Taas on uusi aamu ja aamutoimet kunnialla hoidettu
Kun aamulla heräsin siinä 5 jälkeen niin hiivin hiljaa makuuhuoneesta ja laitoin ovet kiinni, niin että voin rauhassa tehdä aamujuttujani kenenkään muun häiriintymättä.
Juttelin hämärässä miehen lentolaukulle jota luulin koiraksi kun se nökötti samassa nurkassa keittiössä jääkaapin vieressä, missä koira yleensä. Ajattelin että onpa tuokin otus huonolla tuulella aamulla kun ei edes häntä heilu, ennenkuin huomasin virheeni - no tulipa tervehditty laukku heti aamulla, kohteliaisuus ennen kaikkea - koirasta ei näkynyt hännän heilaustakaan.
Keitin cappucinon ja hiippailin kuistille tupakille (hyi minua)!!!!
Huomasin että hyvin on pimeää vielä siihen aikaan, koirakin ilmestyi pihalle kun olin jättänyt oven raolleen. Nautin suunnattomasti kun sain istua hetken kuistilla ja katsella uuden aamun koittoa (vaikka olikin pilkkosen pimeää), mutta jo pelkkä ajatus siitä että kohta on aurinko nousemassa saa minut aina yhtä onnelliseksi.
Kesäaamut ovat parhaita, kun linnut laulavat ja aurinko paistaa...vaikka syksyihminen olenkin.
Laitoin koneet päälle, kun meillä on yösähkö ja tulee paljon halvemmaksi pestä pyykit ja astiat ja laittaa kuivaaja päälle vielä yösähkön aikaan.
Silitin julmetun määrän pyykkiä kiroillen että miksi he...tissä miehillä pitää olla kauluspaitoja - maailman kamalin keksintö !!!!!!
Sitten vasta aloin lukemaan aamun lehteä ja sen luettuani hiippailin koneelle hommiin. Jossa ehdin taas tekemään töitä pari tuntia, ennenkuin avasin suomi24 50 palstan..
Olen ilta-uninen ja usein menen nukkumaan jo kymppi-uutisten jälkeen, joskus tulee valvottua myöhempään, tosin hyvin harvoin, nukkumaan menosajastani huolimatta kuitenkin herään jo viiden maissa aamulla - johtuneen siitä että työssä ollessani jouduin aina nousemaan heti viiden jälkeen. Edelleenkin teen työni koneella yleensä aamulla aikaisin.
Ei kovinkaan mielenkiintoinen kertomus, mutta ihan mielenkiinnosta kysäisisin teidän muiden aamutottumuksista - onko aamut parasta aikaa, vai onko hirvistyttävän karmeata yleensäkin nousta ylös lämpimästä vuoteesta.
Ja se joka taas haluaa vastata että mitä v...ua se kenellekään kuuluu koska herään, voi jättää vastaamatta - kiitos...
Uusi aamu
44
2435
Vastaukset
niin kuin joka aamu vaimon ääneen " herää rakas aamunpala on valmis "..sitten hän meni selälleen vuoteen viereen...siis enhän minä voi paljaita jalkojani kylmälle lattialle laskea...auts..ei se oikeesti noin mennyt...joku luulee nyt että provoon....
Hyvää huomenta sinulle !!!- Marion.T
Kyllä sinulla olisikin hyvin asiat jos noin hieno palvelu olisi, ei kai vain ole toisinpäin :))
Minä en juurikaan viitsi miehen eteen aamulla muuta tehdä kun aamuteet keittää ja heittää pari kuivunutta paahtoleipää eteen ...ei mene hyvin minunkaan ukollani..ei ihme että on matkustanut ympäriinsä koko meidän avioliiton ajan, hotellissa on sentäänn kunnon aamiaispöytä..:DDD
Joten huomenta vain sinullekin, aurinko paistaa ja mä lähden työkeikalle...palailen joskus illansuussa !!
Jatkakaa ilman suurempia taisteluja taas tätäkin päivää.... - Jermu
vai vai oliko se harhaa!!! Kjäh!
vitsi vitsi..
- Loistava.polku
Minullakin oli kiva aamu.... Nautin auringon noususta kattojen ylle kahvimukin ja tupakin kanssa parvekkeella istuskellen. Katselin kaupungin heräämistä puoli seitsemän aikaan ja huomasin että Sörkan metroaseman lehdenjakaja oli hankkinut villakynsikkäät syysaamuun.
Sitten koirien kanssa aamulenkille, vielä tämän viikon pärjäävät ilman takkia vaikka karvattomia ovatkin rassut. Tavattiin yli-innokas bokserinpentu ja tulin hyvälle tuulelle kun elukat oli niin hilpeissään kaikki.
Ja sitten eiku työpaikkaa kohti, tallaamaan neljä kilsaa halki Helsingin.... Onneksi mulla on kiva puhelin josta voin kunnella kuulokkeilla radiocityä siinä kävellessä. Niillä on hauskoja aamuohjelmia. Joku ulkomaanpoitsu kysyi tietä ja käveltiin yhdessä hetkinen.
Espalla saa aina pelätä henkensä puolesta kun valot ei toimi ja katu täynnä monttuja.... Selvisinpäs!
Ja nyt sitten tässä taas. Huomenta.- Marion.T
uusi aamu on aina uusi alku, itse lähden myös työhön päiväksi, ja se on hienoa se - siis ihan oikeasti on :))
- Hemuli
PAITSI se tupakka...
- Taatto
Näin vapaaehtoisena oloneuvoksena passaan puoliskon baanalle. Keitän aamukahvit, kattaan pikkujutut pöytään ja otan puoliskon aika vaativan päiväohjelman rentouttamismielessä puheeksi. Hienoa aamupalavereissa on, että hän aidosti arvostaa näkemyksiäni, vaikkakaan en hänen alaansa sisältäpäin tunne. Valmistan päivällisen ja illemmalla sitten puramme hänen päivän työsuoritteitaan. Kaiken kruunaa ns "bebakihnu" (jollei muuta mieleen satu tulemaan) vuoteeseen mennessämme.
- Marion.T
Voisko se sun puoliskos vaihtaa sinut vähäksi aikaa tänne meille, se sais tilalle ihan mukiinmenevän miehen, joka ei kyllä pahemmin passaa, mutta on se muuten ihan mukava....
Odotan innolla etä minuakin joku palvelisi tuolla tavalla....:DDDD - Taatto
Marion.T kirjoitti:
Voisko se sun puoliskos vaihtaa sinut vähäksi aikaa tänne meille, se sais tilalle ihan mukiinmenevän miehen, joka ei kyllä pahemmin passaa, mutta on se muuten ihan mukava....
Odotan innolla etä minuakin joku palvelisi tuolla tavalla....:DDDDUkot vaihtoon vähäks aikaa. Mitäs sitten kun mun pitäis lähtee takasin. Oliskohan molemmille suuri helpotus vai anottaisko jatkoaikaa.
- Marion.T
Taatto kirjoitti:
Ukot vaihtoon vähäks aikaa. Mitäs sitten kun mun pitäis lähtee takasin. Oliskohan molemmille suuri helpotus vai anottaisko jatkoaikaa.
Onhan telkkarissa se vaimot vaihtoon juttu, mikseikäs sitten ukot vaihtoon saman tien :DD
- Taatto
Marion.T kirjoitti:
Onhan telkkarissa se vaimot vaihtoon juttu, mikseikäs sitten ukot vaihtoon saman tien :DD
Pari ehtoa. Ensimmäinen. En vois olla pussaamatta.
- Marion.T
Taatto kirjoitti:
Pari ehtoa. Ensimmäinen. En vois olla pussaamatta.
mikä se toinen ehto olisi :DDDD
- Taatto
Marion.T kirjoitti:
mikä se toinen ehto olisi :DDDD
Bebakihnu.
- Marion.T
Taatto kirjoitti:
Bebakihnu.
menin sanattomaksi:DDDD
- on mennyt
olen paukuttanut viestejä usealle palstalle
ja saanut monelta päreet palamaan.
En ymmärrä miten herkkänahkaisia toiset ovat
ja lisäksi lähtevät aina mukaan vedätyksiini.
Täällä käyn aina lueskelemassa enkä vedättele.
Sanoisin jotta 50 palstalla yleensä asiallisinta
keskustelua.
Nauran toisinaan ääneen kun jollain päreet palaa totaalisesti.- Taatto
Ihan omaa kivaa.
- Jermu
tankissani ja kuten aina, löin pääni siihen painemittariin..Perskeles. K
äynnistin koneen ja lähdin aamuajelulle. Syksyinen aamukaste, jonka ylitse telaketjut jyräävät..Siinä on tunnelmaa !!!- Taatto
Painemittari tälle päivälle näytti?
- Jermu
Taatto kirjoitti:
Painemittari tälle päivälle näytti?
nousevaa painetta tasa-arvoissa ja toisella mittarilla on (testotaso) se näytti kanssa kohoavaa. Tästä tulee selkeästi tappelus miehisten arvojen puolesta. Näin mää eppäilen....
- multiNikkix
Jermu kirjoitti:
nousevaa painetta tasa-arvoissa ja toisella mittarilla on (testotaso) se näytti kanssa kohoavaa. Tästä tulee selkeästi tappelus miehisten arvojen puolesta. Näin mää eppäilen....
Olen vuosilomalla ja tunnettu aamuhitauteni on saanut vasta toisen kuuman kahvimukin nenäni eteen. Tunnustelen omia estrogeenitasojani, onkohan sitä vielä.... eppäilyttää...
- Taatto
Jermu kirjoitti:
Siinä tuen. Jouduin aiheesta jo tänään vähän sumpeilla vääntämään.
- Jermu
multiNikkix kirjoitti:
Olen vuosilomalla ja tunnettu aamuhitauteni on saanut vasta toisen kuuman kahvimukin nenäni eteen. Tunnustelen omia estrogeenitasojani, onkohan sitä vielä.... eppäilyttää...
ja täydellisen hienolta tuntuu taas.
Ompas hienoa olla taas vauhdissa. - Jermu
Taatto kirjoitti:
Siinä tuen. Jouduin aiheesta jo tänään vähän sumpeilla vääntämään.
ja siinä sanotaan, niinkuin asia oikeasti on. Kyllä jämpti on näin!
- Illan virkkuna...
Onhan toki se aamu kaunis, sen myönnän, mutta vasta sitten kun on saanut taisteltua itsensä liikkeelle sängyn autuaasta lämmmöstä.
Mulle se herääminen on käsittämättömän vaikeaa!!
Illalla menin petiin jo hyvissä ajoin, ei se heräämisen tuska johdu unenpuuttesta!
Minulla on kiva työ, nautin siitä suunnattomasti, eli ei sekään ole syynä siihen, että herääminen on vastenmielistä..
Muutenkin elämä hymyilee koko ajan...
Olenkohan vain niin hemmetin raskasuninen vai mistä tää johtuu?
Kateeksi käy niitä jotka heti herätessään ovat tarmoa ja puhtia täynnä.Ikää kun tulee riittävästi,niin unentarve vähenee,ja aamuisin on peipponen.
Vielä siitä terveydestä,sinulla ei ole suurempia eikä ilmeisesti pienempiäkään kolotuksia,joten "kärsi"heräämisistäsi ja ole "kateellinen",vielä kun asiasi on noin hyvin.
Tämä ei aivan vakavaksi tarkoitettu mielipide,mutta moni varmasti vaihtais hyviin unenlahjoihin vähäunisuutensa.
Se tarmokkuus ja puhti on usein "pakon sanelema",ettei vastaavasti turhaudu odottelemalla,että olisi säällinen aika herätä,siis ajankuluksi sitä touhuilee mieluummin,kuin pyörii sängyssä.
- Talisker
Aamupäivällä käynti Silakkamarkkinoilla ja kirja ALE:ssa.Iltapäivällä ehkä pyöräilyä.
Ruokaakin kai olis tehtävä perheelle,ihme porukkaa,joka päivä kiljuvat ruoan perään:)
No tänään kyllä syödään kauppatorin "matalalta" pyydettyä saalista.- Marion.T
oma päiväni oli vähemmän rauhoittava, alku meni ihan mukavasti, mutta sitten iltapäivällä tytär soitti, että pitäisi saada sohva vietyä varastoon, mutta ei yksin jaksa - hitto soikoot me raahattiin se hemmetin suuri vanha sohvanrähjä sen kellariin ja tehtiin tunti töitä että saatiin se mahtumaan kellarin muutamasta ovesta läpi.
Sitten loppujen lopuksi se rehjake ei mahtunutkaan koko kellarikoppiin.....ei sitten millään...ÄÄÄÄHHH - me raahattiin se takaisin sen kämppään ja samantien puutarhan-ovesta pihalle - nyt sillä on komea koiran syömän nahkasohva etupihalla.
Se asuu ensimmäisessä kerroksessa ja sillä on oma piha ja siihen sateettomaan nurkkaan se mahtui oikein hyvin....
Siunatkoon mikä homma ihan tyhjän takia....
Joten vaikka aamu alkaa hyvin ja päiväkin menee hyvin, niin aina on yllätyksiä odotettavissa :))
- n52
Mun aamu alkoi hiukka hitaasti,mutta ei hätiä sillä kun ottaa mukin kahvia ja pysähtyy hetkeksi (mökötys aamuina)muistuttamaan itseään,että heräsinkö lämpöisestä ja onko mulla rakkaita joilta saan rakkautta ja joille voin itse antaa hellyyttäni,niin voisiko yksikään aamu alkaa paremmin!
Siis:Elämä on UPEAA!!VAUTSI VAU!!!
Ps.
Syksyn aurinko lämmittää....=)- Setä
Kiva kun voit hyvin!
Oma aamuni ihan arkinen,kahvin jälkeen pikakävely töihin ja sitä rataa
Illallista odottelen,on luvassa sienikastiketta! - n52
Setä kirjoitti:
Kiva kun voit hyvin!
Oma aamuni ihan arkinen,kahvin jälkeen pikakävely töihin ja sitä rataa
Illallista odottelen,on luvassa sienikastiketta!Sulla herkkua tiedossa.Mä söin äsken Suppilovahveroista tehtyä keittoa.Saat arvata kerran oliko hyvää(hitsin helppo tehdä muuten)ja nyt pakko mennä tekemään pieni kävelylenkki kun on hiukka ähky olo....=)
Ihan hauska aamu oli minullakin. Esson baarissa oli ihan hyvät aamutarinat, ja yksi keskari antoi lisää uskoa elämään. Kyllä se siitä lähti taas hyvin käyntiin, vaikka Suhina Lempikään ei ollut tänään kirittämässä.
- Marion.T
Se taisi olla koko päivän ottamassa aurinkoa, kyllä niin komea päivä oli - ja siunatkoon sentään on jo lokakuu !!
Minkähänlaista on joulukuussa...
- redmerle
Yleensä kännykkä herättää puol viiden aikaan ja ylösnousu on täyttä tuskaa.
Pieni karvakorva on alkanut ennakoimaan kännykän soittoaikaa ja aloittaa vinkumisen ja sängynreunalle pomppisen hetkeä ennen.Jos metelöinti ei tuota tulosta niin naskalihampaiden nipitys takuuvarmasti:)
Hortoilu keittiöön silmät unipölyssä,kahvinkeitin päälle.Palttoo niskaan ja tossut jalkaan.Takkuturkin kanssa pihalle hytisten tekemään riemunhyppelyjä ja nuuskimaan raikasta ilmaa.
Huomattavsti virkistyneenä kahville vessassa käynnin jälkeen.Radio auki.Aamueväs karvakorvalle ja kissalle.Tässä vaiheessa mies menee vessaan.Mies tulee vessasta ja istuu kahville.Minä vedän työkamppeet niskaan ja menoksi.
Vähän ennen kahdeksaa käyn tarkistamassa ovatko muksut muistaneet herätä,onko reput ja kamppeet kasassa ja taas karvakorvalla on hätä.
Aika hulinaa nuo aamut ovat.Iltahetket ovat melkein parempia,kun kenelläkään ei ole kiire minnekkään paitsi tietysti karvakorvalla:)
Valoisaan aikaan aamukahvi maistuu parhaalle kiikussa kotikuusen juurella istuskellen ja lintujen aamukonserttia kuunnellen:)- Loistava.polku
Minä luulin että se karvakorva oli mies.... siis ennen kuin luin tekstin tarkemmin ja loppuun asti.
- Remmari ek
Miksi silität miehesi paidat? En tunne enää ketään miestä, jonka vaimo suostusi silittämään hänen paitansa. Kaikki joko silittävät itse, vievät pesulaan tai jättävät silittämättä. Itse harrastan nykyisin enää kahta viimeksimainittua. (Sen vuoksi ostan aina keinokuitusekoitteisia paitoja.)
Sitävastoin tunnen erään naisen, joka silittää paitojen lisäksi myös miehensä trikoiset alusvaatteet ja sukat. Sitä minä en kyllä käsitä! Miksi niitä silittämään?- Marion.T
Kai sitten olen jonkinsortin nörtti :))
Jotenkin se paitojen silitys vain on aina ollut minun asiani, vaikka sitä sydämestäni inhoankin, uskon että monet muutkin naiset silittävät miestensä paitoja - housuihin en koskekaan enkä taatusti silitä alusvaatteita enkä sukkia...Hui - pois se minusta.... - Taatto
Silittää paidat ja kalsarit, sukkia ei sentään.
Sanoo näkevänsä paidoista kun mies on hyvässä hoidossa. Varmistaa kuulemma vielä sen, ettei muille naisille tule hoivaamisvietti mieleen ryppyisen paidan takia. - Remmari ek
Taatto kirjoitti:
Silittää paidat ja kalsarit, sukkia ei sentään.
Sanoo näkevänsä paidoista kun mies on hyvässä hoidossa. Varmistaa kuulemma vielä sen, ettei muille naisille tule hoivaamisvietti mieleen ryppyisen paidan takia.Vaimosi sanoo: "Varmistaa sen, ettei muille naisille tule hoivaamisvietti mieleen ryppyisen paidan takia."
Senkös takia jotkut daamit minun työpaikallani ovat alkaneet suhtautua minuun niin huolehtivasti ja äidillisesti?
Olin tässä pari päivää sitten erään asiakkaan luona. (Silloin minulla oli päälläni pesulassa pesetetty paita.) Asiakas huomautti, että olen aina korrektisti pukeutunut. Ei minun auttanut sanoa muuta kuin, että minulla on aina samat vaatteet.
Koska olen taas lihonnut, niin minulla on vain yksi puku, joka enää mahtuu päälleni, ja sekin alkaa käydä ahtaaksi. Pidän takin napit aina "rennosti" auki, jotteivät ihmiset huomaisi minun pursuavan vaatteistani ulos.
Aamutakkini vyökin alkaa kohta loppua. Aamutakki sentään vielä yltää ruhoni ympäri. - Remmari ek
Marion.T kirjoitti:
Kai sitten olen jonkinsortin nörtti :))
Jotenkin se paitojen silitys vain on aina ollut minun asiani, vaikka sitä sydämestäni inhoankin, uskon että monet muutkin naiset silittävät miestensä paitoja - housuihin en koskekaan enkä taatusti silitä alusvaatteita enkä sukkia...Hui - pois se minusta....Nuorana olin taitava prässäämmän housujani. Nyt en enää kartakaikkiaan osaa! Niihin tulee aina kaksoisprässit.
Kerran yritin harsia puntit siten, että prässi tulisi oikeaan kohtaan, mutta mitä tapahtuikaan: harsimisen jäljet jäivät näkyviin! -- Pitäisi varmaankin ottaa käyttöön vanhan kansan konsti eli panna pöksyt patjan alle yöksi. Isäni teki niin, ja hänellä oli aina prässätyn näköiset housut. - Taatto
Remmari ek kirjoitti:
Vaimosi sanoo: "Varmistaa sen, ettei muille naisille tule hoivaamisvietti mieleen ryppyisen paidan takia."
Senkös takia jotkut daamit minun työpaikallani ovat alkaneet suhtautua minuun niin huolehtivasti ja äidillisesti?
Olin tässä pari päivää sitten erään asiakkaan luona. (Silloin minulla oli päälläni pesulassa pesetetty paita.) Asiakas huomautti, että olen aina korrektisti pukeutunut. Ei minun auttanut sanoa muuta kuin, että minulla on aina samat vaatteet.
Koska olen taas lihonnut, niin minulla on vain yksi puku, joka enää mahtuu päälleni, ja sekin alkaa käydä ahtaaksi. Pidän takin napit aina "rennosti" auki, jotteivät ihmiset huomaisi minun pursuavan vaatteistani ulos.
Aamutakkini vyökin alkaa kohta loppua. Aamutakki sentään vielä yltää ruhoni ympäri.Työpaikoilla ja muuallakin. Jos aihio (mies) on heidän mielestään jalostettavissa, he saattavat saada kimmokkeen ryppyisestä paidasta.
- ulkosuomalainen**
Mieheni on silitys hullu ja onneksi silittaa paitansa ja alusvaatteensa itse.Kavimme sukuloimassa jenkkilassa ja aamulla mieheni pyysi kayttaa silitys rautaa,rouva vastasi: ei meilla ole silitetty vaatteita aikoihin onkohan meilla edes moita kapistusta.No loytyihan ullakolta iankuinen silitysrauta ja ukko silitteli paitansa ja pani ne henkarille,luulin jo etta joudumme ostamaan uuden vahilla taaloilamme.
- annina.2
Ihan kiva juttu sulla, itse olisin kyllä enempi aamu-uninen....
- uzma
galleriassa tutustumassa sinuun,olet tyttareni kaima,meilla on ainkin 10 tuota laulua Annina,viel valvothan kulta Annina
- on kyllä
uzma kirjoitti:
galleriassa tutustumassa sinuun,olet tyttareni kaima,meilla on ainkin 10 tuota laulua Annina,viel valvothan kulta Annina
Hei! No itse asiassa tämä on nimimerkki, mutta Annina ei ole kovin kaukana omastanikaan nimestä.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu832032Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3941811- 591808
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691475Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681354Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101350Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä751317- 671253
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141123KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1011107