Ohjeita puhelinmyyntiin

Tykittäjä

Vinkkinä antaisin sen, jotta pidä myyntipuhe mahdollisimman lyhyenä ja ytimekkäänä, etene esittelyn jälkeen heti halvimpaan tarjoukseen. Sillä ei ole merkitystä onko halvin tarjous 24 kk, monelle asiakkaalle merkitsee eniten vain se että tilaus on halvin. Halvimmalla tarkoitan sitä, että halvin euroa per lehti tai per kuukautta kohden.

Ellei halvin pitkä tarjous uppoa, asiakas kyllä mainitsee siitä itse yleensä kysymällä onko lyhyempää tilausta, tai sitten kuulet sen asiakkaan äänestä ja voit sanoa että toiseksi halvin tilaus on x € kuukaudessa 18 kk. Tarvittaessa etenet näin edelleen kolmanneksi halvimpaan jne.

Eli myyt ns. ylhäältä alaspäin. Moni tekee sen virheen että tarjoaa euromääräisesti edullisinta tilausta, jolloin menetetään paljon kauppaa, koska sama asiakas olisi voinut tilata 100 euron tilauksen, mutta sinä myyt vain jatkuvasti kaikille edullisinta 30 euron pätkää.

Myymällä kk hinnaltaan edullisinta tilausta, joka on yleensä vähintään vuosikerta saat ehkä kappalemääräisesti vähemmän kauppaa, mutta kärjistetystä esimerksitä huomaat mitä tarkoitan, kolme sadan euron tilausta tekee 300 euroa ja 9 kpl x 30 euron pätkää on 280 euroa. Todellisuudessa suhde ei mene noin, vaan vaikka myyt pitkää, saat kauppoja kappalemääräisesti lähes yhtä paljon.

On erittäin tärkeää pitää myyntipuhe mahdollisimman lyhyenä, koska vaikka myyntipuheessasi olisi miten hienoja vasta-argumentteja ja niitä kuinka latelisit, et menetä kuin aikaa ja asiakas unohtaa mikä koko tarjous oli, tämä on todistettavissa sillä että kokeile tätä kaverisi kanssa joka ei spiikkiä tunne.

Kerro kuka soittaa ja mistä. Älä turhaan kysy soitanko sopivaan aikaan, koska ellei aika ole sopiva, henkilö ei yleensä silloin vastaa puhelimeen. Jos aika ei silti ole sopiva, asiakas kyllä ilmaisee sen sinulle tavalla tai toisella.

Puhu rauhallisesti ja ystävällisesti. Mikään ei kuulosta typerämmältä kuin puhelinmyyjä joka kuulostaa konekivääriltä joka lukee paperista.

Moni asiakas sanoo ensimmäisenä ettei tilaa mitään lehteä, vaikka et ole kerennyt vielä sanomaan kuin firmasi ja oman nimesi. Jos soitat jatkoa, niin sano että soitan x lehtesi tiimoilta joka sinulle tällä hetkellä tulee. Yleensä nyt asiakas on valmis kuuntelemaan muutaman sekunnin mitä sinulla on asiaa. Sitten kerrot esim. jotta lehtesi tilaus on päättymässä silloin ja silloin ja jos olet lehdestä pitänyt, tarjoan edullista jatkoa hyvin tilaajaeduin.

Nyt odotat pari sekuntia ja katsot mitä asiakas sanoo, ellei sano mitään kerrot lyhyesti ja ytimekkäästi halvimman tarjouksesi ja arvontaan osallistumiset ja mahdollisesti tilaajaedut.

Ihmeen hyvin toimii myös muunnelma edellisestä, että kerrot lehden tilauksen olevan päättymässä ja sitten kysyt vain että mitähän tämän kanssa nyt oikein tehtäisiin? Yleensä asiakas joka lehdestä pitää kysyy, jotta no onko teillä jotain hyvää tarjousta lehdestä? Siitä sitten vain kerrot edullisimman tarjouksen yms.

Lopuksi kun olet saanut tarjouksesi kerrottua eikä asiakas kysy lyhyempää tarjousta, siirryt kaupan päättämiseen.

Helpoin tapa on kysyä, jotta monessako erässä haluat tilauksen maksaa yhdessä, kahdessä, kolmessa vai neljässä erässä. Kun asiakas antaa jonkun erämäärän, kaupat on tehty ja tarkistat tilaustiedot ja kiitat kaupasta.

Ainut vastaväite joka on helposti ja järkevästi kumottavissa on se että monesti varsinkin keväällä soitettaessa asiakas sanoo, että tilaus saa kesäksi loppua. Myönnät asian, esim. niin onhan se kesä kiireistä aikaa tms. ja ehdotat tilauksen alkamisajankohdaksi syys tai lokakuuta ja kerrot, että näin voit hyödyntää tämän tarjouksen.

Lyhyesti:
- Lyhyt ja ytimekäs myyntipuhe - Nopeus
- Rauhallinen ja ystävällinen puhetapa
- Kaupanpäätös
- Ellei kauppaa, nopeasti seuraava puhelu.

24

10565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tykittäjä

      ...juu tiedän 3x90 on 270 euroa! ;)

      Kirjoitin: "Lopuksi kun olet saanut tarjouksesi kerrottua eikä asiakas kysy lyhyempää tarjousta, siirryt kaupan päättämiseen.

      Helpoin tapa on kysyä, jotta monessako erässä haluat tilauksen maksaa yhdessä, kahdessä, kolmessa vai neljässä erässä. Kun asiakas antaa jonkun erämäärän, kaupat on tehty ja tarkistat tilaustiedot ja kiitat kaupasta."

      Kun olet saanut tarjouksesi kerrottua, älä kysy väliin miltäs tämä kuulostaa, vaan siirry suoraan kaupanpäätökseen!

      • vastaajamies

        Lopuksi saat kuulla "Haista homo vittu... tuut tuut tuut" kun lyön luurin tuollaisen luuserin puhelintyrkyttäjän korvaan.


      • Eräs vain
        vastaajamies kirjoitti:

        Lopuksi saat kuulla "Haista homo vittu... tuut tuut tuut" kun lyön luurin tuollaisen luuserin puhelintyrkyttäjän korvaan.

        siirry eri palstalle!


      • Tykittäjä

        Tuohon edelliseen sen verran hienosäätöä, että ensin kerrot, jotta tilauksen voi maksa erissä ja sitten vasta kysyt monessako erässä.

        Esim. " Tilauksen voi maksaa yhdessä, kahdessa, kolmessa tai neljässä erässä. Monessako erässä haluaisit että laitetaan? tai vaihtoehtoisesti mikä erämäärä kuulostaisi mukavimmalta?"

        Jotkut myyntikouluttajat kieltävät konditionaalin käytön, mutta mielestäni tässä se on soveliasta.


      • Kapu
        Tykittäjä kirjoitti:

        Tuohon edelliseen sen verran hienosäätöä, että ensin kerrot, jotta tilauksen voi maksa erissä ja sitten vasta kysyt monessako erässä.

        Esim. " Tilauksen voi maksaa yhdessä, kahdessa, kolmessa tai neljässä erässä. Monessako erässä haluaisit että laitetaan? tai vaihtoehtoisesti mikä erämäärä kuulostaisi mukavimmalta?"

        Jotkut myyntikouluttajat kieltävät konditionaalin käytön, mutta mielestäni tässä se on soveliasta.

        Hei tuo on minun kansioistani.Kuka hiivatti tiimistäni tuon teki ?


      • Tykittäjä
        Kapu kirjoitti:

        Hei tuo on minun kansioistani.Kuka hiivatti tiimistäni tuon teki ?

        tiimiisi, enkä ole koskaan kuulunutkaan. Olin aikoinaan itsenäisenä kotimyyjänä. Ohjeeni perustuu omiin kokemuksiini.


      • Kapu
        Tykittäjä kirjoitti:

        tiimiisi, enkä ole koskaan kuulunutkaan. Olin aikoinaan itsenäisenä kotimyyjänä. Ohjeeni perustuu omiin kokemuksiini.

        Jyri hei ! Kuinkas kehtaat !


    • meikäläinen

      "ohjeita puhelinmyyntiin",
      tässä oli ihan hyviä ohjeita ja pointteja mutta näitä ei missään tapauksessa voi yleistää näin,
      ohjeeksi puhelinmyyntiin.

      Kenties lehtimyyntiin tai kirjamyyntiin kuluttujille mutta eipä paljon muuhun.
      Puhelinmyynti voi olla paljon muutakin ja silloin mennään eri tekniikoilla.

      • Tykittäjä

        nimenomaan tunnettujen lehtien puhelinmyyntiin.


    • Hyvä lehtimyyjä

      Erittäin mukavaa nähdä ihan vilpitöntä ja avointa keskustelun avausta.
      Tässä hieman omia näkemyksiäni, sekä lyhyet perustelut.

      "Vinkkinä antaisin sen, jotta pidä myyntipuhe mahdollisimman lyhyenä ja ytimekkäänä, etene esittelyn jälkeen heti halvimpaan tarjoukseen."
      - pelkästään halvalla hinnalla myyminen vaatii erittäin paljon kontakteja. Jos lehden sisällön myymiseen ei käytä aikaa, menee myyntipäivä ota tai jätä pikapuheluita soitellessa. Jos myyntipuheen pääsisältö on hintatarjous ja sen esittäminen, ollaan asiakkaiden armoilla. Tämänkaltainen myyntityyli, luukuttaminen on kuluttava, ja äänihuulia rasittava tapa. Ahkera ja aivot narikassa-tyylinen tapa kylläkin.

      "Ellei halvin pitkä tarjous uppoa, asiakas kyllä mainitsee siitä itse yleensä kysymällä onko lyhyempää tilausta, tai sitten kuulet sen asiakkaan äänestä ja voit sanoa että toiseksi halvin tilaus on x € kuukaudessa 18 kk. Tarvittaessa etenet näin edelleen kolmanneksi halvimpaan jne."
      - mitä enemmän vaihtoehtoja, sitä vaikeammaksi muodostuu asiakkaalle päätöksen tekeminen.
      Ja myyjälle kaupan klousaaminen.

      "On erittäin tärkeää pitää myyntipuhe mahdollisimman lyhyenä, koska vaikka myyntipuheessasi olisi miten hienoja vasta-argumentteja ja niitä kuinka latelisit, et menetä kuin aikaa ja asiakas unohtaa mikä koko tarjous oli, tämä on todistettavissa sillä että kokeile tätä kaverisi kanssa joka ei spiikkiä tunne."
      - vaikuttaa siltä, että sinä puhut ja asiakas kuuntelee. Kysele kysymyksiä. Puhelinmyyjä usein kokee tarvetta puhua, kun oikeasti pitäisi kuunnella. Asiakashan paljastaa monesti huomaamatta sinulle sen syyn, jolla saat kaupan kotiinpäin.

      "Kerro kuka soittaa ja mistä. Älä turhaan kysy soitanko sopivaan aikaan, koska ellei aika ole sopiva, henkilö ei yleensä silloin vastaa puhelimeen. Jos aika ei silti ole sopiva, asiakas kyllä ilmaisee sen sinulle tavalla tai toisella."
      - mielestäni erittäin hyvä pointti. Asia muuttuu mielenkiintoiseksi, kun sitä pääsee esittämään. On ajanhukkaa ärsyttää stereotyyppiselllä aloituksella "enhän soittele pahimpaan mahdolliseen hetkeen...". Tämänkaltainen tyyli juuri ärsyttää asiakkaita.

      "Nyt odotat pari sekuntia ja katsot mitä asiakas sanoo, ellei sano mitään kerrot lyhyesti ja ytimekkäästi halvimman tarjouksesi ja arvontaan osallistumiset ja mahdollisesti tilaajaedut."
      - malta odottaa asiakkaan vastausta. Odota kymmenen sekuntia lisää. Tulet yllättymään miten asiakas auttaa sinua myymään!

      "Helpoin tapa on kysyä, jotta monessako erässä haluat tilauksen maksaa yhdessä, kahdessä, kolmessa vai neljässä erässä. Kun asiakas antaa jonkun erämäärän, kaupat on tehty ja tarkistat tilaustiedot ja kiitat kaupasta."
      - on hyvä tapa. Hyvä on myös klassinen "sopiiko paremmin aloittaa kesä- vai heinäkuusta?" ja pitkä hiljaisuus kunnes asiakas vastaa.

      "Ainut vastaväite joka on helposti ja järkevästi kumottavissa on se että monesti varsinkin keväällä soitettaessa asiakas sanoo, että tilaus saa kesäksi loppua. Myönnät asian, esim. niin onhan se kesä kiireistä aikaa tms. ja ehdotat tilauksen alkamisajankohdaksi syys tai lokakuuta ja kerrot, että näin voit hyödyntää tämän tarjouksen."
      - vastaväitteet eivät ole kumottavissa, nehän eivät useimmiten ole todellisia esteitä, vaan tekosyitä kiinnostuksen puutteen johdosta. Enemmän innostusta ja vastaväite unohtuu! Vastaväitteethän ovat tavallaan asiakkaan haaste myyjälle. "Mitäs tähän nyt sitten sanot?"
      Sanovathan asiakkaat ei nyt talveksi, ei näin keväällä, ei näin kesän jälkeen jne... Vastaväitteet ovat kohteliaita ei-vastauksia. Taitava puhelinmyyjä miettii vastaväitteen esittämisen syytä.

      "Lyhyesti:
      - Lyhyt ja ytimekäs myyntipuhe - Nopeus
      - Rauhallinen ja ystävällinen puhetapa
      - Kaupanpäätös
      - Ellei kauppaa, nopeasti seuraava puhelu."

      - ahkeruus ja ystävällisyys tuovat etenkin puhelinmyynnissä hedelmää. Kontaktit, mutta myös kysymykset (asiakkaalle ja itselleen asetetut)ovat tärkeitä.

      Kertokaas muutkin lehdenmyyjät omia avoimia ja käytännönläheisiä näkemyksiänne! Jos myyntipuheet elävät ja kehittyvät naapurisoittajaa omaksuen, niin mikseivät tämänkin foorumin kautta.

      Tilausrikasta vuotta 2006 kaikille aikakauslehtiä puhelimitse myyville!

      • Tykittäjä

        omiin kokemuksiini, kun toimin nuorempana lehtien kotimyyjänä. Kuvaamallani tavalla toimien kauppa kävi hyvin ja olin lähestulkoon aina kolmen parhaimman myyjän kärjessä myyntiryhmässäni johon kuuluin.

        Myyntikilpailuissa mitattiin aina "onnistusmisprosenttia", eli jos se oli esim. 30% se tarkoitti sitä, että 100 asiakkaasta 30 tilasi.


      • lazi--

        Ihan totta nuo sun ohjeet. Puhelinmyynti oli mukavaa silloin kun sitä tein opiskelujen ohessa, varsinkin kun tienasi niin pirun hyvin :-). Jopa addiktoivaa, kun ei malttanut pitää taukoja ollenkaan, vaan seuraavaa asiakasta langanpäähän koko ajan.

        Omia pointteja:
        -persoonallisuus. Puheäänestä ja tyylistä huokuva huumori ja autenttisuus. Tämä onnistuu ilman ponnistelua, jos olet rentoutunut ja hyvällä fiiliksellä. Väsyneenä on vaivalloista.

        -Ytimekäs ja kohtuu lyhyt puhe, mutta ei mitään paperista lukua. Itse tykkäsin soittaa kaupunkilaisille, en aina jaksanut jaaritella maalaisten kanssa.

        -lehden kehuminen toimii. Kehu lehteä innostuneesti. Miten puhut puhelimeen on paljon tärkeämpi kuin itse informaatiosisältö. Ihan tyhmätkin ylistyslauseet naurattaa asiakasta, ja luovat LOISTAVAN kuvan lehdestä ja myyjästä.

        -vastaväitteet on todellakin tekosyitä, ja seurausta siitä että asiakas ei ole innostunut. Vuodenaikaan vetoaminen lienee yleisin, tai että tulee jo liikaa lehtiä(hesari ehkä tulee). Aito vuorovaikutteisuus asiakkaan kanssa vie uuteen klousausmahdollisuuteen.

        -Pitkiä pätkiä todellakin kannattaa tarjota lyhyiden sijaan, mutta tämä vaatii hyvää itsevarmuutta.

        -Innostuneissus, huumori, innostuneisuus, huumori, ystävällisyys, rehellisyys. Jos myyntipuhelu on yllättävä ja humoristinen kokemus asiakkaalle, luo se lisäarvoa ja tietysti parantaa kauppaa.

        Kertokaa muutkin hyvät myyjät kokemuksistanne. Myyntityön analysointi on hauskaa, ja se tuo rahaa. Oi kumpa vielä joskus opiskeltuani tekisin puhelinmyyntityötä!

        Itse myin lehtiä kaupatessani 2-3 lehteä tunnissa, yleensä 12 - 18 lehteä päivässä keskimäärin. Tuli aina päästyä sellaisille 15 - 20 e tuntipalkoille.


      • VamU
        lazi-- kirjoitti:

        Ihan totta nuo sun ohjeet. Puhelinmyynti oli mukavaa silloin kun sitä tein opiskelujen ohessa, varsinkin kun tienasi niin pirun hyvin :-). Jopa addiktoivaa, kun ei malttanut pitää taukoja ollenkaan, vaan seuraavaa asiakasta langanpäähän koko ajan.

        Omia pointteja:
        -persoonallisuus. Puheäänestä ja tyylistä huokuva huumori ja autenttisuus. Tämä onnistuu ilman ponnistelua, jos olet rentoutunut ja hyvällä fiiliksellä. Väsyneenä on vaivalloista.

        -Ytimekäs ja kohtuu lyhyt puhe, mutta ei mitään paperista lukua. Itse tykkäsin soittaa kaupunkilaisille, en aina jaksanut jaaritella maalaisten kanssa.

        -lehden kehuminen toimii. Kehu lehteä innostuneesti. Miten puhut puhelimeen on paljon tärkeämpi kuin itse informaatiosisältö. Ihan tyhmätkin ylistyslauseet naurattaa asiakasta, ja luovat LOISTAVAN kuvan lehdestä ja myyjästä.

        -vastaväitteet on todellakin tekosyitä, ja seurausta siitä että asiakas ei ole innostunut. Vuodenaikaan vetoaminen lienee yleisin, tai että tulee jo liikaa lehtiä(hesari ehkä tulee). Aito vuorovaikutteisuus asiakkaan kanssa vie uuteen klousausmahdollisuuteen.

        -Pitkiä pätkiä todellakin kannattaa tarjota lyhyiden sijaan, mutta tämä vaatii hyvää itsevarmuutta.

        -Innostuneissus, huumori, innostuneisuus, huumori, ystävällisyys, rehellisyys. Jos myyntipuhelu on yllättävä ja humoristinen kokemus asiakkaalle, luo se lisäarvoa ja tietysti parantaa kauppaa.

        Kertokaa muutkin hyvät myyjät kokemuksistanne. Myyntityön analysointi on hauskaa, ja se tuo rahaa. Oi kumpa vielä joskus opiskeltuani tekisin puhelinmyyntityötä!

        Itse myin lehtiä kaupatessani 2-3 lehteä tunnissa, yleensä 12 - 18 lehteä päivässä keskimäärin. Tuli aina päästyä sellaisille 15 - 20 e tuntipalkoille.

        Olen myös aloittamassa puhelinmyyntityötä eräässä yritysksessä. Haluasitko kertoa mitä lehtiä kauppasit "päälehtinäsi" ja kuinka hyvin omat myyntilehdet tulisi osata jottei myynti tökkisi kovasti...?


      • joomoe111
        VamU kirjoitti:

        Olen myös aloittamassa puhelinmyyntityötä eräässä yritysksessä. Haluasitko kertoa mitä lehtiä kauppasit "päälehtinäsi" ja kuinka hyvin omat myyntilehdet tulisi osata jottei myynti tökkisi kovasti...?

        Miks ihmees ei saa käyttää konditionaalia? Ei voi olla totta. :O Jos mä pääsen yhteen yritykseen töihin myymään lehtiä nii en todellakaan ikimaailmas PAKOTA ihmisiä ostamaan lehtiä ne kyllä ostaa jos kiinnosta!! vaikka ei sais paska vertaa rahaa siitä. Tai tietysti saa jos mulle tulee siihen tuntipalkka. ( se on kyllä varmaan minimaalisen pieni) Mut vähä kuitenki. Ja jos mulle lehtimyyjä soittais niin ostaisin sellaselsta joka ei tyrkyttäis iha sairaa paljo.


      • kouluttaudu
        lazi-- kirjoitti:

        Ihan totta nuo sun ohjeet. Puhelinmyynti oli mukavaa silloin kun sitä tein opiskelujen ohessa, varsinkin kun tienasi niin pirun hyvin :-). Jopa addiktoivaa, kun ei malttanut pitää taukoja ollenkaan, vaan seuraavaa asiakasta langanpäähän koko ajan.

        Omia pointteja:
        -persoonallisuus. Puheäänestä ja tyylistä huokuva huumori ja autenttisuus. Tämä onnistuu ilman ponnistelua, jos olet rentoutunut ja hyvällä fiiliksellä. Väsyneenä on vaivalloista.

        -Ytimekäs ja kohtuu lyhyt puhe, mutta ei mitään paperista lukua. Itse tykkäsin soittaa kaupunkilaisille, en aina jaksanut jaaritella maalaisten kanssa.

        -lehden kehuminen toimii. Kehu lehteä innostuneesti. Miten puhut puhelimeen on paljon tärkeämpi kuin itse informaatiosisältö. Ihan tyhmätkin ylistyslauseet naurattaa asiakasta, ja luovat LOISTAVAN kuvan lehdestä ja myyjästä.

        -vastaväitteet on todellakin tekosyitä, ja seurausta siitä että asiakas ei ole innostunut. Vuodenaikaan vetoaminen lienee yleisin, tai että tulee jo liikaa lehtiä(hesari ehkä tulee). Aito vuorovaikutteisuus asiakkaan kanssa vie uuteen klousausmahdollisuuteen.

        -Pitkiä pätkiä todellakin kannattaa tarjota lyhyiden sijaan, mutta tämä vaatii hyvää itsevarmuutta.

        -Innostuneissus, huumori, innostuneisuus, huumori, ystävällisyys, rehellisyys. Jos myyntipuhelu on yllättävä ja humoristinen kokemus asiakkaalle, luo se lisäarvoa ja tietysti parantaa kauppaa.

        Kertokaa muutkin hyvät myyjät kokemuksistanne. Myyntityön analysointi on hauskaa, ja se tuo rahaa. Oi kumpa vielä joskus opiskeltuani tekisin puhelinmyyntityötä!

        Itse myin lehtiä kaupatessani 2-3 lehteä tunnissa, yleensä 12 - 18 lehteä päivässä keskimäärin. Tuli aina päästyä sellaisille 15 - 20 e tuntipalkoille.

        voi helevetti mitä paskaa


    • peke3522

      älkää puhelinmyyjät mulle soitelko, luuria aina teille lyön korvaan ja nauran paskasesti.

    • Myyntiä työkseen

      Tähän mennessä ovat kaikki puhelinmyyjät lukeneet lapusta koko argumenttioksennuksen ja jääneet sitten odottamaan asiakkaan riemunkiljahdusta ja tilausta.
      Näin luulee se homma pyörittävä merkonomi, joka ei itse ole koskaan mitään myynyt.
      Lapun lukemisen jälkeen olen jonkin kerran jäänyt hiljaa odottelemaan mitä seuraa. Yleensä hiljaisuuden jälkeen kuulee epämääräistä sopertelua ja irtonaisia lauseita ko.lapusta ja luetun toistoa.

      Kysyin joskus, että "tommosenko ne käski lukea"? - Joo -oli vastaus...

      Paljon on opittavaa myyntityöstä, jos puhelinmyynnissä aikoo menestyä. Mutta myyntityössä ei ole ns. mitään vikaa. Minäkin elättänyt perheeni ja itseni jo yli 25v teknisellä myynnillä.

    • Nimijamerkki

      Myyntityö on ok, mutta halua ostaa silloin kuin itselle sopii. Nykyään ihmiset on opetettu omatoimisuuteen ja vakuutukset ja lehdetkin osataan tilata netistä. vaikka puh.myyjät mitä väittävät, niin ainakin lehtien kohdalla nettitarjoukset on aina parhaita - johtuu varmaan siitä, että ei ole niin paljon myynnissä välikäsiä joille pitäisi maksaa.

      • tykki

        Tämä on paskapuhetta.


    • Nadenude

      Olen myynyt pitkään seksilehtiä ja erilaisia alan julkaisuja puhelimitse. Riittää että puhuu miellyttävällä äänellä ja soittaa oikean tyyppisille kuluttajille. Olen myös toiminut seksipuhelimessa äänenä ja saanut monia miehiä tulemaan puhelun aikana. T:natalya

    • puhmyyjä

      Rauhallinen äänenpaino ja kuuntele asiakasta

    • tuut-tuut-tuut

      Entä jos alettaisiin aivan alkeista....ihme lässytystä rivitolkulla. Aivan alkeet:

      SOITANKO HUONOON AIKAAN?

      Jos olettaa että on maksukykyä saattaa ihmiset olla töissä, niin ajatella! Olen pannut merkille ettei yllä sanottua kolmea sanaa osata enää sanoa. Pikkusen loukkaa kun sen lehden myyminen on tärkeämpää kuin asiakkaan huomioiminen ja kävelee härskisti meneillään olevien työkiireiden yli. Huonosti alkaa jo tässä kohtaa enkä taida ostaa mitään myyjältä joka loukkaa.

    • v....n_urpo

      jahas, vai ettei kannata turhaan kysyä soittaako huonoon aikaan.

      "Älä turhaan kysy soitanko sopivaan aikaan, koska ellei aika ole sopiva, henkilö ei yleensä silloin vastaa puhelimeen. Jos aika ei silti ole sopiva, asiakas kyllä ilmaisee sen sinulle tavalla tai toisella."

      Tiedoksi: ihmiset vastaavat kyllä puhelimiin vaikka olisi huonokin hetki. Ihme urpo tämäkin kouluttaja tai mikä onkaan. Tiedoksi myös: ellei tuota fraasia kuulu en osta yhtään mitään, pärjään varmasti ilmankin.

      • juho9000

        Niin myyjien tehtävähän ei ole olla kohteliaita vaan saada kauppaa.

        Jos vastaa puhelimeen niin silloin voi puhua. Jos ei haluakkaan puhua niin voi sanoa ettei ole hyvä hetki tai vaikka laittaa luurit jos on oikein mulkku.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2110
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1793
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1654
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1586
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1555
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1475
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      101
      1314
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe