Siipeilevät naiset treffeillä

ukkeli

Ensimmäisillä treffeillä on parasta, että molemmat maksavat omat kulunsa. Näin on erityisesti nettitreffeillä. Jonkun 2 euron kahvin voin naiselle tarjota, mutta siinä menee raja. Esim. 9 euron elokuvalippua en todellakaan maksa, jos ei ole edes varmaa tuleeko toisia treffejä.

Pihi en kuitenkaan ole. Kysymys on tasa-arvosta ja periaatteesta, ei rahasta. Sitten jos seurustellaan voin maksaa vaikka kylpyläviikonlopun molemmille eikä se ole mikään ongelma. On erittäin epäkohteliasta siipeillä ekoilla treffeillä. Rajana on juurikin se 2 euroa.

35

4122

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kantasi

Sillä kieltäydyin kohteliasti siitä, että toinen maksaa.

• akkeli

Minä odotan, että herrasmies tarjoaa treffeillä, mutta tuo kahvikupponen kyllä riittää (noh, olisi se pullakin mukava saada). Rahasta ei tosiaan ole kyse vaan asenteesta. Ja jos vaikka leffaan oltaisiin menossa ja mies tarjoutuisi ostamaan minunkin lippuni, niin ihan varmasti olisin mielissäni. Mutta haluaisin varmasti maksaa oman lippuni varsinkin,jos tietäisin etten lähde sen miehen kanssa uudelleen treffeille.

• akkeli 3

Näin on kyllä, tässä yhteiskunnassa nainen saa myös maksella osansa, toki tuo 2 euron kahvi vielä voi mennä kumman vain piikkiin muttei enempää.

• ollaan tultu

Tasa-arvopa hyvinkin. Sen ansiosta ainakaan mun sukupolveni miehet ei ole enää miehiä, vaan jotain ... en mä edes tiedä mitä ne on. =( Ensin ne vinkuu täällä miksi miehen pitää aina tehdä aloite ja miksei kukaan nainen yritä ikinä iskeä heitä. Nyt on vuorossa kitinä siitä miksi miehen täytyy aina maksaa treffeillä. Kaikki pitäisi kantaa valmiina eteen eikä minkään vuoksi viitsitä nähdä vaivaa.

Jos tätä rataa jatkuu, niin kohta äijät ei viitsi tehdä enää sängyssäkään mitään, vaan ne makaa selällään ja odottaa että nainen tekee kaiken työn. Fy fan. Tiesittekö, "miehet", että joskus oli aika jolloin mies oikeasti halusi VALLOITTAA ihailemansa naisen ja tehdä kaikkensa sen eteen että nainen valitsisi juuri HÄNET kaikkien uroiden joukosta?

Well well, onneksi olen löytänyt vierelleni itseäni 10 vuotta vanhemman miehen joka on oikeasti mies eikä mikään neiti.

• Montako kertaa siipeilit ennenkuin löysit tarpeeksi varakkaan? Vai olisitko sittenkin mieluummin ottanut jonkun toisen, mutta et uskaltanut itse tehdä aloitetta? Et siis sittenkään oikeasti päässyt valitsemaan, vaan mies valitsi sinut? Vai mistä tuo omituinen valitus johtuu, jos itselläsi kaikki on hyvin?

• Nainen26
        elin_tilaa kirjoitti:

Montako kertaa siipeilit ennenkuin löysit tarpeeksi varakkaan? Vai olisitko sittenkin mieluummin ottanut jonkun toisen, mutta et uskaltanut itse tehdä aloitetta? Et siis sittenkään oikeasti päässyt valitsemaan, vaan mies valitsi sinut? Vai mistä tuo omituinen valitus johtuu, jos itselläsi kaikki on hyvin?

On tosiasia, että biologisesti nainen saa valita. Mies pystyy tuottamaan siittiöitä vaikka joka päivä ja yö, naisella yhteen jälkeläiseen kuluu 9kk. Että näin.

• Nainen26 kirjoitti:

On tosiasia, että biologisesti nainen saa valita. Mies pystyy tuottamaan siittiöitä vaikka joka päivä ja yö, naisella yhteen jälkeläiseen kuluu 9kk. Että näin.

Ja miehen on yritettävä levittää geeniperimäänsä olemalla mahdollisimman monen naisen kanssa. Olikohan tämä sittenkään faktaa vai vain toiveajattelua :). No, ehkä se sitten meneekin niin, että pieni osa miehistä "hoitelee" suurimman osan naisista ja yksiavioisuus on vain kupla, tarkoitus huijata ne suvunjatkamisen kannalta tarpeettomat miehetkin pitämään osaltaan yhteiskuntaa pystyssä. Naisille siis pettäminen on aivan luonnollista käyttäytymistä.

"Työn orjat, sorron eessä nouskaa", vai mieten se laulu menikään... Tavallisten miesten on siis syytä lopettaa toisten jälkeläisten elättäminen, jättää sekin homma niille alfa-uroksille.

Sitä tuo alfa-uros-teoria ei kylläkään selitä, mitä naiset oikein näkee rentuissa...

• Ani

On se hienoa tämä tasa-arvo. Miehet voivat vedota siihen henkilökohtaisella tasolla. Mutta jos todellinen tasa-arvo olisi, naiset tienaisivat samasta työstä saman palkan. Mutta näinhän ei tässä maassa ole, miehen euro on naisen 0,80€. vielä kun nämä pihit urpot vouhkaisivat TODELLISEN tasa-arvon puolesta. Mutta tilanteesta riippumatta itse maksan aina osuuteni, mutta mihinkään tasa-arvopaskaan en sitä sekoita. Kyllä herrasmies tarjoutuu aina maksamaan.

• Tämäkin väite tasa-arvottomuudesta on kumottu jo moneen kertaan.

• Herrasmies

"Mutta tilanteesta riippumatta itse maksan aina osuuteni, mutta mihinkään tasa-arvopaskaan en sitä sekoita. Kyllä herrasmies tarjoutuu aina maksamaan."

Mie taas aina tarjoidun maksamaan, mutta oletan silti että nainen tajuaa maksaa omat kulunsa. Näinhän se on aina tähän mennessä mennytkin. Miksiköhän tuommoinenkin ihme leikki tarvitaan?

• Nainen26

No joo, mun mielestä nimenomaan kyse ei ole rahasta vaan käytöstavoista. Saat pitää rahasi ja maksattaa, ok, mutta itse en toisille treffeille lähtisi sellaisen jampan kanssa. Sama homma jos kutsun vieraan kylään, niin en peri maksua pullista ja kahveista. Näkemyksiä on monia, varmaan johonkin naiseen tuokin toimii. Itse olen vielä sen verran "vanhanaikainen", että pidän miehekkäänä miehenä herrasmiestä joka pystyy soidintanssiin.. Sitähän se nimittäin on. Voin myös mennä kaverina ulos ja tietty silloin molemmat maksaa omansa. Romanttisessa mielessä kun ollaan haluan että miehellä on muuta mielessä kuin leffalipun hinta ollessaan kanssani treffeillä..

• Moderni herra

"Romanttisessa mielessä kun ollaan haluan että miehellä on muuta mielessä kuin leffalipun hinta ollessaan kanssani treffeillä.."

Olen täysin samaa mieltä. Kun romanttisessa mielessä ollaan ulkona, minäkin haluan, että naisella on muuta mielessä, kuin leffalipun hinta. Jos nainen pitää minua tasa-arvoisena ja suhtautuu minuun rakastettavana, eikä hyväksikäytettävänä miehenä, häntä ei voisi vähempää kiinnostaa siipeily ja naurettavat sukupuoliroolileikit.

• Gilbert
        Moderni herra kirjoitti:

"Romanttisessa mielessä kun ollaan haluan että miehellä on muuta mielessä kuin leffalipun hinta ollessaan kanssani treffeillä.."

Olen täysin samaa mieltä. Kun romanttisessa mielessä ollaan ulkona, minäkin haluan, että naisella on muuta mielessä, kuin leffalipun hinta. Jos nainen pitää minua tasa-arvoisena ja suhtautuu minuun rakastettavana, eikä hyväksikäytettävänä miehenä, häntä ei voisi vähempää kiinnostaa siipeily ja naurettavat sukupuoliroolileikit.

Mä lopetan treffit siihen jos seuralaisen naama menee norsunvitulle siitä, et joutuu ite maksamaan! On tapahtunut pari kertaa. Mikään ei vituta niin kuin siipeilijät. Eri asia todellakin on sitten kun paremmin tuntee ja on jotain ihastusta jo mukana. Tällä hetkellä seurustelen onnellisesti ihmisen kanssa, joka ymmärtää nämä asiat ja on hyvinkin tasa-arvoinen kanssani.

• ulkosuomalainen
        Gilbert kirjoitti:

Mä lopetan treffit siihen jos seuralaisen naama menee norsunvitulle siitä, et joutuu ite maksamaan! On tapahtunut pari kertaa. Mikään ei vituta niin kuin siipeilijät. Eri asia todellakin on sitten kun paremmin tuntee ja on jotain ihastusta jo mukana. Tällä hetkellä seurustelen onnellisesti ihmisen kanssa, joka ymmärtää nämä asiat ja on hyvinkin tasa-arvoinen kanssani.

suomalaiseen kulttuuriin kuuluu tämä "molemmat maksavat oman osuutensa"-juttu. Toista täällä ulkomailla, olen jopa loukannut muutamia miehiä suomalaisella ehdotuksellani maksaa oman osuuteni laskusta.
        Monessa muussa kulttuurissa viettelyn sääntöihin kuulua se, että mies maksaa aluksi... myöhemmin sitten seurustellessa
        lasku voidaan jakaa kahtia.
        Suomessa taitaa raha olla jonkinlainen tabu yhä,
        vai pelkäävätkö naiset että tasa-arvo katoaa heti jos mies maksaa? Itse en suostuisi toisille treffeille mikäli mies pistäisi minut maksamaan oman osuuteni ensimmäisellä tapaamisellamme.

• miehenä

Tarjoan kyllä eka treffeillä naiselle kaiken ja myös myöhemminkin jos tulee mutta en joka kerta. Ei niihin treffeihin kuitenkaan koko tili mene! Mielestäni miehen kuuluu ekoilla tarjota juomat, syömiset tai esim. leffaliput. Varsinkin jos itse olen treffejä ehdottanut.

• Nainen25

Itse arvostan perinteitä. Jos mies on niin kiinnostunut naisesta, että haluaa lähteä tämän kanssa treffeille, niin luulisi olevan halukas sitten kustantamaan elokuvaliput ym. (Tosin ekoilla treffeillä elokuviin meno on huono ajatus -ei siellä voi jutella ja tutustua...) Itse en ole miestä koskaan treffeille pyytänyt. Sekin johtuu vain perinteestä. Olen kyllä antanut hymylläni vinkkiä siitä, että kenen miehen pyyntöön suostuisin.

Rahaa minulla on ihan mukavan paljon, joten siipeillä minun ei tarvitse. Mutta arvostan miestä, joka ei kehtaa antaa naisen ravintolassa maksaa... Vaan pitää ns. miehisyydestään kiinni. Tämä aloittajan kahden euron raja on muutenkin hyvin erikoinen. Tarjoan ihan tyttökavereillenikin enemmän, kun kahvilla käydään! Ja kun tulee ruokavieraita, niin ainahan siihen uppoaa vähintäänkin useampi kymppi. Liekkö sitten kyseessä erot varallisuustasossakin.

Vaikka siis toisia treffejä ei tulisikaan, niin kuka jaksaa surra muutaman kympin perään? Eikö mies voisi vain hymyillä tyytyväisyyttä, kun tuli oltua herrasmies sellaisellekin naiselle, jonka kanssa ei loppuelämäänsä jaa.

No, itse ole nykyään vahvasti varattu. Ja rahamme ovat yhteisiä. Molemmilla on pankkikortti samalle tilille. Sillä ei siis ole merkitystä siinä mielessä, että kumpi vaikkapa ravintolassa maksaa. MUTTA mieheni maksaa aina! Se on herrasmiehen tapa. Oli sitten kyseessä avioliitto tai ensimmäiset treffit.

Tuolla kahden euron periaatteella et ainakaan löydä perinteitä kunnioittavaa naista. Mutta samapa tuo, jos et sellaista kaipaakaan. Minun mielestäni tasa-arvo ei ole sama asia kuin samanlaisuus. Nainen ja mies ovat erilaisia, paitsi biologialtaan niin myös kulttuurisina ja sosiaalisina olentoina. Arvostan ja vaalin sitä erilaisuutta.

• nainen myös

Tässä on kaikki! Veit sanat suustani!

Hienosti kirjoitettu!

t,Nainen myös

• Mies38v

Itse en ole koskaan ekoilla treffeillä maksanut naisen kuluja. En ole koskaan sellaisilla treffeillä tosin ollutkaan, jossa tämä asia olisi esille tullut. Aina treffiseuralaiseni on todennut: "Maksan oman osuuteni."

Itselleni tämä on ollut itsestään selvää ja enpä tiedä miten suhtautuisin, jos asiasta jonkinlainen "riita" syntyisi? Ihmettelisin kai, miksi nainen alentaa itsensä huo... "maksulliseksi". Mutta meitä on moneksi. Jotkut naiset näköjään elävät perinteisen 50-luvun tyylin mukaan. Eipä ole kohdalle osunut ja kaiketi hyvä niin!

• Muikku.
        Mies38v kirjoitti:

Itse en ole koskaan ekoilla treffeillä maksanut naisen kuluja. En ole koskaan sellaisilla treffeillä tosin ollutkaan, jossa tämä asia olisi esille tullut. Aina treffiseuralaiseni on todennut: "Maksan oman osuuteni."

Itselleni tämä on ollut itsestään selvää ja enpä tiedä miten suhtautuisin, jos asiasta jonkinlainen "riita" syntyisi? Ihmettelisin kai, miksi nainen alentaa itsensä huo... "maksulliseksi". Mutta meitä on moneksi. Jotkut naiset näköjään elävät perinteisen 50-luvun tyylin mukaan. Eipä ole kohdalle osunut ja kaiketi hyvä niin!

Ettekö te nyt ymmärrä. Kyse ei ole siitä, etteikö nainen voisi maksaa ja jos sinä et tarjoudu maksamaan ei kukaan nainen sitä ala ehdoin tahdoin vaatimaankaan siinä tilanteessa. Siis tottakai nainen maksaa itse jos mieheltä ei sen verran löydy tapoja (sori nyt vaan). Kyse on ihan periaatteesta. Monet naiset (ei kuitenkaan kaikki) kyllä noteeraavat sen tarjoutuuko mies maksamaan vai ei...Entäs jos joskus joku nainen haluaa hyvää hyvyyttään tarjota sinulle esim. lounaan toteatko, että "siis mähän en mikään mieshuora oo, ei mua tartte ostaan ruveta, ettäs keeehtaaat, minä maksan kyllä ihan itse mfff"...

• Mies38v
        Muikku. kirjoitti:

Ettekö te nyt ymmärrä. Kyse ei ole siitä, etteikö nainen voisi maksaa ja jos sinä et tarjoudu maksamaan ei kukaan nainen sitä ala ehdoin tahdoin vaatimaankaan siinä tilanteessa. Siis tottakai nainen maksaa itse jos mieheltä ei sen verran löydy tapoja (sori nyt vaan). Kyse on ihan periaatteesta. Monet naiset (ei kuitenkaan kaikki) kyllä noteeraavat sen tarjoutuuko mies maksamaan vai ei...Entäs jos joskus joku nainen haluaa hyvää hyvyyttään tarjota sinulle esim. lounaan toteatko, että "siis mähän en mikään mieshuora oo, ei mua tartte ostaan ruveta, ettäs keeehtaaat, minä maksan kyllä ihan itse mfff"...

Kyllä mä ymmärrän, mutta ymmärrätkö sinä tän jutun muusta näkökulmasta kuin "ollaan herrasmies" tai "onpa romanttista". Itselleni asia on itsestään selvä periaate.

Uskon myös, että jotkut naiset ottavat huomioon sen, että mies tarjoutuu maksamaan. Luulen kuitenkin, että silloin tällainen nainen on päässyt erehtymään seurassa jonkin verran ;) jos siis on minun matkassani jostain syystä. Saattaa nimittäin olla (en ole varma) että itsekin osaan sen verran valita seuralaisen, etten näitä "prinsessoja" lähde tapailemaan.

Tiedä häntä. Ehkä olet oikeassa ja moni yhden treffin jälkeen on kauhistellut "huonoa käytöstäni" kun en ole naisen "Maksan osuuteni" päälle sanonut "Etkä muuten maksa!" ;)

>>Entäs jos joskus joku nainen haluaa hyvää hyvyyttään tarjota sinulle esim. lounaan toteatko, että "siis mähän en mikään mieshuora oo,>>

Heh!! Monikohan nainen hyvää hyvyyttään mulle tuollaista tarjoaisi. Eiköhän puhuta kuitenkin ihan reaalimaailman asioista sentään. Mutta jos kuvitellaan tällainen ufojuttu niin saattaisinpa kieltäytyä kohteliaasti. Miettisin sitten, mikä taka-ajatus naisella olisi ollut? Kyynistäkö??

• Mies38v
        Mies38v kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän, mutta ymmärrätkö sinä tän jutun muusta näkökulmasta kuin "ollaan herrasmies" tai "onpa romanttista". Itselleni asia on itsestään selvä periaate.

Uskon myös, että jotkut naiset ottavat huomioon sen, että mies tarjoutuu maksamaan. Luulen kuitenkin, että silloin tällainen nainen on päässyt erehtymään seurassa jonkin verran ;) jos siis on minun matkassani jostain syystä. Saattaa nimittäin olla (en ole varma) että itsekin osaan sen verran valita seuralaisen, etten näitä "prinsessoja" lähde tapailemaan.

Tiedä häntä. Ehkä olet oikeassa ja moni yhden treffin jälkeen on kauhistellut "huonoa käytöstäni" kun en ole naisen "Maksan osuuteni" päälle sanonut "Etkä muuten maksa!" ;)

>>Entäs jos joskus joku nainen haluaa hyvää hyvyyttään tarjota sinulle esim. lounaan toteatko, että "siis mähän en mikään mieshuora oo,>>

Heh!! Monikohan nainen hyvää hyvyyttään mulle tuollaista tarjoaisi. Eiköhän puhuta kuitenkin ihan reaalimaailman asioista sentään. Mutta jos kuvitellaan tällainen ufojuttu niin saattaisinpa kieltäytyä kohteliaasti. Miettisin sitten, mikä taka-ajatus naisella olisi ollut? Kyynistäkö??

Vielä lisäyksenä tuli mieleen.

Yksi nainen lupautui maksmaan minulle pizzan noin 2 viikkoa sitten! Mä kyllä kieltäydyin koko treffeistä silloin, mutta se ei liittynyt tähän maksamaan tarjoutumiseen vaan ihan muista syistä.

Joten ei se nyt ihan ufojuttukaan ole, mutta sanotaanko, ei ehkä ihan paras tapa yrittää tutustuakaan (taisin olla vähän loukkaantunut kuitenkin).

• Muikku.
        Mies38v kirjoitti:

Vielä lisäyksenä tuli mieleen.

Yksi nainen lupautui maksmaan minulle pizzan noin 2 viikkoa sitten! Mä kyllä kieltäydyin koko treffeistä silloin, mutta se ei liittynyt tähän maksamaan tarjoutumiseen vaan ihan muista syistä.

Joten ei se nyt ihan ufojuttukaan ole, mutta sanotaanko, ei ehkä ihan paras tapa yrittää tutustuakaan (taisin olla vähän loukkaantunut kuitenkin).

Sun kaltaisille tapauksille on turha yrittää edes selittää mitään..Kysynkin vaan, että mitä sinä siinä häviät jos vaikka tapaat naisen toisenkin kerran ja hän tarjoaa sillä kertaa? Jos sinä olet maksanut ensimmäisellä kerralla niin sittenhän tilanne on ihan -0. Tuskin kukaan menee vararikkoon kahden tai kymmenen euron treffeistä, vaikka ei naista enää tapaisikaan toista kertaa. Ps. Yritin olla just niin hauska kuin osan teidän miesten ajatusmaailmakin on.

• Mies38v
        Muikku. kirjoitti:

Sun kaltaisille tapauksille on turha yrittää edes selittää mitään..Kysynkin vaan, että mitä sinä siinä häviät jos vaikka tapaat naisen toisenkin kerran ja hän tarjoaa sillä kertaa? Jos sinä olet maksanut ensimmäisellä kerralla niin sittenhän tilanne on ihan -0. Tuskin kukaan menee vararikkoon kahden tai kymmenen euron treffeistä, vaikka ei naista enää tapaisikaan toista kertaa. Ps. Yritin olla just niin hauska kuin osan teidän miesten ajatusmaailmakin on.

>>Sun kaltaisille tapauksille on turha yrittää edes selittää mitään>>

Asia on ilmeisesti harvinaisen selvä myös sinun kohdallasi. Ei mene jakoon, että nainen on rahallisia etuja odottaessaan tuntemattomalta mieheltä "vähäarvoinen". Sinä katsot maailmaa pelkästään omien naisen silmiesi kautta, etkä osaa asettua toisen asemaan. Miten epäempaattista!

Tuskin sillä rahalla tässä on merkitystä (en mene vararikkoon) vaan sillä mitä sen vastaanottaminen merkitsee tilanteessa.

Tilanne muuttuu olennaisesti, jos nainen vaikkapa sanoo: "Maksa sä noi leffaliput tällä kertaa, mä maksan sulle juomat jatkoilla." Näinkin on käynyt.

Ajatuksesi, että varta vasten tapaisi naisen toisen kerran, jotta hän pääsisi sitten maksamaan vuorostaan, on yksinkertaisesti asiaan sopimaton. En tapaa naisia rahasta, kuten en odota heidänkään tapaavan. Siinä merkitsee ihan muut asiat!

• Muikku.
        Mies38v kirjoitti:

>>Sun kaltaisille tapauksille on turha yrittää edes selittää mitään>>

Asia on ilmeisesti harvinaisen selvä myös sinun kohdallasi. Ei mene jakoon, että nainen on rahallisia etuja odottaessaan tuntemattomalta mieheltä "vähäarvoinen". Sinä katsot maailmaa pelkästään omien naisen silmiesi kautta, etkä osaa asettua toisen asemaan. Miten epäempaattista!

Tuskin sillä rahalla tässä on merkitystä (en mene vararikkoon) vaan sillä mitä sen vastaanottaminen merkitsee tilanteessa.

Tilanne muuttuu olennaisesti, jos nainen vaikkapa sanoo: "Maksa sä noi leffaliput tällä kertaa, mä maksan sulle juomat jatkoilla." Näinkin on käynyt.

Ajatuksesi, että varta vasten tapaisi naisen toisen kerran, jotta hän pääsisi sitten maksamaan vuorostaan, on yksinkertaisesti asiaan sopimaton. En tapaa naisia rahasta, kuten en odota heidänkään tapaavan. Siinä merkitsee ihan muut asiat!

No sanon vielä: minä ajattelen, että olisipa hienoa jos mies olisi kohtelias ja maksaisi ensitreffeillä, mutta en kehtaisi sitä mieheltä alkaa vaatimaan jos hän ei niin olisi itse ajatellut (siis tottakai varaan rahaa mukaan). Sinä sen sijaan ajattelet, että "en todellakaan maksa, nainen on silloin ostettavissa oleva eli huora ja ajattelee vain rahaa" Mitäköhän eroa meidän ajatusmaailmoilla mahtaisi olla?

• Mies38v
        Muikku. kirjoitti:

No sanon vielä: minä ajattelen, että olisipa hienoa jos mies olisi kohtelias ja maksaisi ensitreffeillä, mutta en kehtaisi sitä mieheltä alkaa vaatimaan jos hän ei niin olisi itse ajatellut (siis tottakai varaan rahaa mukaan). Sinä sen sijaan ajattelet, että "en todellakaan maksa, nainen on silloin ostettavissa oleva eli huora ja ajattelee vain rahaa" Mitäköhän eroa meidän ajatusmaailmoilla mahtaisi olla?

>>Mitäköhän eroa meidän ajatusmaailmoilla mahtaisi olla?>>

Ajatusmaailmoissa lie sellainen 50 vuoden kuilu. Sinä elät siellä 50-luvulla, jolloin nainen ei ollut vielä taloudellisesti itsenäinen ja jolloin oli mieheltä "kohteliasta" maksaa, koska nainen ei siihen olisi noin vain kyennyt.

Minustakin voi vielä nykyisinkin olla reilua maksaa jonkun opiskelijatytön leffalippu ensitreffeillä, koska opiskelijat eivät kaikki ole työelämässä ja voi talous olla tosi tiukoilla.

Jospa siis alkaisit sopeutumaan tähän 2000-lukuun ja sen käytöstapoihin. Kiitos!

• Muikku.
        Mies38v kirjoitti:

>>Mitäköhän eroa meidän ajatusmaailmoilla mahtaisi olla?>>

Ajatusmaailmoissa lie sellainen 50 vuoden kuilu. Sinä elät siellä 50-luvulla, jolloin nainen ei ollut vielä taloudellisesti itsenäinen ja jolloin oli mieheltä "kohteliasta" maksaa, koska nainen ei siihen olisi noin vain kyennyt.

Minustakin voi vielä nykyisinkin olla reilua maksaa jonkun opiskelijatytön leffalippu ensitreffeillä, koska opiskelijat eivät kaikki ole työelämässä ja voi talous olla tosi tiukoilla.

Jospa siis alkaisit sopeutumaan tähän 2000-lukuun ja sen käytöstapoihin. Kiitos!

"Ajatusmaailmoissa lie sellainen 50 vuoden kuilu. Sinä elät siellä 50-luvulla, jolloin nainen ei ollut vielä taloudellisesti itsenäinen ja jolloin oli mieheltä "kohteliasta" maksaa, koska nainen ei siihen olisi noin vain kyennyt."

Noh, itse olen kyllä 80-luvulla syntynyt. Odotan vain miehiltä tietylaista kohteliasta käyttäytymistä ja muiden ihmisten huomioon ottamista, koska osaan nämä "taidot" itsekin.

"Minustakin voi vielä nykyisinkin olla reilua maksaa jonkun opiskelijatytön leffalippu ensitreffeillä, koska opiskelijat eivät kaikki ole työelämässä ja voi talous olla tosi tiukoilla."

Itse olen opiskelija ja voisin silti maksaa vaikka ihan pelkästään jo kaverini leffalipun.

"Jospa siis alkaisit sopeutumaan tähän 2000-lukuun ja sen käytöstapoihin. Kiitos!"

Mitäs jos itse alkaisit ajattelemaan, etkä kohtelemaan naista heti huorana jos se nyt sattuu vaatimaan mieheltä jotakin tuolta "korvien välistäkin".

• naisp

Ääliö mies ! Tapoihin kuuluu miehen tarjota ainakin ekoilla treffeillä. Se osoittaa jonkin laisia tapoja ja kunnioitusta. Jos muutamasta eurosta on kaikki kiinni,huh.
      Itse olen kyllä tarjonnut miehelle ja suuresta summasta ei ollutkaan kyse.

• hjoo

"Tapoihin kuuluu miehen tarjota ainakin ekoilla treffeillä."

Tavat muuttuvat ja hyvä niin. Onkin aika päästä eroon näistä sääty-yhteiskunnan "kohteliaisuuksista". Vasta sitten alkaa matka kohti todellista tasa-arvoa.

• naaras
        hjoo kirjoitti:

"Tapoihin kuuluu miehen tarjota ainakin ekoilla treffeillä."

Tavat muuttuvat ja hyvä niin. Onkin aika päästä eroon näistä sääty-yhteiskunnan "kohteliaisuuksista". Vasta sitten alkaa matka kohti todellista tasa-arvoa.

Mun kokemus tässä:

Siis mulle se on mahtava tunne ,kun MINÄ ehdin tarjota !

Yleensä mies hmmm.. mutta mikäs siinä..hmmm..

Pidän aina huolen , että minä tarjoan.Jos mies on herrasmies , hän ei anna minun tarjota.

ps.Tarkoitan tässä treffejä/tapaamista sellaisen kanssa ,joka on siis treffiseuralainen,ei pelkkä yhtäkkiä siihen baaritiskille viereen tupsahtanut.Sellaisten drinkkejä minä en taas noteraa enkä ota vastaan.

t.
        Naaras

• Jakke Pee
        naaras kirjoitti:

Mun kokemus tässä:

Siis mulle se on mahtava tunne ,kun MINÄ ehdin tarjota !

Yleensä mies hmmm.. mutta mikäs siinä..hmmm..

Pidän aina huolen , että minä tarjoan.Jos mies on herrasmies , hän ei anna minun tarjota.

ps.Tarkoitan tässä treffejä/tapaamista sellaisen kanssa ,joka on siis treffiseuralainen,ei pelkkä yhtäkkiä siihen baaritiskille viereen tupsahtanut.Sellaisten drinkkejä minä en taas noteraa enkä ota vastaan.

t.
        Naaras

Oho, mistä päin? Neiti onkaan ? ;))

Minä tarjoan!!!
        Oikeasti !!!Sinussa on ASENNETTA JA VILLIÄ otetta !

Nainen, sinut haluan!

• foo_bar

> arvostan miestä, joka ei kehtaa antaa naisen
      > ravintolassa maksaa... Vaan pitää ns.
      > miehisyydestään kiinni

Mielestäni miehisyys on sitä, että
      - suhtautuu mahdolisimman tasapuolisesti ja korrektisti eri kansankerroksiin
      - uskaltaa tarvittaessa seistä näkemystensä takana ilman uhoa ja pelkoa
      - pitää sanansa
      - ei sählää eikä kalastele suosiota
      - osaa nauraa itselleen ja myöntää virheensä

Miehisyys ei ole
      - muiden kulujen maksamista
      - mielenkiinnon ja arvostuksen osoittamista rahan avulla
      - pyrkimystä pitää nainen vähä-älyisen esineen roolissa

> Jos nainen pitää minua tasa-arvoisena ja suhtautuu minuun rakastettavana, eikä hyväksikäytettävänä
      > miehenä, häntä ei voisi vähempää kiinnostaa siipeily

Kauniisti ja reilusti sanottu.

Ei voi kuoria vain kermoja kakusta.
      Roolituksissa on valittava joko 1950-luku tai 2000-luku,
      sekä hyvine että huonoine puolineen. Pätee niin miehiin kuin naisiinkin.

• hah Hah

*reps*

Ihme örinää täällä suuttuneilta miehiltä.Kun saavat naisilta vinkkejä iskemiseen.Sitten kauhee sota päälle,

"joo en en mää ainakaan IKINÄ TARJOo YMS. "

MÄ KUOLEN KOHTA NAURUUN !!!!hahahahahaHAH!

• Eikös se

nauru pidentänytkään ikää?

• plaah

Ihme örinää sulta, laitoit samanlaisen viestin myös alempana olevaan ketjuun.

• vato retro

Aika kovan linjan sälli oot rahankäytön suhteen. Itse maksaisin mieluummin alussa kaiken ja sitten kun naista on viehätetty kylliksi alkaisin keskustelemaan taloudellisista asioista.

Minusta tämmöinen tasa-arvoisuus on ikävä piirre Suomessa. Naisilla on pienemmät tulot ja meikitkin maksaa helvetisti, ja sitten ne ei anna tarjota...itse olen saanut tarjota naiselle Suomessa tasan 0 kertaa, mikä vituttaa suuresti. Aina ne on väkisin tyrkyttämässä rahojaan tarjoilijalle.

Minusta miehen pitäisi saada tarjota enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      160
      7369
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      6036
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      153
      5367
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      48
      4767
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      55
      4088
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      73
      3322
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      62
      3290
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      3172
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      47
      2507
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      18
      2419
    Aihe