Mitä tarkoittaa rehellinen itsen kuuntelu? Ne viestit joita mieli lähettää ovat täysin rehellisiä ja juuri sillä hetkellä ne tuntuvat ainoalta totuudelta ja ainoalta mihin uskaltaa luottaa, vaikka todellisuudessa ovatkin väärien tulkintojen ja toimintamalliin värittämiä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet älykäs, selväjärkinen ja osaat asettua toisen asemaan, niin voit ehkä ymmärtää että jollakulla toisella asiat ovat toisin kuin sinulla. Ja että kyse ei ole ihan puhtaasti vain sitoutumisesta, päätöksestä tai itselleen (/muille) rehellisyydestä.
Kyse on varsin pitkäaikaisesta, meidän molempien kohdalla jo varhaislapsuudesta opitusta mallista. Hyvin syvälle juurtuneista sisäisistä kartoista, jotka auttoivat navigoimaan vaarallisilla tai hylkäävillä vesillä. Ne toimivat silloin joskus, ne suojasivat psyykettä. Koko vuorovaikutus rakentui niiden pohjalle. Järjen tasolla tiedän, kumppaninikin tietää, että ne kartat johtavat harhaan, niiden avulla ei saa eikä pysty antaa rakkautta. Ne auttoivat vain joko pitämään tuskan kaukana tai tunnistamaan uhkatilanteet pienistä merkeistä. Mutta järjestä huolimatta, ne ovat vahvoja, usein ne pystyy ohittaa, mutta silti parisuhteen kannalta liian tiuhaan ne nousevat pintaan. Uskon, että moni samojen asioiden kanssa kamppaileva tunnistaa mistä puhun. Mitä tarkoittaa rehellinen itsen kuuntelu? Ne viestit joita mieli lähettää ovat täysin rehellisiä ja juuri sillä hetkellä ne tuntuvat ainoalta totuudelta ja ainoalta mihin uskaltaa luottaa, vaikka todellisuudessa ovatkin väärien tulkintojen ja toimintamalliin värittämiä."Jos olet älykäs, selväjärkinen ja osaat asettua toisen asemaan, niin voit ehkä ymmärtää että jollakulla toisella asiat ovat toisin kuin sinulla."
Ymmärrän kyllä. Tässä kehotuksessa ei ollut kyse siitä, osaaanko minä asettua sinun asemaasi. Sinua kehotettiin asettumaan sen ihmisen asemaan, jonka kanssa koet ongelmia.
"Ja että kyse ei ole ihan puhtaasti vain sitoutumisesta, päätöksestä tai itselleen (/muille) rehellisyydestä."
Väitän että noilla pääsee pitkälle. Jos olisit noudattanut noita periaatteita, ongelmia ei välttämättä olisi edes syntynyt.
"Kyse on varsin pitkäaikaisesta, meidän molempien kohdalla jo varhaislapsuudesta opitusta mallista. Hyvin syvälle juurtuneista sisäisistä kartoista, jotka auttoivat navigoimaan vaarallisilla tai hylkäävillä vesillä. Ne toimivat silloin joskus, ne suojasivat psyykettä. Koko vuorovaikutus rakentui niiden pohjalle. Järjen tasolla tiedän, kumppaninikin tietää, että ne kartat johtavat harhaan, niiden avulla ei saa eikä pysty antaa rakkautta. Ne auttoivat vain joko pitämään tuskan kaukana tai tunnistamaan uhkatilanteet pienistä merkeistä. Mutta järjestä huolimatta, ne ovat vahvoja, usein ne pystyy ohittaa, mutta silti parisuhteen kannalta liian tiuhaan ne nousevat pintaan. Uskon, että moni samojen asioiden kanssa kamppaileva tunnistaa mistä puhun."
Kyllä. Minullakin on ollut sellaisia karttoja. Niiden ei saa antaa vaikuttaa yhtään kauempaa kuin siihen saakka, että niiden olemassaolon on tunnistanut. Kaikki muu on tekosyiden keksimistä.
"Mitä tarkoittaa rehellinen itsen kuuntelu? Ne viestit joita mieli lähettää ovat täysin rehellisiä ja juuri sillä hetkellä ne tuntuvat ainoalta totuudelta ja ainoalta mihin uskaltaa luottaa, vaikka todellisuudessa ovatkin väärien tulkintojen ja toimintamalliin värittämiä."
Rehelliseen itsen kuunteluun kuuluu mielen lisäksi myös tunteet ja keho. Tunteet ja keho antavat meille jatkuvasti vinkkejä siitä, olemmeko menossa huonompaan vai parempaan suuntaan. Pelkän mielen avulla ei voi elää. Se on varma tie onnettomaan oloon. Rehellinen itsen kuuntelu tarkoittaa, että tunnustelee tunteitaan, kehonsa viestejä ja mielensä harkintaa, ja muodostaa niistä tasapainoisen synteesin. Sen jälkeen voi tehdä päätöksiä, jotka toimivat siltana toimenpiteille. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Jos olet älykäs, selväjärkinen ja osaat asettua toisen asemaan, niin voit ehkä ymmärtää että jollakulla toisella asiat ovat toisin kuin sinulla."
Ymmärrän kyllä. Tässä kehotuksessa ei ollut kyse siitä, osaaanko minä asettua sinun asemaasi. Sinua kehotettiin asettumaan sen ihmisen asemaan, jonka kanssa koet ongelmia.
"Ja että kyse ei ole ihan puhtaasti vain sitoutumisesta, päätöksestä tai itselleen (/muille) rehellisyydestä."
Väitän että noilla pääsee pitkälle. Jos olisit noudattanut noita periaatteita, ongelmia ei välttämättä olisi edes syntynyt.
"Kyse on varsin pitkäaikaisesta, meidän molempien kohdalla jo varhaislapsuudesta opitusta mallista. Hyvin syvälle juurtuneista sisäisistä kartoista, jotka auttoivat navigoimaan vaarallisilla tai hylkäävillä vesillä. Ne toimivat silloin joskus, ne suojasivat psyykettä. Koko vuorovaikutus rakentui niiden pohjalle. Järjen tasolla tiedän, kumppaninikin tietää, että ne kartat johtavat harhaan, niiden avulla ei saa eikä pysty antaa rakkautta. Ne auttoivat vain joko pitämään tuskan kaukana tai tunnistamaan uhkatilanteet pienistä merkeistä. Mutta järjestä huolimatta, ne ovat vahvoja, usein ne pystyy ohittaa, mutta silti parisuhteen kannalta liian tiuhaan ne nousevat pintaan. Uskon, että moni samojen asioiden kanssa kamppaileva tunnistaa mistä puhun."
Kyllä. Minullakin on ollut sellaisia karttoja. Niiden ei saa antaa vaikuttaa yhtään kauempaa kuin siihen saakka, että niiden olemassaolon on tunnistanut. Kaikki muu on tekosyiden keksimistä.
"Mitä tarkoittaa rehellinen itsen kuuntelu? Ne viestit joita mieli lähettää ovat täysin rehellisiä ja juuri sillä hetkellä ne tuntuvat ainoalta totuudelta ja ainoalta mihin uskaltaa luottaa, vaikka todellisuudessa ovatkin väärien tulkintojen ja toimintamalliin värittämiä."
Rehelliseen itsen kuunteluun kuuluu mielen lisäksi myös tunteet ja keho. Tunteet ja keho antavat meille jatkuvasti vinkkejä siitä, olemmeko menossa huonompaan vai parempaan suuntaan. Pelkän mielen avulla ei voi elää. Se on varma tie onnettomaan oloon. Rehellinen itsen kuuntelu tarkoittaa, että tunnustelee tunteitaan, kehonsa viestejä ja mielensä harkintaa, ja muodostaa niistä tasapainoisen synteesin. Sen jälkeen voi tehdä päätöksiä, jotka toimivat siltana toimenpiteille.”Rehellinen itsen kuuntelu tarkoittaa, että tunnustelee tunteitaan, kehonsa viestejä ja mielensä harkintaa, ja muodostaa niistä tasapainoisen synteesin. Sen jälkeen voi tehdä päätöksiä, jotka toimivat siltana toimenpiteille.”
Voin kertoa, että olen todella todella yrittänyt, niin on kumppanikin. Eikä missään tapauksessa ”mieli” ole asiassa yksin, en tiedä kuinka erotettavissa mieli ja keho edes ovat, mutta vielä vähemmän tiedän kumpi niistä vaikuttaa näissä tilanteissa enemmän. Toisella meistä keho lamaantuu, parasympaattinen hermosto aktivoituu, kyky kommunikaatioon katkeaa. Toisella vahvasti aktivoituu sympaattinen hermosto, adrenaliini pomppaa, kädet tärisevät ja käsityskyky heikkenee. Toinen ikäänkuin kuolee, toisella nousee aggressio (tunnetasolla, käytös ei onneksi ole esim. väkivaltaista). Tunteet, kehon viestit ja mieli todella muodostavat synteesin, vain aivan epätoivotulla tavalla. Toivon että kävisi selväksi, että asian eteen on todella laitettu kaikki yritys jota inhimillisesti voi olettaa, ylikin ehkä, mutta keinot eivät riitä. Siksi olen päätynyt siihen että vaihtoehdot ovat a, b tai c, ei selfhelp. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
”Rehellinen itsen kuuntelu tarkoittaa, että tunnustelee tunteitaan, kehonsa viestejä ja mielensä harkintaa, ja muodostaa niistä tasapainoisen synteesin. Sen jälkeen voi tehdä päätöksiä, jotka toimivat siltana toimenpiteille.”
Voin kertoa, että olen todella todella yrittänyt, niin on kumppanikin. Eikä missään tapauksessa ”mieli” ole asiassa yksin, en tiedä kuinka erotettavissa mieli ja keho edes ovat, mutta vielä vähemmän tiedän kumpi niistä vaikuttaa näissä tilanteissa enemmän. Toisella meistä keho lamaantuu, parasympaattinen hermosto aktivoituu, kyky kommunikaatioon katkeaa. Toisella vahvasti aktivoituu sympaattinen hermosto, adrenaliini pomppaa, kädet tärisevät ja käsityskyky heikkenee. Toinen ikäänkuin kuolee, toisella nousee aggressio (tunnetasolla, käytös ei onneksi ole esim. väkivaltaista). Tunteet, kehon viestit ja mieli todella muodostavat synteesin, vain aivan epätoivotulla tavalla. Toivon että kävisi selväksi, että asian eteen on todella laitettu kaikki yritys jota inhimillisesti voi olettaa, ylikin ehkä, mutta keinot eivät riitä. Siksi olen päätynyt siihen että vaihtoehdot ovat a, b tai c, ei selfhelp."Toisella meistä keho lamaantuu, parasympaattinen hermosto aktivoituu, kyky kommunikaatioon katkeaa. Toisella vahvasti aktivoituu sympaattinen hermosto, adrenaliini pomppaa, kädet tärisevät ja käsityskyky heikkenee. Toinen ikäänkuin kuolee, toisella nousee aggressio (tunnetasolla, käytös ei onneksi ole esim. väkivaltaista). Tunteet, kehon viestit ja mieli todella muodostavat synteesin, vain aivan epätoivotulla tavalla."
Nuo ovat molemmat normaaleja reaktioita. Ei niistä tarvitse opetella pois, eikä tarvitsekaan. Ongelman juurisyy on paljon aikaisemmassa vaiheessa: siinä, miksi nuo reaktiot pääsevät ylipäätään esiin. Jokaisella on kyky lukea ihmistä, jonka tuntee. Hyvin pienistä merkeistä näkee, milloin tilanne alkaa kehittyä epäsuotuisaan suuntaan. Teidän ongelmsnne on että ette tunnista 1. etukäteen seikkoja, jotka saavat aikaan kuvailemasi reaktiot, 2. kuvailemiesi reaktioiden alkuvaihetta eli sitä hetkeä, kun tilanteesta pystyisi vielä peruuttamaan järkipohjaiseen reaktioon. On myös mahdollista, että jompi kumpi tai molemmat tunnistavat asiat 1. ja 2. mutta ei(vät) halua reagoida niihin ajoissa. Tässä tapauksessa on parasta erota, koska suhteen voi korjata vain, jos molemmat sitä haluavat. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Toisella meistä keho lamaantuu, parasympaattinen hermosto aktivoituu, kyky kommunikaatioon katkeaa. Toisella vahvasti aktivoituu sympaattinen hermosto, adrenaliini pomppaa, kädet tärisevät ja käsityskyky heikkenee. Toinen ikäänkuin kuolee, toisella nousee aggressio (tunnetasolla, käytös ei onneksi ole esim. väkivaltaista). Tunteet, kehon viestit ja mieli todella muodostavat synteesin, vain aivan epätoivotulla tavalla."
Nuo ovat molemmat normaaleja reaktioita. Ei niistä tarvitse opetella pois, eikä tarvitsekaan. Ongelman juurisyy on paljon aikaisemmassa vaiheessa: siinä, miksi nuo reaktiot pääsevät ylipäätään esiin. Jokaisella on kyky lukea ihmistä, jonka tuntee. Hyvin pienistä merkeistä näkee, milloin tilanne alkaa kehittyä epäsuotuisaan suuntaan. Teidän ongelmsnne on että ette tunnista 1. etukäteen seikkoja, jotka saavat aikaan kuvailemasi reaktiot, 2. kuvailemiesi reaktioiden alkuvaihetta eli sitä hetkeä, kun tilanteesta pystyisi vielä peruuttamaan järkipohjaiseen reaktioon. On myös mahdollista, että jompi kumpi tai molemmat tunnistavat asiat 1. ja 2. mutta ei(vät) halua reagoida niihin ajoissa. Tässä tapauksessa on parasta erota, koska suhteen voi korjata vain, jos molemmat sitä haluavat."Ei niistä tarvitse opetella pois, eikä tarvitsekaan."
Nyt sain omaan nilkkaani sen, kun menin sanomaan, että olisin järkevä... 😂
- AnonyymiUUSI
Aika monelle voisi suositella terapiaa muutenkin, etenkin eräille kahdelle!
- AnonyymiUUSI
Kaljut senior sekä junior esim kyllä
- AnonyymiUUSI
Olen valitettavasti oppinut erään kyvyn, joka auttaa elämässä aina:
Kyvyn päästää irti.
Alunperin oli vain pakko, mutta vähitellen sitä on oppinut välttelemään kipua ja nykyään en enää välitä.
Kun joku on loppu, se on ohi, kokonaan.
Se mitä kaipaan on muut asiat, mutta ihmisiä ja jotain ihme mahdollisuutta jota koskaan ei ollutkaan todellisuudessa en enää kaipaa.
Kun se on näkemiin se on minun kohdaltani hyvästit.- AnonyymiUUSI
Okei, kuulostaa vaihtoehdolta. Mutta eihän se johda kaikkien tunteiden latistumiseen? Onko elämässäsi vastaavasti hyvää vielä yhtä paljon? Onko täyttymystä ja rakkautta?
- AnonyymiUUSI
Minä ajattelen ihan samoin. Kipukynnys tuli täyteen jo reilut kuusi vuotta sitten ja sen takia toivoin sitä, ettei minkäänlaista kautta rantain kertomista enää olisi ollut! Haluan tehdä töitä, en halua edes uutta ystävää. Yksin oleminen hoitaa minua.
- AnonyymiUUSI
Aika kova. Valitettavasti se on pitkä prosessi, mutta kaikesta oppii. Päätä seinään ja jossain kohtaa alkaa lyyti kirjoittamaan. Toinen tie olisi yrittää kaikesta huolimatta, mutta se vaatii sitä, että tuntee toisen vahvuudet ja heikkoudet, eikä koskaan ikinä missään tilanteessa käytä niitä heikkouksia toista vastaan. Se vaatii, että tuntee itsensä hyvin ja osaa ohjata omaa ajatteluaan niin, että ei toimi vanhan kivun perusteella. Kunnioittaa omia ja toisen haavoja. Sitä se vaatii. Epäonnistumisia ja yrityksiä. Silloin täytyy olla sitoutunut toiseen kaikesta huolimatta. Raskasta ja yleensä toinen luovuttaa. Luottamusta, todellista luottamusta. Ei ole oikoteitä.
- AnonyymiUUSI
Lisätäkseni että tähän päätökseni johtuu vaan siitä että olen sen verran monta pettymystä kokenut sekä myös menetystä ihan muutenkin että kokenut ikävöinnin olevan turhaa. Toki on luonnollinen prosessi ja kestää aikansa että mieli päästää irti, mutta sitä helpottaa kun tekee päätöksen tahdolla.
Pähkinänkuoressa jos IRL ei tapahdu jotain jonka perusteella voisin toimia niin unohdan kyseisen ihmisen välittömästi. Turha haikailu vie vain aikaa ja ne unelmat jäävät toteutumatta, koska juokset aina sellaisten ihmisten perässä jotka todennäköisesti eivät edes unelmoi samoista asioista kuin sinä itse.
Tämä on vain minun valintani. Kävele poispäin on minun oppiläksyni. Aiemmin se oli että mene läpi vaikka harmaasta kivestä. Pää ja sydän tuli lopulta vain kipeäksi, ei muuta. No, peräpukamia myös. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajattelen ihan samoin. Kipukynnys tuli täyteen jo reilut kuusi vuotta sitten ja sen takia toivoin sitä, ettei minkäänlaista kautta rantain kertomista enää olisi ollut! Haluan tehdä töitä, en halua edes uutta ystävää. Yksin oleminen hoitaa minua.
Mitäköhän kuusi vuotta sitten tapahtui, mutta tosiaan ei kannata kautta rantain kertoa mitään koska se on sellaista taivaanrannan maalailua. Joko asiat etenevät tai sitten eivät etene.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Okei, kuulostaa vaihtoehdolta. Mutta eihän se johda kaikkien tunteiden latistumiseen? Onko elämässäsi vastaavasti hyvää vielä yhtä paljon? Onko täyttymystä ja rakkautta?
Löytyykö se mielestäsi kaipaamalla ihmisiä? Löytyykö se mielestäsi elämällä haaveissa, mutta todellisuudessa mikään ei etene mihinkään suuntaan IRL ja ketään ei kiinnosta kohtalosi?
Onko se täyttymystä ja rakkautta?
Ikävöinti ja sen sortin haaveileva höpöhöpö eivät ole lähelläkään mitään täyttymystä. Päinvastoin se vie poispäin siitä mihin todellisuus perustuu. Toiset istuvat sohvalle lusikassa tai paneskelevat sängyllä, mitäs sinä teet? Olet palstalla haaveilemassa ja täyttymystä etsimässä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitäköhän kuusi vuotta sitten tapahtui, mutta tosiaan ei kannata kautta rantain kertoa mitään koska se on sellaista taivaanrannan maalailua. Joko asiat etenevät tai sitten eivät etene.
Olet täysin oikeassa, se tuntui tosi typerältä ja hyvin ahdistavalta, ikäänkuin muut olisivat tienneet minua asiani paremmin kuin minä itse! Ja kuitenkaan en etsinyt ketään. Ainoa asia mikä olisi ollut minulle todella hyväksi, olisi ollut saada tehdä töitä itselle hyvin rakkaassa tutussa työpaikassa! En ymmärrä sitä koskaan, miksi minulta ei kysytty lupaa projektin aloittamiseen. Se ei saa enää jatkua, muuten menetän elämänhaluni lopullisesti! Kaiken sen esityksen kokeminen on ollut kauhein asia elämässäni! Sen takia en ole voinut tehdä töitäkään ja se jos mikä on aiheuttanut kauan jatkunutta huonoa oloa!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Löytyykö se mielestäsi kaipaamalla ihmisiä? Löytyykö se mielestäsi elämällä haaveissa, mutta todellisuudessa mikään ei etene mihinkään suuntaan IRL ja ketään ei kiinnosta kohtalosi?
Onko se täyttymystä ja rakkautta?
Ikävöinti ja sen sortin haaveileva höpöhöpö eivät ole lähelläkään mitään täyttymystä. Päinvastoin se vie poispäin siitä mihin todellisuus perustuu. Toiset istuvat sohvalle lusikassa tai paneskelevat sängyllä, mitäs sinä teet? Olet palstalla haaveilemassa ja täyttymystä etsimässä.Heh, sohvalla lusikassa oleminen kuulostaa ällöttävältä. En ole ikinä sellaista suhteessa harrastanut. Sikäli huono esimerkki😅
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin oikeassa, se tuntui tosi typerältä ja hyvin ahdistavalta, ikäänkuin muut olisivat tienneet minua asiani paremmin kuin minä itse! Ja kuitenkaan en etsinyt ketään. Ainoa asia mikä olisi ollut minulle todella hyväksi, olisi ollut saada tehdä töitä itselle hyvin rakkaassa tutussa työpaikassa! En ymmärrä sitä koskaan, miksi minulta ei kysytty lupaa projektin aloittamiseen. Se ei saa enää jatkua, muuten menetän elämänhaluni lopullisesti! Kaiken sen esityksen kokeminen on ollut kauhein asia elämässäni! Sen takia en ole voinut tehdä töitäkään ja se jos mikä on aiheuttanut kauan jatkunutta huonoa oloa!
Kukaan ei tuntunut ymmärtävän sitä koskaan, ettei minulla ollut mitään tarvetta löytää ketään elämääni. Olen viihtynyt todella hyvin yksin ja aion viihtyä niin kauan kuin täällä maan päällä saan vielä aikaani viettää. Olen sillä tavalla erityispiirteinen, ettei minulla ole mitään tarvetta jakaa enää elämääni kenenkään kanssa. Kyllästyttää jo pelkästään ajatuksen tasolla että niin pitäisi elää ja olla! Yksi kauan kestänyt parisuhde riittää minulle ja mitään muuta en enää halua!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuka oli niin pöljä, että keksi kautta rantain esityksen? Se on ollut suuressa osassa projektia ja se oli suurin pilaaja kaikkien niiden vuosien aikana kun projekti on ollut menossa! Piditte minua typeränä, ettekä millään tuntuneet hyväksyvän sitä, että olin ymmärtänyt aivan kaiken jo keväällä 2019! Arvatkaapa vaan kuinka turhautunut olin siihen kaikkeen esitykseen!! Olin kurkkuani myöten täynnä sitä ja se teki elämästäni helvettiä!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuka oli niin pöljä, että keksi kautta rantain esityksen? Se on ollut suuressa osassa projektia ja se oli suurin pilaaja kaikkien niiden vuosien aikana kun projekti on ollut menossa! Piditte minua typeränä, ettekä millään tuntuneet hyväksyvän sitä, että olin ymmärtänyt aivan kaiken jo keväällä 2019! Arvatkaapa vaan kuinka turhautunut olin siihen kaikkeen esitykseen!! Olin kurkkuani myöten täynnä sitä ja se teki elämästäni helvettiä!
Joku olisi voinut ohjeistaa nuorempaa henkilöä avaamaan suunsa!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle? Jos piilottelee itse kaapissa, kun muut vetää showta sun puolesta. Ei siinä ole kohdetta jolle kertoa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No mitä sitä gubbe suatta- siperia opettaa viimeistään. Ja jos vastauksena on iästä riippumatta tyhjä kirkas katse ni se on herran haltuun ns
- AnonyymiUUSI
Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja käyttäydy noilla tavoilla vaikka kuinka olisi ja mitä. Voi olla, että esim aikaa tarvitsee enemmän tai tilaa, mutta loppujen lopuksi kaikessa on kyse siitä kuinka kommunikointi toimii henkilöiden välillä. Jos kumpikin tunnistaa omat käyttäytymismallinsa ja on valmis tekemään asialle jotain kehittävää niin mikäs siinä. Elämä ei ole suoraviivaista tai mustavalkoista eikä toisten tunkeminen lokeroihin ja kaiken analysoiminen ole kauhean kannattavaa.
A.- AnonyymiUUSI
" Elämä ei ole suoraviivaista tai mustavalkoista eikä toisten tunkeminen lokeroihin ja kaiken analysoiminen ole kauhean kannattavaa.
Elämä on hyvin suoraviivaista, sitä joko on tai ei ole, aivan kuten suhdekin.
Toisten tunkeminen lokeroihin helpottaa selvittää kuka kuuluu mihinkin ryhmään, tällöin et sotkeudu itse lokeroidesi ulkopuolelle ja tuhlaa aikaasi.
Analysointi on kauhean kannattavaa koska sillä tavoin voi ennakoida tilanteita.
Käyttäymismalleja ei muuteta noin vain ja suurin osa ihmisistä ei opi tai osaa kommunikoida.
Joten kuvailet ideaalitilannetta vaikak kuvittelet kuvailevasi todellisuutta.
Mutta olet niitä tapauksissa että kaikki on mahdollista kunhan vain loputtomasti keskustellaan, yhäri muuttuu ihanaksi matkakumppaniksi ja huora muuttuu uskolliseksi vaimoksi.
Lokerot ovat todellisia koska ihmiset itse elävät niissä.
- AnonyymiUUSI
En jaksa analysointeja ja loputtomia keskusteluja suhteista. Mun suhteissa pisimpään on jatkuneet ne suhteet, joissa ei ole jaariteltu suhde-ja tunneasioita, vaan etsitty ratkaisuja arjen ongelmiin, liittyi ne kotitöihin tai kommunikaatioon.
Uskon näissä kaipuu- ja ikäväkeisseissä toimintaan ja erilaisiin käytännön ratkaisuihin. Jos toiminta ei vie asioita eteenpäin ja työt ja muut asiat vie eri suuntiin elämässä, niin sitten niin käy. Analysointi ei tilannetta paranna. Parempi elää hetkessä ja nauttia siitä, mitä elämä eteen tuo.
Naiselta - AnonyymiUUSI
En näe tilannetta tällä tavalla. Miksi pitää yrittää aina pilata kaikki?
- AnonyymiUUSI
Ooks koskaan esim kognitiivista tai sama se mitä terapiaa miettiny?
- AnonyymiUUSI
Loistavaa pohdintaa.
Ja tilanteita riittää:
- yksilö saa vihdoin edes jotain responssia omalle ihmiskaipaukselle ja
sitten PORTIT aukeaa…. ja sen huomaa.
- kun trauma on jo paikalla, se joka
antaa responssia, onkin yht äkkiä
kaipaajan kaikkin hylkäyksien ”lääke”….
- kumpikaan ei tajua nää mitä tässä tapahtuu
Olen joutunut enemmän kuin kerran tällaisen kohteeksi, ja
se tekee surulliseksi. En ole terapeutti kenellekkään,
en aloita alusta, en ole vartija, en sano paljonko saat juopotella/tyhmäillä/ viettää aikaa kavereidsi kanssa…. ( jotta ”poikalapsi” pääsee leuhkimaan mitä ”ämmä” sano.”
Jos odotan toiselta aikuisen taitoja, se on
se mitä odotan häneltä. Älä myöskään tunge minun elämään, elän sen itse.
Kiva huomata tässä vaiheessa, miten moni
piirre ihmissuhteessa olikin ”vaan” sitä, ettei sekään osannut,
mutta se tuli siihen harjoittelemaan, ja satuttamaan…
koska oli niin välinpitämätön.
Tästä huomaa, ettei suomalaisia kasvateta
terveisiin ihmisuhteisiin eikä kunnioittavaan vuorovaikutukseen. - AnonyymiUUSI
Kamala ajatella, mutta ihastuminen sinällään,
kun
ilahtuu
jostain ihmisen piirteestä…
sekin on jokin arvoitus. Mihin tarpeeseen haluaisi
olla juuri sen ihmisen seurassa?
Työelämässä ilahtuu, kun joku osaa asiansa ja
on tukena, rikastuttamassa sitä tiimiä
eikä vaan ime muilta energiaa, varasta, kiusaa, pakene…kaikki tietää. - AnonyymiUUSI
Mun tutkimuksen kohteena on kysymys,
miksi joku ajattelee ”korjaantuvansa”
jonkun toisen ihmisen seurassa tai
vaikutuksesta?
Ymmärrän sen mekanismin, miten toinen ihminen hajoittaa
yksilön tai useamman ympäriltään.
Mutta miten toinen ihminen voi korjata?
Ohimenevä kohtaaminen
saa positiivisen kokemuksen ja
huomaa…”näin asiat pitäisi olla”
Mutta sitten kysytään, millaisen mallin tai kokemusen toi tyyppi sai sitä ennen?
Mitä jos ei ole ollenkaan positiivista ihmissuhdekokemusta?
Tämä arvoitus näkyy alueella, jonne muutin hetki sitten ja
alueen ihmiset ovat erityisen aggressiivisia
kaikessa, siis KAIKESSA vuorovaikutuksessa.
Mitätön kysymys esitetään maailman hapokkaimmalla haastamistyyillä.
Miten tämä on edes mahdollista?
Mutta on ja todellista.
Asuminen tällä alueella tekee kenestä tahansa
samanlaisen tai sitten siirtyy pois alueelta.
Tää on fakta.
Tunnistan tällä alueella kasvaneen missä tahansa
työelämässä, opinnoissa, liikenteessä….missä tahansa.
Kaikesta toiminnasta jalostuu criminalmind/ olet pelkkääpaskaa/ mä voitan ja nujerran sut… toimintatavaksi.
Miten tää popula muodostaa ihmissuhteita? ”kipu on kivaa”- perheitä?
Jos kuuntelee miten aikuiset puhuu lapsilleen ( sivussa)
mun sydän pysähtyy surusta.- AnonyymiUUSI
Lisään tonne väliin, että
jos tällä alueella on kohelias jollekin
se tulkitaan tilaisuudeksi MURJOA se jotenkin
tai kohteliaisuus on heikkoutta ja
oho, nyt ON MUN VUORO, MÄ LISTIN SEN.
”mun vuoro” on lausahdus, jonka olen kuullut täällä monta kertaa.
Näitä aikuisia ei voi auttaa millään tavalla.
Jopa siisti senior
sylkee suustaan sellaista, mitä ei uskois, mutta
tuottaa sellaista puhetta, ettei ole varma vihaako se ”nytjo” vai
onko se sen tapa.
Pelottavaa, kannattaa pitää riittävä etäisyys.
Koska paikallinen ei näe käytöksessään mitään…. ihmeellistä.
- AnonyymiUUSI
Sinä mies meet siihen suuntaan tietenkin tässä kuvitteellisessa skeemassa mistä lasket lohkeavan paremmin. Kaput
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1672999Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2972691Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.751758Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e501667Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?381530- 1221306
- 1051219
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee141174Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.3761137Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041063