Miten selvitä

luopumisesta???

Oma erittäin persoonallinen 10v dobberiuros kuoli nukkuessaan n 2,5 vuotta sitten. En ymmärrä miksi en pääse asian yli. Yritän olla ajattelematta asiaa, koen luopumisen erittäin ahdistavana, ikävä on välillä ihan kauhea, varsinkin kun näen dobbereita. Uutta koiraa en voi ottaa kun tytölläni todettiin astma. Tuskin minun edes kannattaa uutta ottaa koska tämä luopumisentuska on näin paha. Tämä kuullostaa tosi lapselliselta mutta en voi asialle mitään.

4

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PoliceGirl82

      Et tosiaankaan ole lapsellinen. Itse menetin erittäin rakkaan koirani eron johdosta pari vuotta sitten. Asia vaivaa minua edellenkin ja tuntuu hirveältä ajatella, että koiralle sattuisi jotakin enkä koskaan saisi asiasta tietää, sillä emme ole enää yhteydessä koiran nykyisen omistajan, siis exäni kanssa.

      Perheemme dobermanni taas nukkui ikiuneen elokuussa, vajaan 13-vuoden iässä. Joskus pelkkä koiran ajatteleminen ja kuvan katsominen saa todella pahalle mielelle ja surulliseksi.

      Koira on perheenjäsen ja itselleni paljon enemmänkin, erakkoluonne kun olen. Nyt sain selville, että nykyiseen vuokra-asuntooni en saakaan jo varaamaani dobberipentua. Se olisi tullut minulle joulua ennen. Mitään lemmikkiä en sinne saa, ja elämä koiratta sattuu aivan hirveästi.

      Nämä asiat ovat todella rankkoja käydä läpi. Sure koiraasi niin kauan kuin koet tarpeelliseksi tehdä. Kaikkea hyvää sinulle jatkoon.

    • kokenut

      Ehkä sun ongelma liittyy tuohon, että yrität olla ajattelematta asiaa. Itkut on itkettävä, ei se muuten helpota. Mun koiran kuolemasta on vuosi aikaa. Nyt alkaa helpottaa...

      Ensimmäiseksi (koiran kuoleman jälkeen) keräsin tavarat, jotka muistuttivat koirasta (lelut, orpona naulakossa roikkuva remmi, luun pätkät, valokuvat... ihan kaiken), pois. En kestänyt katsella niitä. Huomasin myös, etten oikein välittänyt rapsutella muiden ihmisten koiria, vaikka olen aina tykännyt kaikenlaisista elukoista.

      Pikku hiljaa olen alkanut katselemaan kuvia koirasta. Olihan se aluksi ahdistavaa, mutta nyt pystyn jo hymyillen muistelemaan sesseäni ja puhumaan ikävästä lopustakin. Et sinä rikki mene, vaikka otat kuvan käteen ja muistelet koiraasi. Itke niin kauan, ku itkettää!

    • teille

      ...kiva huomata etten ole ainut joka ajattelee asiaa näin syvällisesti.

    • tunteen

      itse olen sakemannin omistaja mutta minulla on sen lisäksi muita eläimiä... kun marsuni kuoli (olin onneksi ottanut jo sakemannin pennun)itkin monta päivää ja ajatteleminen sattuu. moni ajattelee että koira ja marsu eri asia, mutta marsuni oli kuin koira, tuli kun kutsuin, kerjäsi ja seurasi kaikkialle... pelkään jo valmiiksi että jos pennulleni sattuu jotain, sillä en ole vielä päässyt yli edes pienokaisestani...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe