UVI vastasi tiedusteluuni, että jos oleskelulupa-hakemus jätetään suomen kansalaisen puolison kotimaassa niin puoliso ei voi tulla suomeen odottamaan päätöstä ja päätöksen tekee uvi. Mikäli oleskelulupahakemus jätetään suomessa, niin päätöksen tekee paikallispoliisi ja silloin odotetaan päätöstä suomessa. Kumpaa kautta menisi nopeammin? Saako maistraatista suoraan englanninkielisenä esteettömyystodistuksen ja väestörekisteriotteen vai pitääkö itse käännättää?
Oleskelulupa
35
3525
Vastaukset
- Daye
Kyllä maistraatista saada englanniksi myös esteettömyystodistus sekä väestönrekisteriote.
Jos puolisosi ei ole suomessa, yrittäkää saada hänelle vierailuviisumi, ja sen jälkeen oleskelulupa hakemus sisälle paikalliselle poliisilaitokselle.
Onnea matkaan!- aviopuolisolle
oli ajatuksena ja sitten paikallispoliisin päätöstä odoteltaisiin. Onko kokemuksia kuinka nopeasti paikallispoliisi ratkaisee oleskelun vai onko heillä ja uvi'lla mitään merkittävää eroa asian lopputuloksen kannalta? Tuleeko uvi'sta helpommin käännytyspäätöksiä?
- seuraan...
aviopuolisolle kirjoitti:
oli ajatuksena ja sitten paikallispoliisin päätöstä odoteltaisiin. Onko kokemuksia kuinka nopeasti paikallispoliisi ratkaisee oleskelun vai onko heillä ja uvi'lla mitään merkittävää eroa asian lopputuloksen kannalta? Tuleeko uvi'sta helpommin käännytyspäätöksiä?
... millaisia vastauksia saat (toivottavasti asiasta jotain tietäviltä). Sillä itsekin olen miettinyt näitä kysymyksiä. Jostain minulle on tullut sellainen kuva, että mikäli asia hoidetaan niin, että ulkomaalainen kumppani tulee suomeen lomalle ja täällä mennään naimisiin ja jätetään oleskelulupahakemus, niin helpommin tulee hylky, kuin jos molemmat odottaisivat kiltisti omassa kotimaassaan. Siis vaikka laissa sanotaankin, että oleskelulupapäätöstä voi odottaa puolison kotimaassa.
- mun mielestä
Se kuinka nopeasti paikallipoliisi ratkaisee oleskelulvan riippuu siitä missä kaupungissa olette, ja onko siellä ruuhkaa tuolla puolella. 'En usko että lopputuloksella on eroa, mutta sanoisin että on varmasti nopeampaa kuin uvin päätös.
-odotin 9kuukautta- - eräs odottelija vainen
Mieheni on kotimaassaan ja haki juuri oleskelulupaa toissaviikolla sieltä käsin. Mulle sanottiin paikallispoliisissa että jos täältä käsin sitä hakee, kielteinen päätös tulee helpommin. Mene ja tiedä sitten siitäkin. Mitä tarkoitit esteettömyystodistuksella, meinaatko mennä naimisiin täällä sen kumppanisi kaa?
- vastaus
eräs odottelija vainen kirjoitti:
Mieheni on kotimaassaan ja haki juuri oleskelulupaa toissaviikolla sieltä käsin. Mulle sanottiin paikallispoliisissa että jos täältä käsin sitä hakee, kielteinen päätös tulee helpommin. Mene ja tiedä sitten siitäkin. Mitä tarkoitit esteettömyystodistuksella, meinaatko mennä naimisiin täällä sen kumppanisi kaa?
jos avioidut niin sinullahan täytyy olla todistus siitä ettet ole jo naimisissa tai mikäli olet ollut niin siinä näkyy myös avioeroajankohta. Ilman esteettömyystodistusta et voi avioitua. Ja siinä täytyy olla myös apostille (sinetti).
- Daye
Hei!
Itse haimme oleskelulupaa paikallispoliisilta, ja noin vuoden saada päätös. Tosin, sukulaisemme haki suomalaisen vaimonsa kanssa paikallispoliisilta ja saivat luvan 2 viikossa. Ihan riippuu siitä, onko kaikki paperit kunnossa kun hakemus jätetään. Päätöksien perusteet pitää olla kaikkialla samat, riippumatta siitä missä hakemus on jätetty.
Poliisi ei tietääkseni tee käännytyspäätöksiä. Jos on pienikin epäilys, paperit lähetetään uviin käsiteltäväksi.
Toivottavasti tämä vastaa edes jonkin verran kysymykseesi.
Daye
- haet
esteettömyystodistusta, mitä varten? etkö jo ole naimisiin mennyt?
- naimisissa jo
niin mä oon itse naimisissa jo, joten jäin ihmetteleen et mitähän hittoo varteen sitä tarvii oleskelulupaa hakiessa.
Mieheni juuri haki oleskelulupaa tosiaan kotimaassaan ja oon neuvojen tarpeessa, mitä mun pitäis tehdä. Mulle on sanottu jotain et mennä maistraattiin suomeksi käännetyn avioliittokirjan kaa mut en tiiä mitä varten. Sit mun pitäis laittaa hakemus täältä käsin kanssa UVI:iin ja käännetyn avioliittotodistuksen kanssa faxilla...sit oottaa et ne ohjaa paikallispoliisille...odottelen vaan lisää neuvoja. Kuulemma voi tulla kova taisto... - saman kokenut
naimisissa jo kirjoitti:
niin mä oon itse naimisissa jo, joten jäin ihmetteleen et mitähän hittoo varteen sitä tarvii oleskelulupaa hakiessa.
Mieheni juuri haki oleskelulupaa tosiaan kotimaassaan ja oon neuvojen tarpeessa, mitä mun pitäis tehdä. Mulle on sanottu jotain et mennä maistraattiin suomeksi käännetyn avioliittokirjan kaa mut en tiiä mitä varten. Sit mun pitäis laittaa hakemus täältä käsin kanssa UVI:iin ja käännetyn avioliittotodistuksen kanssa faxilla...sit oottaa et ne ohjaa paikallispoliisille...odottelen vaan lisää neuvoja. Kuulemma voi tulla kova taisto...Onko avioliittosi rekisteröity täällä? Jos ei ole, niin sitten sinun pitää mennä maistraattiin suomeksi käännetyn avioliittotodistuksen kanssa.
Miksi miehesi ei yrittänyt hakea viisumia ja jos sen olisi saanut tullut tänne ja sitten olisitte hakenut paikallaispoliisilta oleskelulupaa?
Miksi te molemmat laitatte hakemuksen Uviin?Yksikin riittä joko sinun laittama täältä tai miehesi laittama.
Kun miehesi on nyt laittanut hakemuksen lähetystön kautta Uville niin paikallispoliisi ei tee asialle mitään vaan Uvi antaa(jos antaa) luvan. Se onkin sitten aivan eri stoori.
Pitkä aika kuitenkin teillä on edessä. Meillä meni lähemmäs 2v. ennenkuin mieheni sai luvan ja sen ajan asuimme erillämme. - Ei naimisissa
saman kokenut kirjoitti:
Onko avioliittosi rekisteröity täällä? Jos ei ole, niin sitten sinun pitää mennä maistraattiin suomeksi käännetyn avioliittotodistuksen kanssa.
Miksi miehesi ei yrittänyt hakea viisumia ja jos sen olisi saanut tullut tänne ja sitten olisitte hakenut paikallaispoliisilta oleskelulupaa?
Miksi te molemmat laitatte hakemuksen Uviin?Yksikin riittä joko sinun laittama täältä tai miehesi laittama.
Kun miehesi on nyt laittanut hakemuksen lähetystön kautta Uville niin paikallispoliisi ei tee asialle mitään vaan Uvi antaa(jos antaa) luvan. Se onkin sitten aivan eri stoori.
Pitkä aika kuitenkin teillä on edessä. Meillä meni lähemmäs 2v. ennenkuin mieheni sai luvan ja sen ajan asuimme erillämme.Onko muuten pakko mennä naimisiin ennenkun sen oleskelulupa hakemuksen laittaa paikalliselle poliisille vai onko sillä mitään merkitystä? Meillä turistiviisumi-lupa vetämässä ja tarkoitus olis myös hakea sitten kun hän suomeen pääsee oleskelulupaa paikalliselta poliisilta.
- Naimisissa
Ei naimisissa kirjoitti:
Onko muuten pakko mennä naimisiin ennenkun sen oleskelulupa hakemuksen laittaa paikalliselle poliisille vai onko sillä mitään merkitystä? Meillä turistiviisumi-lupa vetämässä ja tarkoitus olis myös hakea sitten kun hän suomeen pääsee oleskelulupaa paikalliselta poliisilta.
perusteella hakisitte oleskelulupaa jos ette ole naimisissa?
- naimisissa oon
saman kokenut kirjoitti:
Onko avioliittosi rekisteröity täällä? Jos ei ole, niin sitten sinun pitää mennä maistraattiin suomeksi käännetyn avioliittotodistuksen kanssa.
Pitkä aika kuitenkin teillä on edessä. Meillä meni lähemmäs 2v. ennenkuin mieheni sai luvan ja sen ajan asuimme erillämme.On se rekisteröity, vein avioliittokirjan näytille kääntämättömänä ja kyllä ne sen rekisteröivät. Toisena kielenä oli ranska. Kyllä ne sen hyväksyi ja rekisteröivät, mut kaipa pitää viel viedä se suomenkielinen versio varmuuden vuoksi...
Semmoinen juttu sen viisumin kanssa, nykyään ehdot on kovat myös sen saamiseksi. Hän on tällä hetkellä työtön, joten sen takia ei saanut sitä. Oli silleen vähän huono aika hakea sitä juuri. Ja mulle sanottiin paikallispoliisissa näin että helpommin saa oleskeluluvan, jos hakee sitä siitä maasta käsin jossa hän asuu. En tiiä, voihan ne kusettaa siinäkin. Täällä hän ei voisi työskennellä ilman lupaa ja sekin olisi yksi ehto sitten saada oleskelulupa.
En tiiä, näin mulle on väitetty että munkin pitäisi samaan aikaan hakea hänelle sitä, et se nopeuttais prosessia ja senkin että kaikki voi kusettaa mua näissä täälläkin.
Sen uskon kyllä että pitkä aika on tulossa odottaessa oleskelulupaa. On nämä mutkikkaita juttuja.
- Aviopuolisolle
Olen lähdössä siis juuri mieheni kotimaahan missä meidän on tarkoitus avioitua viikon sisällä.(kunhan saan noi paperit mukaani) Suomeen takaisin tullessa on avioliitto rekisteröitävä välittömästi ennenkuin voi hakea oleskelulupaa perhesiteen perusteella. Kannattaisi varmaan anoa viisumi ja hakea oleskelulupaa sitten paikallispoliisilta (asun pienehkössä kaupungissa missä ei ruuhkaa juuri ko. lupajonossa). Mitenköhän poliisi suhtautuu asiaan kun mieheni on kerran ollut luvattomasti maassa ja saanut pienet rapsut/sakot liikenteessä. Mitään rikollista taustaa ei siis ole missään nimessä, mutta tästä luvattomasta maassakäynnistä on vain todisteena tämä pienen pieni päiväsakko..Onko kellään kokemuksia?
- naimisissa oleva mut erillä...
Kyllähän tuo voi vaikuttaa jonkun verran...
- moi vaan
En oikeen usko, että saisi viisumia. Jos on tuollainen rikekin. Voin sanoa, turhaa ajanhukkaa viisumin hakeminen.
Menin kanssa mieheni kotimaassa naimisiin, ja yritin viisumia miehelleni, mutta suurlähetystöstä kysyttiin, aikooko mieheni jäädä Suomeen ja hakea oleskelulupaa, vastasin myöntävästi, ja sanoivat ettei myönnä viisumia. Pitää hakea oleskelulupaa.
Aikaa kului turhaan viisumin kanssa.
Voin myös sanoa, UVI takertuu tuohon laittomaan maassaoloon, ja uskon että asia menee varmasti hallintooikeuteen.
UVI on todella kielteinen laitos!! Pistä paljon todisteita mukaan, ja onnea matkaan!!
Eikä poliisi sitä päätöstä tee, UVI sen tekee!! - wwwnational
Onnea uuden elämän alkuun ambomaalle..
- ?!?!?!?
moi vaan kirjoitti:
En oikeen usko, että saisi viisumia. Jos on tuollainen rikekin. Voin sanoa, turhaa ajanhukkaa viisumin hakeminen.
Menin kanssa mieheni kotimaassa naimisiin, ja yritin viisumia miehelleni, mutta suurlähetystöstä kysyttiin, aikooko mieheni jäädä Suomeen ja hakea oleskelulupaa, vastasin myöntävästi, ja sanoivat ettei myönnä viisumia. Pitää hakea oleskelulupaa.
Aikaa kului turhaan viisumin kanssa.
Voin myös sanoa, UVI takertuu tuohon laittomaan maassaoloon, ja uskon että asia menee varmasti hallintooikeuteen.
UVI on todella kielteinen laitos!! Pistä paljon todisteita mukaan, ja onnea matkaan!!
Eikä poliisi sitä päätöstä tee, UVI sen tekee!!Kiva tietää, että kielteinen päätös tulee helposti jos mies tulee viisumilla tänne, sitten naimisiin ja oleskelulupa vetämään tyylillä.
Mieheni kotimaassa ei ole mitään Suomen konsulaattia ym, missä hän voisi lupaa hakea, joten ajattelimme helpomman tavan olevan juuri tuo, koska ollaan tähän mennessä oltu liian kauan jo erossa ja olisi pian jo korkea aika päästä yhteen(edes jotenkin, kun matkustaminen kummallekkin nyt mahdotonta).Uskokaa tai älkää mutta viimeksi ollaan todella oltu yhdessä melkein 2vuotta sitten, sen jälkeen vain pystytty olemaan yhteydessä sähköpostein, puhelimitse,tekstarein ja chatin kautta. Miten senkin nyt sitten todistaa UVI:lle, että ei tehty mitään valeliittoa vain saadaksemme hänelle oleskeluluvan, vaan ihan oikean rakkauden tähden. - laitetaan
?!?!?!? kirjoitti:
Kiva tietää, että kielteinen päätös tulee helposti jos mies tulee viisumilla tänne, sitten naimisiin ja oleskelulupa vetämään tyylillä.
Mieheni kotimaassa ei ole mitään Suomen konsulaattia ym, missä hän voisi lupaa hakea, joten ajattelimme helpomman tavan olevan juuri tuo, koska ollaan tähän mennessä oltu liian kauan jo erossa ja olisi pian jo korkea aika päästä yhteen(edes jotenkin, kun matkustaminen kummallekkin nyt mahdotonta).Uskokaa tai älkää mutta viimeksi ollaan todella oltu yhdessä melkein 2vuotta sitten, sen jälkeen vain pystytty olemaan yhteydessä sähköpostein, puhelimitse,tekstarein ja chatin kautta. Miten senkin nyt sitten todistaa UVI:lle, että ei tehty mitään valeliittoa vain saadaksemme hänelle oleskeluluvan, vaan ihan oikean rakkauden tähden.kun ei ole ns.yhteisasumista. Tapaamiset pitkiä lomareissuja jne.tosi vaikeeta kun ei voi muuttaa hänen kotimaahansa ja hän ei pääse tänne. Kallista ovat tapaamiset ja yhteydenpito. Lienekkö perää siinä, että uvi ei edes kysy tai ole kiinnostunut ensitapaamisen jälkeisistä tapaamisista ja pitääkö niitä todistaa muutoinkin kuin lentolipuin tai passimerkinnöin? Mitä kokemuksia teillä on oleskelulupien täyttämisestä ja haastatteluista uvi:ssa sekä lopputuloksia näihin. Onko käännytys todennäköinen jos ei voi todistaa tapaamisia muutoin kuin valokuvilla?
- vielä
laitetaan kirjoitti:
kun ei ole ns.yhteisasumista. Tapaamiset pitkiä lomareissuja jne.tosi vaikeeta kun ei voi muuttaa hänen kotimaahansa ja hän ei pääse tänne. Kallista ovat tapaamiset ja yhteydenpito. Lienekkö perää siinä, että uvi ei edes kysy tai ole kiinnostunut ensitapaamisen jälkeisistä tapaamisista ja pitääkö niitä todistaa muutoinkin kuin lentolipuin tai passimerkinnöin? Mitä kokemuksia teillä on oleskelulupien täyttämisestä ja haastatteluista uvi:ssa sekä lopputuloksia näihin. Onko käännytys todennäköinen jos ei voi todistaa tapaamisia muutoin kuin valokuvilla?
Valokuvat, matkaliput, eipä siinä oikein muuten voi todistaa.
Miksi et menisi avioon mihesi kotimaassa, jossa järjestätte kunnon hääjuhlat, saatte otettua kunnon valokuviakin, jos se on kerran aitoa.
Niin mailit voi kanssa printata todisteeksi, sekä känny liitymästä saa myös puheluerittelyjä, jotka voi myös laittaa todisteeksi yhteyden pidosta.
Tossa nyt jotain mitä muuta voi laittaa, ja myös oma stoori historiastanne, milloin tavattu, yhteydenpito, miksi et voi muuttaa miehesi kotimaahan jne. - ?!?!?!?
vielä kirjoitti:
Miksi et menisi avioon mihesi kotimaassa, jossa järjestätte kunnon hääjuhlat, saatte otettua kunnon valokuviakin, jos se on kerran aitoa.
Niin mailit voi kanssa printata todisteeksi, sekä känny liitymästä saa myös puheluerittelyjä, jotka voi myös laittaa todisteeksi yhteyden pidosta.
Tossa nyt jotain mitä muuta voi laittaa, ja myös oma stoori historiastanne, milloin tavattu, yhteydenpito, miksi et voi muuttaa miehesi kotimaahan jne.Itse satuin muuttamaan uuteen asuntoon kesällä ja kuinkas ollakkaan säilytetyt matkaliput menivät vahingossa kiireen keskellä roskiin(eipä niitä taida enää kaatopaikalta löytyä :/ ). Vaikka olen kuullut, että tiedot jokaisen ihmisen matkusteluista pidetään jossain tallella?!
Passinkin uusin vanhan mentyä umpeen keväällä ja tädit poliisiasemalla ottivat vanhan ja vetivät silppurista läpi :/ .
Valokuvia taitaa löytyä joitain :/
Sitten tuo avioliitto hänen kotimaassaan...no..ei tulisi kunnon juhlia järjestettyä, koska ketään sukulaista ei sinne varmaan ilmaantuisi(paitsi ehkä hänen yksi serkku)..eivät pidä minusta ollenkaan ja haluankin muutenkin pysytellä heistä kaukana. :/
Ainoat taitaa olla nuo printatut mailit ja puhelinerittelyt :/
Olen tainnut pilata kaiken "hölmöilylläni" :/ - mutta
vielä kirjoitti:
Tossa nyt jotain mitä muuta voi laittaa, ja myös oma stoori historiastanne, milloin tavattu, yhteydenpito, miksi et voi muuttaa miehesi kotimaahan jne.häät maksavat hunajaa. Voisihan sitä pienimuotoiset sellaiset pelkän 2 todistajan sijaan, mutta onko se hintansa väärtti? Ajateltiin nimittäin viettää kunnon häät suomessa sitten kun o.lupa on saatu ja kutsua hänen sukuaan tänne. Huh huh. Olen käynyt hänen luona useinkin, mutta henk.autolla. Lentolippuja ei siis ole. Lisää kokemuksia tai neuvoja asiaan, please.
- ikävä tilanne
mutta kirjoitti:
häät maksavat hunajaa. Voisihan sitä pienimuotoiset sellaiset pelkän 2 todistajan sijaan, mutta onko se hintansa väärtti? Ajateltiin nimittäin viettää kunnon häät suomessa sitten kun o.lupa on saatu ja kutsua hänen sukuaan tänne. Huh huh. Olen käynyt hänen luona useinkin, mutta henk.autolla. Lentolippuja ei siis ole. Lisää kokemuksia tai neuvoja asiaan, please.
Kyllä se on eniten se luvan saanti kiinni siitä että minkälaiset ihmiset niitä lupia hakee. Ei sinä auta mitkään todisteet oikeasta rakkaudesta ja liitosta.Ei niille riitä se että te rakastatte toisianne! Ne katsovat ihmisten taustat ja varsinkin sen että löytyykö rötöksiä. Tämä luvattaa maassa oleilu ja ajokortitta ajelu ovat kyllä sellasia juttuja että luvat ei taida ihan tosta vaan irrota... Varsinkin tämän poliisin toteamus että kannattaa odotella koimaassa, minä tulkitsisin sen niin että odotuksesta tulee pitkä tai lupaa ei tule ollenkaan. Se odottaako sitä täällä tai siellä, senhän yksistään ei pitäs asiaan vaikuttaa.
- älä tuo sitä tänne
ikävä tilanne kirjoitti:
Kyllä se on eniten se luvan saanti kiinni siitä että minkälaiset ihmiset niitä lupia hakee. Ei sinä auta mitkään todisteet oikeasta rakkaudesta ja liitosta.Ei niille riitä se että te rakastatte toisianne! Ne katsovat ihmisten taustat ja varsinkin sen että löytyykö rötöksiä. Tämä luvattaa maassa oleilu ja ajokortitta ajelu ovat kyllä sellasia juttuja että luvat ei taida ihan tosta vaan irrota... Varsinkin tämän poliisin toteamus että kannattaa odotella koimaassa, minä tulkitsisin sen niin että odotuksesta tulee pitkä tai lupaa ei tule ollenkaan. Se odottaako sitä täällä tai siellä, senhän yksistään ei pitäs asiaan vaikuttaa.
Muuta miehesi maahan, jos se rakkaus on niin syvää. Mitä ei nainen miehensä takia tekisi.
- tarkkana
?!?!?!? kirjoitti:
Itse satuin muuttamaan uuteen asuntoon kesällä ja kuinkas ollakkaan säilytetyt matkaliput menivät vahingossa kiireen keskellä roskiin(eipä niitä taida enää kaatopaikalta löytyä :/ ). Vaikka olen kuullut, että tiedot jokaisen ihmisen matkusteluista pidetään jossain tallella?!
Passinkin uusin vanhan mentyä umpeen keväällä ja tädit poliisiasemalla ottivat vanhan ja vetivät silppurista läpi :/ .
Sitten tuo avioliitto hänen kotimaassaan...no..ei tulisi kunnon juhlia järjestettyä, koska ketään sukulaista ei sinne varmaan ilmaantuisi(paitsi ehkä hänen yksi serkku)..eivät pidä minusta ollenkaan ja haluankin muutenkin pysytellä heistä kaukana. :/
Olen tainnut pilata kaiken "hölmöilylläni" :/En halua kuitenkaan millään pahalla, mutta olen vähän käsittänyt, että ne sukujuhlat (häät) kertovat aika paljon mitä mies sinusta haluaa.
Toi on kyllä outoa, ettei häihin tulisi muita sukulaisia ja perhettä. En oikein luottaisi tuohon mieheen, mikä ei vaimoansa äitinsä eteen vie.
Tai no minä en ainakaan. Piilotteleeko sinua kenties? Vai voisko olla kotimaassa vaimo odotelemassa, OLE TARKKANA!!! - Aapiskana
älä tuo sitä tänne kirjoitti:
Muuta miehesi maahan, jos se rakkaus on niin syvää. Mitä ei nainen miehensä takia tekisi.
Kun perheessä kuitenkin sitten eletään jonkin kehittymättömän ja alkukantaisen kulttuurin normien mukaan, olisi elämä varnasti helpompaa, jos ympäristössäkin vallitsisivat samat säännöt ja normit.Turha täällä on loskassa palella ja rasisteja kuunnella, kun voi asettua jonnekin aurinkoiseen, lämpimään ja ihanan eksoottiseenn paratiisiin. Ei se voi olla Kela, jonka almujen takia tänne kylmään ja rasistiseen maanpäälliseen helvettiin haluttaisiin jäädä, sillä ulkomaiset miehet hyvin ahkerina, sivistyneinä ja koulutettuina pystyvät kotimaassaan elättämään isonkin perheen ilman yhteiskunnan tukea. Mitäpä ei nainen rakkautensa eteen tekisi? Miksei muuttaisi maahan, jossa kasvaa hienoja, komeita ja ahkeria miehiä? Sellainen maa on varmasti paratiisi, vaikka Amnesty yms. natsijärjestöt muuta väittävät.
- Saman kokenut
?!?!?!? kirjoitti:
Itse satuin muuttamaan uuteen asuntoon kesällä ja kuinkas ollakkaan säilytetyt matkaliput menivät vahingossa kiireen keskellä roskiin(eipä niitä taida enää kaatopaikalta löytyä :/ ). Vaikka olen kuullut, että tiedot jokaisen ihmisen matkusteluista pidetään jossain tallella?!
Olen tainnut pilata kaiken "hölmöilylläni" :/Mieheni haki myös oleskelulupaa ja meidän EI tarvinut viedä mitään valokuvia,meilejä,puheluerittelyjä tms! Ei olisi edes tullut mieleen...Lupa heltisi,tosin kesti aikansa. Mies odotti sen ajan omassa maassaan,kun ei viisumia herunut (2 kertaa haimme). Passista toki ottivat kopiot,ja meillä oli yhdessä asumisesta vuokrasopimuksia,mutta ne(kin) olivat turhia. Siis kun se ei ollut 2 vuoden yhtäjaksoista asumista,sen alle ei kai sitten noteerata.
- ?!?!?!?
tarkkana kirjoitti:
En halua kuitenkaan millään pahalla, mutta olen vähän käsittänyt, että ne sukujuhlat (häät) kertovat aika paljon mitä mies sinusta haluaa.
Toi on kyllä outoa, ettei häihin tulisi muita sukulaisia ja perhettä. En oikein luottaisi tuohon mieheen, mikä ei vaimoansa äitinsä eteen vie.
Tai no minä en ainakaan. Piilotteleeko sinua kenties? Vai voisko olla kotimaassa vaimo odotelemassa, OLE TARKKANA!!!Miksi suku tai hänen äityli ei halua minua näköpiiriinsä? Kyllä hän tavallaan piilotteli minua aluksi...ja miksi? Koska minä olin hänen avioeronsa syy. Jos sitä nyt voi hänen ja sen naisen välillä avioliitoksi ikinä kutsuakkaan.
Enempää en halua asiasta puhua, koska tiedän jo miten tämäkin teksti saa nämä huonon itsetunnon omaavien "henkilöiden" solvaukset suorastaan satamaan tänne palstalle - ei ole mun juttu
?!?!?!? kirjoitti:
Miksi suku tai hänen äityli ei halua minua näköpiiriinsä? Kyllä hän tavallaan piilotteli minua aluksi...ja miksi? Koska minä olin hänen avioeronsa syy. Jos sitä nyt voi hänen ja sen naisen välillä avioliitoksi ikinä kutsuakkaan.
Enempää en halua asiasta puhua, koska tiedän jo miten tämäkin teksti saa nämä huonon itsetunnon omaavien "henkilöiden" solvaukset suorastaan satamaan tänne palstalleKuten sanoin, en millään pahalla, ja on kuitenkin oma asiasi mitä halut kirjoittaa tänne, tuntematta huonoa omaatuntoa.
Onnea elämäänne!! - plussaa
Saman kokenut kirjoitti:
Mieheni haki myös oleskelulupaa ja meidän EI tarvinut viedä mitään valokuvia,meilejä,puheluerittelyjä tms! Ei olisi edes tullut mieleen...Lupa heltisi,tosin kesti aikansa. Mies odotti sen ajan omassa maassaan,kun ei viisumia herunut (2 kertaa haimme). Passista toki ottivat kopiot,ja meillä oli yhdessä asumisesta vuokrasopimuksia,mutta ne(kin) olivat turhia. Siis kun se ei ollut 2 vuoden yhtäjaksoista asumista,sen alle ei kai sitten noteerata.
Riippuen roikkuen käsittelijästä, en voi muuta sanoa. Mutta pakko siinä jotain todisteita tarvii olla, pelkkä aviotodistus ei kyllä riitä.
Jos riitti, niin kerro käsittelijän nimi, haluan sitten saman. - ja onko merkitystä
laitetaan kirjoitti:
kun ei ole ns.yhteisasumista. Tapaamiset pitkiä lomareissuja jne.tosi vaikeeta kun ei voi muuttaa hänen kotimaahansa ja hän ei pääse tänne. Kallista ovat tapaamiset ja yhteydenpito. Lienekkö perää siinä, että uvi ei edes kysy tai ole kiinnostunut ensitapaamisen jälkeisistä tapaamisista ja pitääkö niitä todistaa muutoinkin kuin lentolipuin tai passimerkinnöin? Mitä kokemuksia teillä on oleskelulupien täyttämisestä ja haastatteluista uvi:ssa sekä lopputuloksia näihin. Onko käännytys todennäköinen jos ei voi todistaa tapaamisia muutoin kuin valokuvilla?
suhteen pituudella. Ensitapaamisen jälkeen olimme n.1 vuoden 'katkolla'. Viimeinen ½-vuotta on puhelinlaskuja todisteena. Ja paljon..Lento tms. tapaamisten todistavia lippuja ei ole olemassa. Vaikuttaako lumeliitolta?
- Daye
Jos on rikkonut maahantulo säännöksiä aikaisemmin, on hyvin todennäköistä että lupa menee uvin käsittelyyn, ja voipi olla että se on kielteinen. Ainakaan tuo kertomasti laittomasti maassa olo ei auta asiaan.
Daye - apua, toivon
ja onko merkitystä kirjoitti:
suhteen pituudella. Ensitapaamisen jälkeen olimme n.1 vuoden 'katkolla'. Viimeinen ½-vuotta on puhelinlaskuja todisteena. Ja paljon..Lento tms. tapaamisten todistavia lippuja ei ole olemassa. Vaikuttaako lumeliitolta?
Kuinka usein olette nähneet? Kait sillä nyt jotain tekemistä on ajalla, mutta ei se kyllä laijissa lue, koska ihmiset naimisiin voi mennä.
Voit sanoa että olette jutelleet mesessä ja mailia ja kirjeitä ja puheluita ja viestejä.
En mä oikein tiä mitä tarkoitat? - Saman kokenut
plussaa kirjoitti:
Riippuen roikkuen käsittelijästä, en voi muuta sanoa. Mutta pakko siinä jotain todisteita tarvii olla, pelkkä aviotodistus ei kyllä riitä.
Jos riitti, niin kerro käsittelijän nimi, haluan sitten saman.No,vähän epäselväksi jäi edellinen viesti. Tarkoitin ettei viety mitään valokuvia,puheluerittelyjä,meilejä tai vuokrasopimuksia. TOKI halusivat ihan normaalisti kopiot passeista,vihkitodistuksen,sekä mieheni haastatteludokumentit ja sen hakemuksen tietysti. Tarkastaja oli nimeltään L-vuori (Uvista.)
- lähipiiriläinen
Läheiseni (nainen) asui kaksi vuotta miehensä maassa, ennenkuin he hakivat miehelle oleskelulupaa Suomessa. He menivät siellä avioon ja jäivät odottamaan että heidät hyväksyttäisiin virallisesti aviopariksi kahden vuoden todistettavan yhdessäasumisen jälkeen (miehen kotimaassa).
Taustalla oli miehen luvaton maassa-oleskelu ja maasta poistaminen pakkokeinoin. (siis Suomesta)
Oleskeluluvan saaminen kesti monta kuukautta, koska taustalla oli juuri tällaista maassa luvatonta oleskelua. Asia tuskin olisi hoitunut elleivät Suomessa asuva suku ja ystävät olisi tukeneet voimakkaasti pariskunnan muuttoa Suomeen. Apuna oli myös mahdollisimman luotettavia puoltajia miehen kotimaassa.
Suomessa tuntuu toimivan ammattiauttajien joukko, jotka käyttävät hyväksi maahanmuuttajien hätää.
Henkilöt esiintyvät lakimiehinä ja pyrkivät pitämään lakia tuntemattomia ihmisiä mielellään laittomasti maassa lypsylehminään.
Mitään kuitteja ei heidän toiminnastaan ole yleensä esittää ja kun maastakarkotuspäätös tulee, he häviävät kuin pieru Saharaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis4217328Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai926126Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j2075602Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi894339Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r224243Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse664060Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan673568Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta943523HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok723481Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava213474