Miten selvitä

luopumisesta???

Oma erittäin persoonallinen 10v dobberiuros kuoli nukkuessaan n 2,5 vuotta sitten. En ymmärrä miksi en pääse asian yli. Yritän olla ajattelematta asiaa, koen luopumisen erittäin ahdistavana, ikävä on välillä ihan kauhea, varsinkin kun näen dobbereita. Uutta koiraa en voi ottaa kun tytölläni todettiin astma. Tuskin minun edes kannattaa uutta ottaa koska tämä luopumisentuska on näin paha. Tämä kuullostaa tosi lapselliselta mutta en voi asialle mitään.

4

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PoliceGirl82

      Et tosiaankaan ole lapsellinen. Itse menetin erittäin rakkaan koirani eron johdosta pari vuotta sitten. Asia vaivaa minua edellenkin ja tuntuu hirveältä ajatella, että koiralle sattuisi jotakin enkä koskaan saisi asiasta tietää, sillä emme ole enää yhteydessä koiran nykyisen omistajan, siis exäni kanssa.

      Perheemme dobermanni taas nukkui ikiuneen elokuussa, vajaan 13-vuoden iässä. Joskus pelkkä koiran ajatteleminen ja kuvan katsominen saa todella pahalle mielelle ja surulliseksi.

      Koira on perheenjäsen ja itselleni paljon enemmänkin, erakkoluonne kun olen. Nyt sain selville, että nykyiseen vuokra-asuntooni en saakaan jo varaamaani dobberipentua. Se olisi tullut minulle joulua ennen. Mitään lemmikkiä en sinne saa, ja elämä koiratta sattuu aivan hirveästi.

      Nämä asiat ovat todella rankkoja käydä läpi. Sure koiraasi niin kauan kuin koet tarpeelliseksi tehdä. Kaikkea hyvää sinulle jatkoon.

    • kokenut

      Ehkä sun ongelma liittyy tuohon, että yrität olla ajattelematta asiaa. Itkut on itkettävä, ei se muuten helpota. Mun koiran kuolemasta on vuosi aikaa. Nyt alkaa helpottaa...

      Ensimmäiseksi (koiran kuoleman jälkeen) keräsin tavarat, jotka muistuttivat koirasta (lelut, orpona naulakossa roikkuva remmi, luun pätkät, valokuvat... ihan kaiken), pois. En kestänyt katsella niitä. Huomasin myös, etten oikein välittänyt rapsutella muiden ihmisten koiria, vaikka olen aina tykännyt kaikenlaisista elukoista.

      Pikku hiljaa olen alkanut katselemaan kuvia koirasta. Olihan se aluksi ahdistavaa, mutta nyt pystyn jo hymyillen muistelemaan sesseäni ja puhumaan ikävästä lopustakin. Et sinä rikki mene, vaikka otat kuvan käteen ja muistelet koiraasi. Itke niin kauan, ku itkettää!

    • teille

      ...kiva huomata etten ole ainut joka ajattelee asiaa näin syvällisesti.

    • tunteen

      itse olen sakemannin omistaja mutta minulla on sen lisäksi muita eläimiä... kun marsuni kuoli (olin onneksi ottanut jo sakemannin pennun)itkin monta päivää ja ajatteleminen sattuu. moni ajattelee että koira ja marsu eri asia, mutta marsuni oli kuin koira, tuli kun kutsuin, kerjäsi ja seurasi kaikkialle... pelkään jo valmiiksi että jos pennulleni sattuu jotain, sillä en ole vielä päässyt yli edes pienokaisestani...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe