Pähkinärinteen tulipalo

Anonyymi-ap

Poliisi tutkii Pähkinärinteen tulipaloa viitenä murhana. Tulipalon aiheuttaja ilmoittautui itse poliisille. Iltalehden tietojen mukaan tulipalo syttyi hänen omassa asunnossaan ja vainajat löytyivät rappukäytävästä. Onko kysymys viidestä murhasta ja ovatko murhan tunnusmerkit täyttyneet ?

27

863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos rappuun kuolleet olisivat olleet kantasuomalainen perhe niin rikosnimikkeenä olisi törkeä tuhopoltto ja 5 kuolemantuottamusta sekä vammantuottaminen. Nyt nämä Vantaan rikostutkijat ihan selvästi ovat lähteneet Wokeväen harrastamaan politikointiin kun kyseessä on Somaalit. Syytteet murhista ei tule menemään läpi ainakaan Hovioikeudessa tai sitten on turha puhua Suomesta oikeusvaltiona.

      • Anonyymi00001

        Älä nyt viitsi. Etkö arvosta ...???


      • Anonyymi00004

        Poliisin esitutkinnan rikosnimikkeellä ei ole muuta virkaa, kuin se mitä pakkokeinoja poliisi voi käyttää.
        Oikeuteen asian vie syyttäjä, ei poliisi, eikä syyttäjä ole sidottu poliisin esitutkinnassa käyttämään rikosnimikkeeseen.


      • Anonyymi00019

        No tottakai on rasisti teko. Somalit ei osaa edes asua oikein kerrostalossa eivät osaa lukea saavat itseään syyttää. Kohta yleistyy samanlaiset palot. Mamut pelkää. Hahahahaha


    • Ei ole. Ensinkin sammuttamista johtanut palopäällikkö sanoi että perhe olisi pelastunut kun olisi pysynyt omassa asunnossa. Murha on harkittu teko ja sillä on joku motiivi, enemmin voisi syyttää yleisvaarallisesta terrorismista, sillä teoriassa uhreja olisi voinut olla monin verroin enemmän kuin nyt.

      • Murhahan on Tappo joka tehdään:

        "Jos tappo tehdään

        -vakaasti harkiten,

        -erityisen raa'alla tai julmalla tavalla,

        -vakavaa yleistä vaaraa aiheuttaen tai

        tappamalla virkamies hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi
        ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava murhasta vankeuteen elinkaudeksi."

        Niin tuo kohta "vakavaa yleistä vaaraa aiheuttaen" soveltuu kyseisessä tapauksessa kuitenkin niin paljon että Poliisi voi harkintansa mukaan käyttää murhaa tutkintanimikkeenä.
        Mutta on tosiaan hyvin epätodennäköistä että kyseinen teko myöhemmin lähtisi syyttäjältä tuolla nimikkeellä, tai saatika että tuomio tulisi murhasta.
        Törkeä tuhotyö ja törkeä kuolemantuottamus ovat realistinen tuomiolauselma asiasta.


      • Anonyymi00007
        santtu_1975X kirjoitti:

        Murhahan on Tappo joka tehdään:

        "Jos tappo tehdään

        -vakaasti harkiten,

        -erityisen raa'alla tai julmalla tavalla,

        -vakavaa yleistä vaaraa aiheuttaen tai

        tappamalla virkamies hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi
        ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava murhasta vankeuteen elinkaudeksi."

        Niin tuo kohta "vakavaa yleistä vaaraa aiheuttaen" soveltuu kyseisessä tapauksessa kuitenkin niin paljon että Poliisi voi harkintansa mukaan käyttää murhaa tutkintanimikkeenä.
        Mutta on tosiaan hyvin epätodennäköistä että kyseinen teko myöhemmin lähtisi syyttäjältä tuolla nimikkeellä, tai saatika että tuomio tulisi murhasta.
        Törkeä tuhotyö ja törkeä kuolemantuottamus ovat realistinen tuomiolauselma asiasta.

        Tekoon on sovellettava tahallisuusoppia. Todennäköisesti lievin tahallisuus eli dolus eventualis-tahallisuus sopii. Siinä tekijä mieltää mahdollisekseksi syntyneet seuraukset ja hyväksyy riskin mielessään, vaikka toivoo, ettei kukaan tulipalossa menettäisi henkeään.
        Astetta suurempi tahallisuus eli dolus directus tarkoittaisi, että tekijä mieltää kuolemat välttämättöminä lisäseurauksina. Dolus determinatus tahallisuus taas tarkoittaa, että tekijän nimenomaisena tarkoituksena on tietyn seurauksen aikaan saaminen.


    • Anonyymi00002

      Tämä mies poltti oman asuntonsa mistä savu mennyt rappuun, jonnekka somalit juoksivat.

      • Anonyymi00005

        Tekijästä on sosiaalisessa mediassa valokuva. Kuva kiersi aamulla kahviporukassamme ja monelle kysessä oli tuttu mies. Joku oli jopa seurustellut tekijän kanssa saman naisen kanssa, tosin eri aikaan.


      • Anonyymi00013

        Jos sinä poltat oman asuntosi, on kymmeniä uhreja tiedossa -oletuksena, että asut kerrostalossa. Syyte on käsittääkseni murhapoltto vaikkei ketään kuolisikaan ja ah niitä korvauksia, mitä niskaasi kaatuu.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Jos sinä poltat oman asuntosi, on kymmeniä uhreja tiedossa -oletuksena, että asut kerrostalossa. Syyte on käsittääkseni murhapoltto vaikkei ketään kuolisikaan ja ah niitä korvauksia, mitä niskaasi kaatuu.

        Murhapoltto poistettiin rikoslaista jo 1970 luvulla.


    • Anonyymi00003

      Suvakkeita harmittaa kun teko ei ollut rasistinen. Joka puolella kirjoitettiin että nämä olisi omaan kotiin poltettu ja persujen syytä. Nyt kävi ikävästi ettei kotiutuminen ole onnistunut kun eivät mennyt partsille niikun säännöt kehottavat. Surullinen tarina kuitenkin...

      • Ymmärrän suvakkien katkeruuden: Pressan vaalit hävisivät, Kiurun pahoinpitelijä ei ollut Persu. Supon pomoksi valittiin Persu. Hyväpalkkaisia suojatyöpaikkoja valtion hallinnosta ei ole vasemmisto, vihreät tai keskusta päässeet täyttämään, mutta ne on korvattu "Mammuutti" Soten johtajien paikoilla. Myös Woke porukka sekä inkluusion nimeen vannovat ovat sivuraiteella keräämässä voimia.


      • Anonyymi00023

        Esitutkinnan perusteella nämä tapahtuneet rikokset ovat pikemminkin tuottamuksellisia kuin tahallisia. Pakkokeino oikeudenkäynti käydään toki salassa pidettävänä, eli koko oikeusjärjestelmältä ei ole kansalaisten suuntaan enää mitään tietoa luvassa, mutta murhia ne eivät näin olleet ja jäävät näin suomen oikeuskäytännön malliin kansalaisten ja lopullisen kirjauksen myötä myös viranomaisten mielikuvituksen luomaan todellisuuteen.
        Tätä on tarjolla laajalla rintamalla koko yhteiskunnassa lähes kaikessa salassa pidettävässä.


    • Anonyymi00006

      Kuinka vahvasti Poliisi on kyseisten tapahtumien takana, kun aletaan heti julkaisemaan mahdollisen tekijän reilut kymmenen vuotta vanhaa rikoshistoriaa.
      Julkisuudessa esiintynyt seinänaapuri on aamuyön tunteina seurannut kertomassaan pääasiassa mahdollisen tekijän toimintaa aamuyön tunteina, tietäen hänen myös jopa hänen edellisen päivän käyttäytymisen, aina sekavuustilasta lähtien.
      Kyseiset mahdollisen tekijän suusta tulleet " signaalit", kielivät vahvasta yhtiössä olleesta yhteisöllisyydestä yhden kustannuksella, jonka toimintaa tällöin organisoi juuri yhteiskunnan todellinen Mätäpaise.

      • Anonyymi00008

        Ei sinne päinkään. Ei poliisi julkaise tekijän vanhaa rikoshistoriaa, sen tekevät toimittajat. Kun tekijän nimi tiedetään, niin toimittajat kaivat vanhat rötökset julkisista tiedoista esiin.


      • Anonyymi00017

        Kirjoituksesi tukee yllä olevaa mahdollista todellista factaa, sillä kyseistä toimintaa harrastetaan viranomaisten taholta, mistä todella moni on myös tietoinen.
        Pekurov esitetään tänään jo lehdistössä sankarina joka myös hyppäsi parvekkeelta keskustelemaan mahdollisen tekijän kanssa.
        Tarinat toki muuttuu, mutta mitään Lehdistöllä käytössä olevaa rikosrekisteriä ei yksinkertaisesti ole, vaan kyseiset mm. vakavaa rikostaustaa ja elämän hallinnan vaikeudet tulivat viranomaistaholta, sillä kukaan muu ei pysty värittämään kenenkään elämää kyseisillä tavoilla kuin he.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Kirjoituksesi tukee yllä olevaa mahdollista todellista factaa, sillä kyseistä toimintaa harrastetaan viranomaisten taholta, mistä todella moni on myös tietoinen.
        Pekurov esitetään tänään jo lehdistössä sankarina joka myös hyppäsi parvekkeelta keskustelemaan mahdollisen tekijän kanssa.
        Tarinat toki muuttuu, mutta mitään Lehdistöllä käytössä olevaa rikosrekisteriä ei yksinkertaisesti ole, vaan kyseiset mm. vakavaa rikostaustaa ja elämän hallinnan vaikeudet tulivat viranomaistaholta, sillä kukaan muu ei pysty värittämään kenenkään elämää kyseisillä tavoilla kuin he.

        Taas aivan metsässä. Esitutkintaa tekevät poliisit ovat Poliisilain perusteella vaitiolo velvollisia. Vain tutkinnanjohtajalla on oikeus tiedottaa asioista, jotka eivät vaaranna rikoksen selvittämistä. Rikosrekisteri on pääsääntöisesti vain viranomaisten käytössä. Yksityinen henkilö voi tilata sen vain tiettyihin harvoihin tapauksiin. Samoin rikosrekisteriotteen, joka ei kuitenkaan ole rikosrekisteri. Toimittajat voivat tilata tuomioistuimista lainvoimaiset tuomiot, sekä poliisin esitutkintapöytäkirjat, jotka yleensä ovat julkisia. Esim. rikoslehti Alibi saa kaikki rikosjuttunsa poliisin julkisista esitutkintapöytäkirjoista ja tuomioistuimien päätöksistä.
        Esitutkinassa olevalle voi poliisi antaa ilmaksukiellon asioista, jotka hän saa tietoonsa poliisin esitutkinnasta.


      • Anonyymi00020

        Tärkeintä on että itse uskot opiskelemaasi, todellisuuden ollessa hivenen toisenlainen ja siihen Alibiin on sentään vielä vähän matkaa .


      • Anonyymi00024

        Hesari nosti mukavasti uudestaan kyseisen aiheen mm. koskien palon aiheuttajan ennen tekoaan kokemia/ kuulemia singnaaleja, jonka teki toki heti perään myöskin Yle, joka kertoi ainoastaan Tutkinnanjohtaja Rentolan pitävän salassa varsinaisten palopesäkkeiden tarkat sijaitipaikat, jotka nyt tuskin kiinnostaa ketään muita kun mahdollisesti Pelastusviranomaisia.

        Eli aihe ilmeisesti nyt käyty täysin läpi julkisuudessa , jättäen kyllä hivenen kysymyksiä tapahtuneen todellisuudesta ja Poliisiviranomaisten toiminnasta.


    • Anonyymi00009

      Harmittaa ettei uhrit ollu jonkun poliisin perhe. Siinä pääsis ongelmajätteistä hyvin eroon.

      • Anonyymi00010

        Kuinka monta vuotta lusit syyttömänä ?


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kuinka monta vuotta lusit syyttömänä ?

        Risen keräämän gallupin mukaan vankilassa on 50% syyttömänä tuomittuja ja 50% jotka on saaneet tuomion koska heidät on vasikoitu.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Risen keräämän gallupin mukaan vankilassa on 50% syyttömänä tuomittuja ja 50% jotka on saaneet tuomion koska heidät on vasikoitu.

        Eli, kukaan ei ole jäänyt kiinni itse teosta.


    • Anonyymi00011

      Säästääkin pitäisi. Vaikka kaksi kärpästä samalla iskulla.

    • Anonyymi00012

      MITALLI MIEHELLE👍

    • Anonyymi00022

      Miten oman kodin sytyttäminen voi olla naapurin murha? Pikemmin vahinko. Ilmeisesti taas tehdään järjetön numero muslimuen kuolemasta, mutta kun muslimit ihan tarkoituksella tappavat, murhaavat kantasuomalaisen ei rikollisia saa millään kiinni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe