Kuka on syksyihminen ja miksi?
Minä rakastan syksyn värejä ja raikkautta.
Siinä on haikeutta ja samaan aikaan iloa.
Ei muuta kuin metsään sieneen!!!
Kuka rakastaa syksyä?
28
925
Vastaukset
- norMix evk
...vielä on lämpimiä päiviä....
Viikonloppunakin lähestytään etelässä hellerajaa :)) - keskiyonkehraaja
Katselin etelään suuntaavaa kurkiparvea ja toden totta olin kuulevinani niiden huudoissa haikeutta, vai onko se tunne vain minussa että nyt se on ohi- kesä, jota koko pitkän kylmän talven aina odottaa.
Nautin kyllä pimeistä syys-illoista kun voi sytyttää ensimmäiset kynttilät ja käpertyä sohvannurkkaan kuuntelemaan syysmyrskyä.
No, nyt vielä onneksi hyviä sieni ja marja ilmoja. Nautitaan näistä..- TR.maalariN
kohdata syysmyrsky on se, että pukee villapaidan, kumpparit ja sadetakin päälle ja menee seisomaan keskelle myllerrystä;))
Kylmät vesipisarat kasvojen iholla ovat kuin virkistäviä akupunktioneuloja; saavat veren kiertämään ja posket hehkumaan!
Kunnon myrskyyn mahtuu paljon huutoakin, ketään häiritsemättä ja huutaessa jää aina taatusti, turvallisesti toiseksi.
- Marion.T
tyypiksi, kesä oli ihan liian kuuma, ja syksyn raikkaat tuulet ovat mielestäni paljonn mukavampia:))
Sade ja pimeyskään eivät haittaa, kynttilät ja takkatuli lämmittävät silloin kun ulkona myrskyää ja sataa...
Ja se ihana ruska joka kohta on tulossa, on vuoden parasta aikaa:)) - Taatto
Silloin luonto kuolee pois ja alkaa rätkiin räntää, mitäs kivaa siinä on. Illastaminen kynttilöiden valossa pikkuisen korvaa potutusta.
- Kesätäti
Nyt on vielä kesää jäljellä, kuka ihme se aina rupee vouhottaan jo kesällä syksystä. Elokuu kuuluu vielä kesään. Inhoan syksyä ja talvea. Mitä iloa on pimeästä, loskasta, kurasta, sateista ja myrskyistä jne. Ne ruskan värit ei kovin kauaa kestä, kun ankea harmaus levittyy joka puolelle. Viime talvena lunta tuli pysyvästi vasta helmikuun alussa ainakin täällä lounaisrannikolla. En minä sitä yhtään kaivannutkaan sen puoleen.
- Tykkään vuodenajoista kaikista
Nyt nautitaan kesästä niin pitkän kun sitä lyhyttä kesää suomessa on .
Sitten vasta tulee syksy ja sekin on ihana ja mukava värikäs ja kaunis ja tunnelmallinen .
Romanttinen kun olen tykkään syksyn pimeistä illoista kynttilöitä ja tuikkuja paljon valaisemassa luomassa sitä tunnelmaa ja hyvää seuraa .
Syksyll on todella mukavaa liikunta ulkona lenkkeily ja sauvakävely luonnosa erilaisessa maastossa kulkien .
Sitten voikin ootella jo joulua syksynpäätteeksi ja valmistella ja käsitöitä jo syksyllä kovasti tehtävä joulua varten . Uusi ovikoriste on tehtävä syksyllä jo valmiksi oveen ja sitten jouluna siihen voi laittaa vähänvaikka tonttuja tai enkeleitä tai jotain muuta ehkä vain kaunista nauhaa koristeeksi .
Ja sitten saa talvitulla ihana lumisade ihana valkoinen hanki ja kaikkea kivaa talvenurheilua harrastaa lasketella ja luistellakin ja vaikka kävellä myös paljon .
Lumisateessakin on kiva olla ja tykkään tehdä lumitöitä . (toivotaan että talvella sitä lunta ja talvea on ,eikä vainvesisadetta ja räntää kuin on muutamana vuonna ollut )
Ja ihana kun sitten alkaa valoisuus voittaa ja päivät pitkiä ja lumialkaa sulaa ja maa vihertää ja puut ja kaikki luonto herää uuteen iloisene elmään ja linnut visertää ja kevät on kaunis ja ihana hetki joka saa kesänodotusta aikaan ja nautitan keväästä aivanihanaa aikaa ja niin taas on tultu kesään .
Kyllä meillä vain on suuri rikkaus tämä neljävuodenaikaa ja siitä on hyvä nauttia jokahetkestä .
Mutta kuten sanoin nyt on kesä ja minulla on loma vielä menossa ja nyt ulos aurikoiseen kesäpäivään on luvattu jopa ihan hellettä taas .Ihanaa siispä rannalle tai jonnekkin muualle nauttimaan kesäisestä päivästä ja ehkä merelle paras mennä nyt ei edes tuule kovaa .
Hyvää Kesää kaikille ja syksy tulee sitten aikanaan - sarkikala
ihana vuodenaika. Siis elo- ja syyskuu. Ne kuukaudet ovat niin kuin kesän jatkoaika. Mutta sitten jo lokakuussa tulee yöpakkaset, räntäsateet ja varsinkin sivutiet, hiekkaset sellaiset, muuttuvat pehmeiksi ja ikäviksi. Sitä aikaa ja vielä marraskuutakin en rakasta. Vihaan suorastaan sitä aika. Talvi taas menettelee, jos on kuivat kelit eikä liian paljon pakkasta. Kevät ja kesä - siinäpä minun rakkaimmat vuodenaikani!
- Pirre*
syksyä...sen kuulaita kirkkaita päiviä, muuttuvia värejä, sen tuulta, myrkyistä vettä ja sadetta vastaan puskeminen saa minut elämään..
- Neitoperhoinen
ei mua haittaa että kesä on loppunu, vaikka tykkäänkin maata merenrannalla auringossa kun sisilisko.
Syksyllä on kaunista ja talvikin on kaunis sitten tuleekin taas kevät ja kesä. - enkä minä
ainakaan. Elämä alkaa uudestaan joskus maaliskuussa.
- roosasieppo
pelottaa minua,koska kaikki raskaat asiat on elämässäni sattunut syksyllä.
Kynttilöitä poltan läpi vuoden.
- jaanamaikki
Valitettavasti pääsen kotimaahan ensimmäisen kerran tänä vuonna jouluksi,toivottavasti silloin on Keski-Suomessakin lunta!
- en jaksaisi
Vuodenajan vaihtelut kaikenkaikkiaan ovat suuri rikkaus. Täällä länsirannikolla kyllä tuo talviaika on enemmänkin pitkittynyttä syksyä. Syksy on minunkin mielestäni kaikkein parasta aikaa. Kevät ja talvikin menevät mukisematta, mutta kesästä - ja kesälomasta - en ole vielä oppinut nauttimaan. Olen energinen ja haluan puuhastella jotain koko ajan. Hellekesä vie mehut ja koko ajan on sellainen olo, että aika kuluu hukkaan, kun ei osaa olla paikoillaan. En stressaannu töistä vaan joutenolosta. Syksyllä on hienoa, kun ihmiset palaavat tarmokkaina töihin, yleensä merkittävimmät asiat tapahtuvat syksyllä. (Paitsi juhannusvauvat syntyvät maaliskuussa...)
- ihana syksyinen
metsä ja meri...
- Risuparta
ihana syksyinen kirjoitti:
metsä ja meri...
Toiseksi paras vuoden aika,minun mieleni alkaa valmistautua syksyyn jo elokuun iltoina, silloin kun päivä lyhenee,iltaisin kun selkeän taivaan rannassa, kaunis syksyinen väri kuin ennakkoa syksyn ruskaan,illalla kun vielä lämmin tuuli kietoo sametin pehmeän vaipan ympärille,joka on lähes käsin kosketeltavissa. Myöhemmin syksyllä kuulaat aamut ja kirkkaat aurinkoiset päivät ,antavat jotain lähtemätöntä kaipuuta kesästä ja alkaa pikku hiljaa vaipua talven saapumiseen!! Vautsi:
- lannenhunttari
tarkein vuodenaika.sillon kun muusit ja peurat
alkavat kurkkia pelokkaina puitten takaa,joko se lannenhunttari on lahtenyt liikkeelle ihan vakavissa aikeissa?
ja kyllahan se lahtee,kun aika on..[lauleskeli eras tyttonen]mutta tana vuanna saattaa menna ihan
lokakuulle saakka.on se vuan niin kaanis vuaden aika taalla,eika ylleensa sada juuri lainkaan syyskuussa.- Pirre*
lännenmies on lätenä mualimalle..:))
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
lännenmies on lätenä mualimalle..:))
hoolla - lähtenä..:)
niiden vaihtelua. Syksyä rakastan siihen asti kunnes kaikki värit katoavat ja maailma muuttuu likaiseksi ja ruskeanharmaaksi. Sen ajan voisin mielelläni viettää syksyin keväin jossain muualla. En kuitenkaan haluaisi koskaan pysyvästi muuttamaan maahan, jossa ei olisi talvea ja neljää selvästi toisistaan poikkeavaa vuodenaikaa.
Kyllä meidän kelpaa, vaikkei lottovoitosta olisi tietoakaan. ;)
Nautitaan aurinkoisista loppukesän päivistä syksyn kuulaita päiviä ja värien loistoa odotellessa. Ruskaakaan ei tarvitse lähteä Lapista etsimään. :)- Remmari
Esimerkiksi Etelä- ja Keski-Euroopassa on silloin vielä sopivan lämmintä, mutta turistkausi on ohi. Olen käynyt syys-lokakuun vaihteessa lomalla Espanjassa, Provencessa, Elsassissa ja Krakovassa. Sää on ollut ihanteellinen joka reissulla, eikä ole tarvinnut jonotella turistilaumoissa.
Olen sitä mieltä, että Suomessakin kesä päättyy vasta syyskuun lopussa. Minua kiukuttavat kaikki mainokset, joissa elokuun alusta lähtien puhutaan syksystä. Elokuuhan on selvästi vielä kesää.
Syksy on hyvää aikaa, mutta sitten, kun räntäsateet alkavat, niin kyllä silloin toivoisi elävänsä jossakihn muualla.- lannenhunttari
vuan syvan hammeesta,lahelta naas-villee.taa meikamannen' kialitaito' on muavautunnu tassa vuasien mittaa kummaa on ollu naimisissa tuan savo-karjalaasen kans koht sillee 30 vuatta.
jotenka naita vaikutteita on tullunna seka irast et lannest.yrita ny siinna olla sitte keskella
'pualueeto' naas. - PirreXX
Niimpä, tämä kesä on niin lyhyt, ei sitä saa syksyksi vääntää..:(
Viime vuonna oli elokuussa todella lämmintä. - Pirre*
lannenhunttari kirjoitti:
vuan syvan hammeesta,lahelta naas-villee.taa meikamannen' kialitaito' on muavautunnu tassa vuasien mittaa kummaa on ollu naimisissa tuan savo-karjalaasen kans koht sillee 30 vuatta.
jotenka naita vaikutteita on tullunna seka irast et lannest.yrita ny siinna olla sitte keskella
'pualueeto' naas.on savokki tarttuna, on teillä iänessä oltu..:)
- ihminen
PirreXX kirjoitti:
Niimpä, tämä kesä on niin lyhyt, ei sitä saa syksyksi vääntää..:(
Viime vuonna oli elokuussa todella lämmintä.Niin kesää on vielä mutta kun tuli puheeksi syksy.
Kirpeät tuulet,kellastuvat lehdet,kypsät hedelmät,kaikki on niin täyteläistä.
Kirkuvat mainokset kauppojen ikkunoissa,syys uutuus,pehmeät villapaidat,märät kadut,syttyvät katulamput,rannalla aallot vaahtona,muuttolinnut, ja minä haluan tarttua kiinni kaikkeen. - lannenhunttari
Pirre* kirjoitti:
on savokki tarttuna, on teillä iänessä oltu..:)
on tota sanan 'rieskoo'joutunna kuuntelemmaan joskus
vaikka ei olis aina niin kiinnostannakaan.
ite ku oon tammoinen hilijanen hamalainen,niin oon
opetellu tommoisen 'valikoivan kuulon' se toimi aika hyvin,kunnes emanta huomasi minulla olevan sellaisen.sitte se yllattaen lakkasi toimimasta??
mitahan loytais tilalle??
- Nanni
alan oikein elämään syksyllä, syytä en tiedä.
Olen aina ollut hirveän energinen syksyllä.
Luovuuteni on suurin silloin, teen kaikkea mahdollista syksyisin. Suunnittelen, sisustan,
luen, kirjoitan, ulkoilen paljon enemmän kuin muina vuoden aikoina. Olen hyvin energinen silloin.
Muutaman viime vuotena olen jopa kyllästynyt kesään ja sen mukana tuomaan levottomuuteen.
Ehdkä siine piileekin arvoitus, miksi olen syksy ihminen, pääsee takaisin "normaalikuvioihin". - pate-teikka
tykkään kovasti. Parasta on se kun saa puolukassa ollessaan istahtaa kannonnokkaan kahvia juomaan ja antaa reippaan tuulen hivellä kesän hiet huut hittoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1621374
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä40965Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38705- 14620
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28612- 35604
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver19580Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30567Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17553