Sodoman ja Gomorran ajat palanneet osa kaksi

Arto TTT:tä kiinnostaa kovasti homoseksi ja siinä tapahtuneet väkivallanteot. Väittää sitä kautta, että Sodoman ja Gomorran ajat palaamassa. Että kohta kai ollaan suoralla tiellä helvettiin ja jumala lähettää tulenpalavan iskunsa...

Ihmetyttää se, että Artoa ei kiinnosta yhtään Ted Bundy, joiden rinnalla nuo ovat pelkkiä harrastelijoita. Bundy lahtasi sarjassa. Itse tunnusti tehneensä 30 murhaa. Kuuluisin oli 12 - vuotiaan Kimberly Leachin raiskaus ja murha.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ted_Bundy

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kimberly_Leach

Mutta ei Ted Bundy Artoa kiinnosta. Bundy kun tuli ennen kuolemantuomiota uskoon ja pääsee näin taivaaseen yhdessä Arton kanssa juttelemaan irti leikatuista päistä, jotka ovat yksi Arton suosikkiaihe.

Lisää samasta aihepiiristä löytyy MTV:n kulttijohtajista kertovista sarjasta, jossa käydään läpi uskonnon ja murhan kimppakyydeistä. Niitä kun löytyy mm. USAsta yllättävän paljon. Eikä tässä oteta edes esille Daavidin Oksa-lahkoa..

https://www.mtv.fi/ohjelma/ee5f049677bb741de8fc/kulttijohtajat-oikeuden-edessa?tab=episodes

Lisäksi Arto TTT unohtaa Kenian kultin, jossa lapsia näännytettiin nälkään. Näin he uskoivat pääsevänsä tapaamaan jeesusta. Niin että Arto TTT, oliko sulla mitään muuta? Koeta nyt tajuta että sekopäitä on kaikialla. Mutta sinä yrität väen väkisin maalata tietyn porukan nurkkaan.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/81e73398-8832-47e7-b6c4-4556dceaa282

49

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mitä meteoriitti ymmärtää seksistä. Mietippä sitä. Uskonto on valheilla kudottu verkko.

• Minua nyt lähinnä huvittaa se, että eikö noiden laitauskovien jumalalla ole mitään muuta tekemistä kuin miettiä ja vahtia sitä, mitä aikuiset miehet tekevät keskenään kikkeleillään?

• Anonyymi00002
        Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

Minua nyt lähinnä huvittaa se, että eikö noiden laitauskovien jumalalla ole mitään muuta tekemistä kuin miettiä ja vahtia sitä, mitä aikuiset miehet tekevät keskenään kikkeleillään?

Miettii ne sitä miten viattomia pommittaa.

Mutta Jumala ei mieti

• Sitä sinun pitää kysyä tämän palstan laitauskovilta, jotka eivät koskaan ole tehneet avausta lesboista. Oleppas hyvä ja etsi sellainen. Sen sijaan laitauskovat jaksavat kysellä esim Torrelle kuin häntä on taas pökitty anukseen? Samalla kysellään että onko tappi paikalla ja kuinka monta kertaa hän sai taas viimeksi? Tässä esimerkkejä....

"aito_Iainen 2025-05-10 17:06:22
        Pyllyysi pökitään siis koko ajan."

"Anonyymi00584
        2026-02-22 22:23:20
        Perääsi otat."

"Anonyymi00587
        2026-02-22 23:55:30
        PyIIyyn pökkimistä siellä."

"Anonyymi00611
        2026-02-24 10:02:16
        Otat perääsi ja katselet hiihtoa.
        Sellaista."

• Anonyymi00017

Minua nyt lähinnä huvittaa se, että eikö noiden laitauskovien jumalalla ole mitään muuta tekemistä kuin miettiä ja vahtia sitä, mitä aikuiset miehet tekevät keskenään kikkeleillään?

Jumala on miettinyt paljon muutakin. Kristityt miettivät paljon muutakin. Varmaan sinäkin mietit jotain muutakin kuin homoseksuaalisuutta, eikö totta? Ongelma kommentissasi on se, että on aika vaikea tietää mitä muuta kukin ajattelee ja kuinka paljon. Pitäisi tietää kuinka paljon joku kirjoittaa Suom24:n muihin aiheryhmiin tai jonnekin kokonaan muualle. Koska tämä tieto puuttuu sinulta, on hiukan lapsellista omaksua tuollaisia oletuksia mitä sinulla on.

• Anonyymi00021

Sitä sinun pitää kysyä tämän palstan laitauskovilta, jotka eivät koskaan ole tehneet avausta lesboista. Oleppas hyvä ja etsi sellainen. Sen sijaan laitauskovat jaksavat kysellä esim Torrelle kuin häntä on taas pökitty anukseen? Samalla kysellään että onko tappi paikalla ja kuinka monta kertaa hän sai taas viimeksi? Tässä esimerkkejä....

"aito_Iainen 2025-05-10 17:06:22
        Pyllyysi pökitään siis koko ajan."

"Anonyymi00584
        2026-02-22 22:23:20
        Perääsi otat."

"Anonyymi00587
        2026-02-22 23:55:30
        PyIIyyn pökkimistä siellä."

"Anonyymi00611
        2026-02-24 10:02:16
        Otat perääsi ja katselet hiihtoa.
        Sellaista."

"Sitä sinun pitää kysyä tämän palstan laitauskovilta, jotka eivät koskaan ole tehneet avausta lesboista. Oleppas hyvä ja etsi sellainen."

Eiköhän jokainen joka on seurannut julkista keskustelua yleensä, ei siis ainoastaan täällä, ymmärrä automaattisesti että avioliittolain muutos ja kirkkohäävaatimukset koskevat myös lesboja? Torren saamiin vastauksiin on turha vedota, koska eihän se vastaajien vika ole, että tällä palstalla on vain yksi julkihomo ja hän sattuu olemaan mies.

Muuten mielenkiintoista, että sinä et ainoastaan halua määräillä mitä tänne kirjoitetaan, vaan nyt määräät jo tavat millä asioita pitää perustella. Etkö tiedä että netissä ei pysty muuttamaan kenenkään mielipidettä?

• Anonyymi00003

ArtoTTT

"Kahdeksankymppinen eteläpohjalainen evankelista "

Toivottavasti joku ymmärtäisi hankkia kahdeksankymmppiselle papparaiselle Terveydenhuollon apua.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

ArtoTTT

Toivottavasti joku ymmärtäisi hankkia kahdeksankymmppiselle papparaiselle Terveydenhuollon apua.

Meitippäs sitä että miten apua hakevat Ted Bundyn uhrit? Tai nälkään kuolleet kenialaislapset? Tai kulttijoihtien sadat uhrit?

PS. Mistä muuten ajattelit jutella Ted Bundyn kanssa "taivaan riemuissa"?

• Anonyymi00009
        Anonyymi00003 kirjoitti:

ArtoTTT

Rukoilevat hänen puolestaan. Mityta ymmärrät kai että mistä tahansa ihmisryhmöstä voidaan aivan loiputtomiin hakea negatiivisia uutisia ja leimata heitä niiden avulla. Konservatiivinen uskonnollisuus ja mitä fanaattisempi, niin sen enemmän suhteellisesti uskontoon ja uskoon liittyvää lokaa löytyy.

• Anonyymi00011

Meitippäs sitä että miten apua hakevat Ted Bundyn uhrit? Tai nälkään kuolleet kenialaislapset? Tai kulttijoihtien sadat uhrit?

PS. Mistä muuten ajattelit jutella Ted Bundyn kanssa "taivaan riemuissa"?

ArtoTTT

Luulisi opettajan tietävän että vanhuksen estoton käytös voi olla merkki muusta vakavammasta sairaudesta.

AI-yhteenveto
        Estojen häviäminen tai väheneminen vanhuudessa on tunnettu ilmiö, joka
        voi johtua sekä aivojen fysiologisista muutoksista että psykologisista tekijöistä. Ikääntyneellä "suodatin" saattaa pettää, mikä johtaa suorasanaisuuteen, sosiaalisesti sopimattomaan käyttäytymiseen tai estottomuuteen.

• Anonyymi00011 kirjoitti:

ArtoTTT

Luulisi opettajan tietävän että vanhuksen estoton käytös voi olla merkki muusta vakavammasta sairaudesta.

AI-yhteenveto
        voi johtua sekä aivojen fysiologisista muutoksista että psykologisista tekijöistä. Ikääntyneellä "suodatin" saattaa pettää, mikä johtaa suorasanaisuuteen, sosiaalisesti sopimattomaan käyttäytymiseen tai estottomuuteen.

Eikö epäjumalasi pysty edes vanhan miehen käytöstä korjaamaan?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

ArtoTTT

AI-yhteenveto

Nyt etsitään syytä sairaudesta. 🤣 Jos kyseessä olisi ateisti eikä hellarievankelista tekisitkö samoin? Juu. Tiedämme vastauksen.

• Anonyymi00011 kirjoitti:

ArtoTTT

AI-yhteenveto

Ai nytkö onkin kyse aivojen fysiologista muutoksista? Mutta jos kyseessä olisi vanha imaani niin silloin kyse olisi sinusta tietysti muslimien uskonnosta...

• Anonyymi00004

Tämän pyhien kirjoitusten kanssa sopusoinnussa olevan astrologisen suputation aikana
      kirkollisen kansan vaino saa alkunsa "Aquilonin" [pohjoisen] kuninkaiden vallasta, joka
      on yhdistetty itä maalaisten kanssa. Tämä vaino kestää yksitoista vuotta tai hieman
      vähemmän, sillä silloin "Aquilonin" pääkuningas kaatuu.
      Sen jälkeen sama tapahtuu etelässä, missä kolmen vuoden ajan kirkon ihmisiä
      vainotaan vielä rajusti sellaisen luopumuksen vuoksi, jolla on kaikki absoluuttinen valta
      kirkon militantissa. Jumalan aukkoa kansaa, hänen lakinsa noudattaja, vainottiin
      ankarasti, ja heidän ahdistuksensa tulee olemaan sellainen, että todellisten kirkollisten
      veri virtaa kaikkialle.
      Hänen kannattajansa kertovat yhdelle hirvittävistä ajallisista kuninkaista ylistyksenä,
      että hän on vuodattanut enemmän viattomien kirkollisten ihmisten verta kuin kukaan
      muu olisi voinut vuotaa viiniä. Tämä kuningas tulee tekemään uskomattomia rikoksia
      kirkkoa vastaan. Ihmis veri virtaa yleisillä kaduilla ja temppeleissä, kuin vesi kiihkeän
      sateen jälkeen, värjäämällä lähellä olevat joet punaisiksi verellä.
      Itse valtameri tulee punastumaan uudesta meritaistelusta, niin että kuningas sanoo
      toiselle: Meritaistelut ovat saaneet meren punastumaan. Sitten tänä samana vuonna ja
      seuraavina seuraavina kauhein rutto, jonka sitä edeltänyt nälänhätä tekee
      hämmästyttävän. Tällaisia suuria koettelemuksia ei ole koskaan tapahtunut kristillisen
      kirkon ensimmäisen perustamisen jälkeen. Se kattaa kaikki latinalaiset alueet ja jättää
      jälkiä joihinkin Espanjan maihin.
      Sen jälkeen kolmas "Aquilonin" [Pohjolan] kuningas, joka kuulee kansan valituksen
      päätitteliään, nostaa erittäin mahtavan armeijan ja asettaa edeltäjiensä perinnettä
      uhmaten melkein kaiken takaisin oikeille paikoilleen, ja suuri Vicar of hood laitetaan
      takaisin entiseen tilaansa. Mutta autioituu ja sitten kaikkien hylkäämänä hän kääntyy
      löytääkseen kaikkein pyhimmän pakanallisuuden tuhoaman ja vanhan ja uuden
      testamentin heitetyksi pois ja poltetuksi.

• Anonyymi00005

Charles kaatuu 2030-2033 ja alkaa suuri sota.

• Anonyymi00006

Raamatun mukaan Sodomassa ja Gomorrassa raiskausyrityksen tekijät olivat heteroja, samoin oli heteroja myös uhreiksi valikoituneet yltäkylläistä ja perverssiä elämää vietrtäneet uhrit.

Homoja siellä ei Raamatun mukaan ollut.

Arton idoli Trump puolestaan hyökkää nyt Irania vastaan, joka on homovastaisuuden keskus maailmassa.

Pe.ku

• Arto TTT. Sinä ehdotit minulle että minun pitäisi kysyä joltain tekoälyltä mikä olisi se historiallinen valtio jossa kaikki olisi paremmin kuin nyt länsivaltiossa. Minusta kaikki on suhteellisen hyvin tällä hetkellä, enkä minä löydä historiasta parempaa valtiota.

Minulle kelpaa hyvin länsimainen elämänmuoto, jossa oikeusvaltio takaa kaikille ihmisille tasa-arvon ja toimeentulon. Sen sijaan laitauskovien mukaan kaikki on sekaisin ja mennään koko ajan huonompaan, joten siksi kysymys on asetettu teille.

Yhtäkään vastausta en koskaan ole saanut. Siitä voi päätellä, että myös teidän mukaan paras paikka asua ovat länsimaat. Teitä ei vainota. Ainoa asia joka teitä vaivaava on että homojakin pidetään ihmisinä. Eikä heitä kuskata sairaalaan tai vankilaan.

• Anonyymi00007

"Minulle kelpaa hyvin länsimainen elämänmuoto, jossa oikeusvaltio takaa kaikille ihmisille tasa-arvon ja toimeentulon. "

No ei takaa tasa-arvoa kaikille, ei ainakaan uskoville!!

Eikä takaa toimeentuloa kaikille jos vähänkin vasemmistopuolueiden ulostuloja kuuntelee.

Älä ole taas kerran idiootti!!!

Tuossa olet oikeassa, että kaikki länsimaissa on nyt sekaisin - mikään ei enää toimi, ei koululaitos, ei vanhusten hoito, ei kirkko, media on rikki, ei oikeuslaitos, ei lasten hoito, ei luonto, ei nuoriso, ...

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

"Minulle kelpaa hyvin länsimainen elämänmuoto, jossa oikeusvaltio takaa kaikille ihmisille tasa-arvon ja toimeentulon. "

Eikä takaa toimeentuloa kaikille jos vähänkin vasemmistopuolueiden ulostuloja kuuntelee.

Tuossa olet oikeassa, että kaikki länsimaissa on nyt sekaisin - mikään ei enää toimi, ei koululaitos, ei vanhusten hoito, ei kirkko, media on rikki, ei oikeuslaitos, ei lasten hoito, ei luonto, ei nuoriso, ...

Mitenuskovia on muka syrjitty?

Ja miksi sen pitäisi turvata toimeentulo kaikille? Sehän olisi mahdotonta, eikä ole valtion tehtävä. Kommunistissa maissa tätä yritetään, mutta se myös tarkoittaa esimerkiksi orjuutta ja/tai pakkotyötä.

• Anonyymi00012

ArtoTTT

#Arto TTT. Sinä ehdotit minulle että minun pitäisi kysyä joltain tekoälyltä mikä olisi se historiallinen valtio jossa kaikki olisi paremmin kuin nyt länsivaltiossa. #

Enhän minä niin sanonut, vaan että ehdotin että voisit ohjelmoida robotin kysymään tuota palstalla pari kertaa päivässä.

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Vai että ei takaa uskoville tasa-arvoa? Kerro nyt toki missä teikäläisiä sorretaan? Mitä sellaista ette saa tehdä mitä kaikki muut saavat tehdä?

Ynnä sitten voit myös kertoa, että missä koululaitos, vanhusten hoito, kirkko, media, oikeuslaitos, lastenhoito, luonto, nuoriso "toimii" paremmin kuin länsimaissa?

Ja jos ne eivät kerran toimi, niin miksi ihmeessä länsimaihin koko ajan haluaa muuttaa lisää väkeä, jota taas te laitauskovaiset konservatiivit haluatte pitää täältä pois`

• Anonyymi00012 kirjoitti:

ArtoTTT

#Arto TTT. Sinä ehdotit minulle että minun pitäisi kysyä joltain tekoälyltä mikä olisi se historiallinen valtio jossa kaikki olisi paremmin kuin nyt länsivaltiossa. #

Enhän minä niin sanonut, vaan että ehdotin että voisit ohjelmoida robotin kysymään tuota palstalla pari kertaa päivässä.

Sulle tuli - taas kerran - siirtää maalitolppia. Et taida tajuta itse ollenkaan millainen pelle sinä olet noine tolpansiirtoinesi. Ei kukaan voi ottaa tuollaista ihmistä vakavasti, jolle tulee aina kiire juosta karkuun kun pitäisi todella vastata relevantiin kysymykseen...

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Mihin jäi sinun vastaus?

• Anonyymi00018

Sulle tuli - taas kerran - siirtää maalitolppia. Et taida tajuta itse ollenkaan millainen pelle sinä olet noine tolpansiirtoinesi. Ei kukaan voi ottaa tuollaista ihmistä vakavasti, jolle tulee aina kiire juosta karkuun kun pitäisi todella vastata relevantiin kysymykseen...

On nää sun jutut yhtä samaa lapsellista diipa daapaa kaikkine potkupallo termeineen.
        Seuraavaksi muista kysyä artolta, mitä nyt et saa tehdä, mitä kekkosen aikana teit, muista nyt..
        Sinua ei kukaan ota tosissaan, vaikka valehtelet mitä.
        Kaikkiaseleipäellättää.

• Anonyymi00010

Sinuako ja pekua ei kiinnosta homoseksi ?

Eniten juuri sinä niistä aloituksia teet tälle palstalle.
      Onko käynyt mielessä, että teillä olisi pekun kanssa ihan oikeakin kanava näistä kirjoittelemiseen, kas tässä: https://keskustelu.suomi24.fi/seksi/seksi/homoseksi

Nyt kun aitolainen saatiin edes jotenkin asioihin (toivottavasti), niin älä sinä jatka, ainkaan täällä, vaan mene tuonne.

• Jos kommentti oli minulle, niin oleppas hyvä ja esitä ne homoaloitukset jotja olen tehnyt viimeisen kahden viikon aikana. Niitä täytyy olla useita, jos väitteesi kohdistuu minuun ja väite pitäisi paikkansa. Oleppa hyvä.

• Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:

Jos kommentti oli minulle, niin oleppas hyvä ja esitä ne homoaloitukset jotja olen tehnyt viimeisen kahden viikon aikana. Niitä täytyy olla useita, jos väitteesi kohdistuu minuun ja väite pitäisi paikkansa. Oleppa hyvä.

Et sitten löytänyt niitä minun homoalotuksia, joten puhuit täyttä roskaa.

• Anonyymi00019

Et sitten löytänyt niitä minun homoalotuksia, joten puhuit täyttä roskaa.

Itse löydät ne parhaiten, koska olet piilottanut profiilisi.
        Hävettääkö sinua pitää sitä julkisena ?
        - tuskin, sinähän et edes ymmärrä, mitä se tarkoittaa..ehe ehe..

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Itse löydät ne parhaiten, koska olet piilottanut profiilisi.
        Hävettääkö sinua pitää sitä julkisena ?
        - tuskin, sinähän et edes ymmärrä, mitä se tarkoittaa..ehe ehe..

Olipas taas huvittava selitys. Eikö se raamattu sano että "ei saa valehdella"....

• Anonyymi00016

Sinä olet vahingossa ottanut palsta-poliisin roolin ja koitat määräillä mitä muut ihmiset saavat kirjoittaa luterilaisuus-palstalle. Ei saa keskustella homoseksuaalisuudesta, vaikka kansankirkon papit ja piispat pitävät sitä esillä jatkuvasti, vaikka se on synti.

Sen sijaan sinä määräilet, että ihmisten pitäisi puhua Ted Bundystä tai Kenian lapsista. Ja maalitat vieläpä aivan tietyn kristillisen kirjoittajan. Eikö tällainen henkilöön puuttuminen ole vainoamista tai ainakin epäkohteliasta jankkaamista? Varmaan hyvän kirjoitustavan vastaista ja ehkä palstan sääntöjenkin rikkomista.

Sen sijaan että jankkaamalla vainoat Artoa, miksi et tee omaa aloitusta Ted Bundystä ja Kenian lapsista? Sen saat tehdä ihan vapaasti ja jos vielä jätät Arton tai muun kristityn maalittamatta niin antaisit fiksumman vaikutelman. Silloin ihmiset voisivat itse kaikessa rauhassa päättää osallistuvatko sinun aloitukseen.

• Kerro nyt toki missä minä olen määrännyt mistä täällä saa kirjoittaa ja mistä ei? Ynnä maalittamisella tarkoitetaan sitä, että henkilö on tarkasti nimeltä tunnettu ja hänelle lähetetään vihapostia henkilökohtaiseen postiin ynnä vielä levitetään hänen tietojaan ja tekojaan ympäri nettiä. Näin minä en todellakaan tee.

Mitä tulee Ted Bundyyn tai Kenian lapsiin, niin ne pitää tuoda esille siksi, että muuten tämän palstan "tiedot" ovat kovasti yksipuolisia. Täällä leimataan tietyt vähemmistöryhmät todella törkeästi ja toistuvasti. Taustalla on myös se totuus, että natsikin nousivat valtaa siksi että niin monet olivat hiljaa.

Tällä hetkellä demokratian suurin uhka on äärikorservatiivinen fundamentalisti. Se roihuaa palstalla suurella liekillä, joka näkyy siinä kuinka täällä Arto TTT ja muut alalla vannoutuneet leimaavat vähemmistöjä osatotuuksilla. Hyvä esimerkki on kuinka suomalainen vilautteleva saarnaaja on sairas, mutta jos vilauttelija olisi muslimi, niin hän vilauttelisi koska on muslimi.

• Anonyymi00020

Kerro nyt toki missä minä olen määrännyt mistä täällä saa kirjoittaa ja mistä ei? Ynnä maalittamisella tarkoitetaan sitä, että henkilö on tarkasti nimeltä tunnettu ja hänelle lähetetään vihapostia henkilökohtaiseen postiin ynnä vielä levitetään hänen tietojaan ja tekojaan ympäri nettiä. Näin minä en todellakaan tee.

Mitä tulee Ted Bundyyn tai Kenian lapsiin, niin ne pitää tuoda esille siksi, että muuten tämän palstan "tiedot" ovat kovasti yksipuolisia. Täällä leimataan tietyt vähemmistöryhmät todella törkeästi ja toistuvasti. Taustalla on myös se totuus, että natsikin nousivat valtaa siksi että niin monet olivat hiljaa.

Tällä hetkellä demokratian suurin uhka on äärikorservatiivinen fundamentalisti. Se roihuaa palstalla suurella liekillä, joka näkyy siinä kuinka täällä Arto TTT ja muut alalla vannoutuneet leimaavat vähemmistöjä osatotuuksilla. Hyvä esimerkki on kuinka suomalainen vilautteleva saarnaaja on sairas, mutta jos vilauttelija olisi muslimi, niin hän vilauttelisi koska on muslimi.

Ynnä, plus, miinus, on yhtäkuin pääsi sisältö äo kengännumeroa pienempi.

• Anonyymi00022

Kerro nyt toki missä minä olen määrännyt mistä täällä saa kirjoittaa ja mistä ei? Ynnä maalittamisella tarkoitetaan sitä, että henkilö on tarkasti nimeltä tunnettu ja hänelle lähetetään vihapostia henkilökohtaiseen postiin ynnä vielä levitetään hänen tietojaan ja tekojaan ympäri nettiä. Näin minä en todellakaan tee.

"Tällä hetkellä demokratian suurin uhka on äärikorservatiivinen fundamentalisti."

Näin on, jopa tappava uhka, sillä Jeesuksen kuningaskunta tulee hävittämään demokratiat kaikki tyyni ikuiseksi ajoiksi.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00022 kirjoitti:

"Tällä hetkellä demokratian suurin uhka on äärikorservatiivinen fundamentalisti."

Näin on, jopa tappava uhka, sillä Jeesuksen kuningaskunta tulee hävittämään demokratiat kaikki tyyni ikuiseksi ajoiksi.

sitä odotellessa

• ”Anonyymi00006” 2026-02-28 12:05:22 kirjoitti;
      ”Raamatun mukaan Sodomassa ja Gomorrassa raiskausyrityksen tekijät olivat heteroja, samoin oli heteroja myös uhreiksi valikoituneet yltäkylläistä ja perverssiä elämää vietrtäneet uhrit.”

Mielenkiintoista on, miten tuota kohtaa on alettu tulkitsemaan.

Raamatussa on vastaus, mutta se ei näemmä sovi joidenkin ideologiaan:
      Hes. 16:49 Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.

Kun jotain vertailukohtaa nykymaailmaan hahmottaisi, niin ainakin kaksi löytyy. Muukalaisvastaisuus eli kaiken syy on maahanmuuttajat. Sitten nykyään olevan kova arvomaailma, missä köyhyys, vähäosaisuus, työttömyys, vanhukset, asunnottomuus sekä sairaudet ovat ”oma syy”, eli heitä ei tule ”ottaa kädestä”, siis huomioida tai auttaa millään tavalla. On tärkeää vain se, miten hyvin itse elää ja etenkin pitää varaista huolta, etteivät vana menetä mammonaansa millään tavalla.

• Anonyymi00023

Homouden hyväksyvät oli yksi moraalittomuuden merkki Sodomassa.
        Jumalalle riitti! Niin tulee käymään nytkin.

• Anonyymi00023 kirjoitti:

Homouden hyväksyvät oli yksi moraalittomuuden merkki Sodomassa.
        Jumalalle riitti! Niin tulee käymään nytkin.

Kerro toki koska tämä "kosto" tapahtuu. Tai miksi tuota kostoa ei ole vielä tapahtunut niissä valtiossa, joissa homot ovat voineet mennä naimisiin vuosia ennen Suomea. Ensimmäisenä maana homoliitot hyväksyi Alankomaat vuonna 2000.
        '
        Jos ihan tarkkoja ollaan, niin Tanska oli ensimmäinen maa, joka salli samaa sukupuolta olevien parisuhteen rekisteröinnin 1989. Suomessa 2002 homot saivat oikeuden rekisteröidä parisuhteensa ja avioliiton solmimisen oikeus astui voimaan vuonna 2017.

Miksi jumalasi ei ole vieläkään pommittanut Tanskaa palasiksi, vaikka siellä "jumalaton" meno on jatkunut kohta 40 vuotta? Vai onko niin että jumalaasi ei kiinnosta pätkääkään mitä aikuiset miehet tekevät keskenään kikkeleillään?

• Anonyymi00024

Kerro toki koska tämä "kosto" tapahtuu. Tai miksi tuota kostoa ei ole vielä tapahtunut niissä valtiossa, joissa homot ovat voineet mennä naimisiin vuosia ennen Suomea. Ensimmäisenä maana homoliitot hyväksyi Alankomaat vuonna 2000.
        '
        Jos ihan tarkkoja ollaan, niin Tanska oli ensimmäinen maa, joka salli samaa sukupuolta olevien parisuhteen rekisteröinnin 1989. Suomessa 2002 homot saivat oikeuden rekisteröidä parisuhteensa ja avioliiton solmimisen oikeus astui voimaan vuonna 2017.

Miksi jumalasi ei ole vieläkään pommittanut Tanskaa palasiksi, vaikka siellä "jumalaton" meno on jatkunut kohta 40 vuotta? Vai onko niin että jumalaasi ei kiinnosta pätkääkään mitä aikuiset miehet tekevät keskenään kikkeleillään?

Jumala on kärsivällinen, Hän odottaa, että ihmiset tekisivät parannuksen synneistänsä!

• Anonyymi00025

'

"Kerro toki koska tämä "kosto" tapahtuu. "

Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin länsimaiset yhteiskunnat vain yhtäkkiä häviävät kuin akanat tuuleen mikäli Danielin kirjan ennustuksiin on uskominen.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

"Kerro toki koska tämä "kosto" tapahtuu. "

Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin länsimaiset yhteiskunnat vain yhtäkkiä häviävät kuin akanat tuuleen mikäli Danielin kirjan ennustuksiin on uskominen.

LänsiEurooppa on sen Danielin kirjassa esiintyvän jättiläispatsaan jalat jotka ovat rautaa ja savea ja jonka Jeesus tullessaan murskaa eikä sitä enää ole.

• UUSI

”Anonyymi00023” 2026-03-03 10:10:44 kommentoi: ”Homouden hyväksyvät oli yksi moraalittomuuden merkki Sodomassa.”

Vaikka homoilla ja heidän rakkaudellisilla parisuhteillaan ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.
      Asialla oli vihaiset ja brutaalit heteromiehet.

”Anonyymi00026” 2026-03-03 18:36:49 kirjoitti: ”LänsiEurooppa on sen Danielin kirjassa esiintyvän jättiläispatsaan jalat jotka ovat rautaa ja savea ja jonka Jeesus tullessaan murskaa eikä sitä enää ole.”

Jaa a. Sivistys on paha asia, sekä ihmiset eri vapaudet. Ehkä sitten Pohjois-Korea on enemmän mieleesi, kun siellä ei näitä ”syntejä” ole. Niin ja ei muuten joissakin Afrikan maissa tai vaikka Iranissa.

Miksi on niin vaikeaa hyväksyä tuota varsinaista sanomaa? Onko siis oikein että on arvomaailma, missä köyhyys, vähäosaisuus, työttömyys, vanhukset, asunnottomuus sekä sairaudet ovat ”oma syy”, eli heitä ei tule ”ottaa kädestä”, siis huomioida tai auttaa millään tavalla?

• Anonyymi00028
        UUSI

”Homouden hyväksyvät oli yksi moraalittomuuden merkki Sodomassa.”

Se on ihan sama asia onko tekijät heteroita tai homoja sillä Jumala kieltää samansukupuoliset seksisuhteet kaikilta ihmisiltä, homoilta ja heteroilta. Ja Sodomassa tämän homoseksihimon valtaan olivat siis joutuneet KAIKKI miehet homot ja heterot ja siksi Jumala päätti tuhota Sodoman.

Nykyaikana poliittisesti olemme samassa tilanteessa sillä Suomen yhteiskunnan kultuuriväki, urheilijatkin, media, poliitikot, kirkko ja koululaitos tukevat homoseksihimoa mikä merkitsee käytännössä että lähes KAIKKI suomalaiset ovat joko hyväksymässä tai pakkoliitoksissa homoseksihimon toteutuksiin. Vain piskuinen lauma "lootteja" eli meitä Jeesukseen uskovia on vielä tulppana Jumalan vihalle. Sama tilanne kuin Sodomassa missä Lootin väki oli tulppana eikä sekään sitten lopulta estänyt Jumalan vihaa. Miten Jumala sitten tuhoaa Suomen niin se on Hänen asiansa. Venäjän ydinaseet vai mikä ...??

• UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

”Homouden hyväksyvät oli yksi moraalittomuuden merkki Sodomassa.”

Se on ihan sama asia onko tekijät heteroita tai homoja sillä Jumala kieltää samansukupuoliset seksisuhteet kaikilta ihmisiltä, homoilta ja heteroilta. Ja Sodomassa tämän homoseksihimon valtaan olivat siis joutuneet KAIKKI miehet homot ja heterot ja siksi Jumala päätti tuhota Sodoman.

Nykyaikana poliittisesti olemme samassa tilanteessa sillä Suomen yhteiskunnan kultuuriväki, urheilijatkin, media, poliitikot, kirkko ja koululaitos tukevat homoseksihimoa mikä merkitsee käytännössä että lähes KAIKKI suomalaiset ovat joko hyväksymässä tai pakkoliitoksissa homoseksihimon toteutuksiin. Vain piskuinen lauma "lootteja" eli meitä Jeesukseen uskovia on vielä tulppana Jumalan vihalle. Sama tilanne kuin Sodomassa missä Lootin väki oli tulppana eikä sekään sitten lopulta estänyt Jumalan vihaa. Miten Jumala sitten tuhoaa Suomen niin se on Hänen asiansa. Venäjän ydinaseet vai mikä ...??

Tuleekohan tuo jotenkin liian lähelle joitakuita, kun puhutaankin itsekkyydestä, ahneudesta sekä siitä, miten vähäosaisia tulisi kohdella? Käännetään vaikka miten mutkalle, ettei tarvitsisi niitä tunnustaa.

• Anonyymi00029
        UUSI

Raamatun näkökulmasta homoseksuaalinen parisuhde ei ole rakkautta vaan lihan himoa. Ei heteroiden kaikki parisuhteet ole myöskään rakkautta, vaan jotkut ovat esim. aviorikoksia. Raamattu kieltää selvästi homoseksuaalien parisuhteet, mitä Mummomuori ei tunnusta, koska hän on eksyttäjä.

1 Kor 6:9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,

3. Moos. 18:22 Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Raamatun näkökulmasta homoseksuaalinen parisuhde ei ole rakkautta vaan lihan himoa. Ei heteroiden kaikki parisuhteet ole myöskään rakkautta, vaan jotkut ovat esim. aviorikoksia. Raamattu kieltää selvästi homoseksuaalien parisuhteet, mitä Mummomuori ei tunnusta, koska hän on eksyttäjä.

1 Kor 6:9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,

3. Moos. 18:22 Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.

Voitko vihdoinkin kertoa, miten te miehet makaatte toistenne kanssa niinkuin naisen kanssa maataan? Ja makaatteko te siis oikeasti muijanne kanssa niinkuin miehet makaavat miehen kanssa?
        Onhan se kauhistuttavaa jos vaimon pitää alistua miehensä maattavaksi niinkuin miehet makaavat miehen kanssa.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Voitko vihdoinkin kertoa, miten te miehet makaatte toistenne kanssa niinkuin naisen kanssa maataan? Ja makaatteko te siis oikeasti muijanne kanssa niinkuin miehet makaavat miehen kanssa?
        Onhan se kauhistuttavaa jos vaimon pitää alistua miehensä maattavaksi niinkuin miehet makaavat miehen kanssa.

"Voitko vihdoinkin kertoa, miten te miehet makaatte toistenne kanssa niinkuin naisen kanssa maataan? "

Kysy isältäsi, emme me ole mitään seksuaalikouluttajia toisten lapsille.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

"Raamatun näkökulmasta homoseksuaalinen parisuhde ei ole rakkautta vaan lihan himoa. "

Kyse on Raamatun mukaan eros-rakkaudesta mikä voidaan suomeksi kääntää myös sanalla "himo". Jumalan ilmoituksen mukaan mikä tahansa himo on syntiä, rahanhimo, vallanhimo ja seksinhimo kaikki nämä ovat tappavia syntejä.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Mummomuori2 kirjoitti:

Tuleekohan tuo jotenkin liian lähelle joitakuita, kun puhutaankin itsekkyydestä, ahneudesta sekä siitä, miten vähäosaisia tulisi kohdella? Käännetään vaikka miten mutkalle, ettei tarvitsisi niitä tunnustaa.

"Tuleekohan tuo jotenkin liian lähelle joitakuita, kun puhutaankin itsekkyydestä, ahneudesta sekä siitä, miten vähäosaisia tulisi kohdella?"

Hyvä kun mummomuori toi tämänkin puolen esiin mikä on samoin Sodomassa ja Suomessa eli köyhistä, sairaista eikä kurjista asunnottomista eikä aineiden käyttäjistä ei enää huolehdita, ei Sodomassa eikä Suomessa kuten media joka päivä tuo esiin. Mutta seksuaalista himoa ja homoseksuaalien oikeuksista pidetään kiinni että he saisivat tyydyttää himonsa seksiakteilla kuten kirkkokin ohjeistaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      233
      3961
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      122
      2291
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1439
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      919
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      787
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      746
    Aihe