Miksi kaikilla uskovaisilla on hienot kellot, eteenkin pastoreilla? Voiko näistä seurata lopunaikoja vai miksi? Tietenkin on järkevää, että jos joutuu esiintymään paljon, niin näyttävä kello on hyvä olla.
Itsellä on Ironman Triathlon vintage kello ja Casio g-shock kello ihan tuore. Nämä kyllä on hyviä käyttökelloja, mutta haaveilen Certina kvartsi kellosta juhliin, eli patteri kellosta. Toiminta varmuus on näin parempi kuin vieteri vetoisilla.
https://www.laatukellot.fi/certina/ds-multi-8/c020-419-11-052-01/80441
Kello harrastus on kyllä kivaa! Itse aina tavoitesäästän, että pystyy toteuttamaan näitä pieniä unelmia.
Mb_76
Kellot uskiksilla
43
459
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tämä liittyy lopun aikoihin, eli aikarauta pitää olla ranteessa, että pysyy ajan taju. Patteri kellot ei ole suosiossa vaan vieterivetoiset automaatti kellot, jos joutuu hakeutumaan turvapaikkoin. Käytännön sanelemaa. Myöskin rakkaustarinoita voi syntyä turva paikoissa.
- Anonyymi00002
Aika survialisti elämää on tämä turvapaikka elämä! Ei heikkohermiselle. Ilmankos se ylösotto tulee ja pelastaa kaikki vajaa kuntoiset, joilla ei ole mitään selvitymis keinoja tässä turvapaikka elämässä.
Kateellisella alottajalla on oikeesti Mikkihiirikello original.🐭⌚️
- Anonyymi00003
Pientä viitseliäisyytä niin saa kyllä hommattua ihan hyvät kellot. Roleksiin harvalla on varaa, mutta hyviä kelloja on muitakin.
Anonyymi00003 kirjoitti:
Pientä viitseliäisyytä niin saa kyllä hommattua ihan hyvät kellot. Roleksiin harvalla on varaa, mutta hyviä kelloja on muitakin.
Citizen Kane.⌚️🇺🇸🎩
Rannekello Kane.🇺🇸⌚️👍❤️- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tämä kelloharrastus maksaa vähemmän kuin tatuoinnit. Minulla on nolla tatuintia. Kello-ostoksetkin on maltillisia, 200€ meni jouluna Casio kellon ostoon ja nyt pitää säästää Certina kelloon hiljalleen, Älykellot ovat rumia, joten niistä en pidä. Näitäkin on monella ranteessa. Itse suosin vanhaa rautaa.
Tavoite säästämisellä tämä onnistuu.
En myöskään kiroile, joten suukin on putsattu, josta ylpeä!
Mb_76 - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Tämä kelloharrastus maksaa vähemmän kuin tatuoinnit. Minulla on nolla tatuintia. Kello-ostoksetkin on maltillisia, 200€ meni jouluna Casio kellon ostoon ja nyt pitää säästää Certina kelloon hiljalleen, Älykellot ovat rumia, joten niistä en pidä. Näitäkin on monella ranteessa. Itse suosin vanhaa rautaa.
Tavoite säästämisellä tämä onnistuu.
En myöskään kiroile, joten suukin on putsattu, josta ylpeä!
Mb_76Temusta saa parilla eurolla näyttävän näköisen rantarolexin.
- Anonyymi00004
Ne on tehneet niitä kalliita pyhiinvaellusmatkoja pyhälle maalle.
Kotiin on tultu kultakellot ranteessa ja painavat kultaiset krusifiksit ja timanttikorut kaulassa. - Anonyymi00006
No miksi sinulla itselläsi on hieno kello ranteessasi?
- Anonyymi00008
Nykyisin kun on älypuhelimet , ei tarvi kelloa. Ei kannata yleistää ei kaikki pastorit käytä kelloa.
- Anonyymi00009
Minulla on 60 euron patteri casio.
- Anonyymi00044
Minulla on Temusta edullisesti ostettu rannekello, jossa on päivyri.
- Anonyymi00010
Miulla oli puhuva kello joka luottevampi kuin puhuva pastori.
- Anonyymi00033
että sokea siten olet. Ymmärrän.
Olen vuosia näkövammaiselle näitä paristoja vaihtanut puhuvaan kelloon.
Varmaan puhut tietokoneellekin, että teksti jauhaminen pienellä sanavarastolla onnistuu palstalla...
- Anonyymi00011
Enpä ole huomannut hienoja kelloja kellään.
Itselläni on vanhanaikainen paristorannekello ja paristokelloja kotona, jotta näen ajan, vaikka nykyteknologia kaatuisi. - Anonyymi00012
Afrikkalaisilla lahkopastoreilla lisäksi paksut kultakäämit kaulassa ja veritimanttisormuksia.
- Anonyymi00034
Kun on huuhaa- aivopanetteluhenki, niin sitähän veritimantteja näkee missä vain - mutta kultakäämit ei ole syntiä- onhan Raamatussa rikkaita - varsinkin vanhanliitonpuoella.
Mutta, takavintturin äidin poika, hänelle nämä on vaikeita asioita käsittää.
Siksi hän aina voivottaa samaa asiaa- vuodesta toiseen...
Särkykö jo pappatunturi-
- Anonyymi00013
Maallista mammonaa kokoamma en. Se pitkät multa vain saa.
- Anonyymi00035
milläs kokoat, senhän näkee tekstistäkin, ettei kykene edes kokoamaan... Siksihän se pitkät pitää jahkata pönkittääkseen olematonta minuutta.
Sehän näkee teksti- aivoitusten sanavarastoista.
- Anonyymi00014
Minusta kelloharrastus on terve harrastus, joten pastorit pitäköön kellonsa. Paljon on näitä vahingoittavia juttuja esim. juoppous, tupakointi, tatuoinnit. Ilman näitäkin pärjää.
Itse panostan myös laadukkaisiin kellohin, vaikka hintataso on varsin pieni. 200-550€. Tuo piristystä arkeen!
Mb_76- Anonyymi00016
Pastoreista en tiedä, mutta Kari Tapio oli kellohullu. Itsekin diggaan kelloja.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Pastoreista en tiedä, mutta Kari Tapio oli kellohullu. Itsekin diggaan kelloja.
Mukavia miesten koruja nämä on, niitä ainoita. Sitten kannattaa hommata myös hopeisen ristin kaulalle. Minulla on hyvälaatuinen käsin veistetty risti. Tämä on siis käsityötä, käden jälki näkyy. Tämä oli vähän kalliimpi kuin ristikorut yleensä. Juuri sopivan kokoinen, ei liian suuri, eikä pieni. Tämä maksoi 200€ ja tyytyväinen olen ollut.
Tämän vuoden budjektiin pitää mahtua tämä Certina kellon osto, vielä on muutakin ostettavaa, joita joudun hommaamaan säästöillä.
Mb_76 - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Mukavia miesten koruja nämä on, niitä ainoita. Sitten kannattaa hommata myös hopeisen ristin kaulalle. Minulla on hyvälaatuinen käsin veistetty risti. Tämä on siis käsityötä, käden jälki näkyy. Tämä oli vähän kalliimpi kuin ristikorut yleensä. Juuri sopivan kokoinen, ei liian suuri, eikä pieni. Tämä maksoi 200€ ja tyytyväinen olen ollut.
Tämän vuoden budjektiin pitää mahtua tämä Certina kellon osto, vielä on muutakin ostettavaa, joita joudun hommaamaan säästöillä.
Mb_76Paljonhan on näitä timantein koristeltuja ja kultaisia ristikoruja, nämä maksaa 200-300€. Minulla on siis hopeinen käsin taottu risti. Juuri sopivan paksuinen, ei mikään rimpula.
Mb_76 - Anonyymi00036
mikäs siinä- harrastuksia voi olla. Luterilaisenkirkon piirissä, tuttuni kerää kelloja, pienoismalleja, soittimia jne. tupa täynnä
- Anonyymi00019
3. Moos. 21:5
Älkööt he ajako paljaaksi päälakeansa älköötkä leikatko partansa reunaa älköötkä koristelko itseänsä ihopiirroksilla.
Paavali veti päänsä kaljuksi. Esiintyi nasiirina
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.] - Anonyymi00020
2. Moos. 33:4
Kun israelilaiset kuulivat nämä ankarat sanat, he pukeutuivat murheissaan suruasuun, eikä kukaan pannut koruja ylleen.- Anonyymi00037
niinpä niin, heitä sinä välillä tuhkaa päällesi- sitäkin tekivät
- Anonyymi00022
Kalliit kellot ja korut ovat elämänsä rikoksilla rakentaneiden vankilahyypiöiden hienostelurekvisiittaa. Lisänä vahvasti tuoksuva miesten hajuvesi ja pehmeiksi hoidetut (koskaan työtä tekemättömät) kädet, joita on vastenmielistä kätellä.
Rehelliset, omalla työllään itsensä elättäneillä ei moisia koristuksia ole. - Anonyymi00024
Onko tosiaan niin, että hell pastorit ja riviuskovaiset ei saa käyttää ristiriipusta. Vähän kummalta tuntuu, kuten myös että esim häitä ei saa viettää normaalissa evlut kirkossa?
Mb_76- Anonyymi00025
Ei ole suositeltavaa pitää ristikorua. Nämä on niitä rajoitteita, mitä hell-usko tuo tullesaan.
- Anonyymi00031
Miksi helluntailaisen pitäisi viettää häitä luterilaisessa kirkossa?
Jokainen viettää juhlansa ja hautajaisensa oman uskontonsa tiloissa. - Anonyymi00032
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ei ole suositeltavaa pitää ristikorua. Nämä on niitä rajoitteita, mitä hell-usko tuo tullesaan.
Helluntailaiset pilkkaavat ristiä. Netmissiossa minulta kaiken muun pilkan seassa kysyttiin, että jos Jeesus olisi tapettu giljotiinilla, roikottaisinko kaulassani kultaista giljotiinia.
Erityisesti krusifiksi saa heidät, kuten juutaaisetkin, raivon valtaan. Israelissa minua on syljetty, päälleni käyty, kivitetty ym, koska minulla oli krusifiksi kaulallani.
Helluntailaisten kokoustiloissa on risti vain siksi, että vaikuttaisivat kristityiltä, joita todellakaan eivät todellisuudessa ole. Nk. "vanhassa Saalemissa" Hgin Pengerkadulla ei ollut ristiä, vaan puhujapöntössä luki kultakirjaimilla vain "Jeesus". - Anonyymi00038
sinähän jahkaat juoruakkojen tietosanakirjoista joutavia.
Sitten voit kysyä sieltä luterilaisilta - kirkkoherroilta, saako hänen kirkossaan vihkipari olla helluntalainen. Sitähän sinä kysyit.
Mutta- helluntalaiset kyllä voi luterilaisessa kirkossa olla häävieraina, ei sitkä kukaan kiellä ja musiikkipuolella luterilaiset ja helluntalaiset ovat jo vuosikymmenet yhdistäneet voimansa.
Mietihän sitä, kun seuraavana kertana puhut. Puolisoni on eräänkin kerran laulanut luterilaisessa kirkossa, jopa pyydettäessä, yksin esiintynyt - Anonyymi00039
Anonyymi00032 kirjoitti:
Helluntailaiset pilkkaavat ristiä. Netmissiossa minulta kaiken muun pilkan seassa kysyttiin, että jos Jeesus olisi tapettu giljotiinilla, roikottaisinko kaulassani kultaista giljotiinia.
Erityisesti krusifiksi saa heidät, kuten juutaaisetkin, raivon valtaan. Israelissa minua on syljetty, päälleni käyty, kivitetty ym, koska minulla oli krusifiksi kaulallani.
Helluntailaisten kokoustiloissa on risti vain siksi, että vaikuttaisivat kristityiltä, joita todellakaan eivät todellisuudessa ole. Nk. "vanhassa Saalemissa" Hgin Pengerkadulla ei ollut ristiä, vaan puhujapöntössä luki kultakirjaimilla vain "Jeesus".käsitätkö- mikä risti on?
SE on ihmisen rakentama tappoväline- mutta- ristillä oleva sijaisuhri- naulattuna ristiin, on sovitusuhri- hirvittävän kivun ja kärsimyksen keskellä
Kehuhan sinä ristiä, jatkuvastihan sinä veljiäsi naulaat vihassasi ristille, kuten lähimmäisiäkin.
Mutta, katso ennemmin sitä uhrikaritsaa ja siivoa suusi - Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
sinähän jahkaat juoruakkojen tietosanakirjoista joutavia.
Sitten voit kysyä sieltä luterilaisilta - kirkkoherroilta, saako hänen kirkossaan vihkipari olla helluntalainen. Sitähän sinä kysyit.
Mutta- helluntalaiset kyllä voi luterilaisessa kirkossa olla häävieraina, ei sitkä kukaan kiellä ja musiikkipuolella luterilaiset ja helluntalaiset ovat jo vuosikymmenet yhdistäneet voimansa.
Mietihän sitä, kun seuraavana kertana puhut. Puolisoni on eräänkin kerran laulanut luterilaisessa kirkossa, jopa pyydettäessä, yksin esiintynytJa sitten selän takana pilkkaatte luterilaisia. Ei vain näillä foorumeilla vaan ihan seurakuntienne esim. kahvitilaisuuksissa. Hirveä pulina miten kamalia luterilaiset on!
Olen omin korvin kuullut, enkä yksistään Hgin Saalemissa vaan myös muualla maakuntienne hell.srk:ssa. - Anonyymi00041
Anonyymi00031 kirjoitti:
Miksi helluntailaisen pitäisi viettää häitä luterilaisessa kirkossa?
Jokainen viettää juhlansa ja hautajaisensa oman uskontonsa tiloissa.Liikaa on rajoitteita Hell uskossa. En ole valmis luopumaan ristiriipuksesta ja haluan yhä edelleen käydä tuossa lähellä olevassa kappelissa. Juttuseurana helluntailaiset on kyllä hyviä.
Mb_76
- Anonyymi00026
Sinulla Mb_76 on jo kaksi hyvää kelloa, mihin tarvitset kolmannen? Juhlakellona menettelee tuo Casio kello aivan hyvin. Ei kannata ostaa nurkiin pyörimään kolmatta. Rahan haaskaukselta vaikuttaa. Ei niitä juhlia ole monestikkaan vuodessa.
Rahalle on varmasti muutakin käyttöä, kuin hommata monta kelloa.- Anonyymi00027
Tuossa on kyllä järjen ääni. Ehkä kannattaa laittaa jarrut päälle tässä juhlakellon ostossa. Ei niitä juhlia ole edes kerran vuodessa. Nurkkiin jäisi pyörimään ja minulla on hyvä vintage kello ja sitten tämä Casio.
Rahalle on tosiaan tarvetta ilman kello-ostoksiakin. Tätä vintage kelloa voi pitää hyvin juhlissa.
Mb_76 - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tuossa on kyllä järjen ääni. Ehkä kannattaa laittaa jarrut päälle tässä juhlakellon ostossa. Ei niitä juhlia ole edes kerran vuodessa. Nurkkiin jäisi pyörimään ja minulla on hyvä vintage kello ja sitten tämä Casio.
Rahalle on tosiaan tarvetta ilman kello-ostoksiakin. Tätä vintage kelloa voi pitää hyvin juhlissa.
Mb_76Nuo on ihan hyvät kellot ja edulliset. Ei kaiken tarvitse olla luksusta, Casio on toimintavarma kello. Arjessa pärjää kyllä hyvin vaatimattomillakin kelloilla. Kestävyys on tuossa Casiossa hyvä. Sinullahan on hyvä ristiriipus joka omien sanojen mukaan käsin tehty ja taottu. Eli ei kannata koristella itseään enempää.
- Anonyymi00029
Mikä on se hieno----kello---- josta pitää aloittajan mökänostaa.
Certttttiina taisi olla vieterikellona, tavallaiselle kuluttajalle 1960- luvulla, että kuules pappa, ei kannata lähteä jahkaamaan palstalle certtiinoita.
Itsellänikin oli 60- luvulla se certttttiiiina.
Mutta, tänään on tämä hieeeeeeno kello. josta et ymmärrä pätkääkään.
Minä sentään 80- kymppiä kulkevana ehdottomasti se ÄLY- kello ajankohtainen.
Se kertoo ja viestii kännykkäkalenteristani tarpeelliset asiat- -- koska se on tätäpäivää, tukee tehtäväkuvia, mitä ja missä pitää olla monena päivän eri ajankohtana.
Tänään, kun oli tämä hieman vapaampi päivä, se ilmaisi kahdet eri paikat-
ei tarvii luntteja kuljettaa taskussa.
Jätä sinäkin se cettiiinasi jo hyllyyn ja yritä tulla tähänpäivään. Muutoin sulle käy, kuin se eräs pappa- kun ensimmäinen kesäaika alkoi.
Myöhästy junasta- eikä ollut edes kuullut putkiradiostakaan uutisia, eikä lehtiä tule.
Oli niin pihalla, mutta certtiinansa oli talviajassa.- Anonyymi00030
Itse en pidä älykelloista, enkä edes älypuhelimista. Minulla on Nokian näppäin puhelin, ja kaksi tavallista rannekelloa. Näin on minusta tyylikkäämpää olla ja kulkea. Jotkuthan ei muuta teekkään kuin tuijottaa älypuhelinta, en halua tehdä niin.
Certinan osto on nyt jäädytetty, mutta mieli voi vielä muuttua, kun 520€ on ylimääräistä rahaa. Jatkuvalla säästämisellä tämäkin päivä tulee. Itse voin nostaa sen 500€ kolmesti vuodessa säästötililtä. Nyt toukokuussa voin nostaa kesälomarahoja sen 500€, mutta on muuta ostettavaa kuin kolmas kello.
Mb_76 - Anonyymi00042
Anonyymi00030 kirjoitti:
Itse en pidä älykelloista, enkä edes älypuhelimista. Minulla on Nokian näppäin puhelin, ja kaksi tavallista rannekelloa. Näin on minusta tyylikkäämpää olla ja kulkea. Jotkuthan ei muuta teekkään kuin tuijottaa älypuhelinta, en halua tehdä niin.
Certinan osto on nyt jäädytetty, mutta mieli voi vielä muuttua, kun 520€ on ylimääräistä rahaa. Jatkuvalla säästämisellä tämäkin päivä tulee. Itse voin nostaa sen 500€ kolmesti vuodessa säästötililtä. Nyt toukokuussa voin nostaa kesälomarahoja sen 500€, mutta on muuta ostettavaa kuin kolmas kello.
Mb_76Minulla aina kestää sisäistää nämä isommat ostokset. Grillin ostoakin jahkailin vuoden ennen kuin rohkenin kaupoille. Nyt on kiva Weberin sähkökrilli parvekkeella. Eli korvan takana on tuo Certina. Kesäloma rahat tulee ja syksyllä tulee syysrahat. Ehkä kannattaa syksyllä käyttää järkevästi sen 500€ ja mennä kello-ostoksille.
Nämä on kuitenkin köyhälle isoja ostoksia, joten kannattaa miettiä kahdesti, ennen kuin ostaa.
Mb_76 - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Minulla aina kestää sisäistää nämä isommat ostokset. Grillin ostoakin jahkailin vuoden ennen kuin rohkenin kaupoille. Nyt on kiva Weberin sähkökrilli parvekkeella. Eli korvan takana on tuo Certina. Kesäloma rahat tulee ja syksyllä tulee syysrahat. Ehkä kannattaa syksyllä käyttää järkevästi sen 500€ ja mennä kello-ostoksille.
Nämä on kuitenkin köyhälle isoja ostoksia, joten kannattaa miettiä kahdesti, ennen kuin ostaa.
Mb_76Sinkulla/eläkelläisellä on yksinäistä? Ilmeisesti saat tyydytystä noista hankinnoista. Hienot on varmaan puitteet sinun asunnossa? Tietenkin kannattaa panostaa kodin viihtyisyyteen. Pahan päivän tultua ei ketuta sitten niin paljon, kun puitteet on kunnossa. Eikä tarvitse miettiä mihin ne roposet on mennyt.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html944565Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2494273Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat243709Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1763375Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis763116Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos812989Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1282656Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2132633- 492291
- 251869