Mitä tehdä kun mies ei puhu? Aina kun meillä on jotain riitoja tai muuten vaan joku asia suhteessa rempallaan, minä yritän puhumalla selvittää asiat. En mitenkään nalkuta vaan ihan ystävällisessä mielessä yritän keskustella ongelmista. No mitä mies tekee... Menettää puhe kykynsä aivan totaalisesti. Ei tuu suusta sanaakaan sen jälkeen kun alkaa puhumaan jostain suhteeseen liittyvästä. No lopuksi minä turhaudun ja sit menee hermot ja mikää asia ei ainakaan paremmaks muutu. Miten miehen saa puhumaan?
miehen puhumattomuus
10
1350
Vastaukset
Aloita keskustelu jalkapallon kautta, sitten siirryt omalle viheriölle. Aina pitää löytää toista kiinnostava aihe.
- sefefs
Huuda sille! ;)
- Mies, ihminen
... koska naiset haluavat keskustella asiasta ja miehet keskittyvät kartanlukemiseen ...
Miehet ei ratkaise ongelmia sanoilla vaan teoilla tai ajattelemalla. Jos kälätät häiritset hänen ongelmienratkomiskykyään.
Meillä miehillä sosiaalinen systeemi usein on heikko ja tähän kuuluu myös nuo puhelahjat. Naiset puolestaan usein on tottuneet liikuttamaan leukojaan joten he pystyy ajattelemaan ja puhumaan samaan aikaan.
Toisaalta miesten aivot on rakennettu äärimmäisen ratkaisuhakuisiksi. Ne raksuttaa hiljaa niin kauan kuin raksuttaa ja jos sieltä ratkaisu tulee niin se sitten saattaa hyvinkin vastata 2 päivän puhesessioita. Miehet näet pystyy kaivautumaan ongelman ytimeen halutessaan siinä missä naiset veistelee päältä vaan siivun kerrallaan.
Tätä todistan päivittäin omassa avioliitossani. Minä olen juuri tälläinen puhumaton mies ja välillä kun mietin asioita niin vaimon keskustelupyrkimys on lähinnä häiritsevä tekijä. Nettijuttua pystyn kirjoittamaan koska "fokus" on täysin tässä, ei tarvi ottaa sosiaalisia aspekteja huomioon ja asioita voi miettiä rauhassa. Jos joutuisin puhumaan - etenkin epäolennisuuksiin tarttuvan naaraan kanssa - tämän niin eipä tulis tästäkään aiheesta lasta eikä paskaa. Toisaalta olen usein pystynyt yhdellä lauseella tai teolla muuttamaan asiat niin että keskustelua ei olisi tarvittu, olen nähnyt jotain mikä on oikeasti vialla ja jota vaimoni ei keskustelun aiheiden monimuotoisuuden takaa ole nähnyt laisinkaan.
Älä puhu turhaan miehellesi suhteestanne, yleensä me miellämme moisen keskustelun kyseenalaistamiseksi ja alamme miettiä että onkohan se loppu nyt tässä. Sillähän sitä saa miehen vetäytymään kuoreen vielä pahemmin.
Kuinka miehille puhutaan suhteista? - Ilmoita hänelle mitä sinä tarvit, kysy onko jotain mitä hän haluaisi. Siinä kaikki mitä miehet tarvitsevat tästä aiheesta. Tästä lähtökohdasta mies pystyy alkaa ajattelemaan asiaa. Ja sitten se tärkeä: Kun mies avaa omatoimisesti suunsa niin KUUNTELE ihan oikeasti. Kirjoita vaikka paperille ylös. Kun me puhutaan sieltä tulee yleensä hyvin olennaisia ja tärkeitä asioita. Turhuuksista kun ei puhuta.
Nämä asiat takaan toimiviksi jos suhde on pohjimmiltaan oikea ja toimiva.- karttaalukeva nainen
... koska JOTKUT haluavat keskustella asiasta ja JOTKUT keskittyvät kartanlukemiseen ...
jne.
Aina yhtä typerän kuuloista kun yleistetään. karttaalukeva nainen kirjoitti:
... koska JOTKUT haluavat keskustella asiasta ja JOTKUT keskittyvät kartanlukemiseen ...
jne.
Aina yhtä typerän kuuloista kun yleistetään....kyseessä ole tutkittu ja tunnustettu tosiasia, miehet ja naiset ajattelevat (ja sen myötä myös toimivat) eri tavalla. Naiset ovat kielellisesti lahjakkaampia ja miehet vastaavasti parempia tekniikassa ihan luonnostaan. Minusta yleistäminen tässä tapauksessa siis oli ihan asiallista, vaikka aivojahan voi harjoittaa, eikä siis kuitenkaan voi sanoa ettei naisesta voi tulla insinööriä tai miehestä kirjailijaa... :).
paljon asiaa. mut jostain syystä naisella on todellinen tarve keskustella suhteesta, vaikka se suhde nyt ei olisikaan missään muutoksessa tai kriisissä.
Mut kai sitä pitää vaan yrittää kestää jos se toisesta tuntuu olevan tärkeätä.
Miten sitten miehen saa puhumaan. Samat säännöt siihen taitaa päteä kuin pikkupoikienki kanssa :) Ekaks huomio pitää johdattaa johonki muualle, pelaa sit pleikkaria, heittää palloa tai laittaa autoa. Miehellä pitää olla jotain tekemistä johon huomio kiinnittyy ennenkuin mies avaa sanaisen arkkunsa. Ja aloita se keskustelu ihna arkipäiväisistä asioista.
Sellainen tilanne että yrität pakottaa miehesi puhumaan sinun takiasi ei ole kovinkaan fiksua. Hän menee vain lukkoon eikä osaa sanoa asiaa mitä haluaa. Koska hänen mielestään sanojen pitäisi olla uusia ja entistä ehompia siitä mitä hän tuntee. Se on oiekasti todella vaikeaa. Jos hän on joskus sanonut rakastavansa sinua hän olettaa että nyt siihen pitäisi saada entistä enemmän painoa ja niiden sanojen löytäminen on todella vaikeaa etenkin kun toinen painostaa vielä puhumaan.- karttaalukeva nainen
elin_tilaa kirjoitti:
...kyseessä ole tutkittu ja tunnustettu tosiasia, miehet ja naiset ajattelevat (ja sen myötä myös toimivat) eri tavalla. Naiset ovat kielellisesti lahjakkaampia ja miehet vastaavasti parempia tekniikassa ihan luonnostaan. Minusta yleistäminen tässä tapauksessa siis oli ihan asiallista, vaikka aivojahan voi harjoittaa, eikä siis kuitenkaan voi sanoa ettei naisesta voi tulla insinööriä tai miehestä kirjailijaa... :).
Mulla varmaan sitten syntymästä asti jotenkin poikkeavat aivot ja monella muulla naisella myös jonka tiedän tunnen jne.
Höpöjuttuja kirjotit, sori nyt vaan. karttaalukeva nainen kirjoitti:
Mulla varmaan sitten syntymästä asti jotenkin poikkeavat aivot ja monella muulla naisella myös jonka tiedän tunnen jne.
Höpöjuttuja kirjotit, sori nyt vaan.http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn7069
Vähän menee asian vierestä, eli miten seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaa aivotoimintaan. Olet siis lesbo ja tunnet paljon muitakin lesboja? Eikö ollutkin näppärästi päätelty :)
- Reiveni
Sun mies ei vaan yksinkertaisesti osaa ja uskalla puhua teidän suhteeseen liittyvistä asioista. Menee aina ihan lukkoon kun riitaa pitäisi alkaa selvittämään ja muita ongelmia. Olet vaan löytänyt itsellesi sellaisen puhumattoman miehen. Kyllä meitä puhuviakin miehiä vielä riittää.
- Rakastaja Nylkynen
Se voi olla outoa miehellesi puhua suhteesta,hän voi olla omaksunut lapsuuden kotinsa mallin.Kun hän ei ole nähnyt vanhempiensakaan puhuvan suhteestaan,näin ainakin minulla.Hän voi vain ihmetellä sitä,että mikäs nyt on vikana kun hänen mielestään homma pelaa kuin junan vessa.Mä koin sen pirunmoisena rasituksena,kun akka avioliiton alkuaikoina yritti saada puhumaan ja kuuntelemaan itseään.No älysin lopulta että minun lapsuuden kotona ei puhuttu ongelmista vaan ne lakaistiin maton alle.Nyt tilanteet on keikahtanut toisin päin,minä haluaisin puhua mutta nyt toinen vetäytyy.Ja lisäksi oman ymmärryksen avauduttua ja
pystyessäni erittelemään itseäni ja tunteitani heilutankin sitä sanan valtikkaa taitavammin kuin hän.Sanon,on huono jos mies ei puhu mutta paljon pahempi jos miehen suu tukitaan.Tämä vaatii sinulta sitkeyttä ja juonimista mutta kyllä sinä naisena sen jujun keksit,ole kärsivällinen äläkä polta "pelitanttua".Vie miestä vaikka sellaisiin tilanteisiin joissa hän huomaa kuinka muut miehet
keskustelevat avoimesti vaimojensa kanssa suhteistaan ja tunteistaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1607369
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1506046- 1545375
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484767Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554088- 733332
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.623300Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263224- 472507
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182429